|
7 Ekim 2023 Katliamları - Gerçekler belgeleriyle Bu başlıkta, katliamın ardındaki tasarlanmış terörü ortaya çıkaran Kayıp 7 Ekim Dosyaları belgelerini ve kanıtlarını sunuyor. Saldırı, kendiliğinden bir şiddet patlaması olmaktan çok uzak, yıllarca süren beyin yıkamanın, titiz planlamanın ve sivillerin sistematik olarak sömürülmesinin ürünüydü. Kılavuzlar, emirler ve gizli istihbarat aracılığıyla bu dosyalar, 7 Ekim'i modern tarihin en karanlık günlerinden birine dönüştüren organize kötülüğü ortaya çıkarıyor. Katliamın 2. yıl anısına derlenmiş içeriklerin esas kaynakları ve bazı içerikleri buradan da paylaşılacaktır. home - The Missing October 7th Files - Organized Evil https://www.october7files.comKötülüğün Arka Planı: 7 Ekim vahşetini anlamak, Hamas'ın köklerinin derinliklerine inmek anlamına geliyor. 1987'de Müslüman Kardeşler'den doğan Hamas, uzun süredir kuruluş tüzüğünde yer alan şiddet içeren bir "kurtuluş" ideolojisini takip ediyor. Zaman içinde sosyal hizmetleri intihar saldırıları, roket saldırıları ve Gazze'deki acımasız yönetimle harmanlarken, şehitliği yücelten ve Yahudileri ebedi düşman olarak tasvir eden ders kitapları, kamplar ve propaganda yoluyla gençlerine beyin yıkamaya başladı. Bu yerleşik inançlar ve sistematik kışkırtmalar, 7 Ekim'de ortaya çıkan vahşetin temelini attı. Bu bölüm, Hamas'ın terör ekosistemine ışık tutan çeşitli araştırma hatlarını bir araya getiriyor. 7 Ekim katliamına karıştığı kanıtlanmış UNRWA çalışanları, BM ve UNRWA'nın Hamas'a bağlı kurumlara verdiği destek ve terör operasyonlarında kadın ve çocukların kullanılması, aşırılık yanlısı ideolojinin sözde tarafsız kurumlara nasıl sızdığını vurguluyor. Diğer kategoriler terörizm, yaz kampları ve eğitim teşvikleri, Hamas'ın Gazze'yi ele geçirmesi ve yerel sakinlere yönelik muamelesi ve Hamas'ın terörist saldırıları ve örgütsel tarihine ilişkin daha geniş bir araştırmayı araştırıyor. Her kategori rahatsız edici veya hassas olabilecek materyaller içeriyor ancak birlikte Hamas'ın köklü radikalizminin nasıl politikaya, propagandaya ve şiddete dönüştüğünü gösteriyorlar. İçerik uzun ve doğal olarak bağı gereği dallanmaktadır : Türkçe çeviri olarak ta paylaşımları bu başlıkta da yapılacaktır. BM ve UNRWA'nın desteği ![]() UNRWA (Birleşmiş Milletler Yardım ve Bayındırlık Ajansı) Geçmişi ve Mevcut Rolü Tanım ve Kapsam Yetki: Aralık 1949'da BM Genel Kurulu'nun 302 sayılı Kararı uyarınca kurulan UNRWA, Filistinli mültecilere yardım ve istihdamdan sorumlu BM kuruluşudur. Operasyon Alanları: 1950'den beri Suriye, Lübnan, Ürdün, Batı Şeria (Doğu Kudüs dahil) ve Gazze Şeridi'nde aktiftir. Misyon: Filistinlilere refah, sağlık ve eğitim hizmetlerinin sağlanması. Bütçe: 67 bağışçı ülke ve uluslararası kuruluş tarafından finanse edilen yıllık yaklaşık 1,6 milyar dolarlık bir bütçeyle faaliyet göstermektedir. Bu bütçenin yarısından fazlası UNRWA'nın eğitim sistemine tahsis edilmiştir. Finansmanın BM yerine doğrudan kuruma akması nedeniyle mali yönetim sıklıkla şeffaflık eksikliği nedeniyle eleştiriliyor. Personel: Birçoğu öğretmen veya okul yöneticisi olan yaklaşık 23.000 çalışan.
