Şimdi Ara

2021 Corolla'nın yeni 1.5 atmosferiği eski 1.6'dan kötü mü- Neden tutulmaz (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir (3 Mobil) - 3 Masaüstü3 Mobil
5 sn
100
Cevap
1
Favori
53.867
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Toyota'nın en büyük kozu yerli üretim ve düşük maliyetli olması. Bu sayede her türlü satar.

    Lpg uyumlu kaç motor kaldı piyasada? Tamam corolla satmaz da ne satacak bu ülkede? Egea 1.4 dışında civic var. Civic de yakında bitiyor. Muhtemelen egea 1.4 de bitecek, 1.0dan devam edecek. Lpg uyumlu seçenek yok piyasada. Sanki piyasa lpgli kaynıyor. Toyota'nın elinde uygun fiyat kozu hala var. Bu 1.5 daha da düşük maliyetli. 3 silindirli, daha hafif bir motor. Bunu her türlü kullanır. Az bir maliyet farkı satış fiyatına yüksek şekilde yansıyor. Fiyatını 10bin indirdi mi kapıda kuyruk olur. Yalandan indirim yaptılar, stokta corolla kalmadı.

    Klâsik donanimhaber işte. Corolla öldü bitti diyorlar, iki aydır 3 bin küsür satıyor. Octavia övüp duruyorlar, satışlar ortada.

    doğru söylüyorsun, 320.000 lik octavia nın yanında 180.000 e corolla sununca kimse 1.0tsi yi umursamıyor. bugüne kadar üretilen corollaları hiç beğenmedim, kendi sınıfı içinde de beş para etmediğini düşünürüm ama bu yeni corollayı beğendim, her ne kadar hibrit versiyonunu kullanmış olsam da.





  • texjrwillerjr T kullanıcısına yanıt

    Corolla aynı fiyata 1.0tsi seçeneği sunsa yine 1.5 çok daha fazla satar. Atla deve farkları olan motorlar değil. Birinin torku yüksek diğerinin beygiri.

    Bu forumdakiler kendini akıllı sanıyor. Bu ülkede hâlâ 1.0 motor mu olur kafasında olan milyonlarca insan var. Hondanin var 1.0turbosu, getirmeye tenezzül bile etmedi. Biliyor satamayacagini. Adamlar bizim gibi düşünmüyor, daha ticari düşünüyor. Daha çok satacağını,daha çok kâr elde edeceğini bilse bu motor yerine 1.2 turbosunu koymaz mı koskoca toyota?

  • Hocam kim ne derse desin yorumlarda istediği kadar topa tutulsun parası olan adam yine gidip corollayı aldı çünkü o fiyat aralığında alinabilecek en dolu araba corolla. 2021 Satış istatistiklerine bakınca 1 egea ki o daha ucuz 2 de egeaya çok yakın bir sayıyla Corolla oldu. O yüzden insanlar pekte umursamadı gibi bu durumu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Corolla aynı fiyata 1.0tsi seçeneği sunsa yine 1.5 çok daha fazla satar. Atla deve farkları olan motorlar değil. Birinin torku yüksek diğerinin beygiri.

    Bu forumdakiler kendini akıllı sanıyor. Bu ülkede hâlâ 1.0 motor mu olur kafasında olan milyonlarca insan var. Hondanin var 1.0turbosu, getirmeye tenezzül bile etmedi. Biliyor satamayacagini. Adamlar bizim gibi düşünmüyor, daha ticari düşünüyor. Daha çok satacağını,daha çok kâr elde edeceğini bilse bu motor yerine 1.2 turbosunu koymaz mı koskoca toyota?

    Aynı fiyata satılsa ben octaviayı tercih ederim daha büyük ve pratik bagajı ve arkada daha iyi diz mesafesi yüzünden. şu anda sahip olduğun 0.9 tce yüzünden fındık motorluları çok yabana atmıyorum. captiva bana hacmin değerini öğretmişti ama clio da küçük araçta hacme gerek olmadığını gösterdi. adamların ticari düşüncesiyle bizimkisi çok farklı dostum. adamlar ticari olarak bir tek corollayı görüyorlar, vakti zamanında getirselerdi versoyu hem dizel hem benzinli otomatik, getirselerdi avensisi hem dizel hem otomatik. 1.5 motorun yanında alternatif 1.2 turboyu da sun bırak insanlar seçim yapsın. tsi ye kayacak müşteriyi kovala. bu söylediklerim ticari değil mi?





  • Gecen toyota ya gittik kalabalık tı. Hayırlı olsunlar havada uçuşuyor du.
  • texjrwillerjr T kullanıcısına yanıt

    Aynı fiyata satılsa ben de octaviayı alırım tabii ki. Daha kullanışlı, daha sessiz.


