Şimdi Ara

1 TL ile 350 kilometre yol giden elektrikli otomobil ürettiler

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
30
Cevap
0
Favori
1.045
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Adana’da Çukurova Üniversitesi Elektromobil Takımı tarafından tasarlanıp üretilen, elektrikle çalışan otomobil, 1 TL ile 350 kilometre yol gidebiliyor. Takımın üyelerinden Furkan Pınarlı, hayallerinin kendi firmalarını açıp seri üretime geçmek olduğunu söyledi.

    Çukurova Üniversitesi Makine Mühendisliği ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği öğrencilerinden oluşan bir grup tarafın üretilen elektrikli otomobil, kentte gerçekleşen Bilim Şenliği’nde ziyaretçilerin beğenisine sunuldu.

    1 TL ile 350 kilometre yol giden elektrikli otomobil ürettiler1 TL ile 350 kilometre yol giden elektrikli otomobil ürettiler
    1 TL ile 350 kilometre yol giden elektrikli otomobil ürettiler1 TL ile 350 kilometre yol giden elektrikli otomobil ürettiler
    1 TL ile 350 kilometre yol giden elektrikli otomobil ürettiler

    Kaynak:
    sptnkne.ws
    1 TL ile 350 kilometre yol giden elektrikli otomobil ürettiler
    https://sptnkne.ws/kvh2
    - 28.12.2018







  • 1 tllik elektrik ile mi gidiyor?

    Bu aracın motoru nasıl bir verim oranına ve geri dönüşüme(?) sahip ki 1 tllik elektrik ile 350 km yol gidebiliyor?

    Güneş paneli mi var?

    Azıcık teknik detay verilse iyi olurmuş.

    Ticari sır demez umarım biri çıkıp da

    Bu aracın maliyeti neyse söylesinler 3 tane alacağım eve
  • Mugetsuga kullanıcısına yanıt
    Önceden takımda olduğunu iddia eden biri bir iki kelam etmiş. Merak edip okursan;

    ekşi sözlük
    1 tl ile 350 km giden otomobil
    https://eksisozluk.com/entry/84871034




  • AwerlawK kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler.

    1 tllik elektrik 2.2kW civarı yapıyor (45 kuruştan hesaplarsak). Hadi biz 3kW diyelim. Bu da 4 BG yapar.

    Yani öyle bir şey olmalı ki 3kW (4 BG) ile 350 km yol gitsin. Bunun teknik detayını vermelerini beklemiyorum ancak çalışma prensibi anlatılmalı.

    %100 verime sahip olsa (imkansız) bile bu araç ekstra enerji üretmeli ki 350 km yol gidebilsin. 4 BG ile sinek uçurmuyorlar sonuçta, o aracın da bir ağırlığı var.

    Böyle uçuk veriler duyunca insan işkilleniyor haliyle.

    Ekleme: Ha deseler ki hidrojen ile çalışan araç yaptık. Enerji maliyeti de 350 km için 1 tl. Evet mümkün derim. Ama elektrik



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mugetsuga -- 28 Aralık 2018; 16:38:26 >
  • Oyuncak araba bile daha fazla yakar.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mugetsuga kullanıcısına yanıt
    Eksi linkine baktimda eski uye oldugunu iddia eden sahis aracin agirligina 200 kilo demis. Cidden merak ettim ne var bu arabada? Koltuk agirligi, lastik agirligi, motor agirligi, kaporta, govde vs agirligi nasil bu kadar az olur? Elektrikli scooter gibi bir sey galiba bu. Hic bir teknik detay verilmemis. 350 km menzili kac km/s hizla alabiliyor, 1 TL olcumu yaparken ki hiz ve agirlik ne bunlarda yok meydanda.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AwerlawK

    Önceden takımda olduğunu iddia eden biri bir iki kelam etmiş. Merak edip okursan;

    https://eksisozluk.com/entry/84871034
    okurken kör oldum siyah tema beyaz yazı.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • O şahıs ajitasyon yapmış zaten. 1 tl mevzusuna gelince deyip hiçbir şeyi yanıtlamamış o kısımla ilgili.

