Şimdi Ara

2014 Model - BMW 520 mi MERCEDES E180 mi AUDI A6 2.0 mı? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
96
Cevap
1
Favori
7.952
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Test sürüşü yapın, kararınızı kendiniz verirsiniz zaten yalnız elit ortam için, deri kaplı göğüs alın. Çok farklı bir hissiyatı var

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • mercedes e?er amg paket dü?ünmüyorsanyz bmw tercihiniz olmaly bmw comfort m paket olmasada syrytmyyor mercedes kadar daha sportif ve daha agresif ?yk duruyor mercedes te ama daha lüks duruyor farlary olsun iç dizayny olsun bmw ye göre tabi yinede tercih sizin kalbinizin sesini dinleyin hangisi daha a?yr basyyor ise ona yönelin ve fazla dü?ünmeyin i?in içinden çykamazsanyz sonra tercih konusunda
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jimhendrix

    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    1.6 benzinlide 5 serisi
    1.6 - 2.0 aradı benzinli E serisi
    2.0 dizel 5 serisi

    Tercihlerim bu yonde olurdu.

    1.6 2.0 arası hangi motorlar var?

    Son kasa e de yok ama bir önceki kasa e de 1.8 motor vardı kastım oydu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konfor ve görüntü istiyorsanız e180, performans derseniz 520i.
    Her ikisi de güzel araçtır. Gidip test sürüşü yapın.
  • 5.20i'nin performansından yüksek performans diye bahsedilmez bence. O sınıf bir araçta olması gereken normal bir performans. Bu yüzden E180'nin performansı sınıfına göre düşük bir performans. E sınıfı araçtan yüksek performans beklenmeyebileceğine göre performans olarak en ideali 5.20i.

    Ayrıca keşke SW'leri olsa demişsiniz, 5 serisinin listesinde touring araç fiyatları mevcut. Ancak sadece 525d xDrive versiyonu var gözüküyor onun da fiyatı 253 bin. 3 serisi isterseniz 3.16i'nin touringi varmış 134 bin. Başka touringler var mı bayilere sormak lazım. Bir de Gran Turismo'lar var. 3.20d Gran Tourismo 177bin. Bu araca da bakabilirsiniz. GT modelleri X serisini andırıyor, beğenebileceğinizi düşünüyorum.
  • E sınıfı bir araçta en az 2.0 motor olmalı diye düşünüyorum. 1.6 bu tür lüks sınıftaki arabalara çok yakıştırmıyorum ama ülkemizdeki vergiler araba üreticilerini bu şekilde üretmeye mecbur ediyor.

    Tip olarak 5 serisi daha iyi olsada malzeme, konfor lüks konusunda mercedes bence daha iyi. bmw'de sürüş keyfi nispeden daha iyidir. bütçe varsa az km makyajlı 5.20d bakınız derim. Zaten yakıt konusunda yaptığınız km ile parayı geri almış olacaksınız.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sakulta SS

    Hocam servisler hakkinda pek bir bilgim yok.
    Sürüş modlari, aracta var olan izolasyona etki etmez. Vites değişim araliklariyla ilgili bu modlar. Örneğin sport modunda hıza bağlı olarak bir vites
    küçültülüyor araç daha yüksek devirlere çıkabiliyor ve gaz pedalı tepkileri de iyileşiyor.
    BMW her ne kadar performans konusunda öne çıkan bir marka olsa da konfor olarak rakiplerinden geri kalmaz. Ben 520'nin konforundan şikayet edene daha rastlamadim. İllaki vardir ne bileyim mercedesi daha konforlu bulanlar vardir ama araclar arasinda bariz farklar olmadigindan ve konfor mevzusu kişiye göre degisen bir sey olduğundan sizin 2 araci da test edip akliniza yatan modeli almaniz en doğrusu olacaktır.


    Her iki firmadan da test sürüşü için randevu talep ettim. Bakalım göreceğiz. Yalnız iki aracı arka arkaya aynı yolda test ederek konfor seviyelerini karşılaştırmak daha doğru olacaktır lakin böyle bir şansımız olmayacak.