![]() Faaliyet Yılı o Aralık 1949'da BM Genel Kurulu'nun 302 sayılı Kararı ile kurulmuştur. Amaçtan Sapma – Muadili UNKRA'nın (savaştan sonra Koreli mültecileri rehabilite etmek için kurulan Birleşmiş Milletler Kore Yeniden Yapılanma Ajansı) aksine ve mültecilerin rehabilitasyonu ve sorunun çözümü çağrısında bulunan BM Genel Kurulu'nun tekrarlanan kararlarına rağmen, UNRWA bunu sürdürüyor. UNRWA, BMMYK'nin, mültecilerin dünyanın geri kalanında alışılageldiği gibi yeniden yerleştirilmesi ve dolayısıyla 1948 mültecilerinin torunlarının da yeniden yerleştirilmesi gerektiği yönündeki politikasını benimsemeyi reddediyor. o Mültecilerin çoğu aynı dili konuşan, aynı kültür ve dine sahip ülkelere geldi ve birçoğu İsrail topraklarını bile terk etmedi, sadece Yahudiye, Samiriye ve Gazze Şeridi'ndeki yerleşik Arap kasabalarının yakınında toplandı - yani BM Taksim Planı kapsamında Arap devletine tahsis edilen alanlar. Gazze'deki Arapların yaklaşık üçte ikisi UNRWA'ya mülteci olarak kayıtlı, yani Gazze'yi evleri olarak bile görmüyorlar, çünkü onlar ve tüm Filistinli mülteciler için "ev", "nehirden denize" Filistin'dir. o Bugün gerçek Filistinli mülteciler yok, mültecilerin torunları var (şu anda zaten beşinci nesil "Filistinli mülteciler"). Filistinli mülteci statüsünün benzersizliği, dünya çapındaki diğer tüm mülteci nüfuslarının aksine, onun sürdürülmesinde yatmaktadır (her Filistinli bir "ebedi mülteci"dir). UNRWA'nın kurulduğu dönemde yaklaşık 700.000 mülteci varken, bugün bu sayı 6 milyon civarındadır (8,5 kat artış). 20. yüzyıl boyunca on milyonlarca insan mülteci oldu, ancak hiçbirine "geri dönüş hakkı" verilmedi. Avrupa ve Arap ülkelerinde acımasız bir Nakba'ya maruz kalan, sınır dışı edilen, mülksüzleştirilen ve tüm mülklerinden mahrum bırakılan Yahudilerin bile nefreti besleyen, yıkımı ve terörü teşvik eden kendi kurumları yoktu. o Arap devletleri, Filistinlileri entegre etmeye veya rehabilite etmeye yönelik her türlü girişime karşı çıktılar ve böylece mülteci statüsünü sürdürdüler. UNRWA, Arap baskısına teslim oluyor ve buna göre hizalanıyor, yani rehabilitasyon, yeniden yerleştirme, ekonomik girişimler veya mülteci kamplarından çıkma yönünde hareket etmiyor. Uygulamada UNRWA, silahlı mücadele yoluyla "geri dönüş hakkı" yanılsamasını teşvik ederek ve İsrail Devleti'nin varlığına dair her türlü izi silerek, beyin yıkama için bir kuluçka merkezi görevi görüyor. Entegrasyon ve rehabilitasyon girişimi örneği – Filistinli Arapların liderlerinden Musa Alami tarafından başlatılan 1950'lerin başında Eriha yakınlarında bir çiftlik kuruldu. Çiftlik yüzlerce aileyi destekledi, bir okul ve yetimler için bir merkez içeriyordu ve hatta uluslararası ihracat anlaşmaları bile sağladı. Gelişen çiftliğin kurulması, mağduriyet ahlakına ihanet olarak algılandı. Yoğun kışkırtmaların ardından bir Arap çetesi çiftliğe baskın düzenledi, onu yok etti, her şeyi parçaladı ve harabeye çevirdi. UNRWA Cezai Sorumlulukla Yüzleşecek – Filistinli Mülteci Sorununun Sürdürülmesi, Terörizmin Finanse Edilmesi ve Desteklenmesi
b. UNRWA okullarında kışkırtıcı içerikli performanslara izin verilmesi. C. UNRWA'daki okul çocukları için, sekiz yaşındaki çocukların İsrail'e karşı savaş eğitimi için otomatik silahlarla donatıldığı yaz kampları düzenlemek.
