Şimdi Ara

1.6 mpi vw motoru hakkında... (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
101
Cevap
0
Favori
12.547
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: insideman

    Selam Taner Abi;

    Birşey sormak istiyorum. Üssteki yazıda "Hiçbir zaman bu motorun ÇOK İYİ MOTOR olduğunu söylemedim, bu motorun ÇOK İYİ ÇÖZÜM olduğunu ifade ettim." diyorsun. Lakin genelde Hitler motordan konu açıldığında Sorunsuz, Dayanıklı, Lpg için biçilmiş kaftan, gereksiz 8 valf yok, iyi bakılınca uzun yıllar sorunsuz götüreceğini birçok kez yazdın. Bu özellikler Hitler motorunu Çok İyi Motor yapmıyor mu? Çok İyi Olmak için daha ne yapması gerekir bu motorun.

    Merhaba insideman arkadaşım,

    Bu motor Avrupa'da artık (bu haliyle) yok. VW grubunun BIFUEL tipi fabrika çıkışlı LPG'li araçlarında var (ALTEA, GOLF vb.). BIFUEL araçları alanlar da özellikle TASARRUF arayanlar, performans beklentisi olmayan, makul güç ve torkla yetinenler için. VW grubunun 1.9 TDI 8V SOHC ve 1.6 MPI 8V SOHC motoru grubu yıllarca sırtladı, hem dizel hem benzin olmak üzere bu motorun çok çeşitleri geliştirildi.

    Ancak teknolojik gelişme durmuyor.

    Bir yandan emisyon değerleri, diğer yandan yakıt tüketimi, ayrıca motor gücü ve hacim küçültme, doğrudan püskürtme ve aşırı doldurma gibi daha önceden kitlelere hitap eden otomobillerde bulunmayan özellikler ve sistemler artık küçük hacimden büyük güç ve düşük yakıt tüketimi gibi AVANTAJ ve sıralı LPG sistemine uyumsuzluk gibi DEZAVANTAJ durumunu ortaya çıkarmıştır.

    Fakat bu bakış açısı ile ilgilidir.

    1.4 TSI 122 HP 200 NM motor ortalama bir GOLF için fazlası ile yeterdir, ama bu GOLF Almanya'da ise. Türkiye'de ise durum değişir. Benzin pahalı değil, çok pahalı. Sadece GOLF'a değil, herhangi bir benzinli araca binmek Cesur Yürek ister, çok kilometre yapıyorsan Mangal Yürek ister. İşte burada yukarıdakş bakış açısını 135 derece döndürmek gerek. Bir Alman için normal-sıradan-makul olan 1.4 TSI bizim için kaşıntıya sebep olabilir, biz bir LPG ve DİZEL milleti olmuşsuz. GOLF'ün dizeli 60 bin TL'lere yaklaşıyor, LPG'lisi 40 bin TL'nin hemen altında. Dışarıdan hafif alaşım jant ve RCD 310/510 alıp aracı kendini gösterebilir bir hale getirmek mümkün.

    Sorun motorda değil. Sorun bizde. Sorun PAHALI BENZİNDE.

    Bu motor İYİ bir motor değil. Bir Alman'a göre İYİ demek TEKNOLOJİK anlamda iyi. Yani üstten çift eksantrik, silindir başına iki emme ve iki eksoz valfi, eksantrik ileri/geri zamanlama ayarı, kusursuz rölanti sinus dalgası, az tüketim/yüksek performans vb. gibi. Fakat bize göre bu İYİ bir motor çünkü sunduğu çözüm iyi. Basit, dayanıklı, sorunsuz, tek eksantrik, az valf, konumlandırıcı yok, tüketim yüksek, güç ve hacim 10 yıl öncesini yansıtıyor.

    Ama bizi ilgilendiren LPG UYUMU. GOLF alıp LPG takmayacaksanız 1.4 TSI 122 HP alın (ya da 1.2 TSI 105 HP), bu motoru almayın. İleride daha kolay satmak veya benzin 5 hatta 6 TL'yi geçtiğinde "Yetti gayri..." diyerek LPG'cinin yolunu tutabilmek için bu motoru alın.

    Şahsen BUGÜN bir GOLF veya OCTAVIA alacak olursam araç gelmeden hafif alaşımlı jantlarını, orjinal RCD 310/510 radyo/CD MP3 çalarını ve LPG'cide randevumu çoktan almıştım.

    LPG için bu motora mecburuz, LPG için bu motoru almak zorundayız. 1 yıl sonra SIVI LPG çıkarsa ve 1500 Euro + KDV'ye satılır ve takılırsa işletmesi ile birlikte 4.700 TL'ye mal oluyor, o zamana kadar 1.6 MPI 102 HP ile 3 defa dünyanın etrafından dolaşmış olursunuz.