  • Mercedes tabiki.Ondaki konfor ve güveni BMW'de hissetmeniz zor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CarBuyer

    Mercedes tabiki.Ondaki konfor ve güveni BMW'de hissetmeniz zor

    Mercedes ve BMW tartışması 50 yıldır var. Her iki markanın da kendine has taraftarları var fakat ben hiçbir markaya sadık biri değilim. Passatı (Volkswagen demiyorum) çok beğendim 140 bin km bindim ama şimdi değiştiriyorum ve yeni alacağım araç Passat olmayacak. Sanırım premium segmentte araç üreten her iki markanın da birbirine üstünlükleri vardır fakat ben bu üstünlüklerden hepsiyle ilgilenmiyorum.

    İlgilendiğim özellikler ise şunlar;

    1. İkinci el deki 5 yıldaki değer kaybı,
    2. Uzun yolda sunduğu konfor, kabin içi sessizlik.
    3. Kalite algısı (İşçilik, malzeme, mühendislik, işlevsellik)
    4. Satış sonsası hizmetler (mesala araç bozuldu, garanti, servislerin hizmeti vs)

    Performans elbette önemli ama konfor daha önemli. Performanslı motorun var ama trafikte bir yere gidemiyorsun, işime yaramadı o zaman. Elbette konfor ve performansın ikisinden de ödün vermek istemem ama tercihim hep konfor olur. 100 km ye 7 saniyede çıksa ne olur 10 sn de çıksa ne olur? hayatın her yeri zaten bir yarış haline gelmiş. Okul hayatı, iş hayatı hep yarış hep yarış. Biraz da sakinlik sessizlik olsun, huzurlu huzurlu gidelim gideceğimiz yere. Bitsin artık günün koşuşturmacası... diye düşünüyorum yoksa Passatın 1.6 FSI motoru önceki çift turbolu 300 beygirlik arabamdan sonra oyuncak kalıyordu. Sürünüyordu... Fakat passat ta belli bir konforu sessizliği sunuyordur. O nedenle 300 BG den çıkıp 115 BG lik bir araca bindim.

    Hayatınızın günde 3 saati, ayda 78 saati, yılda 39 günü iğrenç bir trafikte geçince konfordan (birde otomatik vitesten) ödün veremiyorsunuz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alfredo

    E sınıfı bir araçta en az 2.0 motor olmalı diye düşünüyorum. 1.6 bu tür lüks sınıftaki arabalara çok yakıştırmıyorum ama ülkemizdeki vergiler araba üreticilerini bu şekilde üretmeye mecbur ediyor.

    Tip olarak 5 serisi daha iyi olsada malzeme, konfor lüks konusunda mercedes bence daha iyi. bmw'de sürüş keyfi nispeden daha iyidir. bütçe varsa az km makyajlı 5.20d bakınız derim. Zaten yakıt konusunda yaptığınız km ile parayı geri almış olacaksınız.

    Ben S500 serisini bile birgün acayip yüksek performanslı 1.2 motorlar ile göreceğimizi düşünüyorum. Geçtiğimiz 30 yıla bakarsak E ve üzeri segmentteki arabaların motorları 3.5 den başlıyordu. Yani motorun büyük olmasından ziyade kullandığı teknoloji önemli o nedenle 1.6 motorlar ile de performans sağlanacağı günler çok uzak değil. Mesala bakınız Formula1. artık 1.6 motorlarla yarışıyorlar.

    Bir de vergilerden hoşlanmasam da doğru buluyorum. Yoksa üreticileri "DÜnyayı daha az kirleten, daha yüksek performanslı, daha az emisyonlu, daha çevreci, daha az yakıt harcayan" araçları yapmaya yönlendirmek zor olurdu. Keşke bütün dünya 1.6 üzerine çok büyük vergi koysalar. Bakın o zaman görürsünüz ne 1.6 motorlar yapılır hatta 1000 cc motorlarla neler yaparlar...

    Türkiye'de neden Kia Sorrento bitti? yeni kasa da 2.2 motor var diye... Kimse o kadar vergi ödemek istemedi. O nedenle Ssangyong (mercedes motor, şanzıman vs) 2.7 motor yerine 2.0 motor getirdi. Mecbur kaldı yani, satamaz yoksa.

    Mercedes te öyle değilmi? Altın çağını yaşıyor Türkiye'de 1.6 C motordan sonra, deli gibi C serisi satıyor. Ben hayatımda sokakta bu kadar C serisi görmemiştim.


