Şimdi Ara

1.4 TSI motorun katedebileceği max km nedir ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
39
Cevap
0
Favori
5.985
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Turbolu olsun olmasın, ekstrem süpersporlar ve rx8 dışında hangi araçta bunun motoru bitti diye duydunuz çevrenizden? Ben duymadım. Bitse ne olacak sandık tsi motor 6500lira çok para değil. 300bin olur sıfırını takarsınız

    . ayrıca 97 de passatla beraber a4 tede kullanılan 1.8t motorlar suanda 200-400 bin km ler arasında değişiyor ki %95 i lpg li bunların .. 1.8 e 150bg , 1.4 e 122 bg arada cok fark yok bence .. yani kısaca kullanımla alakalı normal kullanırsan 300 400 500 görürsün ..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic

    atmosferik kullanırken, depoda her daim litre yağım olurdu (döküldüğü için 1 litre aldım sonraları pahalı da olsa), özellikle iki uzun yolda bir yağ eklerdim.
    1.4 tsi aldım, bakıma 500 km kala ,14.500 de yarım litre kadar eksiltti sadece.
    motor ömrüne gelince, yine bu forumda bir video paylaşmıştı arkadaşlar, motorlar km olarak değil, devir olarak ömürlendirilir diye. mesela 500.000 km olarak değil de, işte şu kadar milyon devir diye. burdan yola çıkacak olursak, tsi ların ömrü atmosferiklerden çok çok daha fazla olacaktır.
    dikkat edilmesi gereken 3 nokta var:

    1) ilk çalıştırmadan sonra bilinenin aksine BEKLEMEMEK: marşa basıp hemen yola düşeceksin. çünkü motor rolantide geç ısınır ve daha çok aşınır. hemen yola çıkmalı ama ısınana kadar fazla devir çevirmeden (tsi de zaten buna ihtiyaç yok), arabayı zorlamadan gitmeli.
    2) ısındıktan sonra bile yüksek devirlerde çok dolaşmamalı. dediğim gibi buna zaten gerek yok. 3.000 devirde bile araba zaten kuduruyor.
    3) motoru durdurduktan sonra ş.içi de olsa bi 30 saniye felan motoru durdurmamak, uzun yoldan sonra 2-5 dakka motoru durdurmamak.

    Böyle kullanırsan Mercedes motoru 2milyon kilometre yapar.Neymiş araçla 3 bini geçmemek lazımmış ne anladım ben bu işten Normal bakımlarla 400-500 bin kilometre yapar bu motorlar.Ayrıca kaçımız araçlarını 200 binden sonraya saklıyoruz.Türkiye'de bu konuların tartışılması saçma çünkü kimse bu kadar uzun süre motoru bitirene kadar kullanmıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ertug0


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lacano


    quote:

    Orijinalden alıntı: ertug0

    Nasıl kullanıldığına bağlı,özellikle yağ değişimi,atmosferik motorlara göre Turbolu motorlarda daha çok dikkat edilmesi gereken bir noktadır.Yağa dikkat edilmezse,bir süre sonra özelliğini de kaybeder,cort diye kotağıda kaparsanız.bir süre sonra hem turboyu dağıtırsınız daha sonra motor düzensiz çalışır o da dağılır.Düzgün kullanılırsa atmosferiğe yakın kilometreler katedilebilir.İş kullanıcı da bitiyor

    Bu bilgilere nasıl ulaştığınızı gerçekten merak ediyorum... Turbo dağılması diye bir şey yoktur (içine metal parça kaçmadığı sürece) turbo bozulduğunda aracın yakıt tüketimi artar ve çekişten düşer. Motor düzeni dağılır demişsinizde eğer benim yukarıda yazdıklarımı söylemeye çalıştı iseniz sorun yok onun haricinde motora bir zararı olmaz...

