Şimdi Ara

500x CROSS PLUS 4x4 170HP KULLANANLAR KLÜBÜ

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
1.169
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar, bu konu için ayrı bir başlık açtım, keza 4x4 170hp olanlar diğer 500x lerden çok farklı bir sınıf olduğunu düşünüyorum. Hatta 140hp olanlardan da farklı keza şanzıman farklı, bazı donanım farklılıkları da var.

    Bu başlık altında birbirimize yardımcı olacağımızı düşünüyorum. Yeri geldikçe bu entry yi editleyeceğim.

    Özellikle şu konularda bu entry ye güncelleme yaparım diye düşünüyorum:

    1. Lastik tavsiyesi
    2. Motor yağı tavsiyesi
    3. Yetkili ve özel servis tavsiyesi
    4. Modifikasyon tavsiyesi
    5. Yakıt tasarrufu tavsiyesi



  • 500x'in kendi konusu bile pek aktif değilken çok da fazla gerek yoktu başka konuya ama yine de siz bilirsiniz tabi Aynı araç sahibi olarak ekleneyim ben de madem

    1. Lastik Tavsiyesi:

    Tamamen sizin bileceğiniz iş tabi ama 18 jant ve fiyatlar pahalı diye aman dandik markalara girmeyin.

    Benimkinin üzerinde Michelin Pilot Sport 3'ler vardı ve yaklaşık 40.000km'de 2.el olarak aldım, Michelin'ler yumuşak bilinir, lastikler oduna dönmüştü resmen. Lastikleri değiştirdikten sonra konfor inanılmaz arttı.

    Kışlık 2.takım lastik almak istemediğim için Michelin Cross Climate ve Nokian Weatherproof'a yöneldim, Michelin pahalı diye Nokian aldım. Alternatif olarak Kleber'in de bir lastiği var, Kleber Michelin üretimi, onun alt markası gibi bişey. Test sonuçları hiç fena değil. Fiyat olarak da uygun görünüyordu, tercih edebilirsiniz 4 mevsim isterseniz.

    2. Motor Yağı Tavsiyesi:

    Aman ha kitapta yazan standardı karşılayanı kullanın. Sadece onu söylüyorum.

    Fiat 9.55535.DS1-GS1

    Bu olabilir:
    https://urun.n11.com/oem-yedek-parca/liqui-moly-top-tec-4310-0w30-motor-yagi-5lt-2362-P210133564

    Motul vs. gibi markaların da var, Shell'de de bu standardı karşılayan bir yağ vardı.

    3. Yetkili Özel Servis Tavsiyesi

    Hangi ildesiniz bilmiyorum ama aracın garantisi yoksa "yetkili" denen servislerden büyük zevkle uzak durabilirsiniz.

    4. Modifikasyon Tavsiyesi

    Multiair motorun aynısı Giulietta'larda da kullanılıyor, çok acayip modifikasyona açık değil maalesef. Yapabileceğiniz downpipe, kat iptali, yazılım(veya box)(çok artmaz, maksimum 190hp falan olabiliyor), bir de biraz daha rahatlatmak adına kutu içi filtre falan olabilir.

    5. Yakıt Tasarrufu Tavsiyesi

    Klasik otomatik olmasına rağmen İstanbul içi tüketim ortalamam 9lt civarlarında, manuel Giulietta ile de aynı tüketiyordum. Yalnız arabayı ilk aldığım zamanlarda sanıyorum şanzımana da alışamamam nedeniyle 14lt gibi rakamlar gördüm

    Otomatik kullanmaya biraz alışınca ona göre gidiyorsunuz, tüketim de düşüyor. Çok fazla yapacağınız bişey yok bu konuda, gereksiz gaza basmalardan kaçınacaksınız.




  • Eyvallah Ormancı hocam, imdada yetiştin yine. Bu aracı almadan önce senin yorumlarını farklı forumlarda çok okudum. Almamda etkili oldun diyebilirim :)

    Aracımın üzerinde Pirelli Cinturato P7 225/45/18 95W yaz lastikleri var. İlk izlenim olarak ben başarılı buldum. Birçok forumda gürültülü ve sert diye şikayet olmuş ama bana sessiz geldi açıkçası, yol tutuşu da fena değil.

