Şimdi Ara

1.3 tce megane tavsiye konusu (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
107
Cevap
3
Favori
19.929
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • masterap M kullanıcısına yanıt
    Hocam dediğinizde haklısınız,ama Opel Astra kullanıp elektronik sorunlarından bıkan biri olarak bana Opel hiç cazip gelmiyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • lojistisyen kullanıcısına yanıt
    Megane sedanin kalitesi tartisilir :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • arda2007 A kullanıcısına yanıt
    Opelde sorunlar hala yasaniyor ama sorunsuzlugun adresi tr uretimi reno olamaz :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • masterap M kullanıcısına yanıt
    Aşağısı alaşım jant gibi gözükmeyen çelik jant ve kapak. Meganedaki yine iyi duruyor bence

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Moueson kullanıcısına yanıt
    Sıfır olupta C segmentinde 4 cam elektrikli olmayan araba var mı?

    Aaaa! Unutmuşum. Bu Megane, Rolce Royce’tan daha iyiydi değil mi. O kadar iyi ki adamlar sırf insanlar binsin diye Rolce Royce’tan ucuza satıyorlar!

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 038poyraz

    Bu 140 lık motorlar en az 9 litre yakar. Kadjarlar 11 litre kadar yakıyor. Megane da biraz az yakar,
    Birde en baz seçenekte de artık 1.3 tce var. Benim Megane de en sevmediğim yeri, stepnebin konulduğu alt kısım sac yerine plastik. Üstelik kabak gibi de tr de yapıldığı firmanın ismi yazıyor. Polinox denilen dönüşüm malzemeye çok benziyor. Kaborta anlamında, arkadan alınan küçük hasarlarda dahi kırılıp deforme olabiliyor. Bildiğin siyah silikonla yapıştırılmış. Ön Çamurlukları söylemeye gerek Yok zaten. Bu dediğim şeylerin, sağlamlık ile ölçüsünü ben kafamda netleştıremiyorum. Yani plastik bagajı olan bir araba.
    Hb kasada ise arka bagaj kapağı komple plastik, daha açık kapağı kapatmak için indirirken bile büklüm süklüm oluyor.
    İleride zırıl zırıl ses yapar. Kapı menteşeleri de aracın sınıfına hiç yakışmıyor. Pikap değil ki bu araç, kamyonet değil. Rakiplerine bakın, anlarsınız. Aracı sürerken hissiyatı iyi olabilir, lakin bence ciddi kalite sorunları var.
    Bunu geçtim, millet Megane 4 ü 1.6 motoru için aldı, alanlar da fix Lpg taktırdı.
    1.3 direk enjeksiyon bir motor. Lpg olsa bile maliyeti pahalı olduğu kesin
    Plastik mevzusu bence çok faydalı. O plastiğin altında metal var sonuçta. Arkadan ufak dokunuşlarda esneme yapar plastik. Metal gibi göçüp kalmaz. Plastik parçanın değişimi metal parçanın onarımından daha az maliyetlidir. Aynı şekilde ön çamurluklar da öyle. Plastik hem daha hafif hem daha esnektir. Göçüp kalmaz, kırılırsa değişimi maliyetsizdir. Kaza anında sizi metal çamurluklar korumuyor.
    Rakipleri de yavaş yavaş plastik bağaj kapağı kaplamasına gidiyor. Mesela makyajlı kasa 308de de plastik kaplamalı bagaj kapağı var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 038poyraz

