Şimdi Ara

100.000km Doğuş bakımı sonrası 1100km'de yağ bitiren 2.0 TFSI araç

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
15
Cevap
1
Favori
3.070
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 2008 model, ikinci el olarak yeni almış olduğum, komple Doğuş Oto bakımlı Audi 2.0 TFSI aracım 102.000 km'de Doğuş Oto'da bakıma girdikten 1133 km sonra sarı renkli yağ seviyesi MİN ışığı yaktı.
    Ve bu 1133 km'yi aracın üzerinde 5 yıllık lastikler var diye HİÇ Mİ HİÇ gazlamayarak geçirdim.
    Araç da modifiye edilmiş, oynanmış bir araç değil, katalitiği bile üzerinde duran bir araç.

    Yağ çubuğunu kontrol ettim uyarıyı gördükten sonra, çubukta yağ YOK..

    Normal kullanımda 3000 km'de yağ ışığı yaksa tolere edeyim diyeceğim de, AŞIRI SAKİN kullanımda 1100 km sonra yağ ışığı yakmak nedir, aklım almıyor.

    Tavsiyeleriniz benim için çok önemlidir, tekrar Doğuş'a mı gideyim, yağ ekleyip gönderirler mi, yoksa güzel tespit yaparlar mı, çıkması muhtemel parçalar nelerdir vs vs aklımdaki onlarca sorudan herhangi bir veya birkaçına yanıt verebilecek bilgili, tecrübeli arkadaşların fikirlerine ihtiyacım var.







  • işte okadar akıllı araçki beğenmediği yağı atıyor :)
    şaka bir yana, yağ boşaltma civatasını tam takamamıştır servis büyük ihtimal kontrol ettirin.
  • İhtimal dahilinde olduğunu zannetmiyorum. Her yağ değişiminde contanın sıfırını, tork ayarlı anahtarla, o parçaya uygun torkla sıkıyorlar.
    Problem Tfsi motorların yağ tüketimi ile ilgili.
    Ancak benim aracımdaki aşırı (mı) diye soruyorum. Bir de çözüm önerisi olan, başına gelmiş olan var mıdır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yakılan yağ yada yok olan yağ oranı çok yüksek.Bakımı yapan servise yine gidin ,arkadaşın dediği gibi yağ tapasına yağ filtresi birleşimine bir baksınlar kaçak varmı diye.Servisin yağı eksik de koymuş olabilir.
    Sonuçta serviste yapılan tüm işlemler garanti kapsamındadır.gidin baktırın servise
  • Onur merhaba , aracın benimki ile aynı km de ve benimki de henüz stock :(

    Yaşadığın bu olay bizim motorlarımızın biraz yağ eksiltmesi ile alakalı bir durum, performanslı bir motor ve sekmanlardan yağ tükettiği de doğru. Aslında uzun ömürlü olacağına delalet eden bu durum biraz da can sıkıcı olabiliyor. Gerçi 100Hp araç değil bu kullandığın ama Subaru gibi yağ eksiltmeside iyi karşılanmıyor. Çok dert etme dostum. 1 lt yağ falan eksiltmiş olabilir bu kadar km de.

    Aracının kataltik iptali ve yazılım ile 245-270 hp ye , S3 enjektörleri ve k04 turbo ile de yaklaşık 350 - 400 Hp ye çıkabilmesi (metanol vs derken 500 hp yi geçenlerde var) aslında onun ne derece iyi bir motor olduğunu gösteriyor. Aslında Vw firmasının yaptığı en dehşet 2000cc motor da diyebiliriz.

    Dert etme iyi günlerde kullan, sonuçta S3 ile eşdeğer bir aracın var bana göre hatta kıymetini bilesin derim. 1-2 ufak kronik problemi var bu motorun ama biri 70TL, diğeri de yağ işte :) O parçayı da her 2 yağ değişiminde değiştirirsin ismi Cam follower dır bilgin olsun.