    Nasıl Turbo dağılması diye birşey yoktur? Sen her uzun yoldan sonra,her sıkıştırmadan sonra kontağı çatırt diye kapat bak bakalım dağılıyormuymuş,dağılmıyormuymuş.Turbo soğutmasını tam yapamazsa,hassas olan ana yatak zamanla bozulur.
    Dediklerimin hiçbiri yanlış değil bir bilene sor,elini boşu boşuna alnına vurmana gerek yok 😉

    İçerisinden yüksek miktarda basıncı hava geçen bir ekipman kolayca ısınmaz, ayrıca kontağı haşırt diye kapattığınızda ısıdan dolayı değil o bahsettiğiniz ana milin yağlaması kesildiği için turbo bozulur.

    Aracı durduktan sonra 1 dk kadar rölantide çalıştırılmasının asıl nedeni turbo milinin yağlanması motor durduğunda anında kesilir ancak minimum düzeyde yağlanmasına devam edilir ana fikir turbo devrinin ve dolayısı ile turbo basıncının düşmesini bekleyerek yavaşlayan milin çok kısa sürede durmasını sağlamaktır yani minimum yağlamada mümkün mertebe az dönmesini sağlamaktır... Bir şey hakkında iddada bulunuyorsa iyice öğren sonra yaz...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ne kadar gideceğini bilemem ama atmosferik bir motorla karşılaştırıldığında, eğer 2si de aynı şartlar altında kullanırsa turbo daha önce biter. Ayrıca volvoların eski turboları meşhurdur ben bu yeni çıkan turbolu araçların o volvolardaki turbolar kadar dayanacağını hiç ama hiç sanmıyorum. Özellikle şu son yıllarda piyasaya sürülen küçük hacimli turbolu araçlarda, araba üreticelerinin motoru aslında daha kaliteli yapabilecek iken hem masrafı azaltmak hem de ürünlerinin sadece belirli bir yıl kullanılması(7-8yıl), bozulduktan sonra da yenisini insanların almaları için kaliteyi kısıtladıklarını düşünüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lacano


    quote:

    Orijinalden alıntı: ertug0


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lacano


    quote:

    Orijinalden alıntı: ertug0

    Nasıl kullanıldığına bağlı,özellikle yağ değişimi,atmosferik motorlara göre Turbolu motorlarda daha çok dikkat edilmesi gereken bir noktadır.Yağa dikkat edilmezse,bir süre sonra özelliğini de kaybeder,cort diye kotağıda kaparsanız.bir süre sonra hem turboyu dağıtırsınız daha sonra motor düzensiz çalışır o da dağılır.Düzgün kullanılırsa atmosferiğe yakın kilometreler katedilebilir.İş kullanıcı da bitiyor

    Bu bilgilere nasıl ulaştığınızı gerçekten merak ediyorum... Turbo dağılması diye bir şey yoktur (içine metal parça kaçmadığı sürece) turbo bozulduğunda aracın yakıt tüketimi artar ve çekişten düşer. Motor düzeni dağılır demişsinizde eğer benim yukarıda yazdıklarımı söylemeye çalıştı iseniz sorun yok onun haricinde motora bir zararı olmaz...

    Nasıl Turbo dağılması diye birşey yoktur? Sen her uzun yoldan sonra,her sıkıştırmadan sonra kontağı çatırt diye kapat bak bakalım dağılıyormuymuş,dağılmıyormuymuş.Turbo soğutmasını tam yapamazsa,hassas olan ana yatak zamanla bozulur.
    Dediklerimin hiçbiri yanlış değil bir bilene sor,elini boşu boşuna alnına vurmana gerek yok 😉

    İçerisinden yüksek miktarda basıncı hava geçen bir ekipman kolayca ısınmaz, ayrıca kontağı haşırt diye kapattığınızda ısıdan dolayı değil o bahsettiğiniz ana milin yağlaması kesildiği için turbo bozulur.

