Şimdi Ara

Menderes uçak fabrikasını neden kapattı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
40
Cevap
2
Favori
22.044
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Neden? Halbuki Uçan Kanat THK 13 adında sanıyorum o yıllar için eşsiz bir prototipimiz bile vardı. Yani bir ülke düşünün, elinde uçak fabrikası var ama kapatıyor. Bu nasıl vizyonsuzluktur? Araba yaptık (Devrim), onda da aynı saçmalık oldu. Yani yapabiliyoruz işte, eee? Niye kapatıyorsun?

    Bazen komplo teorileri gerçekten mantıklı geliyor. Arabanın benzini bitti diye üretimi durdurmak nedir? Uçak testlerde düştü diye veya başka sebeplerden fabrikayı kapatmak nasıl bir kötülüktür aklım almıyor.

    Konuyla ilgili bir makale; Tıklayın




    Menderes uçak fabrikasını neden kapattı?
    Menderes uçak fabrikasını neden kapattı?
    Menderes uçak fabrikasını neden kapattı?Menderes uçak fabrikasını neden kapattı?Menderes uçak fabrikasını neden kapattı?Menderes uçak fabrikasını neden kapattı?Menderes uçak fabrikasını neden kapattı?Menderes uçak fabrikasını neden kapattı?Menderes uçak fabrikasını neden kapattı?Menderes uçak fabrikasını neden kapattı?Menderes uçak fabrikasını neden kapattı?Menderes uçak fabrikasını neden kapattı?Menderes uçak fabrikasını neden kapattı?Menderes uçak fabrikasını neden kapattı?Menderes uçak fabrikasını neden kapattı?Menderes uçak fabrikasını neden kapattı?Menderes uçak fabrikasını neden kapattı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Joya20 -- 24 Eylül 2017; 11:50:24 >







  • Başlığı uçak fabrikalarını kim ve neden kapattırdı





    Diye değiştirmeniz ve bunu da belgelerle ortaya koymamız ve ya konulması gerekir.





    Uçak fabrikaları menderes iktidara gelmeden inönün amerikadan marshall yardımlarını kabul anlaşmaları gereği üretimler durdurularak yavaş yavaş kapatılmıştır.



    Özel uçak şirketler de yine inönünün devletçilik anlayışının bir örneği olarak kapatılmıştır.
    Burada boş algı yapma birader. At gözlüğünü çıkar da öyle bak dünyaya. Menderes savunulacak bir adam değil. Uçak fabrikaları da Menderes zamanında kapatılmıştır. Ha İnönü de kapatmıştır bir fabrika. Bu da Nuri Demirağın "sivil" uçak fabrikasıdır. Bu konuda İnönüyü savunan bir kişi bile bulamazsınız ama neden siz Menderesi bu kadar savunma ihtiyacı duyuyorsunuz anlamak mümkün değil. Demirağın fabrikası kapanmasaydı bir boeing olabilirdi belki de. Çok büyük bir kayıp Türkiye için. Ancak Menderes döneminde kapanan\kapatılan Etimesgut ve Kayseri uçak fabrikaları Demirağın fabrikasından daha önemsiz değildi. Kayseri uçak fabrikası askeri uçak üretiyordu. Etimesgut uçak fabrikası da askeri ve sivil uçaklar üretmiştir. Etimesgut uçak fabrikası 1954 yılında tamamen kapanmış, Kayseri uçak fabrikası da 1950 yılından sonra atıl duruma geçmiştir. Daha sonra ABD tarafından verilen hurda uçakların tamir merkezi haline çevrilmiş ve şuan 2. Hava Bakım Fabrika Müdürlüğü olarak varlığını sürdürmektedir.

    Kayser uçak fabrikası için 05 Şubat 1962 yılında THK tarafından Başbakanlığa gönderilmiş rapor;

    Abi ben konuyu unuttum, aradan belki de yıl geçti, kalkmış konuyu hortlatmışsın, emir kipli mipli konuşmuşsun bir de yazık

    Ülkede 4 milyon işsiz olunca böyle oluyor maalesef. Konu hakkındaki yanlışım için ise özür dilerim, zoruna gideceğini düşünemedim.

