Şimdi Ara

2019 Ceed dct dızel Euro 6.2 motor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
1
Favori
1.442
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 2 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 4
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 4
  • Ortalama Mesaj Aralığı 2 saat 34 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 2
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 1
  • Favoriye Eklediklerim 1
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • lag3 (4 mesaj) edgar1899 (4 mesaj) AutoClubTR (1 mesaj) turkeril (1 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (10 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar yenı almıs oldugum Ceed Elegance Dct dızell euro 6.2 motor aractırdıgımda 2020 dekı motor kapsamındaymıs yenı cıkycak motorlarda olan sıstemmıs .VW. ede baktım euro 6.0 yenı araclar bılgısı olan varmı bu konu ıle ılgılı acaba bana bılgı verırse sewınırım



    |
    |
  • Sordugumda ıse servıslere en son teknolojık motoru kullanıyor demıstı servıstekı arkadaslar ...
  • Euro 6.2 altında çok detaylı bir kırılım var, 6.2 aracın obd standardını belirtir aracınız 6c, 6d-temp, 6d ve hatta bunların altında da Evap, ISC, FCM kırılımlarına dahil olabilir. Ancak şu an kullandığınız araç çok yüksek ihtimalle Euro 6d-Temp EVAP-ISC'dir.
  • 2019 Ceed dct dızel  Euro 6.2 motor2019 Ceed dct dızel  Euro 6.2 motor




  • Syn Edgar arkadasım semalar ve yardımların ıcın tesekkurler ama teknık olarak anlıyamadım uanı daha halk dılıne ındırebılırsek ne demek oluyor aydınlatabılırsen sewınırım çok yardımların ıcın Tesekkurler bu arada...
  • Öncelikle kusura bakmayın, bizim sürekli kullandığımız ifadeler olunca benimsiyoruz ancak tabi ki dışarıdan anlaşılması zor çok ortada bırakmışım.

    Asıl konuya gelirsek gerçekten uzun bir süreç ancak ben kısaca açıklamaya çalışayım.

    1- emisyon Skandalı
    2014 yılında Uluslararası Çevre Vakfı’ndan Peter Mock, Volkswagen'in açıkladığı NOx emisyonlarının gerçeği yansıtmadığından şüphelendi. Uluslararası Çevre Vakfı’nın yaptığı testlerin sonucu, Mock'un şüphelerini doğrular nitelikteydi. Yapılan araştırmalarla Volkswagen’ın; NOx yayınım değerlerini, gerçek değerlerinin çok daha altında gösterdiği keşfedildi. 2014’ün Mayıs ayında yayınlanan rapora göre otomobillerin gerçek emisyon değeri, yasal sınırın nerdeyse 40 katıydı.
    Bu ciddi iddiaya kulak veren ABD Çevre Koruma Ajansı EPA, yaptığı araştırmalar sonucu 18 Eylül 2015’te bir rapor yayınladı. Yayınlanan raporda 2009 ve 2015 yılları arasında üretilmiş Volkswagen ve Audi dizel araçlarında, emisyon oranlarını düşük gösteren hileli cihazlar kullanıldığı ortaya çıkarıldı. Küresel otomotiv piyasasında büyük yankı uyandıran bu raporla Volkswagen, tepkilerin odak noktası haline geldi.
    Volkswagen, bir süre sessizliğini koruduktan sonra iddiaları kabul etti. 22 Eylül 2015’te otomotiv devi tarafından yapılan açıklamada, dünya genelinde 11 milyon dizel araçta emisyon değerlerini düşük gösteren hileli cihazların kullanıldığı belirtildi. Yaşanan bu gelişme sonrası, otomotiv tarihinin en büyük skandallarından biri daha resmiyete kavuşmuş oldu.(webtekno alıntı)

