Şimdi Ara

Acillll...Renault Symbol 1.2 mi 1.4 mü tercih edilmeli?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
72
Cevap
1
Favori
84.973
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Fiyatları hemen hemen aynı. Kısmetse yarın karar verip alınacak galiba. Hangisini tercih edersiniz ve neden?



  • Komşumuzda yeni aldı; 1.4 Expression

    1.4 biraz daha canlıymış.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Impressor

    Komşumuzda yeni aldı; 1.4 Expression

    1.4 biraz daha canlıymış.
    Zor bir soru işte. 1.4 motor 8V, 1.2 ise 16V ve ikisi de 75 HP.
    2 ay önce 1.2 motoru test etmiştim. CAnlı bir motor. Kendi arabamda E-5 yolunda 5.vites 90 ile çıktığım rampayı 1.2 motor da zorlanmadan çıktı. Ama tabi iki kişiydik o gün. Klima da açıktı. Araba tam doluyken nasıl gider bilemem ama 1.2 motor vergi olarak avantajlı. Bana göre çok sıkıntı yaratmaz şehirler arası yolda araba doluyken de. 16 V yani. Ve 75 Hp. Arabayı iyi devirledikten sonra rampa da baymaz bence. Hem 1.4'e göre ekonomik olduğu söylenmekte.
    Ama hangisi motoru alırsan al, Expression donanım dolu arabayı al. Ve 1.2 motor daha cazip gelmekte bana.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brkcad34 -- 28 Kasım 2008; 17:02:44 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: brkcad34

    Zor bir soru işte. 1.4 motor 8V, 1.2 ise 16V ve ikisi de 75 HP.
    2 ay önce 1.2 motoru test etmiştim. CAnlı bir motor. Kendi arabamda E-5 yolunda 5.vites 90 ile çıktığım rampayı 1.2 motor da zorlanmadan çıktı. Ama tabi iki kişiydik o gün. Klima da açıktı. Araba tam doluyken nasıl gider bilemem ama 1.2 motor vergi olarak avantajlı. Bana göre çok sıkıntı yaratmaz şehirler arası yolda araba doluyken de. 16 V yani. Ve 75 Hp. Arabayı iyi devirledikten sonra rampa da baymaz bence. Hem 1.4'e göre ekonomik olduğu söylenmekte.
    Ama hangisi motoru alırsan al, Expression donanım dolu arabayı al. Ve 1.2 motor daha cazip gelmekte bana.

    Alıntıları Göster
    Vergi ve yakıt olarak 1.2 daha avantajlı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Energetic

    Vergi ve yakıt olarak 1.2 daha avantajlı.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar aslında ben kendime alacak olsam hiç düşünmeden 1.2 yi alırdım. Daha önceden palio 1.2 75 hp kullandım. Performansı yeterliydi. Ama babama alıcaz ve malesef kedisi biraz sabit fikirli. Şimdi tutturacak 1.2 gitmez diye. Ama 1.2 de 105 1.4 te 114 tork var. Nerdeyse aynılar. Tüketimler arsında sakin kullanımda 1.2 bariz üstün. Şehiriçi 1.2 7,7 1.4 9,7 Şehirdışı şehiriçi 5,0 şehirdışı 5,7 Karışık 1.2 5,9 1.4 7,1 . Ayrıca 1.2 904 1.4 939 kg. Kağıt üzerinde 1.2 almak daha mantıklı. Ama performanslı kullanımda 1.2 biraz katalog verilerinden biraz daha fazla tüketir herhalde...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tergener

    Arkadaşlar aslında ben kendime alacak olsam hiç düşünmeden 1.2 yi alırdım. Daha önceden palio 1.2 75 hp kullandım. Performansı yeterliydi. Ama babama alıcaz ve malesef kedisi biraz sabit fikirli. Şimdi tutturacak 1.2 gitmez diye. Ama 1.2 de 105 1.4 te 114 tork var. Nerdeyse aynılar. Tüketimler arsında sakin kullanımda 1.2 bariz üstün. Şehiriçi 1.2 7,7 1.4 9,7 Şehirdışı şehiriçi 5,0 şehirdışı 5,7 Karışık 1.2 5,9 1.4 7,1 . Ayrıca 1.2 904 1.4 939 kg. Kağıt üzerinde 1.2 almak daha mantıklı. Ama performanslı kullanımda 1.2 biraz katalog verilerinden biraz daha fazla tüketir herhalde...

