Şimdi Ara

6 Ayda Üretilen Türk Otomobilinin İlk Görüntüleri (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
115
Cevap
0
Favori
9.851
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hayırlı Olsun.
  • hepımız turk dıılmısınız arkadslar nıe bırbırımıze bırbırımızın yaptıgı ıcatlara kulturumuze sahıp cıkmıoruz
  • bunun ortalama fiyatı ne olur acaba ?

    bide sizce fazla yakmıyormu bu araba ?
  • güzel araba
  • quote:

    Orjinalden alıntı: cx75

    hepımız turk dıılmısınız arkadslar nıe bırbırımıze bırbırımızın yaptıgı ıcatlara kulturumuze sahıp cıkmıoruz


    Türk'üm ama ben bu arabaya sahip çıkmam.
    İsminden bi kere kaybediyo ETOX
    Kullandığı parçalardan kaybediyo Renault.

    Yapsın kendi motorunu şasisini içini dışını tasarımını koysun Doğan gibi Şahin gibi bi isim. Çıkartsın piyasaya. O zaman gurur duyarım. Ha bu da bi gelişmedir ama kendin yapman lazım. Kendin yapmadıysan parçalar başka bi firmaya ait ismi de yabancıysa Türk aracı demiyeceksin.

    Ben Türk aracı diye TOFAŞ'a Anadol'a Devrim'e derim.

    @KageBunshinNoJutsu: Fazla yakmaz şimdilik. Dizel araç, Çok düşük değeri var.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ünal korkmaz




    @KageBunshinNoJutsu: Fazla yakmaz şimdilik. Dizel araç, Çok düşük değeri var.



    şehir dışı - 175 küsür

    şehir içi - 160 küsür

    yanlış hesaplamadıysam tabi
  • Arabanın model ismi Zafer sanırım.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: KageBunshinNoJutsu


    quote:

    Orjinalden alıntı: ünal korkmaz




    @KageBunshinNoJutsu: Fazla yakmaz şimdilik. Dizel araç, Çok düşük değeri var.



    şehir dışı - 175 küsür

    şehir içi - 160 küsür

    yanlış hesaplamadıysam tabi


    Şehiriçi 6,1
    Şehirdışı 4,2
    Karışık 4,9


    Not: Renault Türkiye sitesinden alıntıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ünal -- 7 Temmuz 2007; 16:59:01 >




  • Görmeden birşey söylemek güç. Ama yine de birileri birşeyler yapmaya çalışmış, tebrik ediyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dellci -- 7 Temmuz 2007; 17:53:10 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kontendoo

    Acaba ne kadar arabadan anlıyorsunuz!

    Herşeyine bir kulp takmışsınız , bir arkadaş "aklıma ilk üretilen Türk arabası geldi" demiş , benim aklıma da bu ülkeye geç giren matbaa geldi nedense? Yere göğe sığdıramadığınız japonların tam bir taklit ırkı olduğunu biliyor musunuz? bu ayıp değil günah değil , adamlar avrupadan ABD'den alıyorlar teknolojiyi geliştirip tekrar onlara satıyorlar , yok motoru dışarıdanmış , kaporta ithalmış , o yokmuş , şu yokmuş , fake miş kolpaymış. mış mş.
    Görünüm olarak harika bir araba , biraz Hyundai Coupe'yi de andırmıyor değil fakat bu neyi değiştirir. Ben size 100 tane araç sayarım birbirine çok benzeyen , hem de ; VW , Ford , Opel gibi dünya devlerinin modelleri. Önce taklit yaparız sonra orjinal. Önce külüstür bir araba yaparız 50.000 KM'yi bile devirmeden parçalanır araba sonra sağlamını yaparız. Önce ayaklı tabut yaparız , 50 KM/S'de bile duvara çarpsa içinden sağ adam çıkmaz , sonra Euro NCAP'da dereceye giren araç yaparız. Sizlerin bu düşmanca saldırmalarınıza da bir anlam veremiyorum , böyle bir ergonomiyi BMW çıkartsaydı ortaya "adamlar işi biliyor" derdiniz. Kaçınız içine bindiniz , motorunu incelediniz de hemen "Türk yaptıysa bir işe yaramaz" tarzında yakıştırmalarda bulunuyorsunuz.

