Şimdi Ara

1.2 tdi sıcak havada performans problemi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
0
Favori
2.409
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
0 oy
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2013 model 75 beygir 1.2 tdi araç 1 yıldır kullanıyorum herhangi bir sorun yok. Mayıs geldi havalar ısınmaya başladı araçta ısıya bağlı çekiş problemi oluşuyor. Geçen senede vardı ama yeni aldığımız için anlayamamıştık. Kışın hiç sorun olmadı. Hatta uzun yolda 4-5. viteste 100-150 km/h hızlarda hiç problem yaşamıyorum arabanın 100 den sonra gidişi çok güzel. 1-2. viteste şehir içinde özellikle sıcak havalarda klimayı fln açınca çok hantallaşıyor.
    Bunun bir çaresi yok mudur? Sanki çok sıcak güneşli havalarda klima açık olmasa bile araç %10-20 güç kesiyor gibi hissediyorum.
    Antifriz, soğutma sularını falan değiştirsem faydası olur mu?
    Bu arada araç orjinal 90 bin km de gidişinde yokuş çıkmasında vs. hiç bir problem yok. Gaz yememe aksırma, öksürme, tekleme vs. yok araçta.

    Aracı satmamamın sebebide hafta içi şirket aracı kullanıyorum. Sadece hafta sonları ve tatillere kendi aracımla gidiyorum hem yakıtı ekonomik hemde vergisi düşük aracı yatırma maliyeti düşük diye satmak istemiyorum.
    Satıp 1.2 tsi benzinli bir araç mı alayım? (Benzinli hiç çekmez diye korkmuyor değilim.)
    Araç İstanbul'da özellikle sıcaklarda iyi performans verecek antifriz tavsiyeniz var mı? Triger değişimi ile birlikte komple antifrizini değiştireyim diyorum.



    _____________________________




  • Soğuk hava sıcak havadan daha yoğundur. Yaz kış aracın içine eşit miktarda hava alınır ama yazın alınan hacim azdır. Çekiş problemi bundan kaynaklanır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mebupa -- 20 Mayıs 2019; 1:22:39 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • intercooler yok mu? hava filtresi ne durumda? filtre orijinal mi?

    turbo-intercooler motor sıcak havadan etkilenmez.
    _____________________________
    Sandero STEPWAY Turbo TCe 90 Gök Mavi
  • 1.9 turbo dizel aracımda yazın hafif çekiş düşüklüğü olurdu, havanın ısınmasına bağlı olarak..

    Çok yüksek rakımlarda da hava incelir ve çekiş hafif düşer..

    Aracın motoru 1.2 gibi motorsiklet motorundan hallice olunca fark da aşırı hissedilir olur..
    _____________________________
    So it shall be written, so it shall be done..
  • Sorunun muhtemel cevabı;

    2013 model 75 beygir 1.2 tdi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Asus Z97 TUF SaberTooth Mark Sİntel Core İ7 4790K@4.4 GHzMSI GTX 1060 3GB GDDR5@192 Bit / Aero ITX OC
    Corsair Vengeance PRO RED 8 GB DDR3 @ 2400 MHz CL11Corsair AX760iCorsair Obsidian 750D
    Logitech G27

    Sony PS4 500 GB Xbox One S 500 GB
  • Araçta intercooler yoksa yaşadıklarınız büyük ihtimalle normal.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz___Asus P8Z77-V__Asus Strix GTX970 OC___8GB DDR3 Crucial Ballistix CL8 1600Mhz___Kingston V300 60GB SSD___Seagate 7200.11 500GB___Seagate 7200.12 500GB___250GB+ 500GB 2.5" HDD___Seagate 2TB___CM HAF X 942___Zalman ZM500-LX PSU
  • Büyük olasılıkla intercooler kapasitesi yetmiyor. İşin ilginç yönü ise Polo 1.6 TDI'da da aynı intercooler var.
    _____________________________
    "The day science begins to study non-physical phenomena, it will make more progress in one decade than in all the previous centuries of its existence." - Nikola Tesla
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    1.3 Linea performansı bu mu?
    14 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • intercooler pislikten tıkanmış olabilir. Sonuçta soğutabilmesi için içinden hava geçebilmesi lazım. Peteklerini yıkatmak lazım.
    _____________________________
    vir prudens non contra ventum mingit
  • quote:

    Orijinalden alıntı: freemangroovy

    1.9 turbo dizel aracımda yazın hafif çekiş düşüklüğü olurdu, havanın ısınmasına bağlı olarak..

    Çok yüksek rakımlarda da hava incelir ve çekiş hafif düşer..

    Aracın motoru 1.2 gibi motorsiklet motorundan hallice olunca fark da aşırı hissedilir olur..
    öncelikle turbo-enjeksiyonlu arac rakımdan etkilenmez. otomatik ayar yapar. stepway 0.9 tce aracımda yazın 35 derece sıcaklarda uzun yolda 2100 rakımlı dağ geçitlerinde, arazide klima açık birçok dağa tırmandım bunları yaparken arac yüklü olmasına rağmen çekişte bir sorun yaşamadım. kaldı ki 1.2 tdi 180 nm torka sahip.
    _____________________________
    Sandero STEPWAY Turbo TCe 90 Gök Mavi
  • Yazılım yaptır. Yazılım sonrası 100 hp sana yetecektir.
    _____________________________
  • predator93 kullanıcısına yanıt
    Etkilenir hocam, turbo devire göre döner ve havayı yanma odasına atar ancak sıcak havada havanın yoğunluğu azaldığı için az oksijen alınmış olur bu da çekişi düşürür..

