Şimdi Ara

2012 Giulietta 1.4 TCT-170 HP- Mini İnceleme

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4
Cevap
1
Favori
831
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba,

    2 hafta kadar önce 2012 Giulietta 1.4 - 170 HP - Alfa Kırmızı- Spor Paket araç aldım. Nacizane, aracı almak isteyenlere kısa bir inceleme yazarak fikir vermek istiyorum. Aracı almadan önce çok araştırmıştım. Diğer seçeneklerim 2012 BMW 1.16 , Audi A3 ve 2016 Seat Leon'du. F/P ve tasarım olarak kafama en çok yatan giulietta olmuştu.

    Araç 170 hp'nin hakkını fazlasıyla veriyor. TCT şanzıman genel olarak çok başarılı, vites geçişlerini hiç hissettirmiyor. Sadece düşük hızlarda birkaç kez kararsızlık sezdim ancak çok nadir yaşanan bir durum. Hiç rahatsız etmiyor.

    DNA sürüş modları aracın en büyük artısı sanırım. Dinamik modda canavara dönüşüyor. Hızla devir yükseltiyor araç. Pedala dokunduğunuz anda sizi koltuğa yapıştırıyor. Direksiyon çok sertleşiyor ve spor sürüşün tadını alıyorsunuz. Natural mod ise şehiriçi kullanım için ideal. Gaz tepkileri çok orantılı bir hale geliyor. Bastığınız oranda hızlanıyor. Direksiyon orta sertlikte. All weather modu ise karlı buzlu yollar için ideal olabilir diye düşünüyorum. Direksiyon gayet yumuşak bir hal alıyor ve gaz tepkileri azalıyor. Daha kontrollü bir sürüş sağlıyor. Aracın motor sesi sürüş zevkini artıran diğer bir faktör

    Yakıt tüketimim 120 km boyunca sakin kullanımla, şehiriçi 22 km hız ortalaması ile 8.5 lt civarı.

    Aracın deri koltukları gerçekten çok kaliteli, Direksiyondaki ve koltuklardaki kırmızı dikişler spor görünümü perçinliyor.

    Klima performansı beni şaşırtan diğer bir konu. En düşük seviyede bile aracın içini buz gibi yapmaya yetiyor. Babam ile aracı İstanbul'dan getirirken en düşük fan seviyesinde dahi, dışarısı 36 derece iken içeride üşüme zevkini yaşayarak geldik

    Yol tutuşta kriterim , bilenler bilir Ankara'da Anadolu bulvarından Konya yoluna dönen bir U dönüşü vardır. O dönüşteki savrulma benim için bir kriterdir. 2012 megane'ımla o dönüşte aracı zor zaptederken giulietta çok daha oturaklı bir şekilde virajı alıyor. Savrulma sıfıra yakın, yol tutuşunun ne kadar iyi olduğunu , yapılan yorumların haklılığını orada daha iyi anladım.

    Aldığım araçta şansıma trim sesi sıfır. 2 haftadır hiçbir çukurda tümsekte vs trim sesi duymadım. Aracı alırken gösterdiğim usta ile test sürüşü yapmıştık, o bile şaşırmıştı hiç trim sesi olmamasına. Genel olarak giu'ların sorunlarından biri, ancak bu konuda şanslı olduğumu düşünüyorum.

    Olumlu yönleri;
    *Performans
    *Yakıt tüketiminin 170 HP bir araç için fena olmaması
    *Tasarım (trafikte sürekli göz hapsindesiniz, dikkat çektiğini hissediyorsunuz ve alalı 2 hafta olmasına rağmen soran çok fazla oluyor:))
    *Sürüş keyfi

    Olumsuz yönleri;

    *Ses sistemi pek başarılı denemez, ses yükseldikçe çatlamayı hissediyorsunuz , bas ve tizler çok yapay. Bluetooth,usb ve aux'un olmaması çok büyük bir eksiklik. Parrot MKI9200 ile bu sorunu çözebildim ancak bu kiti bulmak üretimden kalktığı için çok çok zor. Parrot kit ile ses kalitesi biraz daha toparlandı diyebilirim ancak yine de mükemmel değil.

    *İç malzemedeki bazı plastiklerin kalitesi (özellikle kapı kenarlarındaki cam açma tuşlarının kalitesizliği hissediliyor. Konsolun plastik kalitesi ise fena değil. Ama genel olarak malzeme kalitesi konusunda başarılı olduğunu söyleyemiyorum. Alfa'ya yakışmayan bir durum ancak alışınca çok da rahatsız etmiyor.

    Spor paketin içeriğinde deri vites körüğü, deri döşemeler, alüminyum spor pedallar, yan eteklikler vs geliyor. Ayrıca aldığım araçta koltuk ısıtma, otomatik kararan dikiz aynası, yağmur sensörü, far sensörü, bixenon farlar var.

    Aracı 65 bin tl'ye aldık. 16000 km'deydi. Bu fiyata bu temizlikte ve dolulukta, bu kadar iyi görünen ve performans veren daha iyi bir araç alınabileceğini düşünmüyorum. Yorumlarım almayı düşünenlere ufak da olsa bir fikir verir umarım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WalterWhite00 -- 4 Eylül 2016; 1:27:55 >







  • Hayırlı olsun. Benimde son zamanlarda takip ettiğim araçların başında geliyor. İyi denk getirmişsiniz. tabi denk getirebilmek önemli. Piyasada çok araç var ancak güvenilebilcek araç sayısı çok az. Bende hayalini kuruyorum ama bakalım...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ctrlshft

    Hayırlı olsun. Benimde son zamanlarda takip ettiğim araçların başında geliyor. İyi denk getirmişsiniz. tabi denk getirebilmek önemli. Piyasada çok araç var ancak güvenilebilcek araç sayısı çok az. Bende hayalini kuruyorum ama bakalım...

    Valla hocam bulunduğunuz şehirde iyi bir servisi varsa, yakıtı, ikinci el piyasasını vs önemsemiyorsanız şiddetle tavsiye ederim :)
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.