9/10 lt leri buluyor dediğiniz tüketimde, ortalama hızınız kaç km/s oluyor acaba? |
1.0 Turbo & 1.6 Atmosferik? (12. sayfa)



-
-
O şekilde kıyaslama yapıp bakmadım hiç. Günlük bazen göz atıyorum ne kadar yakmış diye. Gerçek manada sıkışık trafikte bu litreleri görüyor araç.
-
Şu an kullandığım 1.6 atmosferik, tam otm. aracım da 20-21 km/s hızlarda (ş.içi hızı) 9,5-10 lt tüketiyor, Çok yoğun, dur kalkı ve ışığı, yokuşu bol olan zamanlarda ortalama 17-18 km/s hızlara düşüyor ve bu durumda 12-13 lt tüketiyor. O nedenle merak edip sormuştum.
Bir ara bakma imkanı bulur ve bilgi verirseniz sevinirim.
-
1.6 atmosferik motordan bende geçiş yaptım
cruze 1.6 benzin manuel - leon 1.0tsi dsg kullanıyorum. 10 litre yakmaktan 7.0/7.3 arasına düştüm.
sürüş olarak da turbo motor un daha keyifli olduğunu söyleyebilirim. Lakin ben fiyatların bu denli fahiş olduğu zamanda değişim sağlamadım.
cruze un 40.000 e sayıldığı 2018 ağustosunda 98.000 e aldım aracı. Rahip olayından 1 gün öncesi. sonra zaten iflah olmadı durumlar.
-
Tükanı kapatmışsın yine müdür.
Mapus soğuktur şimdi.
İçin ısınsın biraz.
Kulaklarının pası gitsin.
Pink Floydyoutube
Pink Floyd’s P.U.L.S.E. - Restored & Re-Edited released February 18th. Pre-order here: http://PinkFloyd.lnk.to/PULSE-Restored-Re-Edited Delicate Sound of Thunder, restored, re-edited, remixed, out now https://PinkFloyd.lnk.to/DSOT_Restored Filmed live on 20 October 1994 at Earls Court, London, UK. Restored & re-edited in 2019 from the original tape masters. THE LATER YEARS Included on ‘The Later Years’, a 18-disc box set (5xCDs, 6xBlu-Rays, 5xDVDs,2x7”) covering the material created by David Gilmour, Nick Mason and Richard Wright from 1987 onwards, with unreleased audio and audiovisual material, including the 1989 Venice and 1990 Knebworth concerts, as well as updated, restored and remixed audio and video, 2 x 7” singles, 60-page hardback Photo Book, 40-page hardback Credits Book, Lyrics Book, 3 x reproduction tour programmes, card envelope containing collectible memorabilia, plus Blu-rays and DVDs in individual wallets. Also available: 12-track ‘Highlights’ package (2-LP or 1-CD) https://pinkfloyd.lnk.to/TheLaterYears PINK FLOYD SOCIAL MEDIA Facebook http://smarturl.it/PF_FB Twitter http://smarturl.it/PF_Twitter Instagram http://smarturl.it/PF_Instagram Spotify http://smarturl.it/PF_Spotify YouTube http://smarturl.it/PF_YT Apple http://smarturl.it/PF_Apple #PinkFloydFridays #PinkFloyd #Remastered #TheLaterYears #LaterYears #PULSEhttps://www.youtube.com/watch?v=7kWl-ZGMwkQ -
Müdür kodese girmiş yine dostum.
3-5 ayda bir denk gelince 2 satır bir şey yazıyorum.
Sabaha canlı çıkmıyor.
Ne etti yine acep?
-
Teşekkür ederim, %25 - 30 arası bir tasarruf olmuş sizin açınızdan, o kadarlık bir tasarruf beni de tatmin eder.
-
abooov! görmediydim. oranın havasını seviyor o. olmadan edemiyor. bi bahane ile illa ziyaret edecek arada...
-
Konunun çoğunluğunu okudum.
Bu motorlarda sanıyorum en güzel başarı yine TSI'lar ve sonrasında da PSA grubundaki motorlar. Ya da şanzımanlar da önemli tabi ama, örneğin bir Renault'daki 90hp 1.0 turbo ile VAG'daki 1.0 100hp TSI baya farklı. Biri 12sn'de 100, diğeri ise 9-10sn'de yapıyor.
En çok güldüğüm ise, 1.6 100-110-120 hp ve 0-100'leri 12sn'den aşağı olmayan, tatile giderken bavullarla yolcularla iyice şişen arabaları kullananların, 1.0-1.2 turbo motorlar için "yaauu o yoğuşta bayılırrr, çehmez, 1 motorlu araba mı alınır" demeleri...
Bana bu motorların sadece tüketimleri yalan geliyor. Geri kalan her şey için atmosferiğe bakmam bile. 2.0 bile atmosferik olmaz şu saatten sonra. Atmosferik olacaksa "hacim"li olacak, anca öyle. Ki artık yüksek hacimlere bile turbo koyuyorlar, iyice efsane oluyor, alt devir ölülüğünü çözüp manyak güçler elde ediyorlar bir de. BMW Mercedes örneklerine bakabilirsiniz mesela.