    Bu dediğim etkiler yüksek hacimli turbodizellerde daha net hissedilir, kaldı ki 0,9 litre cücük benzinlide hiç hissedilmez..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi freemangroovy -- 20 Mayıs 2019; 16:25:41 >
    _____________________________
    So it shall be written, so it shall be done..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: predator93

    öncelikle turbo-enjeksiyonlu arac rakımdan etkilenmez. otomatik ayar yapar. stepway 0.9 tce aracımda yazın 35 derece sıcaklarda uzun yolda 2100 rakımlı dağ geçitlerinde, arazide klima açık birçok dağa tırmandım bunları yaparken arac yüklü olmasına rağmen çekişte bir sorun yaşamadım. kaldı ki 1.2 tdi 180 nm torka sahip.

    Alıntıları Göster
    Atmosferikler %9-%11 turbolu lar %5-%6 arası kayıp oluyor 1200 metrelerde fakat bunu standart sürücünün hissetmesi zor soğuk havalarda havadaki bağıl neme görevde performans değişir ama genel olarak artma eğilimi gösterir Bu arkadaşın problemine gelirsek kuvvetle muhtemel intercooler da ya da aracın temiz havayı çektiği yerde bir problem var bazı dizel sürücüleri kışın araç çabuk ısınsın diye çamurluk ve aracın on kısmından gelen hava yolunu değiştirerek motor içinden almasını sağlıyorlar Bu da Haliyle yazın performans düşüklüğü olarak geri dönüyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • İntercooler a baktir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • freemangroovy kullanıcısına yanıt
    Polestar191 P kullanıcısına yanıt
    elektronik enjeksiyonlu motorlar rakımdan etkilenmez. sıcaktanda intercooler olduğu için çok sıkıştırmadığın sürece etkilenmez.

    www.ototasarruf.com
    Elektronik Yak�t Enjeksiyon Sistemleri ve Avantajlar� | Oto Haberleri
    https://www.ototasarruf.com/lpghaber.php?faydalibilgilerID=137



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi predator93 -- 20 Mayıs 2019; 19:20:14 >
    _____________________________
    Sandero STEPWAY Turbo TCe 90 Gök Mavi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: predator93

    elektronik enjeksiyonlu motorlar rakımdan etkilenmez. sıcaktanda intercooler olduğu için çok sıkıştırmadığın sürece etkilenmez.

    https://www.ototasarruf.com/lpghaber.php?faydalibilgilerID=137
    Verdiğin kaynağın hiçbir ciddiyeti yok enjeksiyonlu motorda karbüratörlü motora göre daha az düşer performans çünkü ventüri boğazındaki türbülanstan dolayı basınç kayıplarına gider havanın debisinin bir kısmı oda daha az hava ve yakıt alır demek silindirlere zaten Karbüratör de yakıt alınan havanın debisi ne göre ayarlanır hava debisi düşerse alınan yakıtta bir hayli düşer ,
    motora alınan havanın basınç ve sıcaklık değeri yükselince enjektörle motorda sadece alınan hava oranı azalır buna bağlı güç düşer fakat karbüratörlü de alınan hem hava hem yakıt miktarı azaldığı için daha fazla düşer güç

    Not: rakıma göre bütün içten yanmalı motorların performansı ortalama %6-%7 oranında düşer eğer istersen kaynakta bulur koyarım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Polestar191 -- 20 Mayıs 2019; 19:55:34 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Doğru alınacak güce göre bu parçalarda modifikasyon yapmak gerekir fakat 110 hp lik bir araç 130 hp olacaksa parçanın kullanım ömrünü azaltır bu sadece akut bir arıza vermez

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Olayı çok teknik detaya girmeden açıklamak istiyorum yazılım işi çok popüler olan bilinen markalarda bile işinin ehliyle hakkını vererek yapılmıyor enjektör zamanlamalarına dikkat edilmeden motorun avans ayarlarını bilmeden egzantrik lik açılarına dikkat edilmeden yapıldığı için orta vadede yardımcı motor aksamlarını yıpratırken uzun vadede motor bloğuna zarar veriyor Eğer yazılımın profesyonel bu alanda uzmanlaşmış makine veya Otomotiv mühendisi arkadaşların yaptığını varsayarak söylüyorum sizin düşündüğünüz gibi parçaların ömrümün gözle görülür düşeceğini sanmıyorum. Konuya gelirsek Eğer ki 5 25 xd sürekli tapa gaz kullanırsanız bu araç teknik özelliklerinde belirtilen gücü uzun süre koruyacak şekilde çalışacaktır.
    sıcaklığa bağlı güç düşmesi minimal olacaktır yazılımlı 5.20 dizelin aynı güçte olduğunu varsayarsak bu gücü uzun süre koruyamayacakdır 10 dakika 15 dakika 20 dakika sonra nefesi bitecektir ve hissedilir bir güç düşüşü olacaktır

    2 motor arasındaki teknik Aksam farklılıkları hakkında herhangi bir bilgim yok fakat bazı motorlarda pazarlama stratejisinden ötürü sadece yazılım farkından kaynaklı güç çıkışı farkları oluyor

    Kaldı ki radyatör gibi ısı eşanjörleri nde kirlilik faktörü hesabı Yapılır eğer aracı spor kullanmayacaksanız sürekli motor sıcaklığında büyük farkta olmayacaktır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Polestar191 -- 20 Mayıs 2019; 21:52:49 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.