    Özetle bence 1.6 ve üzerine vergiler 3 katına çıkarılmalı, 1000 cc ve altı motorlardan da ve Elektrikli motorlardanda vergi alınmamalı, taa ki oturana kadar. Türkiye hiçbir marka için gözden çıkarılacak bir ülke değil. BMW Formula 1e 300 bg lik 1.6 motor yaparken iyi ama sıra bizlere gelince bize o motorlarda 200bg nin üstünü göstermiyorlar. Yapsınlar yani, memlekette %500lük vergi olsun 1.6 motorun üstüne BMW de bizim için de (kullanıcılar) 1.6 300 bg lik motorlar yapsın.




  • Mercedesteki sürüş keyfi başkadır.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CescRvP

    5.20i'nin performansından yüksek performans diye bahsedilmez bence. O sınıf bir araçta olması gereken normal bir performans. Bu yüzden E180'nin performansı sınıfına göre düşük bir performans. E sınıfı araçtan yüksek performans beklenmeyebileceğine göre performans olarak en ideali 5.20i.

    Ayrıca keşke SW'leri olsa demişsiniz, 5 serisinin listesinde touring araç fiyatları mevcut. Ancak sadece 525d xDrive versiyonu var gözüküyor onun da fiyatı 253 bin. 3 serisi isterseniz 3.16i'nin touringi varmış 134 bin. Başka touringler var mı bayilere sormak lazım. Bir de Gran Turismo'lar var. 3.20d Gran Tourismo 177bin. Bu araca da bakabilirsiniz. GT modelleri X serisini andırıyor, beğenebileceğinizi düşünüyorum.

    Evet baktım ama 525 xd bu serinin en sorunlu aracı diye görünüyor. Forumlarda (dünyada) çok yazılmış. Ayrıca sırf SW diye 160 bin yerine 250 bin ödenmez bence. Bir de SW nin zaten ikinci eli daha zayıf (Türkiye'de).


    3 serisine gelince 5 serisi ile arasındaki konfor farkını bilmiyorum hatta E serisi ile de konfor farkını bilmiyorum. Bilseydim değerlendirmeye alırdım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Noxioushelminth

    Mercedesteki sürüş keyfi başkadır.

    Hangi Mercedes ile bunu test ettiniz? E serisini kullandınızmı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vedaton

    Herkese merhaba,

    Aracımı değiştirmeyi düşünüyorum (Passat Variant). Lüks E segmentine geçmeyi planlıyorum. Bu segmentte Türkiye'de satılan ve 2. el piyasası olan araçları inceledim. Tercihimi yapmadan önce bu arabalara binen arkadaşlardan kullanıcı deneyimlerini paylaşmayı rica ediyorum.

    SIFIR KM BAZ FİYATLAR


    AUDI a6 2.0 TDI Dizel: 240 bin
    BMW 520i 1.6 Benzinli: 161 bin
    MERCEDES E180 1.6 Benzinli: 173 bin

    Fiyatından dolayı A6 yı ilk olarak elemek durumunda kaldım. Audici arkadaşlar alınmasın ama %90 lık vergi dilinden dolayı ciddi bir fark yaratıyor. A6 1.6 motor çıkarana kadar sanırım arabamı almış olurum.

    Mevcut arabam Passat Variant 1.6 FSI. Motoru vasat ama konforunu beğeniyorum. Aracımla 140 bin km yaptım. Yorulmadım ve aracım hala masraf çıkarmıyor. (2008 model) Fakat artık yavaş yavaş malzemesi eskiyor.

    Benim için performanstan daha önce konfor geliyor. İkinci el değeri, görüntüsünden daha önemli. İkinci el de satılma hızı da önemli. İşçilik ve malzeme kalitesi de ayrıca önemli.

    100 bin-120 bin verip yeni bir passat almak yerine 122 bine sıfır yeni kasa belki BMW 320 alırım diye düşündüm ama bir üst segment arabalar ile arada 40 bin civarı bir fark kalıyor. O nedenle BMW 520i veya MERCEDES E180 arasında kaldım. 520 kasa 2016 Temmuzda makyajlanıyormuş. E serisi yeni makyajlandı.

    Bu araçlar ile ilgili tecrübede ile oluşmuş yorumlarınız bekliyorum.

