Şimdi Ara

|3D Printer| Hakkında Açık Paylaşım Konusu Güncelleme: 11.06.2021 (225. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
6.936
Cevap
186
Favori
297.020
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
16 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 223224225226227
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ahmettaskin84 kullanıcısına yanıt
    Sanıyorum soğutma ve voltaj ayarı en büyük sorunlar.

    Ben önerildiği şekilde, alttan heatsink ile ve 8 cm'lik fan ile soğuttum. Bir şekilde sorun oldu. Stealthchop ve spreadcycle ile ilgili belirttiğiniz noktalar belki esas neden olabilir ancak bu konu hala çok açık değil. Yani jumperları hangi şekilde yerleştirdiğinizde hangi moda girdiğinden ben emin olamadım. Yabancı forumlarda da bu bir karmaşa halinde devam ediyor. Ana sebebi de RAMPS versiyonları arasında farklılık olması. Bazı RAMPS'larda bu jumper'lar hiçbir fonksiyon taşımıyor, çünkü jumper'ın altından lehimle birleştirmişler. Bazı RAMPS'larda arada bir direnç var, bazılarında yok. Bu durum jumper'ın fonksiyonunu değiştirebiliyor. O sebeple bazı kişiler TMC2100'e kablo ile2 pin arası bağlantı yapınca çalışıyor, bazılarında buna gerek olmadan çalışıyor.

    Bir de TMC2100 (ve diğer motor sürücüler) stepstick formatı için uygun değil cümlesi sürekli belirtiliyor. Burada olay, soğutma için işlemcinin üstüne konan heatsink'in ısıyı yeterince dağıtamaması ( TMC'deki gibi plakadaki metal kısımların kullanılması daha doğru ancak yüzey alanı çok küçük kalıyor). Doğru yaklaşımın büyük bir karta yerleştirilmeleri ve kartın plakasının tümünün heatsink görevi görmesi, ayrıca bir fan ile tüm kartın alttan soğutulması olduğu belirtiliyor.

    Bunlar olmadan çalışmaz mı? Çalışır tabii ama ara ara sorunlar meydana gelebilir.

    Hiç sorun olmasın diye yapılacak yatırıma değer mi? Tamamen kişinin ihtiyaçlarına bağlı. TMC2660'ları içeren Duet Wifi adlı kartın fiyatı 120 Pound + posta. Bu fiyata yazıcı alınabiliyor neredeyse.




  • DrMaestro D kullanıcısına yanıt
    Ramps taki farklılıklar aynı şekilde bu TMC lerde de var daha doğrusu daha ucuz diye alınan çin malı olanlarında bazı farklılıklar varmış. Direk üretecisinden almaya kalksan fiyatlar uçuk. Ama bu seferde beklenen verime ulaşamıyoruz.

    Bu motor sürücüleri üzerinde olan kartlardan bir ara alayım dedim fakat sonradan vazgeçtim onboard motor sürücüsü olduğu için 1 sürücü bile yansa kartı komple değiştirmek gerekir diye düşündüm. Belki yanılıyor olabilirim.

    1 - 2 sitede su soğutma kullananlar gördüm de pek kullanışlı gelmedi bana daha çok fantaziye kaçmışlar.

    Zaman bulabilirsem baskı devre kartını kendim tasarlayıp 3d yazıcı için bir board yapmayı düşünüyorum ramps çok tıkış tepiş aynı zamanda bu motor sürücülerde kücük biraz daha büyüğünün olması çokta sıkıntı olmaz birde blok halinde bu sürücülerin soğutma radyatörlerini işlemci fanı takılacak bir yuvanın altına toplayabilirsem 10 numara olur.




