Şimdi Ara

100 oktan yakıt hakkında

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
864
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • shellin yakın zamanda piyasaya sürdüğü 100 oktan benzinden kullanıp da bi fark gören var mı çok merak ediyorum
    ya ben iki depodur kullanıyorum ne çekişte ne mesafede bi farkını göremedim ben mi farkedemedim acaba



  • daha önce bu konu forumda değişik başlıklarda tartışıldı. Sonuç:
    aracının kataloğuna bak, kaç oktan benzin kullanın diyorsa onun üstündeki oktanlarda benzin kullanmak pek bişey fark ettirmiyor.
    Örn. benim arabamın kataloğu 87 oktan (pompa değeri 90 oktan) ve üstü benzin kullanın diyor. 95,97,98 hiç bir fark göremedim. 100'ü deneme gereği bile duymadım.
    Yeter ki benzin hilesiz ve temiz olsun. Boşuna fazla para verme.
    Ama araban süperşarjlıdır, sıkıştırma oranı yüksektir vs. sebeplerden 98 gibi yüksek oktanlı benzin gerektirir, o zaman durum başka. bu tarz bir araba ne bileyim bir mersedes kompressor falan olur, yoksa piyasada gördüğümüz benzinli araçların ekserisi için 95 yeterlidir. sen iyisi mi katalog değerine bak. fazlası cüzdanına zarar.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: golfstream

    shellin yakın zamanda piyasaya sürdüğü 100 oktan benzinden kullanıp da bi fark gören var mı çok merak ediyorum
    ya ben iki depodur kullanıyorum ne çekişte ne mesafede bi farkını göremedim ben mi farkedemedim acaba


    bir başlığı açmadan ve soruyu sormadan önce bir aratırsak önceki bilgilerden tekrar kirlilik yapmadan istifade etmiş oluruz..

    oktan diye arama kısmından aratabilirsiniz..veya

    http://forum.donanimhaber.com/m_6331770/mpage_1/key_oktan//tm.htm#6337898

    http://forum.donanimhaber.com/m_6009485/mpage_1/key_oktan//tm.htm#6028312

    linklerini kullanabilirsiniz..

    buradaki mesajların hepsini okuduğunuzda konuyla alakalı bütün soru işaretleri silinecektir..




  • bi arkadaş vpower la opetinkini karıştırmıştı araç çoşmuş yani öyle diyor kendisi...
  • Aşağıdaki linki açarsanız sorunuzun cevabını bulacaksınız.

    http://www.obitet.gazi.edu.tr/obitet/yakit_sistemi/Oktan_Hakkinda.htm
  • boşver kardeş oktan mevzusu karışık mevzu zaten bu konuda 98 oktanlarla ilgili bi sayfa açıldı 98 ler bile tavsiye edilmiyodu bu hayli hayli tavsiye edilmez
  • Pazarlama taktiği belki yakıtta iyileştirme yapılmıştır ama bunu tüketiciye en basit şekilde anlatmak için bunu kullanıyor olabilirler.Oktan sayısının artması motor gücünü etkilemez ama yüksek sıkıştırma oranlı motorların daha sağlıklı çalışmasını sağlar.
  • Linkteki yazıyı buraya koyalım ve olayı noktalayalım artık:

    95, 98? Oktan Hakkındaki Gerçekler!..

    Derleyen: Volkan Akkoç (Makina Mühendisi)

    Reklamlarda bahsedildiği gibi aracınızın performansının artması için yüksek oktanlı benzin alıyorsanız bu yazıyı okumanızı tavsiye ederiz...

    İşte size oktan hakkında bilmeniz gereken en önemli madde: Piyasada satılan araçların (benzinli araçlar) hemen hemen hepsi normal oktan sayıları ile en iyi performansı sağlamak üzere tasarlanmıştır. Dolayısıyla, daha yüksek oktan sayısına sahip bir benzinli yakıt motorunuzun performansını arttırmaz...

    Peki nasıl oluyor da akaryakıt firmaları yüksek oktanlı yakıtın motorunuzun performansını arttıracağını iddia edebiliyor:Bununla ilgili gözden kaçan (veya gözden kaçırılmak istenen!!) durum, yüksek oktanlı yakıtın tüm motorlarda değil fakat bazı özelliklere sahip olan motorlarda az miktarlarda performans artışı gösterebilmesidir.

    Bu bahsettiğimiz özelliklerden en önemlisi yüksek performanslı ve yeni tip motorlarda bulunabilen vuruntu-algılama sistemidir (bazı motorlarda oktan-ayar sistemi de bulunur). Yurt dışındaki benzin istasyonlarında satılan benzinler oktan sayısı göz önüne alındığında üç sınıfa ayrılır:- 87 oktan ve altı (regular)- 88-91 oktan (mid-grade)- 92 oktan ve üstü (premium) Aracınız için doğru oktan sayısını nasıl anlarsınız...

    Bunu anlamanın tek yolu aracınızın kullanım kılavuzuna bakmaktır. Piyasadaki araçların çoğu “regular” olarak nitelendirilen yakıtlar ile çalışmak üzere tasarlanmıştır. Fakat yüksek sıkıştırma oranları ile çalışan motorlara sahip bazı spor araçlar, eski araçlar ve lüks sınıftaki bazı araçlarda daha yüksek oktanlı yakıtların kullanılması gerekebilir. Fakat paragrafın başında da söylediğimiz gibi hangi benzini kullanmanız gerektiğini anlamak için yapmanız gereken tek şey aracınızın kullanım kılavuzuna bakmaktır.

