Şimdi Ara

50.000 TL ile Otomatik - Dizel Fiat Bravo / Citroen C4 / Seat Leon ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
60
Cevap
1
Favori
2.329
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,
    Yaklaşık 50.000 TL bütçemle "otomatik dizel" C segmentinde hatchback bir araç almak istiyorum.
    Alacağım aracı bir yıl sonra satmak gibi bir endişem yok.
    Performans bağımlısı da değilim.
    Olabildiğince konforlu olması tercihim.
    Eşime 3 ay önce aldığımız Fiat Punto 2012 Lounge S&S cam tavanlı 1.3mjet motorlu araçtan sonra Fiat'a sıcak bakmaya başladım. 1.3 mjet parçası ucuz, servisi düzgün (MEDOS), hem tasarruflu hem de ekonomik bir motor; tabii ki ekonomide agresif kullanmamamızın da payı var.
    Bu nedenle Fiat Bravo almaya sıcak bakıyorum.
    Bravo'nun üretim bandı durduruldu biliyorum ancak 50.000 TL ile 2012 model 1.6 mjet Dynamic Plus + Asist Kit + Safety Kit + Cam tavanlı yaklaşık 30000 km'de bir Bravo alınabiliyor olması bana cazip gelen unsurlar. İkinci el satışı durgun biliyorum ama ben bu araca en az 3-4 yıl bineceğim ve satarken de 10.000 TL kaybetmesi çok da gözüme gözükmez. 2002 model BRAVA araçlar 20000TL civarında satılırken ben bundan 4 yıl sonra BRAVO'dan ne kadar zarar edebilirim ki?
    Tabii araç alımına karar verdikten sonra çevremi saran anti-fiatçılar, anti-fransızcılar ve otomatik vites karşıtları oldu. Genel kanı 50000 TL veriyorsam 65000TL verip Seat Leon almam yönünde oldu. Hem tutulan hem de üretimi devam eden bir araç olması insanları bu tavsiyeyi vermeye itiyor sanırım.
    Son olarak gerek görünümü gerekse de yakıt tüketimi oldukça iyi olan Citroen C4 istediğim fiyat aralığında olan araçlardan...
    Akıl akıldan üstündür ve birlikten kuvvet doğar diyerek yorumlarınızı bekliyorum.
    NOT: "ALMAN İYİDİR ALMAN AL." "JAPON İYİDİR JAPON AL." DEMEZSEK SEVİNİRİM... O YORUMLARDAN BURALARDA BOLCA VAR...

    OTOMATİK - DİZEL OLMASI; YAKIT TÜKETİMİNİN OLABİLDİĞİNCE MAKUL OLMASI ÖNCELİĞİM.
    ARABAYI SATARKEN KAR ETMEK İSTEMİYORUM; ALDIĞIMIN %70'İNE SATSAM YETERLİ OLACAKTIR.

    KIYMETLİ YORUMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MGE -- 15 Şubat 2015; 18:38:29 >