    Yanlızca sağ öndeki lastik kenarından ufak bir bombe yapmış. Sence tek lastik değiştirmem yeterli olur mu, yoksa hepsini birden mi değiştireyim? malum önmüz kış ve ben kışlık lastik te almak zorundayım. Yoksa meşhur Nokian'ları mı tavsiye edersin :)

    Motor yağı konusunda sana katılıyorum, Liqui Moly Top Tec 4310 0w30 Motor Yağı 5lt 2362 zaten Fiat'ın tavsiye ettiği yağ, yetkili serviste bunu kullanıyor sanırım. Ayrıca evet, aracımın 1 yıl daha garantisi varmış, bunu öğrendim ve çok sevindim, ayrıca 2 yıl daha uzatma hakkım varmış. Ben şimdilik yetkili servis kullanacağım çünkü özel servise gidersem garanti dışı kalacakmış.

    üstat, bir de bu sabah saat 10 da yetkili servis randevum var. Yaş, yağ filtresi, hava filtresi, arka balatalar, belki ön balatalar değiştireceğim. İstanbuldayım bu arada. Araç 8000 km önce tüm ağır bakımları yetkili seviste yapılmış ama uzun yola çıkacağım için şimdi yaptırayım dedim. sence ne kadar tutar yetkili serviste?

    bunların dışında bakımı yapılması gereken ne var ne tavsiye edersin?
    sence şanzıman yağını da değiştirtsem iyi olur mu? araç 60.000 km de.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi heyulaa -- 12 Temmuz 2018; 3:29:40 >




  • heyulaa H kullanıcısına yanıt
    Eyvallah hocam benden de Çok teşekkürler, ne mutlu bana diyeyim Genelde bizde "en iyisi benim aldığım" mantığı ile hareket edilir, insanlarda karşı taraftan "niye onu aldın, mal mısın" anlamında cümleler geleceği düşünülerek verilen bi refleks. Bu yüzden de herkes kullandığı malı över, süper hiper ultra der. Bunu mümkün ölçüde yapmamaya, bu tuzağa düşmemeye çalışıyorum. Araç neyse o, beğendiğimi, beğenmediğimi söylüyorum, söylemeye çalışıyorum. BMW Mercedes almadıkça da üretim kalitesi, işçilik vs anlamında hiçbir otomobil iyi değil, kaldı ki bu markalar bile belli model seviyesinin altında saçmalıyorlar.

    Neyse, konuya döneyim, Cinturato'ları önceki aracımda kullanmıştım, gürültülü ve sert değildir aslında, değerlendirenlere neye kime göre değerlendirmiş bilemedim. Pirelli orta sert bir lastik diye geçer, P7'ler de performans-normal kullanım anlamında orta seviye bi lastik. Islakta çok iyidir, kuruda fena değildir. Üzmez.

    Yani balon yapmış Millet böyle lastiklerle gezmeyi çok sever ama imkan varsa değiştirin tabi. Aşınma farkı yeni lastikle diğerlerine göre çok alakasız kalacaksa 4'ünü değiştirmek tabi ki gerekli, veya ön 2'yi değiştirirsiniz en kötü.

    Kışlık için daha önceki yorumlarımı görmüşsünüzdür zaten, 18 jant bu ölçü çok can yakıyor, 2 takım lastik almak yerine 4 mevsim almak daha mantıklı gibi geliyor bana. 600 küsür TL'lere normal lastik varken aynı fiyatlara da 4 mevsim var, hatta ben lastik bakarken 550 TL'lere Nokian Weatherproof, 650'lere de normal yaz lastikleri vardı, Nokian'lar da 650'lere fırladı. Arkadaşlarla konuşurken "100 TL'lik farkla bi takım kışlık alamazsın, al 4 mevsimleri gitsin" demişlerdi, fiyat farkı da kapanınca direk Nokian'ları aldım. Kış performansı da çok övülüyor, bu anlamda tavsiye edebilirim sanırım.