    Aracı durduktan sonra 1 dk kadar rölantide çalıştırılmasının asıl nedeni turbo milinin yağlanması motor durduğunda anında kesilir ancak minimum düzeyde yağlanmasına devam edilir ana fikir turbo devrinin ve dolayısı ile turbo basıncının düşmesini bekleyerek yavaşlayan milin çok kısa sürede durmasını sağlamaktır yani minimum yağlamada mümkün mertebe az dönmesini sağlamaktır... Bir şey hakkında iddada bulunuyorsa iyice öğren sonra yaz...

    Bu dediklerini bir sen mi biliyorsun sanıyorsun,ben ne demişim bi bak istersen,içinden basınçlı sıcak hava geçen birşey kolay kolay ısınmaz diyetek komik duruma düşme,Turbo pervanesi dakikada 200.000'e yakın devirle döner,ve ısınır,hatta öyleki çok sıkıştrırsanız Turbo'nun akkor hale gelmesi dahi işten bile değildir.İşte ben bu yüzden yağlama önemli diyorum,sen gelip benim dediğim şeyin aynısını söyleyip,sonra da önce birşeyi öğren diyorsun,merak etme turbonun da motorunda çalışma prensibini iyi bilirim senden öğrenecek değilim.


    Edit: Bir de demişsin ki kontağı haşırt diye kapatınca ısıdan değil yağmala olmadığından bozulur demişsin.Yahu el insaf yağlama ne için yapılıyor sanıyorsun sen?Motorun ısısını ve turbonun ısısını düşürmek için hayati önemi vardır yağın.Daha kendin ne dediğinin farkıda değilsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ertug0 -- 13 Eylül 2014; 13:09:44 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ertug0

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lacano


    quote:

    Orijinalden alıntı: ertug0


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lacano


    quote:

    Orijinalden alıntı: ertug0

    Nasıl kullanıldığına bağlı,özellikle yağ değişimi,atmosferik motorlara göre Turbolu motorlarda daha çok dikkat edilmesi gereken bir noktadır.Yağa dikkat edilmezse,bir süre sonra özelliğini de kaybeder,cort diye kotağıda kaparsanız.bir süre sonra hem turboyu dağıtırsınız daha sonra motor düzensiz çalışır o da dağılır.Düzgün kullanılırsa atmosferiğe yakın kilometreler katedilebilir.İş kullanıcı da bitiyor

    Bu bilgilere nasıl ulaştığınızı gerçekten merak ediyorum... Turbo dağılması diye bir şey yoktur (içine metal parça kaçmadığı sürece) turbo bozulduğunda aracın yakıt tüketimi artar ve çekişten düşer. Motor düzeni dağılır demişsinizde eğer benim yukarıda yazdıklarımı söylemeye çalıştı iseniz sorun yok onun haricinde motora bir zararı olmaz...

    Nasıl Turbo dağılması diye birşey yoktur? Sen her uzun yoldan sonra,her sıkıştırmadan sonra kontağı çatırt diye kapat bak bakalım dağılıyormuymuş,dağılmıyormuymuş.Turbo soğutmasını tam yapamazsa,hassas olan ana yatak zamanla bozulur.
    Dediklerimin hiçbiri yanlış değil bir bilene sor,elini boşu boşuna alnına vurmana gerek yok 😉

    İçerisinden yüksek miktarda basıncı hava geçen bir ekipman kolayca ısınmaz, ayrıca kontağı haşırt diye kapattığınızda ısıdan dolayı değil o bahsettiğiniz ana milin yağlaması kesildiği için turbo bozulur.

    Aracı durduktan sonra 1 dk kadar rölantide çalıştırılmasının asıl nedeni turbo milinin yağlanması motor durduğunda anında kesilir ancak minimum düzeyde yağlanmasına devam edilir ana fikir turbo devrinin ve dolayısı ile turbo basıncının düşmesini bekleyerek yavaşlayan milin çok kısa sürede durmasını sağlamaktır yani minimum yağlamada mümkün mertebe az dönmesini sağlamaktır... Bir şey hakkında iddada bulunuyorsa iyice öğren sonra yaz...

