Tüketici Hakem Heyeti Kararına Uyulmaması
Geçen yıl YADA TEKSTİL ÜRÜNLERİ SAN. VE TİC.LTD.ŞTİ. https://nepalloutdoor.com.tr firmasından bir kaç ayakkabı almıştım. Bunlardan biri sorunlu çıktı. Firma ürünlerin ardında durmuyor kesinlikle sorumluluk almıyor. Bu arada firma sahibi İskender Bey. Çanakkale merkezli bir firma. Neyse THH kararı ile paramı geçte olsa iade etmek zorunda kaldılar. Yine onlardan aldığım başka bir ayakkabı daha sorunlu çıktı. Yine hiç sorumluluk almadılar. Ben de tekrar thh'ne muracaat ettim. Aylar sonra para iadesine karar verildi. yaklaşık iki hafta önce. Firma sahibi İskender Bey'le görüşüp mağazalarına giderek ürünü iade etmiş olmama IBAN bilgilerimi paylaşmama ve tamam paranı göndereceğim demiş olmasına rağmen bunu yapmadı. Yalan söyledi. Şimdi telefonlarıma çıkmıyor. Bugün avukata vekalet verip icra takibi başlatacaktım ama işlerimin yoğunluğundan fırsat bulamadım. İlk işgünü yani Pazartesi icra işlemlerini avukat aracılığıyla başlatacağım. Bunu neden paylaştım? Firmayı ifşa etmiş olmak için ve herhangi bir öneriniz varsa bunları almak için. Bu arada avukat olmadan icra işlemlerini başlatabilir miyim? Ne önerirsiniz?
focus to do ile birlikte çalışma
Merhaba. Başarı için pomodoro tekniğini öneririm.
Nette daha fazla bilgi bulabilirsiniz.
Bu tekniğe uygun en iyi uygulama/programlardan biri focus to do'dur. (bu bir reklam değildir) android ios ve pc versiyonlarını ücretsiz indirmeniz mümkün. ücretli versiyonu kullanırsanız kısıtlamasız yararlanırsınız. Ayrıntılı bilgiyi linkten ve netten edinebilirsiniz. Bu uygulamada birlikte çalışmayı teşvik ve etkileşim için bir PhD çalışma grubumuz var. Sizi de bekleriz . Grup kodu aşağıda paylaşılmıştır.
Ummî Biri İçin Cep Telefonu
Yaşlı biri için (okuma yazma bile sınırlı) son derece basit bir telefon arayışındayım. Öncelikle akıllı olması tercihidir. Tek nedeni sadece whatsapp'tan görüntülü görüşebilmek. Bunun dışında hiç bir esprisi olmayacak.
- Şarjı çok uzun gidiyor olmalı var mı bilmiyorum 1 hafta 2 hafta...
- Sağlam olmalı (köy yerinde, tarlada bahçede kullanılacak)
- Son derece basit kullanışlı olmalı
- Bilinen markalar tercihimdir, öncelikle Samsung, olmazsa tabii ki diğerleri.
Böyle bir telefon yoksa whatsapp görüşmesinden vazgeçebiliriz. Bu durumda tuşlu bir telefon olabilir, aynı vasıfları hâiz.
Önerilerinizi beklemekteyim efenim. Şimdiden teşekkürler.
16 Şubat'ta iki ayrı satıcıdan spariş verdim. Birininki bugün teslim edilirken diğeri henüz nerede olduğu bile belli değil, takip no görünse de. Satıcıya yazdığımda ürün kargoda diyor. Müşteri hizmetleri ise ürününüz henüz kargolanmamış diyor. Peki ne yapacağız dedim. Ürünü teslim aldım butonunu tıklayın ki dispute açabilesiniz dedi. Dispute açın ve böylece paranızın satıcıya aktarılmasına engel olmuş olursunuz dedi. Ürünü teslim almamışken aldım demek sıkıntı olmaz mı dedim. Dispute açabilmen için bu gerekli bir sorun olmaz dedi. İlginç. Ne yapayım ne önerirsiniz? Beklemeli miyim? Ne zaman'a kadar bekleyeyim?
Bu arada satıcı bilgleri ve aldığım ürün yorum sayısı ve satış miktarı şu şekilde, güvenilmez biyer yer değil gibi:
edit: satıcıya tekrar yazdığımda, her defasında ürün kargoda diyor. peki neden takipte göremiyorum dedim. taşıma durumunu görüntüleyebilmen için taşıyıcının bilgilerini sana vereceğim falan dedi.