    Alıntıları Göster
    geçenlerde B segmenti benzinli motor karşılaştırması konusu hazırlamıştım

    http://forum.donanimhaber.com/m_27352473/mpage_1/key_SEGMENTi%2CTEKNiK//tm.htm#27379910

    teknik değerlere göre yeni symbol 1.4 en kötü benzinli motorlardan biri idi.

    1.2 si çok daha başarılı görünüyor teknik açıdan.

    hayırlı günler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    geçenlerde B segmenti benzinli motor karşılaştırması konusu hazırlamıştım

    http://forum.donanimhaber.com/m_27352473/mpage_1/key_SEGMENTi%2CTEKNiK//tm.htm#27379910

    teknik değerlere göre yeni symbol 1.4 en kötü benzinli motorlardan biri idi.

    1.2 si çok daha başarılı görünüyor teknik açıdan.

    hayırlı günler.

    Alıntıları Göster
    105 nm ye 114nm az buz bir fark değildir.Ayrıca 1.4 ün motor kontrol ünitesi daha geliştirilmiş olup 114mn yi 3000 devirde üretmektedir.İlaveten aynı devirlerde 1.4lt motor 15-17 nm daha fazla tork üretmekte aynı devirlerde 6-7 hp daha fazla güç üretmektedir ki bu fark özellikle 3200 devire kadar çok daha fazla görülmekte ve klima kullanımında çok daha açık bir şekilde fark hissedilmektedir.İki motorun tork güç grafiklerinde bu açıkça görülmektedir.
    şu unutulmamalıdırki HİÇBİR ŞEY HACMİN YERİNİ TUTAMAZ.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: froster2006

    105 nm ye 114nm az buz bir fark değildir.Ayrıca 1.4 ün motor kontrol ünitesi daha geliştirilmiş olup 114mn yi 3000 devirde üretmektedir.İlaveten aynı devirlerde 1.4lt motor 15-17 nm daha fazla tork üretmekte aynı devirlerde 6-7 hp daha fazla güç üretmektedir ki bu fark özellikle 3200 devire kadar çok daha fazla görülmekte ve klima kullanımında çok daha açık bir şekilde fark hissedilmektedir.İki motorun tork güç grafiklerinde bu açıkça görülmektedir.
    şu unutulmamalıdırki HİÇBİR ŞEY HACMİN YERİNİ TUTAMAZ.

    Alıntıları Göster
    Hocam renault un sayfasında her iki araç için de maksimum tork devri 4250 gözüküyor. Siz nereden bakıyorsunuz teknik verilere? Kendi sitesinde fazla detay bilgi koymamışlar daha. Ölçülerini göremedim mesela...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: froster2006

    105 nm ye 114nm az buz bir fark değildir.Ayrıca 1.4 ün motor kontrol ünitesi daha geliştirilmiş olup 114mn yi 3000 devirde üretmektedir.İlaveten aynı devirlerde 1.4lt motor 15-17 nm daha fazla tork üretmekte aynı devirlerde 6-7 hp daha fazla güç üretmektedir ki bu fark özellikle 3200 devire kadar çok daha fazla görülmekte ve klima kullanımında çok daha açık bir şekilde fark hissedilmektedir.İki motorun tork güç grafiklerinde bu açıkça görülmektedir.
    şu unutulmamalıdırki HİÇBİR ŞEY HACMİN YERİNİ TUTAMAZ.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: froster2006

