Şimdi Ara

1.4 milyar euro yatırımla 150bin adet araç üretilebiliyor peki Turkıye'nin yıllık borç dışı faiziyle

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
52
Cevap
2
Favori
1.426
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Toyota Türkiye fabrikasına bugune kadar toplam 1.4 milyar euro yatırım yapmış ve yılda 150 bin adet araç üretiyormuş. Peki yılda 52 milyar dolar borç dışı faiz ödeyen ülkemiz bu parayla bunun 30 katı araç üreten bir fabrika kurabilir. Bu da her yıl 4.5 milyon adet araç üreten fabrika kurulabilir anlamına geliyor. Yazık gerçekten...

    Kaynak:
    http://www.arabam.com/haber/Sirketlerden-Haberler-Toyota-Corolla-150-milyon-yatirim-900-ek-istihdam-ile-Yine-Sakaryada/Detay-297160

    Biraz daha açarsak.. Yılda 52 milyar dolar borç dışı faiz ödüyoruz bu parayla neler yapılabilir dersek?

    1- NASA'nın Mars gezegeninde incelemeler yapmak üzere Mars'a robot göndermesi ve incelmeleri tamamlayıp geri dönmesinin toplam maliyeti 2.5 milyar dolar.

    2-Çinli Geely 1.8 milyar dolara Volvo'yu satın aldı. Biz her yıl faize ödediğimiz parayla 30 tane Volvo muadili markayı satın alabilirdik.

    3-Hintli Tata 2.3 milyar dolara Jaguar ve Land Rover'ı satın aldı. Biz her yıl 25 tane Jaguar ve Land Rover markalarını çöpe atıyoruz.


    Sizler genişletin bakalım bilgilerinizle...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi isiciter150 -- 4 Temmuz 2013; 1:15:45 >







  • hocam cidden 30.000 tl'den 4.5 milyon araç satsalar 52 milyardan çok daha fazla bi sonuç çıkıyor. Hem mühendislere is kapısı olur. Neden böyle birsey yapılmıyor görüşünüz nedir sizin?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AlwaysFreedom -- 2 Temmuz 2013; 1:09:11 >
  • arkadaşlar bu işler için bir altyapı, birikim gerekli bizde marka üretme becerisi yok yahudiler bu işi iyi becermiş ve dünyanın en zenginleri bu nedenle.
  • İthal arabadan o kadar güzel rant sağlarken adamlar yerli arabayı ürettirirmi ?

    Bi düşünün bakalım neden kendimizi bildik bileli "Türkiye gelişmekte olan bir ülke" deniyor.
  • Arkadaşlar RTE yi sevmiyor olabilirsiniz ama adam resmen teker teker iş adamlarına dil döktü bir tanesi yanaşmadı yerli markaya KOÇ ailesi özellikle bu ülkenin ekmeğini yiyip bu ülkeden para kazanıp tek bir yararı olmayan bir ailedir.İstese yerli marka çoktan üretmişti.Teşvikte istemediği kadar var herr türlü kolaylık sağlanırdı.
  • Tesvik olmadigi surece bisey olmaz. Universitelerin ilgili bolumlerde okuyan onca ogrenciler araba projeleri yapiyor ve onaylanmiyor. Muhendis ekipleri kurulsa hep beraber guzel bir arac illaki ortaya cikacaktir. Şamil falan bunlar bos isler. Adam akilli B,C sinifi direk halka hitap edecek guzel araclar uretilebilir. Ama halkinda buna destekci olmasi gerekir.rağbet olmali. Herkes biliyor ki turkiyede istenirse hersey yapilir.herkes bunun bilincinde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AlwaysFreedom

    hocam cidden 30.000 tl'den 4.5 milyon araç satsalar 52 milyardan çok daha fazla bi sonuç çıkıyor. Hem mühendislere is kapısı olur. Neden böyle birsey yapılmıyor görüşünüz nedir sizin?

    Biz somurulen bir ulkeyiz. 52 milyar dolar borç dısı faiz nerelere hangi ulkelere ve zenginlere gidiyor bizi kimler sömürüyor oralara bakmak gerekli diye dusunuyorum. Yoksa biz aşırı zengin bir ulkeyiz. Sadece turizm geliri ile en gelişmiş 10 ulke arasına girebiliriz. Ama bizi somuren ulkeler gelişmemizi engelliyor. Bizi öldumuyor surunduruyorlar. Çunku biz onların kölesi olmazsak bizi kullanamazlarsa bu onların işine gelmez. Sadece amaç bizi kullanmak. Nitekimde kullanılmaya devam ediyoruz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Howard88

    arkadaşlar bu işler için bir altyapı, birikim gerekli bizde marka üretme becerisi yok yahudiler bu işi iyi becermiş ve dünyanın en zenginleri bu nedenle.