    Bu dediklerini bir sen mi biliyorsun sanıyorsun,ben ne demişim bi bak istersen,içinden basınçlı sıcak hava geçen birşey kolay kolay ısınmaz diyetek komik duruma düşme,Turbo pervanesi dakikada 200.000'e yakın devirle döner,ve ısınır,hatta öyleki çok sıkıştrırsanız Turbo'nun akkor hale gelmesi dahi işten bile değildir.İşte ben bu yüzden yağlama önemli diyorum,sen gelip benim dediğim şeyin aynısını söyleyip,sonra da önce birşeyi öğren diyorsun,merak etme turbonun da motorunda çalışma prensibini iyi bilirim senden öğrenecek değilim.


    Edit: Bir de demişsin ki kontağı haşırt diye kapatınca ısıdan değil yağmala olmadığından bozulur demişsin.Yahu el insaf yağlama ne için yapılıyor sanıyorsun sen?Motorun ısısını ve turbonun ısısını düşürmek için hayati önemi vardır yağın.Daha kendin ne dediğinin farkıda değilsin.

    Araçların motorlarında zaten soğuması için yağlanıyor... Sen daha kullandığın kelimelerin ne anlama geldiği sen bi habersin yağlama birbiri ile ilişkili çalışan metal parçaların arasındaki sürtünmeyi en aza indirmek için yapılan işlemdir, senin dediğin şeyin karşılığı soğutmadır yağlama değil ayrıca turbo dağılır dedin ya hah onunda yani dağılmanında sözlük anlamını koyuyorum


    Toplu durumdayken ayrılıp birbirinden uzaklaşmak...


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 400 binden fazlasını göremez bence.

    ama geliştirirler motorları.güncel tsi'lar 400 bine ulaşana kadar 600-700k gidebilecek tsi'lar üretilmiş olur heralde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lacano


    quote:

    Orijinalden alıntı: ertug0


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lacano


    quote:

    Orijinalden alıntı: ertug0

    Nasıl kullanıldığına bağlı,özellikle yağ değişimi,atmosferik motorlara göre Turbolu motorlarda daha çok dikkat edilmesi gereken bir noktadır.Yağa dikkat edilmezse,bir süre sonra özelliğini de kaybeder,cort diye kotağıda kaparsanız.bir süre sonra hem turboyu dağıtırsınız daha sonra motor düzensiz çalışır o da dağılır.Düzgün kullanılırsa atmosferiğe yakın kilometreler katedilebilir.İş kullanıcı da bitiyor

    Bu bilgilere nasıl ulaştığınızı gerçekten merak ediyorum... Turbo dağılması diye bir şey yoktur (içine metal parça kaçmadığı sürece) turbo bozulduğunda aracın yakıt tüketimi artar ve çekişten düşer. Motor düzeni dağılır demişsinizde eğer benim yukarıda yazdıklarımı söylemeye çalıştı iseniz sorun yok onun haricinde motora bir zararı olmaz...

    Nasıl Turbo dağılması diye birşey yoktur? Sen her uzun yoldan sonra,her sıkıştırmadan sonra kontağı çatırt diye kapat bak bakalım dağılıyormuymuş,dağılmıyormuymuş.Turbo soğutmasını tam yapamazsa,hassas olan ana yatak zamanla bozulur.
    Dediklerimin hiçbiri yanlış değil bir bilene sor,elini boşu boşuna alnına vurmana gerek yok 😉

    İçerisinden yüksek miktarda basıncı hava geçen bir ekipman kolayca ısınmaz, ayrıca kontağı haşırt diye kapattığınızda ısıdan dolayı değil o bahsettiğiniz ana milin yağlaması kesildiği için turbo bozulur.