  • renault megane, fluence edc.
  • Bende 50 bin civarı dizel otomatik arıyorum okadar para vermişken d sınıfı olsun istiyorum citroen c5 otomatik olabilir ama boyutları d sınıfı olduğu için malum heybetli bi araba şehir içinde kullanımı zor olur.C veya D sınıfı dizel otomatik bende öneri bekliyorum.
  • Cevaplara teşekkürler...
    İlk mesajda belirttiğim gibi hatchback olsun istiyorum.
    Megane'ı denedim ama Türkiye'de her zaman alıcısı olması dışında pek hoşuma gitmedi.
    C5 ve Fluence de sedan olmaları dolayısıyla bana uzak.
    Fiat Bravo almak akılsızlık mı olur? Öyle ise neden akılsızlık olur? Araba hem performanslı hem de konforlu ve şık. İkinci elde üretimi durmuş bir araba ne kadar değer kaybeder?
    Seat Leon sırf DSG şanzımanı (Kullanırken en ideal; bozulduğunda en üzücü) var diye mi bu kadar pahalı; yani Golf'ün ucuzu olması onu 75000 TL civarında bir değere ulaştırmaya yeter mi?
    Citroen gerçekten "Creative Technology (yaratıcı teknoloji)" sloganını hak etmiyor mu? C4 exclusive, 1.6 eHdi, cam tavanlı olanı almak için bütçemi 10.000 lira daha genişletmeye değer mi?
    Yeni sorular ve yeni cevaplar bekleniyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MGE -- 15 Şubat 2015; 19:12:41 >
  • Bence arabaya, sırf marka diye o kadar para yatırmaya gerek yok.
    Fiat Bravo her türlü beklentinizi karşılayacaktır zaten. Bence Fiat'ın Freemont'dan sonra en kaliteli arabası.
  • Yaklaşık 4 ay benzin otomatik, 6 ayda dizel otomatik c4 kullandım. Her yönü ile beni fazlasıyla tatmin etti. Sırf alman diye modeli düşük araçlar alacağınıza full donanımlı c4 alıp bakın keyfinize.
    Şimdi de yeni c4 bakıyorum umarım temiz bir tane bulurum.
    Buarada zarar etmezseniz diye düşünüyorum. Benzinli c4'u 24 e aldim 26 ya sattım, dizel ise 26 ya aldım 28 sattım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • @özcan35 Ben de Fiat Bravo'yu çok beğeniyorum yalnız ikinci elde devasa bir zarar etme düşüncesi beni ürkütüyor. 50.000'e alıp 4 sene sonra 25.000'e satma hadisesi gerçekleşir mi sizce? Yani Bravo'nun üretiminin durması bu arabayı elden çıkarmama mani olur mu?

    @manjimaru C4 her yönüyle çok güzel bir araç; özellikle exclusive serisi olağanüstü konforlu. Olumsuz yanı korkunç pahalı yedek parçaları. Sizce Bravo ile aralarındaki yaklaşık 5.000 - 7.000 farka değer mi?
  • MGE kullanıcısına yanıt
    Merhaba dizel manuel bravo kullanicisi olarak yaziyorum ve diyorumki 50k param olsa bravo almam.Diyeceksinizki sen neden aldin ben 37k ya manuel 82000 km de aldim aracimi fiyat/performans orani yuksek oldugu icin aldim.Gorece olarak yakisikli,kronik sorunu yok gibi,ikinci eli zayif ama zaten onemsiz demissiniz.Yakiti muadil dizellere gore %10 yuksek diyebilirim.Para sizin,karar sizin kolay gelsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vergi konusunda sıkıntınız olmazsa, Chevrolet Cruze 2.0 Dizel otomatik en iyi seçenek olur bence...
  • MGE kullanıcısına yanıt
    Öncelikle bende bu araçlar arasında kalıp C4 aldım.

    Donanım, ekonomi ve konfor açısından C4 bravodan önde bir araç. Bunlara 5-7000 vermek sizin bileceğiniz iş. Korkunç pahalı yedek parça olayını ilk defa duyuyorum. Örnek verebilir misiniz?
  • Bence seat leon iyi tercih olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MGE

    Cevaplara teşekkürler...
    İlk mesajda belirttiğim gibi hatchback olsun istiyorum.
    Megane'ı denedim ama Türkiye'de her zaman alıcısı olması dışında pek hoşuma gitmedi.
    C5 ve Fluence de sedan olmaları dolayısıyla bana uzak.
    Fiat Bravo almak akılsızlık mı olur? Öyle ise neden akılsızlık olur? Araba hem performanslı hem de konforlu ve şık. İkinci elde üretimi durmuş bir araba ne kadar değer kaybeder?
    Seat Leon sırf DSG şanzımanı (Kullanırken en ideal; bozulduğunda en üzücü) var diye mi bu kadar pahalı; yani Golf'ün ucuzu olması onu 75000 TL civarında bir değere ulaştırmaya yeter mi?
    Citroen gerçekten "Creative Technology (yaratıcı teknoloji)" sloganını hak etmiyor mu? C4 exclusive, 1.6 eHdi, cam tavanlı olanı almak için bütçemi 10.000 lira daha genişletmeye değer mi?
    Yeni sorular ve yeni cevaplar bekleniyor.


    Bravoyu benim tercih etmeme sebebim 50 bin tl verip fiata binmek mantıksız geliyor.Kaportası ve işcilik kalitesi olarak pek bişey beklememek gerekir bravodan ama performans olarak 320 nm tork ve 120 bg uçak gibi gelir adama.

