Şimdi Ara

157 kişinin hayatını kaybettiği uçak kazasıyla ilgili THY'den açıklama geldi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
104
Cevap
0
Favori
5.832
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  

    Etiyopya Havayolları’na ait Boeing 737 MAX tipi yolcu uçağı düşmüş ve içerisindeki 157 kişiden kurtulan olmamıştı. Yaşanan üzücü olayın ardından, Çin başta olmak üzere bazı ülkelerde Boeing yolcu uçağı kullanan yerel firmalara uçuşları durdurma talimatı verildi. Konuyla ilgili Türk Hava Yolları Genel Müdürü Bilal Ekşi’den de bir açıklama geldi.
     

    "Boeing ile irtibat halindeyiz" 

    149 yolcu ve 8 mürettebatın hayatını kaybettiği uçak kazasının ardından filosunda Boeing 737 MAX tipi yolcu uçağı bulunduran Türk Hava Yolları’ndan açıklama geldi. Bilal Ekşi, resmi Twitter hesabı üzerinden yaptığı açıklamada “Sevgili yolcularımız Boeing 737 MAX operasyonları ile ilgili olarak üreticisi Boeing ile irtibat halindeyiz. Uçuş emniyeti önceliğimizdir. Gelişmeleri sıkı şekilde takip ediyoruz. Tüm operasyonlarımızı uçuş emniyetini en üst seviyede uyarak yürütüyoruz” ifadelerine yer verdi.

     

    Çin'de Boeing 737 MAX uçuşları durduruldu

    Kazada 8 vatandaşını kaybeden Çin’de ise Boeing yolcu uçağı kullanan yerel firmalara uçuşları durdurması talimatı verildi. Çin Sivil Havacılık İdaresi, Boeing 737 MAX modelinin geçtiğimiz yıl da benzer sorunlar nedeniyle düştüğüne dikkat çekti. “Görünmeyen güvenlik sorunlarına sıfır tolerans” anlayışı baz alınarak ülkedeki Boeing 737 MAX tipi uçak kullanan tüm ulaştırma firmalarına yerel saatle 18.00’a kadar uçuşları durdurması talimatı gönderildiği belirtildi.

     

    Amerikan Federal Havacılık İdaresi ve Boeing firmasıyla iletişim kurulacağını kaydeden idare, uçuş güvenliğiyle ilgili önlemlerin temin edilmesinden sonra uçuşların tekrar başlatılmasına yönelik duyuru yapılacağını bildirdi.








  • Bu uçaklarda boeing in yeni geliştirdiği Maneuvering characteristics augmentation system (MCAS) isimli anti-stall(perdövites) koruma sistemi mevcut. Sistem kısaca uçak hücum açısı(angel of attack) sensörlerinden burnunun uçağın havada tutunamayacağı kadar fazla kalktığı ile ilgili uyarı alınca kontrolleri pilotlardan alıp burnu aşağı veriyor ve gazı artırıyor. Sensör hatalı veri iletirse normal giden uçak birden burun aşağı pike yaparak dalışa geçiyor ve pilotların da düzeltmelerine imkan vermiyor. Tabii ki Boeing firması MCAS sistemini keyfi olarak bu uçaklara monte etmedi, uçaklarda yeni motorlar ve konumlarıyla alakalı oluşan yukarı bir dönme etkisinin olduğu ve sistemin de o etkiyi bertaraf etmek için geliştirildiği konuşuluyor.



    Şu parçanın ben beş ay içinde aynı modelde iki kez bozulacağını sanmıyorum, bence sorun MCAS sisteminin kendisinde.
    Haddini bil! Suç bendeki sizler gibi ağzı bozuk seviyesiz, bilgisiz, lafı hep başka yerinden anlayan tiplere laf anlatmaya çalışıyorum. Klavye başından herşeyi çözüyosunuz maşallah. Sağdan soldan duyduğunuz veya okuduğunuz haberlerle gelip burada ahkam kesiyosunuz. Ben sektörün içinde olan biri olarak burada doğru yorumlarda bulunmaya çalışıyorum.

