Şimdi Ara

1.4 tjet / Katalizör arızası (p0420) ve iptali. (Downpipe-düz boru)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
2.503
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba aracımda 400-500 km de bir p0420 arızası alıyorum. Çekişte hiçbir sıkıntı yok. Arıza ışığını obd üzerinden söndürüyorum. Bir müddet sonra geri yanıyor. Aracıma uygun katalizör fiyatları ortalama 1000-1500 lira civarında. Egzoz sisteminden sadece katalizörü söktürüp yerine uygun çapta düz bir düz boru yaptırsam araca özel yapılmış downpipe ile alınacak verimi alabilir miyim? Eğer katalizörü söktürüp yerine düz boru koyarsam uygun bir yazılım ile destekleyeceğim arıza lambası, güç kaybı ve tüketim sorunu olmaması için. Katalizörün içini kesinlikle boşaltmayı düşünmüyorum. Bir kenarda duracak şimdilik.

    İkinci bir seçenek de piyasada bulunan liqui moly markasının katalizör temizleyicisi. Basınçlı püskürtme ile emme manifoldu girişine basılıyor. Etkinliği konusunda hiçbir şey bulamadım. Bilen arkadaşlar aydınlatabilirse sevinirim. İşe yarıyor ise en uygunu bu fiyatı 50 tl civarında.

    Hemen linç etmeye gelecek arkadaşlar olacaktır. Katalizörü iptal ettirmek istediğim bir şey değil ancak son 3000km de her 500 km de bir ışık yanıyor ben söndürüyorum. Orijinal katalizör de bütçemi aşıyor. Eğer katalizörü de iptal ettirirsem son susturucuya ve egzoz sisteminin diğer parçalarına dokunmayacağım amacım ses almak değil, performans kaybı yaşamadan bu sorundan kurtulmak.


    Edit: oksijen sensör verilerinin motor devri ile videosu :

    Vimeo
    Data Grid o2 sensors 1&2
    https://vimeo.com/338010485



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ÖlüyenYörüler -- 23 Mayıs 2019; 16:53:2 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • 1500 liraya orjinal katalizör yerine 500 lira gibi sanayide yerli üretim yada muadil katalizörler takılıyor.
    herşeyi geçtim yazılım, düz boru işçiliği, dp gibi modifiyeler zaten 1000 - 1500 tlyi bulur.
    Arabayla oynacağım derseniz bahsettiklerinizi yaptırın, hatta sporting turbosu taktırıp ve yazılımını attırırsanız orjinal olarak 150 hp lik şaka makinesine sahip olursunuz. T-jet güzel motor.
    Zamanında 4 kapı cam tavanlı beyaz t-jet çok aradım bulamadım. 90 lık dizelini aldım bende.
  • Kaliteli yerli üretim katlar var Levent sanayide 750 lira Max. Ben olsam kat iptal 60lik düz boru atarım . Kat iptalinden sonra araç çok rahatliyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Du Hast D kullanıcısına yanıt
    Bulunduğum ilde araca özel downpipe yapabilecek yetkinlikte usta yok. Hiçbiri bir bok bilmiyor afedersiniz. Burada en fazla yaptırabileceğim sadece katalizör yerine 60 lık boru ya da katalizör şeklinde susturucu. Bu şekilde 150-200 lirayı geçeceğini zannetmiyorum. Aklımda vl36, garrett1446 ve td04 setuplar var zaten de dediğim gibi burada ne ona custom yazılım yapabilecek adam var ne de montaj yapabilecek usta.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Keşke istanbulda ikamet etsem de maalesef ki. Şimdi şöyle bir durum var katalizör aslında sağlam 400-500 de bir hata veriyor. Yani muayene zamanı takıp giderim yine. Kat yerine sadece 60 lık boru yaptırsam ancak yazılım ile desteklemesem ne olur ? Downpipe yapmadan sadece kat yerine boru verimli olur mu ? Ya da yazılımla destekleyip Stage 1 olarak 155-165 arasında kullanacağım. Ancak ekstra maaliyet.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Katalizorun oksijen sensorunde bir problem olabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • P0420 yi sensorun basina 5cmlik bi parca takarak cozuyorlar yani sensoru egzozdan uzaklastiriyorlar. Verdigi hata muhim birsey degil sadece uyari katalizor calismiyor diye. 1. Sensor hata verseydi ozaman problem olurdu