    Citroen c4'ün iç tasarımını hiç sevmiyorum ön konsol gıcık bi tasarımı var dış tasarım olarakta arka tasarımını sevmiyorum yumurta gibi bi tasarımı var ama özellik olarak gayet dolu bi araba.




  • @logicman Açıkçası aşırı pahalı yedek parça olayını çevremdeki insanlardan duydum. Hiç Citroen aracım olmadığı için bu konuda kulaktan dolma bilgiye sahibim. Eğer bu yedek parça pahalılığı söz konusu değilse bunu öğrenmekten çok memnun olduğumu bilmenizi isterim. Sizin C4'ünüz otomatik dizel mi? Hangi seri? Araçtan ne derece memnunsunuz? İlginiz ve cevabınız için teşekkürler...

    @Rcp.y Siz bu 3 araçtan hangisini alırdınız? Aslında 50.000 TL etmesinin nedeni Dynamic Plus serisi, düşük km'si (20000), otomatik şanzıman, cam tavan, safety kit ve asist kit varlığı. Siz bu kombinasyonun hak ettiği fiyat aralığını nasıl görüyorsunuz? Bravo kullanıcısı olarak görüşünüz çok değerli. Teşekkürler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MGE -- 15 Şubat 2015; 21:12:58 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MGE

    @özcan35 Ben de Fiat Bravo'yu çok beğeniyorum yalnız ikinci elde devasa bir zarar etme düşüncesi beni ürkütüyor. 50.000'e alıp 4 sene sonra 25.000'e satma hadisesi gerçekleşir mi sizce? Yani Bravo'nun üretiminin durması bu arabayı elden çıkarmama mani olur mu?

    @manjimaru C4 her yönüyle çok güzel bir araç; özellikle exclusive serisi olağanüstü konforlu. Olumsuz yanı korkunç pahalı yedek parçaları. Sizce Bravo ile aralarındaki yaklaşık 5.000 - 7.000 farka değer mi?

    Hocam aracı etrafımda c4 kullanan insanlardan bilgi alarak ve forumlarda araştırarak aldım. Kırmızı olanı gerçekten çok güzel.
    Yedek parça olayında da hangi aracın yedek parçası ucuz ki? Bana kalırsa Bravo'dan belki daha ucuzdur.
    Zamanında bende Bravo ile C4 arasında kalmıştım, hem 2. El kaygısı hem de konfor, yakit kriterlerini göz önüne alınca C4 bir adım öndeydi. Iki araci da sürün test edin derim. Düşüncelerinizi önemli etkide değiştirir muhtemelen. Hangi araç olacağına bir tık sizi yaklastirir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutck

    quote:

    Orijinalden alıntı: MGE

    Cevaplara teşekkürler...
    İlk mesajda belirttiğim gibi hatchback olsun istiyorum.
    Megane'ı denedim ama Türkiye'de her zaman alıcısı olması dışında pek hoşuma gitmedi.
    C5 ve Fluence de sedan olmaları dolayısıyla bana uzak.
    Fiat Bravo almak akılsızlık mı olur? Öyle ise neden akılsızlık olur? Araba hem performanslı hem de konforlu ve şık. İkinci elde üretimi durmuş bir araba ne kadar değer kaybeder?
    Seat Leon sırf DSG şanzımanı (Kullanırken en ideal; bozulduğunda en üzücü) var diye mi bu kadar pahalı; yani Golf'ün ucuzu olması onu 75000 TL civarında bir değere ulaştırmaya yeter mi?
    Citroen gerçekten "Creative Technology (yaratıcı teknoloji)" sloganını hak etmiyor mu? C4 exclusive, 1.6 eHdi, cam tavanlı olanı almak için bütçemi 10.000 lira daha genişletmeye değer mi?
    Yeni sorular ve yeni cevaplar bekleniyor.


    Bravoyu benim tercih etmeme sebebim 50 bin tl verip fiata binmek mantıksız geliyor.Kaportası ve işcilik kalitesi olarak pek bişey beklememek gerekir bravodan ama performans olarak 320 nm tork ve 120 bg uçak gibi gelir adama.