    Teşekkürler

    ""Bu arada (variant, station, estate, touring) tipi kasaya ilk binişim ama gerçekten acayip kullanışlı olduğunu gördüm. Keske bu iki marka da station kasa getirselerdi...""




    BMW 5 kasa bu yaz makyajlandı bile...çok az bir makyaj olduğundan farketmemeniz normal...E-klass ise ağır makyaj yedi...

    Konfor önceliğiniz ise kesinlikle E180 alacaksınız...520i sizi üzer...

    En yeni kasa A6'da;2012 model...
    Mercedes E 2010 modeli var...
    Bmw 5 2011 modeli var...

    ayrıca kıyaslarken aynı motorları değerlendirmek daha doğru olur...Mercedes 4-matic ve 2lt üzeri olmasıyla doğal olarak en pahalısı;

    Audi A6 2.0 dizel 238.450 ₺
    BMW 520d 228.963 ₺
    Mercedes 2.1dizel 4matic 273.000 ₺

    ve liste fiyatından en fazla indirimi Audi'den alacağınız kesin...bazı zamanlarda liste fiyatına göre uçurum olabiliyor...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi plateau -- 27 Ağustos 2014; 11:52:47 >




  • Yakın arkadaşıma E180 var...uzun yolda 4-5 saat aracı ben kullandım,şehir içinde de birçok kez aracına bindim...Araç gerçekten motor-rüzgar-ortam sesi izolasyonunda ve süspansiyon konforunda çok iyi...yalnız bizim memlekette ve çevresinde (Kastamonu) yer yer-halen çakıllı asfalt bulunduğundan bu yollarda lastik sesi aldığını hayretler içinde gözlemledim...

    520d Kastamonu şehir içinde 1 defa kullandım,525xd ile 2-3 kez kısa süreli yan koltukta bulundum...520i ile de Ankara'da test sürüşü yaptım...Rahatlıkla söyleyebileceğim şey BMW 5'in Mercedes E'ye kıyasla "SERT" bir araba olduğu...çukurları vs bariz hissediyorsunuz...

    bir de 520i 1700kg olduğundan sanırım aynı motorlu 320i'ye ve E180'e kıyasla yakıt tüketimi daha fazla;şehir içi 12lt olduğundan bahsediyorlar...E180 uzun süreli karma ortalaması 9,5lt idi...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi plateau -- 27 Ağustos 2014; 12:22:38 >
  • Ben olsam E180 alırdım sınıfının en iyisi bence ha c180 mi 3.20 mi diye sorsaydınız 3.20 derdim ama o sınıfta mercedes 5.20yi ezer
  • quote:

    Orijinalden alıntı: plateau

    quote:

    Orijinalden alıntı: vedaton

    Herkese merhaba,

    Aracımı değiştirmeyi düşünüyorum (Passat Variant). Lüks E segmentine geçmeyi planlıyorum. Bu segmentte Türkiye'de satılan ve 2. el piyasası olan araçları inceledim. Tercihimi yapmadan önce bu arabalara binen arkadaşlardan kullanıcı deneyimlerini paylaşmayı rica ediyorum.

    SIFIR KM BAZ FİYATLAR


    AUDI a6 2.0 TDI Dizel: 240 bin
    BMW 520i 1.6 Benzinli: 161 bin
    MERCEDES E180 1.6 Benzinli: 173 bin

    Fiyatından dolayı A6 yı ilk olarak elemek durumunda kaldım. Audici arkadaşlar alınmasın ama %90 lık vergi dilinden dolayı ciddi bir fark yaratıyor. A6 1.6 motor çıkarana kadar sanırım arabamı almış olurum.

    Mevcut arabam Passat Variant 1.6 FSI. Motoru vasat ama konforunu beğeniyorum. Aracımla 140 bin km yaptım. Yorulmadım ve aracım hala masraf çıkarmıyor. (2008 model) Fakat artık yavaş yavaş malzemesi eskiyor.

    Benim için performanstan daha önce konfor geliyor. İkinci el değeri, görüntüsünden daha önemli. İkinci el de satılma hızı da önemli. İşçilik ve malzeme kalitesi de ayrıca önemli.