    İyi akşamlar,

    Taner Göde
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    quote:

    Orijinalden alıntı: insideman

    Selam Taner Abi;

    Birşey sormak istiyorum. Üssteki yazıda "Hiçbir zaman bu motorun ÇOK İYİ MOTOR olduğunu söylemedim, bu motorun ÇOK İYİ ÇÖZÜM olduğunu ifade ettim." diyorsun. Lakin genelde Hitler motordan konu açıldığında Sorunsuz, Dayanıklı, Lpg için biçilmiş kaftan, gereksiz 8 valf yok, iyi bakılınca uzun yıllar sorunsuz götüreceğini birçok kez yazdın. Bu özellikler Hitler motorunu Çok İyi Motor yapmıyor mu? Çok İyi Olmak için daha ne yapması gerekir bu motorun.

    Merhaba insideman arkadaşım,

    Bu motor Avrupa'da artık (bu haliyle) yok. VW grubunun BIFUEL tipi fabrika çıkışlı LPG'li araçlarında var (ALTEA, GOLF vb.). BIFUEL araçları alanlar da özellikle TASARRUF arayanlar, performans beklentisi olmayan, makul güç ve torkla yetinenler için. VW grubunun 1.9 TDI 8V SOHC ve 1.6 MPI 8V SOHC motoru grubu yıllarca sırtladı, hem dizel hem benzin olmak üzere bu motorun çok çeşitleri geliştirildi.

    Ancak teknolojik gelişme durmuyor.

    Bir yandan emisyon değerleri, diğer yandan yakıt tüketimi, ayrıca motor gücü ve hacim küçültme, doğrudan püskürtme ve aşırı doldurma gibi daha önceden kitlelere hitap eden otomobillerde bulunmayan özellikler ve sistemler artık küçük hacimden büyük güç ve düşük yakıt tüketimi gibi AVANTAJ ve sıralı LPG sistemine uyumsuzluk gibi DEZAVANTAJ durumunu ortaya çıkarmıştır.

    Fakat bu bakış açısı ile ilgilidir.

    1.4 TSI 122 HP 200 NM motor ortalama bir GOLF için fazlası ile yeterdir, ama bu GOLF Almanya'da ise. Türkiye'de ise durum değişir. Benzin pahalı değil, çok pahalı. Sadece GOLF'a değil, herhangi bir benzinli araca binmek Cesur Yürek ister, çok kilometre yapıyorsan Mangal Yürek ister. İşte burada yukarıdakş bakış açısını 135 derece döndürmek gerek. Bir Alman için normal-sıradan-makul olan 1.4 TSI bizim için kaşıntıya sebep olabilir, biz bir LPG ve DİZEL milleti olmuşsuz. GOLF'ün dizeli 60 bin TL'lere yaklaşıyor, LPG'lisi 40 bin TL'nin hemen altında. Dışarıdan hafif alaşım jant ve RCD 310/510 alıp aracı kendini gösterebilir bir hale getirmek mümkün.

    Sorun motorda değil. Sorun bizde. Sorun PAHALI BENZİNDE.

    Bu motor İYİ bir motor değil. Bir Alman'a göre İYİ demek TEKNOLOJİK anlamda iyi. Yani üstten çift eksantrik, silindir başına iki emme ve iki eksoz valfi, eksantrik ileri/geri zamanlama ayarı, kusursuz rölanti sinus dalgası, az tüketim/yüksek performans vb. gibi. Fakat bize göre bu İYİ bir motor çünkü sunduğu çözüm iyi. Basit, dayanıklı, sorunsuz, tek eksantrik, az valf, konumlandırıcı yok, tüketim yüksek, güç ve hacim 10 yıl öncesini yansıtıyor.

    Ama bizi ilgilendiren LPG UYUMU. GOLF alıp LPG takmayacaksanız 1.4 TSI 122 HP alın (ya da 1.2 TSI 105 HP), bu motoru almayın. İleride daha kolay satmak veya benzin 5 hatta 6 TL'yi geçtiğinde "Yetti gayri..." diyerek LPG'cinin yolunu tutabilmek için bu motoru alın.

    Şahsen BUGÜN bir GOLF veya OCTAVIA alacak olursam araç gelmeden hafif alaşımlı jantlarını, orjinal RCD 310/510 radyo/CD MP3 çalarını ve LPG'cide randevumu çoktan almıştım.

