Şimdi Ara

1.4 TSİ Chip Tunning yaptiranlar? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
68
Cevap
1
Favori
20.129
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: omerf

    Arkadaslar gecen hafta 1.4 tsi manuel arac siparisi verdim.

    Aklimda chip tunning yaptirma dusuncesi var acikcasi bu ise hep cekimser kaldim.

    Aramizda illaki chip tunning yaptiran vardir 1.4 tsi'a.

    Bu konuda yaptiranlardan bilgi almak isterim.

    Yardimci olan arkadaslara simdiden tesekkurler :)

    ömerf, polo gti dan sonrasını takip edemedim :) astra j 1.3 cdti almıştın, onu satıp ix35 mi aldın, şimdi tekrar tsi mi?

    neden acaba? yoksa ek araç olarak mı aldın?

    Selamlar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugur_yavuz

    Mühendislik açısından "optimize" edilmiş bir makineye, X ustanın Y tuning'in vereceği tek şey "zarar" olur.

    Basit bir örnek, Dizel motorlara uygulanan chip-tunning, örnek: 1.3 CDTI 90 HP Astrayı 115 HP ye çıkartmak, 200Nm torkunu 270e çıkarmak;
    1- Intercooler değişmiyor, motora yeterince soğuk hava girmiyor.
    2- Hava akışı değişmiyor, aynı düzen devam, silindirlere yeterince hava girmiyor,
    3- Turbo değişmiyor,
    4- Motorun yağlaması aynı
    5- DSG EDC M/M gibi otomatik bir şanzuman ise, acaba şanzuman 270Nm torka dayanacak mı?
    6- Hepsi problemsiz çalışıyor ise, etrafta kullanan onlarca örnek olsa dahi motor ömrü ne olacak? Normalde 500bin dayanan motor 150binde bitecek mi?

    Bunların hiçbirisinin cevabını size X Usta Y Tuning veremez.

    Reklamları da süper, % bilmemkaç performans + % bilmemkaç daha az yakıt tüketimi, henüz olmayan bir teknoloji eklemediğinize göre kusura bakmayın ama performans tüketilen yakıt ile doğru orantılı, performansı artırıp yakıtı düşürüyorsanız sizi tebrik ediyorum.

    Aracınızla oynatmayın!


    Bu adamı dinleyin derim. Araç dsg ise sorununuz olması da olası.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kalavun

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugur_yavuz

    Mühendislik açısından "optimize" edilmiş bir makineye, X ustanın Y tuning'in vereceği tek şey "zarar" olur.

    Basit bir örnek, Dizel motorlara uygulanan chip-tunning, örnek: 1.3 CDTI 90 HP Astrayı 115 HP ye çıkartmak, 200Nm torkunu 270e çıkarmak;
    1- Intercooler değişmiyor, motora yeterince soğuk hava girmiyor.
    2- Hava akışı değişmiyor, aynı düzen devam, silindirlere yeterince hava girmiyor,
    3- Turbo değişmiyor,
    4- Motorun yağlaması aynı
    5- DSG EDC M/M gibi otomatik bir şanzuman ise, acaba şanzuman 270Nm torka dayanacak mı?
    6- Hepsi problemsiz çalışıyor ise, etrafta kullanan onlarca örnek olsa dahi motor ömrü ne olacak? Normalde 500bin dayanan motor 150binde bitecek mi?

    Bunların hiçbirisinin cevabını size X Usta Y Tuning veremez.

    Reklamları da süper, % bilmemkaç performans + % bilmemkaç daha az yakıt tüketimi, henüz olmayan bir teknoloji eklemediğinize göre kusura bakmayın ama performans tüketilen yakıt ile doğru orantılı, performansı artırıp yakıtı düşürüyorsanız sizi tebrik ediyorum.

    Aracınızla oynatmayın!


    Bu adamı dinleyin derim. Araç dsg ise sorununuz olması da olası.

    aynen.. dsg zaten sorunlu bir sanzuman bunu kesinlikle düsünün.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag


    quote:

    Orijinalden alıntı: omerf

    Arkadaslar gecen hafta 1.4 tsi manuel arac siparisi verdim.

