Şimdi Ara

1600 cm3 silindir hacminde otomobillere LÜKS TÜKETİM VERGİSİ GELEBİLİR (16. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
317
Cevap
4
Favori
11.217
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Lan oğlum kartal'dan lüks arabamı olur lan!!!!!

    1.6 i.e kartal lüks araba ise bütün protokol üyelerinin kartala binmesini bekliyorum
  • Doğan Slx (süper lüx) fazladan vergiyi hakediyor demek ki
  • Huseyin-ZST kullanıcısına yanıt
    Bu vergilendirme metodunu düşünebilecek biri var mıdır acaba kurumlarda? Bütün resmi kurumlar birbirlerinin akraba ve hemşerileriyle dolmuş taşmışken, böyle bir hesaplamayı kim nasıl yapacak? Fikir bütçeye daha çok para girsin de ne olursa olsun mantığı ve kılıf ithalatı azaltmak falan filan. Yeter artık nefes alamıyoruz memlekette herşeye zam herşey ateş pahası nedir arkadaş bu savaş sonrası toparlanmaya çalışan ülkelerde bile böyle sıkışık ekonomi olmaz, olamaz..

    Bende sizin gibi ikinci elde tutulmayan arabalara binmeye çalışıyorum. Hedefim ya yeni avensis ya da alfa 159. Ağzına kadar dolu arabalar bomboş golf parasına satılıyor ne güzel tam benlik.
  • tasarruf arttirmak icinmis. at yalanı ....

    buyuk baliklarin yannda olan asalak baliklarini bilirsiniz su an asalak baliklar yok edilse 1 sene icinde ne acik kalir ne vergi yukselir ne de borc kalir...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TrMhMt

    Ne adam gibi vergisini veren bir halk nede vergi kacirana haddini bildirecek bir devlet var.

    Hal boyle olunca ortaya bunun gibi trajikomik durumlar cikiyor. Birtaraf sucun tamamini devlete yukluyor, obur taraf canak yalalaciligi mantigi ile toz kondurmuyor.

    Bu milletten de bu ulkeden de bu nedenle tiksiniyorum. Serefsilik, haysiyetsizlik, hirsizlik, kansizlik bu milletin meziyeti olmus. E parlamentolarda her ulkenin aynasi olduguna gore...

    Hak ettiginiz gibi yasiyorsunuz.

    Sen adam gibi vergi koymazsan halkta vergi kaçırır. Bu kadar gereksiz verginin içinde "halk adam gibi vergisini vermiyor yav" gibi bir yaklaşım taraflı bakmaktır. Ayrıca benim verdiğim vergiyle ülkemin insanlarına bakılmayıp mültecilere bakılıyorsa bende mümkün oldukça vermem o vergiyi




  • Bu konuda yapacağım herhangi bir yorum hit olur...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yakında c segmenti orta düzey bir arabanın lüks bir daire ile aynı fiyat olduğu bir ülke olacağız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    Yakında c segmenti orta düzey bir arabanın lüks bir daire ile aynı fiyat olduğu bir ülke olacağız.

    Şöyle ekleme yapayım ben de; çoğu gayri-menkul malum sermayelerin elinde fiyatları da malûm köpük yaşanacak ekonomik bir sarsıntıda bu fiyatların düşmesinden etkilenmemek için araba fiyatlarını da uçurabilirler ki zarara uğramasınlar, diğer taraftaki köpük belli olmasın amaç belli, olan vatandaşın alım gücüne olacak. Böyle giderse millet sadece elindekini korumaya çalışan, benzin yakıt ekmek su yiyecekle yetinen bir duruma düşecektir. Uzakdoğuda olduğu gibi bisiklet moped artar bundan böyle.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 0z0z -- 19 Ekim 2014; 13:36:28 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • "Maliye Bakanlığı aynı ürünlere yeni vergi ismi uydurma daire başkanlığı"

    çalışanlarını tebrik ederim.

    Bu sefer de geçirmeyi düşündükleri vergiyi "lüks tüketimden vazgeçirme" adı altında yerleştirmeyi uygun görmüşler. Gerçekten bu birimde yaratıcı arkadaşlar var.

    Ben bu son koyacakları vergiyle, ekmek gibi, su gibi, 1600 CC araba gibi bütün lüks tüketim bağımlılığımı bırakacağımı düşünüyorum.

    Benzer bir vergiyi evlerimiz için de uygulasınlar.

    Ne bu herkesin bir evi var. İsraf anasını satayım.

    Büyük kamplar yapılsın ve hepimizi oralara yerleştirsinler.

    Evlerimizi de suriyeli mezhepdaşlarımıza versinler.

