Şimdi Ara

1.4 TSI motorun katedebileceği max km nedir ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir (2 Mobil) - 4 Masaüstü2 Mobil
5 sn
39
Cevap
0
Favori
7.277
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Malum turbolu araçların ömrü kısa olur deniyor fakat atmosferik bir araca göre ne kadar fark olabilir ve sizce max yapabileceği km nedir?? Şimdiden teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • 5 bin km de biter turbo motor ile kasislerden falan dikkatli geçek gekiyor sarsmayacaksın aracı, kışın da üşümeyecek sevgiyle okşaman lazım.
  • Nasıl kullanıldığına bağlı,özellikle yağ değişimi,atmosferik motorlara göre Turbolu motorlarda daha çok dikkat edilmesi gereken bir noktadır.Yağa dikkat edilmezse,bir süre sonra özelliğini de kaybeder,cort diye kotağıda kaparsanız.bir süre sonra hem turboyu dağıtırsınız daha sonra motor düzensiz çalışır o da dağılır.Düzgün kullanılırsa atmosferiğe yakın kilometreler katedilebilir.İş kullanıcı da bitiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ertug0

    Nasıl kullanıldığına bağlı,özellikle yağ değişimi,atmosferik motorlara göre Turbolu motorlarda daha çok dikkat edilmesi gereken bir noktadır.Yağa dikkat edilmezse,bir süre sonra özelliğini de kaybeder,cort diye kotağıda kaparsanız.bir süre sonra hem turboyu dağıtırsınız daha sonra motor düzensiz çalışır o da dağılır.Düzgün kullanılırsa atmosferiğe yakın kilometreler katedilebilir.İş kullanıcı da bitiyor

    Yağını sürekli kontrol ediyorum eski arabamda yağ sızıntısı olduğu için alışkanlık oldu teşekkürler bilgilendirme için

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fordmustanggt2005

    5 bin km de biter turbo motor ile kasislerden falan dikkatli geçek gekiyor sarsmayacaksın aracı, kışın da üşümeyecek sevgiyle okşaman lazım.

    +1
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KaSaTuRa.

    quote:

    Orijinalden alıntı: fordmustanggt2005

    5 bin km de biter turbo motor ile kasislerden falan dikkatli geçek gekiyor sarsmayacaksın aracı, kışın da üşümeyecek sevgiyle okşaman lazım.

    +1

    Alıntıları Göster
    1.4 atmosferik bir aracın güç aralığı 70-90 beygir olduğunu düşünürsek, buna turbo uygulamayla bundan 120-140-170 beygir gibi değerler edebilmek için normalinden daha fazla yüklenmek gerekir diye düşünüyorum. Her ne kadar motorun aksamlarının dayanımı artırılmış olsa bile bunların her biri ekstra maliyet demektir. Bu sebeple bu dayanım artırma işinin öyle çok yüksek oranda olacağını sanmıyorum. Turbo benzinli araçlar 4-5 senedir piyasada daha yeni. Bekleyip görecez bakalım insanlar kaç yüzbin kilometrede motor bitiriyorlar. Ama aynı hacimde bir atmosferik motordan daha az gideceği kanaatindeyim...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ertug0

    Nasıl kullanıldığına bağlı,özellikle yağ değişimi,atmosferik motorlara göre Turbolu motorlarda daha çok dikkat edilmesi gereken bir noktadır.Yağa dikkat edilmezse,bir süre sonra özelliğini de kaybeder,cort diye kotağıda kaparsanız.bir süre sonra hem turboyu dağıtırsınız daha sonra motor düzensiz çalışır o da dağılır.Düzgün kullanılırsa atmosferiğe yakın kilometreler katedilebilir.İş kullanıcı da bitiyor

    Bu bilgilere nasıl ulaştığınızı gerçekten merak ediyorum... Turbo dağılması diye bir şey yoktur (içine metal parça kaçmadığı sürece) turbo bozulduğunda aracın yakıt tüketimi artar ve çekişten düşer. Motor düzeni dağılır demişsinizde eğer benim yukarıda yazdıklarımı söylemeye çalıştı iseniz sorun yok onun haricinde motora bir zararı olmaz...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ertug0

    Nasıl kullanıldığına bağlı,özellikle yağ değişimi,atmosferik motorlara göre Turbolu motorlarda daha çok dikkat edilmesi gereken bir noktadır.Yağa dikkat edilmezse,bir süre sonra özelliğini de kaybeder,cort diye kotağıda kaparsanız.bir süre sonra hem turboyu dağıtırsınız daha sonra motor düzensiz çalışır o da dağılır.Düzgün kullanılırsa atmosferiğe yakın kilometreler katedilebilir.İş kullanıcı da bitiyor