    Aklimda chip tunning yaptirma dusuncesi var acikcasi bu ise hep cekimser kaldim.

    Aramizda illaki chip tunning yaptiran vardir 1.4 tsi'a.

    Bu konuda yaptiranlardan bilgi almak isterim.

    Yardimci olan arkadaslara simdiden tesekkurler :)

    ömerf, polo gti dan sonrasını takip edemedim :) astra j 1.3 cdti almıştın, onu satıp ix35 mi aldın, şimdi tekrar tsi mi?

    neden acaba? yoksa ek araç olarak mı aldın?

    Selamlar...

    sorma abi aynen dedigin gibi oldu astra'yi babaya verdik.

    polo,ix35 gitti :)

    kirmizi düz vites 122lil tsi golf geldi simdi :)

    gti tamponlar,jant,vanali egzos gibi fikirler var aklimda :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: omerf


    quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag


    quote:

    Orijinalden alıntı: omerf

    Arkadaslar gecen hafta 1.4 tsi manuel arac siparisi verdim.

    Aklimda chip tunning yaptirma dusuncesi var acikcasi bu ise hep cekimser kaldim.

    Aramizda illaki chip tunning yaptiran vardir 1.4 tsi'a.

    Bu konuda yaptiranlardan bilgi almak isterim.

    Yardimci olan arkadaslara simdiden tesekkurler :)

    ömerf, polo gti dan sonrasını takip edemedim :) astra j 1.3 cdti almıştın, onu satıp ix35 mi aldın, şimdi tekrar tsi mi?

    neden acaba? yoksa ek araç olarak mı aldın?

    Selamlar...

    sorma abi aynen dedigin gibi oldu astra'yi babaya verdik.

    polo,ix35 gitti :)

    kirmizi düz vites 122lil tsi golf geldi simdi :)

    gti tamponlar,jant,vanali egzos gibi fikirler var aklimda :)

    hadi hayırlısı,

    benzinlinin tadı yok dizelde... en iyisini yaptın. zaten yıllık fazla km yapmıyorsun.




  • Muhendislerden iyi mi biliyorsunuz chip tuning yapiyorsunuz diyenler neyin kafasini yasiyorlar merak ediyorum.

    Bu araci daha guclu uretmeyi vwde biliyor ama bu markanin daha guclu motorlarinin satisini baltalar. Ayrica bu araclar cok sicak ulkelere de satiliyor. Cok daha kotu yakitla kullanilabilecek sekilde uretiliyor. Chip sadece potansiyeli ortaya cikariyor. Daha cok sey yazilir ama mobildeyim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: insomnia__

    Muhendislerden iyi mi biliyorsunuz chip tuning yapiyorsunuz diyenler neyin kafasini yasiyorlar merak ediyorum.

    Bu araci daha guclu uretmeyi vwde biliyor ama bu markanin daha guclu motorlarinin satisini baltalar. Ayrica bu araclar cok sicak ulkelere de satiliyor. Cok daha kotu yakitla kullanilabilecek sekilde uretiliyor. Chip sadece potansiyeli ortaya cikariyor. Daha cok sey yazilir ama mobildeyim.

    Kesinlikle katılıyorum.

    1.4tsi iyi bakıldığında, rahatlıkla 160bg'i kaldırabilecek bir motor.
  • motora zarar vermeden ve ömrünü kısaltmadan yada risk almadan sadece basit bir yazılım ile motorun gücünü arttırıp yakıt değerlerini düşürmek mümkün olsaydı firmalar boşuna argeye bu kadar para yatırmaz, motorlardan 3-5 hp daha fazla alabilmek için onlarca yatırım ve araştırma yapmazdı.

    chip tuning işi beni oldum olası kıllandırmştır. eğer aracınız modlamak istyorsanız ona uygun araçlar tercih edebilirsiniz yada performansı yetmez diyorsanız 160 lığını alabilirsiniz. bunlar ucuz oyuncaklar değil, risk almaya gerek yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: S0KRATES

    motora zarar vermeden ve ömrünü kısaltmadan yada risk almadan sadece basit bir yazılım ile motorun gücünü arttırıp yakıt değerlerini düşürmek mümkün olsaydı firmalar boşuna argeye bu kadar para yatırmaz, motorlardan 3-5 hp daha fazla alabilmek için onlarca yatırım ve araştırma yapmazdı.