    Bizde herturlu beceri var ancak yonetim yok. Bakınız araplar bile çölun ortasında dubaide neler yapmışlar? Yanlış anlamayın ama araplar bizim 10da 1'imiz kadar zeki değiller. Sadece para değil parayı yonetecek yöneticiler gerekli. Ama bizi sömuren ulkeler buna engel olacaklar.
  • Birileri ya keyfini cebini düşünür birileri bu ülkenin gelişmesini istemez gerisini siz bağlayın...
  • İmefeye borcu bitirdik. Utanmasak borc verecez. İste bunlar hep bağzi dış mihraklar ve faiz lobisi derim. Ve cok bilimsel bir açıklama yapmışım gibi şak şaklanirim. Oyle bir yarayı destinki arkadasım ya. İnsallah konu kapatılacak boyuta gelmez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaslar ülke baskasının kontrolünde bunu anlamak cok kolay eskiden benim oturduğum yerde 4 fabrika vardı simdi hepsi kapatıldı 1 tanesi film platosu olarak kullanılıyor.Born madeni kaynağı olarak ülkemiz vardı fakat amerika hemen aldı hepsinin işletmesini biz kukla gibiyiz ve üzücü olan olay ise marka fanatiği ve cok Fszla on yargılı bir millet olmamız TÜRKİYE yerli araba çıkarsa herkes açığını kotu yanlarını arar kimse yanında olup aracı almaz bı sıkıntısı olur diye ayrıca baksanıza icecek çıkarıyoruz didi diye ice tea varken millet suratına bakmıyor çoğu yonden boyleyim maalesef ben bu ülkeye yararlı olabilecek Muhsin Yazıcıoğlu'nu görüyordum onunda önünü kestiler zaten gelişmemizi istemiyorlar çünkü biz gelişirsek dunya bize boyun eger cok fazla zekası ve cesareti olan bir toplumuz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Klasik ağzı olan konuşuyor vakası yaşanmış burada, kusura bakmayın ama araba üretmeyi hadi al sana 2 milyar üret bakalım diyince mi oluyor sanıyorsunuz? veya 1 milyar doların Türkiye'de özel sektörün rahatça bir yatırıma riske edebileceği bir miktar olduğunu mu düşünüyorsunuz?
    http://www.zaman.com.tr/ekonomi_iste-turkiyenin-en-zenginleri_2059222.html
    şişirilmiş mükemmel herşeye kadir ekonomimizin en zengini 3,4 milyar serveti var size soruyorum şimdi kim cebinde ki para ile sadece milliyetçilik adına hiç bilmediği bir sektöre varlığının 3 te birini ipotek eder?

    Yukarıda birisi demiş ki sadece turizm geliri ile en gelişmiş 10 ülkenin arasına gireriz diye.
    http://ekonomi.milliyet.com.tr/turkiye-nin-turizm-geliri-yuzde-17-artti/ekonomi/ekonomidetay/30.01.2013/1662283/default.htm
    2012 turizm gelirimiz 23 Milyar dolar, ilk 10 değil zorlasan 100 e zor girer. Kıyaslama açısından Yunanistan 40 Milyar dolar üzeri gelire sahipti turizmden kriz öncesi.
    Kıyaslama açısından Vw grubu 197 Milyar, Renault 45 Milyar dolar gelire sahipti tek başına geçen yıllarda. Ayrıca yerli otomobil yapmanın ne kadar karlı olduğuda tamamiyle tartışılması gereken başka bir konu. Şu anda bütün mevcut otomobil üreticileri karlılıklarını koruyabilmek için güçlerini birleştiriyor, Avrupa ve Amerika'da pazar doymuş durumda ve rekor düşüşler yaşıyor.

    Emin olun araba işine şu anda girmek düşündüğünüz kadar karlı olsa iş adamları sıraya girerdi bunun için, 3 çocuk gibi yerli arabada son derece popülist bir plandan ibaret gelecekte bize getirisi hiçte fazla olmayacak bir yatırım olacak bu iş...