    Kafana takılan birşey olursa özelden yazabilirsin dostum , elimden geldiğince hızlı yanıtlamaya çalışırım.

    Tekrar hayırlı olsun, kazasız belasız kullanman dileklerimle.

    Birde burayı incelemei isterim bilgi açısından
    http://r-techperformance.co.uk/2-0-tfsi-tuning/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yosunkaya -- 15 Aralık 2015; 17:37:07 >




  • Hocam teşekkür ederim cevabın ve açıklayıcı bilgiler için.

    1133 km sonrası 1 litre yağ koyunca max'a bile gelmedi, min ile max'ın arasında kaldı çubukta :) Dolayısıyla katlanılamayacak kadar aşırı bana kalırsa. Sanırım 1.5 litre eksiltmiştir.
    Ben hızlı bir test olsun diye 1 litre ekledim, çubuk yarıya geldi, şuan izlemedeyim. Çubuğu da kontrol ediyorum, zaten yağ ışığı yanarsa da göreceğim.

    Cam follower sanıyorum HPFP'nin üzerine geçen (High Pressure Fuel Pump - Yüksek basınçlı yakıt pompası) bir parça. Yakıt ile, güç ile ilgili olduğunu düşünüyorum. Şuanda bu konuda bir problem yaşamadım veya gözlemlemedim. Ancak kontrol edilmesi gereken, kolay dağılan bir parçaymış incelediğim kadarıyla.

    Yağ tüketimi ile ilgili bildiğim PCV Valve (crankcase ventilation valve, breather valve veya oil seperator diye de geçebilir, bizde seperatör deniliyor çoğunluk tarafından) değişiminden bahsediliyor. Ancak aracımda yanlış hatırlamıyorsam 60bin km civarı zaten değişmiş bu parça. Yine değişir mi bilemedim.

    Keşke 3000km'de 1 litre falan olsaydı. Çok iyi olurdu. Ama 1100kmde 1.5 litre nedir yahu




  • Rcia ederim dostum, seninde bilgin olduğunu tahmin etmiştim zaten :) Onur bende bu kadar değil mesela yağ yakımı , eğer azalsın istiyorsan hatta hiç eksilmesin istiyorsan 10-60 yağ kullanabilirsin. Tam sentetik bu yağ kışın olmasa da yazın senin dertlerine çare olacaktır. Birçok performanslı ve yağ yakan motorda kullanan arkadaşlarım mevcut. Sadece kışın 5-30 a düşüyorlar yazın 10-60 a devam. Bana da önerilen o aslında, kalın diye düşünüyorum ama yazın kesinlikle deneyeceğim bende.

    Eğer Doğuş bakımı garantisi varsa adamların üzerine çök bu konuda, hatta beni de aydınlat lütfen. Gerekirsen bende çökeyim :)

    Dert etme güle güle kullan, belki az koymuşlardır bilemiyorum, 1100km de 1,5 lt fazla gerçekten. Bu arada motor durumun nasıl acaba? Senden evvelki sahibi nasıl kullanmış? Aracın otomatik vites mi? Bu konularda önemli tabii.

    Doğuş konusunda haber beklerim eğer gidersen.
    Kal sağlıcakla.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • buna bende katılıyorum benimde 2.0 quattro audi a5im var 2010 model 140 bin kmde çok km görmüş bi motor olduğu için ve performanslı bir motor olduğu için yağ yakıyor özellikle sürekli yüksek gazda kullandığımda burada götürdüğüm usta 5w30 yağın ince gelebileceğini söylemişti özellikle yaşlı bir motor için bende 10w60 koydum şimdi bunu deniyorum ne kadar yetecek diye audinin 5w30 ısrarına inanmiyorum o kadar çok bilselerdi yağ yakan motor yapmazlardı diye düşüyorum 10w60 ne kadar gideğini denemek adına performanslı sürüyorum dilerseniz sonucu size de aktarırım. ancak şunlara kulak asmayın bazı görüştüğüm insanlar bu yakılan yağın aşırı olduğunu düşünüyor ve arabayı satmamı yada çöpe atmamı söylüyorlar bunlara kulak asmayın genelde bunu söyleyenler 90 beygirlik atmosferik arabadan başkasına binmemiş olan insanlar bu araçlarda 300 beygirlik bir potansiyel var ve sanırım emisyon yasalarından dolayı kısıtlanıyor ve pazarda kendine daha makul bir yer bulabilmesi için sizinde dediğiniz gibi performanslı araçlarda sineye çekilecek bir durum.