    Aracı durduktan sonra 1 dk kadar rölantide çalıştırılmasının asıl nedeni turbo milinin yağlanması motor durduğunda anında kesilir ancak minimum düzeyde yağlanmasına devam edilir ana fikir turbo devrinin ve dolayısı ile turbo basıncının düşmesini bekleyerek yavaşlayan milin çok kısa sürede durmasını sağlamaktır yani minimum yağlamada mümkün mertebe az dönmesini sağlamaktır... Bir şey hakkında iddada bulunuyorsa iyice öğren sonra yaz...

    Bence siz doğru bildiğinizi sanıp milleti yanlış yönlendirmeyin.Turbo çok fazla ısınan bir parçadır,içerisinden hava geçmesi ısınmayacağı anlamına gelmez.Hatta Turbolu araçlar yağa o kadar ihtiyaç duyarlar ki,atmosferiklere göre kartelleri daha fazla yağ alır.Ve şu da bilinen bir gerçektir ki kontak eğer durur durmaz kapatılırsa,turbo içerisindeki basınçlı havanın yani egzos gazının tam olarak boşalmadığı için ve gereken yağlama yetersiz kaldığı için bozulur.İyi günler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jdmworks


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lacano


    quote:

    Orijinalden alıntı: ertug0


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lacano


    quote:

    Orijinalden alıntı: ertug0

    Nasıl kullanıldığına bağlı,özellikle yağ değişimi,atmosferik motorlara göre Turbolu motorlarda daha çok dikkat edilmesi gereken bir noktadır.Yağa dikkat edilmezse,bir süre sonra özelliğini de kaybeder,cort diye kotağıda kaparsanız.bir süre sonra hem turboyu dağıtırsınız daha sonra motor düzensiz çalışır o da dağılır.Düzgün kullanılırsa atmosferiğe yakın kilometreler katedilebilir.İş kullanıcı da bitiyor

    Bu bilgilere nasıl ulaştığınızı gerçekten merak ediyorum... Turbo dağılması diye bir şey yoktur (içine metal parça kaçmadığı sürece) turbo bozulduğunda aracın yakıt tüketimi artar ve çekişten düşer. Motor düzeni dağılır demişsinizde eğer benim yukarıda yazdıklarımı söylemeye çalıştı iseniz sorun yok onun haricinde motora bir zararı olmaz...

    Nasıl Turbo dağılması diye birşey yoktur? Sen her uzun yoldan sonra,her sıkıştırmadan sonra kontağı çatırt diye kapat bak bakalım dağılıyormuymuş,dağılmıyormuymuş.Turbo soğutmasını tam yapamazsa,hassas olan ana yatak zamanla bozulur.
    Dediklerimin hiçbiri yanlış değil bir bilene sor,elini boşu boşuna alnına vurmana gerek yok 😉

    İçerisinden yüksek miktarda basıncı hava geçen bir ekipman kolayca ısınmaz, ayrıca kontağı haşırt diye kapattığınızda ısıdan dolayı değil o bahsettiğiniz ana milin yağlaması kesildiği için turbo bozulur.

    Aracı durduktan sonra 1 dk kadar rölantide çalıştırılmasının asıl nedeni turbo milinin yağlanması motor durduğunda anında kesilir ancak minimum düzeyde yağlanmasına devam edilir ana fikir turbo devrinin ve dolayısı ile turbo basıncının düşmesini bekleyerek yavaşlayan milin çok kısa sürede durmasını sağlamaktır yani minimum yağlamada mümkün mertebe az dönmesini sağlamaktır... Bir şey hakkında iddada bulunuyorsa iyice öğren sonra yaz...

