Şimdi Ara

205/60 16 yerine 205/55 16

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
10.930
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aracımın orjinal lastikleri 205/60 R16, fakat az bulunan bir ölçü olduğu için kışlıkları 205/55 R16 almak zorunda kaldım. Lastikler dar yanak olduğu için daha güzel bile durdu. Arabanın gidişinde bir etkilenme olur mu? Bilen arkadaşlar cevap yazabilirse memnun olurum.



    _____________________________
  • Daha seri olur.Hız ibresi fazla göstermeye başlar.Çok ince yanak olduğu için kesilme riski de fazla.
    _____________________________
  • olur.
    1. lastiğin dış çapı orjinalinden daha küçük olduğu için tur başına daha az yol gidersin, yani hız göstergende gördüğün değerden daha düşük hızda gidersin
    2. kilometre sayacın daha çabuk atar. gerçekte 100 km gittiysen kilometre sayacın 110 gösterir.
    3. Çekişin artar
    4. Son viteste eskisine göre daha devirli gideceğinden yakıt tüketimin artar. şöyle diyeyim 60 yanakta iken 4. viteste gidermiş gibi olur. yada dörtbuçukuncu vites gibi diyelim.
    5. son hızın düşer.



    quote:

    Orjinalden alıntı: pug407

    Aracımın orjinal lastikleri 205/60 R16, fakat az bulunan bir ölçü olduğu için kışlıkları 205/55 R16 almak zorunda kaldım. Lastikler dar yanak olduğu için daha güzel bile durdu. Arabanın gidişinde bir etkilenme olur mu? Bilen arkadaşlar cevap yazabilirse memnun olurum.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: C4_1400

    olur.
    1. lastiğin dış çapı orjinalinden daha küçük olduğu için tur başına daha az yol gidersin, yani hız göstergende gördüğün değerden daha düşük hızda gidersin
    2. kilometre sayacın daha çabuk atar. gerçekte 100 km gittiysen kilometre sayacın 110 gösterir.
    3. Çekişin artar
    4. Son viteste eskisine göre daha devirli gideceğinden yakıt tüketimin artar. şöyle diyeyim 60 yanakta iken 4. viteste gidermiş gibi olur. yada dörtbuçukuncu vites gibi diyelim.
    5. son hızın düşer.



    quote:

    Orjinalden alıntı: pug407

    Aracımın orjinal lastikleri 205/60 R16, fakat az bulunan bir ölçü olduğu için kışlıkları 205/55 R16 almak zorunda kaldım. Lastikler dar yanak olduğu için daha güzel bile durdu. Arabanın gidişinde bir etkilenme olur mu? Bilen arkadaşlar cevap yazabilirse memnun olurum.
    Lastiğin dış çapı gözle bakınca anlaşılacak kadar farklı değil. Sonuçta çok da doğru bir seçim değil anladığım kadarı ile. Ama yine de kışın kullanacağım ve uzun yola da pek çıkmayacağım için fazla farketmez herhalde. Cevaplarınız için teşekkür ederim.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pug407

    Lastiğin dış çapı gözle bakınca anlaşılacak kadar farklı değil. Sonuçta çok da doğru bir seçim değil anladığım kadarı ile. Ama yine de kışın kullanacağım ve uzun yola da pek çıkmayacağım için fazla farketmez herhalde. Cevaplarınız için teşekkür ederim.

    Alıntıları Göster
    lastiklerini değiştirmek isteyenler şu formulle kendilerine en uygun taban , yanak ve jantı seçebilirler..

    Öncelikle Kendi lastiğinizin ki : örneğin 205/55 R16 olsun...

    205 = taban 55 = yanak 16 = inç olarak jant boyutu

    ( (taban . %yanak ) . 2 ) + ( jant boyutu . 25,4 mm )

    205 . %55 = 112,75 mm 112,75 mm . 2 = 225,5 mm

    16 . 25,4 mm = 406,4 mm

    225,5 mm + 406,4 mm = 631.9 mm kendi aracımızın lastiği 631.9 mm çapa sahip..


