Şimdi Ara

Yokuş tırmanan atmosferik (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
159
Cevap
1
Favori
15.583
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
20 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Bana bir adet oksijen sensörü borçlusunuz hocam.
    İban at hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Gelsin geçsin bakalım bekliyorum.

    Bu arkadaşın daha düz yolda canı çıkıyor. Ki arada 17 senelik fark var.
    https://www.youtube.com/watch?v=ZpQRJNYoPrQ

    vergi sisteminden dolayı düşük hacim-turbo kombinasyonu iş görüyor. yüksek hacimli atmoseriklere kimsenin laf edeceğini sanmam.


    zeperfs.com'un verilerine göre (orada s40'ın 115 bg verisyonu var) polo'nun 115 bg'lik versiyonunu karşılaştırınca bariz polo daha hızlı çıkıyor. arada 17 sene fark olan iki aracı karşılaştırmak adil olmasa da belirtmek istedim. yoksa bu tür karşılaştırmaları pek doğru ve gerekli görmüyorum.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Sorun şu ki biz atmosferik deyince 1.6 anlıyoruz genel olarak. Yalan yok benim de aklıma 2 litre altı araçlar geliyor. Ama Türkiye dışında 3-5 litre atmosferik kullanıyor adamlar. Bizde de atmosferik denince akla o araçlar gelse eminim kimse gidip 1.6 dizellere, fındık turbo benzinlilere bakmaz. Her şey torktan ibaret değil.

    Atmosferiğin doğası bu. Maksimum verimliliği dip gazda yüksek devirlerde alırsınız. Yakar mı yakar, ses çıkarır mı evet çıkarır. Bunların birisi ucuz benzin fiyatıyla, öbürü de biraz ses yalıtımıyla halledilebilecek şeyler.
    Ayrıca bastığınız takdirde turbo benzinliler de hiç masum değil.

    Bu arada aynı yolda daha önce dizel focus'a bir iki boy fark açmışlığım var. He ama iki arabaya da yokuş yukarı beşer tane adam bindirirseniz o zaman dizel daha çabuk hızlanacaktır. Dizelin kendine has avantajı.
    Konu bahsi ve ornekleriniz sizin 1.8 araciniz üzerinden olduğu göre Türkiyeden örnek verin. Burası Amerika veya Avrupa değil. Öyle ortalıkta 3.0 4.0 araç görmek çok cok zor . Benzin fiyatlarida rekor seviyede olduğuna göre ve o devirde ses problemi de izolasyonla kesilemeyecegine göre Siz hayal kuruyorsunuz. Kendinizi kandiriyorsunuz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kallus -- 17 Eylül 2018; 20:56:46 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Aşağıya bir video koydum, 1.0 TSI polo top speed videosu. O adam da hızlanmak için dip gaz yapıyor ve ne kadar iyi gidebildiği ortada. Ben 17 senelik arabayı en fazla kaç görebileceğim diye yokuşa vuruyorum, tabii dip gaz yapacağım haklı olarak.
    Normal zamanda beşinci vites 3000 devirde tutarak 110 altına düşmeden rahatça çıkabiliyorum orayı.

    www.youtube.com/watch?v=ZpQRJNYoPrQ

    Dizel konusunda haklısınız, yakın hacimlerde genetik olarak bir avantajları var. Ama onlarda mucizeler yaratmıyor, daha yüksek hacimli bir atmosferiğin karşısında pek şansları kalmaz.
    Hocam o araçla karşılaştırmak doğru değil bence, sizin araca yakın beygir gücünde 4 silindir 1.2 Turbo benzinli veya 1.6 turbo dizel düşünmek lazım. O tip bir araç da normal kullanımda atmosferikten performanslı olacaktır, örneğin 2000-3000rpmde seyrederken güçlü bir sollama yapmak istediğinizde turbolu araçlar daha diri bir şekilde cevap verirken, atmosferikte vites düşürmeniz şart olacak. Aynısı yokuş çıkarken de geçerli, ara hızlanmalarda da geçerli.

