Şimdi Ara

2. elde DİZEL mi, BENZİNLİ mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
27
Cevap
0
Favori
10.731
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Dizel araç satarken de karlı deniyor ama;
    Kayınbiraderde Reno Symbol var daha sorun çıkarmadı,arkadaşımda Megan var 2.500 YTL civarı masraf çıkardı,yine bir tanıdıktaki Megan 3.500 YTL sorunu garantinin bitmesine 2 gün kala garantiden yapıldı,taksici tanıdıklarım var Kangoo 1.500 YTL masraf ayrıca yeni Corolla turbo arızası yine garantiden tamir edildi.Bu araçların hepsi dizel ve en fazla 50.000 km civarında.
    Ayrıca dizel sahibi arkadaşların çoğu 100.000 civarı artık servis maliyeti yüksek olacağından arabaya yapılacak masraf yerine satıp yenisini almanın karlı olacağını söylüyorlar.Özelikle taksiciler uzun km (300, 500 bin) için benzin ve sıralı sistem taraftarı.
    Alıncak araçlara nasıl mazot konduğu da belli olmadığına göre ben 2. elde dizel kesinlikle almam.Yine yukarıdaki sebeplerden 0 km de olsa benzin ve tüp tercih ederim,o ince karlılık hesapları bir arızada alt üst oluveriyor çünkü ve arızaya da sık sık rastlanıyor.







  • Haklısın, risk faktörü dizelde çok yüksek.
    Ben de dizel araca kumar gözüyle bakıyorum.

    Tabi burada bahsettiğimiz şeyler hep birer risk; yani gerçekleşebilir de, gerçekleşmeyebilir de... Birazdan, okuduğunu anlama problemi olan ve İstatistik biliminin İ'sinden anlamayan birileri çıkar, "Benim eniştemde var dizel, taş gibi, hiç de sorun çıkarmadı!" der. Sanki biz. "Bütün dizeller muhakkak arıza yapar!" diyormuşuz gibi...

    Dizel arabalar çok hassas ve yakıt kalitesine aşırı derecede duyarlı. Bu durum da arıza istatistiklerini çoğaltıyor. Yakıt kaynaklı arızaların da masrafı ocak söndüren cinsten. Bunların hepsi bir araya gelince de risk faktörü yükseliyor ve iş kumara dönüşüyor.

    Buradaki riski bilmeyenler, umursamayanlar, önemsemeyenler veya üstlenmeyi kabul edenler dizel araç alıp bu kumarı oynuyorlar. (İnşallah kazançlı çıkarlar)

    Senin gibi, bu riski görüp de üstlenmek istemeyenler bu kumarı oynamaktan kaçınıyor ve alternatif yollara bakıyorlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dedikodu

    Haklısın, risk faktörü dizelde çok yüksek.
    Ben de dizel araca kumar gözüyle bakıyorum.

    Tabi burada bahsettiğimiz şeyler hep birer risk; yani gerçekleşebilir de, gerçekleşmeyebilir de... Birazdan, okuduğunu anlama problemi olan ve İstatistik biliminin İ'sinden anlamayan birileri çıkar, "Benim eniştemde var dizel, taş gibi, hiç de sorun çıkarmadı!" der. Sanki biz. "Bütün dizeller muhakkak arıza yapar!" diyormuşuz gibi...

    Dizel arabalar çok hassas ve yakıt kalitesine aşırı derecede duyarlı. Bu durum da arıza istatistiklerini çoğaltıyor. Yakıt kaynaklı arızaların da masrafı ocak söndüren cinsten. Bunların hepsi bir araya gelince de risk faktörü yükseliyor ve iş kumara dönüşüyor.