![]() ![]() "Vatanımın haritasını Filistin bayrağının renkleriyle boyayacağım." Çizginin altında, ders kitabı, öğrencinin bayrağın renklerini nereye uygulaması gerektiğini gösteren ana hatlarla birlikte tüm arazinin tam bir haritasını gösterir. (Ulusal ve Yaşam Eğitimi, 2. Sınıf, Bölüm A, 2019, s. 8) ![]() (Ulusal ve Yaşam Eğitimi, Sınıf 2, Bölüm B [2019], s. 58) UNRWA – Terörizm için Eğitim Ders Kitaplarının Kökeni: 1967 yılına kadar Batı Şeria'daki UNRWA okullarında kullanılan ders kitapları Ürdün'ün eğitim sisteminden, Gazze'dekiler ise Mısır'ın eğitim sisteminden geliyordu. 1967 ile 1994 yılları arasında öğrenciler, İsrail'in kışkırtma içeriğini kaldırmasının ardından aynı kitaplardan çalışmaya devam etti. 1994'ten sonra Filistin Yönetimi Batı Şeria ve Gazze'deki ders kitaplarını birleştirdi ve kışkırtmayı tüm ders kitaplarına yeniden dahil etti. Gazze'de öğrenciler, Şerit sakinlerinin yurtdışında yüksek öğrenime gitmesini engellememek için Filistin Yönetimi ders kitaplarından eğitim almaya devam ediyor (bu sadece Filistin Yönetimi'nin eğitim sistemini tanıyor). UNRWA, 1'ü Gazze Şeridi'nde olmak üzere yaklaşık 10 eğitim kurumunda 700. sınıftan 284. sınıfa kadar (11-12. sınıflar UNRWA kapsamında değil, Filistin eğitim sisteminde eğitim görmektedir) bir eğitim sistemi işletmektedir. UNRWA, Filistin Yönetimi'nin eğitim sisteminin ders kitaplarını ve öğretmen kılavuzlarını, tam olarak Filistin Yönetimi Müfredat Geliştirme Merkezi tarafından yayınlandığı şekliyle kullanıyor. Öğretilen içeriğin tamamen farkındadır ve bu nedenle öğrencilerini İsrail Devleti'ne ve Yahudilere karşı teröre ve şiddete kışkırtmak için konumunu istismar eder ve aslında nefret edenlerin ve teröristlerin üretim hattı haline gelir. Ders kitapları, maaşları Avrupa Birliği tarafından ödenen Filistin Eğitim Bakanlığı Müfredat Geliştirme Departmanındaki yetkililer tarafından yazılıyor. UNRWA kurumlarında incelenen ders kitapları ve öğretim materyalleri, UNRWA'nın bir BM örgütü olarak tarafsızlık ve Orta Doğu çatışmasına barışçıl bir çözümü teşvik etme yükümlülüğüyle tamamen çelişecek şekilde, nefret ve şiddete yönelik sistematik beyin yıkamayı (görüşlerin, tutumların, fikirlerin veya dünya görüşünün telkin edilmesi) ifade etmektedir. UNRWA okullarında öğretilen çeşitli konularda 200-1. sınıflara yönelik 10'den fazla ders kitabının derinlemesine incelenmesinden sonra, bu materyallerin çatışmayı yalnızca daha da kötüleştirdiği ve derinleştirdiği açıktır. Onlara göre barış asla olmayacak çünkü barış, "geri dönüş hakkının" uygulanması ve Filistin'deki "yabancıların kalıntılarının" yok edilmesi anlamına geliyor. Bu beyin yıkama üç temel ilkeye ayrılmıştır:
