Direkt THH ye başvurun zaten haklısınız. İsterseniz ayıpsız misli ile değişim isterseniz para iadesi alabilirsiniz seçimlilik size ait. |
11.11 Kandırmacası ve Dolandırıcılık (N11, KırmızıElma, LG, Ceva içerir) (İade geldi :) ) (16. sayfa)
-
-
Teknosa'dan 2 yıl önce 3500 liralık tv ups ile sapasağlam geldi
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: FanziUzun süredir sorunlu ürünleri iade ederken (eğer firma sıkıntı yaratırsa) chargeback yöntemine başvururum ve paramın yatmadığı hiç olmadı. Haksız durumdayken chargeback yapmaya çalışırsan zaten paran yatmaz çünkü onaylanması için haklı olduğunu kanıtlayacak belgeleri vermelisin. Kusurlu ürünün fotoğrafı varsa raporu ayrıca fatura ve ürünün iade yapıldığına dair belgeler elinizdeyse hepsini bankanıza verirsiniz formu doldurup talebiniz gerçekleştirilir. Bilmediğiniz şey hakkında yorum yapmayın lütfen
Aslında bilmişlik taslar bir durumum yoktu, banka kurallarını bu olay üzerinden yorumlayıp yazdım.
Konuyu açan arkadaşın almış olduğu TV şu an nerede?
Kendisinde!
Çünkü iade kabul etmiyorlar...
Şimdi ürün hem senin elinde olacak, hem de parayı iade edecekler...
Fiyatı düşük ürünleri tenzih ediyorum (satıcı gözden çıkartmış olabilir), siz 6.000 TL lik kırık tv elinizde iken Charge Back başvurusu yapacağınızı ve paranızı iade alacağınızı mı söylüyorsunuz?
-
burda suçlu olan kesinlikle kargo şirketi , satıcıdan hasarlı mal geldiğini ispat edebilseniz n11 gerekli işlemleri yapardı ama kargo şirketinin sizin yerinize imza atması tamamen fiyasko kesinlikle dava açmalısınız.
-
quote:
Orijinalden alıntı: flyer_migkadacığım chargeback nedir ?
Kredi kartı harcaması itirazı. Genel terimi "chargeback" olarak geçer. Googledan detaylı bilgiye ulaşabilirisiniz.
Bu arada bugün kargo almak için kargo şubesine gittiğimde, kargolanmayı bekleyen 65" vestel TV kutusu gördüm. Foto çekmek uygun olmayacağı için çekmedim ama kutunun durumu konu sahibi arkadaşın kutusundan çok daha yıpranmış şekildeydi. İçindeki üründe çizik dahi yoktur belki bilemiyorum ama kutunun durumu ürünün kargo hasar aldığını da göstermez.
Bu arada Amazon harici alınmaz diyen arkadaşlar o konuda haklı. En azından karşında bir muhatabın olduğunu biliyorsun. Diğer sitelerde de işini düzgün yapan satıcılar var ama sorun olduğunda aracıyız diye geçinen firmalar komisyonunu kaptırmamak için "müşteri veli nimettir"likten çıkıyor.
Büyük TVyi gidip görüp alın diyen arkadaşlar. Haklılık payınız var ama 65" TV alıp eve kendiniz mi götürüyorsunuz yoksa aldığınız yer getirip kurup öyle mi garanti sürecini başlatıyor?
Aslında en garanti yöntem beyaz eşyadaki gibi olmalı. Her markada aynı mı bilmiyorum ama bazı markalar online alınan ürünü size yakın yetkili servise gönderiyor. Fatura ve teslim ev adresinizdir. Servis size getirip kurup garantiyi başlatıp gidiyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kada34 -- 30 Kasım 2020; 21:44:2 >
-
quote:
Orijinalden alıntı: jr1907Aslında bilmişlik taslar bir durumum yoktu, banka kurallarını bu olay üzerinden yorumlayıp yazdım.
Konuyu açan arkadaşın almış olduğu TV şu an nerede?