    Ekleme: Konu hala net değil. Nette bununla ilgili çarpıtılmış milyon tane bilgi mevcut. Mesela dedem Menderes döneminde kapatıldı der.

    Her neyse. Ortada maalesef kaybedilen bir değer var. Menderes 'in Allah belasını versin bu arada.
    her zamaki sağcı solcu çatışmasındann...
    hani sağ bir hükümet geçse sol olan herzaman taş koyar yada tam tersi..
    zamanında ecevit - demirel kavgasındanda bu ülke çok çekti çok geri gitti süründü tv yi bile gelişmiş ülklerden 30 sene sonra izledi....hani senmi geçtin hükümete bak ben eskisi olarak neyapıyorumda gör kafası
    koltuk sevdası aşkıkapanmasında inönünde parmağı çok büyüktür zaten nedeni odur..inönü devletin malı değilde kendi ailesinin malıymış gibi davranınca yaşanan kavgalardan..
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Adnan Menderes Uçak Fabrikasının Kapatılması

    Adnan Menderes döneminde, 1954 yılında Ankara'da kurulan Uçak Fabrikası, Türkiye'nin havacılık sektöründe önemli bir adımdı. Ancak, çeşitli nedenlerle fabrika 1958 yılında kapatıldı.

    Fabrikanın kapatılmasında etkili olan başlıca nedenler şunlardır:

    • Finansal Sıkıntılar: Fabrikanın kurulması ve işletilmesi yüksek maliyetlere yol açtı ve dönemin ekonomik koşulları fabrikanın sürdürülebilir bir şekilde işletilmesini zorlaştırdı.
    • Teknik Zorluklar: Türkiye'nin o dönemde yeterli teknik bilgi birikimi ve altyapısı yoktu ve bu durum fabrikanın verimli bir şekilde çalışmasını engelledi.
    • Siyasi Baskılar: Adnan Menderes hükümeti, fabrika kurulumu sırasında muhalefetten eleştirilere maruz kaldı ve bu baskılar kapatılma kararında rol oynadı.

    Fabrikanın kapatılması, Türkiye'nin havacılık sektöründe bir gerilemeye neden oldu. Ancak, daha sonra kurulan Türk Hava Yolları (THY), Türkiye'nin havacılık alanındaki gelişiminde önemli bir rol oynadı.

    Özetle:

    Adnan Menderes döneminde kurulan Uçak Fabrikası, finansal sıkıntılar, teknik zorluklar ve siyasi baskılar nedeniyle 1958 yılında kapatıldı. Bu kapatılma, Türkiye'nin havacılık sektörünün ilerlemesine engel olsa da, daha sonra kurulan THY, ülkenin havacılık alanında önemli başarılar elde etmesine yardımcı oldu.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Başlığı uçak fabrikalarını kim ve neden kapattırdı





    Diye değiştirmeniz ve bunu da belgelerle ortaya koymamız ve ya konulması gerekir.





    Uçak fabrikaları menderes iktidara gelmeden inönün amerikadan marshall yardımlarını kabul anlaşmaları gereği üretimler durdurularak yavaş yavaş kapatılmıştır.



    Özel uçak şirketler de yine inönünün devletçilik anlayışının bir örneği olarak kapatılmıştır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nirvanha -- 24 Eylül 2017; 13:26:49 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • inonun kardesi fabrika alaninin kendine ait oldugunu beyan etmistir para istemistir amerika marsshal yardimi nedeniyle devlet destegini cekince malesef kapanmistir aslen ayrintilli anlatilir ama cepten zor oluyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • her zamaki sağcı solcu çatışmasındann...
    hani sağ bir hükümet geçse sol olan herzaman taş koyar yada tam tersi..
    zamanında ecevit - demirel kavgasındanda bu ülke çok çekti çok geri gitti süründü tv yi bile gelişmiş ülklerden 30 sene sonra izledi....hani senmi geçtin hükümete bak ben eskisi olarak neyapıyorumda gör kafası
    koltuk sevdası aşkıkapanmasında inönünde parmağı çok büyüktür zaten nedeni odur..inönü devletin malı değilde kendi ailesinin malıymış gibi davranınca yaşanan kavgalardan..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kerimcem -- 2 Mart 2019; 22:57:47 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nirvanha

    Başlığı uçak fabrikalarını kim ve neden kapattırdı





    Diye değiştirmeniz ve bunu da belgelerle ortaya koymamız ve ya konulması gerekir.





