Şimdi Ara

2015 Ford Focus mu, 2015 Hyundai i30 mu..

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
61
Cevap
0
Favori
12.473
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba,

    Sizce bu 2 modeli Benzinlileri kendi, Dizelleri kendi içlerinde kıyaslayacak olursak hangisini neden tercih ederdiniz?

    Benzinli:

    1- 2015 Ford Focus Titanium 1.6 Ti-Vct 125 hp Powershift (Benzinli) - 73.690TL
    2- 2015 Hyundai i30 Elite 1.6 GDi 135 hp DCT (Benzinli) - 73.350TL

    Dizel:

    1- 2015 Ford Focus Titanium 1.5 TDCi 120 hp Powershift (Dizel) - 90.325TL
    2- 2015 Hyundai i30 Elite 1.6 CRDi 136 hp DCT (Dizel) - 83.350TL

    Görüldüğü üzere benzinli modeller arasında fiyat olarak pek bir fark yok ama dizel modellerde baya bir fark var. Bütün motorlar Euro6. Donanımsal olarak bakarsak da hemen hemen aynı gibi 2 araç da. Bu yüzden kağıt üzerinde benzinlide Ford, dizelde ise Hyundai almak daha mantıklı gibi geliyor. Yalnız pratikte, uygulamada 2 araç nasıldır pek bir bilgim yok. Sizce gerçek hayatta bu araçlar nasıldır seçimleriniz hangi yönde ve neden olur?







  • Aynen. C sinifi siradan bir arabaya 80 90 bin mantik isi degil
  • Ford Benzinlide 8"Ekran farkı, Hyundai Benzinlide ise Panaromik sunroof, arka havalandırma, geri görüş kamerası, led gündüz farları, viraj içi dönüş farları, 17" jant ve otomatik park sistemi farkları var.

    Ford dizelde ise 8"Ekran, Start&Stop ve kulakçıklı vites farkları, Hyundai Benzinlide ise Panaromik sunroof, arka havalandırma, geri görüş kamerası, led gündüz farları, viraj içi dönüş farları, 17" jant farkları var.

    Ford'da ekstra opsiyonel olarak Bi-Xenon Far - 4.225TL, Navigasyon Paketi - 2.165TL, Tekno Paket - 5.240TL, Sunroof - 2.760TL var.

    Ford'da opsiyonel olarak Bi-Xenon, Navigasyon Paketi, Tekno Paket ve Sunroof alınca Hyundai ile arasında 17"jant, arka havalandırma farkları oluyor.(Benzinlide otomatik park ve tekno paket alınmadığından bu içeriklerdeki farklar da eklenecek.) Sadece Tekno Paketteki özellik artıları ve Navigasyon artısı oluyor. Yalnız ekstra olarak 14.390TL ödemek gerekiyor dizel model için. Benzinli model içinse(Tekno Paket Hariç) 9150TL ödemek gerekiyor. Bu şekilde olunca da Ford'un fiyatı Hyundai'ye göre baya artmış oluyor. Bu şekilde kağıt üzerindeki özelliklerini düşünecek olursak Hyundai daha alınası oluyor. Unutmadan bir de Boya farkı var. Hyundai de 800TL, Ford da 1725TL gibi bir fiyat söz konusu.

    Kullanan, bilen, tecrübe edinen arkadaşlar bu araçlar uygulamada, gerçek hayatta, trafikte nasıldır?




  • 90 bine temiz 320d kovalarım ben olsam hiç değilse BMW olur.c segmentinde 55-60 dan sonra para dökmek Anlamsız.
  • Focus i30 dan daha alinasi arac. Ama dizeldeki fiyat farki epey fazla. Benzinlide focus, dizelde i30 diyelim o zaman. Ama fiyatlar cok ucmus o ne oyle.

    ha bi de 90000 liraya focus u gorunce, 8 ay once 87800 liraya, sunroof xenonlu, 3 yil bedava bakim paketli bmw 116d aldigim aklima geldi ve mutlu oldum. Varsin donanimi titanium focustan az eksik olsun. bana gore su an focus, golften bile ustundur ama 90000 lira, premium olmayan c segmenti bir araca verilmez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sungur16

    90 bine temiz 320d kovalarım ben olsam hiç değilse BMW olur.c segmentinde 55-60 dan sonra para dökmek Anlamsız.
    Bir de 2.el durumları nedir bu araçların? benzinli modellerde değer kaybı daha fazla olur dizellere göre diye düşünüyorum. Peki markalar arasında nasıl bir yere sahip bu 2 model?

