Merhabalar değerli Otomobil Genel ailesi. 10 gün önce 1.3 multijet Albea aldık araç 300.000 km'de. Kafama takılan bazı sorular var; 1: Yakıt olarak bir çok kişi Shell diyor-hatta depo kapağında da Shell yazıyor- bazısı Opet diyor siz ne dersiniz? 2: Şanzuman yağı değiştirmek istiyorum. Nadiren de olsa ötme olabilir diyorlar siz ne dersiniz? 3: Aldığımız kişi enjektör bakımını yaptırdım dedi. Araçta anormal bir ses yok, kara duman, beyaz duman yok. Sadece bazen marş uzatması yapıyor hemen almıyor. Bazen de alır gibi yapıp da kontağı bırakırsınız ya hani ama motor çalışmaz öyle olduğu zaman ise motor çalıştıktan sonra 10 sn kadar ön ısıtma bujilerinin işaretini yakıyor. Ama kaputu açıp kontrol ettiğimde bujiler sanki yakın zamanda değişmiş gibi parıl parıl parlıyorlar. Acaba bu sorun neye işaret olabilir? 4: Şehir içi kullanımda 100km/lt oranı ideal olan nedir sizce? 5: Aracın süspansiyonları çok yumuşak. Bazen sönümlemekte epey yetersiz kalıyor gibi. Amortisörlerde yağ kaçağı göremedim ama yine de patlak olabilir tabii. Orijinalinden bir tık sert yay önerir misiniz? 6: Aracı satmak için değil nasipse uzun süre binmek için aldık. Uzun vade için neler yapmamızı önerirsiniz? Yasaklar bitince hemen tüm sıvıları değiştirmek istiyorum. Fren pedalında haddinden fazla boşluk var gibime geliyor. Arka kampanaların ayarı salmış desem el freni gayet güzel tutuyor. Acaba hidrolik sıvısının çok eskimesinden kaynaklanır mı? Yoksa zaten ABS'siz model olduğu için böyle boşluklu mu olur hep? 7: Bence şunu da yapsanız iyi olur diyeceğiniz bir şey var mı? Cevaplar için şimdiden teşekkürler. |
_____________________________
İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.
|