2. İsrail'in ve Yahudilerin şeytanlaştırılması: İsrail, "Filistin'i çalmaktan" "çocukları öldürmekten" "Filistin tarlalarına zarar vermek için yaban domuzu göndermeye" kadar hiçbir nesnel bilgi olmaksızın tüm kötülüklerin kaynağı olarak tasvir ediliyor. Yahudiler, başlangıcından itibaren İslam'ın düşmanları, Filistinlilere karşı soykırım niyeti olan aldatıcı hainler olarak tasvir ediliyor. Yahudi veya İsrailli bir bireyden normal bir insan olarak bahsedilmiyor; "öteki" her zaman Filistinlilere yönelik ima edilen varoluşsal tehdidi olan bir grup olarak tanımlanır. "Siyonist varlık" işgalci, işgalci, açgözlü, hiçbir haktan yoksun sömürgeci bir varlık olarak öğretiliyor. Yahudiler nihai suçlular, Filistinliler ise onların nihai kurbanları olarak tasvir ediliyor. Yahudilerin, kaderi ölüm olan Şeytan'ın çocukları olduğu kavramı tüm konulara işlenmiştir. 3. Böyle Bir Düşmanla Barış İmkansızdır: UNRWA okullarında okutulan PA ders kitaplarında İsrail'le barış veya bir arada yaşama vaazı yoktur. Aksine, 1967 öncesi İsrail toprakları da dahil olmak üzere "tüm Filistin'in özgürleştirilmesi" gerektiğini şiddet içeren bir mücadele yoluyla vurguluyorlar, bunu dini bir savaş olarak çerçeveliyorlar - "cihat" ve "şehadet" terimlerini kullanıyorlar ve terörizmi bir mücadele aracı olarak benimserken Mescid-i Aksa'nın kurtarılması çağrısında bulunuyorlar. Yüzlerce Hamas, İslami Cihad ve El Fetih mensubu Gazze Şeridi'ndeki UNRWA okul ve kolejlerinden mezun ve birçoğu eğitim sisteminde aktif rol oynadı. Bu ajanlardan bazıları aynı zamanda tam zamanlı UNRWA çalışanlarıdır ve hatta Filistinli terör örgütlerinin önderliğinde 7 Ekim 2023'te Gazze yakınlarındaki İsrail topluluklarında yaşanan katliam, adam kaçırma ve tecavüz olaylarında yer almıştır. UNRWA'nın Gazze eğitim sisteminde üst düzey görevlerde bulunan 10 personelin (okul müdürleri ve yardımcıları, eğitim merkezi müdürleri ve müdür yardımcıları) yüzde 510'undan fazlası, her ikisi de terör örgütü olarak tanımlanan Hamas veya Filistin İslami Cihad'ının üyeleridir. UNRWA, Yahudilerin öldürülmesini çeşitli şekillerde kışkırtıyor:
UNRWA öğrencilerinden örnek alıntılar — tüm çocuklar Hamas'ın 7 Ekim'deki işgalini "geri dönüş hakkına" bağladılar ve katliamı "toprakları Yahudilerden kurtarma" çabası olarak tanımladılar:
Doğu Kudüs'teki UNRWA öğrencilerinin 2022 tarihli bir videosundan alıntılar:
