Şimdi Ara

17' Jant problem olur mu?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
22
Cevap
0
Favori
7.548
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar Bravo aldım aracı teslim almadan farkla 17" jant talep ettik. (ben satın alma sırasında yoktum) bizimkilere lastik yanakları incelecek (16"'e göre) yok efendim 17" kullanmayın lastiklerde balon yapıyor sert çarpmalarda lastiğe zarar verirsiniz mazallah patlar diye zırvalamışlar. yahu taşrada da yaşamıyoruz ki akşama kadar çukurlarda gezelim. aslı nedir bu işin. veya 17" de kullanılması gereken yanak kalınlığı ideal ne olmalı. hoş.. lastik ebatlarını verseydim daha mantıklı bir soru olurdu.



  • Ülkemizin yol durumu maalesef avrupanın birçok ülkesi gibi pürüzsüz değil.

    Çukur , kasis , tümsek hat safhada.O yüzden ince yanak lastik takarsanız çok çabuk balon , parçalanma , yırtılma ve patlama yapar.Bu bir zırvalama değildir.


    Çevremde ince yanak lastik kullanıpta iki ayda bir sürekli lastik değiştiren onca arkadaşım var.Çekilecek çile değil.Cebinizi yorar.Lastikçiyle de kanka olursunuz.


    17 lastik kullanmakta ısrarcıysanız en az 55 yanak ölçüsüne sahip lastik kullanın.


    Ekstra olarakta yakıt sarfiyatı en güzel sebebidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi !sTaNbLuE -- 28 Aralık 2010; 19:08:22 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: !sTaNbLuE

    Ülkemizin yol durumu maalesef avrupanın birçok ülkesi gibi pürüzsüz değil.

    Çukur , kasis , tümsek hat safhada.O yüzden ince yanak lastik takarsanız çok çabuk balon , parçalanma , yırtılma ve patlama yapar.Bu bir zırvalama değildir.


    Çevremde ince yanak lastik kullanıpta iki ayda bir sürekli lastik değiştiren onca arkadaşım var.Çekilecek çile değil.Cebinizi yorar.Lastikçiyle de kanka olursunuz.


    17 lastik kullanmakta ısrarcıysanız en az 55 yanak ölçüsüne sahip lastik kullanın.


    Ekstra olarakta yakıt sarfiyatı en güzel sebebidir.
    Rahat ol birşey olmaz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dentex Dentex

    Rahat ol birşey olmaz

    Alıntıları Göster
    ben 18" 40 yanak kullanıyorum istanbulda. balon ve patlama muhabbetim hiç olmadı. 20 bin km yaptım. sadece son on jantım hafif yamulmuştu ama o kadar olur. duzelttirdim ve keyfime bakıyorum :) yanlız çok konfor kaybı oluyor vuruntu yapıyor bozuk yollarda.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hacker111

    ben 18" 40 yanak kullanıyorum istanbulda. balon ve patlama muhabbetim hiç olmadı. 20 bin km yaptım. sadece son on jantım hafif yamulmuştu ama o kadar olur. duzelttirdim ve keyfime bakıyorum :) yanlız çok konfor kaybı oluyor vuruntu yapıyor bozuk yollarda.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşımın 2006 cliosuna 195-45-16 lastik ve 16 jant taktık, siz de 17 jant aldığınız taktirde yanak kalınlığınız 45 olucaktır. Yayları internetten sipariş ettik, gelmeden önce 3 gün kadar yaysız gezdik. 65 yanağa göre çok aşırı bir konfor farkı yoktu. Ama 40mm maxtrac yaylardan sonra beşik gibi olduk o ayrı... Dikkat edildiği taktirde öyle kolay kolay çatlayıp patlamaz, 55 yanak 16 janttan 45 yanak 17 janta yaysız şekilde geçildiği durumda da öyle ahım şahım konfor düşüklüğü olmaz...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aarmaganozturk

    Arkadaşımın 2006 cliosuna 195-45-16 lastik ve 16 jant taktık, siz de 17 jant aldığınız taktirde yanak kalınlığınız 45 olucaktır. Yayları internetten sipariş ettik, gelmeden önce 3 gün kadar yaysız gezdik. 65 yanağa göre çok aşırı bir konfor farkı yoktu. Ama 40mm maxtrac yaylardan sonra beşik gibi olduk o ayrı... Dikkat edildiği taktirde öyle kolay kolay çatlayıp patlamaz, 55 yanak 16 janttan 45 yanak 17 janta yaysız şekilde geçildiği durumda da öyle ahım şahım konfor düşüklüğü olmaz...