    Mercedes ve Bmw düşünecek olursak bakım masrafları çok değil mi bu arabaların? Bir de benzinli modellerini satmaya kalksak çok değer kaybeder mi ve hemen satma durumları nedir Ford ve Hyundai ye göre?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kompliman

    Ford Benzinlide 8"Ekran farkı, Hyundai Benzinlide ise Panaromik sunroof, arka havalandırma, geri görüş kamerası, led gündüz farları, viraj içi dönüş farları, 17" jant ve otomatik park sistemi farkları var.

    Ford dizelde ise 8"Ekran, Start&Stop ve kulakçıklı vites farkları, Hyundai Benzinlide ise Panaromik sunroof, arka havalandırma, geri görüş kamerası, led gündüz farları, viraj içi dönüş farları, 17" jant farkları var.

    Ford'da ekstra opsiyonel olarak Bi-Xenon Far - 4.225TL, Navigasyon Paketi - 2.165TL, Tekno Paket - 5.240TL, Sunroof - 2.760TL var.

    Ford'da opsiyonel olarak Bi-Xenon, Navigasyon Paketi, Tekno Paket ve Sunroof alınca Hyundai ile arasında 17"jant, arka havalandırma farkları oluyor.(Benzinlide otomatik park ve tekno paket alınmadığından bu içeriklerdeki farklar da eklenecek.) Sadece Tekno Paketteki özellik artıları ve Navigasyon artısı oluyor. Yalnız ekstra olarak 14.390TL ödemek gerekiyor dizel model için. Benzinli model içinse(Tekno Paket Hariç) 9150TL ödemek gerekiyor. Bu şekilde olunca da Ford'un fiyatı Hyundai'ye göre baya artmış oluyor. Bu şekilde kağıt üzerindeki özelliklerini düşünecek olursak Hyundai daha alınası oluyor. Unutmadan bir de Boya farkı var. Hyundai de 800TL, Ford da 1725TL gibi bir fiyat söz konusu.

    Kullanan, bilen, tecrübe edinen arkadaşlar bu araçlar uygulamada, gerçek hayatta, trafikte nasıldır?

    i30 kullanmadim, kia ceed kullandim. Muhtemelen platformlari ayni, hatta cogu yerde ceed in daha iyi oldugu soyleniyor.

    Focus u ise cokca kullandim ve cok cok keyif aldigim bi arac.

    Eger suruse ve yol tutusa onem veriyorsaniz focus tercih etmelisiniz.

    Ha bir de yalitimi cok iyi 3.5un. Malzeme kalitesi olarak da i30, focus tan geride degildir.




  • Bmw ve mercedes in bakim masraflari tabii ki fazla bu markalara gore. Hatta iki katina yakindir. Yalniz hyundain bakim masraflari fordtan uygundur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cbascan

    Bmw ve mercedes in bakim masraflari tabii ki fazla bu markalara gore. Hatta iki katina yakindir. Yalniz hyundain bakim masraflari fordtan uygundur.
    Bir de hem mercedeste hem bmwde bu fiyatlara dizel yok. Benzinli alacaksam da zaten 70binlerde oluyor ford ve hyundai. ayrıca bmw 320d nin yıllık vergisi de baya bir fazladır diye düşünüyorum. Ki zaten bu fiyatlara temiz, kmsi az bmw 320d bulmak çok zor. 2009-2010 modeller anca bu fiyatlarda onlarda kimbilir ne durumdadır..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cbascan


    quote:

    Orijinalden alıntı: kompliman

    Ford Benzinlide 8"Ekran farkı, Hyundai Benzinlide ise Panaromik sunroof, arka havalandırma, geri görüş kamerası, led gündüz farları, viraj içi dönüş farları, 17" jant ve otomatik park sistemi farkları var.

