Şimdi Ara

2007 model peugeot 407 düz yolda 130 km yi geçemiyor sebebi ne olabilir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
14
Cevap
0
Favori
3.064
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • gösterge panelinde motor ışığı yanıyor araç yeni gelmişti bakımdan.Bugün farkettim düz yolda 130 u geçemiyor biraz kendini ileri atıp sonra yine yavaşlıyor daha da artmıyor hızı.var mı böyle bir sorunla karşılaşan?



  • Egr, dpf, katalizör veya turbo ile ilgili bir problem oluşmuşsa, araç kendini korumaya almıştır. Arıza ışığının kodunu öğrenin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İlave olarak sorun beyinde olabilir hız arttıkca karışım oranını fakir gönderiyor olabilir, ileri atılmasının nedeni doğru oran vermesi. sonrasında mevcut hızın gerektirdiği oranı değil daha düşük hızların gerektirdiği oranı vermesi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 206 dizelde aynı şey başıma gelmişti. Araştırmalarım sonucunda büyük ihtimalle enjektör tıkanıklığı olduğu kanaatine vardım. Depodaki mazotu iyice bitirip üzerine bir kutu enjektör temizleyici döktüm ve çıktım yola bi 10 km sonra bir anda coştu araba ve sorun düzeldi :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Beyinde falan olmaz, siemens edc16 seri beyin kullaniyor.



    Turbo. Kontrol etmesi kolay

    FaP egzozcu kontrol eder.

    EGR ve enjektor enson bakilacak. Ikisini de peugeot planet uzerinden bilgisayara baglanarak kontrol edilebilinir. Egr kapak acma orani ve enjektor vuruntu duzeltme oranlarina bakilmasi gerekli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NextMove -- 25 Ocak 2018; 22:19:34 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ayrıca egzoz emisyon sistemi hatalı mesajı veriyor yüksek devire çıkınca.

    Sorunu çözünce bilgilendirme yapıcam arkadaşlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yakıt enjektörlerinde de problem olabilir, aynı olay renault fluence de başıma geldi, gazı tam yememeye doğal olarak belli hızların üzerine çıkamamaya başlamıştı.
  • 407 olması.
  • Aracı daha fazla kullanmayıp acilen yetkili servise veya güvendiğiniz bir özel servise götürün derim. Arıza kodlarını doğru öğrenebilmek, aracı bilgisayara bağlama konusundaki üstünlüğüyle yetkili servisi tavsiye ederim bu konuda.
  • Bir sürü sebebi olabilir, ateşleme problemi, baskı balata bitmesi, zengin fakir karışım, motor arıza ışığını okuyup sorunu analiz edebilirsiniz
  • ®ed ® kullanıcısına yanıt
    FAP arizasi- DPF temizleyen egzozculari bir ziyaret ediniz.



    5w30 Mobil1 ESP den baska yag kullanmayin. Orjinal olmasina dikkat edin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Diğerlerinin yazdığı gibi FAP yada DPF yani partikül filtresi tıkanma sorunundan dolayı bir sıkıntı yaşamanız mümkün değil çünkü Türkiye'de satılan 2007 model 407 1.6 hdi araçların hiçbirinde partikül filtresi yoktur, katalitik konvertör vardır. 407 1.6 hdi araçların 2008 mayıs üretimi sonrası gelenler partikül filtreli olarak gelmiştir. Aracınzıda partikül filtresi bulunmadığından dolayı bu maddeyi tamamen geçiyoruz.

    Arıza ikazı yakarak aracın kendini koruma moduna almasının birçok nedeni vardır. Bunlar turbo sistemi yada yakıt sistemi kaynaklı olabilir.

    Yakıt sistemi kaynaklı olarak en basitinden yakıt filtresiyle ilgili bir sıkıntıdan dolayı yapar, alt basınç sistemi, üst basınç sistemi, rail sensörü, yakıt yüksek basınç pompası, enjektörler olabilir.

    Hava sistemindeyse, hava akışmetresi böyle bir soruna neden olur.

