Şimdi Ara

2007 Citroen C3 tecrübelerim. (Dikkat biraz sorun içerir)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18
Cevap
1
Favori
3.012
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  •  2007 Citroen C3 tecrübelerim. (Dikkat biraz sorun içerir)


    Merhaba Arkadaşlar

    Resimdeki kasa 2007 model c3 sahibi olarak tecrübelerimi paylaşmak istiyorum.


    Aracım 1.6 sx otomatik. Yaklaşık 40 bin km dir kullanıyorum.

    Öncelikle Aracın olumlu yönlerinden başlamak istiyorum.
    1-) 4 Disk frene sahip araç hem dozlaması güzel hemde kolay kolay ısınmıyor. Frenleri gerçekten tatminkar.
    2-) Araç 100 km ve üstü hızlarda ses izolasyon eksikliğini saymazsak ilginç şekilde güven veriyor. Hızı çok hissettirmiyor.
    3-)16 inç lastikleri ve orta sert süspansiyonları virajlarda abartmadığınız sürece epey limit sağlıyor. Eğer limiti aşarsanız ilk tepkisi önden kayma. (boş yolda denedim)
    4-)Şanzımanın kar modu gerçekten iyi çalışıyor.


    Şimdi gelelim olumsuz yönlere

    Şunu belirtmek isterim ki satın aldığım bütün cihazları oldukça kibar kullanırım. Telefon kılıfları olmadığı zaman bile seneler sonra telefonum sıfır ayarında olurdu. Yani özetle insan gibi kullanırım :).

    1-)Araç 4 ileri otomatik. Teknolojisi oldukça eski . Tam 9999 km sıfırlamadım aracı ortalama yakış pek yoğun trafiğe girmediğim halde 12 litre.
    2-)Araç 1.6 olmasına rağmen şanzımanın etkisiyle peformansı gerçekten hiç tatminkar değil. Resmen rezilleri oynuyor kı... kaldıramıyor araç . (yanlış anlaşılmasın bir performans beklentim yok araç gerçekten gitmiyor).
    3-)Sizler gibi otomobile meraklı olduğumdan dolayı fırsatını buldukça başka araçlar da kullanmayı severim. Kullandığım C3 ten daha kötü manevra kabiliyetine sahip araç Peugeot j9 servis minibüsüydü. Dönüş çapı daha kötü olamaz bir aracın. Hemde B sınıfında . Şehir içi manevraları , park manevraları tam işkence.
    4-)Direksiyonu çok hissiz ve tepkileri aşırı yavaş. Direksiyon tepkileri aynı megane 2 makyajsız olanlar gibi rezalet. Ufak hareketlerle tehlikeden kaçınmak falan hayal.
    5-) Şanzıman tiptronik ama ne komutunu düzgün uyguluyor ne de kendi adam gibi seçim yapabiliyor tam bir bir şanzıman nasıl olmamalı 101 dersine konu olacak cinsten.

    5-)2 kere arka fren lambasını değiştirdim patladığı için. Bu gayet normal ancak saçma olan ufacık lambayı değiştirmek için stopları komple sökmek zorunda olduğunuz gerçeği. Normalde arkadan kapak falan olur o bölgeye ulaşırsın ancak pek sevimli mühendisler stop grubunu komple söktürmeyi uygun bulmuş.

    6-)Aracın direksiyonunda problem var. Bazen fare tırmalıyor gibi sesler çıkartıyor. Bazen bu sesle birlikte hidrolik devre dışı kalıyor. Eğer durur vaziyette iseniz direksiyonu çevirmeniz eski renault 9 lardan falan çok daha zor çünkü araç hidroliksiz çalışmalaya tasarlanmamış tabiki. Asla bir bayan çeviremez imkanı yok. Elektrikli direksiyon kutusunda problem var. (sanırım kömürleri ile ilgili).

    7-)Aracın ilk şanzıman yağ değişiminde ustam 60 bin civarı selenoidlerin arızalanıp değişim isteyebileceğini söylemişti. Şu an 62 bindeyim ve araç ustamın yüzünü kara çıkartmadı . Şanzıman arıza veriyor. Normalde genelde bir vitese geçmezmiş ancak şansıma şuan için öyle bir duruma girmedi.