    Atmosferik düşmanı değilim, performans isteniyorsa atmosferikte devir çevirmek şart, bu da günlük kullanımda konfora ve cebe düşman. Gönül ister ki devlet sırtımıza binmesin, biz 4000cc V8 atmosferiğe binelim ama imkanlar ortada.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: road warrior

    Senin 122 bg lik atmosferigin çıktığı yeri 92 bg c elyse daha rahat çıkar..hem atmosferik çıkarken cani cikiyor devir saati almis basini gitmis..asla atmosferik bir dizeli tutmaz yanindan gecmez..
    çıkar ama duramaz. şirket aracı olarak kullandığım için biliyorum evet c elize 180'e kadar çok güzel gidiyor ama iş frenlemeye gelince veya biraz viraj kasayım dediğinde sonuçları ölümcül olabilir...
  • Aracım yıl bazında en alt vergi dilimine giriyor. Vergisi yok gibi bir şey. Senelik bakım masrafım 200-250 arasında değişiyor. Bütün bu değişkenleri denkleme koyunca sıfır veya bir kaç yaşında ufak hacim turbo benzinli-dizel bir araç, benim yaptığım yol şartlarında bu arabadan daha masraflı oluyor. Şehir içi trafiğine nadir girerim.
    Daha yeni araba için vereceğim farkı, ödeyeceğim kredileri falan hesaba katmadım.

    Ki bu araç LPG'ye %100 uyumlu. Her an gidip LPG dönüşümü yaptırıp piyasadaki çoğu dizelden daha ucuza gezebilirim. Zaten benzinli bir araç olarak, çok yaktığını da belirtmiştim önceki mesajımda. Yine belirteyim benim kullanım tarzımda bu araç bana yetiyor, bütçeme de uyuyor.

    Benim yıkmak istediğim asıl tabu atmosferik araçların 1.6'dan ibaret olmadığı. Bizim ülkemizde bu kuralın işlememesi yine de dünyadaki gerçeği değiştirmiyor




  • Gediklii kullanıcısına yanıt
    Zeperfs benim de dikkatimi çekti. Ama benim kendi aracımda elde ettiğim verilerle orada yazan veriler uyuşmuyor. GErek son hız gerek ara hızlanmalar olsun. Sonuçta bireysel kullanıcıların sisteme girdiği verilerle oluşan bir veritabanı. S40 için sadece 1-2 kişi veri girmiş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen

    1.0 tsi motoru 300 binde de görmek isteriz...
    300binde motor açılmamış atmosferik kaç tane var ?
    Yakınımın atmosferik motoru 100 binde conta yaktı
    Ama motordan dolayı değil bakımsızlık ve dikkatsizlikten dolayı

    tabiki aracı sürekli yüksek devirde kullanıp hor kullanırsan 300 bin gitmez ama nazik insan gibi kullanırsan atmosferik den ciddi bir fark olmayacaktır hem daha akıcı olacaktır.

    Aynısı atmosferik için de geçerli sürekli 6bin devir çeviren bir atmosferik motor 300 binde oda elinde kalır

    Bu kafa yapısı yanlış
  • Diablo kullanıcısına yanıt
    1.2'yi hiç denemedim ama bir kaç farklı yerde 1.6 turbo dizel ile ufak kapışmalarım oldu. Birisi multijet linea idi. Otobanda düzde sıkıştırınca basmıştım. Maksimum torku aldığım devirlere gelince linea geride kalmaya başlamıştı.
    Bir başka zaman da yine bir rampada, dizel focus takıldı peşime. Yine 130'lu hızlardan sonra aramızdaki fark açılmaya başlamıştı.

    Ama benim arabaya yük koysanız sonuç tamamen değişir. Dizelin kendine has bir avantajı zaten bu. Atmosferik en büyük farkını üst hızlarda ortaya koyuyor. 3500 devirin altında ölü.

    Edit: Polo'yu fabrika hız verileri benim araçla neredeyse aynı olduğundan paylaşmıştım. Hatta verdiğim videoda 0-100'ü benden daha iyi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 17 Eylül 2018; 21:17:9 >
  • Ben en dusuk seviyede motor olarak c elyse ornek verdim..yoksa ozelliklerini tartışmıyoruz..ona bakarsan c sinifi butun dizeller yokusu cok seri cikabilir dusuk devirlerde ve frene basincada durur..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Gelsin geçsin bakalım bekliyorum.

    Bu arkadaşın daha düz yolda canı çıkıyor. Ki arada 17 senelik fark var.
    https://www.youtube.com/watch?v=ZpQRJNYoPrQ
    Kendiniz söylüyorsunuz eskidi o yıllar yoktu turbo benzinli atmosferik kullanılıyordu o zamanlar iyidi kullanılıyordu

    Yıllar geçti teknoloji gelişti artık turbo benzinli araçlar çıkıyor şehir içi kullanmak hem daha pratik hem yakıtı daha az son hız da da fark yok.

    Niye kendine eziyet edesin atmosferik ile devir çevirmekle uğraşasın ki alırsın turbo beslemeyi biner gidersin.

