Şimdi Ara

2014 Model - BMW 520 mi MERCEDES E180 mi AUDI A6 2.0 mı? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
96
Cevap
1
Favori
7.953
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Sanırım E 180 üzerinde karar kılacağım. Önerdiğiniz bir ilan var mı?
  • vedaton kullanıcısına yanıt
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mercedes-benz-sahibinden-bayi-cikisli-orjinal-2013-model-e180-elite-177418776/detay

    Gerçekten sahibinden olup fiyat olarak en uygunu bu sanırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vedaton

    Sanırım E 180 üzerinde karar kılacağım. Önerdiğiniz bir ilan var mı?

    hocam eğer almadıysanız bende fikrimi belirteyim forumdaki bu araçlardan hiçbirine binmemiş yada sadece al park et tarzı kullanmış olanlar haricinde ikisinide uzun süreli kullanmış biri olarak fikrimi sunayım şu anda 2013 e180 araç kullanıyorum 20000 km de bir araç daha öncede yaklaşık 8000 km kadar 520i kullandım herkes konfor olarak mercedesten yana görüş belirtmiş ama 3 farklı kullanım modu var comforta aldığınızda bmw nin fazlası var eksiği yok bu araçtan ikiside sizi pişman etmez bmw bu araçtan 1 adım önde şanzuman zaten bunu fazla fazla hakediyo yakıt bmw kullanıma göre 1 litre daha az tüketime sahip performans zaten bmw önde ama bu araçlarla zaten ralli yapılmıyo ikiside yeterli bu konuda kullandığım araçta park sensörü sıkıntısını çözemedim kafasına göre önünde arkasında kimse yokken çalışıyo parederken çalışmıyo serviste çözemedi umursamıyorum artık ki bu bütün araçlarda olacak değil var bir arıza benimkinde mercedesteki eski kalite kesinlikle yok bunu açıkça söyleyim herşey ucuzlatma adına basitleştirilmiş bmw nin e90 la e60 düştüğü hataya düştüler yinede ikisinide test edin kullanacak olan sizsiniz hangisi kafanıza yatıyosa ona bakın ikiside sizi üzmez karakterinize hangisi uyuyorsa ona binin




  • Değerli arkadaşlar

    Uzun bir aradan sonra konu tekrar gündeme geldiği için yazmak istedim.

    Bildiğiniz gibi BMW 520, Mercedes E serisi ve Auidi A6 hakkında görüşlerinizi sormuştum. En çok aradığım şey ise konfordu...

    Aradığımı buldum. Hem de bu kadar iyi olduğunu tahmin bile etmemiştim. Zira çok araştırdım. Hep sıfır araçlara baktım bu arabanın sıfırını bulamadığım için listemde yoktu.

    Gittim bir Mercedes R 320 CDI 4 Matic aldım. Olağanüstü bir araba! 5.20 ve E serisi testlerinden sonra başka bir dünya R sınıfı araç. Araçta dev bir V6 3.000 CC motor var. 224 beygir güç üretiyor. Tork inanılmaz! 510 nm. tork var. Bildiğiniz yer uçağı. Özellikleri yazmakla bitmez, adını verdiğim üç araçtan da daha donanımlı ve daha güçlü.

    R sınıfı şimdi kapımdaki aslan.

    Deneyimlerinizi paylaştığınız için hepinize çok teşekkür ederim.

     2014 Model - BMW 520 mi MERCEDES E180 mi AUDI A6 2.0 mı? 2014 Model - BMW 520 mi MERCEDES E180 mi AUDI A6 2.0 mı?




  • hayırlı olsun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ahmtıl -- 8 Şubat 2015; 0:28:02 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmtıl

    sıfır mı aldınız..hayırlı olsun

    2.el

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ahmtıl kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim :) İkinci el aldım. Sıfırı malesef çok pahalıydı ve Türkiye'de yoktu. Getirtmek istediğimde ise fiyatı 285 bin Euro çıktı
  • vedaton kullanıcısına yanıt
    güle güle kullanın konuyu başından sonuna kadar bu gece okudum ve sonunu merak ediyordum ama farklı bitti

