Şimdi Ara

95-98-100 oktan arasındaki farklar ve fayda/zararları

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
68
Cevap
0
Favori
49.751
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ..yakıt tüketimi hakkında soru.............


    soru.............


    örneğin,
    shell deki 100 oktan ile 95 oktan arasında
    şehirler arası 500 km de ne kadar fark olur sizce ((((ekonomi,km,fiyat,performans, tercih hertürlü konuda yorum lütfen))))



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkes -- 5 Haziran 2006; 9:06:59 >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    95-98-100 Oktan Benzin Arasındaki Farklar ve Fayda/Zararları

    Motorlu araçlarda kullanılan benzinler, oktan sayılarına göre sınıflandırılır. Oktan sayısı, benzindeki izooktan ve n-heptan oranını ifade eder ve yakıtın sıkıştırmaya karşı dayanıklılığını gösterir. Daha yüksek oktan sayılı benzinler, daha yüksek sıkıştırma oranlarına dayanabilir ve bu da daha verimli yanmaya ve daha yüksek performansa yol açar.

    95 Oktan Benzin

    • En yaygın benzin türüdür ve çoğu modern araç için uygundur.
    • Orta düzeyde oktan sayısına sahiptir, bu da çoğu sıkıştırma oranı için yeterlidir.
    • Ekonomik bir seçenektir ve yaygın olarak bulunur.

    98 Oktan Benzin

    • Spor otomobiller ve yüksek performanslı araçlar için tasarlanmıştır.
    • Daha yüksek oktan sayısına sahiptir ve daha yüksek sıkıştırma oranlarına dayanabilir.
    • 95 oktan benzine göre daha yüksek performans ve verimlilik sağlar.
    • Ancak, 95 oktan benzinden daha pahalıdır.

    100 Oktan Benzin

    • Yarış arabaları ve diğer yüksek performanslı uygulamalar için kullanılır.
    • En yüksek oktan sayısına sahiptir ve çok yüksek sıkıştırma oranlarına dayanabilir.
    • Maksimum güç ve verimlilik sağlar.
    • Ancak, son derece pahalıdır ve yaygın olarak bulunmaz.

    Faydaları

    • Artan Performans: Daha yüksek oktanlı benzinler, aracınızın daha yüksek sıkıştırma oranlarında çalışmasına izin vererek güç ve verimlilikte artış sağlar.
    • Azaltılmış Yakıt Tüketimi: Daha verimli yanma, daha düşük yakıt tüketimine yol açabilir.
    • Azaltılmış Emisyonlar: Daha iyi yanma, egzoz emisyonlarını azaltabilir.

    Zararları

    • Yüksek Maliyet: Daha yüksek oktanlı benzinler genellikle daha pahalıdır.
    • Uygunsuz Kullanım: Tüm araçlar daha yüksek oktanlı benzinden yararlanmaz. Aracınız için önerilen oktan sayısını kullanmak önemlidir.
    • Potansiyel Motor Hasarı: 100 oktan gibi aşırı yüksek oktanlı benzinlerin, düşük sıkıştırma oranlı araçlarda kullanılması motor hasarına yol açabilir.

    Aracınız için uygun oktan sayılı benzini seçerken, aracınızın üretici önerilerini dikkate almak ve performans ve maliyet ihtiyaçlarınızı göz önünde bulundurmak önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • quote:

    Orjinalden alıntı: serkes1

    bir soru.............


    örneğin,
    shell deki 100 oktan ile 95 oktan arasında
    şehirler arası 500 km de ne kadar fark olur sizce ((((ekonomi,km,fiyat,performans, tercih hertürlü konuda yorum lütfen))))





    bende çok merak ediyorum bunu ya, nedir bu oktan meselesşi tüm markalarda
  • mühendislikte bunun hesabının olduğunu çok iyi biliyorumda
    acaba diyorum
    bunu test edip gören varmı...

    ayrıca uzun yolda yaklaşık bir hesap yapma şansım oldu nerdeyse kafa kafaya geldi diye hatırlıyorum

    quote:

    Orjinalden alıntı: iverson03


    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes1

    bir soru.............


