Şimdi Ara

|3D Printer| Hakkında Açık Paylaşım Konusu Güncelleme: 11.06.2021 (50. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
6.936
Cevap
186
Favori
297.020
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
16 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4849505152
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bazı sorularım olacak arkadaşlar

    1) extruder motorum çalışmasına rağmen filamenti itmiyor (esun 1.75 mm abs filament)
    2) stopper'ların 3 tane ayağınamı lehim yapıp pin yuvasına takacağız yoksa 2 ayağınamı?
  • yucelnet kullanıcısına yanıt
    Fan sebebiyle o uçtaki kalkmaların olacağını zannetmiyorum, PLA da zaten fan açık olmak zorunda. Mesala ben çok kuvvetli bir fan kullanıyorum resimde de göreceğin gibi normal bir 4cmx4cm lik fandan iki kat daha kalın, acayip üflüyor havayı Bu fan eklentisi sayesinde PLA baskı kalitesi epey arttı.
    Birkaç ufak önerim olacak denemen için;
    Ben 190 derecede ESUN PLA ile baskı alıyorum birde öyle dene istersen.
    Yazdırma hızı ve dış katman yazdırma hızı önemli, genelde yazdırma hızım 50-60 arası. outher shell speed ise 20.
    PLA da minimal layer time da çok önemli, 75 yapıp denemeni öneriyorum. Fanın çok kuvvetli ise 50 ye de inebilirsin.

    Bu da benim PLA için fan eklentim
    |3D Printer| Hakkında Açık Paylaşım Konusu Güncelleme: 11.06.2021



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yusuforhan -- 3 Mart 2015; 11:52:11 >




  • bende 50 de yazdırıyorum. Dış katmanı da 50 de yazdırıyordum. O kalkma ondan da olabilir bak hiç aklıma gelmedi. dış katmanı 20 mi yapayım?
    minimal layer time dediğin Minumum katman basım süresi mi ? O bende 10 olarak ayarlı.

    ben 205 de basıyordum. 205 de 0.4 kalınlığında bir 5 mm bir katman basıyorum. sonra kırmaya çalışıyorum mesela çıtır çıtır ayrılıyor. Sağlamlık için 210 bile düşündüm.

    Bir de bende marlindeki temp sensör ayarları 11. ben geçende değiştirmiştim. Sizinki 1 mi ?
    çünkü çinden gelen hot endin açıklamasında termistör için öyle yazıyor;

    Product descrition:
    Heat tube:12V 40W,1m long
    Thermistor:100K NTC B 3950 ±1% ,1m long
    With free Copper Cap




    ama herkez hiç bakmadan internette heryerde temp sensor ayarı 1 yazdığı için 1 yazıyor. bu özellikteki termistör 11.sırada marlinde. Ben de 11 yazdım. Büyük ihtimal sizinkisi de 1.

    yani isizn baskı aldığınız dereceler aslında bende farklı dereceler. bu işi bi çözmem gerekli.




  • yucelnet kullanıcısına yanıt
    Aynen dediğim gibi minimal layer time (katmanı minimum yazma süresi) çok önemli, bi 75 yap + dış katmanı yazma hızını da 20 yap bu şekilde yazdır sonucu o zaman birde gör.
    PLA basarken fanı da ilk katmanda açma birinci yada ikinci katman bittikten sonra aç yoksa kalkma yapar.

    Söylediğin sıcaklık farkı olayını da şöyle açıklayayım, ben makinayı birkaç ay önce bu konularda hiçbir bilgim olmadığından hazır halde aldım. Sürekli öğrenmeye ve geliştirmeye çalışıyorum hem kendimi hemde makinayı o sebepten marlin deki o ayar kısmı hakkında birşey diyemeyeceğim henüz bulaşmadım çünki oralara

    Özür dileyerek bir yanlışımı düzeltmek istiyorum, PLA baskıyı 220 derecede alıyorum 190 değil bir an karıştırmışım..
  • ben de onu dicektim bu esun marka pla ısıya aç. yani ısı istiyor daha fazla. 190 - 220 derece demiş üstünde.

    şu an çıktı alıyorum minimal layer time 5 te ayarlı bende. nette okumuştum 3 saniye bile yeterli diyordu. yazın da 10 yapın diyordu reprap forumda. 75 saniye aşırı fazla. fan da var sonuçta.

    bu gün gece paylaşırım sonuçları
  • guneysınır kullanıcısına yanıt
    1) filamenti dişli civataya sıkıştıran yay mekanizmana dikkat et sıkı olsun normal motor çalışmıyorken dene filamenti aşağıya yukarıya götürebiliyormusun. nozzle ısısı 230 derece olması lazım. iyi bi akış için. nozzle içindeki dişliden iyi geçiyormu takılırsa itmez. gibi gibi.