    Beni önce iktidar yağcısı sonra boeing savunucusu gibi göstermeye çalışıyosunuz. Şuan resmi olarak şüphe üzerine Çin sivil havacılık otoritesi uçuşları kesti ve birkez daha söylüyorum ben uçaklarda sıkıntı yok demiyorum ama var da demiyorum. Belki de gerçekten uçaklarda sıkıntı olduğu ortaya çıkacak ama bütün uçuşları kesmeyi gerektirecek somut veri yok diyorum.

    Şunu da unutmayın herhangi bir haber sitesinde okuduğunuz her haber gerçek değildir. Türkiye nin en büyük havacılık haber sitelerinden birinin bile defalarca skandal haberlerine şahit olduk.
  • Sabıkalı uçak, Boeing lobisi üstünü kapatmaya çalışacak pilotaj hatası diye. Bunu yazın bi kenara

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Beyler kontak halindeyiz diyor durumu soruyoruz diyor ama uçurmayacağız bir cevap alana kadar vs yok yani uçacak thy da o uçaklar eğer üretici ucurma derse durduracak şu anda öyle bir şey demedi üretici hali ile thy uçuşlara o uçaklada devam ediyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir çok havayolu 737 MAX ları uçuştan çekiyor,bu THY gelişmeleri takip ediyoruz diyor.
    Tam ortadoğu kafası.
  • İşim sebebi ile sık sık uçak yolculuğu yapıyorum, şirket boeing alınca (tesadüfen) tüylerim diken diken oluyor.Airbus gibi güvenli değil, sırf kabin içerisindeki ses bile insanı korkutuyor.

    Kendim uçak bileti aldığımda airbus kovalıyorum fiyatına bakmaksızın.
  • Geçenlerde THY nin Newyork uçağı türbülansa girdi ve 30 kişi yaralandı.
    Airporthaber sitesindeki yorumlara baktım çünkü türbülanstan müthiş korkarım.
    Yazdıklarından pilot olduğu anlaşılan bir yorum tüylerimi diken diken etti.


    ''Bu şirket servis ağırlıklı bir şirkettir. Geçen türbülans vardı kemer ışıklarını yaktım, kabini ikaz etmeme rağmen servise devam etmek istiyorlar. Uçuş önceliği ni ilk sıraya koymadan ve ekipleri buna göre egitmeden bu olaylar sürer gider. Yolcuya yardımcı olacak olan kabin memuru resmen ağlıyor. Uçağın motorları yansaydı neler olurdu siz düşünün... Uçakta tam bir panik havası mevcut.''
  • Oha bir çok ülke 737 max'ı yere indirdi, uçuşlarında kullanmıyor biz neyi bekliyoruz?

    Bu arada 777'nin girdiği turbulance clear sky turbulance'ı ve radarda kolay kolay görülmemekte.

    777'nin çok gelişmiş radarları var.

    Ama bana sorasalar airbus'mı boeing'mi her zaman airbus'da rahat ediyorum. Daha konforlu ve sessiz bir kabini var.

    737-800'lerde kalkıştaki o trrrrrrrrrrr sesi çok fena!
  • iktidar düşmanı havacılık uzmanları fırsatı kaçırmamış.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-CE44A8738

    Geçenlerde THY nin Newyork uçağı türbülansa girdi ve 30 kişi yaralandı.
    Airporthaber sitesindeki yorumlara baktım çünkü türbülanstan müthiş korkarım.
    Yazdıklarından pilot olduğu anlaşılan bir yorum tüylerimi diken diken etti.