    Ford dizelde ise 8"Ekran, Start&Stop ve kulakçıklı vites farkları, Hyundai Benzinlide ise Panaromik sunroof, arka havalandırma, geri görüş kamerası, led gündüz farları, viraj içi dönüş farları, 17" jant farkları var.

    Ford'da ekstra opsiyonel olarak Bi-Xenon Far - 4.225TL, Navigasyon Paketi - 2.165TL, Tekno Paket - 5.240TL, Sunroof - 2.760TL var.

    Ford'da opsiyonel olarak Bi-Xenon, Navigasyon Paketi, Tekno Paket ve Sunroof alınca Hyundai ile arasında 17"jant, arka havalandırma farkları oluyor.(Benzinlide otomatik park ve tekno paket alınmadığından bu içeriklerdeki farklar da eklenecek.) Sadece Tekno Paketteki özellik artıları ve Navigasyon artısı oluyor. Yalnız ekstra olarak 14.390TL ödemek gerekiyor dizel model için. Benzinli model içinse(Tekno Paket Hariç) 9150TL ödemek gerekiyor. Bu şekilde olunca da Ford'un fiyatı Hyundai'ye göre baya artmış oluyor. Bu şekilde kağıt üzerindeki özelliklerini düşünecek olursak Hyundai daha alınası oluyor. Unutmadan bir de Boya farkı var. Hyundai de 800TL, Ford da 1725TL gibi bir fiyat söz konusu.

    Kullanan, bilen, tecrübe edinen arkadaşlar bu araçlar uygulamada, gerçek hayatta, trafikte nasıldır?

    i30 kullanmadim, kia ceed kullandim. Muhtemelen platformlari ayni, hatta cogu yerde ceed in daha iyi oldugu soyleniyor.

    Focus u ise cokca kullandim ve cok cok keyif aldigim bi arac.

    Eger suruse ve yol tutusa onem veriyorsaniz focus tercih etmelisiniz.

    Ha bir de yalitimi cok iyi 3.5un. Malzeme kalitesi olarak da i30, focus tan geride degildir.

    i30da da focusda olduğu gibi tam bağımsız süspansiyonlar var diye biliyorum. Bu yüzden yol tutuş ve sürüş arasında ford denecek kadar fark oluyor mu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cbascan

    Focus i30 dan daha alinasi arac. Ama dizeldeki fiyat farki epey fazla. Benzinlide focus, dizelde i30 diyelim o zaman. Ama fiyatlar cok ucmus o ne oyle.

    ha bi de 90000 liraya focus u gorunce, 8 ay once 87800 liraya, sunroof xenonlu, 3 yil bedava bakim paketli bmw 116d aldigim aklima geldi ve mutlu oldum. Varsin donanimi titanium focustan az eksik olsun. bana gore su an focus, golften bile ustundur ama 90000 lira, premium olmayan c segmenti bir araca verilmez.
    Focus'un Dizel'i'nin hiçbir mantığı yok alınacak en mantıklı kombinasyonu 1.0 Ecoboost Manuel Titanıum'dur.Diğer kombinasyonlarda İ30 Alınır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cbascan

    Bmw ve mercedes in bakim masraflari tabii ki fazla bu markalara gore. Hatta iki katina yakindir. Yalniz hyundain bakim masraflari fordtan uygundur.
    superb tavsiye ederim... 67 bin civarına alınıyor sanırım...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wehby

    superb tavsiye ederim... 67 bin civarına alınıyor sanırım...

    Alıntıları Göster
    Otomatik olarak yapıyorum kıyaslamaları 1.0 ın otomatiği gelirse kıyaslamaya eklenebilir.

    Superb de yenilenen kasa satılacak yakında ve şu anda satışta olan kasa çok çirkin değil mi?
  • Bu forumdaki kafa farklı bir kafa,millet bilmiyor deme 3.20dizel veya c180 almayı.3.20 dizel de alırsın o paraya evet doğru ama feleğin çemberinden geçmiş 150-160 bin kilometrede 2006-07 modelini alırsınız artık kaç parça boyalıdır,ne sorun çıkarır,parçası ne derecde uygundur hyundai veya ford'a göre orasını Allah bilir.Bir de c180 öneren akıllılar var.Yahu adam zaten az yaksın diye dizel C sınıfı bakıyor, siz gidip 1.5 tonluk 1.6 kompressörlü 15 litreler rahatlıkla görebilen bir araba öneriyorsunuz adama.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kompliman

    Otomatik olarak yapıyorum kıyaslamaları 1.0 ın otomatiği gelirse kıyaslamaya eklenebilir.