    Buradaki riski bilmeyenler, umursamayanlar, önemsemeyenler veya üstlenmeyi kabul edenler dizel araç alıp bu kumarı oynuyorlar. (İnşallah kazançlı çıkarlar)

    Senin gibi, bu riski görüp de üstlenmek istemeyenler bu kumarı oynamaktan kaçınıyor ve alternatif yollara bakıyorlar.
    arabaların motorunda sorun yok yıllardır toyota dizel getirmedi mazot dandik diye piyasada ezilmemek için 1 tane 1.4 d4d koydular mecbur türkiyede mazot kalitesi düşük ve pompadan pompaya fark var böyle olunca haliyele turbo arızaları,turbo borusunun catlaması gibi cok masraflı hasarlar olabiliyor bencede dizel arac buyuk risk memlekette en iyisi korkmadan sıralı lpg yi alcan ama tüpede güvenemiyorum hala bagajda duran bomba gibi hissediyorum motor alıp bincen en güzeli




  • quote:

    Orijinalden alıntı: selim82

    arabaların motorunda sorun yok yıllardır toyota dizel getirmedi mazot dandik diye piyasada ezilmemek için 1 tane 1.4 d4d koydular mecbur türkiyede mazot kalitesi düşük ve pompadan pompaya fark var böyle olunca haliyele turbo arızaları,turbo borusunun catlaması gibi cok masraflı hasarlar olabiliyor bencede dizel arac buyuk risk memlekette en iyisi korkmadan sıralı lpg yi alcan ama tüpede güvenemiyorum hala bagajda duran bomba gibi hissediyorum motor alıp bincen en güzeli

    Alıntıları Göster
    Türkiye şartlarında 2.el dizel almak cesaret işi adama fuel oili motorin diye kaktırırlar mazallah.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nazım19

    Türkiye şartlarında 2.el dizel almak cesaret işi adama fuel oili motorin diye kaktırırlar mazallah.

    Alıntıları Göster
    Dizel araca ben de soğuk bakıyorum. Yine de eski model dizel araçlarda (Renault 9 gibi...) sistem karışık olmadığı için daha garantili görüyorum. Yoksa masraf bakımından LPG' ye çevrilmiş araçlar gerek tüketim, gerekse tamir bakımından makul görünüyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ben Kemal Geliyorum

    Dizel araca ben de soğuk bakıyorum. Yine de eski model dizel araçlarda (Renault 9 gibi...) sistem karışık olmadığı için daha garantili görüyorum. Yoksa masraf bakımından LPG' ye çevrilmiş araçlar gerek tüketim, gerekse tamir bakımından makul görünüyor.

    Alıntıları Göster
    mazot pompası bir bozulursa arabanın yarı parasını tamirciye verirsin dizel işi sakat eurodizel kullanmak lazım o da pahalı ucuz mazot da pompayı bozar en güzeli lpg
  • quote:

    Orijinalden alıntı: A380

    mazot pompası bir bozulursa arabanın yarı parasını tamirciye verirsin dizel işi sakat eurodizel kullanmak lazım o da pahalı ucuz mazot da pompayı bozar en güzeli lpg

    Alıntıları Göster
    ben de bir daha dizel falan almam. alırım benzinli bi de sıralı paşa paşa binerim. sorun çıkarsa bile ucuza yapılıyor. bagajım olmaz sadece. o da varsın olmasın.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ben Kemal Geliyorum

    Dizel araca ben de soğuk bakıyorum. Yine de eski model dizel araçlarda (Renault 9 gibi...) sistem karışık olmadığı için daha garantili görüyorum. Yoksa masraf bakımından LPG' ye çevrilmiş araçlar gerek tüketim, gerekse tamir bakımından makul görünüyor.

    Alıntıları Göster
    Yeni nesil dizeller performans olarak çok iyi, ama dergilerin ikinci el bölümlerindeki raporları okuyunca hep aynı şey yazıyor:Dizel versiyonları pek tercih etmeyin. Aslında yakıt olarak düşünüldüğünde çok ekonomik ve kişisel olarak da çok beğendiğim pek çok dizel motor var. Ancak en son Autoshow'da X5, Mondeo ve Passat'ın dizel versiyonlarından ikinci elde uzak durun diye bir yazı okuyunca çok şaşırdım, çünkü BMW oldukça başarılı dizel motorlar üretir diye biliyordum. Gördüğüm şu: Dizel motorlar uzun dönem dayanıklılığında benzinli motorlar kadar iyi değiller.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik

    Yeni nesil dizeller performans olarak çok iyi, ama dergilerin ikinci el bölümlerindeki raporları okuyunca hep aynı şey yazıyor:Dizel versiyonları pek tercih etmeyin. Aslında yakıt olarak düşünüldüğünde çok ekonomik ve kişisel olarak da çok beğendiğim pek çok dizel motor var. Ancak en son Autoshow'da X5, Mondeo ve Passat'ın dizel versiyonlarından ikinci elde uzak durun diye bir yazı okuyunca çok şaşırdım, çünkü BMW oldukça başarılı dizel motorlar üretir diye biliyordum. Gördüğüm şu: Dizel motorlar uzun dönem dayanıklılığında benzinli motorlar kadar iyi değiller.

