Şimdi Ara

1.3 Egea Yazılım Hk. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
0
Favori
2.829
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Bence de öyle ama bu şanzıman oranlarının kötü olduğu gerçeğini değiştirmez

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • GünahÇıkartanİmam kullanıcısına yanıt

    1.4 çekiş olarak 1.3'ün yanında hep gömülüyor. Olay şanzımanda bitiyor halbuki. Eğer 1.4 motorda 6. vites olmasa çekişinden bu kadar şikayet edilmezdi bence.


    6. Viteste 3000 devirle 112 km/sa hız yapıyor ki bence çok iyi bir değer. Çoğu 1.6 ya 110 yapıyor ya daha düşük.


    Ama şu da bir gerçek, hiç kimse 1.3'e uzun yolda çok bağırıyor demiyor ama 1.4'ün şanzımanı öyle kısa olsa 4000 devirde 120 yapsa emin olun herkes "Uzun yolda bağırıyor" diye gene o motoru yerin dibine sokardı. İlginç bir ortam mevcut. Hiç kimse Clio'daki 1.0 65 beygir motor için, Corsa'daki 1.2 75 beygir motor için veya işte ne bileyim Polo'daki 1.0 80 beygir motor için "Çekmiyo gitmiyo" demezken, 1.4 Fire motor için isyan videoları çekiyorlar.


    Yani bu 1.4 motor kime ne etti bilmiyorum.   Halbuki kendinden bekleneni veriyor fazlası eksiği yok.





  • goodorevil kullanıcısına yanıt

    Bunların hepsi basit ve bilinen konular. Yıllarca konuşuldu, değer vermeye çok gerek görmüyorum.


    En kısa şuna cevap vereyim. Yazılım yapanlar veya yaptıranlar zaten düzensiz bakımda veya tapagazda neler yaşayacağını tahmin ediyor. Baskı balata ücret karşılığı değişen bir parça, standart araçlarda öyle yarı yarıya falan da azalmıyor. Düzensiz bakım ve tapagaz da yazılımsız araçlar da arıza verebilir ki dediğim gibi yazılım yapanlar da yaptıranlar da riskleri biliyor. Ayrıca kimse arabasını mezara kadar götürmeyecek. Az da olsa keyif almak varken baskı balatası erken bitecek diye bu topa girmemek mantıklı gelmiyor bana.


    Ben ekim ayında yazılım yaptırdım ve dpf'i iptal ettirdim. O zamandan beri 17 bin km oldu. 12 13 binde de bakım yaptırıyorum. Öyle çok da üzerine düşmüyorum. Araba da 148 binde. Yazılımı da öyle ecu bilmem ne li yerlerde yaptırmadım. Hakkıyla yapan, kaliteli bir yerde piyasadan pahalı şekilde yaptırdım.


    Öyle yazılım araca zarar verir mantığı boş ve gereksiz bir mantık. Önce uzun süre yazılımlı araba deneyimleyin ondan sonra uygulamada konuşun. Kağıt üzerinde konuşması kolay. Erken bakım, insani kullanım ve düzgün yazılımlı kolay kolay üzülmez kimse.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • kartalus kullanıcısına yanıt

    Öyle tabii. Benim sözüm "Yazılım hiç bir şekilde arabaya zarar vermez zaten arabalar fabrikadan kısıtlı çıkıyor" diyenler için.


    Forumda bir üye 1.6 Dizel S40'a yazılım attırmıştı ve uzun soluklu rampaların sonuna doğru aracın şiştiğini, çekişten düştüğünü söylüyordu. Bahsettiğim durum bu mesela.


    Yoksa dediğiniz gibi bir sollamada ya da ufak bir hızlanmada çok da bir sorun olmaz. Sadece yürüten aksam parçaları biraz çabuk yıpranır.