    +9999




  • Hiç bir bilginiz yokken yorum Yapmayalım lütfen.
    mesela yok renaultmuş montajmış,350 z ye benziyomuş,smarta benziyomuş sonuçta o zaman bu 2 araba birbirine benziyo sonucu çıkmıyormu o zaman smartta nissan dan çalmış yada nissan smarttan

    araç hakkında Bilgi (haber7.com dan alıntıdır)

    Yurt dışındaki otomobil fuarlarında herkesin lüks spor otomobilleri incelemesine izin verilirken, Türkiye'deki otomobil fuarlarında belirli kişiler dışında kimsenin bu otomobillere yaklaştırılmamasını içerleyen bir girişimci yerli spor otomobil üretti.

    Ertex Oto Dekorasyon Genel Müdürü Ercan Malkoç, AA muhabirine yaptığı açıklamada, işi gereği sık sık yurt dışındaki otomobil fuarlarına katıldığını, buralarda her isteyenin rahatlıkla lüks spor otomobilleri inceleyebildiğini anlattı. Türkiye'de düzenlenen otomobil fuarlarında ise bu otomobillerin çevresine bant çekildiğini, ünlü ve zenginlerin dışında kimsenin otomobilleri incelemesine izin verilmediğini belirten Malkoç, ''bu duruma çok içerlediğini ve bunun üzerine yerli bir spor otomobil geliştirmeye karar verdiğini'' söyledi.

    Malkoç, ilk otomobilin icadının üzerinden yaklaşık 100 yıl, ilk Türk otomobili olan Devrim'in yapılmasının üzerinden de 46 yıl geçtiğini ifade ederek, şöyle konuştu: ''Ülkemizde 1966 yılından bu yana otomobil üretimi yapılmaktadır. Çağımızın ve özellikle de otomobil sektörünün gelişimi göz önüne alındığında, dünya otomotiv sektörüne bir marka kazandırmamış olmamız bizleri çok üzüyordu. Oysa daha 1938 yılında Türkiye, 140 tane avcı bombardıman uçağı üreterek şu an teknolojilerine imrendiğimiz AB ülkelerine satmıştır. 2007 yılındayız ve uçak yapan bir milletin torunları olarak bir otomobil yapamıyoruz. Cesaretimizin temelinde bu çok önemli bir etken oldu. Artık bu konuda bir şeyler yapmamız gerektiğini düşündük ve Etox'u geliştirdik.''

    -NEDEN SPOR OTOMOBİL?-

    Spor modellerin firmaların vitrinini oluşturduğunu ve her otomobil tutkunlarının spor modellerin sahibi olmayı hayal ettiğini dile getiren Malkoç, bu nedenle spor otomobil geliştirmeyi tercih ettiklerini kaydetti. İnsanların spor otomobillerin her ayrıntısındaki beklentilerinin çok yüksek olduğunu anlatan Malkoç, bu otomobillerin hızlı gitmesinin, aynı zamanda en kısa mesafede durmasının istendiğini dile getirdi.

    Tasarımdaki beklentilerin de bu yönde olduğunu belirten Malkoç, ''Motordaki performansın dış çizgilere yansıması istenir. Bu beklentileri çoğaltmak mümkün. Bu nedenle spor otomobil üretmek zor bir iştir. Projeye başlamadan önce insanlar bize 'bunu yapamazsınız' diye güldüler.

    Fakat dünyada zoru başaran Porche, Ferrari, Lamborghini gibi firmalar var. Bizde iddialı başlamak istedik. Belki başlangıçta yıldızları hedef seçtik ama sonunda başarılı bir prototip geliştirdiğimize inanıyoruz. Bu araba çok konuşulacak.'' diye konuştu. Projeye başlarken öncelikle tasarım ekibini oluşturduklarını belirten Malkoç, tasarımın geliştirilmesinin 6 ay sürdüğünü anlattı. Bu aşamada oldukça zorlandıklarını ifade eden Malkoç, şunları kaydetti: ''Çünkü kendi insanımızın beklentileri doğrultusunda bir tasarım hazırlamamız gerekiyordu.

    Buradaki beklentiler oldukça yüksektir. Hayallerde hep Ferrari ve Porche gibi otomobiller vardır. Biz onlara benzetmek için yola çıkmadık. Deyim yerinde ise spor otomobilde bir sınıf yaratmak için yola çıktık. Tasarım felsefemizin temelinde 4 kişilik günlük hayatta kullanılabilecek bir otomobil üretmek vardı. Hedeflerimizi bu yönde şekillendirdik. Aynı zamanda da tasarımımız performans isteyen kullanıcılara da hitap edecek görsellikte olmalıydı. Kişiye göre aile otomobili, kişiye göre günlük hayatta kullanılabilecek spor otomobil, kişiye göre tam bir performans otomobili.