Kendisinde!
Çünkü iade kabul etmiyorlar...
Şimdi ürün hem senin elinde olacak, hem de parayı iade edecekler...
Fiyatı düşük ürünleri tenzih ediyorum (satıcı gözden çıkartmış olabilir), siz 6.000 TL lik kırık tv elinizde iken Charge Back başvurusu yapacağınızı ve paranızı iade alacağınızı mı söylüyorsunuz?
Alıntıları GösterZaten chargeback açmasının nedeni satıcı malı iade almıyor. Geri alsa zaten para iadesini kabul etmiş olur. O yüzden sorunlu ürün için bankaya chargeback açıldığında banka sana parayı iade eder sende ürünü kargolarsın konu kapanır. Ya da kargolarsın ürünü satıcı almaz geri döner onu da sen almazsın. Kargoda yatar biraz. Ha art niyetliysen parayı aldığın halde kargolamadıysan satıcı bankaya itiraz eder, geri iade kargo yapılmadı diye; işte o zaman banka para iadesi yapıldığı günden geçerli olmak üzere her türlü yasal faizi üstüne gömüp o parayı senden çatır çatır alır.
-
Anladim harcama itirazi fatura kesildiginden itibaren 1 ay icinde mi yapilmali ? Bu olayda sunu anladim en mantiklisi kutuyu acarken telefonla video cekmek. En fazla 5 dk nizi alir saglam kanit olur. Aha bak urunu actim teslim aldim videosu burada. Baktin urun temiz cikti silersin. Burada yetkili servis raporu onemli kuracagi zaman kutuyu servis elemani gozunun onunde aciyor ya video cekeceksin dur bakalim yanlis anlama patlak cikarsa mahkeme kaydi olsun dersin. Ya da tutanak tutturacaksin servis yetkilisi yazacak urunun kutu acilimini yaptik fakat urun hasarli cikti, kargo kutusunu beraber actik... tarzinda. Bu ulkede babana bile guvenmeyeceksin bak su video herseyi ozetliyor.
Video toplam 1 dk herseyi ozetliyor izleyin. Babana bile guvenmeyeceksin. Hukuk sistemi rezalet hak getire parasi olan guclu hukukta, 2-3 yil ugrasip duracan yipranacan para zaman gidiyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Sistem böyle işliyor 6000tl 60000tl arasında bir fark yok. Firma tüketiciye satın aldığı malı kusursuz iletmek zorunda ve ilk 14 gün içinde iade hakkı her zaman mevcut(keyfi olarak bile iade edebilir) ki arkadaşın tv paneli hasar görmüş. Bu durumlar alıcıyı kesinlikle bağlamaz. Amazon tarzı firmalar sırf memnuniyet için bile iade alır durumu sorgulamaz. Hele 14 gün içinde olduysa zaten kesin para iadesi olur. Buradaki sorumlu firma n11 oluyor. Charge back sistemi tüketiciye güven verirken satıcıların korkulu rüyasıdır.
-
Yarın üç iş günü dolacak, n11'den kesin bir dönüş beklemekteyim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
Konuyla alakasız olacak ama şu amazonu ben kaçırdım sanırım. Hiç nedir ne değildir bilmiyorum. Yabancı ülkeden satış yapan firma gibi geliyor. Bir araştırayım
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Merhaba arkadaşım aynı şekilde bende seninle aynı sorunu yaşamaktayım. 11.11.2020 tarihinde kuponumu kullanarak indirim olarak bu KırmızıElma adlı "CSM EV ÜRÜNLERİ A.Ş." şirketinden n11 aracılığıyla 453046294 barkod no'lu LG 70UN71006LA 70" 4K Ultra HD Smart LED TV adlı ürünü indirimli fiyatı üzerinden satın aldım. (ah keşke almaz olaydım..)