    Uçak fabrikaları menderes iktidara gelmeden inönün amerikadan marshall yardımlarını kabul anlaşmaları gereği üretimler durdurularak yavaş yavaş kapatılmıştır.



    Özel uçak şirketler de yine inönünün devletçilik anlayışının bir örneği olarak kapatılmıştır.




    Özür dilerim, yalnız üstat ben nereye baksam Menderes döneminde kapatıldığı yazıyor. Siz hangi kaynakları referans alıyorsunuz? (Cidden, öğrenmek amacıyla soruyorum)




  • Durun suçu şimdi yine başkasına atarlar...

    Bu yüzsüzleri siz daha tanımamışsınız
  • Milli istahbaratı ABD ye satma amacı ile aynı

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 13 Şubat 1952
    T
    ürkiye NATO üyesi olmuştur.

    5 Nisan 1952

    THK'nın Ankara Gazi Çiftliği'ndeki Uçak ve Motor Fabrikası yeterli miktarda uçak siparişi alamadığı için krize girmiş ve 5 Nisan 1952'de yapılan anlaşma ile 4 milyon lira karşılığında MKE'ye satılmıştır. Fabrika Yavuz Kansu müdürlüğünde yeniden yapılandırılmıştır. MKE, THK'nın geliştirdiği aralarında Model 3 olarak yeniden adlandırılan Mehmetçik'in de bulunduğu 6 ayrı modeli imal etme kararı aldı. Mehmetçik projesinin jet motorlu bir eğitim uçağı olduğunu hatırlatmakta fayda var...

    Aynı yıl ABD'nin Lockheed T-33 tipi jet eğitim uçaklarını Türk Hava Kuvvetleri'ne hibe etmesiyle projenin uygulanmasından vazgeçildi. 1957 yılına gelindiğinde ABD Yardımının ön gördüğü koşullar neticesinde yapılan gizli anlaşmalar ile hükümetin emri sonucunda Türkiye'deki uçak üretimi tamamen durdurulmuştur. Fabrika daha sonraları uçak üretimi yerine traktör ve çeşitli makine parçaları üretmeye devam etmiştir.




  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Katalikitci -- 25 Ağustos 2021; 21:44:15 >
  • Çöküş Menderesle başladı...
  • Nuri demirağ'ınki başka. menderesin kapattığı THK kayseri uçak fabrikası.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: desifreleyici

    Bu mesaj silindi.
    Abi ben konuyu unuttum, aradan belki de yıl geçti, kalkmış konuyu hortlatmışsın, emir kipli mipli konuşmuşsun bir de yazık

    Ülkede 4 milyon işsiz olunca böyle oluyor maalesef. Konu hakkındaki yanlışım için ise özür dilerim, zoruna gideceğini düşünemedim.

    Ekleme: Konu hala net değil. Nette bununla ilgili çarpıtılmış milyon tane bilgi mevcut. Mesela dedem Menderes döneminde kapatıldı der.

    Her neyse. Ortada maalesef kaybedilen bir değer var. Menderes 'in Allah belasını versin bu arada.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Joya20 -- 3 Mart 2019; 1:24:47 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: desifreleyici