    8-)Kısa süreli bekleme yaptığımda aracı P moduna alıp bekliyorum. Tekrar D moduna alamıyorum şanzıman kitleniyor . Tekrar aracı açıp kapatmam gerekiyor. (şanzıman fren müşürü arızalı)

    9-)Aracın klima fanı bozuldu. Servis yüksek bir ücret ile değiştirecekti. İnternetten yaptığım araştırmalar sonucu bir regülatörün yandığını bu sorunun oluştuğunu öğrenip komple klima bölgesini söküp regülatörü değiştirdim. Zor oldu ama eğlenceliydi . 3-5 lira regülatör parası verdim o kadar. Hem kendim yaptım hem de servisin muhtemelem 350 - 500 -750 artık fiyatı neyse komple klima modülünü yemek zorunda kalmadım.

    10-) Aracın kliması özellikle çok sıcak havalarda devreden çıkıyor. Sadece sıcak üflemeye başlıyor. Klimayı kapa-aç-kapa-aç 10 kere yaparsanız şansınız varsa tekrar çalıştırıyorsunuz. Bazen inat edip sizin bu sıcaklarda pişmenizi istiyor.


    11-)Sol ön koltuğun arka döşeme fitili yerinden çıkıyor. Defalarca takmama rağmen sonuç nafile. Sarı sünger altından görünüyor rezalet bir görüntü . En son silikon ile sokup kesin çözüm yapmayı düşünüyorum.

    12-)Benzin pompası koltuğun alt kısmındaki kapak üzerine benzin sızdırıyordu. Çatlamış pompa. Komple değişti. Arka koltuğun altında olduğu için bunu farketmemiz dayanılmaz benzin kokusuyla birlikte oldu :).

    13-) bagaj tente plastikleri kırıldı ki doğru düzgün bagajı bile açıp kapamıyorum. Resmen idare etsin mantığıyla yapılmış.

    14-)İç dikiz aynasının etrafında izler oluşmaya başladı. Hani ayna camı ile arkası ayrılmaya başlar hava alır siyahımsı izler olur ya aynen öyle. Silerken kimyasal falan da kullanmadım zaten iç ayna pek pislenmiyor.

    15-)Otomatik silecek var ama hem aktif hale getirmek inanılmaz saçma hemde silecekler çok alakasız çalışıyor. Neredeyse hiç kullanmadım bir kaç denemeden sonra yapamadıkları kesin.

    16-) Arka cam rezizstansının bir tanesi çalışmıyor. Temassızlık var. Çok rahatsız etmiyor neyseki uzun süreli çalıştırmada o bölge de kayboluyor.

    17-) Araç bazen marş almıyor. Kışın 10 sefer uğraştırdığı oluyordu. Şu aralar genelde ilk seferde çalışıyor. Bazen sabahları 2. yi istiyor.


    Aklıma geldikçe eklemeye çalışacağım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Whisper911 -- 7 Ağustos 2015; 10:29:29 >







  • quote:

    Orijinalden alıntı: mr.big

    Ben bu araçtan almayı düşünüyordum. Direksiyon kutusu problemi ve arka koltukların çok dar olmasından dolayı vazgeçmiştim.

    o dönemdeki kullanıcıları direksiyon kutusu problemini " bişey olmaz caanımm" şeklinde küçümsüyorlardı. Muhtemelen sahip oldukları için lekelemek istemiyorlardı...

    konu için teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    Daha 62 binde bu kadar sorun çıktıysa ileride ne olur kim bilir.
  • Biraz mı arabanın sorun çıkarmayan yeri kalmamış.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben bu araçtan almayı düşünüyordum. Direksiyon kutusu problemi ve arka koltukların çok dar olmasından dolayı vazgeçmiştim.

    o dönemdeki kullanıcıları direksiyon kutusu problemini " bişey olmaz caanımm" şeklinde küçümsüyorlardı. Muhtemelen sahip oldukları için lekelemek istemiyorlardı...