    İnsanlara umut satmayı çok iyi biliyorlar.
  • Mugetsuga kullanıcısına yanıt
    Bana da saçma geldi entry'yi giren arkadaş doğru mu söylüyor bilmiyorum ama o da tam anlatamamış 350km'ye 1tl gitme olayını.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AwerlawK

    Bana da saçma geldi entry'yi giren arkadaş doğru mu söylüyor bilmiyorum ama o da tam anlatamamış 350km'ye 1tl gitme olayını.
    neyini anlamadın yahu tedaş elektiriğiyle 1 tl ye gidiyormuş 350 km yi. medaş yada diğer daş lar değil tedaş.
  • Arkadaslar hic biriniz anlamamis uretilen o 1 tl lik elektrik osurakla uretilince ucuz ondan yani.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • kangroo kullanıcısına yanıt
    Sıradan çinko karbon daşlardan 7 kata kadar daha uzun menzil diyorsun.
  • Ufak atta civcivler yesin

    18cente 350km gidiyomuş

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kolpa haber. Buna inanan ağır mental retardedir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • TEDAŞ elektiriği dediği acaba bizim kullandığımızda değilde üretim maliyeti olan mı ? Hani vergisiz olan ? Ekşi linkini okudum. Bir mühendis değil, mıknatıs ile sonsuz enerji üreten dayıların açıklaması.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mugetsuga

    Teşekkürler.

    1 tllik elektrik 2.2kW civarı yapıyor (45 kuruştan hesaplarsak). Hadi biz 3kW diyelim. Bu da 4 BG yapar.

    Yani öyle bir şey olmalı ki 3kW (4 BG) ile 350 km yol gitsin. Bunun teknik detayını vermelerini beklemiyorum ancak çalışma prensibi anlatılmalı.

    %100 verime sahip olsa (imkansız) bile bu araç ekstra enerji üretmeli ki 350 km yol gidebilsin. 4 BG ile sinek uçurmuyorlar sonuçta, o aracın da bir ağırlığı var.

    Böyle uçuk veriler duyunca insan işkilleniyor haliyle.

    Ekleme: Ha deseler ki hidrojen ile çalışan araç yaptık. Enerji maliyeti de 350 km için 1 tl. Evet mümkün derim. Ama elektrik
    Eğer hesabınız doğru ve 1 TL'lik elektrik 2.2kWh'ye karşılık geliyorsa bahsedilen 350km'lik menzil aşağı yukarı doğrudur. 4bg ile sinek uçurtmuyorlar sonuçta demişsiniz ama size bir istatistik paylaşayım 2017 senesinde yarışa katılan 27 takımdan 13 tanesi 1kW ile 2kW arasında güç üreten fırçasız dc motorlar ile yarışa katıldı. Ekşideki arkadaşın da dediği gibi yarışa katılan çoğu araç zaten 300 kilonun altında, kendi araçlarının 200kg civarı olması da inandırıcı bir veri. Yine arkadaşın dediği gibi eğer 1tl hesabı Tübitak'ın yarış sonrası açıkladığı resmi sonuç üzerinden hesaplanmış ise herhangi bir hata yapılma şansı yok. Bunun sebebi de Tübitak yarışa katılan araçlardan batarya paketinin çıkışına kendi enerji ölçerlerini takabilecekleri bir bağlantı yapılmasını istiyor. Bu enerji ölçerin verilerine göre takımların puanları belirleniyor.



    Kendi hesabımıza gelirsek bahsi geçen üniversite ile alakam yok ancak Tübitak'ın efficiency challenge yarışmasına Ankara'da bir üniversiteden katıldık. Etkinliğin yapıldığı Körfez pisti yarış başında 65km hıza çıkıp o hızda dönebileceğiniz bir pist. 1.5kW gücünde bir BLDC motorla hesaba göre 280 kiloluk aracımızı 35 saniye civarında 65km hıza çıkarıp yine hesaba göre bu hızda kalabilmek için de 480W civarı bir güç harcıyorduk ki bu arkadaşlar iddiaya göre bizden 80kg daha hafif.



    Özetle eğer 1tl ile 2.2kWh elektrik satın alabiliyorsak(bu hesap doğru ile) Efficiency Challenge'a katılan araçların bu 2.2kWh ile 300km civarı menzilleri zaten oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 1TL yi 350 km yukarıdan bıraksak o bile gidemez yolda erir
  • Duellist kullanıcısına yanıt
    1 tl ile 2.2kWh'lik enerjiyi satın alabiliyoruz evet ancak enerji verimliliği nedir bu motorların da o kadar yolu gidebilecek gücü bulabiliyor ben hala anlamadım o kısmı.

    Ekşideki yorumlardan biri de tesla araca göre kıyaslama yapmış. Teslaya göre mükemmel bir verimliliğe sahip oluyor bu araç o zaman devlet teşvik yapsın da arge çalışmalarıyla normal bir araç dizaynı ile kullanalım şu araçları.

    İlk yorumumdaki 3 araç alacağım muhabbeti de gerçek bu arada. 1 tllik enerji tüketsin 350 km'de ben de evdeki herkese birer tane alayım şu araçtan. Sıfır emisyon hem de mis gibi

    Ekleme: Tübitak sitesine baktım da bu enerji/yol gibi bir şey bulamadım. Varsa link atar mısınız?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mugetsuga -- 28 Aralık 2018; 19:2:47 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mugetsuga

    1 tl ile 2.2kWh'lik enerjiyi satın alabiliyoruz evet ancak enerji verimliliği nedir bu motorların da o kadar yolu gidebilecek gücü bulabiliyor ben hala anlamadım o kısmı.