    örneğin,
    shell deki 100 oktan ile 95 oktan arasında
    şehirler arası 500 km de ne kadar fark olur sizce ((((ekonomi,km,fiyat,performans, tercih hertürlü konuda yorum lütfen))))





    bende çok merak ediyorum bunu ya, nedir bu oktan meselesşi tüm markalarda

  • motorlarda mekanik verim ,yanma verimi gibi verim hesapları vardır.
    bu verimlerin çarpımıyla ana verim ifadesi bulunur.

    95 ile 100 arasında yanma veriminde %5 kadar bir fark vardır.

    fakat bu diğer verimlerle çarpıldığında tahminen %2 ye falan düşer.

    yani %2 kadar bir tasarruf sözkonusudur.

    sonuç:eğer 100 oktanlık yakıt 95 oktandan %2 den az pahalıysa 100oktanı tercih edin.

    fark %2 den fazlaysa ki şu an fazla verdiğiniz paraya yazık,giden milli servet..
  • emre kardeş öle diosun da
    hani şimdi 2000 den aşağı araçların motorları genelde 95 oktan kullanımına uygun
    tamam 98 koyarsan bişi olmuo
    ama bi performans artışı da olmuyo bildiğim kadarıyla..
    ekonomi sağlıcağını da zannetmiyorum bu yüzden
  • quote:

    Orjinalden alıntı: crepassio

    emre kardeş öle diosun da
    hani şimdi 2000 den aşağı araçların motorları genelde 95 oktan kullanımına uygun
    tamam 98 koyarsan bişi olmuo
    ama bi performans artışı da olmuyo bildiğim kadarıyla..
    ekonomi sağlıcağını da zannetmiyorum bu yüzden


    performans artışı başkadır,yakıtın yanma miktarı başkadır.
    burada oktanı ona benzebiliriz.yani yanma miktarının ölçüsüdür.
    ne kadar fazla yanma yüzdesi varsa o kadar tasarruf sağlayacaktır.

    şu an Türkiyedeki bütün motorlar 95 oktan içindir.
    98 bile gereksizdir.

    98 de koysan birşey olmaz,100 de koysan,110 da koysan(ülkemizde yok bildiğimiz gibi)..
  • ben teorik mühendislik hesabından bahsettim.
    ancak pratikte biraz daha düşük değerler elde edileceğinden kesin bir rakam vermek zor.
    bu nedenle tasarrufu %2 civarı diyorum.

    100oktanda 5,5 lt/100km yakacakken 5,4lt/100km yakacak..
    98 oktanda 5,5lt/100km yakacakken 5,45lt/100km yakacak gibi çok hassas değişimler gözlemlenebilir.
    ama bu ancak aynı şartlarda lab ortamında gözlemlenebilir...
    trafikteki hiçbirzaman sağlıklı olmaz..
  • Vuruntu, yanma cephesi ilerlerken yanma odasının basıncı ve sıcaklığı etkisiyle odanın, alevin henüz ulaşmadığı başka bir noktasında ikinci bir yanma odağı oluşabilir. Bu iki yanma cephesinin karşılıklı ilerlemesiyle yanma hızı 300-350 m/s ve oda basıncı 9-12 MPa gibi yüksek değerlere ulaşır. Bu olaya benzin motorlarında vuruntu denilmektedir.

    Güçte düşme meydana gelir. Yanma odası elemanlarında yerel erimeler oluşur.

    Yanma odasının şekli, buji konumu, ateşleme avansı, son gaz bölgesi sıcaklığı, silindir içi gaz hareketleri, karışımın hava-yakıt oranı, yakıt özellikleri gibi pek çok faktör vuruntuya neden olur.

    Sıkıştırma oranı vuruntuyu kuvvetle etkiler. Arttıkça verim artar ancak vuruntu temayülü de yükelir.