    Ciddi bir ileti, şaşırdım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ertug0

    Nasıl kullanıldığına bağlı,özellikle yağ değişimi,atmosferik motorlara göre Turbolu motorlarda daha çok dikkat edilmesi gereken bir noktadır.Yağa dikkat edilmezse,bir süre sonra özelliğini de kaybeder,cort diye kotağıda kaparsanız.bir süre sonra hem turboyu dağıtırsınız daha sonra motor düzensiz çalışır o da dağılır.Düzgün kullanılırsa atmosferiğe yakın kilometreler katedilebilir.İş kullanıcı da bitiyor

    Biraz anzer balı katılsa motora?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bence şehiriçi yoğun kullanimda 201.457 km civari, sürekli uzun yol kullanımında 302.332 km civarı gidebilir. Ayrica bu tür motorlar aşırı sıkıştırmaya ve bakımsızlığa çok hassas. Birçok tanıdığım var bu konuda muzdarip olan.

    Bu motorlara Lpg'de uydurmaya başladılar, bu da bu motorların intiharı olacak bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aytürk

    quote:

    Orijinalden alıntı: ertug0

    Nasıl kullanıldığına bağlı,özellikle yağ değişimi,atmosferik motorlara göre Turbolu motorlarda daha çok dikkat edilmesi gereken bir noktadır.Yağa dikkat edilmezse,bir süre sonra özelliğini de kaybeder,cort diye kotağıda kaparsanız.bir süre sonra hem turboyu dağıtırsınız daha sonra motor düzensiz çalışır o da dağılır.Düzgün kullanılırsa atmosferiğe yakın kilometreler katedilebilir.İş kullanıcı da bitiyor

    Ciddi bir ileti, şaşırdım

    Alıntıları Göster
    atmosferik kullanırken, depoda her daim litre yağım olurdu (döküldüğü için 1 litre aldım sonraları pahalı da olsa), özellikle iki uzun yolda bir yağ eklerdim.
    1.4 tsi aldım, bakıma 500 km kala ,14.500 de yarım litre kadar eksiltti sadece.
    motor ömrüne gelince, yine bu forumda bir video paylaşmıştı arkadaşlar, motorlar km olarak değil, devir olarak ömürlendirilir diye. mesela 500.000 km olarak değil de, işte şu kadar milyon devir diye. burdan yola çıkacak olursak, tsi ların ömrü atmosferiklerden çok çok daha fazla olacaktır.
    dikkat edilmesi gereken 3 nokta var:

    1) ilk çalıştırmadan sonra bilinenin aksine BEKLEMEMEK: marşa basıp hemen yola düşeceksin. çünkü motor rolantide geç ısınır ve daha çok aşınır. hemen yola çıkmalı ama ısınana kadar fazla devir çevirmeden (tsi de zaten buna ihtiyaç yok), arabayı zorlamadan gitmeli.
    2) ısındıktan sonra bile yüksek devirlerde çok dolaşmamalı. dediğim gibi buna zaten gerek yok. 3.000 devirde bile araba zaten kuduruyor.
    3) motoru durdurduktan sonra ş.içi de olsa bi 30 saniye felan motoru durdurmamak, uzun yoldan sonra 2-5 dakka motoru durdurmamak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lacano


    quote:

    Orijinalden alıntı: ertug0

    Nasıl kullanıldığına bağlı,özellikle yağ değişimi,atmosferik motorlara göre Turbolu motorlarda daha çok dikkat edilmesi gereken bir noktadır.Yağa dikkat edilmezse,bir süre sonra özelliğini de kaybeder,cort diye kotağıda kaparsanız.bir süre sonra hem turboyu dağıtırsınız daha sonra motor düzensiz çalışır o da dağılır.Düzgün kullanılırsa atmosferiğe yakın kilometreler katedilebilir.İş kullanıcı da bitiyor

    Bu bilgilere nasıl ulaştığınızı gerçekten merak ediyorum... Turbo dağılması diye bir şey yoktur (içine metal parça kaçmadığı sürece) turbo bozulduğunda aracın yakıt tüketimi artar ve çekişten düşer. Motor düzeni dağılır demişsinizde eğer benim yukarıda yazdıklarımı söylemeye çalıştı iseniz sorun yok onun haricinde motora bir zararı olmaz...

