Şimdi Ara

1.4 TSİ Chip Tunning yaptiranlar? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
68
Cevap
1
Favori
20.113
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 122 lik ve 160 lık arasında cok onemli bir fark var.
    160 lıkta TSI yı TSI yapan Supercharger+Turbo var.
    122 lik basit Turbo bir motor.122 liğe cok elletmeyin bence 160 lik kadar kaldirmaz.
  • Araç DSG ise şanzımanı kucaklarsınız. Zaten sınırda çalışıyor birde motor daha fazla yüklenirse hoş olmayan sonuçlar çıkabilir.

    Chip tuning araca zarar veriyor olabilir hatta zarar verdiğini düşünüyorum ancak çok aşırıya kaçılmadıkça bence yapılması kötü birşey değil. Önemli olan motorun sınırları.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m4y

    Araç DSG ise şanzımanı kucaklarsınız. Zaten sınırda çalışıyor birde motor daha fazla yüklenirse hoş olmayan sonuçlar çıkabilir.

    Chip tuning araca zarar veriyor olabilir hatta zarar verdiğini düşünüyorum ancak çok aşırıya kaçılmadıkça bence yapılması kötü birşey değil. Önemli olan motorun sınırları.

    yahu bi konuya yorum yaparken allah aşkına okuyun tamamen sonra youm yapın
    sadece yorum yapmak için yazmayın

    arkadas araç düz vites demiş siz dsg den bahsediyorsunuz
  • Golf 1.4 TSI 122 PS Comfortline cok yakindan biliyorum, gecen yaz boyunca kullandim. Oncelikle, cok guzel bir tercih, hayirli olsun. Ikincisi, bence performans olarak son derece yeterli bir arac. Chip tuning'in getirisi, daha onemlisi goturusu ne olur bilmiyorum acikcasi, ama Turkiye kosullarinda orijinal motorunuz fazla fazla yeter. Sozkonusu motor ve kasa ideal bir kombinasyon sagliyor. Bence ufak da olsa risk almaya hic degmez. Orijinal her zaman iyidir.
  • Araç dsg değil ısrarla dsg'den bahseden arkadaşlar var

    Açıkcası zararlarını yaptıran birileri varsa bizzat birinci ağızdan duymak isterdim.Benimde düşündüğüm şeylerin çoğunu arkadaşlar yazmış fakat yaptıranlarla konuşmak en sağlıklısı olucaktır bu iş için diye düşünüyorum.

    Hiç denk geldiğiniz yada bildiğiniz varmı 1.4 tsi'a chip yaptırıp zarar gören?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: omerf

    Araç dsg değil ısrarla dsg'den bahseden arkadaşlar var

    Açıkcası zararlarını yaptıran birileri varsa bizzat birinci ağızdan duymak isterdim.Benimde düşündüğüm şeylerin çoğunu arkadaşlar yazmış fakat yaptıranlarla konuşmak en sağlıklısı olucaktır bu iş için diye düşünüyorum.

    Hiç denk geldiğiniz yada bildiğiniz varmı 1.4 tsi'a chip yaptırıp zarar gören?

    Ben öyle birini duymadım. Ama turbo büyütüp, 200+ bg'lerde kullananlar bile var. Güç artışı turbo basıncı ve dolayısıyla tork artışı ile yapıldığından, sakin kullanımda düşük devirde ilerleyerek yakıt tüketiminizi bile düşürebilirsiniz.

    Ama 160bg'i devamlı aktif olarak kullanırsanız, o güç benzinden geldiğinden dolayı yakıtınız artan güç oranında artar. Ayrıca devamlı sıkıştırılan bir motorun ömrü çok kısalır.

    Bir de chip ömrü kısaltır diyenler olmuş. Evet kısaltacağı doğrudur. Fakat öyle bir söylenmiş ki, sanki chipsiz motorun ömrü sonsuz. Rakamları öylesine yazıyorum: 300.000km'den, 200.000km'e düşse bile ne olur?