  • Arkadaşlar raspberry pi ve 7" dokunmatik ekran aldım. Astrobox kurdum fakat ekran çalışmadı. Arayüzü de sevmiştim. Octopi arayüzü hoşuma gitmedi. Başka yazılım var mıdır raspberry için.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ahmettaskin84 kullanıcısına yanıt
    Ben de ilk başta motor sürücünün sabit olması konusunda çekincelere sahiptim ancak şöyle bir gerçek var benim açımdan: Geçtiğimiz 2,5- yıl içinde sadece 1 kez step motor sürücüsü yaktım, o da ilk başta, voltaj ayarı yapmak için multimetrenin siyah probunu herhangi bir negatif uca değdirmek yerine doğrudan step sürücü üstündeki GND'a değdirmeye çalışırken oldu. Onun dışında yanan sürücü görmedim. Bu tip kartlarda voltaj ayarı da yazılımsal olduğundan artık kontrol etmeye de gerek kalmıyor. Kolay kolay yanmaz diye düşünüyorum, veya bilgisayarımın arıza yapma ihtimali ne kadar ise o da o kadardır.
  • arkadaşlar merhaba ben de 3d yazıcı yapacağım. ama birçok farklı modeller var sizce hangi model 3d yazıcıyı yapmalıyım ?
  • Arkadaşlar herkese kolay gelsin.

    3d sigma printer topladım. Arduino 1.6.5 ile marlin kullanarak Full grafik LCD bağladığımda //define ayarı, u8glib den tutun pot ile konstrasta kadar tüm şeyleri denedim. Hatta ve hatta arkadaşlarım ramps ve 12864 lcd verdiler denemem için ama sonuç yine aynı. Backlight alıyorum. Sizlerin önerilerine ciddi şekilde ihtiyacım var. Buradaki herkes arduino ile internwtteki default yazılımları atınca direkt olarak 12864LCD ekranınız çalışıyir mu?

    Yoksa internette açıkça yazılı olmayan bir püf noktası var mıdır?

    Yardımlarınız için çok teşekkür ederim



    |3D Printer| Hakkında Açık Paylaşım Konusu Güncelleme: 11.06.2021

    |3D Printer| Hakkında Açık Paylaşım Konusu Güncelleme: 11.06.2021

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Merhaba,
    4988 sürücüleri 8825 sürücüler ile değiştirdim.

    Marlinde DEFAULT_AXIS_STEPS_PER_UNIT ayarlarında değişiklik yapıp, başarıyla karta gönderiyorum. Ancak kontrol ettiğimde değişiklik olmuyor. Bilgisi olan var mı?
  • mcsultan M kullanıcısına yanıt
    Önce arduino ya boş bir proje yükleyerek hafızayı silin. Sonra tekrar düzenlediğiniz marlini yükleyin. Eğer sorun çözülmez ise;

    LCD ekran üzerinden Control > Motion sekmesi altından istediğiniz steps değerini 2 ile çarpıp girdikten sonra, bir üst menüden STORE MEMORY diyerek girdiğiniz ayarları kaydedin.

    Yada

    Repetier üzerinden Yapılandırma > Yazıcı eeprom yapılandırma kısmına tıkladığınızda açılan pencereden ayarlamaları yapıp, save eeprom diyebilirsiniz.

    Kolay gelsin.
  • yusuforhan kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim. Lcd ekran üzerinden yaptım. Boş proje konusunda yardımcı olabilir misiniz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mcsultan

    Teşekkür ederim. Lcd ekran üzerinden yaptım. Boş proje konusunda yardımcı olabilir misiniz?

    Sadece boş bir sketch açıp göndersek yetiyor mu?
  • mcsultan M kullanıcısına yanıt
    Dosya > yeni dediğinizde boş bir sketch açılıyor. Onu direkt gönderin arduino ya. Hafıza temizlenmiş olur.
  • DVR8825 sürücü bağlı olan extruder motoru aşırı ısınıyor dvr8825 ten ayar yapıp ısınmayı çözdüğümde de bu sefer motorun gücü exturuder çevirmeye yetmiyor. motor okadar ısınıyor ki exturuderın bağlı olduğu plastik parçaları eritiyor
  • ahmettaskin84 kullanıcısına yanıt
    Drv8825 potansiyometre max değeri motorun amp değerinin yarısı diye biliyorum. 1.5 amp. motor için max: 0.75v. Ben 0.6v. ile kullanıyorum.
  • yeni yeni problemler ortaya çıkmakta z ekseni motorlarından biri daha hızlı dönüyor. bu seferde kafa tablo uzaklığı bozuluyor extruder çarprazlanıyor
  • ahmettaskin84 kullanıcısına yanıt
    Öncelikle Z eksenini kaplinlerden sökün. Bu hali ile motorlara dönüş emri verdiğinizde iki motor aynı hızda dönüyormu diye kontrol edin.