    Kısacası Etox'a baktığınız açılardan bu özelliklerin tamamını görebilirsiniz. Yüze yakın tasarım eskizimiz arasında şu an prototip üretimini yaptığımız modeli seçtik.''

    -SERİ ÜRETİM BELGESİ ALDILAR-

    Etox'un günümüz otomotiv firmalarının tüm tasarım ve prototip üretimlerini kapsayan süreçleri içinde barındıran iki yıllık çalışmanın sonucunda geliştirildiğini ifade eden Malkoç, prototip hazırlama aşamasında tasarım ekibi de dahil 46 Türk personelin görev aldığını belirtti. Malkoç, aracın şasinin yurt dışındaki diğer özel üretilen emsallerindeki gibi örme şasi tekniğine dayanarak kendi mühendisleri tarafından projelendirildiğini kaydetti. Malkoç, otomobilin bütün parçalarını kendilerinin ürettiğini, sadece motorunu Fransa'daki bir firmadan aldıklarını ifade ederek, ''Bir süre sonra kendi motorumuzu kendimiz üretmeyi hedefliyoruz. Henüz ilk aşamadayız. Gelişime açık bir proje bu'' dedi.

    Etox'un günümüz koşullarını sağlayabilecek bir donanıma sahip olması nedeniyle fren testlerinde uluslararası geçerliliği olan R 13H testine tabi tutulduğunu belirten Malkoç, test sonucu bu kapsamdaki gereken tüm kriterlere uygunluğunun tespit edildiğini ifade etti. Malkoç fren sisteminin aynı zamanda ABS'yi de kapsadığını dile getirdi. Etox'un, ayrıca İstanbul Teknik Üniversitesi Otomobil Teknolojileri Araştırma Merkezi'nce (OTAM) Sanayi Bakanlığının 2001/16/AT M1 sınıfındaki motorlu araçlar tip onay yönetmeliği kapsamında yapılan tüm testlerden de başarıyla geçtiğini söyleyen Malkoç, Türkiye'de seri üretim (Tip Onay) belgesini aldıklarını kaydetti. Daha önce üretilen yerli otomobiller ''Devrim'' ile ''İmza''nın ''Tip onay belgesi bulunmadığını'' ifade eden Malkoç, Etox'un künyesinde ''Made in Turkey'' yazan ''ilk otomobil olacağını'' söyledi.

    Malkoç, şu an da firmanın kendi testi olan 100 bin kilometrelik yol testine başladıklarını ifade etti. Dörtte biri sorunsuz tamamlanan test sırasında gidilen şehirlerde vatandaşların araca büyük ilgi gösterdiğini anlatan Malkoç, henüz tanıtımını gerçekleştirmemiş olmalarına rağmen şimdiden 3 ön sipariş talebi olduğunu belirtti. Malkoç, Etox için gelen sipariş taleplerini yol testi tamamlandıktan sonra alacaklarını kaydetti.

    -''İLGİ BİZİ SEVİNDİRİYOR''-

    Dünya otomotiv sektörü için olmasa bile Türkiye için bir marka yaratmanın zamanının çoktan geldiğine inandıklarını ifade eden Malkoç, ''Markayı firmalar yaratmaz, o markayı kullanan insanlar yaratır ve sahiplenir. Etox'a sokakta ve internet ortamında vatandaşlarımızın gösterdiği büyük ilgi bu konuda bizi oldukça sevindirdi'' dedi. Etox'un, piyasadaki spor otomobiller arasında ''en düşük yakıt tüketimine sahip araç olacağını'' saivunan Malkoç, standart modelin şehir içinde 5.7, şehirler arasında ise 4.1 litre yakıt tüketimine sahip olduğunu söyledi. Malkoç, en düşük Ferrari modelinin fiyatı 400 bin avrodan başlarken, Etox'un bunun 5'te biri oranında 100-150 bin YTL fiyat aralığında satışa sunulacağını kaydetti.