    Nasıl Turbo dağılması diye birşey yoktur? Sen her uzun yoldan sonra,her sıkıştırmadan sonra kontağı çatırt diye kapat bak bakalım dağılıyormuymuş,dağılmıyormuymuş.Turbo soğutmasını tam yapamazsa,hassas olan ana yatak zamanla bozulur.
    Dediklerimin hiçbiri yanlış değil bir bilene sor,elini boşu boşuna alnına vurmana gerek yok 😉

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ertug0

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lacano


    quote:

    Orijinalden alıntı: ertug0

    Nasıl kullanıldığına bağlı,özellikle yağ değişimi,atmosferik motorlara göre Turbolu motorlarda daha çok dikkat edilmesi gereken bir noktadır.Yağa dikkat edilmezse,bir süre sonra özelliğini de kaybeder,cort diye kotağıda kaparsanız.bir süre sonra hem turboyu dağıtırsınız daha sonra motor düzensiz çalışır o da dağılır.Düzgün kullanılırsa atmosferiğe yakın kilometreler katedilebilir.İş kullanıcı da bitiyor

    Bu bilgilere nasıl ulaştığınızı gerçekten merak ediyorum... Turbo dağılması diye bir şey yoktur (içine metal parça kaçmadığı sürece) turbo bozulduğunda aracın yakıt tüketimi artar ve çekişten düşer. Motor düzeni dağılır demişsinizde eğer benim yukarıda yazdıklarımı söylemeye çalıştı iseniz sorun yok onun haricinde motora bir zararı olmaz...

    Nasıl Turbo dağılması diye birşey yoktur? Sen her uzun yoldan sonra,her sıkıştırmadan sonra kontağı çatırt diye kapat bak bakalım dağılıyormuymuş,dağılmıyormuymuş.Turbo soğutmasını tam yapamazsa,hassas olan ana yatak zamanla bozulur.
    Dediklerimin hiçbiri yanlış değil bir bilene sor,elini boşu boşuna alnına vurmana gerek yok 😉

    Alıntıları Göster
    Turbolu olsun olmasın, ekstrem süpersporlar ve rx8 dışında hangi araçta bunun motoru bitti diye duydunuz çevrenizden? Ben duymadım. Bitse ne olacak sandık tsi motor 6500lira çok para değil. 300bin olur sıfırını takarsınız




  • gulun omru kisa olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eski turbo beslemeli Volvolar nasıl devam ediyorsa bunlarda aynı şekil devam eder. Millet turbo ömrünü tamamlayınca motor bitti sanıyor. Halbuki turbo sarf malzeme gibi bir sey oldu günümüzde. Zamanı gelince değişir yada revizyon görüp devam eder

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.4 tsiler beygire göre degisir tabi ama chipsiz (asla tavsiye etmem orjinalini bile) 210-220 arasına cıkabiliyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu isi algilamak aslinda cok basit 1.4 atmosferik 70 beygir verirken ayni motor turbo ile yaklasik iki katini veriyor bu da asiri besleme motorun a dan z ye tum aksamlarina asiri yuklenme burdan anlasilacak sonuc tum bakimlari zamaninda yapilmali ve sert devirli kullanilmamali. Elin amerikalisi 3000cc den 150hp alirken siz 1400cc den alirsaniz kimse iki motorunda omrunun ayni olacagini iddia etmesin :)

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muratkati

    Bu isi algilamak aslinda cok basit 1.4 atmosferik 70 beygir verirken ayni motor turbo ile yaklasik iki katini veriyor bu da asiri besleme motorun a dan z ye tum aksamlarina asiri yuklenme burdan anlasilacak sonuc tum bakimlari zamaninda yapilmali ve sert devirli kullanilmamali. Elin amerikalisi 3000cc den 150hp alirken siz 1400cc den alirsaniz kimse iki motorunda omrunun ayni olacagini iddia etmesin :)
    He koskoca mühendisler bu motoru zaten 300.000 bin km gitsin diye üretti.
    Arkadaş ne kadar yaratıcısınız sizler ya.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muratkati

    Bu isi algilamak aslinda cok basit 1.4 atmosferik 70 beygir verirken ayni motor turbo ile yaklasik iki katini veriyor bu da asiri besleme motorun a dan z ye tum aksamlarina asiri yuklenme burdan anlasilacak sonuc tum bakimlari zamaninda yapilmali ve sert devirli kullanilmamali. Elin amerikalisi 3000cc den 150hp alirken siz 1400cc den alirsaniz kimse iki motorunda omrunun ayni olacagini iddia etmesin :)
    Ben superchargerlar hariç olayın abartıldığını düşünüyorum. Bir atmosferik 600 bin km gidiyorsa iyi kullanılmış bakımı yapılmış bir turbo motor 400 bini rahat görür. Yukarıda biride yazmış zaten artık turbo sarf malzemesi oldu değişimi ve revizyonu kolay.

    Bkz: 1.8T passat,a4 turbo volvolar
  • Serin tutuldugu surece 300bini gorur. Sicak kullanimda 60 binde dagitan gorulmus.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.