    Turbo kaynaklı olarak ise; turbonun çıkışında turuncu bir conta var o yırtılır, basınç kaçağı oluşur, N75 VNT kontrol valfi arıza yapabilir, MAP yani turbo basınç sensörü, yine böyle bir sıkıntıya neden olur. 1.6 hdi motoru anlayan ve tecrübesi olan usta çok kolay sorununuzu çözer, anlamayan ise uğraşır durur yapamaz ve size gereksiz masraf yaptırır. 2004 yılından bu yana piyasada olan ve her detayı çözülmüş bir motordur 1.6 hdi. Öncelikle bir turbocuya görünün. Hatta daha önce aracı orjinal test cihazı olan Planet 2000'e bağlatın oradaki arıza kayıtlarına bakın, aracın çalışırkenki fiili değerlerini okutun, orada olması gereken değer aralıklarında olup olmadığını kontrol edin ve ona göre yol izleyin. Ne yapcağınızı bilirseniz sorununuzu çok kolay çözersiniz.

    Ayrıca bakımdan yeni geldi demişsiniz, bakım yapılırken sökülen soketlerden birinin fişi gevşek kalmıştır ve akım geçirmeyince böyle bir arıza verdirebilir. Hava filtresini değiştirmek için hava akışmetrenin fişi sökülür o araçta eğer yerine iyi takamadılarsa araç ne kadar hava aldığını ölçemez ve dediğiniz arızaya yol açar.




  • mbulur M kullanıcısına yanıt
    Sanirim Yaniliyorsunuz asagidaki linkte oldugu gibi 407 1.6hdi FAP ve NonFAP diye satildi 2008'den sonra euro emisyonlari geregi nonFAP uretimi yapilmadi.



    http://www.motorload.de/gebrauchtwagen/peugeot-407-sw-16-fap-hdi-premium-110-420649.html



    Mesajinizin geri kalanina katiliyorum. 2006 da aracimi alirken cok net olarak FAP secenegini hatirliyorum, o donem arastirmis ve gereksiz olduguna karar vermistim :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NextMove

    Sanirim Yaniliyorsunuz asagidaki linkte oldugu gibi 407 1.6hdi FAP ve NonFAP diye satildi 2008'den sonra euro emisyonlari geregi nonFAP uretimi yapilmadi.



    http://www.motorload.de/gebrauchtwagen/peugeot-407-sw-16-fap-hdi-premium-110-420649.html



    Mesajinizin geri kalanina katiliyorum. 2006 da aracimi alirken cok net olarak FAP secenegini hatirliyorum, o donem arastirmis ve gereksiz olduguna karar vermistim :)

    Türkiye'de 2009 yılında makyajlı kasa gelene kadar FAP yani dizel partikül filtreli 407 1.6 hdi getirilmedi. FAP yani DPF hiçbir zaman opsiyon olarak sunulmadı.

    Peugeot AB ülkelerine Avrupa normlarına uygun araç üretir. Türkiye'ye Avrupa normlarını karşılamayan araçlarda gönderilir. Buna en iyi örnek 2016 yılında Tunus'tan ülkemize çekilen 2008 1.6 hdi Classic Edition ve 308 1.6 hdi Classic Edition araçlardır. Bu araçlar Avrupa normları dışı otomobiller olduğundan tekrar Avrupa^ya satış için çekilememiş ve ülkemize getirilmiştir. Bu araçlarda FAP vardır ancak Euro 6 emisyon değerlerini karşılamadıklarından ötürü e-hdi motorludurlar. Yani Peugeot Avrupa için Euro 6 emisyon standardı mecburiyeti varken bile eski Euro 5 araç standardında üretim yapmış ve AB dışı ülkelere satmıştır. Classic Edition modellerini şasi numarasından teknik dokümanını sorgularsanız görebilirsiniz.

    2007 yılında sıfır aldığım executive donanımlı 1.6 hdi aracımda FAP yani DPF yok. Ayrıntılı bilgiyi Peugeot müşteri hizmetlerinden öğrenebilirsiniz.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.