    -''TANITIMI ZAFER BAYRAMI'NDA YAPILACAK''-

    Etox'un geliştirilmesini ''Türk otomotiv sanayinin bir zaferi'' olarak gördüklerini anlatan Malkoç, bu nedenle aracın tanıtımını da 30 Ağustos Zafer Bayramı'nda yapacaklarını söyledi. Yol testlerinin tamamlanmasının ardından hemen seri üretime geçmek istediklerini bildiren Malkoç, Etox'un üç ayrı motor seçeneği ile satışa sunulacağını dile getirdi. İlk etapta yılda 20 araç yapmayı hedeflediklerini, ilerleyen yıllarda de bu rakamı 500'e kadar çıkarmak istediklerini ifade eden Malkoç, araçlarının her birinin kişinin istediği üzere ayrı ayrı özelliklere sahip olacağını kaydetti.

    Malkoç, daha şimdiden Güney Kore'den bir firmanın projeye ortak olmak istediğini belirterek, ''Ancak yerli bir firmayla ortak olmayı tercih ederiz'' dedi. Gerek çizgileri, gerek kullanım özellikleri ve gerek motor çeşitliliğiyle anlatan Etox'un, 125 beygir (hp) gücünde 1500 cc hacminde dizel motor kullanılan standart modelinin yanı sıra 220 hp güç üretebilen 3000 cc dizel ve daha fazla performans isteyenler için de 272 hp güç üretebilen özel bir V6 benzinli motor seçenekleri bulunuyor.

    -LAMBORGHİNİ DE BÖYLE BAŞLAMIŞTI-

    Ünlü spor otomobil Lamborghini de benzer bir hikayeyle üretilmeye başlanmıştı. İkinci Dünya Savaşı'nın öncesi ve sonrasında önemli bir traktör üreticisi olan Ferruccio Lamborghini'nin bir Ferrari otomobili vardı. Ferrari'nin debriyaj aksamının kendi traktörleriyle aynı olduğunu fark eden Lamborghini, Enzo Ferrari ile görüştü ve onu bu konuda eleştirdi. Fakat Enzo Ferrari Lamborghini'yi basit bir traktör üreticisi olarak görerek onu dinleme gereği duymadı. Bunun üzerine Lamborghini, Ferrari'ye rakip kendi spor arabalarını üreterek, Enzo Ferrari'den intikam almaya yemin etti. Daha sonra Ferrari'yi eleştirdiği her konuda Ferrari'den çok daha üstün olan Lamborghini 350 GT'yi yaptı.




  • bos ıs bunlar daha adı turkce degıl gelmıs bızden ovmemızımı beklıyorsun cızgıler de kopya motoru bızım uretmemız ımkansız anca montajını yaparız yaw bunlar bos ısler turklere hayırlısı olsunmus yaw safkan bızım malımızmı olacak emınmısın bı arastır hele daha adına bı bak arabanın ...bıızım uretecegımz araba olacakta bız gorecez hayaller dunyasında yuzuyoruz.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Hakan5434

    Hiç bir bilginiz yokken yorum Yapmayalım lütfen.
    mesela yok renaultmuş montajmış,350 z ye benziyomuş,smarta benziyomuş sonuçta o zaman bu 2 araba birbirine benziyo sonucu çıkmıyormu o zaman smartta nissan dan çalmış yada nissan smarttan

    araç hakkında Bilgi (haber7.com dan alıntıdır)

    Yurt dışındaki otomobil fuarlarında herkesin lüks spor otomobilleri incelemesine izin verilirken, Türkiye'deki otomobil fuarlarında belirli kişiler dışında kimsenin bu otomobillere yaklaştırılmamasını içerleyen bir girişimci yerli spor otomobil üretti.

    Ertex Oto Dekorasyon Genel Müdürü Ercan Malkoç, AA muhabirine yaptığı açıklamada, işi gereği sık sık yurt dışındaki otomobil fuarlarına katıldığını, buralarda her isteyenin rahatlıkla lüks spor otomobilleri inceleyebildiğini anlattı. Türkiye'de düzenlenen otomobil fuarlarında ise bu otomobillerin çevresine bant çekildiğini, ünlü ve zenginlerin dışında kimsenin otomobilleri incelemesine izin verilmediğini belirten Malkoç, ''bu duruma çok içerlediğini ve bunun üzerine yerli bir spor otomobil geliştirmeye karar verdiğini'' söyledi.

