Şimdi Ara

1.4 16V mi------ 1.6 8V mi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12
Cevap
0
Favori
2.965
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • ford focus 1.4i (nadir bulunan yani bende bulunan focus)

    1.400cc motor
    16 valf
    80hp motor
    1120kg ağırlık


    diğer tarafta ise
    wolksvagen bora

    1600cc motor
    8valf
    90hp motor
    ağırlığını tam bilmiyorum fakat hemen hemen aynı

    bunlar sadece bir örnek focus veya bora diye bakmayın olaya merak ettiğim 1.6 8V mi 1.4 16V mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fakir-bir-kul -- 9 Ocak 2009; 22:42:34 >



  • 1,6
  • 1,6
  • 1.6
  • Bora 1.6 90 hp değil 102 hp'dir.
  • 1.4 16 valf 1.6 8 valf yerine olaya şu gözle bakalım bide, 2 farklı motor olsun bunlardan biri 1.4 16 valf 100hp (seat) diğeride 1.6 16valf 100hp (ford) olsun evet kağıt üzerinde ikiside 100hp ama başka bişey var oda tork, farklı hacimlerdeki motorlar aynı güçte olsalarda motor hacmi büyüdükçe artan tork değeri büyük motor için avantaj oluyor..

    1.4 16 valf 100hp olmasına karşın 126nm tork üretirken, 1.6 litrelik 100hp motorun hacim avantajı yüzünden ürettiği 150nm tork değeri öne çıkıyor, fakat olaya motor olarak değil motorun hangi amaçla kullanıldığına bakmalı, 1.4 16 valf bir motor genelde küçük sınıf araçlar için uygundur ama böyle bir motorun kompakt veya orta segment bir otomobili taşıması zordur..

    peki 1.4 100hp taşıyamıyorsa, 1.6 100hp nasıl taşıyacak..? işte bahsettiğim gibi burda da tork avantajı devreye giriyor, örnek vermek gerekirse seat ürün gamında ibizada kullanılan 1.4 16 valf 100hp motor varken, leon modelinde 1.6 102hp motor kullanıyor, peki seat sadece 2hp fark içinmi bu motoru kullanıyor..?

    hayır.. peki işin aslı nedir..??

    işin aslını şöyle izah edeyim ben, seat ibiza ve leon modellerini ele alalım, ibiza 1.4 16 valf 100hp, leon ise 1.6 8 valf 102hp, şimdi torkun önemini açıklıcam, eğer leonda 1.6 102hp yerine 1.4 100hp motor olsaydı ne olurdu.. leon 1205kg ağırlığında yani ton başına verim olayını inceleyeme alacağız ve durum daha net anlaşılacak..

    leon 1.6 8valf 102hp ton başına beygir verimi 85hp civarı

    leon 1.4 16valf 100hp olsaydı 83hp civarı olacaktı..

    hıııı.. demekki bu yüzden 1.6 motor leonda kullanılıyor ama ortada şöyle bişeyde var, 1205kg olan ağırlık leon 1.6 motor için olan ağırlık eğer motor hacmi küçülürse ağırlıkta düşecektir ve 1.6 motorun ton başına yakaladığı 85hp verimini 1.4 motorda yakalıyor..

    peki neden 1.4 yerine leonda 1.6 motor var..?? iyide işin aslı ne ozamannn...?????

    işin aslı şu.. evet iki motorda ton başına 85hp verimini yakalıyor ama tablonun birde diğer tarafır var oda tork yaniii...

    leon 1.6 8valf 102hp ton başına tork verimi 123nm civarı

    leon 1.4 16valf 100hp olsaydı ozaman tork verimi 105nm civarı olacaktı ve sanırım anlatabilmek istediğimi anlatabilmişimdir..




  • tork dezavantajı şanzıman son dişli oranı ile çözülür. son sürat düşer sadece. 200 değilde 180 yapsın.

    C sınıfında 1.4 benzinlileri son dönemde çok görmeye başladık. eski tip 100 hp civarı 1.6'ların yaptığı işi yeni nesil 1.4'ler çok rahat yapabiliyor.
    maliyeti ve tüketimi de daha az.

    bu nedenle en baştaki soruya cevabım 1.4
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    1.4 85 hp mi 1.2 tsi dsg mi ?
    11 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • 16 valfte tork olayı daha ii die biliyorum
    o yüsden 1.4 16 valve iidir.
    hem gaz taktırmaya kalkışınca 8 valflilerde sorun olabiliyormuş.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: echomaniac

    16 valfte tork olayı daha ii die biliyorum
    o yüsden 1.4 16 valve iidir.
    hem gaz taktırmaya kalkışınca 8 valflilerde sorun olabiliyormuş.



    8 v de lpg sorun fln yaratmıyor arkadşaım. full grup araçlarda uyarlanması zor oluyordu. onu da çözmüşler LPG takamayacak yer kalmadı anlıycağın

    torkun valve ilgisi olduğunu sanmıyorum. 16v daha seri olabiliyor. onun dışında kesinlikle performans olarak 1.6 dır sorunun cevabı. sadee süpap saymakla soru cevaplanmaz bence
  • VW nin değişken emme geometrili 8 valfli bu motorunun, 16 valfli benzer beygirli klasik 1.6lara (klasik derken Vtec , vanos, VVT-i, ti-vct gibi isimlenene değişken eksantrik olmayan motorları kastediyorum) özellikle düşük devirde tork avantajı sağladığı doğru..Ancak bunu diğerlerinden en az %15-20 daha fazla yakarak sağlıyor. Bu açıdan avantajı büyük bir dezavantaja dönüyor. Zaten esasen 16Vin düşük devirdeki dezavantajını ortadan kaldırmak için Hondanın icat ettiği ve şimdi herkesin kullandığı VTEC çok çok daha modern ve iyi ... 1.4 motora küçük basınçlı turbo takıp kullanmak da çok çok akıllıca..

    Yani bence soruda ikisi de benim seçimim olmaz (yeni aldığım mazda2de de değişken eksantrikli motor var) ..

    Soruya gelirsek illa bu ikisinden birini seçmek zorunda kalırsam...bunu kullanım şeklim belirler..Daha çok şehir içi dur kalklı kullacaksam 1.6 8V tercih ederim. Ama yolun %70-80ini mesela TEMde kullanacaksam o zaman 1.4 16V tercih edebilridim..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi x-rayted -- 10 Ocak 2009; 10:28:56 >




  • MESELA BENDEKİ FOCUS 1.4 75 beygir olmasına rağmen 190 yapıyor
  • Motor hacminin yerini hiçbir şey tutmaz.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.