    Alıntıları Göster
    bir arkadaşımın bmw'sinde bahsi geçem büyük jantlardan ve yanakları küçük olan lastiklerden vardı. o öyle almıştı. araç almanyada otobanda kullanılan bir araçmış ve ona göre o lastikler tercih edilmiş. gel gelelim türkiye de çok rahatsızlık yaratıyordu.
    orijinal jant ve lastiklerini taktıktırdık ve arkadaşım ilk sürüşünde oh be dedi.

    bir diğer arkadaşımın aracında yine bu tip jant lastik çifti var. durup duruken bir çukura düşüp lastiği yarıyor, malum pahalı lastikler ve 250 TL si durduk yere gidiyor. 3-4 defa oldu. en son 1 ay önce yine oldu. o görünüşünü seviyor ve bu duruma alışmış.

    yani tercih meselesi. o çukura diğer jant-lastikle düşse 250 TL si gitmezdi. ama herşeyin bir bedeli oluyor işte.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    bir arkadaşımın bmw'sinde bahsi geçem büyük jantlardan ve yanakları küçük olan lastiklerden vardı. o öyle almıştı. araç almanyada otobanda kullanılan bir araçmış ve ona göre o lastikler tercih edilmiş. gel gelelim türkiye de çok rahatsızlık yaratıyordu.
    orijinal jant ve lastiklerini taktıktırdık ve arkadaşım ilk sürüşünde oh be dedi.

    bir diğer arkadaşımın aracında yine bu tip jant lastik çifti var. durup duruken bir çukura düşüp lastiği yarıyor, malum pahalı lastikler ve 250 TL si durduk yere gidiyor. 3-4 defa oldu. en son 1 ay önce yine oldu. o görünüşünü seviyor ve bu duruma alışmış.

    yani tercih meselesi. o çukura diğer jant-lastikle düşse 250 TL si gitmezdi. ama herşeyin bir bedeli oluyor işte.

    Alıntıları Göster
    Valla türlü sıkıntıları var faydasından çok zararı var aracın orjinali neyse onu takcaksın tabi hoş görünmek açısından biraz oynama yapılabilir jant ve lastikde ama fazla abartıya kaçıldığı zaman çok sıkıntılar doğuruyo çok oynama yaptığın zaman en başka bütün kasislere yavaş gireceksin,araban çok yakacak,hızlı bir çukura girdiğin zaman ya jant yamulcak ya lasikde hasar oluşcak bu balon yırtılma vs.olabilir yani türlü sıkınıları var hem araca dolayısıylada kullanıcıya sahibine.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: of dead

    Valla türlü sıkıntıları var faydasından çok zararı var aracın orjinali neyse onu takcaksın tabi hoş görünmek açısından biraz oynama yapılabilir jant ve lastikde ama fazla abartıya kaçıldığı zaman çok sıkıntılar doğuruyo çok oynama yaptığın zaman en başka bütün kasislere yavaş gireceksin,araban çok yakacak,hızlı bir çukura girdiğin zaman ya jant yamulcak ya lasikde hasar oluşcak bu balon yırtılma vs.olabilir yani türlü sıkınıları var hem araca dolayısıylada kullanıcıya sahibine.

    Alıntıları Göster
    konfor olarak biraz azalır bozuk yolda dikkat etmek gerekir ama yol tutuş bakımından da + kazandırır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SAİM.

    konfor olarak biraz azalır bozuk yolda dikkat etmek gerekir ama yol tutuş bakımından da + kazandırır

    Alıntıları Göster
    yol tutuşuna bir artısı olacağını düşünmüyorum da şık duruyor ince yanak geniş jant. çünkü Bravo biraz kaslı bir yapıda 16" biraz küçük duruyor gibi.. jant orjinal zaten fiat bravo katalogdaki aksesuar olarak isteğe bağlı taktırılıyor. bravo afişlerinde hep bu jantla fotoları var zaten.. birde içerisinde brembo fren diskleri ile daha hoş duracak.. ama bu kadar riski görünce vaz geçtim.. sonuçta güvenlik ve konfor görünüşten önce gelir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufukman

    yol tutuşuna bir artısı olacağını düşünmüyorum da şık duruyor ince yanak geniş jant. çünkü Bravo biraz kaslı bir yapıda 16" biraz küçük duruyor gibi.. jant orjinal zaten fiat bravo katalogdaki aksesuar olarak isteğe bağlı taktırılıyor. bravo afişlerinde hep bu jantla fotoları var zaten.. birde içerisinde brembo fren diskleri ile daha hoş duracak.. ama bu kadar riski görünce vaz geçtim.. sonuçta güvenlik ve konfor görünüşten önce gelir.