Mavi.com.tr sitesinden daha önce birkaç alışverişim olmuştu. Bu alışverişlerimden bazılarında iade veya teşhir ürünü göndermişlerdi; lekeli ve kirli ürünler. Kendilerini uyardım. Normalde iade veya teşhir göndermediklerini, karışıklık olabileceğini söylediler ve özür dilediler. Ancak bu durum tekrarlandı. Demek ki doğru bilgi vermiyorlarmış. Son alışverişimde yine etiketsiz ve lekeli bir t-shirt gönderdiler. Önemsemeden yıkayıp giydim. Aynı ürünü beğendiğim için üç parça daha sipariş verdim. Bunlardan biri gerektiği gibi etiketli, katlı ve naylon ambalajındaydı; diğeri açıkta ama etiketliydi; bir diğeri ise kirli, etiketsiz ve etiketin takıldığı plastik kanca yırtılmış vaziyetteydi. Sonuç olarak Mavi Giyim, ahlaki olmayan bir ticaret anlayışıyla, müşterinin görmediği yerde, elinde kalan ikinci el statüsündeki ürünleri müşteriye sunmaktan çekinmeyen, bu konuda yanıltıcı bilgi veren güvenilmez bir firmadır. Halkımızın çoğu ses çıkarmaz ve razı olur; ses çıkaranlar ise zaman ve emek harcayarak ürünü iade eder ki bu durum firma için olumsuz bir etki yaratmaz. Bu mantıkla hareket ediyorlar ve maalesef bu konuda haklı çıkmaktalar.
ilgili firma: nepall outdoor (yada tekstil ürünleri)
17 burda avm içerisinde yer alan outdoor ürünleri satan mağaza (firma) adı. kendilerinden ara ara outdoor ürünleri almışlığımız oldu, daha çok ayakkabı tarzında. 6 ay önce merrell marka bir ayakkabı aldık. öncesinde ayakkabı dünyası'ndan assics marka bir ayakkabı almıştık. ayakkabı iki ya da üç giymeye üstten açınca geri götürdük, incelemeye gitti, kısa bir süre sonra para iadesini gerçekleştirdiler. bu deneyimden sonra bu markadan vazgeçip, daha önce de kullandığımız merrell ayakkabıyı yukarıda sözünü ettiğim nepall'den aldık. yine iki ya da üç giymeye ayakkabı arka kısımdan deforme oldu, dış kısım. geri götüdük, incelemeye gitti, uzun bir süre sonra nedensiz olarak, nedeni belirtilmemiş denilerek ayakkabı bize iade edildi. durumu thk'ne yansıttım. aylar geçti. bilirkişi ayakkabıyı gördü ve üretim hatası olduğuna karar verdi. ayrıca faturayı satış tarihinden bir hafta kadar sonra düzenlemişler. bilirkişi bu olmaması gereken bir durum dedi. fatura ile ilgili firma ile görüşmem gerekince, akabinde firma sahibi iskender bey bana dönüş yaptı ve insiyatif kullanarak ayakkabıyı değişim ya da iadeye göndereceğini söyledi. ancak aradan 3 hafta kadar bir süre geçmesine rağmen ne bir ses ne bir sada çıktı. bu süre zarfında thk kararı tebliği bize ulaştı. ürünün kusurulu olduğu ve para iadesi kararı. ayrıca dosya ve bilirkişi masrafı olarak totalde firmaya 500 lira kadar ek bir ödeme çıkartılmış. bana hiç dönüş olmayınca iskender bey'i aradım durum nedir diye. sizin bir ayakkabı vardı sahi demi, onunla ilgilenelim gibi konuştu. yani henüz bir şey yapmamış. neyse sorun değil dedim zaten thk kararı çıktı, paramı istiyorum dedim.
ürün incelemeden geldiğinde bana inceleyen kişilerin herhangi bir gerekçe göstermediklerini söylemişlerdi ve ekran görüntüsünü de paylaşmışlardı. zaten inceleyen firmaya da ulaşmaya çalışmıştım ama bunlara ürünü satan firma biz de bilmiyoruz kim inceliyor diyerek geçiştirmişti. ilginçtir bu nepall outdoor thk şikayetimin savunmasında "yapılan ürün incelemede kullanıma bağlı deformasyonlar tespit edilmiştir." yazmış. oysa bana ürünü inceleyen firma herhangi bir açıklamada bulunmadı demişlerdi. ilginç bir şekilde thk'ne bu açıklamayı yapmışlar, demekki kendileri de inceleyebiliyorlarmış:). ayakkabıyı boşuna yormuşlar. oysa bana her kendileriyle görüşmemde fikir beyan etmiyorlar, topu daima inceleyecek sözde kişilere atıyorlardı.