    Alıntıları Göster
    Dizel motor özveri ister. Uzun kullanılabilir ama hor kullanıma da pek gelmez. Sonra turbo da patlar, pompa da arızalanır. Mazotun dibi gelince sistemi mahveder. mazot bitince hava yapar. Herkesin kulanımına dayanacak araçlar değildir. Bir de aracın önceki sahibini tanımayınca resmen bir kumar oluyor.

    LPG' li araçlar hakkında "LPG sibopları eğer, motoru erkenden bitirir,..." gibi şeyler söyleniyor ama çıkardıkları masraf dizelden daha ucuza geliyor. Özellikle araç karbüratörlü ise avantaj iyice artıyor. Zaten triger kayışı da yoksa neredeyse sıfıra yakın masraf yapılıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik

    Yeni nesil dizeller performans olarak çok iyi, ama dergilerin ikinci el bölümlerindeki raporları okuyunca hep aynı şey yazıyor:Dizel versiyonları pek tercih etmeyin. Aslında yakıt olarak düşünüldüğünde çok ekonomik ve kişisel olarak da çok beğendiğim pek çok dizel motor var. Ancak en son Autoshow'da X5, Mondeo ve Passat'ın dizel versiyonlarından ikinci elde uzak durun diye bir yazı okuyunca çok şaşırdım, çünkü BMW oldukça başarılı dizel motorlar üretir diye biliyordum. Gördüğüm şu: Dizel motorlar uzun dönem dayanıklılığında benzinli motorlar kadar iyi değiller.

    Alıntıları Göster
    ben dizel aracımı satıp tekrar benzinli aldım dizele sıcak bakmıyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ben Kemal Geliyorum

    Dizel motor özveri ister. Uzun kullanılabilir ama hor kullanıma da pek gelmez. Sonra turbo da patlar, pompa da arızalanır. Mazotun dibi gelince sistemi mahveder. mazot bitince hava yapar. Herkesin kulanımına dayanacak araçlar değildir. Bir de aracın önceki sahibini tanımayınca resmen bir kumar oluyor.

    LPG' li araçlar hakkında "LPG sibopları eğer, motoru erkenden bitirir,..." gibi şeyler söyleniyor ama çıkardıkları masraf dizelden daha ucuza geliyor. Özellikle araç karbüratörlü ise avantaj iyice artıyor. Zaten triger kayışı da yoksa neredeyse sıfıra yakın masraf yapılıyor.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: BX4TC

    Dizel motor özveri ister. Uzun kullanılabilir ama hor kullanıma da pek gelmez. Sonra turbo da patlar, pompa da arızalanır. Mazotun dibi gelince sistemi mahveder. mazot bitince hava yapar. Herkesin kulanımına dayanacak araçlar değildir. Bir de aracın önceki sahibini tanımayınca resmen bir kumar oluyor.

    LPG' li araçlar hakkında "LPG sibopları eğer, motoru erkenden bitirir,..." gibi şeyler söyleniyor ama çıkardıkları masraf dizelden daha ucuza geliyor. Özellikle araç karbüratörlü ise avantaj iyice artıyor. Zaten triger kayışı da yoksa neredeyse sıfıra yakın masraf yapılıyor.


    ne alaka ya hor kullanima gelmezmiş etrafindaki transit, iveco dizel sirket araclarina bak bakalim adamlar nasil hor kullaniyor nasil bağirtarak geziyorlar ve kac yüzbin km yapiyorlar.

    tanidğim bir sirketin 3 tane clio sümbülü vardi dizel 200.000kmlerde idi ne hava yaptiğini gordum ne pompa ne turbo... bakimilarida özel serviste yapiliyor...