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • ÖlüyenYörüler kullanıcısına yanıt
    Düz boru üst deviri canlandırır yazılım yapmasanda birşey olmaz. Aracı çok kurcalama bence

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • RX 480 kullanıcısına yanıt
    Konuya video ekledim oksijen sensörlerinin durumunu. Motor sıcakken ve devire göre. O2 sensörü hatası almıyorum ama bakabilirsiniz yine.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • M_aTRa_X kullanıcısına yanıt
    Konuya video ekledim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben de çok kurcalama taraftarı değilim ama çözümü de bulmam gerekiyor. Yazılımsız sadece düz boru çeksem muhtemelen hem 2. Sensörden dolayı arıza yanacak hem de manasız bir tüketim olacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ÖlüyenYörüler

    Konuya video ekledim.
    Kat iptali oldugu icin yanmasi normal. Sensoru oldugu yerden uzaklastirmak cozuyor bi ismi vardi suan hatirlamiyorum bulunca editlerim

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konu güncel, sensör değerleri konuya eklendi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • M_aTRa_X kullanıcısına yanıt
    Somun gibi bir şeyle uzaklaştırıyorlar. Bu ikinci oksijen sensörü tüketimi ayarlamıyor diyenler var. Sadece birinci sensör ayarlıyor diyorlar. Ne kadar doğru ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ÖlüyenYörüler kullanıcısına yanıt
    bahsedilen parçanın fotoğrafını ekledim. oksijen sensörü adaptörü diye aratabilirsiniz, muhtemelen sanayide kolayca bulunur. eğer kat iptali yapacaksanız, bunu 2. sensöre takın, muhtemelen arıza lambası yanmayacaktır.

    2. sensörün karışıma etkisi yok, sadece katalitik konvertörün etkinliğini ölçüyor. bu sebeple o somunu kullanırsanız yakıtla ilgili bir değişiklik olmayacaktır.

    1.4 tjet / Katalizör arızası (p0420) ve iptali. (Downpipe-düz boru)




  • Kat iptali düşük devirleri bir miktar cansızlaştırır. Üst devirlerde de rahatlama olur tabi. Tüketimi ve de aracın sesini de artırır bir miktar tabi. Ayrıca eğer içinde kırılmalar varsa egzozu tıkarsa sıkıntı yaşayabilirsiniz. İsterseniz önce bir inceletin.

    LPG'de GM grubu araçlar da veriyor p0420'yi. Genelde karışım hatalarından oluyor. Tabi sizde LPG olmadığı için konu dışı oldu biraz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ÖlüyenYörüler

    Konu güncel, sensör değerleri konuya eklendi.
    Ustam konu dışı sorum var senin motor 120lik mi 150lik mi?

    Ve akü kaçlık kullanıyorsun?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-DFABFCB25

    Ustam konu dışı sorum var senin motor 120lik mi 150lik mi?

    Ve akü kaçlık kullanıyorsun?

    Alıntıları Göster
    120 lik olandan bendeki ihi vl-37 turbolu. 150 lik olanlar ihi vl-36. Aküyü benden önceki sahibi takmıştı. Şimdi baktım geldim de sağında solunda marka model göremedim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ÖlüyenYörüler

    120 lik olandan bendeki ihi vl-37 turbolu. 150 lik olanlar ihi vl-36. Aküyü benden önceki sahibi takmıştı. Şimdi baktım geldim de sağında solunda marka model göremedim.

    Alıntıları Göster
    Eyvallah

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sende de 1.4 tjet vardı tüketim ne alemde senin araçta. Ben 20-25km ortalama civarında 7.5-8 den aşağı yakamıyorum. Aslında çok değil de işte benzin 7.25 olunca biraz can sıkıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.