mağazalar, ürünü satana kadar canım, gülüm, cicim, sattıktan sonra bizle alakası yok havasına bürünmeyi çok iyi beceriyorlar. oysa 6502 tüketici koruma kanunun 10. maddesinde "teslim tarihinden itibaren altı ay içinde ortaya çıkan ayıpların, teslim tarihnde var olduğu kabul edilir. bu durumda malın ayıplı olmadığının ispatı satıcıya aittir." der. yani muhatap satıcıdır. 11. maddede ise "bu fıkradaki hakların yerine getirilmesi konusunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur." der. ama bizde satıcı işin içinden sıyrılıp bizi belirsiz mechul kişilerle muhatap kılıyor. ama tabi bi noktaya kadar.
sonuç olarak satıcı mağazalar, üç kuruşa tamah edip itibarlarını zedeliyorlar. belli ki haklıyım. bir ay, üç ay, altı ay giymemişiz, bir iki yılı bırak, iki giymeye ayakkabı cortlamış. burada kusur sizde. parama çökmeye çalışıyorlar. sonra noluyor masrafları ile fazlasıyla (her ne kadar mevcut kanunları benim zararımı tazmin etmeye hükmedecek kadar gelişmemiş olsa da) ödemek zorunda kalıyorlar. olan bizim emeğimize zamanımıza oluyor. ortada bir emek ve zaman hırsızlığı oluyor. ha bir de sosyal ortamlarda, google'da reklamları yapılıyor bu şekilde. türk firmalarının hiçbir zaman bir amazon olamayacağına kanıt olarak tek başına bu durum yeterlidir. ne hak hukuk var, ne güven var, ne müşteri memuniyeti.
yılların online/offline tüketicisi olarak nacizane tavsiyem, hakkınızı arayın. iyi kötü de olsa THK denilen bir kurum var. bu hakkınızı kullanın. sahtekar, güvenilmez, paranıza göz dikmiş, hakkınızı yemeye çalışan firmalara, satıcılara acımayın. öncesinde de gittigidiyor.com (batsın diye dua etmiştim yeminle ve battılar) eliyle Türkiye Bosch rezaletim de vardı, ki sanıyorum forumda paylaşmıştım. o vakit de çatır çatır paramı almıştım. ancak zamanımı ve emeğimi çalmalarına engel olamadım. daha başka maceralarımda olmuştu ama uzatmaya gerek yok.
Kıymetli forumdaşlar, hepinize merhaba.
Efenim hemen konuya dalacak olursak başlıkta gördüğünüz derin dondurucuyu bayisinden 1 hafta kadar önce aldık. Evin dar olmasından mütevellit dondurucuyu salona koyduk. Ehline malumudur ki bu model hem siemens'te hem bosch'ta (her ikisi de aynı model no ile aynı dondurucuyu üretiyor) en pahalı dondurucu olmasıyla birlikte made in SPAIN, Ispanya üretimi Türkiye değil. Her şey güzel iyi hoş. Amma velakin bu makine saat başı diyebiliriz, tabiri yerindeyse af buyurun arada bir böğürüyor efenim. Bu süreç ifade ettiğim üzre yaklaşık saatte bir olup 15-25 dk kadar sürüyor. Bunun dışında sesi beklenen seviyede normal. Bu arada sitesinde ses seviyesi 40 dbi olarak belirtilmiş. Bu duyduğumuz sesin 40 dbi olduğunu sanmıyorum. Daha yüksek. Servisi çağırdım. Tam yine ses etmekte idi ancak servis bi kaç dk gecikince makinenin duracağı anda geldiler, yani normal sesle çalıştığı anda. Az biraz dinlediler, normaldir, şöyledir böyledir dediler sıyrıldılar. Dedim sizin ses ölçme cihazınız falan yok mu? Hani bir bakın? Yok dedi. Peki bu durum dediğim durum, tarif ettiğim ses, gürültü normal mi, karşılaşıyor musunuz başka müşterilerin aynı makinelerinde dedim? Walla dedi bu makineden pek alan yok zaten hep ucuz olandan alıyorlar o nedenle henüz bu makinenin kendisiyle hiş karşılaşmadım.
Hasılı kelam bu ses normal mi bilmek istiyorum. Hani problem yoksa, bu olağan bir durumsa, değiştirsem ya da Bosch versiyonunu asaydım da aynı sesle karşılaşacaksam eywallah. Başım gözüm üstüne. Ama bir sorunsa bu, ya da Siemens'in yalan beyanıysa 40 dbi diye, bu beni af edersiniz enayi gibi hissettirir, oldukça rahatsız eder, o kadar parayı verip (henüz vermedim gerçi, taksitle aldım) en üst modeli, avrupa üretimini tercih edip böylesi salak saçma bir sorunla karşılaşmak oldukça rahatsız eder.