    Bu mesaj silindi.
    Burada boş algı yapma birader. At gözlüğünü çıkar da öyle bak dünyaya. Menderes savunulacak bir adam değil. Uçak fabrikaları da Menderes zamanında kapatılmıştır. Ha İnönü de kapatmıştır bir fabrika. Bu da Nuri Demirağın "sivil" uçak fabrikasıdır. Bu konuda İnönüyü savunan bir kişi bile bulamazsınız ama neden siz Menderesi bu kadar savunma ihtiyacı duyuyorsunuz anlamak mümkün değil. Demirağın fabrikası kapanmasaydı bir boeing olabilirdi belki de. Çok büyük bir kayıp Türkiye için. Ancak Menderes döneminde kapanan\kapatılan Etimesgut ve Kayseri uçak fabrikaları Demirağın fabrikasından daha önemsiz değildi. Kayseri uçak fabrikası askeri uçak üretiyordu. Etimesgut uçak fabrikası da askeri ve sivil uçaklar üretmiştir. Etimesgut uçak fabrikası 1954 yılında tamamen kapanmış, Kayseri uçak fabrikası da 1950 yılından sonra atıl duruma geçmiştir. Daha sonra ABD tarafından verilen hurda uçakların tamir merkezi haline çevrilmiş ve şuan 2. Hava Bakım Fabrika Müdürlüğü olarak varlığını sürdürmektedir.

    Kayser uçak fabrikası için 05 Şubat 1962 yılında THK tarafından Başbakanlığa gönderilmiş rapor;
    Menderes uçak fabrikasını neden kapattı?

    Menderes uçak fabrikasını neden kapattı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: desifreleyici

    Bu mesaj silindi.
    Sen dalga mı geçiyorsun? Nuri Demirağ Gök Okulunu ve tayyare fabrikasını İstanbulda kurmuştur. Kayseri ne alaka? Etimesgut ne alaka? Birinin yaptığı kötü şeyi söylüyorsan diğerini de söylemeye cesaretin olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: desifreleyici

    Bu mesaj silindi.
    Yuh ya. Cahil cesareti buna deniyor sanırım. Yukarıda THK raporunu da verdim hala cahil cahil konuşuyor.

    Kayseri uçak fabrikası Atatürk'ün emriyle 1926 yılında kurulmuştur.

    Nuri Demirağ 1936 yılında İstanbulda Gök Okulunu ve tayyare atölyesini kurmuştur. İkisi farklıdır. Gerekli bilgi saçma sapan blog sitelerinden değil THK ve TSK'nın sitesinden veya devlet arşivinden öğrenilebilir.

    Kayseri uçak fabrikasını Nuri bey kurduysa İstanbul'dakini kim kurdu? Etimesgut'takini kim kurdu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • desifreleyici kullanıcısına yanıt
    madem İnönü kapattı neden menderes açmadı tekrar?

    Neden yıllardır iktidar olan sağcılar açmadı? Amerika yi yalamak sadece İnönü ile kalmamış demek.

    Menderes'in Amerikan hurdalarıni aldigini bunuda Amerikan kredisi ile yaptığını da yazsana.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Joya20 J kullanıcısına yanıt
    Yaklaşık 70 yıl önce İyi veya kötü bir şey ler yapıp ömrü nü tamamlamış birine bela okuyarak eline ne geçti

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • amerika uçak verdiği için. hatta her yıl belli sayıda uçak verdi. devlette biz neden uçak yapıyoruz. amerika bize bedava uçak veriyor zaten diye masrafları da göz önüne alınınca uçak fabrikası kapatıldı
  • arkadaşlar, nuri demirağ la ilgili youtube da belgeseli var, izlerseniz gerçek bilgilere ulaşırsınız.

    inönü nün ülkeye kötülüklerinin en büyüğüdür nuri demirağ ın önünü kesmesi. bu adam bildiğin deha. fransızların bıraktığı 1000 km sivas erzurum demiryolunu bitirip hem de istenen tarihten önce bitirip türkiyenin en büyük zengini oluyor. sonra uçak işine giriyor.

    fakat nuri demirağ devlete çalışmıyor kendi adına şirketler kurup iş yapıyor yani ilk sanayicimiz. atatürk tarafından destekleniyor.

    ve bakın bu adam gerçekten tamamen yerli uçağı üretiyor. dünya uçuş örgütünden de onay alıyor bu uçak için. hakikaten devlette atatürk ne ise bu adam türk sanayisi için öyle bir nimetmiş.

    yazık önü kesilmiş. hakikaten adamın fabrikası bugün bir boing olabilirmiş. yazık yazık...




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.