  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Buna benzer bir focus vardı hocam bilinçsiz yapılan her şey problem yaratır her halükarda

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Dizel bir araçta ben şahsen yüksek devir çevirmek istemem hocam 2-2.500 devirde gitmek varken 3.250de gidiyorum ve hem beni hem aracı yoruyor bence bu. Kısa da olsa 1.4 kullanma fırsatım oldu daha gıcır gıcır 6000 km idi hatta ama turbo vallahi velnimet😅

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • kartalus kullanıcısına yanıt
    Enjektörlerden korkmasam 2016 2017 araçlarda enjektör problemi çıkabiliyor araştırmalarım duyduklarım kadarıyla bi yandan ds ondan çekiniyorum yoksa elbette belli tolerans aralıklarında 120 ps çok rahat kaldıracak.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • yazılımlı araç kullanan birisi olarak 2 kelam etme hakkı doğuyor galiba bizede   Focus mk2.5 kullanıyorum(egr ve dpf benden önce iptal edilmiş) 165.000km de yazılım yaptırdım şuan 201.500km de. 165.000 km de yazılımdan hemen önce yazılımdan önce yapılanlar :


    -Turbo ötüyordu( param yetmedi yeni turbo alamadım revize yaptırdım)

    -Triger setim değişti

    -Aracın tüm sıvıları ve filtreleri değişti

    -Motor kulakları ve şanzıman kulağı değişti


    Sonrasında işini hakkıyla yapan hemde parçacımın oğlu olması sebebiyle U.s Performance Ankarada aracımı yaptırdım.


    -175.000km de uzun yol dönüşünde aracı fazlasıyla zorlamıştım rampalar da olsun düzlükte olsun. Ankaraya giriş yaptığımda turbom feci bir şekilde ötmeye başladı. Turbo söküldü ve egzoz tarafından bir pal parça gelme sonucu kırılmıştı tekrar revizyon oldu malesef.

    -Ayrıca n75 yani turbo basınç valfi değişmemin iyi oalcağını belirttiler onuda beraberinde değiştirdim.


    Yazılım yapılırken söylenen tek şey baskı balata ve volantın zayıf olduğu bunları çabuk bitebileceği söylenmişti. 200.000 km ye kadar götürdü beni düzde gazlasam da kaçırıyordu baskı balata artık bende değiştirdim.


    -Baskı balata ve volant değiştikten sonra garip bir biçimde dik yokuşlarda ani gaz yüklenmelerinde baskı balata yine kaçırma yapıyordu tekrar yazılımcının yolunu tuttum ve yazılımı kıstırdık.

    Öncesinden 150hp/360nm civarında iken biz bunu 130hp/300nm seviyesine çektik.


    -Bunların haricinde hiç bir problem yaşamadım. Gel gelelim bir daha yaptırırmıyı ;


    Şimdi yazılım yapıldıktan sonra gerçekten gaza az basmaya başladım. Araç düşük devirlerde çokr ahat yürüyor ve buda yakıta büyük etki ediyor. Şuan ankara içi pek trafiğe girmesem de 24km ortlama hız ile 4.4 yazıyor göstergede ve pompa hesabında 4.7-4.8 çıkıyor. Yakıt konusunda çok büyük etkisini gördüm gerçekten.Çekişte araç mükemmel bir seviyeye geldi ara hızlanmalar çok zevkli ayrıca 2. vites 40km/h de gaza oturduğunuzda mükemmel bir ivme kazanıyor ve size güzel hazlar yaşatıyor ben yeni bir araç da aldığımda yine eksiklerini tamamlayıp kesinlikle bir daha yazılım yaptırırım.


    Ayrıca arkadaşımın acemice yapılmış yazılımlı fiestasını kullandığımda ise farkı gördüm. Acemice yapılan yazılım sadece patlama noktası yaşatıyor alt ve üst devirleri boş gerçekten bende öyle değil her devir dolu gerçekten.


    Ayrıca dpf ve egr olmadığı halde sıfır duman ile geziyorum.





  • Willian kullanıcısına yanıt
    Hocam enjektör korkum var yoksa 1 dk durmam :)

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • goodorevil kullanıcısına yanıt

    Hocam senle deneyemedik ama biliyorsun bende ikisi de var.


    Egea ilk çıktığında dizel almayanı dövüyorlar gibi bir şeydi. Arada 5 bin lira mı ne vardı, şirket araçları vızır vızır gidiyordu. Sonra hem fiyat makası arttı hem dizel arzı azaldı millet mecburen 1.4'e kaydı. Özellikle yokuşta malum bu araba performansı zayıf. Bunun da bir etkisi var Egea özelinde, multijet alışkanlığı çok fazlaydı.


    Geçen gün sürdüm yine 1.4'ü yani şehiriçinde güzel araç, tüketimi makul. Bende LPG var ekonomik. Akıcı trafikte bir fark hissedilmiyor aman aman ama işte rampada veya düzde ara hızlanmalarda daha fazla stres olup gaza abanıyorsun ama araba o dizelin hissini veremiyor.


