Şimdi Ara

4 AMPER GÜCÜ KALDIRABİLECEK TURN OFF DEVRESİ ARIYORUM

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
440
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar.4 amper,5 amper gücü kaldırabilecek bir turn off devresine ihtiyacım var... 5-7 saniye boyunca enerji verecek şekilde..

    Yardımlarınızı talep ediyorum..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Çalışma voltajını bilmemiz önemli.Yani 12v,,24V?
    Ayrıca açma-kapama sıklığı sayısına göre devre tavsiye edilebilir.Ör;günde sadece 1-2 defa için röle yeterli olur.Ama sayı fazla ise elbette yarı iletkenli anahtarlama uygun olur.
    Vel hasıl;sisteminizden kısaca bahsederseniz uygun bir devre paylaşırız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: malisert32

    Çalışma voltajını bilmemiz önemli.Yani 12v,,24V?
    Ayrıca açma-kapama sıklığı sayısına göre devre tavsiye edilebilir.Ör;günde sadece 1-2 defa için röle yeterli olur.Ama sayı fazla ise elbette yarı iletkenli anahtarlama uygun olur.
    Vel hasıl;sisteminizden kısaca bahsederseniz uygun bir devre paylaşırız.

    Merhabalar. Ilginiz için teşekkür ederim.



    Şöyle aktarayım; Model araçta kullanacağım. Otomatik buji ısıtma sistemi olarak.



    Buji 1.5volt , maximum 3 volt ile çalışıyor.

    Giriş voltajı ise 6 volt.

    Modelin kullanım sıklığına bağlı olacağı için yarı iletken eleman tercihim olacaktır...

    Teşekkürler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi klima5505 -- 18 Mart 2017; 21:15:18 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba,,bende teşekkür ederim.
    Eklediğim devre işinizi görecektir.4 AMPER GÜCÜ KALDIRABİLECEK TURN OFF DEVRESİ ARIYORUM
  • quote:

    Orijinalden alıntı: malisert32

    Merhaba,,bende teşekkür ederim.
    Eklediğim devre işinizi görecektir.4 AMPER GÜCÜ KALDIRABİLECEK TURN OFF DEVRESİ ARIYORUM

    Merhabalar...



    Tekrardan teşekkür ediyorum ve müsadenizle şunlar aklıma takılmış durumda onları belirtmek isterim.



    1-Buji için 1.5 volt aralığına bir gerilim ihtiyacı söz konusu bunu nasıl sağlayabilirim bu devre üzerine?

    2) 5-7 saniye veya en fazla 15 saniyelik gecikmeli durma ihtiyacımız mevcut bunu ekteki devre ile sağlayabilirmiyim?Kondansatör türevi bir eleman göremediğim için..



    Teşekkürler..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hocam iş değişti..Ben bir buton ya da anahtarla açıp kapatacağınızı anlayarak o devreyi paylaşmıştım.Daha farklı ayrıntılı yeniden çizmek gerekir.Galiba yine bu forumda böyle bir konu açılmıştı.Başlığını şimdi hatırlayamadım.O başlığı bulabilirseniz faydalı olacaktır.
    Bahsettiğim o başlıkta kendisi oto. kapanıyordu.Daha açıkçası opel marka aracın ısıtma bujileri,çok soğuk olmayan ama soğuk havalarda ısıtma açmıyor bu sebeple de geç çalışıyordu.Hafif soğuk havalarda bujileri ısıtma amaçlı açmak,aracın daha erken daha hızlı çalışmasını sağlayacak.
    O konunun tam adını hatırlayamadım.Bir arayın isterseniz.Başlığı bulamazsanız yarın vaktim olursa isteğinize uygun bir devre çizmeye çalışırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: malisert32