    LPG için bu motora mecburuz, LPG için bu motoru almak zorundayız. 1 yıl sonra SIVI LPG çıkarsa ve 1500 Euro + KDV'ye satılır ve takılırsa işletmesi ile birlikte 4.700 TL'ye mal oluyor, o zamana kadar 1.6 MPI 102 HP ile 3 defa dünyanın etrafından dolaşmış olursunuz.

    İyi akşamlar,

    Taner Göde

    Alıntıları Göster
    Taner Abi güzel açıklama için Teşekkürler.
    _____________________________
    I'm Gonna Make Him an Offer He Can't Refuse.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    quote:

    Orijinalden alıntı: insideman

    Selam Taner Abi;

    Birşey sormak istiyorum. Üssteki yazıda "Hiçbir zaman bu motorun ÇOK İYİ MOTOR olduğunu söylemedim, bu motorun ÇOK İYİ ÇÖZÜM olduğunu ifade ettim." diyorsun. Lakin genelde Hitler motordan konu açıldığında Sorunsuz, Dayanıklı, Lpg için biçilmiş kaftan, gereksiz 8 valf yok, iyi bakılınca uzun yıllar sorunsuz götüreceğini birçok kez yazdın. Bu özellikler Hitler motorunu Çok İyi Motor yapmıyor mu? Çok İyi Olmak için daha ne yapması gerekir bu motorun.

    Merhaba insideman arkadaşım,

    Bu motor Avrupa'da artık (bu haliyle) yok. VW grubunun BIFUEL tipi fabrika çıkışlı LPG'li araçlarında var (ALTEA, GOLF vb.). BIFUEL araçları alanlar da özellikle TASARRUF arayanlar, performans beklentisi olmayan, makul güç ve torkla yetinenler için. VW grubunun 1.9 TDI 8V SOHC ve 1.6 MPI 8V SOHC motoru grubu yıllarca sırtladı, hem dizel hem benzin olmak üzere bu motorun çok çeşitleri geliştirildi.

    Ancak teknolojik gelişme durmuyor.

    Bir yandan emisyon değerleri, diğer yandan yakıt tüketimi, ayrıca motor gücü ve hacim küçültme, doğrudan püskürtme ve aşırı doldurma gibi daha önceden kitlelere hitap eden otomobillerde bulunmayan özellikler ve sistemler artık küçük hacimden büyük güç ve düşük yakıt tüketimi gibi AVANTAJ ve sıralı LPG sistemine uyumsuzluk gibi DEZAVANTAJ durumunu ortaya çıkarmıştır.

    Fakat bu bakış açısı ile ilgilidir.

    1.4 TSI 122 HP 200 NM motor ortalama bir GOLF için fazlası ile yeterdir, ama bu GOLF Almanya'da ise. Türkiye'de ise durum değişir. Benzin pahalı değil, çok pahalı. Sadece GOLF'a değil, herhangi bir benzinli araca binmek Cesur Yürek ister, çok kilometre yapıyorsan Mangal Yürek ister. İşte burada yukarıdakş bakış açısını 135 derece döndürmek gerek. Bir Alman için normal-sıradan-makul olan 1.4 TSI bizim için kaşıntıya sebep olabilir, biz bir LPG ve DİZEL milleti olmuşsuz. GOLF'ün dizeli 60 bin TL'lere yaklaşıyor, LPG'lisi 40 bin TL'nin hemen altında. Dışarıdan hafif alaşım jant ve RCD 310/510 alıp aracı kendini gösterebilir bir hale getirmek mümkün.

    Sorun motorda değil. Sorun bizde. Sorun PAHALI BENZİNDE.

    Bu motor İYİ bir motor değil. Bir Alman'a göre İYİ demek TEKNOLOJİK anlamda iyi. Yani üstten çift eksantrik, silindir başına iki emme ve iki eksoz valfi, eksantrik ileri/geri zamanlama ayarı, kusursuz rölanti sinus dalgası, az tüketim/yüksek performans vb. gibi. Fakat bize göre bu İYİ bir motor çünkü sunduğu çözüm iyi. Basit, dayanıklı, sorunsuz, tek eksantrik, az valf, konumlandırıcı yok, tüketim yüksek, güç ve hacim 10 yıl öncesini yansıtıyor.

    Ama bizi ilgilendiren LPG UYUMU. GOLF alıp LPG takmayacaksanız 1.4 TSI 122 HP alın (ya da 1.2 TSI 105 HP), bu motoru almayın. İleride daha kolay satmak veya benzin 5 hatta 6 TL'yi geçtiğinde "Yetti gayri..." diyerek LPG'cinin yolunu tutabilmek için bu motoru alın.