    Ekşideki yorumlardan biri de tesla araca göre kıyaslama yapmış. Teslaya göre mükemmel bir verimliliğe sahip oluyor bu araç o zaman devlet teşvik yapsın da arge çalışmalarıyla normal bir araç dizaynı ile kullanalım şu araçları.

    İlk yorumumdaki 3 araç alacağım muhabbeti de gerçek bu arada. 1 tllik enerji tüketsin 350 km'de ben de evdeki herkese birer tane alayım şu araçtan. Sıfır emisyon hem de mis gibi

    Ekleme: Tübitak sitesine baktım da bu enerji/yol gibi bir şey bulamadım. Varsa link atar mısınız?
    Teknik alt yapınız nedir bilmiyorum, ancak 2 mesajdır yaptığınız bariz bir hata var ki güç ve enerji arasındaki farkı bilmiyorsunuz. Daha bu basit ayrımı bile yapamadan bir elektrikli aracın(hele ki verimliliğin önde olduğu bir yarışma için üretilen) menzili hakkında yorum yapmanız en basit tabirle bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmaktır.



    Bu işin oluru nedir? Bir teknik alt yapınız olur, en basitinden m kilogram ağırlığındaki bir cismi x mesafe uzağa t saniyede götürmek için harcanan enerjiyi hesaplayabilir durumdasınızdır ve bu hesabı yapınca veriler tutmaz, o zaman oturur bu tarz teknik konuları tartışırız.



    Tesla gibi şirketler kafanıza verimlilik kavramını yerleştirmiş, iyi hoş ve yaptıkları reklamlarla kendi verimliliklerinin yüksek olduğunu iddia etmişler(hangi aracın verimliliği ile kıyasladılar mesela?). Verimlilik konusunda basit bir örnek vereyim içten yanmalı motorlarda verimlilik %50 bile değilken BLDC motorlarda verimlilik %85in üzerindedir. Yani verimlilik dediğiniz şey yaptığınız uygulamaya göre değişkenlik gösterir. Kimi uygulamada %30 verimliliğe yüksek gözüyle bakılırken kimisinde %80 verimlilik kabul edilemez derecede düşüktür.



    Tesla örneğinde de şunu söyleyeceğim. Tesla'nın sitesindeki verilere göre Model S 2100kg civarında ağırlığa ve 100kWh bataryaya sahip bir araç, yani sizin 1tl hesabına göre 45tl'ye tam şarj olabiliyor. Yine Tesla'nın iddiasına göre Model S 45tl ile 540km yol yapabiliyor. Yani 350km'lik yolu Tesla Model S 29tl'lik elektrik ile alıyor.



    Şimdi gelelim en önemli kısma. Model S 2100kg, haberde bahsi geçen araç 200kg. Model S seri üretim yapılan ve verimlilik/maliyet dengesine göre üretilen bir araç, haberde bahsi geçen aran maliyet gözetilmeksizin verimlilik için üretilen bir araç. Bu tür özel araçları küçümsemeyin Efficiency Challenge yarışmasında 80.000tl'lik elektrik motoru, 40.000tl'lik jant-lastik kullanan takımlar var. Sadece ağırlık üzerinden gitsek bile Model S 350km'yi 2.9tl'lik elektrikle alabiliyor. Kaldı ki Tesla 540km menzil belirlerken bunun içine yol şartlarını, aracın içindeki konfor donanımlarını, aracın büyük kabininden dolayı yüksek rüzgar direncini, çıktığı yüksek hızları da hesaba katarak bu menzili belirliyor. Tesla Model S'in üzerindeki elektronik sistemleri, multimedya sistemini, ısıtma soğutma sistemleri zaten aracın elektriğinin neredeyse dörtte birini tüketiyor.



    Devlet istediği kadar teşvik yapsın bu araçları yolda kullanamazsınız çünkü yolda kullanmanız amacıyla üretilmiyorlar. Bu tür yarışmalar mühendis yetiştirmek, yeni teknolojileri deneyip, geliştirmek için düzenleniyor. Mesela Porsche markası motorsporlara ciddi yatırım yapıyor ve bu motorsporlarda(ekstrem koşullarda) denediği donanımlarını araçlarına entegre ediyor.



    Son olarak Tübitak'ın geçen seneki efficiency challenge puan tablolarına bakarsanız araçların tükettiği elektrik paylaşılmıştı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Duellist -- 28 Aralık 2018; 19:43:13 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.