    2- RDE(Real Driving Emission-Gerçek Sürüş Emisyonları) mevzuatının yayınlanması
    Avrupa’da 2016 yılında iki ayrı yönetmelik yayınlandı. Bu yönetmelikler ile RDE bildirim süreci başlacı. Her firma sağlamakla zorunlu olmasa da RDE değerlerini bildirmekle yükümlü hale geldi. Bu aşamada NOx için 2.1 uygunluk değeri belirlendi. Yani dizel araçlarda laboratuvar ortamında 80 mg olması gereken NOx değerinin gerçek sürüş koşulları altında 168 mg ile sınırlandırılması kabul edildi. Uygulama tüm araçlar için 1 Eylül 2019’da faaliyete girecek. Mevcut dizel araçların bu değerleri sağlamaktan çok uzak olduğu 2016 yılında yapılan RDE ölçümleri ile ortaya çıktı. Birçok firmanın araçlarının normalin onlarca kat üstünde NOx salımı yaptığı ortaya çıkarıldı.

    3- WLTP(Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure/ Dünya Çapında Uyumlu Hafif Taşıtlar Test Prosedürü) mevzuatının yayınlanması
    2017 yılında WLTP mevzuatı yayınlanarak Avrupa’da 50 yılı aşkın zamandır uygulanan NEDC(The New European Driving Cycle-Yeni Avrupa Sürüş Döngüsü) laboratuvar test çevrimi terk edilerek gerçek sürüş koşullarına uygun WLTP test çevrimine geçileceği açıklandı. Geçiş RDE ile eş zamanlı olarak uygulanacak. Mevzuat kapsamında partiküller için uygunluk değeri 1,43 olarak belirlendi. Uygulama tüm araçlar için 1 Eylül 2019’da faaliyete girecek.

    Şimdi bu mevzuatların çeşitli seviyeleri var, aslında temelde Avrupa'da şu an 1 adet temel emisyon mevzuatı var bu 2017/1151 mevzuatı ancak bu mevzuat parça parça çıkarıldı. Ve her parça ayrı zorunluluklar getirdi.Temel olarak 5 ayrı mevzuat diyebiliriz.

    2016/427: RDE test şartları belirlendi.
    2016/646: RDE testi altında NOx için 2.1 sınır şartı getirildi.
    2017/1154: Diğer kirleticilere karşı sınır şartları getirildi ve nihai 6d sınır şartları getirildi.
    2017/1347: Evaporatif emisyon test süreci değiştirildi. EVAP
    2018/1832: Araçların emisyon sistemlerinin 5 yıl ya da 100.000 km izlenmesi ve bu şartların sağlanamaması durumunda ağır yaptırımlar ve şartları belirlendi. ISC

    Şimdi sizin aracınızı ele alalım aracınız M1 sınıfı otomobil ve 6.2 aracınız 2019 model olmalı bu durumda sizin aracınızın girebileceği seçenekler var. Öncelikle aracınız 2019 model olduğuna göre aracınız 6c emisyon normundan daha eski olamaz. Yani eğer aracınız mayıs-haziran 2019dan önce üretilmiş ise yüksek ihtimal 6c olabilir, bu tarihten sonra üretilmiş ise 6d-temp EVAP ISC olmalı.

    Şimdi iyi de bunlar ne diyorsunuz onu da şöyle açıklayayım.

    Sizin aracınız yukarıda belirttiğim WLTP test çevrimine göre test edilmiş, yine yukarıda belirtilen RDE test limitlerinde 2.1 kriterini sağlayan, yeni evaporatif emisyon çevrimine göre test edilmiş, kullanımdaki uygunluk değerleri 2018/1832'ye göre 100.000 km ölçülecek bir araç.

    2020 yılındaki güncel mevzuatı sağlıyor yani ancak 1 ocak 2021 itibariyle 6d fazına geçilecek ve sizin aracınızın sağladığı 2.1 uygunluk faktörü 1.43'e düşürülecek.




  • Düsecek derken Edgar arkadasım yanı Avrupadakı kullanım zamanı ıle ılgılı bır olaymı oluyor ?

  • Kullanımı ilgilendiren bir konu değil üretim ile alakalı. Yeni üretilen otomobiller için 1 Eylül 2019'da 6d-TEMP emisyon normuna geçildi, 1 Ocak 2021'de ise 6d emisyon normuna geçilecek. Sizin aracınız bu aradaki 16 aylık dönemde geçerli olan 6d-TEMP emisyon normunda.
    |
    |
    lag3 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.