    Biz vergi verelim, onların ülkelerini koruyalım. Onlar burda yaşasın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi superegoid -- 19 Ekim 2014; 13:56:58 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Irak, suriye ve ortadoğuda büyük israil kurmak adına yaşatılan kargaşa ile bölgenin " nüfussuzlaştırılma" politikaları sonucu ülkemize zamanla göç edecek 20 milyon her koşulda ve her ücrette "biad" sahibi göçmen geldikten sonra bu ülke bizim ülke olmaktan çıktıktan sonra... bu günler iyi günler tadını çıkartın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • http://www.gazetevatan.com/ercan-inan-690744-yazar-yazisi-oto-vergisine-yeni-duzen-5-er-puanlik-vergi-artisi/

    bakan'dan yalanlama gelmişti ama hala yeni haberler var!

    alıntı:

    "Otomobil vergileri motor hacmine göre 3 farklı kategoride alınıyordu. 1500 cc’nin altı yeni kategori olacak. ÖTV’ye de 5’er puanlık artış gündemde

    Maliye eski Bakanı Kemal Unakıtan’ın ‘yediveren gülü gibi’ dediği otomotiv sektöründe özel tüketim vergisinin yeniden düzenlendiği ve değişikliğin 1 Ocak 2015’ten itibaren uygulanmaya başlayabileceği konuşuluyor. Aldığım duyumlara göre Maliye bürokratlarının üzerinde çalıştığı taslağa son şekli verildi. Yeni sistemde otomotivden 3 yerine 4 farklı kategoride vergi alınacak.

    Daha önce silindir hacmi 1600 cm3’ü geçmeyen araçlar için alınan en düşük vergi dilimi yeni düzende 1500 cm3’ü geçmeyen araçlar olarak yeniden belirlenecek. 1500 ile 1600 cm3 silindir hacmine sahip araçlar farklı bir vergi diliminde değerlendirilecek. 2000 cm3’e kadar olan araçlar için farklı 2000 cm3’ün üzerindeki araçlar için de lüks kategoride farklı vergi oranı uygulanmaya devam edilecek."




  • Yanlis anladiysam duzeltin. Otomobillerin vergisinin artmasinin sebebi talep fazlaligindan gibi anladim.cunku IV.maddede verilen urunler otomobillere gore daha az satinaliniyor.

    Oyle ya da boyle adamlar isi kilifina uyduruyor. Kemal sunalin kaymakam oldugu filmde meshur bi idam mahkemesi var ya. Hakim,sen istedikten sonra ben hene asarim"diyo. Bu da o misal. Luks tuketim degil cok kullaniliyor...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    Çok yakında bu motor hacmine göre vergilendirme geyiği patlayacak.Ancak devletlülerim inatla bu uygulamaya devam ediyor. Bu uygulama ADALETSİZ.

    Zira 2.0 150hp aracımın torku da, tork-devir eğrileri de, hp-devir eğrileri de iyi dizayn edilmiş performanslı bir 1.6T araçtan düşük. Böyle bir 1.6t motora göre benim motorumun yakıt tüketimi de daha düşük. O arabasını alırken daha düşük vergi diliminden alıyor. Almasın demiyorum. Ancak devletin bu uygulaması adaletsiz. Ve artık yavaş yavaş işlerliğini kaybediyor. Çünkü 1.2T'ler piyasada. İsteseler 1.2T'den 140hp alıyorlar. Bu da 1.6 atmosferik 120hp bir aracın performansını aratmıyor.

    1.0 motorlar ile 1.4, 1.2 motorlar ile 1.6, 1.6 motorlar ile 2.0 motorlar kapışabilir vaziyette.

    Performans beklentisini devlet lüks olarak görüyor ise ve temel hedef ithalatı kısmak ise devletimin çok farklı bir vergi uygulamasına geçmesi gerek.

    Aşağıdaki önem sırasına göre ağırlıklandırılmış bir ortalama ile %1'lik dilimlerle hem ötv'yi hem mtv'yi alabilir devlet.

    1) 3'lü karma emisyon değeri (tek bir ölçüm tipine göre yapılan emisyon tipleri doğru sonucu vermiyor. Sağlıklı sonuç için 2-3 farklı yöntemle emisyon belirleyip, bu sonuçların bir karmasını almak daha doğru. Bu testler tüm araçlara zaten lisanslı kurumlar tarafından yapılıyor ve tüm araçların bu bilgilerini içeren databaseler var. Devletüm bu databaseleri kullanabilir.)

    2) Aracın fiyatı (lüks aracın fiyatına doğrudan yansıyor. Aracın vergisiz fiyatı arttıkça lüks arttığı varsayılabilir. Amaç ithalatı kısmak ise, aracın vergisiz fiyatını da vergi denklemine katarsanız, insanlar otomatik olarak seçenekleri arasında ekonomik olana yönelecektir.)

    3) Aracın ağırlığı (Aracın ağırlığı yakıt tüketimini belirleyen ana faktördür. Ağır aracın emisyon değeri de yüksek çıkacaktır. Ancak yetmez. Gereksiz yere ağır araca binenin devlet tepesine binmelidir. Gerek lastik aşınması, gerek asfalt aşınması yönünden de araç ağırlığı önemli bir faktördür. İnsanlar mümkün olduğunca hafif ve küçük araçlara yönlendirilmelidir.)