    şans meselesi benzinlide bozulur dizelde sanki turbo arizalansa tamiri mümkün değil yada cikmasini bulamiyorsun ayni sey yakit pompasi icinde gecerli ben daha cevremde dizeli olupta milyarlarca masraf ödeyen görmedim abartilardan ibaret forum dünyasi işte....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ceyhunberber -- 25 Ekim 2007; 10:14:35 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceyhunberber

    quote:

    Orjinalden alıntı: BX4TC

    Dizel motor özveri ister. Uzun kullanılabilir ama hor kullanıma da pek gelmez. Sonra turbo da patlar, pompa da arızalanır. Mazotun dibi gelince sistemi mahveder. mazot bitince hava yapar. Herkesin kulanımına dayanacak araçlar değildir. Bir de aracın önceki sahibini tanımayınca resmen bir kumar oluyor.

    LPG' li araçlar hakkında "LPG sibopları eğer, motoru erkenden bitirir,..." gibi şeyler söyleniyor ama çıkardıkları masraf dizelden daha ucuza geliyor. Özellikle araç karbüratörlü ise avantaj iyice artıyor. Zaten triger kayışı da yoksa neredeyse sıfıra yakın masraf yapılıyor.


    ne alaka ya hor kullanima gelmezmiş etrafindaki transit, iveco dizel sirket araclarina bak bakalim adamlar nasil hor kullaniyor nasil bağirtarak geziyorlar ve kac yüzbin km yapiyorlar.

    tanidğim bir sirketin 3 tane clio sümbülü vardi dizel 200.000kmlerde idi ne hava yaptiğini gordum ne pompa ne turbo... bakimilarida özel serviste yapiliyor...

    şans meselesi benzinlide bozulur dizelde sanki turbo arizalansa tamiri mümkün değil yada cikmasini bulamiyorsun ayni sey yakit pompasi icinde gecerli ben daha cevremde dizeli olupta milyarlarca masraf ödeyen görmedim abartilardan ibaret forum dünyasi işte....

    Alıntıları Göster
    şirket araçları zaten ikinci elde çok ucuza gidiyor, binek araçlara göre




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nicotinell

    şirket araçları zaten ikinci elde çok ucuza gidiyor, binek araçlara göre

    Alıntıları Göster
    ikinci el dizel alınmaz alınır o aldığınız kullanıcıya bağlı önceki sahibi normal hor kullanmadan ve bakımlarını zamandında yaptırdıysa alınır ama bakımını aksatan sürekli devirli kullanan bir kullanıcıdan alınmaz dizel aracların motorunun ömrü cok az vb. gibi konular var dizel araclar benzinlilerden daha uzun ömürlü bence zaten şuanda en kötü dizel motor minimum 300000km yapıcak şekilde üretiliyor özelliklede ülkemizde renault en cok dizel satışı yapan üretiçi bence sorunlarda kullanıcı ve yakıt özellikle dizelde kimisi euro dizel alması gerekirken normal diel alıyor bunu encok taksiciler yapıyor cok gördüm istasynda sonrada sorun cıktımı dizel kötü şartları neyse nasıl kullanman gerekiyorsa hangi yakıtı alman gerekiyorsa o şekilde davrandığın sürece başın ağrımaz dizelde ben logn aldım 0 km. dizel şu anda 20.000km yaklaştı hor kullanmam sürekli ayni istasyondan alırım yakıtı opet depomdaki yakıtın sonuna kadar bitmesini beklemem ürekli devirli kullanmam bakmlarını aksatmam herşeyiyle ilgilenirim haftadabir lastik havası vs. yani aracınıza iyi bakıcaksınızki oda sizi üzmesin sonuçta sürekli hareket halinde olan bir cisim ve bakım özen gerektiriyor