    105 nm ye 114nm az buz bir fark değildir.Ayrıca 1.4 ün motor kontrol ünitesi daha geliştirilmiş olup 114mn yi 3000 devirde üretmektedir.İlaveten aynı devirlerde 1.4lt motor 15-17 nm daha fazla tork üretmekte aynı devirlerde 6-7 hp daha fazla güç üretmektedir ki bu fark özellikle 3200 devire kadar çok daha fazla görülmekte ve klima kullanımında çok daha açık bir şekilde fark hissedilmektedir.İki motorun tork güç grafiklerinde bu açıkça görülmektedir.
    şu unutulmamalıdırki HİÇBİR ŞEY HACMİN YERİNİ TUTAMAZ.


    malesef yazdıklarınız yanlış.1.4 motor max torkunu 5500 devirde,1.2 motor da max torkunu 4250 devirde vermektedir.1.4 motor 114 n/m,1.2 motor 105 n/m dir.aradaki 9 nm lik fark da aman aman çok büyük bir fark değildir,ki zaten 1.2 motor bu açığını max torku 4250 devirde vererek kapatıyor.1.4 motorsa 114 n/m lik torkunu 5500 devirde veriyor.aradaki devir farkı=daha fazla yaktı tüketimi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi camarot -- 28 Kasım 2008; 21:58:30 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: camarot

    quote:

    Orjinalden alıntı: froster2006

    105 nm ye 114nm az buz bir fark değildir.Ayrıca 1.4 ün motor kontrol ünitesi daha geliştirilmiş olup 114mn yi 3000 devirde üretmektedir.İlaveten aynı devirlerde 1.4lt motor 15-17 nm daha fazla tork üretmekte aynı devirlerde 6-7 hp daha fazla güç üretmektedir ki bu fark özellikle 3200 devire kadar çok daha fazla görülmekte ve klima kullanımında çok daha açık bir şekilde fark hissedilmektedir.İki motorun tork güç grafiklerinde bu açıkça görülmektedir.
    şu unutulmamalıdırki HİÇBİR ŞEY HACMİN YERİNİ TUTAMAZ.


    malesef yazdıklarınız yanlış.1.4 motor max torkunu 5500 devirde,1.2 motor da max torkunu 4250 devirde vermektedir.1.4 motor 114 n/m,1.2 motor 105 n/m dir.aradaki 9 nm lik fark da aman aman çok büyük bir fark değildir,ki zaten 1.2 motor bu açığını max torku 4250 devirde vererek kapatıyor.1.4 motorsa 114 n/m lik torkunu 5500 devirde veriyor.aradaki devir farkı=daha fazla yaktı tüketimi.

    Alıntıları Göster
    Ya arkadaşlar elinizde internet denilen nimet var hala tartışıyorsunuz. Aşağıda Clio III Hb te de olan 1.2 16v motor özellikleri,

    Renault Clio Campus Sport 1.2 16v 3 door Engine Data
    Cubic Capacity 1149 cc
    Cylinders 4 Valves 16v
    Power 75@5500 bhp/rpm Torque 78@4250 lb/ft




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tergener

    Ya arkadaşlar elinizde internet denilen nimet var hala tartışıyorsunuz. Aşağıda Clio III Hb te de olan 1.2 16v motor özellikleri,

    Renault Clio Campus Sport 1.2 16v 3 door Engine Data
    Cubic Capacity 1149 cc
    Cylinders 4 Valves 16v
    Power 75@5500 bhp/rpm Torque 78@4250 lb/ft

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Tergener

    Ya arkadaşlar elinizde internet denilen nimet var hala tartışıyorsunuz. Aşağıda Clio III Hb te de olan 1.2 16v motor özellikleri,

    Renault Clio Campus Sport 1.2 16v 3 door Engine Data
    Cubic Capacity 1149 cc
    Cylinders 4 Valves 16v
    Power 75@5500 bhp/rpm Torque 78@4250 lb/ft



    symboldeki de tamamen aynı motor zaten.max torku 4250 devirde veriyor yukarda da yazdığım gibi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: camarot

    quote:

    Orjinalden alıntı: Tergener

    Ya arkadaşlar elinizde internet denilen nimet var hala tartışıyorsunuz. Aşağıda Clio III Hb te de olan 1.2 16v motor özellikleri,

    Renault Clio Campus Sport 1.2 16v 3 door Engine Data
    Cubic Capacity 1149 cc
    Cylinders 4 Valves 16v
    Power 75@5500 bhp/rpm Torque 78@4250 lb/ft



    symboldeki de tamamen aynı motor zaten.max torku 4250 devirde veriyor yukarda da yazdığım gibi.

    Alıntıları Göster
    Bu arada 1.2 mi 1.4 mü diye araştırken neden aynı güçte 1.2 ve 1.4 aynı anda piyasaya sürüldü çözdüm galiba. Reno 1.4 ü Avrupa da sadece Türkiye ve Romanya gibi diğer Avrupa ülkelerinden biraz daha geri olan ülkelerde pazarlayabiliyor sadece de ondan. Çünkü biz emisyon değerleri üzerinden değil hacim üzerinden vergi alınıyor. Aşağıdaki linkte biraz anlatmaya çalıştım küçük araştırmamı...

    http://forum.donanimhaber.com/m_28100026/tm.htm




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tergener

    Bu arada 1.2 mi 1.4 mü diye araştırken neden aynı güçte 1.2 ve 1.4 aynı anda piyasaya sürüldü çözdüm galiba. Reno 1.4 ü Avrupa da sadece Türkiye ve Romanya gibi diğer Avrupa ülkelerinden biraz daha geri olan ülkelerde pazarlayabiliyor sadece de ondan. Çünkü biz emisyon değerleri üzerinden değil hacim üzerinden vergi alınıyor. Aşağıdaki linkte biraz anlatmaya çalıştım küçük araştırmamı...

    http://forum.donanimhaber.com/m_28100026/tm.htm

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Tergener

    Bu arada 1.2 mi 1.4 mü diye araştırken neden aynı güçte 1.2 ve 1.4 aynı anda piyasaya sürüldü çözdüm galiba. Reno 1.4 ü Avrupa da sadece Türkiye ve Romanya gibi diğer Avrupa ülkelerinden biraz daha geri olan ülkelerde pazarlayabiliyor sadece de ondan. Çünkü biz emisyon değerleri üzerinden değil hacim üzerinden vergi alınıyor. Aşağıdaki linkte biraz anlatmaya çalıştım küçük araştırmamı...

    http://forum.donanimhaber.com/m_28100026/tm.htm


    evet gerçekten güzel bir konuya temas etmişsiniz.2009 yılında avrupalıların yüzüne bile bakmadığı bu motor bizim ülkemizde yeni bir arabaya konuluyorsa,malesef ülkemizin hala avrupa ülkelerine göre kat edecek yolu olduğunun göstergesidir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: camarot

    quote:

    Orjinalden alıntı: froster2006

    105 nm ye 114nm az buz bir fark değildir.Ayrıca 1.4 ün motor kontrol ünitesi daha geliştirilmiş olup 114mn yi 3000 devirde üretmektedir.İlaveten aynı devirlerde 1.4lt motor 15-17 nm daha fazla tork üretmekte aynı devirlerde 6-7 hp daha fazla güç üretmektedir ki bu fark özellikle 3200 devire kadar çok daha fazla görülmekte ve klima kullanımında çok daha açık bir şekilde fark hissedilmektedir.İki motorun tork güç grafiklerinde bu açıkça görülmektedir.
    şu unutulmamalıdırki HİÇBİR ŞEY HACMİN YERİNİ TUTAMAZ.


    malesef yazdıklarınız yanlış.1.4 motor max torkunu 5500 devirde,1.2 motor da max torkunu 4250 devirde vermektedir.1.4 motor 114 n/m,1.2 motor 105 n/m dir.aradaki 9 nm lik fark da aman aman çok büyük bir fark değildir,ki zaten 1.2 motor bu açığını max torku 4250 devirde vererek kapatıyor.1.4 motorsa 114 n/m lik torkunu 5500 devirde veriyor.aradaki devir farkı=daha fazla yaktı tüketimi.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: camarot

    quote:

    Orjinalden alıntı: froster2006

    105 nm ye 114nm az buz bir fark değildir.Ayrıca 1.4 ün motor kontrol ünitesi daha geliştirilmiş olup 114mn yi 3000 devirde üretmektedir.İlaveten aynı devirlerde 1.4lt motor 15-17 nm daha fazla tork üretmekte aynı devirlerde 6-7 hp daha fazla güç üretmektedir ki bu fark özellikle 3200 devire kadar çok daha fazla görülmekte ve klima kullanımında çok daha açık bir şekilde fark hissedilmektedir.İki motorun tork güç grafiklerinde bu açıkça görülmektedir.
    şu unutulmamalıdırki HİÇBİR ŞEY HACMİN YERİNİ TUTAMAZ.


    malesef yazdıklarınız yanlış.1.4 motor max torkunu 5500 devirde,1.2 motor da max torkunu 4250 devirde vermektedir.1.4 motor 114 n/m,1.2 motor 105 n/m dir.aradaki 9 nm lik fark da aman aman çok büyük bir fark değildir,ki zaten 1.2 motor bu açığını max torku 4250 devirde vererek kapatıyor.1.4 motorsa 114 n/m lik torkunu 5500 devirde veriyor.aradaki devir farkı=daha fazla yaktı tüketimi.

    5500'de max tork veriyosa kaç devirde 75 HP kullanıyo bu araba. 7000 devirde falan mı?

    1.2'de 1.4'de 4250'de max torku veriyor. Kendi sitesinde de bu yazıyor.

    Senin dediğin 5500 devirde 75 HP'yi veriyor iki motorda.

    Tercih meselesinde ise 1.2 tercih ederdim. Verilerini geçtim. Sanırım babanıza alacaksınız.

    Söyleyeceğiniz tek laf vardır.

    Can alıcı noktadan vuracaksınız.

    Baba! Sen çok mu zenginsin ki 1.2 ile 1.4 aynı değerlere sahipken daha fazla yakıt harcayıp daha fazla vergi veresin.


    Dedikten sonra hadi gidip alalım şu arabayı der.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ünal -- 29 Kasım 2008; 1:52:57 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal

    quote:

    Orjinalden alıntı: camarot

    quote:

    Orjinalden alıntı: froster2006

    105 nm ye 114nm az buz bir fark değildir.Ayrıca 1.4 ün motor kontrol ünitesi daha geliştirilmiş olup 114mn yi 3000 devirde üretmektedir.İlaveten aynı devirlerde 1.4lt motor 15-17 nm daha fazla tork üretmekte aynı devirlerde 6-7 hp daha fazla güç üretmektedir ki bu fark özellikle 3200 devire kadar çok daha fazla görülmekte ve klima kullanımında çok daha açık bir şekilde fark hissedilmektedir.İki motorun tork güç grafiklerinde bu açıkça görülmektedir.
    şu unutulmamalıdırki HİÇBİR ŞEY HACMİN YERİNİ TUTAMAZ.


    malesef yazdıklarınız yanlış.1.4 motor max torkunu 5500 devirde,1.2 motor da max torkunu 4250 devirde vermektedir.1.4 motor 114 n/m,1.2 motor 105 n/m dir.aradaki 9 nm lik fark da aman aman çok büyük bir fark değildir,ki zaten 1.2 motor bu açığını max torku 4250 devirde vererek kapatıyor.1.4 motorsa 114 n/m lik torkunu 5500 devirde veriyor.aradaki devir farkı=daha fazla yaktı tüketimi.

    5500'de max tork veriyosa kaç devirde 75 HP kullanıyo bu araba. 7000 devirde falan mı?