    Superb de yenilenen kasa satılacak yakında ve şu anda satışta olan kasa çok çirkin değil mi?

    Alıntıları Göster
    yenilenen superb satışa çıkmış sanırım şimdi baktım sitesine bu araç da incelenebilir ama otomatik vites satışı yok 1.4 ve 1.6 motorlarında..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: stevie_ray_vaughan

    80 e c segment araba alacağına 70 daha koy c180 al

    600 daha koysun ferrari alsın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kompliman

    yenilenen superb satışa çıkmış sanırım şimdi baktım sitesine bu araç da incelenebilir ama otomatik vites satışı yok 1.4 ve 1.6 motorlarında..

    Alıntıları Göster
    Benzinlide focus derim.Neden derseniz? Focus motorunda LPG uyumu var buda 2.el de artı.İ30 GDİ'dada LPG uyumu var ama kitler epey pahalı.Hyundai'de yakıt tüketimi LPGsiz kullanımda daha düşük olur çünkü 7 ileri şanzıman aracı daha ekonomik hale getiriyor.Ben benzinli alsam ucuz LPG kiti ve 2.el için kesinlikle Focus alırım.

    Dizel otomatikte ise İ30 tercih ederdim her halde.Ne kadar yaksa daİ30, Focus bana fiyat olarka çok fazla geliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jdmworks

    Bu forumdaki kafa farklı bir kafa,millet bilmiyor deme 3.20dizel veya c180 almayı.3.20 dizel de alırsın o paraya evet doğru ama feleğin çemberinden geçmiş 150-160 bin kilometrede 2006-07 modelini alırsınız artık kaç parça boyalıdır,ne sorun çıkarır,parçası ne derecde uygundur hyundai veya ford'a göre orasını Allah bilir.Bir de c180 öneren akıllılar var.Yahu adam zaten az yaksın diye dizel C sınıfı bakıyor, siz gidip 1.5 tonluk 1.6 kompressörlü 15 litreler rahatlıkla görebilen bir araba öneriyorsunuz adama.

    Aynen öyle,komik gerçekten.

    Ben i30 u tercih ederdim bu arada.Gerek dış görünüş gerek iç görünüş olarak iyi gözüken bir araç ayrıca elite en full paketi diye biliyorum,gayet iyi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BekirTemel

    quote:

    Orijinalden alıntı: jdmworks

    Bu forumdaki kafa farklı bir kafa,millet bilmiyor deme 3.20dizel veya c180 almayı.3.20 dizel de alırsın o paraya evet doğru ama feleğin çemberinden geçmiş 150-160 bin kilometrede 2006-07 modelini alırsınız artık kaç parça boyalıdır,ne sorun çıkarır,parçası ne derecde uygundur hyundai veya ford'a göre orasını Allah bilir.Bir de c180 öneren akıllılar var.Yahu adam zaten az yaksın diye dizel C sınıfı bakıyor, siz gidip 1.5 tonluk 1.6 kompressörlü 15 litreler rahatlıkla görebilen bir araba öneriyorsunuz adama.

    Aynen öyle,komik gerçekten.

    Ben i30 u tercih ederdim bu arada.Gerek dış görünüş gerek iç görünüş olarak iyi gözüken bir araç ayrıca elite en full paketi diye biliyorum,gayet iyi.

    Alıntıları Göster
    elite dizel otm i30 alın bu ikisi arasından. Fordda pek indirim yok hyundaide ise liste fiyatına bakmayın baya indirim yapıyorlar. 75bin civarına alırsınız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    elite dizel otm i30 alın bu ikisi arasından. Fordda pek indirim yok hyundaide ise liste fiyatına bakmayın baya indirim yapıyorlar. 75bin civarına alırsınız.

    Alıntıları Göster
    Focus
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.