    Oktan sayısı yüksek yakıt tercihi vuruntuyu azaltır. Dallanmış zincir şeklindeki hidrokarbonlar düz zincire göre daha yüksek vuruntu mukavemetleri vardır.genel olarak karbon atomu sayısı arttıkça vuruntu direnci artar. Naftenik ve aromatik yakıtlarında direnci yüksektir.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: DieScheisse

    Vuruntu, yanma cephesi ilerlerken yanma odasının basıncı ve sıcaklığı etkisiyle odanın, alevin henüz ulaşmadığı başka bir noktasında ikinci bir yanma odağı oluşabilir. Bu iki yanma cephesinin karşılıklı ilerlemesiyle yanma hızı 300-350 m/s ve oda basıncı 9-12 MPa gibi yüksek değerlere ulaşır. Bu olaya benzin motorlarında vuruntu denilmektedir.

    Güçte düşme meydana gelir. Yanma odası elemanlarında yerel erimeler oluşur.

    Yanma odasının şekli, buji konumu, ateşleme avansı, son gaz bölgesi sıcaklığı, silindir içi gaz hareketleri, karışımın hava-yakıt oranı, yakıt özellikleri gibi pek çok faktör vuruntuya neden olur.

    Sıkıştırma oranı vuruntuyu kuvvetle etkiler. Arttıkça verim artar ancak vuruntu temayülü de yükelir.

    Oktan sayısı yüksek yakıt tercihi vuruntuyu azaltır. Dallanmış zincir şeklindeki hidrokarbonlar düz zincire göre daha yüksek vuruntu mukavemetleri vardır.genel olarak karbon atomu sayısı arttıkça vuruntu direnci artar. Naftenik ve aromatik yakıtlarında direnci yüksektir.




    vuruntu motorun tasarım aşamasında dikkate alınan bir durumdur.
    yanlış hatırlamıyorsam şu anki motorlar oktan sayısına göre hesaplanan parametrede 91 oktan sayısına göre tasarlanmıştır.

    yani zaten hiçbir motor 95 oktanlık sınır değerinde değil.
    diğer parametreler de zaten sabit,o nedenle şu anki motorlarda vuruntu görmemekteyiz,zira görseydik 500,000li km leri görmek imkansızlaşabilirdi.




  • Şu anki otolarda 91 oktana ayarlı diyorsun yalnış hatırlıyorsun. Benim 92 skoda 91 oktana ayarlı. Ama ben mecburen 95 oktan ve sadece 1 depo doldurarak bio benzin ile kullandım aracı.(bio benzin manyak bi şey)
    - Artık yeni araçlarda 95 oktan standart (tabiyki bizlerin aldıgı benzini herhangi bir analizi yapamıyoruz gerçekten 95 oktanmı diye.öyle kabul ediyoruz.) Lüks olarak nitelediğimiz ve ya güçlü motolara sahip yüksek sıkıştırma oranları olan araçlarda 98 oktana göre ayarlanıyor ve bunun altında kullanımı istenmiyor. (Tek bildiğim Mercedeslerde ve bir kaç firmada seçim yapılabiliyor olması eğer o an koşullarında 95 oktan varsa aracı 95 oktana göre ayarlıyorlar eğer sürekli 98 oktan ise araç ona göre ayarlanıyor.)

    -Cevapayan arkadaşlarla hem fikirim bu konuda. (98 oktan gereksiz. Adam gibi motorin getirsinler 98 oktan benzini getirmesinler tek istediğim bu)


    -9-12 Mpa demiş basıncı: bu kadar olabilir mi? Biraz teknik açıdan açıklayabilirse sevinirim.(bu konularda bilgi edinmek benim için bir zevk)


    Benim de bir sorum var?
    -Eğer yalnış bilmiyorsam oktan = verimli yanma = yakıttan tasarruf demek ise
    doğalgazla çalışan araçlar var. Doğalgazın 100 oktan oldugunu biliyorum ve aynı zamanda bu araçlar benzinlede çalışıyor. Bilen arkadaş lütfen bir el atsın bu konuya?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: heytbecom