    Ha yok bütçene uymaz atmosferik yine alırsın atmosferik kullanılmaz veya yokuş çıkmaz diyen yok mecbursan şartlar onu gerektiriyorsa atmosferik kullanırsın bende yıllarca kullandım

    Ama şunu kafanıza sokmanız lazım atmosferik motor turbo beslemeden iyi değil bunu biz demiyoruz tüm araç inceleyen kanallar söylüyor aksini söyleyen bir kanal söyleyin belki fikrimiz değişir




  • BOLDVIPER kullanıcısına yanıt
    Aynen. Ama laguna'da 1.8 yoktu diye biliyorum. Sadece 2 litre vardı diye kalmış aklımda. Gerçi o da bunun aynısı, tek farkı 0.2 litre daha büyük.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Atmosferik araçlar yokuş çıkarken yakıtı içiyor, turbolu araçlar yokuş yukarı çıkarken termodinamik yasalarını yırtıp atıyor galiba.
    Atmosferik araç yokuş çıkarken çok yakıyorsa, turbolu araç da çok yakacak. Sonuçta yaptığınız iş aynı kütleyi aynı eğimde aynı hızla yukarı çıkarmak. Turbo motorun düşük devirde olması ya da az bağırması yakıt harcamadığı ya da yorulmadığı anlamına gelmez.
    Aksine, atmosferik araç 6000 devir çevirirken yağ pompası da 6000 devirde döner, motor parçaları arasındaki yağ daha hızlı yenilenir, su devirdaim pompası 6000 devirde döner, soğutma suyu motorun içerisinde daha hızlı hareket eder. Turbo motor burada 2/3 hızla yağlama ve soğutma yapar.
    Yakıt olarak da yokuşta her iki motor da yakacaktır, sonuçta her iki motordan da güç talep ediyorsunuz.
    Gaza asılıp 3000 devirde 6000 devirlik hava bastığını, ona oranla da yakıtın gittiğini unutuyor arkadaşlar. Çevremde turbo benzinli var gırla, atmosferik mi yakıtı içiyormuş rampa çıkarken ? Turbo benzinlide gaza iyice bas bakalım ne oluyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrcnd

    Kendiniz söylüyorsunuz eskidi o yıllar yoktu turbo benzinli atmosferik kullanılıyordu o zamanlar iyidi kullanılıyordu

    Yıllar geçti teknoloji gelişti artık turbo benzinli araçlar çıkıyor şehir içi kullanmak hem daha pratik hem yakıtı daha az son hız da da fark yok.

    Niye kendine eziyet edesin atmosferik ile devir çevirmekle uğraşasın ki alırsın turbo beslemeyi biner gidersin.

    Ha yok bütçene uymaz atmosferik yine alırsın atmosferik kullanılmaz veya yokuş çıkmaz diyen yok mecbursan şartlar onu gerektiriyorsa atmosferik kullanırsın bende yıllarca kullandım

    Ama şunu kafanıza sokmanız lazım atmosferik motor turbo beslemeden iyi değil bunu biz demiyoruz tüm araç inceleyen kanallar söylüyor aksini söyleyen bir kanal söyleyin belki fikrimiz değişir

    Alıntıları Göster
    Alt devirde tork var diye 2500 devirde arabaya rampa çıkartmaya çalışmak, motor konusunda bilgisizlik ile açıklanabilir. Turboymuş, atmosferikmiş fark etmiyor. Hatta turboda daha kritik.

    Bende bundan önce 1.3 jazz vardı 2012 model 100 hp. Aynı paralara alınabilecek 90 hp'lik 1.2 tsi'ları geçiyordum rampada. Gelin bir de bana sorun atmosferik motoru.

    Araç kanallarından detaylı değil, yüzeysel teknik bilgi alınır ancak. Atmosferik motorun da turboya göre avantajları var elbet. Bunların en başında da öngörülebilir yakıt tüketimi geliyor. Çünkü atmosferik motor tam gaza yakın karışımda zenginleştirme yapmaya başlıyor. Turbo motorlar gaz pedalının yarısında fazladan yakıt atmaya başlıyor mecburen. "2500'de gazı kökler rampa çıkar az yakarım" cılar gelsin de bana bunun hesabını yapsın.