    Toyota işte, hiç bir şey tam olmuyor. Her zaman bir eksiği oluyor. Eskiden daha da kötüydü toyota. Hız sabitleyici yoktu, sunroof koymuyordu, otomatik koymuyordu, opsiyon yoktu, esp sadece en üst donanımdaydı, esp olmadan 7 hava yastığı olmuyordu vs vs. Şu an eskiye göre daha iyi. Sedanda 1.2 turbosu yok. 1.2 turbo koysa şu an yine gider 1.5i tercih ederim. Bence daha az tüketir 1.2 turbodan. Fabrika verileri yakın.Turbo motorlarda fabrika verisi yakalamak daha zor.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: electrun

    Corolla ve civic cogu b segment vag aractan kotu den sonrasini okumadim bile. Japonlari da sevmiyorsunuz madem. Motorlari niye dert oldu ki size

    Bu forumda hahaha Corolla'nın helvasını yapın tüp yok Toyota yok bir daha iyi satamazlar Toyota'nın işi bitti fln yazmışlar onların bakış açısı yanlış.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Az yakan araçlarda lpg'nin pek bir avantajı kalmıyor zaten. Amorti süresi uzun.


    1.33 motor bile en baz, tek donanım ve sadece manuel olarak çatır çutur sattı. Bu motorun satmaması için hiç bir neden yok. Lpg diyenler biraz matematiğini geliştirsin. 6-7litre yakan araçla, 7-8binlik kit maliyetini bile çıkaramaz.


    Ekonomi yapmak isteyen ayağına hakim olacak. Düzgün kullanınca araç her açıdan daha ekonomik oluyor. Balatalar daha uzun ömürlü oluyor, lastikler daha uzun ömürlü oluyor, araç daha az yıpranıyor, daha uzun ömürlü oluyor. Tüketimden bahsetmeye gerek yok.


    Ancak ülkemizde cahil kesim çok. Dayımda 2018 corolla vardı, salak geçen lpg taktırmış. Yılda 3bin km bile yapmıyorsun, lpgyi ucuza almıyorsun, soğuk yerde yaşıyorsun, trafiğin tsi bile yok ama cahillik bedava.

    Maliyetini çıkarmasının önemi yok, dizel Passat alanlar benzinliden daha pahalıya aldı ve daha pahalıya da sattı ve aynı süreçte de daha az yakıt ödedi.


    7-8 binlik kit takınca da sorun bitmiyor, zırt pırt ECU arızası vs. oluyomuş bu motor LPG'ye pek uyumlu değil kısaca.


    Auris'teki(Corolla HB eski ama şu an yeni adıyla) 1.2 Turbo motor olsaydı bence daha mantıklı olabilirmiş bir atmo bir turbo olurdu güzel olurdu.


    Emektar 1.33 motorda LPG uyumluydu memurlar.net seviyordu. 

    Dayına gelince yılda 15-20 bin yapmayanın LPG takıp arabanın orjinalliğini bozması yanlış olmuş, yeni arabalardan hiç biri de eskisi gibi uyumlu değil artık.


    Toyota global düşünüyor.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: texjrwillerjr

    sizin bu bakış açınıza subarucular ve mazdacılar da katılıyor ama yanlış kere yanlış. neden mi? bmw dünyada kaç ülkeye 1.6 motorlu 5 serisi satıyor? yada mercedes kaç ülkeye 1.6 motorlu e serisi katıyor? türkiye pazarında 5000 fazla satmak için adamlar 1.6 motorlu e sınıfı araç üretiyorlar? ya toyota? verso ya dizeli çok geç getirmesi yetmezmiş gibi 1.6 benzinliye cvt şanzıman bile takamadı. ya avensis? piyasanın ihtiyaçlarını hiç dikkate almadı. bmw den aldığı 1.6 dizel motoru niye corollada kullanmadı? özelinde toyotanın genelinde cümle japonların türkiye piyasasında yaptıkları hata kitap olur. vw, dsg gibi bir saatli bombayı bile istetebiliyor ama neden? herkese, her keseye uygun araç getiriyor. bütün modellerinde motor/şanzıman çeşitliliği sunuyor.


    not: sakın vw fanı demeyin, genel olarak v8 amerikanların fanıyım.



    Alıntıları Göster

    VW doğru reaksiyon alıyor, Jetta'da emisyon skandalı çıktı adamlar 1.2 TSİ ve 1.4 TSİ'ların hepsine 3 donanım ve otomatik manuel sundu, Golf 1.6 dizel 90 beygir getirdi tutulmayınca sessizce getirmeyi bıraktı, Polo'ya lansmanda 6 Airbag taktılar sonra 2 yaptılar salgın başlayınca Avrupa siparişlerini bize çektiler şimdi de Polo'da 6 hava yastığı standart oldu.