    Daha yüksek oktanlı yakıt motorunuzu daha iyi temizler mi?Akaryakıt istasyonlarında satılan yakıtların hemen hemen hepsinde silindir içindeki birikmeyi önleyici katkı maddeleri bulunur. Motorun temizlenmesine yardımcı olmak bu katkı maddelerinin görevidir ve oktan sayısının bu konuda bir etkisi yoktur.Vuruntu – Oktan sayısı arasındaki ilişki...

    Aracınızın motorunu dikkatlice dinleyin... Eğer vuruntu sesi gelmiyor ise aracınızın kullanım kılavuzunda tavsiye edilen yakıtı kullanmaya devam edin. Bildiğiniz gibi vuruntu silindirlerde yanlış zamanda meydana gelen ateşlemeden veya tutuşmadan kaynaklanır ve performansınızı düşürmesinin yanı sıra uzun süre devam etmesi halinde motora zarar verebilir. Eğer motorunuzda vuruntudan şüpheleniyorsanız daha yüksek oktanlı bir yakıt kullanmayı deneyebilirsiniz. Fakat bunun yerine motorunuzun ateşleme sistemini kontrol ettirmek üzere servise gitmek daha akılcı bir yöntemdir.

    Yüksek oktanlı yakıt ile daha çok kilometre yapabilir misiniz?Aracınız, örneğin 87 oktanlı bir yakıt ile çalışmak üzere tasarlanmış ise sizin 98 oktanlı bir yakıt kullanmanız aracınızın aynı benzin ile daha çok yol almasını sağlamaz. Bununla ilgili teknik ayrıntıları bir önceki sayımızda kapsamlı olarak sizlere sunmuştuk. Eğer 98 oktanlı bir yakıt kullanmaya başladıktan sonra aracınızın aldığı yol artıyorsa bu, motorunuzun ateşleme avansının tekrar ayarlanmaya ihtiyacı olduğunu gösterir ve bu ayarı yaptırdıktan sonra 87 oktanlı bir yakıt ile aynı verimi sağlayabilirsiniz.

    Motor, yüksek oktanlı yakıt ile daha mı kolay çalışır?Bu sorunun cevabı kesinlikle “hayır”dır.Yüksek oktanlı yakıt performansı arttırır mı?Eğer aracınız 87 oktanlı bir yakıt ile çalışacak şekilde tasarlanmış ise daha yüksek oktanlı bir yakıt kullandığınızda motorunuzda bir performans artışı hissedemezsiniz. Daha önce de söylediğimiz gibi eğer hissedilir bir artış oluyor ise bu, motorunuzun ateşleme avansının yeniden ayarlanmaya ihtiyacı olduğu anlamına gelir...


    Oktan ile ilgili gerçekler:

    •Yüksek oktanlı benzin, düşük oktanlı benzinden daha yavaş yanar. Bu yavaş yanma da yüksek devirlerde iken motorunuzda vuruntu oluşmasını engeller. Dolayısıyla yüksek oktanlı benzin, vuruntuya daha dirençlidir.

    • Eğer motorunuz düzgün çalışıyorsa ve vuruntu gibi sorunları yoksa daha yüksek oktanlı bir benzin türüne geçmenize gerek yoktur.

    • Eğer motorunuzda vuruntu veya aşırı ses var ise bunun sebebi mutlaka benzin olmak zorunda değildir. Bu sorunlar motorun elektronik kontrol sisteminden, ateşleme zamanından v.s. kaynaklanıyor da olabilir. Eskiyen motorlarda (150.000 – 200.000) silindir içinde biriken karbon, silindir içi basıncının normalden yüksek olmasına sebep olarak vuruntu meydana getirebilir. Bu da yüksek kilometre yapmış motorlarda normaldir ve biriken karbonlar temizlenerek bu sorun giderilebilir.

    • Günümüz otomobillerinin bir çoğu yakıt enjeksiyon sistemine sahiptir. Bu modern otomobillerin, üretici yüksek oktanlı yakıt kullanılmasını tavsiye etmediği sürece, yüksek oktanlı yakıtla çalıştırılmalarına gerek yoktur.


    Oktan ile ilgili yanlışlar

    • Yüksek oktanlı benzin ile daha fazla yol alırsınız.Genelde araçlar 87 oktanlı benzin ile çalışacak şekilde dizayn edilmiştir ve aynı miktardaki yüksek oktanlı benzin alacağınız yolu arttırmaz.

    • Yüksek oktanlı benzin, motorun daha kolay çalışmasını sağlar.Hayır, sağlamaz.

    • Yüksek oktanlı benzin motor gücünü arttırır.Aracınızı daha yüksek oktanlı bir benzin ile çalıştırırsanız güçte hiçbir farklılık olmaz.

    • Yüksek oktanlı benzin daha fazla rafine edilmiştir, daha iyi bir benzindir. Doğru. Fakat bu fazladan uygulanan rafine işlemleri zaten oktan sayısını arttırmak içindir ve yüksek oktanlı benzinin tüm motorlar için daha iyi bir yakıt olacağı anlamına kesinlikle gelmez. Bu işlemler sadece yakıtın içindeki hidrokarbon dizilişini değiştirir ve daha yavaş yanma özelliği katar. Bu ilave işlemler ayrıca fiyatı da arttırır!..




  • aydınlandım yeterince tşk ederim herkese
    çıkardığımız ana fikir şudur biz boşuna ödemişiz iki depo yakıta parayı
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.