    Şahsen BUGÜN bir GOLF veya OCTAVIA alacak olursam araç gelmeden hafif alaşımlı jantlarını, orjinal RCD 310/510 radyo/CD MP3 çalarını ve LPG'cide randevumu çoktan almıştım.

    LPG için bu motora mecburuz, LPG için bu motoru almak zorundayız. 1 yıl sonra SIVI LPG çıkarsa ve 1500 Euro + KDV'ye satılır ve takılırsa işletmesi ile birlikte 4.700 TL'ye mal oluyor, o zamana kadar 1.6 MPI 102 HP ile 3 defa dünyanın etrafından dolaşmış olursunuz.

    İyi akşamlar,

    Taner Göde

    Alıntıları Göster
    bizde bunu anlatmaya çalışıyoruz günümüz şartlarında bu motor lpg ile ekonomik bir çözüm sayılır ..
    _____________________________
    1977--Renault 12--1992 Renault spring--2004 megane 2 dinamik--2011 vw passat 1.6 mpi--2012 Toyota Corolla 1.33---2012 golf 1.6 mpi trendline---2017 passat 1.4 tsi comfortline-2021 passat 1.5 tsi act business




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pulpa

    bizde bunu anlatmaya çalışıyoruz günümüz şartlarında bu motor lpg ile ekonomik bir çözüm sayılır ..

    Alıntıları Göster
    Şenol beye 2 yıl önce 1.6 MPI 102 HP motorlu PASSAT aldık. Araç yoktu ama tam biz kapıdan çıkarken "bir araç boşa düştü..." biz de hemen aldık tabi. Araç geldi, önce BRC marka sıralı LPG sistemi takıldı, sonra plaka alındı.

    2 Yılda 50.000 km yaptı. Kilometre başına 15 kuruş tasarruf etmiş olsa bile (2 yıl önce 100 TL'lik LPG ile 600 km gidebiliyordu) 7.500 TL cebinde kaldı, bir de aracı 40.800 TL'ye almıştı, 44.000 TL'ye sattı. LPG sistemine harcanan maliyeti düşünce 2.000 TL de oradan kâr etti. Yani yaklaşıl 10.000 TL'ye yakın bir para cebinde kaldı.

    Aracını da 24 saatten kısa bir sürede sattı.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Şenol beye 2 yıl önce 1.6 MPI 102 HP motorlu PASSAT aldık. Araç yoktu ama tam biz kapıdan çıkarken "bir araç boşa düştü..." biz de hemen aldık tabi. Araç geldi, önce BRC marka sıralı LPG sistemi takıldı, sonra plaka alındı.

    2 Yılda 50.000 km yaptı. Kilometre başına 15 kuruş tasarruf etmiş olsa bile (2 yıl önce 100 TL'lik LPG ile 600 km gidebiliyordu) 7.500 TL cebinde kaldı, bir de aracı 40.800 TL'ye almıştı, 44.000 TL'ye sattı. LPG sistemine harcanan maliyeti düşünce 2.000 TL de oradan kâr etti. Yani yaklaşıl 10.000 TL'ye yakın bir para cebinde kaldı.

    Aracını da 24 saatten kısa bir sürede sattı.

    Alıntıları Göster
    2 yıldır kullanıyorum beğeniyorum.Bazen performanssız olduğunu hissettirsede motor iyi bir motor Türkiye şartlarına göre...
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: one man one engine

    2 yıldır kullanıyorum beğeniyorum.Bazen performanssız olduğunu hissettirsede motor iyi bir motor Türkiye şartlarına göre...

    Alıntıları Göster
    Çelik motor derler,eski teknoloji ama çok sağlam, kolay kolay arıza vermez...
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Çelik motor derler,eski teknoloji ama çok sağlam, kolay kolay arıza vermez...

    Alıntıları Göster
    Bu motorla satılan araçlar alırken kazandırıyor. Fiyatı bariz düşük. Şehir içi benzin tüketimi 7-11lt. arası değişiyor. Akıcı trafikte 2-3-4. viteslerde dolaşarak şehir içi 7lt rahat görülüyor. Ama sürekli 1-2. vites dur kalk yaparsan 11-12 lt. Bunu rampada yaparsan 12 üstüne çıkıyor. Benim tutturabildiğm genel şehir içi ortalamam 7.5lt/100km.

    Performansı internet camiasında bu motorla ilgili yapılan genel yorumlara tezat olarak bana yeterli geliyor. Motor 2000 devire kadar bayık. Bu bir gerçek. Araç tam yüklüyken rampada düşük devirde 1. vites bile bazen korkutuyor. Benzinli motorların genel karakteristiği orta yüksek devir istemesi. Zaten 2000 devir üstünde her viteste akıcı sürüş mümkün. Uzun yolda 5. vitesle rampada hız arttırmak mümkün. 3000 devirden sonra kullanım bence ciddi zevk verir hale geliyor benim için



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi special123456 -- 2 Ekim 2011; 0:22:02 >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Çelik motor derler,eski teknoloji ama çok sağlam, kolay kolay arıza vermez...