    Şu anki otolarda 91 oktana ayarlı diyorsun yalnış hatırlıyorsun. Benim 92 skoda 91 oktana ayarlı. Ama ben mecburen 95 oktan ve sadece 1 depo doldurarak bio benzin ile kullandım aracı.(bio benzin manyak bi şey)
    - Artık yeni araçlarda 95 oktan standart (tabiyki bizlerin aldıgı benzini herhangi bir analizi yapamıyoruz gerçekten 95 oktanmı diye.öyle kabul ediyoruz.) Lüks olarak nitelediğimiz ve ya güçlü motolara sahip yüksek sıkıştırma oranları olan araçlarda 98 oktana göre ayarlanıyor ve bunun altında kullanımı istenmiyor. (Tek bildiğim Mercedeslerde ve bir kaç firmada seçim yapılabiliyor olması eğer o an koşullarında 95 oktan varsa aracı 95 oktana göre ayarlıyorlar eğer sürekli 98 oktan ise araç ona göre ayarlanıyor.)

    -Cevapayan arkadaşlarla hem fikirim bu konuda. (98 oktan gereksiz. Adam gibi motorin getirsinler 98 oktan benzini getirmesinler tek istediğim bu)


    -9-12 Mpa demiş basıncı: bu kadar olabilir mi? Biraz teknik açıdan açıklayabilirse sevinirim.(bu konularda bilgi edinmek benim için bir zevk)


    Benim de bir sorum var?
    -Eğer yalnış bilmiyorsam oktan = verimli yanma = yakıttan tasarruf demek ise
    doğalgazla çalışan araçlar var. Doğalgazın 100 oktan oldugunu biliyorum ve aynı zamanda bu araçlar benzinlede çalışıyor. Bilen arkadaş lütfen bir el atsın bu konuya?


    benim teknik bilgim var,söyleyeyim ister katıl ister katılma.

    -motorlarda oktan sayısı ayarı diye birşey yoktur.

    -motorlarda gereken oktan sayısının altında oktan kullanımında problem çıkar.bu nedenle eğer 95 e göre tasarlanmış olsa vuruntu sınırında çalışıyor demek olacaktır ki bu sakıncalıdır.aradaki 4lük fark emniyet içindir.

    -ülkemizde 98 oktan için tasarlanmış motorlu araç yok.98oktan için tasarlanmış araçta 95 oktan da kullanılabilir,ama her zaman olmasa da sakınca yaratır çünkü vuruntu sınırına yakındır.

    -doğalgazın oktan sayısı yine hatırladığım kadarıyla 106.
    dediğim gibi 91 gibi bir rakamın altında olmaması yeterli.

    -doğalgaz için tasarlanmış bir motorda aynı mantıkla yüksek sıkıştırma oranlarına ulaşılabilir.

    -dizellerde de çok yüksek setan sayısı iyi değildir.setan eşit değildir oktana.

    -mahzuru nedir?

    -setan sayısı yüksek olursa enjektör ağzında erken tutuşma olabilir ve enjektörler hasar görebilir.

    umarım tatmin oldun..

    -tam rakam bilmesem de arkadaşa sorduğun soruyu cevaplayayım;

    common railli araçlarda yakıt 130-140mpa değerlerinde püskürtülüyor.
    9-12mpa çok büyük rakam değil.ama zarar verecek kadar büyük çünkü ani bir basınç artışı sözkonusu.