    Bir de Seat Skoda ile ortalık iyi karışıyor, VAG hep popüler kalıyor.





  • quote:

    Civic ve Corolla son 5 yıldır B segment VAG grup araçlardan çoğu konuda daha kötü olmasına rağmen


    Bu tespit çok doğru, özellikle civic’ te kaliteyi artırmaları lazım, kalite bazında C segmentinde VAG zaten rakipsiz böyle giderse B segmentinde de rakipsiz olacak.

    Civic, kalitede A segmenti seviyesine koşar adım gidiyor, kendi kendine boya dökülmeleriyle kaporta yamulmalarıyla filan.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ymtrgkbr

    Hocam kim ne derse desin yorumlarda istediği kadar topa tutulsun parası olan adam yine gidip corollayı aldı çünkü o fiyat aralığında alinabilecek en dolu araba corolla. 2021 Satış istatistiklerine bakınca 1 egea ki o daha ucuz 2 de egeaya çok yakın bir sayıyla Corolla oldu. O yüzden insanlar pekte umursamadı gibi bu durumu.

    188'e verdikleri DSG Polo daha dolu.

  • 1.5 motorun asıl sorunu bence LPG takılmaması değil. Bu motor direk enjeksiyonlu. Şimdiye kadar piyasa sürülen bütün direk enjeksiyonlu benzinli motorlar kısa ömürlü ve sorun yumağı motorlar oldu. Sıkıntıları, yüksek basınç pompası arızası (çok pahalı bir parça ve 100.000 civarı kesin bozuluyor), yağ tüketimi (direk enjeksiyonlu motorların hepsi yağ tüketir, tüketim km arttıkça artar ve en sonunda rektefiye ister), kurum birikimi(sübaplardan yakıt geçmediği için kurum birikiyor, zamanla motor hava alamadığı için iyice sütçü beygirine dönüyor. Katkı ile falan temizlemek mümkün değil. Mecburen üst kapak sökülüyor).

    Yani bu direk enjeksiyon motorlar başa bela bir teknoloji. Bir kaç yıl sonra Toyota aldım, sorunsuz diyenlerin ağlamaları ile karşılaşabiliriz.

  • commandx C kullanıcısına yanıt

    dur yahu ikimiz de aynı fikirdeysek bir yanlışlık var corollada 1.2 turbo olsa insanlara çeşit sunar. vw nin türkiyede ve belki dünyada başarısı insanlara çeşit sunması. bazı aklı ermezler sipariş araçların 3 ayda tesliminden yakınıyor ama adamların motor/şanzıman/renk/donanım kombinasyonunu ve yılda 10 milyon araç ürettiğini düşünürsen normal. yeni corolla eskisinden daha dar ama en azından artık sürüş zevki veriyor. bence güzel de yapmışlar ama dediğin gibi toyotada hep birşeyler eksik,

    ör: 2.4 motorla 150 bg lik hilux, 2.8 motorla 177 bg lik land cruiser prado vs. adamlar lexusa harcadıkları mesainin yarısını toyotaya harcasalar dünyayı haraca keserler.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-61960E1CE

    188'e verdikleri DSG Polo daha dolu.



    Alıntıları Göster
    o188 lik comfort denilen polonun ici eski trend dosemesi...arkadasim almisti sok oldum gorunce.kapilar gogus vs heryer komple sert plastik.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 26_bbz_26 -- 11 Mart 2021; 19:36:3 >
  • Youtubede bolca kıyaslama var, bana en tutarlı, reklamsız gelen otomobil günlüklerim sayfasında yapılan. Kalkışta bir tık kötü kalıyor, ara hızlanmalarda benzer durumdalar. Şanzıman yazılımına yapılan güncelleme (fiziki olarak aynı şanzıman) ile ara hızlanma dengelenmiş.


    1.5 motorun az yol yapanlar için bir avantajı var o da benzin kullanımında tüketimi daha düşük.

  • texjrwillerjr T kullanıcısına yanıt

    Vw için de geçerli aynı şeyler. Şu an lpg uyumlu, 1.6 atmosferik golf polo passat olsa, fiyatı da tsi ye göre 10 20bin uygun olsa vw nin de satışları patlar.

  • Flame x den mi dolu sanmıyorum polo ayrı klasman Corolla ayrı klasman hocam çok farklı yani

  • quote:

    Orijinalden alıntı: ymtrgkbr

    Flame x den mi dolu sanmıyorum polo ayrı klasman Corolla ayrı klasman hocam çok farklı yani

    Vision Cvt parası 189 bin dsg Comf 190 bin hocam Flame 230-240 değil miydi?
  • Fiyat performans oranı iyi olduğu için gene satar da eskisi kadar satmaz. Bir kere LPG uyumu yok. Ayrıca 3 silindirli bizde pek sevilmez 3 silindir motorlar.

  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.