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vedaton

    Teşekkür ederim :) İkinci el aldım. Sıfırı malesef çok pahalıydı ve Türkiye'de yoktu. Getirtmek istediğimde ise fiyatı 285 bin Euro çıktı

    hayırlı olsun peki 5 sene sonra piyasası önemli demişsiniz.gözardı ettiniz herhalde.
  • vedaton kullanıcısına yanıt
    Hayırlı olsun. 2.el önemli deyip R serisi almanız baya garip geldi.Türkiye'de yok denecek kadar az bulunan bir araç.
  • Değerli kardeşim sen de eğer benim gibi konfor arıyorsan varacağın yer benim geldiğim yerdir

    Ama kabul etmeliyim çok uzun bir süreçti. Aslında araştırmaya başladığımda ben konuyu 2013 diye açabilirdim :) o kadar uzun yani.

    R sınıfı şahane gerisi hikaye :D

    https://www.daimler.com/Projects/c2c/channel/images/769216_1403684_700_463_456701_772690_700_463_817734425446a2002f1082.jpg




  • Automobilista kullanıcısına yanıt
    Çok teşekkür ederim.
    Kendime yeni araç ararken internette facebook ta birçok forum sitesine ve gruplara üye oldum. Bu gruplarda iyi araçlar yüksek fiyatlı olmasına rağmen çok hızlı el değiştiriyordu. Örneğin Facebook Mercedes Türkiye grubunda 10-15 arkadaş var arabasını bugün satışa koysa yarın satılır. Ama grupta, forumda herkes biliyorki bu kişiler araçlarına özeniyorlar, para harcıyorlar, bakıyorlar. İkinci el konusunun 20-40 bin tl arası araçlarda çok önemli olduğunu ama daha yüksek fiyatlı arabalarda ikinci elini önemli kılan şeyin aracın durumu olduğunu öğrendim. Mesela aldığım aracın 4 tane amortisörü bozulsa fiyatı 20 bin TL yapıyor. İkinci el alırken aracın mevcut durumunu bilmek piyasasından çok daha önemliymiş. Şu an sahibindende 5 tane araç var satılık. 105 bin TL ye de var 235 bin TL ye de var üstelik aynı modeller. Hatta 235 bin TL olan benzinli.

    Özetle zaten 200 300 bin TL lik araçların alıcısı leasing dışında sınırlı. Bizim gibi keyfine konforuna araç arayan kişiler daha da sınırlı. R sınıfının Türkiye'de az bulunmasının nedenini çok iyi anlıyorum. FİYATI. 2006 da Türkiyeye ilk gelişinde baz fiyatı vergi öncesi 145.000 Euro imiş. Millet bakmış ne olduğunu anlamamış. Station bir araç gibi duruyor. Vermemiş haliyle o parayı. Bir S sınıfı araç ile aynı fiyata satıyorlarmış. Hani şu patron CEO aracı S 350 ile aynı fiyat olunca haliyle alan pek olmamış.

    Gittim baktım Mercedese niye böyle bir araç yapmışlar diye neredeyse her yazıyı okudum, her röportajı okudum, her değerlendirmeyi izledim. Mercedes diyorki ben bu aracı S klas arabama binen kişilerin aileleriyle daha iyi daha konforlu ve S klası aratmayacak bir sürüş deneyimi yaşasınlar diye yaptım... Hal böyle olunca aracta herşey var. Şu sıfır 2014 model yukarıdaki araçların hiçbirinde olmayan bir sürü özellik var. En basiti 2006 modelinde bile ADS (Adaptif Damping System) aracın gittiği yol durumuna göre süspansiyon durumunu ve yüksekliğini otomatik ayarlayan sistem var. Son model SUVlarda olan airmatic yükseltme alçaltma var. Saatte 120 km üstünde giderken posizyonunu karşıdan gelen aracın yüksekliğine göre ayarlayan hem aktif hem curv bi-xenon var. ki bu yukarıdaki hiçbir sıfır araçta yok. Bu liste böyle uzar gider...