  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Yalnız şimdi fark ettim, Japonlar hakikaten yapmış. 1.3 litreden 100 beygir çıkarmak. Bende tam yarım litre fazlalık var ama elde ettiğim sadece 22 beygir. Arada yıl farkı falan var tabii ama yine de bir acayip bu adamlar
  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Cok guzel aciklamissin dusuk devirde dipgaz yapildiginda ters basinctan kaynaklanan titresim ve vuruntuda cabasi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrcnd

    300binde motor açılmamış atmosferik kaç tane var ?
    Yakınımın atmosferik motoru 100 binde conta yaktı
    Ama motordan dolayı değil bakımsızlık ve dikkatsizlikten dolayı

    tabiki aracı sürekli yüksek devirde kullanıp hor kullanırsan 300 bin gitmez ama nazik insan gibi kullanırsan atmosferik den ciddi bir fark olmayacaktır hem daha akıcı olacaktır.

    Aynısı atmosferik için de geçerli sürekli 6bin devir çeviren bir atmosferik motor 300 binde oda elinde kalır

    Bu kafa yapısı yanlış

    Alıntıları Göster
    Lpg olmayan ve bakımları zamanında yapılan, hor kullanılmayan atmosferik milyon da devirir sıkıntısız bi şekilde, aynısını 1.0 tsi için söyleyebilir miyiz ? İmkansızdan öte.

    100 binde conta yakan yakınınızı örnek olarak gösterirseniz 50-70 binde "piston kıran" tsi motorları da söylemek gerekir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Yalnız şimdi fark ettim, Japonlar hakikaten yapmış. 1.3 litreden 100 beygir çıkarmak. Bende tam yarım litre fazlalık var ama elde ettiğim sadece 22 beygir. Arada yıl farkı falan var tabii ama yine de bir acayip bu adamlar
    Fakat bu seferde tork yani aracin kullanim esnekligi pek olmuyor cok iyi sanziman oranlariyla kombine edilmesi gerek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1,8 atmosferik candır. Devir çevirmek gerekir yokuşta elbet ama turbolu aracın 3000-3500 devirde yaktığını arnosferik 4000-4500 den sonra anca yakıyor. Turbo araç konfor ve performansın optimum birleşimi.



    1,8 motorlar pek kalmadı yeni modellerde ama şu genç yaşımda 1,4 turbo yerine 1,8 atmosferik alıp basa basa gitmeti tercih ederim. Tabi aynı fiyat olacaksa. Hiç yoktan basar basmaz gazı hissediyorsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    Fakat bu seferde tork yani aracin kullanim esnekligi pek olmuyor cok iyi sanziman oranlariyla kombine edilmesi gerek

    Alıntıları Göster
    Valla yapacaklarının en iyisini yapmışlar diyebilirim. 1-2 geçişinde devir çok düşüyordu sadece. Onun haricinde güzel.

    Şöyle ki, 100 ile giderken devir 3000. Kısa şanzıman kafa ütüler gibi geliyor, fakat 120 ile giderken gazı biraz ezdiğinizde, hacminden ve boyundan beklenmeyecek şekilde beşinci viteste yürüdüğünü görüyorsunuz. Devir yüksek çünkü.

    1.0 tsi polo ile kapışmıştım düzlükte. 100 ile arkasından geldim üçüncü vitese aldım, selektör yaptım. Zaten makas atarak girmişti önüme. Boşluğu bulunca gaza geldi bastı. Sıfır almış ya bir de, uçuyor sandı kendini hafif de tork görünce. 130-140 dolaylarında ağır ağır, kanırta kanırta geçtim. 170-180 gittim, pes etti zaten. Elinden gelen hiçbir şey de yoktu, hatta yanından geçerken el salladım bye bye diye.

    Ayrıca, motorun bilinen "hiçbir" kronik sorunu yok. Bobin yakmaz, rölantide titremez, manifold çatlatmaz, egr tıkamaz, bujileri servise göre 120 bin gider ( ben 120 binde söktüğümde pişman olmuştum ). Trigeri ömürlük zincirli. Tsi'lar gibi şıkırdama yapmaz, uzama yapmaz. Elektronik olarak hiçbir sensörünün bozulduğuna da şahit olmadım. Turbolu araçlarda da olan sensörler var sonuçta, fakat bozulmuyor.

    Alt devir ve yüklerde tek emme valfini kapatan vtec mekanizması var. Dolayısıyla havayı yanma odasına asimetrik alır. Asimetrik giren akış girdap oluşturunca yakıtı baya iyi karıştırır, egr yüzdesini de arttırabilir bundan sebeple.

    Şehiriçi 6-6.5 yakardı, uzun yol 4.5 falan, hafif tempolu 5. Şehiriçi ağırlıklı 9800 km ortalamam 6.1 litreydi. Tüp de takılıyor. Polo tsi alana bilgisiz gözüyle bakardım.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.