    chip tuning işi beni oldum olası kıllandırmştır. eğer aracınız modlamak istyorsanız ona uygun araçlar tercih edebilirsiniz yada performansı yetmez diyorsanız 160 lığını alabilirsiniz. bunlar ucuz oyuncaklar değil, risk almaya gerek yok.

    kesinlikle katılıyorum ek olarak;

    tsi zaten yapısı gereği her devirde aşırı besleniyor. birde chip yaptırmanın ne gereği var

    1.4 tsi 122 hp 1.4 tsi 160 hp arasında sadece yazılım farkı yok. sadece yazılım farka diyen adam gitsin kumla oynasın

    turbo borularına silindir bloguna kadar ekstra güçlü alaşım kullanılır 160 lık motorlarda.

    yorumum sizden öte sokrates




  • Mühendisliğe bu kadar takılan arkadaşlar, bir makine mühendisine yaptırsın.
  • Bu arada şunu not düşeyim. Yazılımla 160BG olan araç standart 160lıktan performans olarak daha düşük kalıyor.



    160lığın motorunun farklı olduğunu biliyorum ama motora ciddi bir zarar verecek olsa VW garantiyi bozmadan chip uygulaması yapmazdı. Ayrıca başka markalarda da performans pakedi adı altında bu tip uygulamalar mevcut değil mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lonely_man

    Bu arada şunu not düşeyim. Yazılımla 160BG olan araç standart 160lıktan performans olarak daha düşük kalıyor.



    160lığın motorunun farklı olduğunu biliyorum ama motora ciddi bir zarar verecek olsa VW garantiyi bozmadan chip uygulaması yapmazdı. Ayrıca başka markalarda da performans pakedi adı altında bu tip uygulamalar mevcut değil mi?

    160'lıklarda "supercharger"+"turbo" var. Bu sayede alt devirlerde çok daha canlı. Gecikme çok daha az.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: S0KRATES

    motora zarar vermeden ve ömrünü kısaltmadan yada risk almadan sadece basit bir yazılım ile motorun gücünü arttırıp yakıt değerlerini düşürmek mümkün olsaydı firmalar boşuna argeye bu kadar para yatırmaz, motorlardan 3-5 hp daha fazla alabilmek için onlarca yatırım ve araştırma yapmazdı.

    chip tuning işi beni oldum olası kıllandırmştır. eğer aracınız modlamak istyorsanız ona uygun araçlar tercih edebilirsiniz yada performansı yetmez diyorsanız 160 lığını alabilirsiniz. bunlar ucuz oyuncaklar değil, risk almaya gerek yok.

    çok yanlış düşünüyorsunuz. Çok basit bir örnek vereyim intel core i7 işlemci 3.4 te var 3.6 da. Herşeyleri bire bir aynı, mimariler vs.

    Peki 3.4 zaten 3.6 ların kırpılmış şekli. Daha ucuza satsınlar diye saat hızını değiştiriyorlar. Araçların hepsinde olmasada bir çok modelde bu durum mevcut.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    quote:

    Orijinalden alıntı: lonely_man

    Bu arada şunu not düşeyim. Yazılımla 160BG olan araç standart 160lıktan performans olarak daha düşük kalıyor.



    160lığın motorunun farklı olduğunu biliyorum ama motora ciddi bir zarar verecek olsa VW garantiyi bozmadan chip uygulaması yapmazdı. Ayrıca başka markalarda da performans pakedi adı altında bu tip uygulamalar mevcut değil mi?

    160'lıklarda "supercharger"+"turbo" var. Bu sayede alt devirlerde çok daha canlı. Gecikme çok daha az.

    Biliyorum.