    Malkoç, ilk otomobilin icadının üzerinden yaklaşık 100 yıl, ilk Türk otomobili olan Devrim'in yapılmasının üzerinden de 46 yıl geçtiğini ifade ederek, şöyle konuştu: ''Ülkemizde 1966 yılından bu yana otomobil üretimi yapılmaktadır. Çağımızın ve özellikle de otomobil sektörünün gelişimi göz önüne alındığında, dünya otomotiv sektörüne bir marka kazandırmamış olmamız bizleri çok üzüyordu. Oysa daha 1938 yılında Türkiye, 140 tane avcı bombardıman uçağı üreterek şu an teknolojilerine imrendiğimiz AB ülkelerine satmıştır. 2007 yılındayız ve uçak yapan bir milletin torunları olarak bir otomobil yapamıyoruz. Cesaretimizin temelinde bu çok önemli bir etken oldu. Artık bu konuda bir şeyler yapmamız gerektiğini düşündük ve Etox'u geliştirdik.''

    -NEDEN SPOR OTOMOBİL?-

    Spor modellerin firmaların vitrinini oluşturduğunu ve her otomobil tutkunlarının spor modellerin sahibi olmayı hayal ettiğini dile getiren Malkoç, bu nedenle spor otomobil geliştirmeyi tercih ettiklerini kaydetti. İnsanların spor otomobillerin her ayrıntısındaki beklentilerinin çok yüksek olduğunu anlatan Malkoç, bu otomobillerin hızlı gitmesinin, aynı zamanda en kısa mesafede durmasının istendiğini dile getirdi.

    Tasarımdaki beklentilerin de bu yönde olduğunu belirten Malkoç, ''Motordaki performansın dış çizgilere yansıması istenir. Bu beklentileri çoğaltmak mümkün. Bu nedenle spor otomobil üretmek zor bir iştir. Projeye başlamadan önce insanlar bize 'bunu yapamazsınız' diye güldüler.

    Fakat dünyada zoru başaran Porche, Ferrari, Lamborghini gibi firmalar var. Bizde iddialı başlamak istedik. Belki başlangıçta yıldızları hedef seçtik ama sonunda başarılı bir prototip geliştirdiğimize inanıyoruz. Bu araba çok konuşulacak.'' diye konuştu. Projeye başlarken öncelikle tasarım ekibini oluşturduklarını belirten Malkoç, tasarımın geliştirilmesinin 6 ay sürdüğünü anlattı. Bu aşamada oldukça zorlandıklarını ifade eden Malkoç, şunları kaydetti: ''Çünkü kendi insanımızın beklentileri doğrultusunda bir tasarım hazırlamamız gerekiyordu.

    Buradaki beklentiler oldukça yüksektir. Hayallerde hep Ferrari ve Porche gibi otomobiller vardır. Biz onlara benzetmek için yola çıkmadık. Deyim yerinde ise spor otomobilde bir sınıf yaratmak için yola çıktık. Tasarım felsefemizin temelinde 4 kişilik günlük hayatta kullanılabilecek bir otomobil üretmek vardı. Hedeflerimizi bu yönde şekillendirdik. Aynı zamanda da tasarımımız performans isteyen kullanıcılara da hitap edecek görsellikte olmalıydı. Kişiye göre aile otomobili, kişiye göre günlük hayatta kullanılabilecek spor otomobil, kişiye göre tam bir performans otomobili.

    Kısacası Etox'a baktığınız açılardan bu özelliklerin tamamını görebilirsiniz. Yüze yakın tasarım eskizimiz arasında şu an prototip üretimini yaptığımız modeli seçtik.''

    -SERİ ÜRETİM BELGESİ ALDILAR-

    Etox'un günümüz otomotiv firmalarının tüm tasarım ve prototip üretimlerini kapsayan süreçleri içinde barındıran iki yıllık çalışmanın sonucunda geliştirildiğini ifade eden Malkoç, prototip hazırlama aşamasında tasarım ekibi de dahil 46 Türk personelin görev aldığını belirtti. Malkoç, aracın şasinin yurt dışındaki diğer özel üretilen emsallerindeki gibi örme şasi tekniğine dayanarak kendi mühendisleri tarafından projelendirildiğini kaydetti. Malkoç, otomobilin bütün parçalarını kendilerinin ürettiğini, sadece motorunu Fransa'daki bir firmadan aldıklarını ifade ederek, ''Bir süre sonra kendi motorumuzu kendimiz üretmeyi hedefliyoruz. Henüz ilk aşamadayız. Gelişime açık bir proje bu'' dedi.