    2) pinsiz end stop kullanmadım bilgim yok. modelini yazıp internete bulabilirsin nasıl bir bağlantı olduğunu bilende yazabilir.
  • yucelnet kullanıcısına yanıt
    Haklısın gerçekten ısıyı çok seviyor. Ben minimal layer time ı PLA da yüksek tutmanın yararlarını çok gör gördüm baskı kalitesi açısından. Bir ara denemeni öneririm sonuçta deneyim kazanmış olursun
  • Yeni bir tasarım?
  • Beyler aranızda Rostock yapan var mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Overclock Makinesi

    Yeni bir tasarım?

    ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goçhisar

    quote:

    Orijinalden alıntı: Overclock Makinesi

    Yeni bir tasarım?

    ?

    Yeni bir yazıcı mı tasarlıyorsun?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • goçhisar kullanıcısına yanıt
    Ya extruder ya da kasayı diyor galiba ben yukarılarda bir yerlerde yeni bir tasarım yapıyor yazmıştım da.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • |3D Printer| Hakkında Açık Paylaşım Konusu Güncelleme: 11.06.2021

    |3D Printer| Hakkında Açık Paylaşım Konusu Güncelleme: 11.06.2021

    Son durum bu, kasa modifikasyonu, şimdi extruder için taban alabileceğim bir tasarım bakıyorum. Çalışma mantığını kurguladıktan sonra kafamda mekanik tasarım ışığı yanar yanmaz onu freze için çıkartıcam. Tabi bunun için OSTİM de dükkanları bir turlamam lazım. Ele avuca gelir güzel parça elemanları yakalarsam ışıldama parıl parıl olur.

    Kasanın elektronik montaj ve kablo geçişleri eksik. Tasarımdaki ekstruder yapısına göre de taşıyıcı sistem değişir.

    Kasada kallavi statik sağlamlıkta çıkıyor. Tek sıkıntısı sonsuz vida somun ilişkisi. Bilyalı sonsuz vida ile tasarlanacak olsa yemede yanında yat, her türlü işleme yapısını tak çıkart bir yapıya kavuşur. Dur bak iyi aklıma geldi, fazladan alüminyum alanına ufak freze motoru takacak bir aparat keseyim.


    @LiLPlayya

    Elimdeki yapıdan sonra Rostock yapısını öncelikle kendim için tasarlayacağım. Kinematik matematiği hoşuma gidiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goçhisar

    |3D Printer| Hakkında Açık Paylaşım Konusu Güncelleme: 11.06.2021

    |3D Printer| Hakkında Açık Paylaşım Konusu Güncelleme: 11.06.2021

    Son durum bu, kasa modifikasyonu, şimdi extruder için taban alabileceğim bir tasarım bakıyorum. Çalışma mantığını kurguladıktan sonra kafamda mekanik tasarım ışığı yanar yanmaz onu freze için çıkartıcam. Tabi bunun için OSTİM de dükkanları bir turlamam lazım. Ele avuca gelir güzel parça elemanları yakalarsam ışıldama parıl parıl olur.

    Kasanın elektronik montaj ve kablo geçişleri eksik. Tasarımdaki ekstruder yapısına göre de taşıyıcı sistem değişir.

    Kasada kallavi statik sağlamlıkta çıkıyor. Tek sıkıntısı sonsuz vida somun ilişkisi. Bilyalı sonsuz vida ile tasarlanacak olsa yemede yanında yat, her türlü işleme yapısını tak çıkart bir yapıya kavuşur. Dur bak iyi aklıma geldi, fazladan alüminyum alanına ufak freze motoru takacak bir aparat keseyim.


    @LiLPlayya

    Elimdeki yapıdan sonra Rostock yapısını öncelikle kendim için tasarlayacağım. Kinematik matematiği hoşuma gidiyor.

    Böyle bir tasarımda vidalı mil olarak saplama kullanmazsınız herhalde.




  • Overclock Makinesi kullanıcısına yanıt
    GTEN miller hoşuma gidiyor, bilyalı vidaları da güzel. Elimin altında CNC varken her yere takarım ;)

    Hatta elimde buna yetecek kadar 16 lık mil var aslında. Tek eksik bilyalı somun. GTEN pahalı, yerli üretim var 75TL tanesi. 250 TL sadece somun parası. Tabi yüksek hassasiyet cabası.
  • :) O benim hatta saplamaları da aldım, ama @goçhisar hocam ne derse o.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goçhisar

    GTEN miller hoşuma gidiyor, bilyalı vidaları da güzel. Elimin altında CNC varken her yere takarım ;)

    Hatta elimde buna yetecek kadar 16 lık mil var aslında. Tek eksik bilyalı somun. GTEN pahalı, yerli üretim var 75TL tanesi. 250 TL sadece somun parası. Tabi yüksek hassasiyet cabası.