    Eğer aynı hızda dönüyorsa;

    Z ekseninde var olan bir kasma bir tarafın daha az dönmesine sebebiyet veriyor olabilir. Kaplin - Motor milindeki yamukluk - trapez yada gijon da ki yamukluk - millerin paralelliğinde var olan bir durum vb. vb.

    Eğer ayn hızda dönmüyorsa;

    Kablolamayı kontrol edin, mümkünse iki motoru da aynı tip kablo ile kablolama yaptığınızdan emin olun. Yavaş dönen motorun milini elinizle çevirerek kontrol edin, diğer motor kadar sorunsuz dönmüyorsa motorun elden geçmesi gerekebilir.
  • yusuforhan kullanıcısına yanıt
    Yusuf Bey;

    İlginiz için teşekkürler.motorlar sıkıntılıydı zaten gittigidiyordan gator diye bir satıcıdan aldım. test edilerek gönderilmiştir diyordu fakat gelen motorların 5 tanesinin 5 ninde milleri yamuktu belli ki çekiçleyerek sökülmüşler üzerlerin de darbe izi vardı. bir tanesinin bobinlerinin lelimlendiği kart ortadan ikiye ayrılmıştı yani akım verilse bile çalışma ihtimali yoktu. alışveriş eden arkadaşlar dikkat etsinler. 5mm krom mil alıp 5 motorunda milini değiştirdim kartı kırık olanı da atlama kablo yaparak tamir ettim.

    Motorda ve millerde kasma yok fakat sonradan aklıma geldi step sürücüye motorlar paralel bağlı sürücü vref voltajının yetmediğini düşündüm ve iki katına çıkardım şimdi sorun kalktı ortadan birazda sıkıntı extruder ağırlığından farkettimki extruder ne tarafta ise otarafın yükselmesi yavaş fakat inişi hızlı oluyor. voltajı arrtırınca durum düzeldi. merkeze yakın yerlerdeki yazımlar da sorun gözükmüyordu geniş parçalarda durum belli oldu.

    ısıtıcı tablam 12-24 volt amam 12 voltta 85 dereceyi geçmiyor. bu seferde büyük parçalarda köşelerde kalkma oluyor 12v için tavsiye edebilceğiniz bir tabla varmı geçen seneki tablam çok iyiydi 12v ta 120 dereceyi buluyordu ama aldığım er ve markasına hatırlamıyorum..




  • İstanbul kartal sahil civarında 3d parça basabilecek arkadaş var mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar Yazıcımın hem harket(x,y,z) kalibrasyonu hemde filament kalibrasyonunu yaptım.
    ancak ne hikmetse birtürlü düzgün bir çıktı alamıyorum flament akış hızını %70 yaptığımda nispeten düzeliyor ama buda doğru bir yöntem değil sanırsam? bastığım 10mm küpte şöyle bir sıkıntı var x eksan alttan ölçünce 9,9 üstten ölçünce 10 bu normalmi ?

    baskılar düzgün oluyor ama birbirine geçme olayı sıkıntı veriyor örneğin bir spin bastım bilyayı geçireyim dedim ama geçmiyor delik dar olmuş bu sorun butür parçalarda hep başıma geliyor. bu sıkıntıyı nasıl çözerim yardım ederseniz sevinirim .
  • serdar60 S kullanıcısına yanıt
    Eriğik bir malzeme kullandığın için normal. Yani bu sorunla herkes karşı karşıya. Baskı sırasında, hem eriğik malzemenin yayılması, hem de soğuma esnasında kendini çekmesinden kaynaklanıyor. Bu yüzden tasarımınızı yaparken, mesela delikleri, 0.2 - 0.3 mm. daha geniş tasarlayabilirsiniz. Kullandığınız filament, baskı sıcaklık değeri vs. başlıca etkileyenler.
  • ahmettaskin84 kullanıcısına yanıt
    Isıtıcı tablanın altını taş yünü ile izole ederseniz baya fark olacaktır. Isıtıcı tablanızın boyu 20x20 cm. den büyük ise 24v. ile kullanım seçeneğini düşünebilirsiniz. Kullandığınız güç kaynağı veya kablo kesidi yeterli gelmiyor olabilir.
  • 
Sayfa: önceki 223224225226227
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.