Şimdi Ara

Yokuş tırmanan atmosferik (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
159
Cevap
1
Favori
15.589
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
20 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BAYOKAN84

    Atladığın nokta insanlar genelde araçlarını 2000-2500 devir civarında kullanıyor, atmosferik aracı 2500 devirde kullan bakalım nasıl gidiyor.

    Atmosferik gitmez değil, gider evet ama 5000-6000 devir çevirirsen gider.Tüplü araç kullanıcılarının yarısından fazlası bu araçları dizel gibi kullanmaya

    çalışıyor, dolayısıyla da araç gitmiyor, çekmiyor deniyor. Adama atmosferik motor diyorsun o ne diyor suratına bakıyor, sorsan 40 yıllık şoför.

    Kısaca bu motorların yüksek devirde kullanılması gerektiğini bilen insanımız gerçekten çok az.Alışmış herkes 2000 devirde vites atmaya, her aracın kullanılış

    şekli aynı sanıyorlar.
    Bu konuda aynen bakın ben de 2.0'ını kullanıyorum, dizel gibi vites atınca dahi güzel yürüyen bir araba. Hatta 3. Vites 1000 devirde yokuşa sardım kısacık yokuşu 1500 devirle bitirdim. Bu yönden avantanımız var.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    2.0t ve t4 kullanmanizi tavsiye ederim atmosferik gibi calisan hisli guzel ve rafine hizlanan makinalar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • atmosferik gitmez diyenler yanlış ifadede bulunuyor ilk hızlanmalarda turbolu araç daha atak ve seridir bu durumu atmosferikle kıyaslayan insanlar yanlış ifadede bulunarak atmosferik gitmiyor diyor oysaki yavaş ama artan bir hızı var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    2.0t ve t4 kullanmanizi tavsiye ederim atmosferik gibi calisan hisli guzel ve rafine hizlanan makinalar
    Çok hevesliyim de, elimdeki 2.0 gayet temiz ve diri. Bunu verip de kapalı kutu almak istemiyorum. Hatta 1,5 sene önce bir tane 2.0T'ye heveslendim 2003 model, adamların temiz dediği araba soldan ağır kazalı çıktı, hava yastıkları açılmış içine tıkıştırılmış, motorda ve hidrolik direksiyon pompasında falan da masrafları vardı. Öyle kaldı. Eğer benimki kadar temiz bir 2.0T ya da T4 bulursam ancak o zaman düşünürüm. Aksi takdirde devam.
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    2001 model makyajli versiyonsa cokta sart degil 136 hp de bu makinayi gayet iyi yurutuyor trafikteki cogu arac 90-120 hp bandinda zaten motor blogu 2.0t ve 2.0t4 ile ayni gayet dayanikli ve toleranslari guzel bir motor gule gule kullanin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benzin ibresi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • alcohol06 A kullanıcısına yanıt
    Türkiyede 5 çeşit s40 var. 1.6, 1.8, 2.0, 2.0T ve 1.9 T4 (daha sonra 2.0 T4 oldu). Bunların hepsi volvo motoru. GDI buraya hiç gelmedi. Bir de 1.9 dizeli var ama o da hiç gelmedi.

    Bu motorun hacmi 1783 cm3. Yani 2.4'den downsizing olduğunu sanmıyorum.
    115'lik versiyon 2001 öncesi makyajsız kasada kullanıldı. O 1731 cm3 ve 115 beygir. Piston çapları aynı, sadece strok uzunluğu daha kısa.

    Boyutuna göre çok da hafif sayılmaz, 1280 kg. Çünkü aracın ebatları küçük. Zamanında D sınıfı diye lanse edildi ama aracın dış ebatları bugün C sınıfının en ufak araçları kadar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 18 Eylül 2018; 13:27:3 >
  • Shifter06 S kullanıcısına yanıt
    O şekilde yapınca kadran gözükmüyordu hocam. Açıkçası videoyu çekme amacım da konu açmak değildi, araçta meydana gelen değişimi test ediyordum.