    Bence siz doğru bildiğinizi sanıp milleti yanlış yönlendirmeyin.Turbo çok fazla ısınan bir parçadır,içerisinden hava geçmesi ısınmayacağı anlamına gelmez.Hatta Turbolu araçlar yağa o kadar ihtiyaç duyarlar ki,atmosferiklere göre kartelleri daha fazla yağ alır.Ve şu da bilinen bir gerçektir ki kontak eğer durur durmaz kapatılırsa,turbo içerisindeki basınçlı havanın yani egzos gazının tam olarak boşalmadığı için ve gereken yağlama yetersiz kaldığı için bozulur.İyi günler

    İyide bende zaten yağlama kesildiği için bozulur dedim... Yukarıdaki arkadaşın kelime seçimlerine takıldım ben...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Markalar motorları şu kadar km gitsin diye ürettirmez, şu kadar devir gitsin diye ürettirir. Bu noktada kullanım öne çıkıyor, uzun yolda kullanırsa daha fazla motor ömrü olacaktır haliyle.
    Tabi birde motor hacmi büyüdükçe ömürde artacaktır. Ama 1.4 motorlu bakımı zamanında yapılan bir aracın 400.000'i çıkarması olası.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Atmosferikten farkı olmaz. Turbonun kendisi bozulabilir ancak o bir komponenttir.
    Bloğu, gömleği, krankı ona göre yapılıyor. Buradaki mantığa kalsa fazla basınçlandırılan her motor bozulacak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac

    Bence şehiriçi yoğun kullanimda 201.457 km civari, sürekli uzun yol kullanımında 302.332 km civarı gidebilir. Ayrica bu tür motorlar aşırı sıkıştırmaya ve bakımsızlığa çok hassas. Birçok tanıdığım var bu konuda muzdarip olan.

    Bu motorlara Lpg'de uydurmaya başladılar, bu da bu motorların intiharı olacak bence.

    hocam olur mu ya öyle şey, bu motorlar nereden baksan uzun yolda 305 bin km götürürler. Bence hesabınızı tekrar gözden geçirin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yılın Üyesi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac

    Bence şehiriçi yoğun kullanimda 201.457 km civari, sürekli uzun yol kullanımında 302.332 km civarı gidebilir. Ayrica bu tür motorlar aşırı sıkıştırmaya ve bakımsızlığa çok hassas. Birçok tanıdığım var bu konuda muzdarip olan.

    Bu motorlara Lpg'de uydurmaya başladılar, bu da bu motorların intiharı olacak bence.

    hocam olur mu ya öyle şey, bu motorlar nereden baksan uzun yolda 305 bin km götürürler. Bence hesabınızı tekrar gözden geçirin

    Haklı olabilirsiniz hocam, ben kendi tekniğime gore oyle hesapladım, yanılıyor da olabilirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac


    quote:

    Orijinalden alıntı: Yılın Üyesi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac

    Bence şehiriçi yoğun kullanimda 201.457 km civari, sürekli uzun yol kullanımında 302.332 km civarı gidebilir. Ayrica bu tür motorlar aşırı sıkıştırmaya ve bakımsızlığa çok hassas. Birçok tanıdığım var bu konuda muzdarip olan.

    Bu motorlara Lpg'de uydurmaya başladılar, bu da bu motorların intiharı olacak bence.

    hocam olur mu ya öyle şey, bu motorlar nereden baksan uzun yolda 305 bin km götürürler. Bence hesabınızı tekrar gözden geçirin

    Haklı olabilirsiniz hocam, ben kendi tekniğime gore oyle hesapladım, yanılıyor da olabilirim.





  • 1 km (yazıyla bir)
  • Atmosferikte olsa 300.000 km den sonra rektefiye ye girer motor. Gitmesi motorun sağlıklı olduğunu göstermez. 300.000km deki bir motor ancak gücünün %50 sini üretebilir. 4 yaşındaki Honda Civic bile dynometer a sokulduğunda %92 vermişti. Araç 40.000km deydi.
  • Herkes mühendis bravo valla. Bir de kendi arabamızı yapabilsek?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CarBuyer


    quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic

    atmosferik kullanırken, depoda her daim litre yağım olurdu (döküldüğü için 1 litre aldım sonraları pahalı da olsa), özellikle iki uzun yolda bir yağ eklerdim.
    1.4 tsi aldım, bakıma 500 km kala ,14.500 de yarım litre kadar eksiltti sadece.
    motor ömrüne gelince, yine bu forumda bir video paylaşmıştı arkadaşlar, motorlar km olarak değil, devir olarak ömürlendirilir diye. mesela 500.000 km olarak değil de, işte şu kadar milyon devir diye. burdan yola çıkacak olursak, tsi ların ömrü atmosferiklerden çok çok daha fazla olacaktır.
    dikkat edilmesi gereken 3 nokta var:

    1) ilk çalıştırmadan sonra bilinenin aksine BEKLEMEMEK: marşa basıp hemen yola düşeceksin. çünkü motor rolantide geç ısınır ve daha çok aşınır. hemen yola çıkmalı ama ısınana kadar fazla devir çevirmeden (tsi de zaten buna ihtiyaç yok), arabayı zorlamadan gitmeli.
    2) ısındıktan sonra bile yüksek devirlerde çok dolaşmamalı. dediğim gibi buna zaten gerek yok. 3.000 devirde bile araba zaten kuduruyor.
    3) motoru durdurduktan sonra ş.içi de olsa bi 30 saniye felan motoru durdurmamak, uzun yoldan sonra 2-5 dakka motoru durdurmamak.

    Böyle kullanırsan Mercedes motoru 2milyon kilometre yapar.Neymiş araçla 3 bini geçmemek lazımmış ne anladım ben bu işten Normal bakımlarla 400-500 bin kilometre yapar bu motorlar.Ayrıca kaçımız araçlarını 200 binden sonraya saklıyoruz.Türkiye'de bu konuların tartışılması saçma çünkü kimse bu kadar uzun süre motoru bitirene kadar kullanmıyor

    Hocam ben geçmemek lazım demedim ki, "geçmeye gerek yok" dedim. yaklaşık 20 yıl 1.2, 1.4, 1.6, 2.3 motor atmosferik arabalar kullanmış biri olarak, biri sorsa atmosferik motorlu araçlar için aynı şeyi söyleyemem. rampa çıkarken, araç sollarken deviri kırmızı çizgiye kadar atacaksın derim ki öyle de yaptım. ama bu motorlarda gerek yok, onu demek istedim. ha dersin ki "araba benim değil mi paşa gönlüm bilir devri sona dayarım" bence bi mahsuru yok :)
    ama 1500-4000 arası maksimum tork 250 nm, 4500-6000 arası maksimum güç 140 hp veren bir arabada, son hız denemesi yapmadığınız sürece yüksek devirlerde dolaşmanın bir manası yok.

    Söz konusu araba olunca, kendimizi dünya insanları ile bir tutmamak lazım. Amerikada, ingilterede, almanyada orda burda insanlar 5 yaşından büyük arabaya hıurda muamelesi yapıyormuş. yurtdışına giden arkadaşlarımdan biliyorum, adamlar bildiğin asgari kazançlı işleri yapıp burda hayal edemeyeceğimiz arabalara biniyor. Burdamotoruna göre % 145 e kadar ÖTV, KDV, derken arabanın kendi değerinin 2,3 katı para ödüyorsun. 15-20 yaşındaki alt sınıf araçlara bile (eski kasa cli corolla, civic vb ler) 20-25 bin paralar isteniyor. hele audi mercedes bmw kaç yaşında olursa olsun her zaman büyük paralar vermen lazım.
    Böyle bir ülkede insanların arabaları uzun ömürlü olsun diye çabalamalarında yadırganacak birşey yok. ben 10 yaşında pırrıl pırıl bir a3 almıştım mesela. motor koruması, boya koruması, herşeyini yapmıştım. böle güzel araba buldum aman ömrünü uzatayım, yarın boyası düşmesin güneş lekesi olmasın vb vb diye :)




  • Yani herşey kullanıcıda bitiyor cidden turbolu araç bu sağı solu belli olmaz en çok korktuğumda turbosuna zarar gelmesi zaten

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.