  • Ben de bir şey sorayım: Motorin yerine doğalgaz daha mı ekonomik. Ekonomik olmasa da, arada çok fark yoksa en azından şehir içi otobüslerin çevre kirliliği açısından doğalgazlı olmasını önerebilir miyiz?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ukrut

    Ben de bir şey sorayım: Motorin yerine doğalgaz daha mı ekonomik. Ekonomik olmasa da, arada çok fark yoksa en azından şehir içi otobüslerin çevre kirliliği açısından doğalgazlı olmasını önerebilir miyiz?


    onlar birbirine yakın değerlerde,aracına motoruna göre değişkenlik gösteriyor,bunlar üzerine lpg topiğinde detaylı bilgi mevcut.

    ama emisyon açısından bakarsak doğalgaz çok çok daha iyi.
  • Ben bişey diyeceğim, bu 100 oktan benzinin özelliği daha iyi yanması değil mi ve bununla birlikte daha çok ısı açığa çıkacak ve buna uyumlu olmayan motorlar olumsuz yönde etkilenecektir nasıl uyumlu olacak derseniz yani demek istediğim kendi arabam için konaşayım 1,6 99 model corolla ya 100 oktan benzin almak bence iyi değil.

    Motor hacmi daha büyük olan mesela 2 motor ve üstü için iyi olur ama 1,6 motor ve aşağısı için bana 100 oktan almak saçmalık geliyo. 98 oktan normal ama 100 oktan'a gerek yok. Bence bunlar sıf otalığı hareketlendirmek ve satışları yükseltmek için diye düşünüyorum.


    Acaba yanlış mı düşünüyorum.
  • Bp ultimate kullandığımda Escort 1,8 de ve focs 2.0da uzun yolda ortalama %7-8 farkediyor gittiğim mesafe daha fazla gidiyorum 95 e göre 100 oktanda ise hızlanma ve araba rahatlıyor fakat gittigim mesafe %4-5 azalıyor
  • Ben teoriden biraz sıyrılarak yaptığım pratik denemeden bahsedeyim. 95 oktan ve 98 oktan hatta 97 oktan arasında kıyaslama yaptım araba 2005 model honda civicti şuanda kullanmıyorum. Peugeot aldım. Neyse gelelim dediğim ölçümlere ankara eskişehir arasında depoyu doldurup ankaraya gittim 95 ile. Yaktığımd eğer 5,4 litre. Başka bir gün depoyu 97 ile doldurup ankaraya gittim yaktığım değer 4,8 litre bir başka günde 98 ile doldurup bu denemeyi yaptım (hava yagmurlu idi) 5,2 litre şeklinde gerçekleşti. Tüm bunların dışında ben en çok 97 oktanı kullanıyordum fiyat/ performans arasında en uygunu o. Zaten fiyatı 95 fiyatı ama adamlar 97diye satıyorlar. NEyse hesap ortada. Fakat performans olarak ciddi farklar var 95 ile diğerleri arasında arabanın çekişi kesinlikle değişiyor. Tüm veriler maksimum 90-100 ortalama hıza göre verdim hiç birisinde çok anormal hız dalgalanması olmadı.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online

    Ben bişey diyeceğim, bu 100 oktan benzinin özelliği daha iyi yanması değil mi ve bununla birlikte daha çok ısı açığa çıkacak ve buna uyumlu olmayan motorlar olumsuz yönde etkilenecektir nasıl uyumlu olacak derseniz yani demek istediğim kendi arabam için konaşayım 1,6 99 model corolla ya 100 oktan benzin almak bence iyi değil.

    Motor hacmi daha büyük olan mesela 2 motor ve üstü için iyi olur ama 1,6 motor ve aşağısı için bana 100 oktan almak saçmalık geliyo. 98 oktan normal ama 100 oktan'a gerek yok. Bence bunlar sıf otalığı hareketlendirmek ve satışları yükseltmek için diye düşünüyorum.

    Acaba yanlış mı düşünüyorum.



    100oktan demek daha yüksek sıcaklıklara ulaşmak demek değil,zira öyle bile olsa farketse etse en fazla 30-40derece eder,o da herzaman değil bu açıdan bakıldığında motorların malzemeleri o kadar hassas derecelerde bozulacak malzemeler değil,burada önemli nokta motorun yakıtının hangi ısıda yandığı değil motorun soğutma sistemiyle hangi ısılarda çalıştığıdır.

    100oktan demek kütlesel bazdaki yanma verimidir.
    eğer sıcaklıkla olsaydı katkı maddeleriyle zaten o sıcaklıklara 95 oktanla da ulaşılabilirdi.