  • Merhaba hocam,
    Yazdıklarınızda haklılık payının olduğu noktalar var, bilmeyen insanların yorum yapması konusunda.

    Ancak performanslı denilen fakat ikibin üçbin deviri geçmeden ve bu devirlere de usulca çıkılan sakin kullanımda, 100000km'de, full servis bakımlı, son teknoloji 2.0 bir motorun bu kadar yağ yakması normal değil.

    Burada üretim hatası mevcut. Bunu Audi'de biliyor. Amerika'da Virginia'da 2012'de açılan, 126.000 aracı ilgilendiren grup davasında Audi taraflarla dava dışı uzlaşmaya gitmiştir. Problemin giderilmesi için gerekli olan bütün işlemleri ücretsiz yapma, garanti sürelerini 4 yıl 50.000 mil ila 8 yıl 80.000 mil arasında uzatma ve problem ile ilgili daha önceden yapılan masrafların iadesi noktasında sulh olmuştur, ki anlaşmayı seçmenin muhtemel nedeni dava sonucunu bekleyip haksız bulunup bunun açıklanmasını istememesi geliyor akla hukuken bakıldığında. Bu konudaki bilgilere BBC Watchdog programının Series 35, Episode 5 Audi Yağ Eksiltme bölümüne bakılabilir;https://youtu.be/VqJXDFstgaQ?t=126

    2010 sonrası piston ve segmanları revize edip araçlarında revize edilmiş parçaları kullanmaları da üretim hatası olduğunun göstergesidir (Watchdog'un söylediğine göre 2008 ile 2011 arası araçları ilgilendiriyor)
    Araç el kitapçığında 1000km'de yarım litre eksiltme yapabileceğini söylemeleri de bu değerin üzerinde tüketim yaşayan motorların üretim hatalı olduğunun göstergesidir (kaldı ki 1000km'de yarım litre bile AŞIRI fazla ve tüketicinin katlanmasının beklenmeyeceği düzeydedir. Kitapçığa bir ibare eklenmiş olması, fiilen olayın durumuna göre haklı olunduğu anlamına gelmez)

    Audi gibi yağ konusunda problem yaşayan bir markanın motoruna önerilenin dışında bir yağ koymayı pek tercih etmem. Bu konudaki araştırmalarım ve danışmalarım dahilinde yağın kalınlığıyla pek oynama, en fazla yapacağın 5w40 olsun kanısına ulaştım. Ki onun da pek farkı yok. 10w30 vs. yapınca soğuk çalıştırmada ne olacağı belli değil. Motor bileşenlerine zarar verme ihtimali var. Araç mazda, honda gibi tabiri caizse su koysan götürür şeklinde olmadığı için kesinlikle önerilenin dışına çıkmak istemiyorum.
    Zaten en başta üretim hatasının sonuçlarını tüketiciye çektirmek fazlasıyla yanlış, bu yağ tercihinin de tüketiciye bırakılmaması gerekiyor.
    (Buarada yaptığınız yanlış demiyorum, umarım problem yaşamazsınız, aracının motoruyla oynayıp "doldurmuş" olanlar zaten 10w60 kullanıyorlar genelde, ama açılıp oynanmış araçlar yapıyor bunu otomobil forumlarından okuduğum kadarıyla) Bana sorsanız zaten yağ değiştirmek bir arabada ne gibi problemlere yol açabilir ki, sonuçta yağ yerine kola koymuyorsunuz, ancak iş Audi motoru olunca bir kere daha düşünürüm.

