|
Merhabalar, şu an nazar değmesin saat gibi çalışan 50 bin km'de, pejo 208, 1.5 dizel manuel aracım var. Arabamdan birçok anlamda çok memnunum, yakıt tüketimi, kolay park, şehir içi süspansiyon tepkisi vs çok iyi. Fakat arabanın sürücü alanı limitli, koltuğu inanılmaz rahatsız ve belimi ağrıtıyor. Bu sebeplerden ötürü koltuğu rahat, mümkünse otomatik, baş mesafesi iyi bir araç bakıyorum (boyum 190cm). Yaklaşık 6 aydır araba bakıyorum fakat işin içinden çıkamadım o yüzden buraya yazmak istedim. Kafamda çok fazla seçenek var, hepsini sağlayacak bir araba bulamayacağım ama beklentilerimi aşağıya listeliyorum; -Rahat bir koltuk ve iyi bir baş mesafesi -Mümkünse artık otomatik olması tercihimdir çünkü bel ağrımın bir sebebi de rahatsız oturma pozisyonunda sürekli debriyaj yapmam. Ayrıca 1 milyon üzerinde arabalarda manuellerin 2. eli sıkıntılı olabilir diye düşünüyorum. -Istanbul'da yaşadığım için 4.5metreden uzun bir arabaya pek gönüllü değilim ama biraz daha üstüne de sarkabilirim. -Geri görüş kamerası standart olan bir paket seçmek istiyorum (benim pimpirikliliğim belki ama aracın elektrik tesisatına fabrika dışında müdahaleyi pek sağlıklı bulmuyorum ustalara güvenmediğim için) -İdame edilebilir bir araç olsun istiyorum. Parça veya usta sıkıntısı olmamalı, motor serisi 1.6 multijet, 1.5 hdi, 1.5 tsi gibi yaygın bir model olsun istiyorum. -Performans beklentim pek yok, 0-100 12sn'yi geçmesin yeter. -Android auto desteği -Cok duragan olmayan 2. el (örnek olarak opel almaktan çekinmem ama mitsubishi, mazda gibi araçlardan çekiniyorum) Benim incelediğim modeller şu şekilde;
2. Egea Cross'un bir tık üst fiyatlarına bulunabilen Jeep Renegade, 1.6 Multijet-DCT'ler de bana mantıklı geliyor ama Jeep her ne kadar Fiat grubu ile ortak olsada markanın Jeep olmasından ötürü olur olmadık her parçaya sanki fahiş fiyat ödeyecekmişim gibi geliyor. Yorumlarınıza açığım bu araç için. 3. Onun dışında geçtiğimiz hafta vavacars'ta 1180TL'ye Yaris-Cross vardı, 1.5 atmosferik, 2022. oldukça basit ve fonksiyonel bir araba. Kanım ısınmadı desem yalan olur, ama hiç içine oturmadım, denemek istiyorum. 4. C3 aircross, 1.5 HDI'da oldukça mantıklı geliyor. Tork konvertörlü şanzıman, bilindik, az yakan, yaygın motor. Olumsuz pek yanı yok gibi, baş mesafesi de iyi. Epey kanım ısındı aslında. Sizin olumlu/olumsuz yorumlarınızı alabilirim bu araç için de. 5. Opel crossland'larda da 1.5 HDI motor mevcut fakat her ne kadar dış tasarıma çok önem vermesem de crossland çok çirkin geliyor. O yüzden bu aracı listemden çıkardım. 6. seçenek ise sene sonuna kadar bekleyip bütçeyi 1.2-1.3 milyon bandına çekip bayilerden kriterlerime mümkün olduğunca uyan, 0 bir araç alımına girmek. 7. 100 bin km üzerinde bir dizel 1.6HDI ya da 1.5 HDI Opel Grandland almak. Grandland bana çok rahat geldi. Şanzımanı da tork konvertörlü, tam otomatik. Sorun yaratacak bir kombinasyon değil. Ama bütçem düşük kilometrelilere yetmiyor. Ben ise bu zamana kadar hiç yüksek km'li araç almadım ve çekinmiyorum desem yalan olur. Genel olarak bende durum bu şekilde, umarım mesajım yeterince açıklayıcı olmuştur. Tavsiyelerinizi, yorumlarınızı bekliyorum. Teşekkürler. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -FoundeR- -- 25 Haziran 2024; 22:3:50 > |
|
_____________________________
İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.
|




Yeni Kayıt

Konudaki Resimler
kullanıcısına yanıt
kullanıcısına yanıt
Hızlı