    100oktan 98 oktan neden var?

    katılıyorum ticari nedenlerden dolayı var,bir de bilmeyen insanların parasını almak için var.(daha faydalı olur ve daha az yakar düşüncesiyle alanların)

    yanma sıcaklığının mukavemete etkisi ise motorun hacmiyle ilgisi yoktur.ancak motorun daha zor ısınması ve daha zor soğuması açısından ciddi alakası vardır.




  • (katılmak tabiyki senin elinde... sen bayağı kızgınsın bu konuda galibaaa.Ben sadece öğrenmek amacıyla varsa yanlışlarım düzeltilsin diye yazıyorum bunları.Yardımcı oldugun için teşekkür ederim. )

    Arkadaşım şöyle bir şey buldum:özetini geçiyorum)
    hürriyet
    Hürriyet - Haber, Son Dakika Haberler, Güncel Gazete Haberleri
    http://www.hurriyetim.com.tr/haber/0,,sid~458@nvid~498561,00.asp


    -Uzmanlar, Türkiye’de otomobil parkında bulunan araçların büyük bir çoğunluğunun motorları 95 oktan kurşunsuz benzine göre ayarlandığı belirtiyorlar.
    -98 oktan kurşunsuz benzinin 95 oktan benzine göre en büyük farkının, motorun özellikle yüksek devirlerde çalışması sırasında oluşabilecek vuruntuya karşı direncini artırması olduğunu belirten uzmanlar, daha yüksek devir ve daha yüksek sıkıştırma oranı ile tasarlanan motorlarda daha yüksek oktana ihtiyaç duyulduğunu ifade ediyorlar.
    -Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği verilerine göre, Türkiye’de benzin tüketiminin yüzde 61’ini kurşunsuz benzin oluşturması da bu pazarın büyüklüğü açısından yüksek oktanlı benzin üzerine konuşulmasını gerektiriyor.

    -Bir aracın hangi oktan yakıta ihtiyaç duyduğunu o aracın üreticisi belirlerken, genellikle daha yüksek devir ve daha yüksek sıkıştırma oranı ile tasarlanan motorlarda daha yüksek oktana ihtiyaç duyuluyor. 98 oktan kurşunsuz benzinin 95 oktan benzine göre en büyük farkı, motorun özellikle yüksek devirlerde çalışması sırasında oluşabilecek vuruntuya karşı direncini artırıyor olması... 98 oktan kurşunsuz benzin kullanan bir araç daha yüksek devirlerde daha sessiz çalışırken, titreşimsiz çalışan bir motorun performansı da buna paralel olarak artıyor. Böylece, daha yüksek verim elde edilirken, motor parçalarının ömrü uzuyor.
    -Piyasaya sundukları araçların motorlarının 95 oktan kurşunsuz benzine göre ayarlandığını söyleyen Mercedes-Benz Türk Pazarlama ve Satış Direktörü Eşref Biryıldız, ‘98 oktan benzin belirgin bir performans artışı sağlayabilir, ama aracınızın da ralli otomobiline dönüşmesini beklemeyin’ diyor.

    -Tüpraş Genel Müdürü Hüsamettin Danış ise, 98 oktan kurşunsuz benzinin 95 oktan kurşunsuz benzinden tek farkının, motorları bu ürüne göre tasarlanmış araçlarda belli oranda performans artışı sağlaması olduğuna işaret ederek, şöyle devam ediyor: ‘Ülkemizde bulunan araçların yüzde 90’ından fazlasının motorları, 95 oktan kurşunsuz benzine göre tasarlanmış ve bu araçlarda en verimli sonuçlar 95 oktan kurşunsuz benzin kullanımı sonucu elde edilmiştir. Bu nedenle araçların büyük bir çoğunluğu 95 oktan kurşunsuz benzinle hem daha fazla kilometre yapılabilmekte, hem de benzin maliyeti daha düşük olmaktadır..’