Efenim şimdi önce telefonumın ses kaydı ile kaydettiğim böğürme sesini paylaşıyorum (ses maknenin yanından kaydedilmiştir):
Şimdi ise servisin tarif ettiği şekliyle derin dondurucudan yaklaşık iki metre öteden kamera kaydı eşliğinde, gündüz kaydettiğim sesini paylaşıyorum:
Dolap laminant parke zemine tam oturmuyorsa bu durum, bir miktar bu sese katkı sağlıyor olabilir.
İşin erbabı, bilirkişiler bu hususta fikir beyan ederse minnet duyacağım. Zira servisin bir şey yapacağı, bir şey diyeceği yok.
AC 7030 Havadar Hava Serinletici Hava Soğutucu
Kıymetli bilirkişi abilerim ablalarım. Bu aleti nasıl bilirsiniz? Alınası bir şey midir?
Bir de şöyle bir şey var:
- Genel anlamda bu tür ürünler gerçekten iş görür mü, alınır mı?
- Bu iki ürün arasında hangisi neden daha tercih edilesidir?
- Aradaki 9 fark nedir?
Ona göre bir tercih yapılacak. Şimdiden teşekkür ederiz.
Beyaz eşya alırken tüketici haklarımızın korunması bağlamında doğrudan bayilerden almak mı yoksa online alışveriş mi daha güvenilirdir?
Misal netten aldığımızda sorun olursa 15 gün içinde iade edeğişim hakkımız var yasal olarak. Ama mağazadan alınca sanıyorum bu hakkımız yok. Diğer yandan Tüketici kanunu 6502 sayılı, 10. maddede "Malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren altı ay içinde ortaya çıkan ayıpların, teslim tarihinde var olduğu kabul edilir. Bu durumda malın ayıplı olmadığının ispatı satıcıya aittir." deniyor. Acaba bu online ve offline alışverişlerin her ikisini de kapsıyor mu?
Bunun gibi hususlar göz önünde bulundurulursa hangisi tercih edilesidir? Çarşıya gidip bayilerden almak mı yoksa online alışveriş mi?
1 pc 3 monitor extended display
Asus AllinOne Pc kullanıyorum.
ASUS PRO AIO Z240-PRO7SD I7-7700T 16GB 1TB+128GB SSD 4GB GTX1050 DOS 23.8 GOLD
2 adet HDMI çıkışı var. Birinde MateView GT Standard Edition bağlı. Bu monitöre 34" ve 3440 x 1440 çözünürlükte ve yenileme Hızı 165 Hz.
Monitör üzerinde HDMI x 2 (HDMI2.0) girişi var.
Huawei ürün sayfasında şöyle bir bilgi notu düşülmüş: *HDMI 2.0'ın teorik bant genişliği sınırlaması nedeniyle, HDMI 2.0 tarafından desteklenen maksimum çözünürlük 3440 x 1440@100 Hz'dir. DP bağlantı noktası önerilir.
Bu monitorle şuan 3440 x 1440, en fazla 99,98 Hz kalitesinde extended görüntü alıyorum.
İkinci bir monitör bağlamak istiyorum. Yani totalde 3 monitor olacak. İkinci monitör MateView GT 27-inch Standard Edition olacak. Bu moniter 27" ve 2560 x 1440 çözünürlükte ve yenileme Hızı 165 Hz.
Monitör üzerinde HDMI x 1 (HDMI2.0) girişi var.
* Bu monitörü PC üzerinde bulunan ikinci HDMI çıkışına bağlarsam, herhangi bir aparat vs.ye ihtiyaç duymadan extended! görüntü alabilir miyim? Yansıtma değil, tüm ekranlarda aynı görüntüyü istemiyorum. Sürükle bırak yabileceğim.
* Alacağım görüntü monitorun en fazla desteklediği 2560 x 1440 çözünürlükte olur mu ve kaç HZ olur?
* Diğer bir sorum 60 Hz kullanmakla 100 Hz kullanmak arasında görüntü kalitesi açısından fark olur mu? Oyun oynamıyorum, grafik programları kullanmıyorum.
konu hakkında bilgili olanlar paylaşırsa şükran duyarım.
Son Giriş: 2 ay önce
Son Mesaj Zamanı: 2 ay
Mesaj Sayısı: 1.658
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 1.874
İkinci El Bölümü Mesajları: 16
Konularının görüntülenme sayısı: 101.145 (Bu ay: 1.118)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 639 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Mobil Cihazlar