    Citroen c4'ün iç tasarımını hiç sevmiyorum ön konsol gıcık bi tasarımı var dış tasarım olarakta arka tasarımını sevmiyorum yumurta gibi bi tasarımı var ama özellik olarak gayet dolu bi araba.

    Kaporta, işçilik ve iç mekan kalitesi olarak C segmentinin en iyilerinden biridir Bravo.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • @umutck Cevabınız için teşekkürler. Fiat Bravo almayı düşündüğüm duyulduğunda genelde ilk yorumlar hep "o paraya neden Fiat?" oluyor. Bravo kullanıcıları da bu ön yargıdan bıkmıştır sanırım; ancak pek çok yerli / yabancı otomobil sitesi Bravo'nun alışılageldik Fiat kalitesinden önde bir araç olduğunda hemfikir. Tabii ki üst segment araçlarla BMW/Mercedes/Volvo/Audi ile kafa kafaya gidemez ama Golf/Leon/C4 üçlüsü ile yarışabilir ve hatta fiyat/performansta onları geçebilir diye düşünüyorum. C4 ikinci jenerasyon ilk çıktığından bu yana hoşuma gidiyor. Öte yandan ülkemizde araç fiyatları öyle uçuk bir hal aldı ki 2012 model bir C4 exclusive için 55000 - 65000 arasında yoğunlaşıyor fiyatlar; geçmişte bu paralara rahatlıkla Golf alındığı düşünülürse tereddüt etmek işten değil.
  • @kkvan Teşekkürler cevabınız için. İkinci elinin zayıf olması ve üretimden kalkması 4 yıl sonrayı ne denli etkiler sizce?

    @manjimaru Sizin yazdıklarınızı okuduktan sonra insanın Citroen bayisine koşarak gidesi geliyor...

    İki araç arasında kalmak ne zor.
    Bir de satın almışken en geniş donanımlısını satın alma isteğim beni kararsızlığa itiyor.
  • Ben olsam muhtemelen 3'ü arasından Bravo alırdım ama 50 bin olması düşündürüyor tamam diğerlerinden daha fazla donanımlı ve motoru çok iyi ancak fiyatı biraz fazla 35-40 bin e alınabilenleri varken ama 3'ü arasından kalsam her ne kadar kararsızlıkta olsa bravo'yu tercih ederdim herhâlde, bunların dışında ise madem Fiat'a sıcak bakıyorsunuz her ne kadar b sınıfı olsa da geniş bir araç 500l yi öneririm.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • @orktas Kararsız birine bir fikir vermek, susamış birine bir bardak su vermekle eşdeğer sanırım. Teşekkürler cevabınız için. Aslında bende bu fiyatı içime sindirmiş değilim. Otomatik dizel Bravolar arasında sitelerde gezindiğimde 60000km civarlarında yol yapmış; cam tavanı olmayan (sevdiğim bir öge sadece, takıntı yapmış değilim) ve tramer kayıtlarında yaklaşık 2000 TL hasarı olan araçlara 40.000-45.000 TL aralığında rastladım. Bu fiyatları görünce 50.000 TL makul gelmeye başladı gözüme. Bilirsiniz araba almada beğeninin sonu yok. Şu da olsun, bu da olsun, cam tavanı olsun, km'si düşük olsun diye diye insan bir de bakıyor bütçesini 10.000 TL aşmış...
  • 2011 model Bravo 1.6 MJet 120hp Dualogic sahibiyim, aracım assist kit ve cam tavanlı. Bu donanım paketlilerin piyasasını da az çok bilirim.

    Temiz, cam tavanlı, assist kitli bir Bravo 1.6MJet'i 44-46 aralığına bulabilirsiniz bence, 50.000 TL'ye gerek yok.

    İkinci elde uygun fiyat almış olduğunuz için satarken çok da zarar ettirmez. Bravo piyasada az olan bir araba ama belli bir meraklı ve hayran kitlesi var. Temiz olanları çabuk satılabiliyor.

    Araca gelecek olursak, kaliteli ve sorunsuz bir araç, ben çok memnunum. 4.5 yıl oldu alalı, sadece 1 kez arıza yaptı.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.