Tüketim de şöyle, genelde bir 1.0 veya 1.2 turbo motor şehiriçinde trafikte 8 litrelerin altına pek inemiyor. Oysa beklenti veya testler şunlar bunlar 5-6lt'lerde geziniyor. Çoğu zaman bu verilere ulaşabilen yok. Veya normal kullanımlarda güzel tüketen bu motorlar, en ufak turbo devreye girişinde, sıkıştırmada hemen tüketimleri patlatıyor. Tek sıkıntı bu...
Bunun harici 1.6 atmosferiği şu an için motordan bile saymıyorum, bu motorlu bir arabayı almam, yakınıma eşime dostuma aldırmam
-
Hocam konuyu ben de okudim ve sizin neler beklediginizi de gordum. Isim geregi uzun mesafeler arac kullanmaktayim.
Hyundai i20 hatcback 1.2 benzinli 85 hp, 120 nm (100 nm/3000 rpm, 120 nm 4000 rpm) (Kendi aracim)
Citroen c-elyyse 100 hp 250 nm/2750rpm (sirket aracim)
Clio 2020 1.0 turbo (100 hp, 160 nm) (ikame arac, bir sure kullandim)
i20 1.2 motor klasmaninda en guclu motira sahip bir arac ki, i20 ve clio ne yazikki yuk altinda ve hizlanmalarda bence yetersiz kaliyor. Sizin kullanim kosullarinizda ben kesinlikle turbo dizelden yana tercihimi kullanirdim.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Teşekkür ederim, konudan sonra ya 1.0 dan daha güçlü bir turbo benzinli ya da dizel bir motor düşünüyorum ben de. Sağolun bilgilendirme için.
-
1.0 Leonlar çok hoşuma gidiyor ama benaneee :)
-
Atmosferik motor için lpg henüz cazipliğini kaybetmemiştir bence. Pancar motoru gibi. Hele Jetta'larınki daha fazla yakar.
-
Rica ederim hocam. Kendim şirket aracımda (citroen) bagajım hep dolu oluyor, arka koltuklarda keza dolu oluyor, haftalık 1200-1400 km yol yapıyorum ki ani hızlanmalar ve ara ara yüksek hızlarda seyretmeme rağmen 5 lt ortalama ile dolaşabiliyorum, aynı yükü clio ya attığım zaman rampalarda bayılıyor citroen deki kadar yüksek hızlara çıkamıyorum ve ani hızlanmalarda anlık tüketim çok yükseliyor ki aynı kullanım senaryosunda 6.2 ortalama çıkıyor.
i20 aracım oldukça etmiz ve az km si olduğu için satmayı planlamıyorum ki sadece haftasonları kullanıyorum ki yürütme maliyetleri de düşük, tamir masrafı da olmadığı için şu atorkununda sanırım uzun bir süre kullanırım. Motor-kasa 2 kişi için ideal ancak 2 kişiden fazlası için yetersiz kalıyor. Torkunun büyük kısmını 3000 rpm civarında alabildiğim için 2 kişi ve eşyaların olduğu senaryoda rampalarda ideal devri yakalayacak şekilde vites düşürdüğüm taktirde rahat çıkabiliyorum. Tabi ortalama 90-100 km hızlarla seyrettiğim zaman ortalama olarak 5-5.5 lt ile gidebiliyorum ki araç oldukça sorunsuz olduğu için tek taktıdığım şey yakıt oluyor haliyle :)
Dediğim gibi turbo benzin de çok tatmin etmeyecektir ki ben de bunu satsam büyük ihtimalle dizele geçiş yapardım.
-
Yalnız megane için konuşuyorum. 1.4 atmosferikten 1.6 atmosferige geçtim yokuş çıkarken baya fark etti turbo dizel veya turbo benzinli tadını vermese de 5'ten üçe değil 4'e filan çekmeye başladım yokuş çıkarken :)
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
erdöl bey şikaat etmiş bu sefer de keko demiştim en son
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Sen kime atiyor diyorsun birader?? Yalan borcum mu var piyasaya. Senin aracin cok yakiyorsa o senin problemin temiz konuş.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Guzel analiz
Dediğin gibi 2.0 bile leştir... En ufak rampada astımlı gibi kesiliverir 3. Vitese kadar inmen gerekir. 4 ve 5 yok hükmündedir gaz pedali teli kopuk sanarsin
Ortalama 1500kg lik bir C-D segment otomobil icin suan 1.5tsi ve 1.6 Turbo Vtec piyasanin en iyi iyi motorudur... 2.5 - 3.0 V6 motorlardan bile daha iyi rampa tirmanir. Ozellikle de yukluyken.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Bu sefer ulucanlardaydim. meshur ecevit in kogusunda ağirladilar
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
geçmiş olsun, ben de havalar soğuk acaba o nedenle mi girdi içeri diyordum ama tam da en soğuk zamanda çıkmışsın...
bu arada her keko diyene 4 gün veriyorlarsa forumda adam kalmamalıydı..salak, geri zekalı vs havada uçuşuyor çünkü. sana denk gelmiş kudret lokması herhalde, o da denkte bir gelir malum!
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X