    ''Bu şirket servis ağırlıklı bir şirkettir. Geçen türbülans vardı kemer ışıklarını yaktım, kabini ikaz etmeme rağmen servise devam etmek istiyorlar. Uçuş önceliği ni ilk sıraya koymadan ve ekipleri buna göre egitmeden bu olaylar sürer gider. Yolcuya yardımcı olacak olan kabin memuru resmen ağlıyor. Uçağın motorları yansaydı neler olurdu siz düşünün... Uçakta tam bir panik havası mevcut.''
    Onu yazan kaptan pilot mu, yoksa yolculuk eden bir pilot mu.

    Havada kaptan pilot uçağın amiyane tabirle Allah ı dır.

    ağzından çıkanda o uçakta vahidir.

    O vahye uymayacak ya da mırın kırın edecek kabin ekibinden de şırınga ile kan çekerler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DOMIX -- 11 Mart 2019; 17:10:5 >




  • İşiniz gücünüz birilerine laf sokmak. Bir de bilmeden konuşuyosunuz. Birçok havayolu uçuştan çekiyormuş. Dünya üzerinde 737 Max ları uçuştan çeken bir tane bile havayolu yok. Sadece Çin sivil havacılık otoritesi talimat verdi diye Çin şirketleri mecburen uçuramıyor. Bir tane uçağın yere indirilmesinin hele hele THY gibi bir firmanın bir sürü uçağı yere indirmesinin maliyetini bilmeden boş yapmayın. Sağlam bir gerekçe olmadığı sürece öyle kararlar alamazsın

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • StByErdeM kullanıcısına yanıt
    Geldiniz mi hemen yalakalık yapmaya?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • korkusuzkahraman86 K kullanıcısına yanıt
    Pardon da kime yalakalık yapıcam acaba?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • ortadoğu kafası ? türkiye ortadoğu ülkesi mi sence ? THY yetkililerinden daha iyi karar verebileceğine mi inanıyorsun ?
    kardeşim bırakın artık bu kendini yüceltip yerli olan herşeyi gömmeyi

  • Bizimkiler niye geçici olarak uçuşlardan çekmiyor ? Bu mu insan canına verilen değer ? Belki kronik bir sorunu vardır uçağın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • StByErdeM kullanıcısına yanıt
    Bu nasıl bir yorumdur....
    Maliyet can güvenliğinden önemliymiş...

    Klasik fıtrat zihniyyeti..
  • Hiçbir mali kriter insan canından kıymetli değildir. Hele ki havacılık kuralları kanla yazılmıştır ve her konu safety first prensibiyle ele alınır lakin somut kanıt elde edilmeden, resmi direktifler gelmeden, üreticiden görüşler alınmadan sadece şüphe üzerine uçakları ground edip operasyonu sekteye uğratamazsın. Bilen de bilmeyen de kafasına göre yorum yapıyor. Herşey sizin bildiğiniz gibi değil diyorum bende.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 737 seirisi berbat uçaklar çok kazaları var buna karşın airbus a320 serisi çok iyi uçaklar.internette baktım thy de 121 tane 737 seri uçak varmış ve 75 tane daha yeni sipariş vermiş .bence bu siparişleri iptal etmeli ve yerine a320 seri almalı .yaparlar mı hiç zannetmiyorum.tam da abd savaş uçaklarinı vermemek için tehtid ederken ben olsam bu sakat uçaklardan kurturdum.

  • THY nin her dediği kanun her dediği kural öyle mi? az şakşaklamyı bırakın be.
  • These airlines, countries and agencies have grounded their MAX 8 aircraft until further notice:

    Ethiopian Airlines
    Cayman Airways
    Indonesia (country-wide)
    Civil Aviation Administration of China

    These airlines have MAX 8 jets in their fleet but have not grounded them:

    American Airlines
    Southwest Airlines
    Norwegian Air
    SilkAir
    TUI Aviation
    Fiji Airways
    Icelandair
    Flydubai
    Westjet

    THY’de MAX 8 versiyonu yok

  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.