    Millere yük binmediği için fuzuli masraftan başka bir şey değildir bence.

    SFU1204 mil ve SFU1204 somun kullanarak yataklama sağlam yapılırsa çok çok iyi bir hassasiyete ulaşılır. Ki ben tasarımımda bu şekilde yapacağım. Ama ilk iş bir cnc router edinmek/yapmak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Overclock Makinesi

    quote:

    Orijinalden alıntı: goçhisar

    GTEN miller hoşuma gidiyor, bilyalı vidaları da güzel. Elimin altında CNC varken her yere takarım ;)

    Hatta elimde buna yetecek kadar 16 lık mil var aslında. Tek eksik bilyalı somun. GTEN pahalı, yerli üretim var 75TL tanesi. 250 TL sadece somun parası. Tabi yüksek hassasiyet cabası.

    Millere yük binmediği için fuzuli masraftan başka bir şey değildir bence.

    SFU1204 mil ve SFU1204 somun kullanarak yataklama sağlam yapılırsa çok çok iyi bir hassasiyete ulaşılır. Ki ben tasarımımda bu şekilde yapacağım. Ama ilk iş bir cnc router edinmek/yapmak.

    Arkadaşların bilmediği bir sıkıntı var aslında. Vida ve somun ile çevir çevir kısa sürede o vidanın içi aşınıyor. En kaliteli bilyalı sistemde bile hassasiyet için 30 Km sonra değiştirin derler. Kaldıki bu vida ile yapılan sistem 40-50 baskı sonra aşınır. Değiştirilmesi gerekir.

    Plastik basıyorum, hassasiyet zaten 0,1 mm der geçersin, gayet doğru bir yaklaşım.

    Ara ara vidayı değiştirmen gerektiğini bilmezsin, sonrada sistem takılıyor dersin bu bambaşka bir durum.

    CNC fikri güzel.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goçhisar

    quote:

    Orijinalden alıntı: Overclock Makinesi

    quote:

    Orijinalden alıntı: goçhisar

    GTEN miller hoşuma gidiyor, bilyalı vidaları da güzel. Elimin altında CNC varken her yere takarım ;)

    Hatta elimde buna yetecek kadar 16 lık mil var aslında. Tek eksik bilyalı somun. GTEN pahalı, yerli üretim var 75TL tanesi. 250 TL sadece somun parası. Tabi yüksek hassasiyet cabası.

    Millere yük binmediği için fuzuli masraftan başka bir şey değildir bence.

    SFU1204 mil ve SFU1204 somun kullanarak yataklama sağlam yapılırsa çok çok iyi bir hassasiyete ulaşılır. Ki ben tasarımımda bu şekilde yapacağım. Ama ilk iş bir cnc router edinmek/yapmak.

    Arkadaşların bilmediği bir sıkıntı var aslında. Vida ve somun ile çevir çevir kısa sürede o vidanın içi aşınıyor. En kaliteli bilyalı sistemde bile hassasiyet için 30 Km sonra değiştirin derler. Kaldıki bu vida ile yapılan sistem 40-50 baskı sonra aşınır. Değiştirilmesi gerekir.

    Plastik basıyorum, hassasiyet zaten 0,1 mm der geçersin, gayet doğru bir yaklaşım.

    Ara ara vidayı değiştirmen gerektiğini bilmezsin, sonrada sistem takılıyor dersin bu bambaşka bir durum.

    CNC fikri güzel.

    Ama o verdiğiniz ömür bir cnc router için sanırım. 3D printerda yapıyı zorlayacak bir etken bulunmadığı için ömür kat ve kat uzun olacaktır. Sonuçta metal işlemiyor. Hatta Z ekseni çift milli olacağı için ömürlük olacaktır diye düşünüyorum.

    Cnc'de şuan boyut aşamasını geçemedim. Boyutuna karar veremiyorum.




  • Sen CNC boyutuna karar verene kadar ben filament basan extruder yapmaya başlarım artık ;)

    Şimdi hatırladım, 1 ay önce sormuştun CNC meselesini. Kafa davul gibi oldu, tasarım baya atp yaktırıyor.

    Aceba filament extruder yapısı olarak nasıl bir mil yapısı bulsam. Bende en iyisi CNC nin 4. eksenini takayım artık. Tüm malzemeler hazır, birleştirmeyi bekliyor. Elektrik dolabı eksik sadece. Torna aynasını taktımmı kendi extruder milimi basarım.



    mesela şöyle bir yapı olabilir.

    Hatta elimde bol bol pet şişe birikintisi var. Onları parçalayıp çevirsem al sana bol bol ABS.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi goçhisar -- 3 Mart 2015; 22:58:13 >




  • 
Sayfa: önceki 4849505152
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.