  • ford ecoboost 200-240, 1.8 tfsi 120-160 gibi aynı motorun tamamen aynı parçalarından oluşan bir üst güç seçeneği olmadıkça chip tuning işi iş değil.

    illa yaptırıcam denilirse de en azından yurtdışında sadece tek markaya odaklanmış firmaların yazılımını alıp burada yükleyen kişilere yaptırılmalı.

    her marka her model dizele +x güç + y tork sloganları bana tam anlamıyla avanak avı gibi geliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: insomnia__

    Muhendislerden iyi mi biliyorsunuz chip tuning yapiyorsunuz diyenler neyin kafasini yasiyorlar merak ediyorum.

    Bu araci daha guclu uretmeyi vwde biliyor ama bu markanin daha guclu motorlarinin satisini baltalar. Ayrica bu araclar cok sicak ulkelere de satiliyor. Cok daha kotu yakitla kullanilabilecek sekilde uretiliyor. Chip sadece potansiyeli ortaya cikariyor. Daha cok sey yazilir ama mobildeyim.

    Chip tunning yaptığınız DSG şanzumanın max 250Nm torka dayandığını biliyor musunuz? siz 300Nm yüklediğinizde şanzumanın kaç km dayanacağını biliyor musunuz?

    1.6 90HP Dizel motor ile 109HP motor arasında sadece yazılım farkı yok, donanımsal da bazı farklar var, siz bu donanımsal farkı eklemeden sadece yazılımsal müdehale ile potansiyel ortaya çıkarmazsınız, sadece ömür kısaltırsınız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: abcdef_23

    quote:

    Orijinalden alıntı: S0KRATES

    motora zarar vermeden ve ömrünü kısaltmadan yada risk almadan sadece basit bir yazılım ile motorun gücünü arttırıp yakıt değerlerini düşürmek mümkün olsaydı firmalar boşuna argeye bu kadar para yatırmaz, motorlardan 3-5 hp daha fazla alabilmek için onlarca yatırım ve araştırma yapmazdı.

    chip tuning işi beni oldum olası kıllandırmştır. eğer aracınız modlamak istyorsanız ona uygun araçlar tercih edebilirsiniz yada performansı yetmez diyorsanız 160 lığını alabilirsiniz. bunlar ucuz oyuncaklar değil, risk almaya gerek yok.

    çok yanlış düşünüyorsunuz. Çok basit bir örnek vereyim intel core i7 işlemci 3.4 te var 3.6 da. Herşeyleri bire bir aynı, mimariler vs.

    Peki 3.4 zaten 3.6 ların kırpılmış şekli. Daha ucuza satsınlar diye saat hızını değiştiriyorlar. Araçların hepsinde olmasada bir çok modelde bu durum mevcut.

    Koskoca motor teknolojisini mikroişlemci ile birebir tutuyorsunuz, alkışlıyorum!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugur_yavuz

    quote:

    Orijinalden alıntı: abcdef_23

    quote:

    Orijinalden alıntı: S0KRATES

    motora zarar vermeden ve ömrünü kısaltmadan yada risk almadan sadece basit bir yazılım ile motorun gücünü arttırıp yakıt değerlerini düşürmek mümkün olsaydı firmalar boşuna argeye bu kadar para yatırmaz, motorlardan 3-5 hp daha fazla alabilmek için onlarca yatırım ve araştırma yapmazdı.

    chip tuning işi beni oldum olası kıllandırmştır. eğer aracınız modlamak istyorsanız ona uygun araçlar tercih edebilirsiniz yada performansı yetmez diyorsanız 160 lığını alabilirsiniz. bunlar ucuz oyuncaklar değil, risk almaya gerek yok.

    çok yanlış düşünüyorsunuz. Çok basit bir örnek vereyim intel core i7 işlemci 3.4 te var 3.6 da. Herşeyleri bire bir aynı, mimariler vs.

    Peki 3.4 zaten 3.6 ların kırpılmış şekli. Daha ucuza satsınlar diye saat hızını değiştiriyorlar. Araçların hepsinde olmasada bir çok modelde bu durum mevcut.

    Koskoca motor teknolojisini mikroişlemci ile birebir tutuyorsunuz, alkışlıyorum!


    motor teknolojisi mi daha üstün yoksa mikroişlemci mi?

    Bazı modellerde dediğiniz gibi fark var ama audiler vardı mesela 1.8 T ler.