    Ben dedim hanıma mesela onu da dizel alalım diye, hem cimrilik yaptı (HB'yi 130 bine almıştım, dizeli 155 bindi) hem de dizelde bekleme süresi 3-4 aydı (benzinliyi 1 ayda aldım).

  • Willian kullanıcısına yanıt

    Gözünü seveyim senin. Ben de US Performance İstanbul da yaptırdım. :)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • deserthawk D kullanıcısına yanıt

    Hissiyat konusu çok farklı. Mesela bende bir S40 vardı 2.0 motor, gaza basınca sanki hiç bir şey olmuyormuş gibi gelirdi. Yokuşta falan da "Ya gitmiyor bu" dersiniz öyle bir tepki ama araba gerçekten giderdi. Turbo dizel gibi koltuğa yaslamazdı ama hızlanması da hiç bitmeyecekmiş gibi gelirdi. Değil 1.3 Multijet, çoğu 1.6 dizeli bozardı ama hissiyat olarak olsun rampa olarak olsun o dizeller gibi hissettirmezdi. Rampada bayılmazdı mesela ama hızlanmak istersen 4. vitese atmak istersin öyle hissettirirdi.


    Bir de uzun yolda 1.3'ün şöyle bir artısı var performans kanadında; araç kısa şanzımanlı. Mesela 1.4'ü de 4. viteste hız sabitleyici ile 4000 devirde 110'a bağlasam muhtemelen hiç bir rampada hız kaybetmeden ve aman aman bir yakıt artışı yaşamadan her türlü uzun yolu yaparım gibi. Tabii motor sesi biraz yorar. 1.3 Multijette 6. vites olsa ve 2000 devirle 100 falan yapsa onun da uzun yolda çekişi cılız kalır.


    Ben hala denemek isterim bu arada.  





  • zotacing kullanıcısına yanıt

    Ya şu vites yarıştırma muhabbeti 1980'lerin 302 kaptanlarında kalmadı mı? Sen falanca rampayı kaçla çıkıyorsun? Ben 2 takviye ile çıkıyorum - Ohoo benim araba 3 ile çıkıyor orayı şeklinde muhabbetler 80'lerde kaldı. Siz niye her türlü yokuşu olabilecek en yüksek vitesle çıkmaya çalışıyorsunuz? 2. Vitesle çıkınca incileriniz mi dökülüyor?


    Ben de Evka 5'de oturuyorum buranın yokuşları da fena değildir (3 KM içinde 300 metre rakım tırmanırsınız), 30'la falan çıkılır zaten o kadar dik yokuşlar dahasına önden çekişli araba hızlanamaz patinaja düşer zaten. Orayı da 2. vitesle çıkıyorum turbo dizel de olsa 2. vitesle falan çıkarım.


    1.3 Multijet'in vites oranları rezalettir. Ha size şehir içinde 50-60 ile giderken 4. vitesle gitmek dokunuyorsa onu bilemem. Düşük vitesle gitmek ayıp bir şey değildir ama.

  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    İyi de 1500 d/dk itibariyle tork gelmeye başlıyor hocam 2000-2200 gibi devirlerde çok rahat gider uzun yolda

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • GünahÇıkartanİmam kullanıcısına yanıt

    Ya gitmeye gider 1.4 atmosferik de rahat gidiyor da hafif rampalar dışında hep vites ister araba. Bu sefer de turbo dizelin, muazzam torkun kıymeti kalmaz.  

  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Muazzam torksss :)

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • kartalus kullanıcısına yanıt

    çok kararında bir cevap  


    aracı normal kullandığın sürece bir problemle karşılaşmaz hatta artan torkla araç çok daha rahat yürümeye ve daha az yakmaya başlayacaksın...


    benim ek tavsiyem yapabiliyorsan ve aracı uzun vadede kullanacak isen EGR ve DPF 'yi iptal ettirmen...


    Dizel güzel bir teknoloji ama baş belası bazı parçaları var...

  • GünahÇıkartanİmam kullanıcısına yanıt

    enjektörden neden korkuyorsun hocam ankarada isen gidip zirve pompaya kontrol ettir yaptır sonra. Turbo desen vs anlıcam da enjektörden korkma bu kadar

  • Willian kullanıcısına yanıt
    Samsundayım hocam. Korkma sebebim şansım yoktur o kronik enjektör problemi de bana denk gelir diye :)

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.