    Şimdi bu şekilde istediğimiz lastiği hesaplar bu yuvarlama ölçüsüne en yakını seçeriz.. mümkünse örtüştürmeliyiz.. senin dediğin ölçüler örtüşmediğinden tavsiye etmem.. Bu förmülle uygun taban ve yanak genişliği kombinsyonunu bulabilirsin...
    _____________________________
    Katanashuzi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: düttürüleyla

    lastiklerini değiştirmek isteyenler şu formulle kendilerine en uygun taban , yanak ve jantı seçebilirler..

    Öncelikle Kendi lastiğinizin ki : örneğin 205/55 R16 olsun...

    205 = taban 55 = yanak 16 = inç olarak jant boyutu

    ( (taban . %yanak ) . 2 ) + ( jant boyutu . 25,4 mm )

    205 . %55 = 112,75 mm 112,75 mm . 2 = 225,5 mm

    16 . 25,4 mm = 406,4 mm

    225,5 mm + 406,4 mm = 631.9 mm kendi aracımızın lastiği 631.9 mm çapa sahip..


    Şimdi bu şekilde istediğimiz lastiği hesaplar bu yuvarlama ölçüsüne en yakını seçeriz.. mümkünse örtüştürmeliyiz.. senin dediğin ölçüler örtüşmediğinden tavsiye etmem.. Bu förmülle uygun taban ve yanak genişliği kombinsyonunu bulabilirsin...

    Alıntıları Göster
    faydalı bir bilgi teşekkürler
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ars287duff

    faydalı bir bilgi teşekkürler

    Alıntıları Göster
    5 lik yanak artması yada 10 luk taban artması (yanak ve taban için 1 birim olarak kabul edilir)
    arkadaşların bahsettiği şeylerde hissetmeyeceğin derecede etki eder...
    yani sen 60 yanak yerine 55 yanak koyarsan kesinlikle farkı hissedemessin bile...
    _____________________________
    sucker love is heaven sent
    you pucker up, our passion's spent
    my hearts a tart, your body's rent
    my body's broken, yours is spent
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Slazer

    5 lik yanak artması yada 10 luk taban artması (yanak ve taban için 1 birim olarak kabul edilir)
    arkadaşların bahsettiği şeylerde hissetmeyeceğin derecede etki eder...
    yani sen 60 yanak yerine 55 yanak koyarsan kesinlikle farkı hissedemessin bile...

    Alıntıları Göster
    bence konfordaki düşüşü hissedecektir...
    quote:

    Orjinalden alıntı: Slazer

    5 lik yanak artması yada 10 luk taban artması (yanak ve taban için 1 birim olarak kabul edilir)
    arkadaşların bahsettiği şeylerde hissetmeyeceğin derecede etki eder...
    yani sen 60 yanak yerine 55 yanak koyarsan kesinlikle farkı hissedemessin bile...
    _____________________________
    Katanashuzi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Slazer

    5 lik yanak artması yada 10 luk taban artması (yanak ve taban için 1 birim olarak kabul edilir)
    arkadaşların bahsettiği şeylerde hissetmeyeceğin derecede etki eder...
    yani sen 60 yanak yerine 55 yanak koyarsan kesinlikle farkı hissedemessin bile...

    Alıntıları Göster
    şu kadar hissedersin
    orjinal çap 652 olmalı, 55 yanakta 632 olur. çap oranı %97 dir. yani kabaca önceden 3.000 devirde 100 km/s hızla giderken artık aynı devirde 97 km/s hızla gideceksin.
    100 km yol gitmek için 60 yanakta 48.852 tur dönmesi gereken teker 55 yanakta 50.403 tur dönmek zorunda
    aynı benzinle 100 km'de 3 km daha az gidersin.



    quote:

    Orjinalden alıntı: Slazer

    5 lik yanak artması yada 10 luk taban artması (yanak ve taban için 1 birim olarak kabul edilir)
    arkadaşların bahsettiği şeylerde hissetmeyeceğin derecede etki eder...
    yani sen 60 yanak yerine 55 yanak koyarsan kesinlikle farkı hissedemessin bile...
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: C4_1400