    Hocam iş değişti..Ben bir buton ya da anahtarla açıp kapatacağınızı anlayarak o devreyi paylaşmıştım.Daha farklı ayrıntılı yeniden çizmek gerekir.Galiba yine bu forumda böyle bir konu açılmıştı.Başlığını şimdi hatırlayamadım.O başlığı bulabilirseniz faydalı olacaktır.
    Bahsettiğim o başlıkta kendisi oto. kapanıyordu.Daha açıkçası opel marka aracın ısıtma bujileri,çok soğuk olmayan ama soğuk havalarda ısıtma açmıyor bu sebeple de geç çalışıyordu.Hafif soğuk havalarda bujileri ısıtma amaçlı açmak,aracın daha erken daha hızlı çalışmasını sağlayacak.
    O konunun tam adını hatırlayamadım.Bir arayın isterseniz.Başlığı bulamazsanız yarın vaktim olursa isteğinize uygun bir devre çizmeye çalışırım.

    Hocam Merhabalar...



    Bahsetmiş olduğunuz konuyu araştırayım..



    Sizlerin de engin bilgilerinden faydalanmak isterim. Yarın veya başka bir vakitte mümkünse sizlerin tasarlayacağı şema üzerinden de yola çıkmak isterim...



    Teşekkürler Saygılar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: malisert32

    Hocam iş değişti..Ben bir buton ya da anahtarla açıp kapatacağınızı anlayarak o devreyi paylaşmıştım.Daha farklı ayrıntılı yeniden çizmek gerekir.Galiba yine bu forumda böyle bir konu açılmıştı.Başlığını şimdi hatırlayamadım.O başlığı bulabilirseniz faydalı olacaktır.
    Bahsettiğim o başlıkta kendisi oto. kapanıyordu.Daha açıkçası opel marka aracın ısıtma bujileri,çok soğuk olmayan ama soğuk havalarda ısıtma açmıyor bu sebeple de geç çalışıyordu.Hafif soğuk havalarda bujileri ısıtma amaçlı açmak,aracın daha erken daha hızlı çalışmasını sağlayacak.
    O konunun tam adını hatırlayamadım.Bir arayın isterseniz.Başlığı bulamazsanız yarın vaktim olursa isteğinize uygun bir devre çizmeye çalışırım.

    Hocam Selamlar... Bir gelişme var mı acaba?

    Teşekkür ederim...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Aleykümselam.O bahsettiğim konu başlığını buldunuzmu?Ben devre çizerim sorun değil.Ama o başlığı bulursanız diğer konuları da netleştirmiş olurdunuz.Ör;o arkadaşın aracı,,buji ısınınca akımı kesiyordu.Yani sadece hafif soğuk havada bir buton-anahtar ile buji ısıtma açılacak 3-5 saniye sonra(bujiler ısınınca) otomatik kendisi kapanma özelliği vardı.Bu özellik sizin arabada da geçerli ise ayrıca akım kesmeye,zaman sınırı yapan devreye gerek kalmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: malisert32

    Aleykümselam.O bahsettiğim konu başlığını buldunuzmu?Ben devre çizerim sorun değil.Ama o başlığı bulursanız diğer konuları da netleştirmiş olurdunuz.Ör;o arkadaşın aracı,,buji ısınınca akımı kesiyordu.Yani sadece hafif soğuk havada bir buton-anahtar ile buji ısıtma açılacak 3-5 saniye sonra(bujiler ısınınca) otomatik kendisi kapanma özelliği vardı.Bu özellik sizin arabada da geçerli ise ayrıca akım kesmeye,zaman sınırı yapan devreye gerek kalmaz.

    Tekrardan Selamlar. Hocam ilginiz için çok teşekkür ediyorum. Konuyu bulamadım araştırmama rağmen ancak belirttiğim üzere model arabada kullanacağım. Ve model araba nitro motora sahip. Bu sebeple bujinin ilk ateşleme için her halde ort. 5 -7 saniye ısıtılması gerekiyor..