Dünya çapında ders kitabı içeriğini analiz eden ve barış ve hoşgörüyü teşvik eden IMPACT-se Enstitüsü tarafından yapılan araştırma, UNRWA okul öğretmenlerinin 7 Ekim katliamlarını ve zulmünü kutladığını gösteriyor. BM İzleme Örgütü'nün araştırması, Gazze'deki 3,000 UNRWA öğretmeninden oluşan bir Telegram grubunun, Hamas'ın Ekim katliamını başladıktan dakikalar sonra kutlayan, katilleri ve tecavüzcüleri "kahramanlar" ve onların "eğitimleri" olarak öven, İsrailli ölülerin veya kaçırılanların görüntülerini neşeyle paylaşan ve rehinelerin idam edilmesi çağrısında bulunan gönderilerle dolu olduğunu ortaya çıkardı. Bu grup, UNRWA okul personelinin adlarını, kimlik numaralarını, programlarını ve öğretim materyallerini içeren düzinelerce dosya içerdiğinden teknik amaçlara yönelikti. Örneğin öğretmen Wasim Ula, grubun 3,000 UNRWA öğretmenine "maaşların Pazar günü ödeneceğini" bildirdi ve ardından Hamas'ın saldırılarını yücelten bir video paylaştı. ![]() "Vatanımın haritasını Filistin bayrağının renkleriyle boyayacağım." Cümlenin altında, öğrencilere bayrağın renklerini nasıl uygulayacaklarını gösteren kılavuz çizgilerle birlikte tüm arazinin bir haritası görünür. (Ulusal ve Yaşam Eğitimi, 2. Sınıf, Bölüm A, 2019, s. 8) ![]() (Ulusal ve Yaşam Eğitimi, Sınıf 2, Bölüm B [2019], s. 58) ![]() “… İşgalci kendisi için kimliğini ve varoluş meşruiyetini masallardan, efsanelerden ve yanlış vizyonlardan alan yapay bir varlık inşa etti. Bu efsaneler için somut, canlı kanıtlar - geçerliliklerini ve doğruluklarını doğrulayacak mimari ve arkeolojik kanıtlar - yaratmaya çeşitli şekillerde çalıştı, ancak boşuna." (Arap Dili – Akademik Yol, 10. Sınıf, Bölüm B [2020], s. 72) UNRWA'nın bütçesinin yaklaşık yüzde 60'ı, eleştirmenlerin iddia ettiği gibi, tarafsız eğitimden ziyade sistematik beyin yıkama aracı haline gelen bir sistem olan geniş eğitim ağına akıyor. Birden fazla müfredat incelemesine göre, bu ağ üç temel sütuna dayanmaktadır: İsrail'in Varlığını Gayri Meşrulaştırmak. 1949'dan beri BM üyesi olan İsrail, UNRWA sınıflarında sıklıkla haritalardan ve öğretim materyallerinden siliniyor. Nehir ile deniz arasındaki tüm topraklar "Filistin" olarak etiketleniyor ve İsrail "Siyonist işgalci" olarak anılıyor. İsrail topraklarındaki Yahudi tarihi tamamen ihmal edilmiştir. Yahudileri ve İsrail'i şeytanlaştırmak. Ders kitapları ve öğretmen rehberleri, İsrail'i tüm kötülüklerin kökü ve Yahudileri başlangıcından itibaren İslam'ın düşmanları olarak tasvir ediyor - açgözlü, hain, hatta kaderi ölüm olan "Şeytan'ın oğulları". Bu Yahudi karşıtı şeytanlaştırma, nefreti ve şiddeti normalleştiriyor. Mülteci Anlatısını ve "Geri Dönüş Hakkını" Sürdürmek. UNRWA, BM Mülteciler Yüksek Komiserliği'nin yeniden yerleştirme ve entegrasyon yaklaşımını benimsemeyi reddediyor. Bunun yerine, 1948'deki orijinal mültecilerin torunlarına süresiz olarak mülteci statüsü veriyor. UNRWA, daimi bir "geri dönüş hakkını" güçlendirerek ve tüm İsrail'in şiddet yoluyla "kurtuluşu" çağrısında bulunarak, çatışmayı çözmek yerine sağlamlaştırıyor. ![]() UNRWA öğretmen kılavuzundan bir pasaj öğretimin tonunu göstermektedir. 