    Etox'un günümüz koşullarını sağlayabilecek bir donanıma sahip olması nedeniyle fren testlerinde uluslararası geçerliliği olan R 13H testine tabi tutulduğunu belirten Malkoç, test sonucu bu kapsamdaki gereken tüm kriterlere uygunluğunun tespit edildiğini ifade etti. Malkoç fren sisteminin aynı zamanda ABS'yi de kapsadığını dile getirdi. Etox'un, ayrıca İstanbul Teknik Üniversitesi Otomobil Teknolojileri Araştırma Merkezi'nce (OTAM) Sanayi Bakanlığının 2001/16/AT M1 sınıfındaki motorlu araçlar tip onay yönetmeliği kapsamında yapılan tüm testlerden de başarıyla geçtiğini söyleyen Malkoç, Türkiye'de seri üretim (Tip Onay) belgesini aldıklarını kaydetti. Daha önce üretilen yerli otomobiller ''Devrim'' ile ''İmza''nın ''Tip onay belgesi bulunmadığını'' ifade eden Malkoç, Etox'un künyesinde ''Made in Turkey'' yazan ''ilk otomobil olacağını'' söyledi.

    Malkoç, şu an da firmanın kendi testi olan 100 bin kilometrelik yol testine başladıklarını ifade etti. Dörtte biri sorunsuz tamamlanan test sırasında gidilen şehirlerde vatandaşların araca büyük ilgi gösterdiğini anlatan Malkoç, henüz tanıtımını gerçekleştirmemiş olmalarına rağmen şimdiden 3 ön sipariş talebi olduğunu belirtti. Malkoç, Etox için gelen sipariş taleplerini yol testi tamamlandıktan sonra alacaklarını kaydetti.

    -''İLGİ BİZİ SEVİNDİRİYOR''-

    Dünya otomotiv sektörü için olmasa bile Türkiye için bir marka yaratmanın zamanının çoktan geldiğine inandıklarını ifade eden Malkoç, ''Markayı firmalar yaratmaz, o markayı kullanan insanlar yaratır ve sahiplenir. Etox'a sokakta ve internet ortamında vatandaşlarımızın gösterdiği büyük ilgi bu konuda bizi oldukça sevindirdi'' dedi. Etox'un, piyasadaki spor otomobiller arasında ''en düşük yakıt tüketimine sahip araç olacağını'' saivunan Malkoç, standart modelin şehir içinde 5.7, şehirler arasında ise 4.1 litre yakıt tüketimine sahip olduğunu söyledi. Malkoç, en düşük Ferrari modelinin fiyatı 400 bin avrodan başlarken, Etox'un bunun 5'te biri oranında 100-150 bin YTL fiyat aralığında satışa sunulacağını kaydetti.

    -''TANITIMI ZAFER BAYRAMI'NDA YAPILACAK''-

    Etox'un geliştirilmesini ''Türk otomotiv sanayinin bir zaferi'' olarak gördüklerini anlatan Malkoç, bu nedenle aracın tanıtımını da 30 Ağustos Zafer Bayramı'nda yapacaklarını söyledi. Yol testlerinin tamamlanmasının ardından hemen seri üretime geçmek istediklerini bildiren Malkoç, Etox'un üç ayrı motor seçeneği ile satışa sunulacağını dile getirdi. İlk etapta yılda 20 araç yapmayı hedeflediklerini, ilerleyen yıllarda de bu rakamı 500'e kadar çıkarmak istediklerini ifade eden Malkoç, araçlarının her birinin kişinin istediği üzere ayrı ayrı özelliklere sahip olacağını kaydetti.

    Malkoç, daha şimdiden Güney Kore'den bir firmanın projeye ortak olmak istediğini belirterek, ''Ancak yerli bir firmayla ortak olmayı tercih ederiz'' dedi. Gerek çizgileri, gerek kullanım özellikleri ve gerek motor çeşitliliğiyle anlatan Etox'un, 125 beygir (hp) gücünde 1500 cc hacminde dizel motor kullanılan standart modelinin yanı sıra 220 hp güç üretebilen 3000 cc dizel ve daha fazla performans isteyenler için de 272 hp güç üretebilen özel bir V6 benzinli motor seçenekleri bulunuyor.