    şuda var eğerki senede 10000-15000km yapıcaksan dizelden uzakdur cünkü mantıklı değil ben alalı aracı 9 ay oldu ve yılbaşına kadar garanti 30000 km şehir içi uzun yol

    lpg bir cözümmü ve ekonomik cevreye dahaduyarlı temiz yakıt ancak bizde hala AB ülkelerindeki kalite yok bakım kontrl yok binlerce arac geziyor trafikte lpg li kontrolsüz amatörce montoj yapılmış

    ama özellikle fiat chevrolet lpg li arac satıyor fabrika cıkış bu şekilde olursa yaygınlaşır lpg ve kalite artar koku vs. güvelik sorunları olmaz

    ama dizel arac gibide olmaz pazarı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: NİTROUS666

    ikinci el dizel alınmaz alınır o aldığınız kullanıcıya bağlı önceki sahibi normal hor kullanmadan ve bakımlarını zamandında yaptırdıysa alınır ama bakımını aksatan sürekli devirli kullanan bir kullanıcıdan alınmaz dizel aracların motorunun ömrü cok az vb. gibi konular var dizel araclar benzinlilerden daha uzun ömürlü bence zaten şuanda en kötü dizel motor minimum 300000km yapıcak şekilde üretiliyor özelliklede ülkemizde renault en cok dizel satışı yapan üretiçi bence sorunlarda kullanıcı ve yakıt özellikle dizelde kimisi euro dizel alması gerekirken normal diel alıyor bunu encok taksiciler yapıyor cok gördüm istasynda sonrada sorun cıktımı dizel kötü şartları neyse nasıl kullanman gerekiyorsa hangi yakıtı alman gerekiyorsa o şekilde davrandığın sürece başın ağrımaz dizelde ben logn aldım 0 km. dizel şu anda 20.000km yaklaştı hor kullanmam sürekli ayni istasyondan alırım yakıtı opet depomdaki yakıtın sonuna kadar bitmesini beklemem ürekli devirli kullanmam bakmlarını aksatmam herşeyiyle ilgilenirim haftadabir lastik havası vs. yani aracınıza iyi bakıcaksınızki oda sizi üzmesin sonuçta sürekli hareket halinde olan bir cisim ve bakım özen gerektiriyor

    şuda var eğerki senede 10000-15000km yapıcaksan dizelden uzakdur cünkü mantıklı değil ben alalı aracı 9 ay oldu ve yılbaşına kadar garanti 30000 km şehir içi uzun yol

    lpg bir cözümmü ve ekonomik cevreye dahaduyarlı temiz yakıt ancak bizde hala AB ülkelerindeki kalite yok bakım kontrl yok binlerce arac geziyor trafikte lpg li kontrolsüz amatörce montoj yapılmış

    ama özellikle fiat chevrolet lpg li arac satıyor fabrika cıkış bu şekilde olursa yaygınlaşır lpg ve kalite artar koku vs. güvelik sorunları olmaz

    ama dizel arac gibide olmaz pazarı

    Alıntıları Göster
    benzın pahalı çok yakıyor dizel alıyorsun baştan çok para verıyorsun daha az yakıyor ve benzıne gore lt daha ucuz ama bır sorun çıkardımı tum fiyat kar avantajı gidiyor en iyisi gaza döndurmek başka çaresı yok. gaz hem ucuz hemde motora çok zarar vermıyor temız kalıyor motor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: enforacle

    benzın pahalı çok yakıyor dizel alıyorsun baştan çok para verıyorsun daha az yakıyor ve benzıne gore lt daha ucuz ama bır sorun çıkardımı tum fiyat kar avantajı gidiyor en iyisi gaza döndurmek başka çaresı yok. gaz hem ucuz hemde motora çok zarar vermıyor temız kalıyor motor.

    Alıntıları Göster
    Esasında dizel motorlar sorunlu motorlar değil, dayanıklı motorlardır.

    ama turbo olması ve sahiplerinin az yakıyor ve hızlı gidiyor düşüncesiyle motorları ve turboları gerektiğinden çok zorlaması motorların ömründen yiyor.

    Düşük hacimden yüksek güç alınmasını sağlayan yüksek basınçlı turbolar özen gösterilmesi gereken bir donanımdır. Motoru durdurmadan önce 10 saniye kadar rölantide beklemek, motor belirli bir sıcaklığa ulaşmadan zorlamamak gibi unsurlara dikkat edilmesi gerekir.

    Önceki sahibini bilmiyorsam, emin olamıyorsam, benzinli turbo veya dizel turbo bir araç almam veya alacaksam da çok sıkı bir kontrolden geçiririm, tabii sürpriz arızalar da çıkarabilir.