    konu için teşekkürler.
  • Sat kurtul neyi bekliyorsun anlamadımki evlendinizmi aracınızla?12 Litre yakan ve gitmeyen C312 Litre benzin yakmasına okey diyorsanız Uçak gibi arabalar var(Accord,2.4,E39 520ia)Hiçbirşey yapamıyorsan ölmeyeceğin ama vurunca aracın kesin pert olacağı biz hızda duvara Tosla
  • Daha 62 binde bu kadar sorun çıktıysa ileride ne olur kim bilir.
  • Güzel inceleme elinize sağlık.

    Süper pahalı arızası olmamış, bence millet araçtan çok şey bekliyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Valla mok atıyoruz da benzer yaştaki Alman Aracına 5000 fazla veririm bunları yaşamam. Boş diyoruz ama bu dolu da ne oluyor ? Çalışmıyor işte yağmur sensörü falan.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • fransız...
  • Bi an komşumun polosunu anlatıyosunuz sandım.Oda sorunları anlatmaya başlayınca sonu gelmiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Uzaktan kumandalı anahtarın sustası çalışmıyor. zaten bir kere marşa basarken elimde dağılmıştı anahtar. Hemde hiç düşürmedim . Susta hep açık duruyor bende lastik takıp kapalı hale getiriyorum.


    Bu 2. aracım olduğu için pek fazla masrafa yönelmek istemiyorum. Masraf çıkarmadı ama ben aracı henüz yaptırmadım.

    Yarın şanzıman için bilgisayara bağlanacak.
    Direksiyon hidrolik problemi baya ciddi hale gelmeye başladı.
    Klima fan bozulduğunda benim gibi kaç insan göğüsü söküp regülatör değiştirip halledebilir? Servis bile yapamaz bunu iddia ediyorum. Hiç birinde o bilgi , eğitim yok çünkü sadece yeni parça takıp çıkarmak için eğitiliyor ustalar normal olarak.
    Çalışmama sorunu hala muamma.

    Yani bunları alt alta topladığınızda hiç az olmayan bir fatura çıkacak karşıma. Kendi merakım, ilgim sayesinde klimadan biraz yırttım ama bakalım diğerleri ne olacak.
    Ayrıca klimanın aşırı sıcakta aniden devreden çıkması ve bazen inatla tekrar çalışmaması kenarda duruyor :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: madrid2017

    bu araç nasıl

    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-citroen-ogretmenden-satilik-otomatik-c3-773669643/detay/
    Aman hocam bu fiyat ne?İki değişen var biri ön kaput, bunun edeceği bu fiyatın yarısı.
  • alik01 kullanıcısına yanıt
    O fiyatın yarısına şahin satılıyor.

    Alınır alınmaz ayrı mevzu, piyasa bu şekilde...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen

    O fiyatın yarısına şahin satılıyor.

    Alınır alınmaz ayrı mevzu, piyasa bu şekilde...
    Fiyatı çok yüksek hocam.Uzun bir zamandır c3 araştırıyorum o yüzden söyledim.Alınmaz o fiyata.
  • alik01 kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: madrid2017

    Teşekkür ederim
    Rica ederim
  • 1 ay önce 2003 model, 140 bin km de boyasız bir C3 almaya niyet etmiştim ben de. Fiyatı makul gelmişti. Ancak sahibi dürüst biriydi, bana 1 senede araç için yaptığı masrafları anlattı, halihazırda olan sorunlardan bahsetti, onun bilmediği 3-4 kusur da sanayide ortaya çıktı. Velhasıl temiz bir C3 bile bu kadar sorunluysa ötekiler nasıldır kimbilir diyerek C3 düşüncesini kafamdan sildim. Üstüne bu konuyu görmem de iyi oldu açıkçası, daha da rahatladım
  • Eskı Cıtroenlerde ewet bıraz daha nazık arabalar maleseff.. dıkkatlı kullanmakta fayda var parcaları cok pahalıda oldugunu zannetmıyorum
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.