    -Otomotiv Sanayii Derneği Genel Sekreteri Ercan Tezer ise, 98 oktan benzinin yeni nesil araçlarda performansı artıran bir akaryakıt olduğuna dikkat çekerek, motor teknolojisi bu yakıta uyumlu olmayan araçlarda bir performans artışının beklenmemesi gerektiğini kaydediyor.
    -Auto Start Dergisi Teknik Danışmanı Onno Usta da, ‘Araç, yüksek oktana göre ayarlanmamış ise, 98 oktan yakıt, performansı artırmaz, aksine düşürür’ uyarısında bulunuyor. Türkiye’deki otomobil parkının büyük bir bölümünün 95 oktan benzine göre üretilmiş motorlara sahip olduğuna dikkat çeken Onno Usta, ‘Bu nedenle, en iyi performans, süper ve 95 oktan kurşunsuz benzinle elde edilir. Performansı artırmak için daha fazla bedel ödeyip, yüksek oktan sayısına sahip yakıt kullanmaya gerek yok’ diyor.
    -Onno Usta, 98 oktan benzinin yüksek sıkıştırma oranlarıyla çalışan motorlu spor araçlar ile lüks sınıfa giren bazı otolarda kullanılması gerektiğinin altını çiziyor.
    -Ayrıca, 98 oktanlı benzinlerin araçlardaki vuruntu sesine göre kullanılması gerekiyor. Silindirlerde yanlış zamanda meydana gelen ateşlemeden ya da tutuşmadan kaynaklanan bu ses, motorun performansını düşürebiliyor. Yüksek oktanlı benzin, düşük oktanlı benzinden daha yavaş yandığı için motor yüksek devirde çalışırken vuruntu oluşmasını engelliyor. Bu nedenle, yüksek oktanlı benzin vuruntuya karşı daha dirençli olabiliyor. Aracın motoru dikkatlice dinlendiğinde, vuruntu sesi gelmiyorsa, yüksek oktanlı yakıt kullanmaya da gerek kalmadığı belirtiliyor.

    Oktan nedir?

    Oktan sayısı, benzinin kalitesini gösteren en önemli parametre olup motordaki vuruntunun ölçümüdür. Benzinlerde oktan değeri, Araştırma Oktan Sayısı (RON) ve Motor Oktan Sayısı (MON) olarak iki şekilde tanımlanmaktadır. RON sayısı, motorun yüksüz (rolanti) durumdaki, MON sayısı ise motorun yüke bindiği (ağır yük, yokuş tırmanma) durumdaki vuruntu kalitesini gösterir. Bu nedenle MON sayısı aracın gerçek yol koşullarına uyum performansını belirler. Türkiye’de satılan standart kurşunsuz benzinin oktan değeri RON 95, MON 85 iken, 98 oktan kurşunsuz benzinde bu değerler 98 RON, 87 MON’dur.

    ---------------------------------------------




  • pratikte bunun farkını görenlere diyorum ki,yukarda bunun açıklamasını yaptım,
    bunun hissedilmesi çok zor,%7 gibi değerlerse teorik olarak bile imkansız.

    yalan mı söylüyorsunuz?

    tabiki hayır.aynı güzergahta aynı şartları elde etmek bile imkansız dediğim gibi lab ortamında anlaşılabilir.
    biraz da psikolojik etkisinin olduğu da gerçek.

    yağmur da yakıt tüketimini artırır.
  • BİO BENZİNİN MANYAKLIĞI HAKKINDA BİLGİ VEREBİLİR MİSİN?
    PERFORMANSI ÇOK MU FARKEDİYOR DİĞER BENZİNE GÖRE?

    quote:

    Orjinalden alıntı: heytbecom

    Şu anki otolarda 91 oktana ayarlı diyorsun yalnış hatırlıyorsun. Benim 92 skoda 91 oktana ayarlı. Ama ben mecburen 95 oktan ve sadece 1 depo doldurarak bio benzin ile kullandım aracı.(bio benzin manyak bi şey)

  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.