    Velhasıl olay yanlış, üretim hatası var, sonradan düzeltilmiş, revize edilmiş parçalar var, ellerini taşın altına koyup Toyota vs. gibi araçları toplatma yoluna gitmeyip bir de üste çıkma durumu var, itibar kaybı ve maddi kayıp düşünülerek. Yanlış üzerine yanlış.




  • Evet Onur bu konuda sonuna kadar haklıyız kullanıcılar olarak fakat bunu bizim burada mekanik olarak çözmektense yağ tipini değiştirerek çözmeyi yeğliyorum. Nedeni zaten tam sentetik oluşu. Keza performanslı araçlar kullanıyor 10-60 bir sorun yok , hatta şikayet yok. Bu mekanik değişim konusunda nerelere nasıl baskı yapabiliriz acaba? Birde durduk yere 110.000km de ki aracın motorunu falan açtırmak istemiyorum açıkcası.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yosunkaya -- 24 Aralık 2015; 12:50:41 >
  • full servis bakımlı araçlarda 42 bin tl lik motor değişimini ücretsiz yapıyorlar. benim audi full servis bakımlımı bilmiyorum buradaki yetkili servisi bi kaç kez aramama rağmen salladılar randevu alıp gideceğim. forumdaki bi arkadaşın başından geçen olayı buradan okuyabilirsiniz :https://forum.donanimhaber.com/showTopic.asp?m=111387053&p=1#111387053

    ancak eğer aracınız servis bakımlı değilse sanırım kasko kapsamımda bunu değiştiriyorlar aynı DSG lerdeki mekatronik sorun gibi onda da aynı şeyi söylemişlerdi servis bakımı yoksa yoktu. ama belki dava ile yada konuşup görüşüp yarısı kasko yarısı servis gibi bi ücretlendirmeyle falanda değiştirebilirsiniz (servis bakımsız araçlar için)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaşlar herkese merhaba ben de 2011 a4 tfsı kullanıyorum aynı sorun benim aracımdada bulunmakta aracı 143000 de aldım suan 155 binde aldığımdan beri her 1000 km ortalama 1lt yağ ekliyorum ve Kafayı yemek üzereyim 2001 3,30 bmw vardı 225000 km OLMASINA rağmen 231 beygirlik bi araçtı ona rağmen hiç yağ yakmazdı..2000 km önce 10-60 mobil 1 le değiştirdim komple kalın Yağı yakamaz dediler ama canavar gibi yakıyor bence 5-30 a devam edin hiç gerek yok çünkü aynı şekilde hatta Fazlasıyla yakıyor.. Motora kömür koysak onu bile yakacak herhalde :) işin şakası bi yana sıkıntı büyük ve insanı strese sokuyor ustalar revizyon diyor başka bişey demiyor çözüm bulan varsa beni de bilgilendirsin lütfen ii geceler..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Musti_sumatran M kullanıcısına yanıt
    merhaba sizin araçta başka bir sorun olmasın çünkü ben 10-60'ı 211 beygirlik a5 2.0 araçta kullanıyorum ve şuan çok memnunum bi sıkıntı yok ve arabayı genelde yüksek devirde kullanıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gameeline -- 13 Ocak 2016; 21:40:58 >
  • En son sarı Işık yandığında kendim yaklaşık 1,5 litre kadar 10-60 ekledim. Bakalım kaç km sonra tekrar sarıIşık yanacak bekleyip görecez..ustanın dediğine göre 10-60 hemen etki etmiyormuş bidahaki yağ değişiminden sonra daha iyi sonuç veriyor dedi yaklaşık 15-20 bin km sonraya tekabül ediyor. 5-30 dan 10-60 a geceli yaklaşık 3000 km oldu ama araç aynı şekilde yağ eksiltiyor..sizin araçtaki etkisi nedir peki 5-30 da kaç km de yağ eksiltiyordu şimdi 10-60 da kaç km de yağ eksiltiyor..detayları paylaşırsanız sevinirim iyi günler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.