    Alıntıları Göster
    2012 golf6 aracımda bu motordan var araç daha 1040km de aracı alır almaz bursa ya gittim gidiş dönüş 800km yol yaptım araçta 4 yetişkin 1 çocuk bagaj tam dolu klima 1.seviye sürekli açık idi 800km de 250tl yakıt masrafım oldu ,hız tempom 90-100 arası sadece 50km bir mesafede 130-140 arası gittim bir de korudağı çıkışında aracın limitlerini görmek için basabildiğim kadar bastım rampada bir megan2 bir rover vardı motor hacimleri ve beygirleri nedir bilmiyorum ama çok gerilerde kaldı(belki de onlar hızlanmak istemedikleri için onları geçmişte olabilirim) ikiside,golf 6 başlıgında yazmıştım burda da yazıyorum bu motor şehir içinde çok sık seyahat eden dur kalklara maruz kalan kullanıcılar için kesinlikle uygun değil 9 litre yakıyor,ama şehirler arası bahsettiğim tempo ve yolcu sayısıyla 6 litre civari makul sayılabilecek bir oranda yakıt tüketimi var.
    Araç alırken herkesin yaşadığın şehrin trafik temposunu,kendi sürüş beklentilerini,araçla daimi seyahat edecek insan sayısını, vb bir sürü kriteri çok iyi analiz etmesi gerekmektedir bu yüzden bu kadar çok motor ve donanım seçeneği piyasada arz-ı endam etmektedir,bunu analiz edecek yetkinlikte olmayan insanlar ne yazıkki yaptıkları değerlendirmelerle cânım vaktimizi heba etmektedirler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rhetorical -- 2 Ekim 2011; 0:25:09 >
    _____________________________
    2012 Der Golf 1.6 Benziner 102PS Trendline 5-Gang

    DH
    Eski Üyelerin Mekanı...
    2003 Üyesi.

    KATHREIN UFS 913 TWİN HD PVR




  • quote:

    Orijinalden alıntı: special123456

    Bu motorla satılan araçlar alırken kazandırıyor. Fiyatı bariz düşük. Şehir içi benzin tüketimi 7-11lt. arası değişiyor. Akıcı trafikte 2-3-4. viteslerde dolaşarak şehir içi 7lt rahat görülüyor. Ama sürekli 1-2. vites dur kalk yaparsan 11-12 lt. Bunu rampada yaparsan 12 üstüne çıkıyor. Benim tutturabildiğm genel şehir içi ortalamam 7.5lt/100km.

    Performansı internet camiasında bu motorla ilgili yapılan genel yorumlara tezat olarak bana yeterli geliyor. Motor 2000 devire kadar bayık. Bu bir gerçek. Araç tam yüklüyken rampada düşük devirde 1. vites bile bazen korkutuyor. Benzinli motorların genel karakteristiği orta yüksek devir istemesi. Zaten 2000 devir üstünde her viteste akıcı sürüş mümkün. Uzun yolda 5. vitesle rampada hız arttırmak mümkün. 3000 devirden sonra kullanım bence ciddi zevk verir hale geliyor benim için

    siz motorun kullanılacağı aralığı bulmuşsunuz ideal bir sürüşte 7.5 litreye kadar düşebileceği ortada olan bir motor.

    benim aracın motoruda aynı 1.4 mpi , aynı şekil kullandığımda 6.8 litre şehir içinde gördüm.
    _____________________________
    2015 VW Golf 7 1.2 TSI 110 Manuel Comfortline Tungsten Gri




  • quote:

    Orijinalden alıntı: K.Kahriman

    quote:

    Orijinalden alıntı: special123456

    Bu motorla satılan araçlar alırken kazandırıyor. Fiyatı bariz düşük. Şehir içi benzin tüketimi 7-11lt. arası değişiyor. Akıcı trafikte 2-3-4. viteslerde dolaşarak şehir içi 7lt rahat görülüyor. Ama sürekli 1-2. vites dur kalk yaparsan 11-12 lt. Bunu rampada yaparsan 12 üstüne çıkıyor. Benim tutturabildiğm genel şehir içi ortalamam 7.5lt/100km.