    -LAMBORGHİNİ DE BÖYLE BAŞLAMIŞTI-

    Ünlü spor otomobil Lamborghini de benzer bir hikayeyle üretilmeye başlanmıştı. İkinci Dünya Savaşı'nın öncesi ve sonrasında önemli bir traktör üreticisi olan Ferruccio Lamborghini'nin bir Ferrari otomobili vardı. Ferrari'nin debriyaj aksamının kendi traktörleriyle aynı olduğunu fark eden Lamborghini, Enzo Ferrari ile görüştü ve onu bu konuda eleştirdi. Fakat Enzo Ferrari Lamborghini'yi basit bir traktör üreticisi olarak görerek onu dinleme gereği duymadı. Bunun üzerine Lamborghini, Ferrari'ye rakip kendi spor arabalarını üreterek, Enzo Ferrari'den intikam almaya yemin etti. Daha sonra Ferrari'yi eleştirdiği her konuda Ferrari'den çok daha üstün olan Lamborghini 350 GT'yi yaptı.



    Seninde bilginin olmadığı belli. Biz ne zaman TOFAŞlardan sonra motor yaptık. Türk malı diye çıkan bi araba göster tamam diyecem.




  • Bunlar güzel girişimlerdir.

    Belki yakın zamanda uluslarası pazarlarda satılan bir otomobilimiz olmayacak, ama bu şekilde kişisel girişimler sonucu birkaç özel markamız olabilir. İngiltere'de az sayıda üretim yapani adını hiç duymadığımız birsürü özel atölyeler vardır, üretim adetleri çok azdır. Ford, Opel gibi markaların motorlarını ve plastik aksamlarını kullanarak (düğmeleri gösterge tablosu vs) kişiye özel otomobiller yaparlar.

    Dediğim gibi bunlar güzel girişimlerdir, ve hemen karşı çıkmamak lazım, en azından yürüyen bir prototip var ve testleri yapılıyor. Tip onayı alınmış, bu önemlidir...

    Hyundai Otomotiv grubu bundan 15 yıl önce imalata başladığında Mitsubishi altyapısını ve motorlarını kullanarak başladı, 15 yılda geldiği nokta bu. Hyundai bir imalat deviydi, ama otomobil üretmiyordu, kısa zamanda bu hale geldi.

    Ürdün'de Samsung marka otomobiller cirit atıyor, kimse de "Aaa bunlar aynı Nissan, Samsung bizi kandırıyor, yuuuh" demiyor, her tarafta Samsung otomobiller geziyor.

    Bırakın başlangıçta Renault teknolojisi kullanılsın, Renault raflarından parçalar alınsın. En azından mekanik anlamda çok sorun çıkarmayacağını gösterir, tasarım ekibi de otomobilin diğer bölümleri ile daha rahat uğraşırlar, görsellik, konfor, kullanışlılık yani ergonomi vs...

    Porsche 924 üretildiğinde VW raflarından bir sürü parça kullanıldı, kapı kolları, iç mekanda düğmeler vs.

    Güzel girişimleri desteklemek lazım...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: bal974

    Bunlar güzel girişimlerdir.

    Belki yakın zamanda uluslarası pazarlarda satılan bir otomobilimiz olmayacak, ama bu şekilde kişisel girişimler sonucu birkaç özel markamız olabilir. İngiltere'de az sayıda üretim yapani adını hiç duymadığımız birsürü özel atölyeler vardır, üretim adetleri çok azdır. Ford, Opel gibi markaların motorlarını ve plastik aksamlarını kullanarak (düğmeleri gösterge tablosu vs) kişiye özel otomobiller yaparlar.

    Dediğim gibi bunlar güzel girişimlerdir, ve hemen karşı çıkmamak lazım, en azından yürüyen bir prototip var ve testleri yapılıyor. Tip onayı alınmış, bu önemlidir...

    Hyundai Otomotiv grubu bundan 15 yıl önce imalata başladığında Mitsubishi altyapısını ve motorlarını kullanarak başladı, 15 yılda geldiği nokta bu. Hyundai bir imalat deviydi, ama otomobil üretmiyordu, kısa zamanda bu hale geldi.

    Ürdün'de Samsung marka otomobiller cirit atıyor, kimse de "Aaa bunlar aynı Nissan, Samsung bizi kandırıyor, yuuuh" demiyor, her tarafta Samsung otomobiller geziyor.

    Bırakın başlangıçta Renault teknolojisi kullanılsın, Renault raflarından parçalar alınsın. En azından mekanik anlamda çok sorun çıkarmayacağını gösterir, tasarım ekibi de otomobilin diğer bölümleri ile daha rahat uğraşırlar, görsellik, konfor, kullanışlılık yani ergonomi vs...