    Bence yanılıyorsunuz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugur_yavuz

    quote:

    Orijinalden alıntı: insomnia__

    Muhendislerden iyi mi biliyorsunuz chip tuning yapiyorsunuz diyenler neyin kafasini yasiyorlar merak ediyorum.

    Bu araci daha guclu uretmeyi vwde biliyor ama bu markanin daha guclu motorlarinin satisini baltalar. Ayrica bu araclar cok sicak ulkelere de satiliyor. Cok daha kotu yakitla kullanilabilecek sekilde uretiliyor. Chip sadece potansiyeli ortaya cikariyor. Daha cok sey yazilir ama mobildeyim.

    Chip tunning yaptığınız DSG şanzumanın max 250Nm torka dayandığını biliyor musunuz? siz 300Nm yüklediğinizde şanzumanın kaç km dayanacağını biliyor musunuz?

    1.6 90HP Dizel motor ile 109HP motor arasında sadece yazılım farkı yok, donanımsal da bazı farklar var, siz bu donanımsal farkı eklemeden sadece yazılımsal müdehale ile potansiyel ortaya çıkarmazsınız, sadece ömür kısaltırsınız.

    Kuru kavrama 7gang-dsg konuyla alakali degil, konu sahibi manuel alacakmis zaten.

    109luk psa motorda degisken geometrili turbo var. Ama bunun da konu ile alakasi yok. 109luk motor chip ile 90lik chipli motora gore daha verimli olur.

    Bugun honda mugen firmasinin, vw abt firmasinin resmi olarak motorlara mudahalesine izin veriyor. Markalarin guc belirlerken belirledigi bircok kistas var.

    Chip isi de turkiyede her konuyla ayni kapiya cikti. Yaptiranlarin geneli cok memnun, yaptirmayanlar catlar patlar diyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: insomnia__


    quote:

    Orijinalden alıntı: ugur_yavuz

    quote:

    Orijinalden alıntı: insomnia__

    Muhendislerden iyi mi biliyorsunuz chip tuning yapiyorsunuz diyenler neyin kafasini yasiyorlar merak ediyorum.

    Bu araci daha guclu uretmeyi vwde biliyor ama bu markanin daha guclu motorlarinin satisini baltalar. Ayrica bu araclar cok sicak ulkelere de satiliyor. Cok daha kotu yakitla kullanilabilecek sekilde uretiliyor. Chip sadece potansiyeli ortaya cikariyor. Daha cok sey yazilir ama mobildeyim.

    Chip tunning yaptığınız DSG şanzumanın max 250Nm torka dayandığını biliyor musunuz? siz 300Nm yüklediğinizde şanzumanın kaç km dayanacağını biliyor musunuz?

    1.6 90HP Dizel motor ile 109HP motor arasında sadece yazılım farkı yok, donanımsal da bazı farklar var, siz bu donanımsal farkı eklemeden sadece yazılımsal müdehale ile potansiyel ortaya çıkarmazsınız, sadece ömür kısaltırsınız.

    Kuru kavrama 7gang-dsg konuyla alakali degil, konu sahibi manuel alacakmis zaten.

    109luk psa motorda degisken geometrili turbo var. Ama bunun da konu ile alakasi yok. 109luk motor chip ile 90lik chipli motora gore daha verimli olur.

    Bugun honda mugen firmasinin, vw abt firmasinin resmi olarak motorlara mudahalesine izin veriyor. Markalarin guc belirlerken belirledigi bircok kistas var.

    Chip isi de turkiyede her konuyla ayni kapiya cikti. Yaptiranlarin geneli cok memnun, yaptirmayanlar catlar patlar diyor.

    109 luk focusta değişken geometrili ve büyük turbo var. Ayrıca Intercooler'i daha büyük.

    90 lıkta partikül filtresi de yok.

    Kendiniz söylüyorsunuz, Honda Mugen firmasının, VW ABT firmasının resmi olarak motorlara müdahalesine izin veriyor, Türkiye'deki X Usta'nın Y tuning in Değil!

    Bizden çıksa çıksa apaçi çıkar!




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.