    1.2'de 1.4'de 4250'de max torku veriyor. Kendi sitesinde de bu yazıyor.

    Senin dediğin 5500 devirde 75 HP'yi veriyor iki motorda.

    Tercih meselesinde ise 1.2 tercih ederdim. Verilerini geçtim. Sanırım babanıza alacaksınız.

    Söyleyeceğiniz tek laf vardır.

    Can alıcı noktadan vuracaksınız.

    Baba! Sen çok mu zenginsin ki 1.2 ile 1.4 aynı değerlere sahipken daha fazla yakıt harcayıp daha fazla vergi veresin.


    Dedikten sonra hadi gidip alalım şu arabayı der.

    Alıntıları Göster
    Yorumlarınız için teşekkürler arkadaşlar. İkna etmek biraz zor oldu ama babam yani kayınpederim şimdilik 1.2 ye ikna oldu gibi. Ama hala kafasında eski renoyu tamir edip gezmek var. Öğlene kadar caymazsa 1.2 yi alacak galiba...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tergener

    Yorumlarınız için teşekkürler arkadaşlar. İkna etmek biraz zor oldu ama babam yani kayınpederim şimdilik 1.2 ye ikna oldu gibi. Ama hala kafasında eski renoyu tamir edip gezmek var. Öğlene kadar caymazsa 1.2 yi alacak galiba...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Tergener

    Yorumlarınız için teşekkürler arkadaşlar. İkna etmek biraz zor oldu ama babam yani kayınpederim şimdilik 1.2 ye ikna oldu gibi. Ama hala kafasında eski renoyu tamir edip gezmek var. Öğlene kadar caymazsa 1.2 yi alacak galiba...



    Hayırlısı olsun. Ama Expression + full olanı alın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: brkcad34

    quote:

    Orjinalden alıntı: Tergener

    Yorumlarınız için teşekkürler arkadaşlar. İkna etmek biraz zor oldu ama babam yani kayınpederim şimdilik 1.2 ye ikna oldu gibi. Ama hala kafasında eski renoyu tamir edip gezmek var. Öğlene kadar caymazsa 1.2 yi alacak galiba...



    Hayırlısı olsun. Ama Expression + full olanı alın.

    Alıntıları Göster
    peki pazarlık yaptığınız fiyat nedir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    peki pazarlık yaptığınız fiyat nedir.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar 23.700 liste fiyatından 21.400 e kadar düşen bayiler var. Bugün yerinde pazarlık yapıp daha da aşağı çekmeye çalışıcaz. Elimizdeki para 20.000 civarı falan zaten. Aslında Abs siz araba alınması pek mantıklı gelmiyor ama para durumları belli. Galiba bir bayi de 22.700 e falan Abs li olur demişti. Ama bu şekilde bile babamın bütçeyi fazla aşmış oluyoruz. Akşam zaten arkamdan yaktın beni diye bağırıyordu :-)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tergener

    Arkadaşlar 23.700 liste fiyatından 21.400 e kadar düşen bayiler var. Bugün yerinde pazarlık yapıp daha da aşağı çekmeye çalışıcaz. Elimizdeki para 20.000 civarı falan zaten. Aslında Abs siz araba alınması pek mantıklı gelmiyor ama para durumları belli. Galiba bir bayi de 22.700 e falan Abs li olur demişti. Ama bu şekilde bile babamın bütçeyi fazla aşmış oluyoruz. Akşam zaten arkamdan yaktın beni diye bağırıyordu :-)

    Alıntıları Göster
    Bu arada ölçüler tablosunu buldum. Renault Türkiye bunu neden sayfasına koymamış anlamadım.

     Acillll...Renault Symbol 1.2 mi 1.4 mü tercih edilmeli?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tergener

    Bu arada ölçüler tablosunu buldum. Renault Türkiye bunu neden sayfasına koymamış anlamadım.

     Acillll...Renault Symbol 1.2 mi 1.4 mü tercih edilmeli?


    Alıntıları Göster
    1.2




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.