    Saygılarımla...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Nitro dediğinize göre o bahsettiğim konu ile ilgisi az.
    Giriş voltajı 6VDC,,,4-5A max. kapasiteli, 1,5VDC sabit çıkış devresi kolay hemen çizilir,yapımı da kolay olur.Ama 5-7 san. gecikme devresi için en garanti yöntem yazılım ile olandır.Bende maalesef yazılım yok.Ancak kondansatör şarj-deşarj tekniği ile yapabilirim.
    Bunun yanında bujiler ısınınca bir termal kontrol devresi ile akımı kesmek en garanti olandır.Hatda bu ısı ayarını da siz bir pot ile tespit edebilirsiniz.Bu daha garanti olur diye düşünüyorum.

    Son şekline karar verdiğinizde uygun devreyi çizerim.Ama yazılımla karar verirseniz,işi bilenler arkadaşlar size yardımcı olacaktır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: malisert32

    Nitro dediğinize göre o bahsettiğim konu ile ilgisi az.
    Giriş voltajı 6VDC,,,4-5A max. kapasiteli, 1,5VDC sabit çıkış devresi kolay hemen çizilir,yapımı da kolay olur.Ama 5-7 san. gecikme devresi için en garanti yöntem yazılım ile olandır.Bende maalesef yazılım yok.Ancak kondansatör şarj-deşarj tekniği ile yapabilirim.
    Bunun yanında bujiler ısınınca bir termal kontrol devresi ile akımı kesmek en garanti olandır.Hatda bu ısı ayarını da siz bir pot ile tespit edebilirsiniz.Bu daha garanti olur diye düşünüyorum.

    Son şekline karar verdiğinizde uygun devreyi çizerim.Ama yazılımla karar verirseniz,işi bilenler arkadaşlar size yardımcı olacaktır.

    Selamlar...



    Hocam ilginiz için çok teşekkür ediyorum.



    Mümkünse yazılım işine hiç girmeden kondansatör ile yapılması benim de tercihim olacaktır. Isı konusunda ise bahsetmiş olduğunuz sistem gayet mantıklı ancak mümkünse zamanlı bir devre tercih etme durumundayım çünkü tek silindirli 3.5cc gibi ufak bir motor üzerinde çalışma gerçekleştireceğim...



    Teşekkür ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >








  • klima5505 kullanıcısına yanıt
    Isı kontrollü daha iyi olur diye düşündüm ama karar senin. Zaman ayarlı devrede olması lazım "timer relay" olarak aratabilirsin.
  • Her butona bastığınızda 2N7000'i aktif eder.C1 kondansatörü RV1 sayesinde deşarj olup voltaj 2-2,5Voltlara düştüğünde 2N7000 çalışmayı durdurup MC34063 entegresinin beslemesini keser.Gecikme zamanı RV1 ve C1(220uF) değerlerine bağlıdır,daha kısaca RV1 trimpot'u ile istenilen zamanı siz ayar edeceksiniz.Yetersiz gelirse C1 kond.un değerini yükseltirseniz süre daha da uzayacaktır.

    Regülasyon;Butona bastığınızda 2N7000 aktif olup IRF9540'ı sürer.Böylece MC34063 entegresi çalışmayı başlatır.İstenilen zaman sonu 2N7000 söndüğünde IRF9540 söner ve VCC pininde uygun voltajı göremeyen MC34063 çalışmayı durdurur böylece çıkıştan akım vermez.
    Giriş 6V çıkış 1,5V için RV2(5K) potu ile ayar edilecek.Bu pot çok turlu trimpot olursa daha hassas ayar yapılır.Regülasyon smps tekniği olduğundan en kötü durumda % 90-93 verimle çalışır.
    Kolay gelsin.
    4 AMPER GÜCÜ KALDIRABİLECEK TURN OFF DEVRESİ ARIYORUM



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi malisert32 -- 24 Mart 2017; 20:40:34 >




  • Hocam eğer butonlu zaman kontrollü falan bir devre kurmaya çalışırsanız mutlaka karışık olacaktır benim size önerim aliexpress'ten 2 dolara bir arduino pro mini alın. Hem model aracın diğer bileşenlerini de arduinoya bağlayıp kontrol edebilirsiniz. Bunu düşünün eğer karar verirseniz yardım edebilirim
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.