    Performansı internet camiasında bu motorla ilgili yapılan genel yorumlara tezat olarak bana yeterli geliyor. Motor 2000 devire kadar bayık. Bu bir gerçek. Araç tam yüklüyken rampada düşük devirde 1. vites bile bazen korkutuyor. Benzinli motorların genel karakteristiği orta yüksek devir istemesi. Zaten 2000 devir üstünde her viteste akıcı sürüş mümkün. Uzun yolda 5. vitesle rampada hız arttırmak mümkün. 3000 devirden sonra kullanım bence ciddi zevk verir hale geliyor benim için

    siz motorun kullanılacağı aralığı bulmuşsunuz ideal bir sürüşte 7.5 litreye kadar düşebileceği ortada olan bir motor.

    benim aracın motoruda aynı 1.4 mpi , aynı şekil kullandığımda 6.8 litre şehir içinde gördüm.

    Alıntıları Göster
    Bir de bazı arkadaşlar 8v 16v olayına çok takılıyor. İsterse 3,5 valf olsun Önemli olan sonuç.

    Toyota'nın güncel VVT-i 1.6 16v benzinli motoru (corollada kullanılan) bu 30 yıllık hitlerden daha ileri teknoloji, daha yeni ve daha çok gelişmiş bir motor değil mi?

    Öyleyse buyrun kağıt üstündeki teknik verilere şöyle bir göz atalım, işte dehşetengiz farklar:

    Hitler: Maksimum tork 148 / 3800 Nm dv/dk ----------- Toyota: 1.6 vvti Maksimum tork 157/5200 Nm/dd

    Hitler: Maksimum güç 75 (102) / 5600 kw (PS) dv/dk --------- Toyota 1.6 vvti Maksimum güç 124/ 6000 PS/dd

    Yakıt tüketiminde;
    Hitlerli golf şehir içi 9.7lt/100km -------- Toyota corolla 1.6 vvti şehir içi 9.2lt/100km

    Hitlerli golf şehir dışı 5.6lt/100km ---------- Toyota corolla 1.6 vvt-i şehir dışı 5.8lt/100km

    Hitlerli golf karma kullanımda 7,1lt/100km ---------- Toyota corolla 1.6 vvt-i karma kullanımda 7.0Lt/100km ortalama.

    Hitlerli golf 0-100Km/sa hızlanması 11.3 saniye, son hızı 188km/h Toyota corolla 1.6 vvti 0-100 hızlanması 10.4 saniye, max hızı 195 km/H

    Pratikteki kullanımda üç aşağı beş yukarı veriler değişebilir. Ama kağıt üstünde tork farkı yaklaşık %6 (9nm/dd), o da vvti motor bu torku 5200 gibi çok yüksek bir devirde sağlayabiliyorken hitler 3800 devirde sağlıyor.

    Yakıt tüketimi çok yakın ortalamalarda. Şehir içinde yarım litre VVT-i fark ediyor. Şehir dışında hitler önde.

    Ama sonuç olarak daha çok valf, değişken sübap zamanlaması v.s. teknolojik farklar büyük bir mucize yaratamamış.

    Üstüne üstlük motoru daha komplex daha karmaşık hale getirdiği halde


    Tabi ki yeni teknolojiler, turbo ve sübap zamanlama kontrolü filan bir miktar performans ve yakıt tasarrufu getirir.

    Ama bu turbo dizelle atmosferik benzinli motor farkı kadar büyük bir etki yaratmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi special123456 -- 2 Ekim 2011; 15:27:14 >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: special123456

    Bir de bazı arkadaşlar 8v 16v olayına çok takılıyor. İsterse 3,5 valf olsun Önemli olan sonuç.

    Toyota'nın güncel VVT-i 1.6 16v benzinli motoru (corollada kullanılan) bu 30 yıllık hitlerden daha ileri teknoloji, daha yeni ve daha çok gelişmiş bir motor değil mi?

    Öyleyse buyrun kağıt üstündeki teknik verilere şöyle bir göz atalım, işte dehşetengiz farklar:

    Hitler: Maksimum tork 148 / 3800 Nm dv/dk ----------- Toyota: 1.6 vvti Maksimum tork 157/5200 Nm/dd

    Hitler: Maksimum güç 75 (102) / 5600 kw (PS) dv/dk --------- Toyota 1.6 vvti Maksimum güç 124/ 6000 PS/dd

    Yakıt tüketiminde;
    Hitlerli golf şehir içi 9.7lt/100km -------- Toyota corolla 1.6 vvti şehir içi 9.2lt/100km

    Hitlerli golf şehir dışı 5.6lt/100km ---------- Toyota corolla 1.6 vvt-i şehir dışı 5.8lt/100km

    Hitlerli golf karma kullanımda 7,1lt/100km ---------- Toyota corolla 1.6 vvt-i karma kullanımda 7.0Lt/100km ortalama.