    Arabayı aldıktan sonra şimdiden binlerce km yaptım. Bir daha araba alsam yine R sınıfı alırım. İkinci eli mi? Satmam ki... (Allah sattırmasın)




  • disparity kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim disparity. Bu ikinciel meselesinde bazı istisnalar varmış. Sonradan öğrendim. R sınıfı aracın bir istisna olduğunu gördüm. Az var ama temiz olan hakkını isteyenin aracı hızlı satılıyor.
  • Bu arada başlığa bakıp buraya kadar gelip arkadaşlara tavsiyem şudur;

    ama ondan önce belirtmek isterim ki bende en başında bu konuda kararsız kaldığım için bütün bu forumlardaki yazıları üşenmeden sonuna kadar okudum ve hiçbiri beni tatmin etmedi o nedenle bu başlığı açtım. İnsanlar faydalansınlar diye sadece nesnel olan bilgi istedim. Somut olsun istedim. Elbette bu markaların kullanıcıları için yarattığı algıları kırmak zordu ama ben ısrarla doğru bilgiyi aradım ve geldiğim sonuç herkes için şaşırtıcı oldu. Kendim için bile.

    Lakin ben ne istediğimi (ama tam olarak) ne istediğimi bilen biriyim. Karar vermek için günlerce aylarca süren araştırmalar yapar birkaç dilde bunları incelerim. O nedenle kararımı değiştirmek için bir hayli somut bilgiye ihtiyaç duyarım.

    Benim bu 3 aracı karşılaştırırken ilk tercihim "konfor" du. Performans vs arka plandaydı. İkinci tercihim "sürüş ve güvenlik" kalitesiydi üçüncü tercihim ise "ikinci el" değeriydi.

    İlgilendiğim özellikler ise sırasıyla şöyleydi:

    1. İkinci el deki 5 yıldaki değer kaybı,
    2. Uzun yolda sunduğu konfor, kabin içi sessizlik.
    3. Kalite algısı (İşçilik, malzeme, mühendislik, işlevsellik)
    4. Satış sonsası hizmetler (mesala araç bozuldu, garanti, servislerin hizmeti vs)

    Gittim test ettim. Tek tek. Bunların içinde en konforlusu şaşıracaksınız ama BMW idi. İkinci el değeri ve kalite algısı en yüksek ise Mercedesti. Sürüş kalitesinde ise hiçbiri diğerinden üstün değildi. Performans konusunda en iyisi haliyle Audiydi. (1.6 motor yoktu). Fiyatı en yüksek olanda Audiydi. Güvenlik ve sağlamlık satış sonrası hizmetler konusunda (şahsi izlenimim) Mercedesin diğerlerinden bir adım önde olduğunu düşünüyorum. (milyon km li Mercedeslerin bunda etkisi ver tabi) Bir de her köşe başında bir Mercedes servisi var. Mercedes ile başınız sıkışmaz yani. İkinci eldeki 5 yıldaki değer kaybı ise sıfır araç için önemliydi. Eğer gidip 3 yaşında bir araç alırsanız araç kaybedeceği kadar değeri kaybediyor zaten. O nedenle ikinci el araç aldığınızda ikinci el değeri zaten piyasa koşullarında belli olan bir araç alıyorsunuz. 3 yıldan sonra yıllık kayıp oranı ise neredeyse tüm araçlarda aynıdır.

    Sonuç: Bu araçların 3ü de iyi araçlar. Bu karşılaştırmanın galibi benim aradığım özellikler için az farkla BMW olurdu ama sadece 1.6 motorda. 2 litre ve üstü motorlarda Mercedesten başkasını düşünmeyin bile. Mercedes kıro aracıdır, Audi pez...nk arabasıdır, BMW genç işidir falan diye piyasa algıları sizi yanıltmasın. Her markanın diğerine üstünlükleri var. Önemli olan sizin ne istediğiniz.

    Ben Konfor istedim sonuç bu yukarıdaki üçü arasında BMW çıktı ama üçündende daha iyi bir seçenek buldum o da Mercedes R 320 CDI 4matic.

    Birşey daha Mercedes ve diğerleri... sözü doğru galiba.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vedaton -- 8 Şubat 2015; 4:47:43 >




  • aracınızıın fotolarını koyarmısınınz?
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.