    Bu 140 lık motorlar en az 9 litre yakar. Kadjarlar 11 litre kadar yakıyor. Megane da biraz az yakar,
    Birde en baz seçenekte de artık 1.3 tce var. Benim Megane de en sevmediğim yeri, stepnebin konulduğu alt kısım sac yerine plastik. Üstelik kabak gibi de tr de yapıldığı firmanın ismi yazıyor. Polinox denilen dönüşüm malzemeye çok benziyor. Kaborta anlamında, arkadan alınan küçük hasarlarda dahi kırılıp deforme olabiliyor. Bildiğin siyah silikonla yapıştırılmış. Ön Çamurlukları söylemeye gerek Yok zaten. Bu dediğim şeylerin, sağlamlık ile ölçüsünü ben kafamda netleştıremiyorum. Yani plastik bagajı olan bir araba.
    Hb kasada ise arka bagaj kapağı komple plastik, daha açık kapağı kapatmak için indirirken bile büklüm süklüm oluyor.
    İleride zırıl zırıl ses yapar. Kapı menteşeleri de aracın sınıfına hiç yakışmıyor. Pikap değil ki bu araç, kamyonet değil. Rakiplerine bakın, anlarsınız. Aracı sürerken hissiyatı iyi olabilir, lakin bence ciddi kalite sorunları var.
    Bunu geçtim, millet Megane 4 ü 1.6 motoru için aldı, alanlar da fix Lpg taktırdı.
    1.3 direk enjeksiyon bir motor. Lpg olsa bile maliyeti pahalı olduğu kesin
    Plastik mevzusu bence çok faydalı. O plastiğin altında metal var sonuçta. Arkadan ufak dokunuşlarda esneme yapar plastik. Metal gibi göçüp kalmaz. Plastik parçanın değişimi metal parçanın onarımından daha az maliyetlidir. Aynı şekilde ön çamurluklar da öyle. Plastik hem daha hafif hem daha esnektir. Göçüp kalmaz, kırılırsa değişimi maliyetsizdir. Kaza anında sizi metal çamurluklar korumuyor.
    Rakipleri de yavaş yavaş plastik bağaj kapağı kaplamasına gidiyor. Mesela makyajlı kasa 308de de plastik kaplamalı bagaj kapağı var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Megane dizel otm ile astra dizel otm aynı gün test ettim.
    Megane + ları
    Vites geçişleri kesintisiz, kararsızlık yaşatmak için denemeler yaptım ama sorun çıkmadı, vites sistemi sürücünün ne yapmak istediğini muazzam hızlı algılayıp muazzam hızlı tepki veriyor. Test yakıt tüketimi çok düşük gaz tepkisi hızlı, bagaj ve arka diz mesafesi geniş
    Megane eksisi : Spor kullanımlarda kasa rijitlik hissini vermiyor.Sert dönüşlerde arka taraf hafif biraz esniyor gibi hissettim 150 üstü hızlarda biraz tedirgin hissettirdi.
    Astra + ları
    Kasa rijit ve diri, tork ve beygir daha fazla. Tork konvertör otm masraf çıkarma olasılığı düşük
    Astra - leri
    Yakıt megane dan bariz daha fazla, otomatik vites geçişler hissettiriyor geçişler kesintili gibi ve keyifsiz. Megane dan daha hantal olmasada öyle hissettiriyor. Gaz ve fren daha sert ve biraz yukarda ayağı megane a göre biraz daha yoruyor. Bagaj megane sedan dan daha az.
    150 üstü hızda test imkanı olmadı.
    Her iki araçta da arka bağımsız süspansiyon yok.
    Corolla test etmedim ama cvt hem kesintisiz hem de masrafsız ayrıca 1.6 atmosferik motor gaz tepkisi daha iyi olması beklenir, 1.6 1.33 ile aynı vergi diliminde, arka bağımsız süspansiyon var, merak ettiğim ve ilk fırsatta test edip kıyaslamak istediğim bir araç.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fxmaster -- 30 Ekim 2019; 1:42:53 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bence alınası bir araç, ben yıllardır Ford focus kullanırım ama artık en boş paketi bile fiyat olarak 140 binlerden başlıyor. 1.3 turbo motor 140 beygir güç üretiyormuş ve en alt devirlerde tork gücünü alabiliyormuş, nasipse Kasım ayında test sürüşü yapıcam ve motor performansı kağıt üzerinde kalmazda gerçekse almayı düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Megane kullanıcısıyım. Megane alacak kişilere Joy donanım almayın diyorum hatta imkanınız varsa Touch bile almayın, Icon alın. Megane alınacaksa Icon alınmalı, araç bambaşka oluyor çünkü.

    Icon donanımda bulunduğu segmentin ihtiyaçlarını oldukça iyi bir şekilde karşılar, memnun eder. Hatta bir üst segment araçlarda göremeyeceğiniz küçük detaylara da göz kırpar. Küçük bir örnek vermek gerekirse; Isofix bağlantı kapağı açılır kapanır şekilde yaylı iken bir Audı A7'de çıkarılıp takılır cinsten. Bunun gibi küçük detay örnekleri verebilirim. Yanlış anlaşılmak istemem, üst segment araçlarla eşdeğer tutmuyorum, tutamam da. Sadece demek istediğim kendi segmentinin gereklerini bir hayli karşılıyor. (Icon) Şunu da belirtmek isterim aracın en dolu olduğu model yılı 2017'dir. Sonrasında bir kaç özelliği kıstılar (Masajlı koltuk, navigasyon vs.)

    Onun dışında yeni gelen 1.3 motor iyi gibi duruyor, Renault-Mercedes-Nissan ortak üretimi.




  • Senelik 20 bin km yolu geçmiyorsa benzinli mantıklı fakat turbo motorlu araçlarda ben kendi aracıma göre aynı modeli olan 1.4 turbo aracı karşılaştırdım benim aracım uzun yolda 100 km/2-5 litre arasında dolaşsa bile 1.4 turbo'lu araç 100 km/5-8 litre arasında bazen daha üst 10 litre'ye çıktığı oluyordu.

    Yavaş kullanan ve sakince fazla basmadan kullanılan benzinli araçlar ona göre az yakıyor ani yüklenme yada bayır yukarı kesinlikle anlık çok yakıyor.