    şu kadar hissedersin
    orjinal çap 652 olmalı, 55 yanakta 632 olur. çap oranı %97 dir. yani kabaca önceden 3.000 devirde 100 km/s hızla giderken artık aynı devirde 97 km/s hızla gideceksin.
    100 km yol gitmek için 60 yanakta 48.852 tur dönmesi gereken teker 55 yanakta 50.403 tur dönmek zorunda
    aynı benzinle 100 km'de 3 km daha az gidersin.



    quote:

    Orjinalden alıntı: Slazer

    5 lik yanak artması yada 10 luk taban artması (yanak ve taban için 1 birim olarak kabul edilir)
    arkadaşların bahsettiği şeylerde hissetmeyeceğin derecede etki eder...
    yani sen 60 yanak yerine 55 yanak koyarsan kesinlikle farkı hissedemessin bile...


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: C4_1400

    şu kadar hissedersin
    orjinal çap 652 olmalı, 55 yanakta 632 olur. çap oranı %97 dir. yani kabaca önceden 3.000 devirde 100 km/s hızla giderken artık aynı devirde 97 km/s hızla gideceksin.
    100 km yol gitmek için 60 yanakta 48.852 tur dönmesi gereken teker 55 yanakta 50.403 tur dönmek zorunda
    aynı benzinle 100 km'de 3 km daha az gidersin.



    quote:

    Orjinalden alıntı: Slazer

    5 lik yanak artması yada 10 luk taban artması (yanak ve taban için 1 birim olarak kabul edilir)
    arkadaşların bahsettiği şeylerde hissetmeyeceğin derecede etki eder...
    yani sen 60 yanak yerine 55 yanak koyarsan kesinlikle farkı hissedemessin bile...




    cokmu peki bu değer?

    @düttürüleyla

    yanakta evet ülkemiz yollarınıda göz önüne alırsak diğer değerlere göre daha fazla hissedilir ama ginede cok fazla olmaz kanısındayım
    _____________________________
    sucker love is heaven sent
    you pucker up, our passion's spent
    my hearts a tart, your body's rent
    my body's broken, yours is spent




  • http://www.politekservis.com/garaj/tirecalc/tirecalc.asp

    burada eski ve yeni ölçülerini girerek farkı görebilirsin.

    burdaki hesaba göre her eski lastiğin km de 488 tur atarken yenisi 504 tur atıyor.yani km de 6 tur eksik dönüyor lastiğin.

    buna görede herhalde eskiden 1000 m/saat hız ile giderken aracın yeni lastiğin aynı devirde 988 m/saat hızla gidecek.

    yani yaklaşık %10 bi hız kaybın oluyor bu durumda
    _____________________________

    DELL OPTIPLEX 3070 // I3 9100T // 16+4 GB DDR4 2666MHZ // 500 GB SANDISK NVME 3D NAND SSD // HP W2207H LCD // MAALESEF TTNET ADSL
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Slazer

    quote:

    Orjinalden alıntı: C4_1400

    şu kadar hissedersin
    orjinal çap 652 olmalı, 55 yanakta 632 olur. çap oranı %97 dir. yani kabaca önceden 3.000 devirde 100 km/s hızla giderken artık aynı devirde 97 km/s hızla gideceksin.
    100 km yol gitmek için 60 yanakta 48.852 tur dönmesi gereken teker 55 yanakta 50.403 tur dönmek zorunda
    aynı benzinle 100 km'de 3 km daha az gidersin.



    quote:

    Orjinalden alıntı: Slazer

    5 lik yanak artması yada 10 luk taban artması (yanak ve taban için 1 birim olarak kabul edilir)
    arkadaşların bahsettiği şeylerde hissetmeyeceğin derecede etki eder...
    yani sen 60 yanak yerine 55 yanak koyarsan kesinlikle farkı hissedemessin bile...




    cokmu peki bu değer?