    100 bin-120 bin verip yeni bir passat almak yerine 122 bine sıfır yeni kasa belki BMW 320 alırım diye düşündüm ama bir üst segment arabalar ile arada 40 bin civarı bir fark kalıyor. O nedenle BMW 520i veya MERCEDES E180 arasında kaldım. 520 kasa 2016 Temmuzda makyajlanıyormuş. E serisi yeni makyajlandı.

    Bu araçlar ile ilgili tecrübede ile oluşmuş yorumlarınız bekliyorum.

    Teşekkürler

    ""Bu arada (variant, station, estate, touring) tipi kasaya ilk binişim ama gerçekten acayip kullanışlı olduğunu gördüm. Keske bu iki marka da station kasa getirselerdi...""




    BMW 5 kasa bu yaz makyajlandı bile...çok az bir makyaj olduğundan farketmemeniz normal...E-klass ise ağır makyaj yedi...

    Konfor önceliğiniz ise kesinlikle E180 alacaksınız...520i sizi üzer...

    En yeni kasa A6'da;2012 model...
    Mercedes E 2010 modeli var...
    Bmw 5 2011 modeli var...

    ayrıca kıyaslarken aynı motorları değerlendirmek daha doğru olur...Mercedes 4-matic ve 2lt üzeri olmasıyla doğal olarak en pahalısı;

    Audi A6 2.0 dizel 238.450 ₺
    BMW 520d 228.963 ₺
    Mercedes 2.1dizel 4matic 273.000 ₺

    ve liste fiyatından en fazla indirimi Audi'den alacağınız kesin...bazı zamanlarda liste fiyatına göre uçurum olabiliyor...



    Motor yorumunuza katılıyorum lakin vergisinden dolayı 1.6 tercih ediyorum. Audide böyle bir opsiyon olmadığı için karşılaştırmada direk elemek zorunda kaldım. Fakat Audi motor konusunda çok başarılı. Geçtiğimiz yıllarda 3.2 quatro dünyanın en iyi motoru seçilmişti.

    Hem Mercedes E serisi (W213) hem de BMW 5 serisi (G30) 2016 da komple kasayı değiştirecekmiş bu beni sıfır alma konusunda biraz düşündürüyor. Öte yandan 3 serisi F30 kasa 2017 de bir lift görecek ama kasa değişmeyecekmiş. Bu anlamda en karlısı (ikinci el değeri açısından) 3 serisi gibi duruyor ama konforu konusunda 5 serisi veya E serisi ile karşılaştırılır mı bilemiyorum.

    Bir de bu araçların baz versiyonları nasıl? Konfor konusunda E350 ile E180 arasında fark varmı?




  • Konfor demek Mercedes demek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: [OYUN]

    Konfor demek Mercedes demek

    Evet böyle bir algı var. Ben de tam bu nedenle bu forumda soruyorum BMW 5 serisi mi Mercedes E serisi mi? diye.

    Kullanıcılar tecrübelerini aktarsınlar biz de görelim sadece algı mı yoksa gerçek mi? diye
  • quote:

    Orijinalden alıntı: plateau

    Yakın arkadaşıma E180 var...uzun yolda 4-5 saat aracı ben kullandım,şehir içinde de birçok kez aracına bindim...Araç gerçekten motor-rüzgar-ortam sesi izolasyonunda ve süspansiyon konforunda çok iyi...yalnız bizim memlekette ve çevresinde (Kastamonu) yer yer-halen çakıllı asfalt bulunduğundan bu yollarda lastik sesi aldığını hayretler içinde gözlemledim...

    520d Kastamonu şehir içinde 1 defa kullandım,525xd ile 2-3 kez kısa süreli yan koltukta bulundum...520i ile de Ankara'da test sürüşü yaptım...Rahatlıkla söyleyebileceğim şey BMW 5'in Mercedes E'ye kıyasla "SERT" bir araba olduğu...çukurları vs bariz hissediyorsunuz...

    bir de 520i 1700kg olduğundan sanırım aynı motorlu 320i'ye ve E180'e kıyasla yakıt tüketimi daha fazla;şehir içi 12lt olduğundan bahsediyorlar...E180 uzun süreli karma ortalaması 9,5lt idi...

    Tecrübenizi paylaştığınız için teşekkür ederim. Zira fikir sahibi olmak iyi fakat tecrübe apayrı.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.