2018 altıncı sınıf Arapça dil kılavuzunda öğretmenlere "öğrencinin öğretilen dersler ve ahlak kuralları konusunda bilgili olması gerektiği" talimatı veriliyor: Filistin'in her santimetresi bizimdir." (Arapça Öğretmeni Kılavuzu, 6. Sınıf, 2018, s. 87, sol alt sütun). "Geri dönüş bir anlaşmaya ya da İsrail'in iyi niyetine bağlı değil. Aksine, 1948'de İsrail tarafından işgal edilen Filistin topraklarını özgürleştirme mücadelesinin ayrılmaz bir parçasıdır." (Arap Dili, Sınıf 5, Kısım A, 2020, s. 84 – muhtemelen ilgili pasaj. Anadili Arapça olan biri tarafından onaylanmalıdır.) Metin bir şiirin parçası gibi görünüyor: "Yarın şekillendireceğim büyük hakkın taşıyıcısıyım. Onu geri yükleyeceğim. Onu değerli ve egemen bir vatan olarak restore edeceğim. Yarın dünyayı sarsacağım ve birleşik bir ordu olarak yürüyeceğim. Memleketimde bir randevum var ve o buluşmayı unutmam imkansız." ![]() Filistin için İngilizce, 6. Sınıf, Bölüm A [2019], s. 51 ![]() "Kudüs, binlerce yıl önce Arap atalarımız tarafından inşa edilmiş bir Arap şehridir. Kudüs, Müslümanlar ve Hıristiyanlar için kutsal bir şehirdir." Aslında UNRWA okullarında kullanılan Filistin Yönetimi ders kitaplarına göre Kudüs yalnızca Müslümanlar ve Hıristiyanlar için kutsal olarak tanımlanıyor. Yahudilerden bu bağlamda bahsedilmiyor - ne burada ne de müfredatın başka bir yerinde. (Ulusal ve Sosyal Yetiştirme, Sınıf 3, Bölüm A [2020], s. 33) ![]() Ders kitapları barışı öğretmek yerine "kurtuluş" için şiddet içeren mücadeleyi teşvik ediyor. Çarpıcı bir örnek, UNRWA okullarının çocuklara öğrettiği Fida'i adlı Fida'i'dir: "İstiklal marşımızı öğrenelim: *Fida'i, fida'i, fida'i, ah benim toprağım, ataların ülkesi. Fida'i, fida'i, fida'i, ah halkım, sonsuzluk insanları. Kararlılığımla, ateşimle ve intikamımın yanardağıyla, Kanımın toprağıma ve evime duyduğu özlemle, Dağlara tırmandım ve mücadeleye katıldım, İmkansızı yendim ve zincirleri kırdım. Fida'i, fida'i, fida'i, ah benim toprağım, ataların ülkesi. Fida'i, fida'i, fida'i, ah halkım, sonsuzluk insanları. Rüzgârların fırtınasında ve silahların alevinde, Halkımın mücadeleye devam etme kararlılığıyla, Filistin benim evim ve zaferime giden yoldur, Filistin benim intikamım ve sebat ülkemdir. Fida'i, fida'i, fida'i, ah benim toprağım, ataların ülkesi. Fida'i, fida'i, fida'i, ah halkım, sonsuzluk insanları. ![]() İlkokullarda öğretilen bir şarkıda, "tüm Filistin'in kurtuluşundan" sonra bu topraklardaki Yahudilerin kaderine doğrudan bir gönderme yapılıyor. Müfredatta yer alan Haydar Mahmud'un "Soyluların Ülkesi" şiiri, açıkça İsrail'in Yahudi vatandaşlarını hedef alan bir ifade olan "yabancıların mağlup kalıntılarının" yok edilmesinden bahsediyor. "Şarkı söyleyeceğiz ve ezbere öğreneceğiz: 