    @düttürüleyla

    yanakta evet ülkemiz yollarınıda göz önüne alırsak diğer değerlere göre daha fazla hissedilir ama ginede cok fazla olmaz kanısındayım

    Alıntıları Göster
    Az veya çok yorumu yapmıyorum ben. %3 kaybın olur her bakımdan. onu belirttim
    az olur çok olur muhabbetini sen yapıyorsun.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Slazer


    quote:

    Orjinalden alıntı: C4_1400

    şu kadar hissedersin
    orjinal çap 652 olmalı, 55 yanakta 632 olur. çap oranı %97 dir. yani kabaca önceden 3.000 devirde 100 km/s hızla giderken artık aynı devirde 97 km/s hızla gideceksin.
    100 km yol gitmek için 60 yanakta 48.852 tur dönmesi gereken teker 55 yanakta 50.403 tur dönmek zorunda
    aynı benzinle 100 km'de 3 km daha az gidersin.



    quote:

    Orjinalden alıntı: Slazer

    5 lik yanak artması yada 10 luk taban artması (yanak ve taban için 1 birim olarak kabul edilir)
    arkadaşların bahsettiği şeylerde hissetmeyeceğin derecede etki eder...
    yani sen 60 yanak yerine 55 yanak koyarsan kesinlikle farkı hissedemessin bile...




    cokmu peki bu değer?

    @düttürüleyla

    yanakta evet ülkemiz yollarınıda göz önüne alırsak diğer değerlere göre daha fazla hissedilir ama ginede cok fazla olmaz kanısındayım

    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: JackDaniels

    http://www.politekservis.com/garaj/tirecalc/tirecalc.asp

    burada eski ve yeni ölçülerini girerek farkı görebilirsin.

    burdaki hesaba göre her eski lastiğin km de 488 tur atarken yenisi 504 tur atıyor.yani km de 6 tur eksik dönüyor lastiğin.

    buna görede herhalde eskiden 1000 m/saat hız ile giderken aracın yeni lastiğin aynı devirde 988 m/saat hızla gidecek.

    yani yaklaşık %10 bi hız kaybın oluyor bu durumda
    lastikçi de bana hiçbir şekilde farketmeyeceğimi söyledi zaten. elinde 2 adet 206/60 16 'lık lastik vardı, diğer 2 taneyi de başka bayiden buldu, 2-3 gün içinde takacaktı. Fakat 55'lik lastik, lastik başına 40 milyon daha ucuzdu. Farkı hissetmeyeceğimi de söyleyince ben de 55'lik lastik aldım.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pug407

    lastikçi de bana hiçbir şekilde farketmeyeceğimi söyledi zaten. elinde 2 adet 206/60 16 'lık lastik vardı, diğer 2 taneyi de başka bayiden buldu, 2-3 gün içinde takacaktı. Fakat 55'lik lastik, lastik başına 40 milyon daha ucuzdu. Farkı hissetmeyeceğimi de söyleyince ben de 55'lik lastik aldım.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: pug407

    lastikçi de bana hiçbir şekilde farketmeyeceğimi söyledi zaten. elinde 2 adet 206/60 16 'lık lastik vardı, diğer 2 taneyi de başka bayiden buldu, 2-3 gün içinde takacaktı. Fakat 55'lik lastik, lastik başına 40 milyon daha ucuzdu. Farkı hissetmeyeceğimi de söyleyince ben de 55'lik lastik aldım.


    lastikçinin dediği doğru heleki 205 taban ebatı olan bir lastikte görünüm açısındanda faydası olur ama bunu yok say bence çünkü kış lastiği sonuçta

    @C4_1400

    işte %3 olduğu için ve insanlardada sensör gibi %lik küçüm değişimleri fark edecek mükemmellik bulunmadığı için fark olmaz diyorum
    _____________________________
    sucker love is heaven sent
    you pucker up, our passion's spent
    my hearts a tart, your body's rent
    my body's broken, yours is spent




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Slazer

    quote:

    Orjinalden alıntı: pug407

    lastikçi de bana hiçbir şekilde farketmeyeceğimi söyledi zaten. elinde 2 adet 206/60 16 'lık lastik vardı, diğer 2 taneyi de başka bayiden buldu, 2-3 gün içinde takacaktı. Fakat 55'lik lastik, lastik başına 40 milyon daha ucuzdu. Farkı hissetmeyeceğimi de söyleyince ben de 55'lik lastik aldım.