    Benim tercihim benzinli+sıralı lpg




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bal974

    Esasında dizel motorlar sorunlu motorlar değil, dayanıklı motorlardır.

    ama turbo olması ve sahiplerinin az yakıyor ve hızlı gidiyor düşüncesiyle motorları ve turboları gerektiğinden çok zorlaması motorların ömründen yiyor.

    Düşük hacimden yüksek güç alınmasını sağlayan yüksek basınçlı turbolar özen gösterilmesi gereken bir donanımdır. Motoru durdurmadan önce 10 saniye kadar rölantide beklemek, motor belirli bir sıcaklığa ulaşmadan zorlamamak gibi unsurlara dikkat edilmesi gerekir.

    Önceki sahibini bilmiyorsam, emin olamıyorsam, benzinli turbo veya dizel turbo bir araç almam veya alacaksam da çok sıkı bir kontrolden geçiririm, tabii sürpriz arızalar da çıkarabilir.

    Benim tercihim benzinli+sıralı lpg

    Alıntıları Göster
    herşey yıllar önce rudolf un değişik bir makine bulmasıyla değişti yoksa bu tartışmalar olmayacaktı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: A380

    herşey yıllar önce rudolf un değişik bir makine bulmasıyla değişti yoksa bu tartışmalar olmayacaktı

    Alıntıları Göster
    Dizelin yakıtı ucuz,motoru daha sağlam diyorlar.Fakat benzinli araba dizele oranla daha fazla yakıt tüketimi çıkarsada,dizel aracın bir arızası olduğunda dünyanın masrafını çıkarıyormuş.Yani benzin ile aynı fiyata geliyormuş.(Dayıdan alınıtıdır)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yakuza34

    Dizelin yakıtı ucuz,motoru daha sağlam diyorlar.Fakat benzinli araba dizele oranla daha fazla yakıt tüketimi çıkarsada,dizel aracın bir arızası olduğunda dünyanın masrafını çıkarıyormuş.Yani benzin ile aynı fiyata geliyormuş.(Dayıdan alınıtıdır)

    Alıntıları Göster
    dh tarihinin kaçıncı dizel-benzin karşılaştırması acaba




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bocék

    dh tarihinin kaçıncı dizel-benzin karşılaştırması acaba

    Alıntıları Göster
    Dci Megan'ım var,eşimede 1,3 Palio multijet aldım, çok memnunuz
    Ayrıca bu forum"dizele ölüm"forumuna dönüşmüş,yorum yapmaya gerek yok...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: salatan

    Dci Megan'ım var,eşimede 1,3 Palio multijet aldım, çok memnunuz
    Ayrıca bu forum"dizele ölüm"forumuna dönüşmüş,yorum yapmaya gerek yok...

    Alıntıları Göster
    Araba insan yapımıdır arkadaşlar o zaman araba almayacaksın masraf çıkaracağını düşünürsek. o zaman masraf çıkarma ihtimaline bakarak dizel almayalım. Motoları tanıyarak ve üreticinin önerilerini dikkate alarak kullanırsak bence bir proplem yok. O zaman yolda terörden öleceğiz diye çıkmayalım.

    Bende dizel var ve epey araştırmadan sonra lpgli bir araçtan sonra almaya karar verdim. Lpg ninde kendine göre dej avantajları var. kapalı yer , bagaj küçülme, aracın ağırlığının artması, motorunun kuru çalışması, motorun ömrünün lpg ile kısalıyor olması önyargısının olması gibi. Parça ucuzluğu denmiş ama arıza işi şans ve birazda dikkat işidir, akıllı olanlar arızayı ya az çıkarır yada çıkarmaz.Aracın ciğerlerine kadar tanıyacaksın.

    Ben dizeli alarak torkun, çekişin ve ekonominin keyfine bakıyorum ve bu arada yakıtımı aynı yerden almaya dikkat ediyorum. Burası Türkiye dünyanın petrol kaynaklarına en yakın ülkelerin başında geliyoruz ve dünyanın en pahalı yakıtını kullanıyoruz. Bizi bu hale getirenler utansın. Ama başka Türkiyede yok buranın kıymetini bilelim ilerde burayıda bize bırakmayacaklar sahip çıkmazsak. Kazasız günler.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.