  • Chip zararsızdır diyenlere inanmıyorum, zararlı.. Motor ömrünü kısaltır. Kullanım tarzınıza göre,motorun sağlamlığına göre bu durum değişkendir. Bazı motorlarda bu kısalma 50 000 km olur, bazılarında 100 000 km... Bu günkü motorlar 300 000 km lere kadar gider. Ömür 200 000 de bitmiş sizin için önemlimi? Ben o kadar km kullanmam derseniz yapılması mantıklı. Ama yok ben motoru dibine kadar kullanacağım, uzuuun süre değiştirmeyeceğim aracımı derseniz chipten uzak durunuz derim. Bunları mühendis olarak yazıyorum ve uzun süre araştırdım. Peki ben yaptırdımmı, evet yaptırdım. 2006 dan beri aldığım tüm araçlara yaptırdım ve satarken aracın chipli olduğunu söyledim. Burada önemli olan chipi yapan kişinin uzmanlığı... Bunuda çok araştırdım, Ankaranın altını üstüne getirdim, bu işi yapanlarla teker teker görüştüm. En sonunda bu işi profosyonel olarak yapan birini bulup yaptırdım. Şu an içim rahat...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: insomnia__

    Muhendislerden iyi mi biliyorsunuz chip tuning yapiyorsunuz diyenler neyin kafasini yasiyorlar merak ediyorum.

    Bu araci daha guclu uretmeyi vwde biliyor ama bu markanin daha guclu motorlarinin satisini baltalar. Ayrica bu araclar cok sicak ulkelere de satiliyor. Cok daha kotu yakitla kullanilabilecek sekilde uretiliyor. Chip sadece potansiyeli ortaya cikariyor. Daha cok sey yazilir ama mobildeyim.

    Yanılıyorsunuz.

    Sizin dediğiniz olay 1.8 TFSI 120 HP-1.8 TFSI 160 HP'lerde doğruydu ve alanların çoğu çip yaptırmıştır. Fakat 1.4 TSI 122 HP zaten optimum seviyede. Bunların üstünde oynamak bence pek akıl işi değil.


    Ne güzel iş, atıyorsun chip'i, arabaya çat diye beygirler, torklar geliyor. Turbo büyütme falan deseniz, yine aklıma yatacak da siz sadece elektronik müdahaleden bahsediyorsunuz.

    "Aracın potansiyelini ortaya çıkarmak" ise tam satıcıların kullandığı bir tabir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deserthawk -- 8 Nisan 2012; 13:18:33 >




  • bu konu hakkında üretici firmalara bir e-mail atıp gerekli dökümanları istesek ve firmaların mühendislerinden görüşler istesek olmaz mı ? yani en azından şansımızı deneyebiliriz birlik olup tek bir firmaya mail atabiliriz. fiata mesela
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mercedes-SLK

    bu konu hakkında üretici firmalara bir e-mail atıp gerekli dökümanları istesek ve firmaların mühendislerinden görüşler istesek olmaz mı ? yani en azından şansımızı deneyebiliriz birlik olup tek bir firmaya mail atabiliriz. fiata mesela

    Koskoca fiat ta zaten sana gönderir dökümanları...

    Adamlar 10 senede milyarlarca $ para harcayarak motor üretiyor, sen adamın motoruna dışarıdan müdahale edeceğim bana napcamı anlat diyorsun, sen fiat olsan verir misin döküman?
  • Valla senede 10-12bin km yapıyorum ben en fazla araç bende kaldığı süre boyunca en fazla 100.000km belki yapar oda imkansıza yakın ya aslında


    Aracıda dikkatli kullanırım turboyu her daim beklerim heleki sert kullandıysam daha fazla beklerim her zaman aynı istasyondan yakıtımı alırım.

    Bakımı 1km bile kaçırmam,motor sogukken yüksek devir,fazla gaz kesinlikle lugatımda yoktur


    İstanbulda şöyle bu işin ehli,yaptığı işin arkadasında duran birini bulursam yaptırmayı düşünüyorum açıkcası epeydir araştırıyorum elle tutulur bir bilgi bulamadım zarar açısından genelde yaptıran herkes memnun duruyor.

    Pasaoğlu servis varmış iyi diye duyduğum birde ecufast.Açıkcası çok sert bir yazılımda yaptırmayacağım zaten.