    Porsche 924 üretildiğinde VW raflarından bir sürü parça kullanıldı, kapı kolları, iç mekanda düğmeler vs.

    Güzel girişimleri desteklemek lazım...



    Zerre kadar desteklemiyorum, hatta karşı bile çıkıyorum bu arabaya.

    Nedenmi? Türk halkının araba üretme sevdasını ve aşkını istismar ettikleri için. JET FADIL bu istismarla 1,5 Milyar dolar çarptı. Niyetini ciddi tutsaydı güzel bir arabamız olurdu milletce şu an. Ama işin ib..lik yolunu seçti. Bizim milletede bu yakışır zaten. Ciddi çalışan insan ben memlekette daha görmedim. Wallahide görmedim billahide görmedim.

    Avrupadaki Ağır sanayicilere bir bakın, yaşama stillerine bir bakın. Adamların mok gibi parası var ona rağmen villalarda yatlarda yaşamıyorlar YAW. Karı kız ortamalrında göremessiniz. Hedefleri şirketlerinin genişlemesi ve ürettikleri ürünün rekabet ortamında hep başı çekmesi... Bu bir savaştır ve barda pavyonda kazanılmaz...

    Şahsen ülkede bu kalite ve klasta tek bir zengin dahi göremiyorum açıkcası. Birkaç klas zengin var ama onlarında dünya vizyonları türkiye sınırlarını geçemiyor. Malesef böyle.

    Mühendislerimizde yok hem bu işi yapacak. Birkaç meslek okulu mezunu ustayla olacak iş değil bu. Monte ettiği yedek parçaların metalinin alışım özelliği ve fiziksel tekpimelerini sorsanız ne cevap verecek usta!? Şu bu niye şu malzeme ve bu kütlede olduğunu bilemez.

    Sıfırdan vizyonla üretmek başka kırılan bir parçaya uyduruk birşeyler kaynatmak başka iştir.

    Spor araba üretmişler. Demekki sürümden kazanacağız diye bir kaygıları yok Birkere burdan kıl oldum işe. Tepeden başlıyor.

    Bence fake, asparagas haber.

    Arabanın dizaynı her kabortacının 3-5 ayda çıkarabileceği bir iştir. O kadar abartmayın.

    Komple arabanın kabortasını yapmak o önündeki farları yapmaktan kolaydır. Çünkü bir far kaç parça ve parçacıktan oluşuyor siz inanıyormusunuz o araba türk malı.

    Gömleği ahmet mehmet yada osman ustaya ayit o kadar. İçi Gavur.

    YANİ MÜNAFIK.




  • arabanın toplama olcağını tahmin ettim çünkü memlekette işler böyle yürüyor başka yerlerden toplanan parçalar birleştirilip yeni ad veriliyo çoğu şeye geçen HBTürk'te işte Baykal dedi ordan aklımda kaldı da çakma falan dedim
  • Avrupada savaş uçağı diye bişey yokken 120 adet üretip sattık.ingiltere otomobili ilk üretip prensesin karşını çıktığında araba çalışmıyordu ve arabayı iterek halkın önüne çıkardılar ve herkezde alkışladı . biz ise ilk arabayı üretiğimizde araba benzik yok diye yolda kaldı ve üretim yapmadık . geri kafalı bazı arkadaşlar kendilerini ve türk milletini küçük görüyor ,artık ileri baıp yapıcı olmak lazım.YOK tipi Kötü YOK bu takLit Yok türk malından bişey olmaz. inanmak başarmanın yarısınıdır.Yapanada emeği geçenede helal olsun .
  • Kesinlikle,bi yerden başlanmalı artık nasıl olursa olsun,kendi adıma takdir ettim ama ismi de keşke Türkçe bi isim olsa çok iyi olurdu.
  • arabanın sadece motoru dışardanmış, şasi vs kendimiz yaptık diyor adam. ve düşünün o övdüğünüz yabancı şirketlerde çook önemli noktalarda hangi türk mühendisler vs. çalışıyor. özellikle mercedes'in tasarım bölümünü göze alın nu konuda.

    bence aklınıza takılanları bilgi@etox.com.tr ye sorun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suicide -- 7 Temmuz 2007; 19:58:07 >
  • görünüşü güzel ama her şey görünüşle biltmiyo..
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.