    Dizel araç ile benzinli araç karşılaştırmak doğru olmaz ama ileriye bakarak araç alacaksanız hybrid araçlara yönlenmek gerekir benzinli+elektrikli daha mantıklı zaten aracın en çok yaktığı an aracın kalkış anı şehir içinde devamlı dur kalk yaptığımız için bir de trafik ışıkları cabası ben elektrikli araçlara sıcak bakıyorum keşke vergiler olmasaydı da tesla alabilseydik.
  • masterap M kullanıcısına yanıt
    Yalnız ben kullandığımı bilirim,lansman da Megane sedan dci sedan EDC icon aldım,40.000 km oldu hala tık yok.

    Servise bakımdan bakıma gidiyorum.

    Daha önceki araçlarım focus,Astra ve QQ idi.


    Özellikle Astra sorun yumağı idi,nissan da 2 kez akü problemi yasadım,Pozantı da yolda kaldım.Bu araçların hepsi sıfır alındı.

    Sorunsuz araba ne yazık ki yok.

    Olsa da biz ulaşamıyoruz duygusal nedenlerle.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • lojistisyen kullanıcısına yanıt
    240nm torku var 1600 devirde veriyor çoğu dizelden daha iyi bu mu ? Zayıf motor.
    https://www.auto-data.net/tr/renault-megane-iv-1.3-tce-140hp-fap-35487
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gunpower-storm

    quote:

    Perde hava yastıkları, ESP + Hill Holder, Cruise Control, manuel klima, tek dokunuşla açılan elektrikli ön ve arka camlar, 4,2’’ ekran& multimedia sistemi, USB & Bluetooth, elektrikli ve ısıtmalı dış dikiz aynaları, 6 LED gündüz farları, 16’’ çelik jant kapakları
    Bunların bir çoğu D segmentte opsiyon olarak sunuluyor siz düşünün.

    Hayatında ne kadar Megane-D segmenti araç kullandın? Perde hava yastığı olmasa zaten 2 hava yastığı olur ki bu B segmentinde var ancak. ESP+Hill Holder zorunlu ülkemizde zaten. Yasalar var.
    Ön arka elektrikli camlar C segmentinde psikolojik olarak zorunlu. Olmasa satamazsın.
    D segmentinde opsiyon demişsin, sıfır olarak multimedya ekransız araç yok. Multimedyası olup beraber Bluetooth+USB'si olmayan araç görmedim(Audi A3 dışında, sonra değiştirdiler USB ekleyip.)
    Araç öveyim diye beni Taner Göde'ye çevirme elli satır yazı yazdırtma.
    Bilmediğimden soruyorum esp zorunlu ama hill holder zorunlu mu gerçekten artık satılan tüm araçlarda artık

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Razor Crest

    240nm torku var 1600 devirde veriyor çoğu dizelden daha iyi bu mu ? Zayıf motor.
    https://www.auto-data.net/tr/renault-megane-iv-1.3-tce-140hp-fap-35487
    Aynı sitede sedan için 0-100 10.7 saniye, maksimum hız 190 görünüyor. Bunlar için zayıf dedim, gücüne göre veriler zayıf.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Moueson

    Ben şuan üretilen araçları kastetmiyorum. Eski araçlarda Ekran , LED farlar , ısıtmalı dikiz aynası falan yoktu. Şuan Megane bunlari en boş donanımında bile standart olarak sunuyor. Ayrıca şu dönemde bile camlari elektrikli olmayan araçlar var Megane öyle mi ! Bir tuş ile camları istediğin gibi kontrol edebiliyorsun . Bizim zamanımızda cevirmeli kol ile yapardık bu işi . O yüzden bunları küçümseme değerini bil

    Alıntıları Göster
    Dostum bu saydıkların Fiat'ta 2002'den beri standart. 18 yaşındaki Doblo'mda elektrikli ısıtmalı aynalardan tek dokunuşlu elektrikli camlara kadar standart olarak var.

    2017'den beri Fiat'ta koltuk ısıtma da standart. B sınıfı Fiorino'da ön koltuklar ısıtmalı. Sanırım bunun C sınıfı Megane'a gelmesi Megane VII'yi bulacak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Egea 1.4 easy'de koltuk ısıtma var mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • lojistisyen kullanıcısına yanıt
    Otomatik hb 8.7 sn. Şanzıman kaynaklı bir durum gibi duruyor. 115 lik tce de aynı veriye sahip.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu araba çok ilginç olacak. 1.3 turbo 140 bg zaten yüksek bir değer. yazılımla 160 a falan gelse, filtrelerle ve hafifleterek belki 0-100'ü 9 saniye ve altına gelebilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: arda2007

    Hocam dediğinizde haklısınız,ama Opel Astra kullanıp elektronik sorunlarından bıkan biri olarak bana Opel hiç cazip gelmiyor.
    2 yıldır J kasa sedan kullanıcı olarak hiç bir sorunla karşılaşmadım

    35 bin kmde lpg taktırdım 125 liraya depo fulleyip 370 km garanti şehirici gidiyorum mis gibi oldu valla 1.4T motor bu arada

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.