    Hitlerli golf 0-100Km/sa hızlanması 11.3 saniye, son hızı 188km/h Toyota corolla 1.6 vvti 0-100 hızlanması 10.4 saniye, max hızı 195 km/H

    Pratikteki kullanımda üç aşağı beş yukarı veriler değişebilir. Ama kağıt üstünde tork farkı yaklaşık %6 (9nm/dd), o da vvti motor bu torku 5200 gibi çok yüksek bir devirde sağlayabiliyorken hitler 3800 devirde sağlıyor.

    Yakıt tüketimi çok yakın ortalamalarda. Şehir içinde yarım litre VVT-i fark ediyor. Şehir dışında hitler önde.

    Ama sonuç olarak daha çok valf, değişken sübap zamanlaması v.s. teknolojik farklar büyük bir mucize yaratamamış.

    Üstüne üstlük motoru daha komplex daha karmaşık hale getirdiği halde


    Tabi ki yeni teknolojiler, turbo ve sübap zamanlama kontrolü filan bir miktar performans ve yakıt tasarrufu getirir.

    Ama bu turbo dizelle atmosferik benzinli motor farkı kadar büyük bir etki yaratmaz.


    Alıntıları Göster
    Bu kadar savunulan bir atmosferik görmedim Tüp uyumu olmasaydı ne olurdu acaba?
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemuse

    Bu kadar savunulan bir atmosferik görmedim Tüp uyumu olmasaydı ne olurdu acaba?

    Savunmaktan ziyade, araştırma yapan insanların, bu sayfaları okurken, bazı abartılı yorumlarla dehşete kapılmamaları için, bu motoru gerçekten tecrübe edenler tarafından, burada bir takım bilgiler ortaya koyuluyor.

    Yani olay tamamen bir rehber olabilme kaygısıdır
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: special123456

    quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemuse

    Bu kadar savunulan bir atmosferik görmedim Tüp uyumu olmasaydı ne olurdu acaba?

    Savunmaktan ziyade, araştırma yapan insanların, bu sayfaları okurken, bazı abartılı yorumlarla dehşete kapılmamaları için, bu motoru gerçekten tecrübe edenler tarafından, burada bir takım bilgiler ortaya koyuluyor.

    Yani olay tamamen bir rehber olabilme kaygısıdır


    Ben anlamadım arkadaş, bir kullanan berbat bir performansı var diyor, diğer kullanan gayet güzel diyor. Çelişki olabilir bir konuda ama bu kadar kutuplaşma olması şaşrtıyor beni.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorkemuse -- 2 Ekim 2011; 15:47:27 >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemuse

    quote:

    Orijinalden alıntı: special123456

    quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemuse

    Bu kadar savunulan bir atmosferik görmedim Tüp uyumu olmasaydı ne olurdu acaba?

    Savunmaktan ziyade, araştırma yapan insanların, bu sayfaları okurken, bazı abartılı yorumlarla dehşete kapılmamaları için, bu motoru gerçekten tecrübe edenler tarafından, burada bir takım bilgiler ortaya koyuluyor.

    Yani olay tamamen bir rehber olabilme kaygısıdır


    Ben anlamadım arkadaş, bir kullanan berbat bir performansı var diyor, diğer kullanan gayet güzel diyor. Çelişki olabilir bir konuda ama bu kadar kutuplaşma olması şaşrtıyor beni.

    Araçla ralli yapmayacağım,ailecek işimiz görülsün götürüp getirsin diyenler için ideal,hatta fazlasıyla yeterli.Ben hızı seviyorum,daha önce 3000 cc'nin altında araca binmedim,bana performans lazım diyen için berbat,hatta çekmiyor,gitmiyor..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dranov -- 2 Ekim 2011; 16:10:06 >
    _____________________________
    Honda ACCORD 2.0 Executive 155 Hp
    İphone 11 Red




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Harun

    borada kullanılan 1.6 8v motorla guncel 8v motor aynı ise gerçekten çok yakıyor. boranın sehiriçi yakıt tuketımı 11 litre (fabrıka verısı)

    16 valf bora ile gecen hafta Ankara İzmir ortalama yakıt tüketimi 6.8 lt idi . Kaza nedeniyle duraklamalar sanayide gezinmeler de dahil.genel olarak İzmir icinde ortalamam 7-8 lt arası değişirdi.1.8 passatimizin ortalaması 9lt yakın oluyor. 14lt normal kullanımla Soz konusu araçlar yakmaz. Rx8 de bile 14 lt ortalama yakarsın; ulaşım aracı olarak kullanırsan tabi.köküne kadar basıp frene basarsan 20 lt de yakarsın, herhangi bir benzinin araba ile.
    _____________________________
    Dünyanın sorunu, akıllılar hep kuşku içindeyken aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemuse

    Bu kadar savunulan bir atmosferik görmedim Tüp uyumu olmasaydı ne olurdu acaba?