    Araç bende 5-6 yıl dursa maksimum 60-70bin km olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi omerf -- 8 Nisan 2012; 15:22:40 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: omerf

    Valla senede 10-12bin km yapıyorum ben en fazla araç bende kaldığı süre boyunca en fazla 100.000km belki yapar oda imkansıza yakın ya aslında

    Çok kurcalıyor bu chip olayı kafamı bakalım

    Size bu konudaki en büyük tavsiyem, yaptıracaksanız rodaj bittikten sonra yaptırmanız olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    quote:

    Orijinalden alıntı: omerf

    Valla senede 10-12bin km yapıyorum ben en fazla araç bende kaldığı süre boyunca en fazla 100.000km belki yapar oda imkansıza yakın ya aslında

    Çok kurcalıyor bu chip olayı kafamı bakalım

    Size bu konudaki en büyük tavsiyem, yaptıracaksanız rodaj bittikten sonra yaptırmanız olur.

    3-5bin km içinde oluşabilcek fabrikasyon hatalarından dolayı bittikten sonra yaptırmamı tavsiye ediyorsunuz herhalde değil mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: omerf
    3-5bin km içinde oluşabilcek fabrikasyon hatalarından dolayı bittikten sonra yaptırmamı tavsiye ediyorsunuz herhalde değil mi?

    Esasen onun için değil. Çünkü servislerin "chip tuning" yapıldığını anlamaları genelde imkansız denecek kadar zor. Esas olarak, daha birbirine alışmamış parçalardan oluşan motorun, parçaları birbirine uyum sağlayana kadar fazla zorlanmaması açısından yazdım. Çünkü bu motorun ömrünü ciddi olarak kısaltabilir.

    2.000-3.000km'yi sakin sakin tamamlar. Sonra yağını değiştirip, "chip tuning" yaptırırsınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    quote:

    Orijinalden alıntı: omerf
    3-5bin km içinde oluşabilcek fabrikasyon hatalarından dolayı bittikten sonra yaptırmamı tavsiye ediyorsunuz herhalde değil mi?

    Esasen onun için değil. Çünkü servislerin "chip tuning" yapıldığını anlamaları genelde imkansız denecek kadar zor. Esas olarak, daha birbirine alışmamış parçalardan oluşan motorun, parçaları birbirine uyum sağlayana kadar fazla zorlanmaması açısından yazdım. Çünkü bu motorun ömrünü ciddi olarak kısaltabilir.

    2.000-3.000km'yi sakin sakin tamamlar. Sonra yağını değiştirip, "chip tuning" yaptırırsınız.

    Bende öyle düşünüyorum zaten.

    Rodajı güzelce bitirip yağ değiştirmek

    İlk işim 17" jant 225/45/17 lastik almak zaten.




  • Chip yaptıracak arkadaşlar.Araçlarının bakımlarını biraz daha erkene çekerse(mümkünse),sürekli aracı zorlayıp gezmez ise,aracın yağı,filtresi,suyu vs orjinal değişim tarihinden daha önce değiştirir ise,yakıt aldığı yerlere dikkat edip bildiği kaliteli yerlerden yakıt alır ise,aracın daha iyi nefes alması için kaliteli hava filtresi takılırsa gayette tunningden verim alabilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mercedes-SLK

    bu konu hakkında üretici firmalara bir e-mail atıp gerekli dökümanları istesek ve firmaların mühendislerinden görüşler istesek olmaz mı ? yani en azından şansımızı deneyebiliriz birlik olup tek bir firmaya mail atabiliriz. fiata mesela

    Şaka mısın?
  • Mesajları okuyorum da şaka gibi bilgisiz insanların ifadeleri mevcut...

    Manuel şanzıman var araçta dahada ardına bakma soft veya hard farketmez ne yaptırırsan yaptır hiç birşey olmaz fakat kime yaptırıcaksın, yaptırdıktan sonra müşteri desteğini kimden daha iyi alıcaksın hangi firma veya hangi şahıs yaptıgı seyin arkasında duracak? Önemli olan sorular bunlar?