    Daha önce aynı yokuşta 1.6 dizel focus'u geçmiştim, yani basınca çıkıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    2001 model makyajli versiyonsa cokta sart degil 136 hp de bu makinayi gayet iyi yurutuyor trafikteki cogu arac 90-120 hp bandinda zaten motor blogu 2.0t ve 2.0t4 ile ayni gayet dayanikli ve toleranslari guzel bir motor gule gule kullanin
    Hocam araba 1999 üretimi 2000 model ama motor makyajlı kasanın motoru 136 beygirlik olandan. VVT falan var motor koduna bakınca da makyajlı olduğu doğrulanıyor. İşin daha garibi M56 şanzıman var bir de. Donanım olarak da full olmasa da orta dolulukta bir araç (Yol bilgisayarı, ısıtmalı koltuk, DSA, Sunroof yok). E bir de temiz ve bakımlı olunca değiştirmek istemiyorum pek tabii.
  • 1.6 turbo dizelle araba dolu 2 ton ağırlıkta bende 180-190 görüyorum yokuşta. Yakıtta 14 litre gösteriyor anlık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt
    Bende 2.0t olanı var, dediğiniz gibi daha büyük hacimli atmosferik gibi davranıyor. Hatta vvt nin etkisi gösterdiği devirler turbodan daha belirgin oluyor

    Yalnız t4 3000 devirden sonra tokat gibi vuruyordu diye hatırlıyorum, klasik eski nesil turbo havası yani.
  • nacker kullanıcısına yanıt
    2.4lt olan atmosferikti, muhtemelen onun tek silindir çıkarılmışı ama destroke da yapılmış motor. Bu jenerasyon Volvo motorlarının tamamı modülerdir, silindir çapları hiç değişmiyor diye biliyorum, senin de aynı ise ondan türetilmiş olması lazım. S40'daki ilk motoru 1.8 olan, sonrakini 1.7 sanıyordum ben, tam tersiymiş.

    edit: 1948cc olan S40 2.0'lerdeki motor 2.4'ün doğrudan tek silindir iptali olanmış, 2435cc/5=487, 487x4=1948cc.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alcohol06 -- 18 Eylül 2018; 13:59:27 >
  • Bahsettigin yerde ahim sahim bi rampa yok kıçı kırık xsara 1.6 ile ayni hizi yapiyordum simdiki 1.5 era ile cok rahat cogu araci tokat manyagi yapiyorum yani abartilacak bi durum yok kardesim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ferfecir66 -- 18 Eylül 2018; 15:18:30 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yakıt göstergesi de nerdeyse hız göstergesi kadar hızlı çalışıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende da atmosferik Civic var cayır cayır gidiyor rampada ama paddle shiftler ile.
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Sevgili Nacker,



    Arabada demleniyor musun :) bu şarkılar ile gazlanir mi ? :)





    Check Engine (motor)Işığına rağmen arabayi zorlamasaydin iyiyidi, volvo da bir yere kadar :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 18 Eylül 2018; 17:51:53 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mp3 player'ı shuffle (rastgele) modu ile kullanıyorum. Ne çıkarsa şansıma artık. Arada klasik müzik falan gelse daha beter ya

    Arıza lambası oksijen sensörü yüzünden yanıyor. Yakıt tüketimini biraz artırması dışında fazla bir negatif etkisi yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 18 Eylül 2018; 18:21:1 >
  • ferfecir66 F kullanıcısına yanıt
    Ne güzel işte, rampanın tozunu attıran bir atmosferik daha.
    Era zaten hafif ve bildiğim kadarıyla şanzıman oranları kısa bir araç, o motor uçurur onu.
  • Atmosferik araç gitmez diye birşey yok. Sadece aynı hacimdeki turbolu motor atmosferiğe göre daha yüksek tork sağlar. Güç=tork x devir formülüne göre turbolu araçlar düşük devirde daha yüksek güç verir. Bu da yokuşlarda ve ilk kalkışta daha iyi ivmelenme sağlar. Atmosferikten yüksek güç almak için devir çevirmek gerekir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen

    1.0 tsi motoru 300 binde de görmek isteriz...
    Konunun bitirici mesajı bu olmuş
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.