    Garanti konusunda bilemiyorum, "yetkili" denen servislerin hiçbir marka modelde kendilerine güvenmediğim için, garanti bitene kadar ayıya dayı hesabı, sonra baybay... Aslında özel servis - garanti konusunda orijinal parçalarla değişim yapılıp özel servisin kaşesi imzası bulunan fatura alırsanız garanti dışına çıkaramazlar. Blok Muafiyeti Kanunu var bu konuda ama kimse bilmez Biraz karışık bi hikaye bu, o yüzden evet siz şimdilik garanti bitene kadar yetkiliye gidin.

    Valla maksimum 1.000 TL falan olması lazım.

    Şanzıman yağı için çok da oynamayın diyorlar ama kitapçıkta da 60 veya 80 binde "kontrol" diyordu galiba. İsterseniz değiştirin size kalmış. Zararı olmaz faydası olur.

    Başka bakım anlamında aklıma gelmiyor, ha bujiler olabilir onlara da bakın.




  • Hocam teşekkürler. Ben biraz araştırınca 4 mevsim lastikler içinde şu üçü arasında kaldım:

    500x CROSS PLUS 4x4 170HP KULLANANLAR KLÜBÜ

    http://www.autoexpress.co.uk/accessories-tyres/92863/all-season-tyre-test-20172018-top-all-weather-tyres-tested

    Ayrıca kış lastiği uygulaması kapsamında kullanılacak olan lastiklerde 3PMSF sertifikası aranıyor. Bu sertifikaya sahip lastikler bu zorunluluğa uygun kabul ediliyor. 3PMSF sertifikasına sahip lastikler yanaklarında bir kar logosuna sahip oluyor.

    Bu üçünden hangisinde var bilmiyorum ama Goodyear tüm testlerde ortalama üzerinde aldığı için bana çok cazip geldi.

    Beni tek düşündüren 4 mevsim lastik alırsam yakıt tüketimi ve gürültü.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: heyulaa

    Hocam teşekkürler. Ben biraz araştırınca 4 mevsim lastikler içinde şu üçü arasında kaldım:



    http://www.autoexpress.co.uk/accessories-tyres/92863/all-season-tyre-test-20172018-top-all-weather-tyres-tested

    Ayrıca kış lastiği uygulaması kapsamında kullanılacak olan lastiklerde 3PMSF sertifikası aranıyor. Bu sertifikaya sahip lastikler bu zorunluluğa uygun kabul ediliyor. 3PMSF sertifikasına sahip lastikler yanaklarında bir kar logosuna sahip oluyor.

    Bu üçünden hangisinde var bilmiyorum ama Goodyear tüm testlerde ortalama üzerinde aldığı için bana çok cazip geldi.

    Beni tek düşündüren 4 mevsim lastik alırsam yakıt tüketimi ve gürültü.
    Rica ederim ne demek..

    GoodYear'ın 225 45 18'i var mı? Sitesinde bulamıyorum çünkü, ben de bakarken niye GY bakmadım veya hatırlamıyorum diyordum çünkü




  • evet haklısın, 18 i yok sanırım, o zaman onu eledik.
  • Üstat, bu konuyu açtım ama söylemeyi unuttum. Bizim modelden Türkiyeye çok fazla adette gelmedi sanırım. Bu gelen 170 lik AT9 modellerin lansman aracı olduğunu düşünüyorum. Acaba kaç adet geldi merak ediyorum ama fazla değil eminim.

    Konu biraz yavaş gidiyor ama umarım çok kullanıcı toplarız.

    Birkaç günlük kullanımdan sonra şunu anladım ki kullanım klavuzunu baştan sona okumak gerekiyor. Henüz bilmediğim bir sürü özellik var.

    Mesela navigasyon sesi bana çok düşük geldi. Radyo açıkken navigasyon sesi çok az duyuluyor. Nasıl yükseltileceğini de bulamadım. Bir bilgin var mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: heyulaa

    Üstat, bu konuyu açtım ama söylemeyi unuttum. Bizim modelden Türkiyeye çok fazla adette gelmedi sanırım. Bu gelen 170 lik AT9 modellerin lansman aracı olduğunu düşünüyorum. Acaba kaç adet geldi merak ediyorum ama fazla değil eminim.

    Konu biraz yavaş gidiyor ama umarım çok kullanıcı toplarız.