  • Türk Telekomu bile özelleştiren bir hükumetten yerli otomobil beklemek saçmalık olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: n_mert

    Klasik ağzı olan konuşuyor vakası yaşanmış burada, kusura bakmayın ama araba üretmeyi hadi al sana 2 milyar üret bakalım diyince mi oluyor sanıyorsunuz? veya 1 milyar doların Türkiye'de özel sektörün rahatça bir yatırıma riske edebileceği bir miktar olduğunu mu düşünüyorsunuz?
    http://www.zaman.com.tr/ekonomi_iste-turkiyenin-en-zenginleri_2059222.html
    şişirilmiş mükemmel herşeye kadir ekonomimizin en zengini 3,4 milyar serveti var size soruyorum şimdi kim cebinde ki para ile sadece milliyetçilik adına hiç bilmediği bir sektöre varlığının 3 te birini ipotek eder?

    Yukarıda birisi demiş ki sadece turizm geliri ile en gelişmiş 10 ülkenin arasına gireriz diye.
    http://ekonomi.milliyet.com.tr/turkiye-nin-turizm-geliri-yuzde-17-artti/ekonomi/ekonomidetay/30.01.2013/1662283/default.htm
    2012 turizm gelirimiz 23 Milyar dolar, ilk 10 değil zorlasan 100 e zor girer. Kıyaslama açısından Yunanistan 40 Milyar dolar üzeri gelire sahipti turizmden kriz öncesi.
    Kıyaslama açısından Vw grubu 197 Milyar, Renault 45 Milyar dolar gelire sahipti tek başına geçen yıllarda. Ayrıca yerli otomobil yapmanın ne kadar karlı olduğuda tamamiyle tartışılması gereken başka bir konu. Şu anda bütün mevcut otomobil üreticileri karlılıklarını koruyabilmek için güçlerini birleştiriyor, Avrupa ve Amerika'da pazar doymuş durumda ve rekor düşüşler yaşıyor.

    Emin olun araba işine şu anda girmek düşündüğünüz kadar karlı olsa iş adamları sıraya girerdi bunun için, 3 çocuk gibi yerli arabada son derece popülist bir plandan ibaret gelecekte bize getirisi hiçte fazla olmayacak bir yatırım olacak bu iş...

    Aynen

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • n_mert N kullanıcısına yanıt
    en azından objektif düşünen biri gelmiş
  • bir de yerli otomobilden kasıt tam olarak nedir?
    A'dan Z'ye tüm parçalar olacak ise o tam bir hayal zaten



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi neilblack -- 2 Temmuz 2013; 10:45:22 >
  • Bu iş baya karlı gibi duruyor dostum...

    Bi kağıt kalem getirin hele hesap yapıcam.


  • Yerli Roadster isterüz.

    3.5 lt V6

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Otomobil treni kaçalı yıllar oldu diyorum kimse dinlemiyor. Atıp tutuyorlar. İş sadece al sana 1-2 milyar dolar, kur fabrikayı hemen üret demek değil. Teknolojik altyapı lazım öncelikle. En önemli olan şey ise motor. Motoru üretmek için ya teknoloji transferi yapacağız, ki Türkiye'de faaliyet gösteren hiçbir firmanın böyle bir transfer yapacağını zannetmiyorum, ya da sıfırdan motor ar-ge'si yapacağız. Ardından aracın elektronik aksamlarının temini ya da üretimi var. Motor kadar önemli olan diğer şey ise tasarım ve marka. Sen Şamil diye bir marka koyarsan cümle alem bi tarafıyla güler. Evrensel nitelikte bir marka ve ergonomik ve çağdaş bir tasarım şart. Hadi aracı oluşturduk diyelim. Seri üretime geçilmesi için zilyon tane testten geçmesi lazım. Sözün özü, aracı bu şartlarda sıfırdan seri üretime geçirmek için en az 5-6 milyar dolar para ve 3-4 yıl lazım. Böyle riskli bir yatırımı da Türkiye'de ki "Babayiğitler" göze alamaz. Ancak devlet destekli bir yatırım imkanı sağlanırsa olur. Ama iş devlete kalırsa devletimiz içerisindeki "Devletin malı deniz, yemeyen keriz" mantığıyla çalışan insanlar çok sağlam sömürür projenin kaynaklarını.





  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.