    Yol tutuşunu kesinlikle arttırır. Ama 16" ile 17" arasında cok büyük bir fark olmaz. :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hacker111

    quote:

    Orijinalden alıntı: ufukman

    yol tutuşuna bir artısı olacağını düşünmüyorum da şık duruyor ince yanak geniş jant. çünkü Bravo biraz kaslı bir yapıda 16" biraz küçük duruyor gibi.. jant orjinal zaten fiat bravo katalogdaki aksesuar olarak isteğe bağlı taktırılıyor. bravo afişlerinde hep bu jantla fotoları var zaten.. birde içerisinde brembo fren diskleri ile daha hoş duracak.. ama bu kadar riski görünce vaz geçtim.. sonuçta güvenlik ve konfor görünüşten önce gelir.


    Yol tutuşunu kesinlikle arttırır. Ama 16" ile 17" arasında cok büyük bir fark olmaz. :)

    Alıntıları Göster
    Bende jant almadan baya araştırmıştım herkes yok şöyle balon yapar yok şöyle patlar çatlar diyordu 18 yerine 17 jant aldım yanağıda büyük tuttum 205/50 şeklinde keşke 18" 225/40 yanak alsaymışım diyorum şimdi.50 yanak çok büyük ve 17 jant küçük geliyor gözüme şimdi...merak etme hiç bir sıkıntı olmuyor arabada 5 kişi bile ne çukurlara girdim çıktım bişeycik olmadı.Ama lastiği michelin seçme sert lastik al bridgestone gibi...balon yapma ihtimalini çok çok azaltırsın.




  • bence 17 jant biraz problem olabilir çünkü bendeki arabada da orjinal jant boyutları 205 40 17 ve şuana kadar çöpe 4 tane lastik attık bizim ülkemizde en ufak bi yağmurda yollar köstebek çukuruna döndüğü için ve içi suyla dolduğunda göremiyoruz direk çukurun içindesin ve lastik balon veya yarılmış durumda oluyor bence birkez daha düşün ayrıca ben dayanamayıp kış lastiklerimi 205 55 16 ya çektim bunuda belirtmek isterim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: speedy74

    bence 17 jant biraz problem olabilir çünkü bendeki arabada da orjinal jant boyutları 205 40 17 ve şuana kadar çöpe 4 tane lastik attık bizim ülkemizde en ufak bi yağmurda yollar köstebek çukuruna döndüğü için ve içi suyla dolduğunda göremiyoruz direk çukurun içindesin ve lastik balon veya yarılmış durumda oluyor bence birkez daha düşün ayrıca ben dayanamayıp kış lastiklerimi 205 55 16 ya çektim bunuda belirtmek isterim

    lastiklerin ne senin?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Eski Günler

    quote:

    Orijinalden alıntı: speedy74

    bence 17 jant biraz problem olabilir çünkü bendeki arabada da orjinal jant boyutları 205 40 17 ve şuana kadar çöpe 4 tane lastik attık bizim ülkemizde en ufak bi yağmurda yollar köstebek çukuruna döndüğü için ve içi suyla dolduğunda göremiyoruz direk çukurun içindesin ve lastik balon veya yarılmış durumda oluyor bence birkez daha düşün ayrıca ben dayanamayıp kış lastiklerimi 205 55 16 ya çektim bunuda belirtmek isterim

    lastiklerin ne senin?

    Alıntıları Göster
    brıdgestone blızzak




  • quote:

    Orijinalden alıntı: speedy74

    brıdgestone blızzak

    bridgestone serttir normalde ama seninki kış lastiği,kış lastikleri yumuşak olur.Balon ve patlama sorunları ondan olmuştur.çünkü ben bridgestone potenza kullanıyorum kaza yapmamak için direksiyonu kırıp 20cm yüksekliğindeki kaldırıma çıktım ona rağmen ne jantıma bir şey oldu nede lastiklerime
  • quote:

    Orijinalden alıntı: speed need


    quote:

    Orijinalden alıntı: speedy74

    brıdgestone blızzak

    bridgestone serttir normalde ama seninki kış lastiği,kış lastikleri yumuşak olur.Balon ve patlama sorunları ondan olmuştur.çünkü ben bridgestone potenza kullanıyorum kaza yapmamak için direksiyonu kırıp 20cm yüksekliğindeki kaldırıma çıktım ona rağmen ne jantıma bir şey oldu nede lastiklerime

    olabilir ama gerçekten güzel bir lastik brıdgestone sonuçta yinede dikkat etmek gerekiyor, bu lastiklere yani ince yanak olanlara bazen kocaman bir çukura giriyorsun hiç bişey olmuyor bazende küçük bir çukurda balon oluşabiliyor birazda şans olsa gerek.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: speedy74


    quote:

    Orijinalden alıntı: speed need


    quote:

    Orijinalden alıntı: speedy74

    brıdgestone blızzak

    bridgestone serttir normalde ama seninki kış lastiği,kış lastikleri yumuşak olur.Balon ve patlama sorunları ondan olmuştur.çünkü ben bridgestone potenza kullanıyorum kaza yapmamak için direksiyonu kırıp 20cm yüksekliğindeki kaldırıma çıktım ona rağmen ne jantıma bir şey oldu nede lastiklerime

    olabilir ama gerçekten güzel bir lastik brıdgestone sonuçta yinede dikkat etmek gerekiyor, bu lastiklere yani ince yanak olanlara bazen kocaman bir çukura giriyorsun hiç bişey olmuyor bazende küçük bir çukurda balon oluşabiliyor birazda şans olsa gerek.

    tabiki...o kadar çok değişken var ki bu işte...çukura girdiğin açıdan tutta lastik havalarına arabanın içinde ki ağırlığa kadar herşey etken..benim kazamda normalde 20 cm lik kaldırıma çıkıp lastik yarmamak mümkün değil ama demekki şartlar ona göre uygundu ve hiç bir şey olmadı.ben arabadan inmeden önce jantı lastiği geçtim heralde ön takımı komple bıraktım diye düşündüm baktığımda hiç bir şey yoktu.kendi tahminime göre demek ki kaldırıma tam dik değilde biraz paralel yatay çıkmışım ki bir şey olmamış.Önceki 205/55/16 orjinal jant+lastiğimde bile ufacık çukurlarda kaç kere jantımı eğdim lastiğimi balon yaptırdım vs..şans işi birazda




  • quote:

    Orijinalden alıntı: speed need


    quote:

    Orijinalden alıntı: speedy74


    quote:

    Orijinalden alıntı: speed need


    quote:

    Orijinalden alıntı: speedy74

    brıdgestone blızzak

    bridgestone serttir normalde ama seninki kış lastiği,kış lastikleri yumuşak olur.Balon ve patlama sorunları ondan olmuştur.çünkü ben bridgestone potenza kullanıyorum kaza yapmamak için direksiyonu kırıp 20cm yüksekliğindeki kaldırıma çıktım ona rağmen ne jantıma bir şey oldu nede lastiklerime

    olabilir ama gerçekten güzel bir lastik brıdgestone sonuçta yinede dikkat etmek gerekiyor, bu lastiklere yani ince yanak olanlara bazen kocaman bir çukura giriyorsun hiç bişey olmuyor bazende küçük bir çukurda balon oluşabiliyor birazda şans olsa gerek.

    tabiki...o kadar çok değişken var ki bu işte...çukura girdiğin açıdan tutta lastik havalarına arabanın içinde ki ağırlığa kadar herşey etken..benim kazamda normalde 20 cm lik kaldırıma çıkıp lastik yarmamak mümkün değil ama demekki şartlar ona göre uygundu ve hiç bir şey olmadı.ben arabadan inmeden önce jantı lastiği geçtim heralde ön takımı komple bıraktım diye düşündüm baktığımda hiç bir şey yoktu.kendi tahminime göre demek ki kaldırıma tam dik değilde biraz paralel yatay çıkmışım ki bir şey olmamış.Önceki 205/55/16 orjinal jant+lastiğimde bile ufacık çukurlarda kaç kere jantımı eğdim lastiğimi balon yaptırdım vs..şans işi birazda

    kesinlikle öyle kazasız ve cezasız günler inşallah




  • Arkadaslar 2000 model corsam İcin jant kapağı almayı DUSUNUYORUM.... Acaba diyorum jAnt kapaklarının Çelik olanı metal olanı yok mu plastik hic dayanmıyor kırılıyor hemen
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Neferzade

    Arkadaslar 2000 model corsam İcin jant kapağı almayı DUSUNUYORUM.... Acaba diyorum jAnt kapaklarının Çelik olanı metal olanı yok mu plastik hic dayanmıyor kırılıyor hemen
    dostum hayırlı uğurlu olsun ben fiat bravonun marka lansmanını yaptım 9 ay kadar her çeşidini kullandım ve üzerime zimmetli birtane sport style vardı oda 17 jantlı versıyonuydu..sunu soyleyebılırım arabanın yol tutusu 17 jantlarla cok farkedıyor konfor acısından hıc bır kayıp yok yakma konusuna gelıncede benım kullanım 120 bg dizel versıyondu cok az yakıyor(ılk etapta bıraz fazla 5000 km den sonra hatırı sayılır sekılde dusuyor yakıt ) sıkıntısız uzuyor.. bence cok guzel bır tercıh o arabayı bındıkce sevıceksın.. cok sert cukara dusersen normal lastıkde balon yapıyor yada yarılıyor..kazasız belasız kullan



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 2v2 -- 4 Ocak 2011; 15:51:55 >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.