    Tüp haricinde , gereksiz bir motor.
    _____________________________
    Dünyanın sorunu, akıllılar hep kuşku içindeyken aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: qabdkq

    bu motoru kullaniyorum olumsuz elestiriler tamamen dogru motor ara hizlanmalarda vasat(80-120)
    tup ile 350 kr yakiyorum
    sehir ici bagirta bagirta anca standartlarda dolasabiliyorum

    tüp ile bu araç 35 kuruş yakmaz. 20-25 kuruş arası yakar. yakıyorsa ciddi bir problem var demektir.
    _____________________________
    DH FOSİL GRUBU:2001-2005 ÜYELERİ
    Ford Focus HB 1.6 TDCI Collection
    GENÇLERBİRLİĞİ

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Atmosphere

    quote:

    Orijinalden alıntı: qabdkq

    bu motoru kullaniyorum olumsuz elestiriler tamamen dogru motor ara hizlanmalarda vasat(80-120)
    tup ile 350 kr yakiyorum
    sehir ici bagirta bagirta anca standartlarda dolasabiliyorum

    tüp ile bu araç 35 kuruş yakmaz. 20-25 kuruş arası yakar. yakıyorsa ciddi bir problem var demektir.

    Alıntıları Göster
    bu motordan aracımda var ,octaviamda tiptronikle lpg de gayet tasaruflu ,çok memnunum bakımlarıda ucuz ve sorunsuz tavsiye ederim
    _____________________________
    REDMİ NOTE 12 PRO PLUS




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dranov

    quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemuse

    quote:

    Orijinalden alıntı: special123456

    quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemuse

    Bu kadar savunulan bir atmosferik görmedim Tüp uyumu olmasaydı ne olurdu acaba?

    Savunmaktan ziyade, araştırma yapan insanların, bu sayfaları okurken, bazı abartılı yorumlarla dehşete kapılmamaları için, bu motoru gerçekten tecrübe edenler tarafından, burada bir takım bilgiler ortaya koyuluyor.

    Yani olay tamamen bir rehber olabilme kaygısıdır


    Ben anlamadım arkadaş, bir kullanan berbat bir performansı var diyor, diğer kullanan gayet güzel diyor. Çelişki olabilir bir konuda ama bu kadar kutuplaşma olması şaşrtıyor beni.

    Araçla ralli yapmayacağım,ailecek işimiz görülsün götürüp getirsin diyenler için ideal,hatta fazlasıyla yeterli.Ben hızı seviyorum,daha önce 3000 cc'nin altında araca binmedim,bana performans lazım diyen için berbat,hatta çekmiyor,gitmiyor..

    Ee yakıtında da anlaşamadık. Şehir içi 8 litre mi 11 litre mi?
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: special123456

    Bir de bazı arkadaşlar 8v 16v olayına çok takılıyor. İsterse 3,5 valf olsun Önemli olan sonuç.

    Toyota'nın güncel VVT-i 1.6 16v benzinli motoru (corollada kullanılan) bu 30 yıllık hitlerden daha ileri teknoloji, daha yeni ve daha çok gelişmiş bir motor değil mi?

    Öyleyse buyrun kağıt üstündeki teknik verilere şöyle bir göz atalım, işte dehşetengiz farklar:

    Hitler: Maksimum tork 148 / 3800 Nm dv/dk ----------- Toyota: 1.6 vvti Maksimum tork 157/5200 Nm/dd

    Hitler: Maksimum güç 75 (102) / 5600 kw (PS) dv/dk --------- Toyota 1.6 vvti Maksimum güç 124/ 6000 PS/dd


    hitler 148 torku 3800 devirde veriyor ve uzun yolda 3000 devir bayır vs farketmez civarı yeterli çekişi sağlıyor.

    ama vvti motorda 157 tork için 5200 devir çevirmeniz lazım haliyle bayırlarda sizin daha çok devir çevirmeniz lazım ve yakıt tüketiminiz fabrika testlerindeki gibi olmaz

    10 tork çok birşey farkettirmez ama 1400 devir dağlar kadar yakıt tüketimi farkettirir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi K.Kahriman -- 2 Ekim 2011; 17:34:11 >
    _____________________________
    2015 VW Golf 7 1.2 TSI 110 Manuel Comfortline Tungsten Gri




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.