'Soyluların Ülkesi' Yemin ettim! Soyluların ülkesini söndürmek için kanımı feda edeceğim, ve gaspçıyı [İsrail'in adı] ülkemden kovmak ve yabancıların mağlup kalıntılarını yok etmek. Ey Mescid-i Aksa'nın ve kutsal mekanın ülkesi, Ey gurur ve asaletin beşiği, Sabır, sabır, çünkü zafer bizimdir ve şafak karanlığı yarıp geçecektir.' (Shafatnu HaYafa — Arap Etkisi, Sınıf 3, Bölüm B [2019], s. 70.) ![]() "Ülkenin Yahudi dili - İbranice - bir matematik ders kitabında çoğaltılan Manda döneminden kalma bir madeni paradan silindi. Burada gösterilen, 'değiştirilmiş' versiyonun yanında orijinal madeni paradır." (Matematik, 6. Sınıf, Bölüm B [2020], s. 69) ![]() Birinci İntifada'nın (Taşların İntifadası) şehitlerinin (şehitlerinin) sayısı yaklaşık 1.392 şehittir. Mescid-i Aksa İntifadası'nda şehit sayısı 4 bin 673'e ulaştı. İki İntifada'daki toplam şehit sayısı __________ şehittir. (Matematik, 4. Sınıf, Bölüm A [2020], s. 31) ![]() "Eriha bölgesi, Ürdün Vadisi, Gazze Şeridi ve Beyt Şan gibi Filistin'de hurma ekimi yaygındır. İsrail'in bitki örtüsünü temizlemesi sonucu ağaçların bir kısmı kırıldı. Buradaki resimde olduğu gibi hurma ağaçlarından biri kırılırsa ve ağacın düşmeden önceki uzunluğu 20 metre iken yere doğru eğilen düşen kısmın uzunluğu 13 metre ise, eğik kısmın yerle oluşturduğu açıyı belirleyebilir miyiz?" (Matematik, 9. Sınıf, Bölüm B [2019], s. 12) ![]() "Katliamları Yahudi düşüncesine bağlamak — Öğretmen kılavuzunda üç konu içeren bir öğrenci başarı değerlendirme sayfası örneği yer alıyor. Üçüncü konu (kırmızıyla işaretlenmiş) burada konuyla ilgili konudur ve pratikte Yahudi nefretini yoğunlaştırmak için tasarlanmış beyin yıkamayı göstermektedir." (Öğretmen Kılavuzu, Coğrafya ve Filistin'in Modern ve Çağdaş Tarihi, 10. Sınıf [2018], s. 165) ![]() Filistin'i özgürleştirme mücadelesi dini karakterli bir mücadeledir. Aşağıda cihadın bir Müslümanın hayatındaki önemine vurgu yapılmaktadır: 'Allah müminleri cihat etmeye ve onu finanse etmeye teşvik ediyor ve onları cihat ve onun finansmanı pahasına dünya hayatıyla meşgul olmamaları konusunda uyarıyor. Çünkü dünya hayatı, içine kendini kaptıranları aldatır. Mümin, bu konuda Allah'ın ve Resûlü'nün emrine uymalı ve itaatsizlikten kaçınmalıdır ki, kıyamet gününde sevap ve karşılık alabilsin. (İslami Eğitim, 9. Sınıf, Bölüm A [2020], s. 31) ![]() Terör, "kurtuluş" mücadelesinin ayrılmaz bir parçası olarak sunuluyor ve saldırıları gerçekleştirenlere açık övgüler yağdırılıyor. Dört sayfalık bir ünitenin açılış sayfası, 1978'ü çocuk 37 İsrailli sivilin öldürüldüğü bir terör saldırısı olan 13 Sahil Yolu Katliamı'nı yüceltiyor. Ders kitabı operasyonun liderini tanıtıyor: "Dalal el-Mughrabi — Filistin tarihimiz, vatan için