    lastikçinin dediği doğru heleki 205 taban ebatı olan bir lastikte görünüm açısındanda faydası olur ama bunu yok say bence çünkü kış lastiği sonuçta

    @C4_1400

    işte %3 olduğu için ve insanlardada sensör gibi %lik küçüm değişimleri fark edecek mükemmellik bulunmadığı için fark olmaz diyorum

    Alıntıları Göster
    bu tip değişimler abs yi esp yi etc yi çok olumsuz etkilemekte bildiğim akdarıyla , eğer araçta elektronik pasif güvenlik elemanları varsa yetkili serviste ayar çekilmesi gerekir diye biliorum...
    quote:

    Orjinalden alıntı: Slazer


    quote:

    Orjinalden alıntı: pug407

    lastikçi de bana hiçbir şekilde farketmeyeceğimi söyledi zaten. elinde 2 adet 206/60 16 'lık lastik vardı, diğer 2 taneyi de başka bayiden buldu, 2-3 gün içinde takacaktı. Fakat 55'lik lastik, lastik başına 40 milyon daha ucuzdu. Farkı hissetmeyeceğimi de söyleyince ben de 55'lik lastik aldım.


    lastikçinin dediği doğru heleki 205 taban ebatı olan bir lastikte görünüm açısındanda faydası olur ama bunu yok say bence çünkü kış lastiği sonuçta

    @C4_1400

    işte %3 olduğu için ve insanlardada sensör gibi %lik küçüm değişimleri fark edecek mükemmellik bulunmadığı için fark olmaz diyorum
    _____________________________
    Katanashuzi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: düttürüleyla

    bu tip değişimler abs yi esp yi etc yi çok olumsuz etkilemekte bildiğim akdarıyla , eğer araçta elektronik pasif güvenlik elemanları varsa yetkili serviste ayar çekilmesi gerekir diye biliorum...
    quote:

    Orjinalden alıntı: Slazer


    quote:

    Orjinalden alıntı: pug407

    lastikçi de bana hiçbir şekilde farketmeyeceğimi söyledi zaten. elinde 2 adet 206/60 16 'lık lastik vardı, diğer 2 taneyi de başka bayiden buldu, 2-3 gün içinde takacaktı. Fakat 55'lik lastik, lastik başına 40 milyon daha ucuzdu. Farkı hissetmeyeceğimi de söyleyince ben de 55'lik lastik aldım.


    lastikçinin dediği doğru heleki 205 taban ebatı olan bir lastikte görünüm açısındanda faydası olur ama bunu yok say bence çünkü kış lastiği sonuçta

    @C4_1400

    işte %3 olduğu için ve insanlardada sensör gibi %lik küçüm değişimleri fark edecek mükemmellik bulunmadığı için fark olmaz diyorum


    Alıntıları Göster
    lastiğin tabanı veya jantın çapı değişmiyor ki. Bence abs veya esp'lik bir değişim olduğunu zannetmiyorum.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pug407

    lastiğin tabanı veya jantın çapı değişmiyor ki. Bence abs veya esp'lik bir değişim olduğunu zannetmiyorum.

    Alıntıları Göster
    Bişi değişmez ya ,yani gözle görülür, hiisedebileceğin kadar değişmez
    _____________________________
    Opel Astra G
    Renault Clio 1.6 RXT
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JackDaniels

    http://www.politekservis.com/garaj/tirecalc/tirecalc.asp

    burada eski ve yeni ölçülerini girerek farkı görebilirsin.

    burdaki hesaba göre her eski lastiğin km de 488 tur atarken yenisi 504 tur atıyor.yani km de 6 tur eksik dönüyor lastiğin.

    buna görede herhalde eskiden 1000 m/saat hız ile giderken aracın yeni lastiğin aynı devirde 988 m/saat hızla gidecek.

    yani yaklaşık %10 bi hız kaybın oluyor bu durumda
    quote:

    Orjinalden alıntı: JackDaniels

    http://www.politekservis.com/garaj/tirecalc/tirecalc.asp

    burada eski ve yeni ölçülerini girerek farkı görebilirsin.

    burdaki hesaba göre her eski lastiğin km de 488 tur atarken yenisi 504 tur atıyor.yani km de 6 tur eksik dönüyor lastiğin.

    buna görede herhalde eskiden 1000 m/saat hız ile giderken aracın yeni lastiğin aynı devirde 988 m/saat hızla gidecek.

    yani yaklaşık %10 bi hız kaybın oluyor bu durumda



    arkadaşlar hesaplamayı düzeltiyorum %10 değil

    %1.2 lik bi fark olur.

    yani o kadarda fark edilmez belki.
    _____________________________

    DELL OPTIPLEX 3070 // I3 9100T // 16+4 GB DDR4 2666MHZ // 500 GB SANDISK NVME 3D NAND SSD // HP W2207H LCD // MAALESEF TTNET ADSL




  • quote:

    Orijinalden alıntı: JackDaniels

    quote:

    Orjinalden alıntı: JackDaniels

    http://www.politekservis.com/garaj/tirecalc/tirecalc.asp

    burada eski ve yeni ölçülerini girerek farkı görebilirsin.

    burdaki hesaba göre her eski lastiğin km de 488 tur atarken yenisi 504 tur atıyor.yani km de 6 tur eksik dönüyor lastiğin.

    buna görede herhalde eskiden 1000 m/saat hız ile giderken aracın yeni lastiğin aynı devirde 988 m/saat hızla gidecek.

    yani yaklaşık %10 bi hız kaybın oluyor bu durumda



    arkadaşlar hesaplamayı düzeltiyorum %10 değil

    %1.2 lik bi fark olur.

    yani o kadarda fark edilmez belki.

    Alıntıları Göster
    -%3,24 lük çap değişimi ile yanlış bir uygulama olmuş ne yazıkki bence en kısa zamanda orjinal lastiklere dönmeniz Yakıt tüketimi, Yol tutuş ve Fren güvenliği açısından önemli

    lastik ve jant konularında kesinlikle lastikçilerin sözüyle iş yapmamak en iyisi... yoksa aynı tabanda yanağı %5 azaltmak kesinlikle biraz bilen birinin yapacağı bir uygulama değil...
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: JackDaniels

    quote:

    Orjinalden alıntı: JackDaniels

    http://www.politekservis.com/garaj/tirecalc/tirecalc.asp

    burada eski ve yeni ölçülerini girerek farkı görebilirsin.

    burdaki hesaba göre her eski lastiğin km de 488 tur atarken yenisi 504 tur atıyor.yani km de 6 tur eksik dönüyor lastiğin.

    buna görede herhalde eskiden 1000 m/saat hız ile giderken aracın yeni lastiğin aynı devirde 988 m/saat hızla gidecek.

    yani yaklaşık %10 bi hız kaybın oluyor bu durumda



    arkadaşlar hesaplamayı düzeltiyorum %10 değil

    %1.2 lik bi fark olur.

    yani o kadarda fark edilmez belki.

    Alıntıları Göster
    Öncelikle şu bağlantıyı yazayım herkese faydalı olsun lastik ve jant değiştiriken hesabını kendiniz yaparsınız . Miata Tire Size Calculator
    Benim yorumlarıma gelince:
    Kış lastikleri zaten daha serttir yanakta da hafif azalma olacağı için gürültü ve sarsıntın biraz artacaktır, bunun yanısıra normalde kmde 97 km /h hızında giderken takometren 100km/h filan gösterecektir. aynı km yolu gitmek için lastik daha fazla tur atmak zorunda %3.1 kadar; bu biraz yakıt tüketimine yansır daha fazla benzin tüketecek ama aracının hızlanma ve viraj tutuş limitleri biraz artacaktır(bu da iyi tarafı) Yarıçap 1 cm azldığı için eskiden sorunsuz geçtiğin yerlerde arabanın altı sürtebilir ona göre kullanmak faydalı olur.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.