    4) Aracın büyüklüğü (Aracın büyüklüğü özellikle park sorunu ile doğrudan alakalıdır. Büyük araçların çoğunun küçük araca göre daha falza rüzgar kesitine sahip olduğu ve bunun doğrudan yakıt tüketimine yansayacağı da düşünülmelidir. Ek olarak genelde büyük araç = ağır araç. Kısaca bu sistemde araç büyüdükçe hem büyüklük çarpanından, hem ağırlık çarpanından, hem de emisyon çarpanından alıcı ek vergilere maruz kalacaktır.)

    Bu dört unsurun birleşiminden oluşan %1'lik dilimlerle değerlendirilen bir vergilendirme sistemi son derece adil ve insancıl ve çevre duyarlılığını ön plana çıkaran bir sistem olur. İthalatı azaltma hedeflerini de tutturacaklarına garanti veririm. İnsanlardan MTV'lerini de aynı vergi oranıyla ödemesi istenebilir. Aracın yaşlandıkça MTV'sinin azalması muhabbetini devam ettirip, sistemi yukarıdaki gibi güncellerlerse, sonra vergiyi haşırdatsalar bile, adaletsiz birşey kalmamış olur.

    Yukarıdaki 4 maddeye göre vergilendirelen araçlar düşünün. Küçük-hafif araçların çoğu aynı zamanda ekonomik araçlar. Bu araçların fiyatı değişmezken, yukarı doğru çıktıkça makasın şimdi olduğundan da fazla açıldığını göreceksiniz. Örneğin: fiesta, focus, mondeo. Fiesta emisyonu düşük, ucuz, hafif, küçük. Vergisi de düşük olacak. Focus emisyon orta, fiyat orta, aağırlık orta, büyüklük orta. Vergisi de ortalarda olacak. Fiyatı Fiesta ile biraz daha açılacak. Böylece boş Focus ile dolu fiesta arasında 1500TL olmayacak. Aklınız Focus'a kaymayacak. (geçmişte böyle durumlar çok markada yaşandı.) Herkes mevcut bütçesi içinde daha küçük ve daha ekonomik olana otomatik olarak yönlendirilmiş olacak. İşte bu hem yakıt, hem otomobilde ithalatı azaltacaktır.

    Ek olarak aynı sınıf; ama sınıfında hafif ve emisyonu düşük bir arabanın vergisi, sınıfında ağır ve emisyonu yüksek bir arabanın vergisinde %3-5'lik bir oynamaya sebep olabilir. Aracın vergisiz fiyatı 30.000 olsa, ağır ve yüksek emisyonlu alternatif aracın 1500TL vergi dezavantajı olur. Üreticiler ve distribütörler de düşük emisyonlı-ekonomik-hafif araca yöneltilmiş olur.

    Ancak bizim devletimizden böylesine medeni bir vergilendirme yöntemi beklemek abestle iştigal olur. O yüzden ne hali varsa görsünler. Ben ikinci elde tutulmayan klas arabalar alıp satmaya ve 2.0 arabalara insana ve statüme yakışır vaziyette binmeye devam ederim. Ne olur, vergilendirme sonrası ilk arabamı alış fiyatım 5 lira artar. Ancak satarken de 4 lira fazlaya satarım. Bana çok koymaz. Sıfır takıntılılar düşünsün.

    Harika yazı kelimesi kelimesine katılıyorum...




  • Kartal' ı sattığıma sevindim.
  • Amaç cari açığı azaltmak, ithalatı azaltmak falan değil. Maliye Bakanlığı kimseyi uyutmasın. Eğer öyle kaygıları olsaydı Abd, Rusya gibi ülkerin bazı ürünler için uyguladığı kota, geçici ithalat yasağı vb. tarzda kanun çıkarıp, bunu otomobillere kılıf uydurmak suretiyle kökünden ithalatı durdururlardı. Amaç hazine kasasını ve malum kasaları doldurmak. Daha yüksek vergi daha çok devlet kazancı demek. Çünkü bizim millet zam, vergi dinlemez. Parayı ağaçtan toplar gibide harcar. Ağır konuşmayı da istemiyorum fazla.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Maliye Bakanlığı malum partinin elinde. O yüzden daha once tasarlanan kademeli otv duzenlemesi su an rafta. Eğer iktidar olsalardı yeni tr nin yeni otv sistemini gorecektik. Su an bilmiyorum ama risk almak istemiyorlar. Erken seçim muhabbetine...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Malum parti tekbaşına iktidar olurdu ama olamamasının nedeni hdp nin meclise girebilmesiydi hdp meclise girdi şimdi erken seçimle tekrardan tek başına iktidar olacak.

    Ondan sonra bakın ne olacak 1.0 üstü motor bile lüks sayılabilir memlekette dolu suriyeli var onların giderleri malum parti üyelerinin giderleri falan.

    Bir halk anca bu kadar kendine zarar verdirip 3. sınıf vatandaş yaptırır kendini hemde din uğruna.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.