    Birkaç günlük kullanımdan sonra şunu anladım ki kullanım klavuzunu baştan sona okumak gerekiyor. Henüz bilmediğim bir sürü özellik var.

    Mesela navigasyon sesi bana çok düşük geldi. Radyo açıkken navigasyon sesi çok az duyuluyor. Nasıl yükseltileceğini de bulamadım. Bir bilgin var mı?
    Yok hocam gelmemiştir. Çok azı "sivil" olarak satılmış, benimki daha önce Avis'in veya Koç'un VIP arabasıymış mesela. Yöneticilere falan tahsis etmişler. Renegade'de de aynı şekilde, ilanlarda 4-5 tane anca çıkıyor.

    Forumda denk gelmek bile başarı, o yüzden çok ümitli değilim ama bakalım

    Kılavuz faydalı olabiliyor gerçekten, pratik şeyler oluyor.

    Onu hatırlayamadım ama navigasyon açıkken radyo sesini ayarlar gibi sesi açıp kapatarak bi deneyin. Eğer olmazsa ya radyo ya da yol bilgisayarında ses ayarları vardı oradan bakmanız gerekecek.




  • Bugün yetkili sevise gittim, ustalar baktı, hiçbir eksiği yok dediler, 5 kuruş vermeden çıktım, çok şaşırdım :)
    Hayatımda ilk defa servise para ödemeden çıktım. OKUYANLAR MAŞALLAH DESİN, MAŞALLAH

    Servis yetkilisi ile sohbet ettik biraz, bu araçtan Türkiyede 50 adet yoktur dedi :)
    Ben de zaten satmayıp antika olana kadar ikinci araç olarak kullanacağım dedim.
    Bu model ileride çok sükse yapacak demedi deme :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi heyulaa -- 13 Temmuz 2018; 15:40:21 >
  • heyulaa H kullanıcısına yanıt
    İyiymiş valla, genelde bişeyler yapmaya çalışırlar halbuki hiç bi işi olmasa bile, maşallah diyelim

    Doğrudur valla, normal 1.4 500x bile yolda rastlamıyorum ki İstanbul'da. Geçen hafta Ankara'ya gidip geldim, orada 2-3 tane gördüm aynı gün içerisinde, şaşırdım
  • hocam çok şaşırtıcı bir şekilde bu bizim seri en çok ankaraya gelmiş sanırım. zaten servis yetkiliside senin dediğini söyledi, bu araç VIP aracı geldi dedi. sanırım ankarada belli kişilere tahsis edilmiş.
  • bir de nazar değdi sanırım, sabah servise gittiğimde birşey yoktu, çıktıktan sonra farkettim park ve gündüz lambası uyarısı veriyor dijital göstergede. tekrar gittim servise, dedim sabah geldiğimde bu yoktu, gündüz lambası patlamış dediler, ellerinde yokmuş, siparişle getiririz dediler. Yetkili servis konusunda çok erken sevinmişim demek ki :)
    ya da kısmet, onların bir suçu yok, böyle denk geldi.
  • Ormancı dostum, sen de hiç böyle lamba arızası sinyali oldu mu?
  • Yok hocam olmadı ama servise gerek yok aslında, kolay ulaşılabilir yerdeyse elle bile değişir. Ya da sanayiye gidip halledin, siparişe falan filan gerek yok. Standart ampuller bunlar.
  • Eyvallah hocam, Araç 8.000 km önce 60.000 ağır bakımları yapılmış, ben yine de uzun yola çıkacağım için emin olmak istemiştim. İlla ki bir eksiği çıkar demiştim, bir de iyice göstermek istemiştim servise, hiçbir şey bulamadı. güvenemedim yetkili servise o yüzden Birmot Küçükyalıdan pazartesi sabah için tekrar servis kaydı açmıştım, genel kontrol için. olmadı dediğin gibi bir oto elektrikçide baktırayım lambaya. ben garanti dışı falan kalabilir diye düşünmüştüm. ama lamba standart ise anlamazlar. yok eğer farklı bir marka taktırırsak servis anlarsa kıllık çıkarır mı diye korkuyorum
  • heyulaa H kullanıcısına yanıt
    Yok hocam servis fark etmez bile. Yeter ki ulaşımı kolay yerde olsun.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.