    Fabia RS sahibiyim. DSG şanzıman. Sıfır aldıktan sonra 1000Km'de yazılım+down pipe+komple egzos+dump valve+filtre ile beraber stage 2'ye geçiş yaptım. Hatta tsi turbo kit arama çabalarına bile başladım.
    Stock hali 180 hp olan araç şuan 240hp üstü... Lanet olsun ki DSG yüzünden dyno'ya çıkamıyoruz.
    Bir sürü polo gti ibiza cupra golf r gibi arabalarla rolling yapıyoruz bir kaç kişi hariç sorunsuz yürüyoruz. Bir kaç kisi dediğimde revonun dsgde sıkıntı yaşaması.

    Bir kaç firma var. Evotech, Revo, Ecufast, Superchips ve Barbaros.

    Ben barbaros'a yaptırdım yazılımı niye derseniz? Tsi motorlarda üstüne yoktur. Yeterki ne istediğini söyle. Müşteri desteği konusunda bir numaradır.
    Niye diğer firmalara yaptırmadın derseniz; Zaten az çok sektörü biliyoruz. Revo DSG şanzımanda sorun çıkartıyor fakat manuel olduğu için sıkıntı olmaz. VAG grubunda cok iyi işler çıkartıyorlar.
    Ecufast derseniz evet araçları iyi yürüyor fakat aldığım referanslar sıkıntılı.
    Evotech yanlış kişilerin elinde.

    Benim tavsiyem manuel'de direkman REVO'ya aracı teslim etmek! Hangi insan evladını gördünüz TSI motorunu kıran? Hiç birşey olmaz istediğin herseyi yaptırabilirsin yeterki doğru karar ver.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dgndgn2

    Mesajları okuyorum da şaka gibi bilgisiz insanların ifadeleri mevcut...

    Manuel şanzıman var araçta dahada ardına bakma soft veya hard farketmez ne yaptırırsan yaptır hiç birşey olmaz fakat kime yaptırıcaksın, yaptırdıktan sonra müşteri desteğini kimden daha iyi alıcaksın hangi firma veya hangi şahıs yaptıgı seyin arkasında duracak? Önemli olan sorular bunlar?

    Fabia RS sahibiyim. DSG şanzıman. Sıfır aldıktan sonra 1000Km'de yazılım+down pipe+komple egzos+dump valve+filtre ile beraber stage 2'ye geçiş yaptım. Hatta tsi turbo kit arama çabalarına bile başladım.
    Stock hali 180 hp olan araç şuan 240hp üstü... Lanet olsun ki DSG yüzünden dyno'ya çıkamıyoruz.
    Bir sürü polo gti ibiza cupra golf r gibi arabalarla rolling yapıyoruz bir kaç kişi hariç sorunsuz yürüyoruz. Bir kaç kisi dediğimde revonun dsgde sıkıntı yaşaması.

    Bir kaç firma var. Evotech, Revo, Ecufast, Superchips ve Barbaros.

    Ben barbaros'a yaptırdım yazılımı niye derseniz? Tsi motorlarda üstüne yoktur. Yeterki ne istediğini söyle. Müşteri desteği konusunda bir numaradır.
    Niye diğer firmalara yaptırmadın derseniz; Zaten az çok sektörü biliyoruz. Revo DSG şanzımanda sorun çıkartıyor fakat manuel olduğu için sıkıntı olmaz. VAG grubunda cok iyi işler çıkartıyorlar.
    Ecufast derseniz evet araçları iyi yürüyor fakat aldığım referanslar sıkıntılı.
    Evotech yanlış kişilerin elinde.

    Benim tavsiyem manuel'de direkman REVO'ya aracı teslim etmek! Hangi insan evladını gördünüz TSI motorunu kıran? Hiç birşey olmaz istediğin herseyi yaptırabilirsin yeterki doğru karar ver.

    maslak pasaoglu servis ile gorustum orda yaptirmayi dusunuyorum.

    internette biraz arastirdim oldukca iyi bir firmaymis ordan yaptiranlar gayet memnun.

    750tl de fiyatlari var yazilim custom tabiki.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Açıkcası bu chip işinden memnun olanda var olmayanda,özellikle chip yapılan yer önemli.
    İyi bir ustaya denk gelirsen memnun kalırsın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi anilxx92 -- 13 Nisan 2012; 18:20:04 >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.