canlarını feda eden birçok şehidin ismiyle doludur. Bunların arasında, mücadelesiyle meydan okuma ve kahramanlığın resmini çizen, anısını kalplerimizde ve zihinlerimizde ebedi kılan şehit Dalal el-Mughrabi de var." (Arap Dili, 5. Sınıf, Bölüm B [2020], s. 55) ![]() ![]() "Öğrenci, Yahudilerin Filistin'e yönelik açgözlü hırslarının tehlikeleri hakkında düşünmek için zaman bulmalıdır." (Öğretmen Kılavuzu, Arap Dili, 9. Sınıf [2018], s. 34, sol üst sütun) ![]() "Yahudilerin bu topraklarda ulusal bir vatan hakkı tanınmıyor. Bu, mültecilerin komşularıyla barış içinde yaşamaları koşuluyla evlerine geri dönmelerine ilişkin 1948 tarihli 194 sayılı BM Kararının kabul edilip edilmeyeceği sorusunun cevabına da yansımaktadır (bugünkü 'geri dönüş hakkı' argümanının dayandığı karar): 'Görüşe gelince, şöyle: Katılmıyorum, çünkü komşularıyla barış içinde yaşama talebiyle Filistin'deki Yahudiler için bir vatanın varlığını teyit ediyor. Ve o zaman mülkü, kayıpları, insanları ve gerçek vatanı telafi etmek nasıl mümkün olabilir?' (Öğretmen Kılavuzu, Coğrafya ve Modern & Çağdaş Filistin Tarihi, 10. Sınıf [2018], s. 226) ![]() "Siyonistler modern çağın teröristleridir. Onların kaderi yok olmaktır." (Öğretmen Kılavuzu, Arap Dili, 6. Sınıf [2018], s. 207) ![]() "Fakat [Medine şehrindeki] Yahudiler [Muhammed'le yaptıkları] antlaşmaya uymadılar. Her türlü ihanete, hileye ve düşmanlığa başvurdular ve bu da Müslümanları kendileriyle savaşmaya zorladı." (İslami Eğitim, 7. Sınıf, Bölüm A [2020], s. 56) ![]() "İsrailoğulları'nın doğasını ve peygamberlere karşı düşmanlıklarını ortaya çıkarmak" — Bu derste Yahudiler, Tanrı'nın tüm peygamberlerinin düşmanları ve dolaylı olarak Tanrı'nın düşmanları olarak tasvir ediliyor. İslam'da Tanrı'nın peygamberlerinden biri olarak kabul edilen İsa ile ilgili bölümden öğrenilecek ilk "ders" şu şekilde tanıtılır: (İslami Eğitim, 9. Sınıf, Bölüm B [2020], s. 25) ![]() İslam inancına göre bir şehit, 72 bakire ile evlenmek de dahil olmak üzere ahirette büyük bir sevap alır. Sanat konusu için bir öğretmen kılavuzundan alınan aşağıdaki örnekte, bu kavram öğrenciler için isteğe bağlı bir çizim konusu olarak sunulmuştur (kırmızıyla vurgulanmıştır): "3. Bir şehidin düğün sahnesinin çizilmesi..." (Öğretmen Kılavuzu, Sanat Eğitimi, 6. Sınıf [2017], s. 58) ![]() "Öğrendim: Vatanım Filistin'in birçok şehri var. Kudüs bir Filistin şehri ve Filistin Devleti'nin başkentidir ve Allah'ın izniyle Siyonist işgalden kurtulduktan sonra duvarlarına Filistin bayrağı çekilecektir." (Ulusal ve Sosyal Yetiştirme, Sınıf 3, Bölüm A [2020], s. 31) |
| _____________________________ |




Yeni Kayıt

1 Mobil
Konudaki Resimler


























































Hızlı