Aradan geçen bunca zaman sonrasında ürün hiç bir şekilde kargoya verilmedi. Kargoya verilmediği gibi de, hiç bir şekilde telefonlarıma çıkılmadı. N11 üzerinden sorular sordum, hiç birine cevap verilmedi. Üründen beklentilerimi 30.11.2020'de tamamen yitirdim. Ve VatanBilgisayar'dan muadili bir TV'i satın aldım. Artık ürünü beklemek yerine ürünün para iadesini istiyorum. Ama iade talebi oluşturduğumda firma anında talebimi reddiyor. Ancak halen daha mesajlarıma dönüş yapılmıyor. N11.com ile yapmış olduğum 20'den fazla konuşma telefonumun kayıtlarda mevcuttur. Bu konuşmalarda talep etmiş olduğum para iadesine istinaden herhangi bir yardım yapılmadı. N11.com satıcı ile görüştüğünü ve satıcının kendilerine ürünü kargoya verdiği bilgisini aktardığını söylüyor. Ancak ben bugün 16:40'da CEVA Lojistik ile görüşerek doğrulattığım üzere ürün hiç bir şekilde CEVA Lojistik'e verilmemiş. Ve kendileri eğer N11 onalrı ararsa bu durumu net bit şekilde N11'e de aktaracaklarını söylüyorlar. Param bugün itibariyle 23 gündür N11 tarafından gasp ediliyor. Hiç bir şekilde paramı vermeye yanaşmıyorlar.
Ben birçok yere hakkımı aramak için başvuruda bulundum. Bankama ödeme itirazında da bulundum. Ben sadece alamadığım bir hizmetten ötürü mağdur edildiğim için sadece paramı geri istiyorum. İnanır mısınız Ayın 19'undan itibaren Ceva ve N11 ile her gün 3 saat telefonda görüşüyorum. Firmanın telefon numarasını hiç bir şekilde ulaşılamıyor.
Bugün buraya da gerçekten canıma tak ettiği için girdim, yeni bir konu açarak şikayetimi siz değerli arkadaşlarımla paylaşacaktım ancak bu konuyu gördüm. Ve bu konuya dahil olmamın daha iyi olacağına karar verdim. Siz değerli arkadaşlarım firmanın sorumsuzluğu birçok kişi mağdur etmiştir. Bu mağduriyet karşısında N11 kayıtsız kalmaktadır. Hiç bir şekil ve şartta paramı iade alamıyorum. Eğer bir yolu varsa lütfen bana yardımcı olun.
Kargo takibi için verilen kod ile sorgulamayı yaptığımızda bu site açılıyor ve ürünün halen daha göndericiden alım aşamasında olduğu görülüyor.
https://trweb01.cevalogistics.com/musteri-siparis/9145/20C602722
-
27 Kasımda talebime geri dönüş yapılmadı.
3 iş günü +24 saat diyorlar.
Bugün MT ile konuşuyorum.
Günler geçmiş.
Üst birimlere iletiyoruz biraz daha beklemenizi rica ediyoruz zaman alabilir diye laçka bir tavırla sanki arkadaşı ile muhabbet ediyorlar.
n11 hiçbir şekilde güvenilir bir tavır takınmıyor.
-
Kırmızı Elma'dan televizyon alıp bu şekilde mağdur olmuş insanlar bana whatsapp numarasını iletebilir. Bir grup kuralım ve birbirimize yardımcı olalım.
-
Belli ki depremde zarar görmüş ürünleri satmışlar. -
Problem çözüldü mü hocam para iadesi yada değişim yapıldımı
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Değişiklik var mı hocam durumda -
quote:
Orijinalden alıntı: GemeoKırmızı Elma'dan televizyon alıp bu şekilde mağdur olmuş insanlar bana whatsapp numarasını iletebilir. Bir grup kuralım ve birbirimize yardımcı olalım.
Hocam nedir son durum
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam en son N11 lojistik departmanına ilettiğini söyledi. Kısa süre içinde dönüş yapacaklarını söylediler. 1 hafta daha bekleyeceğim haber verilmezse tekrar yoklayacağım.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X