Şimdi Ara

1.0 - 1.2 TSI varken dizel almak mantıksız (47. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
2.649
Cevap
12
Favori
140.650
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
113 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4546474849
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Adapazarı şehir içi

    1.0 - 1.2 TSI varken dizel almak mantıksız

    1.6 tdi passat



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi newtonmeter -- 18 Ocak 2019; 16:47:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • masterap M kullanıcısına yanıt
    TSİ motor arac kullanmadım, zaten kullanmam da gerekmiyor. Geçen sene kardesimde aynı motor jetta vardı, devamlı yakittan şikayetçi idi. Fikir saplantisina gerek yok, ister kabullenin, ister kabullenmeyin gerçek tektir. Bu benim gercegim de değil, objektif yorumlardir. Ben cikarima bakarım, amacım forum uyelerini bilgilendirmek, sizi ikna etmek gibi bir görev edinmedim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bi kere tsi ve tfsi motorlara lpg montajı çok pahalı normal ünite 1200-2000₺ bndındayken bu araçlr için 5-6bini buuyor işletmesi ruhsatı derken alırken 20000fark vardı kfadan 14bin kaldı araç 100000km gelene kadarda lpg uygulanmayacak sonuç ortada


    1depo 330₺ doluyo benzin olursa 14x3=42 yani arabanın deposunu 42 kere doldurduğunuzda dizelle fark sıfırlanıyor yani tahmini 30000km oluyor bundan sonra dizel sıfırdan başladığı halde 75bin kmye geldiğinde benzinli araç araçta dizel arçtan tam tamına 25bin km kar edilmiş oluyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: masterap

    Uzun verını atmayacaksan konuya yalan yanlıs yazıp ınsanları manıpule etme
    1.0 - 1.2 TSI varken dizel almak mantıksız




    1.0 - 1.2 TSI varken dizel almak mantıksız


    Daha uzun veri 7 lere düşüyor ancak ortalama hız 50 ye yakın zira güzergahım sürekli cevre yolu ve sehir dışı da oluyor.Yukardaki veriler tek kişi ve araba boşken klima kapalıyken optimum sürüş kosullarında ve dış ortam sıcaklığı ekranda görüldüğü gibidir.Ayrıca çok önemli bir noktada depo ölçümü ekrandakinden 0.2-0.5 lt arası fazladır.

    Şimdi benim aracın teknik verilerine gelelim.5.8 4.7 4.1 hatırladığım kadarıyla (Araç 1.2 tsi 110 dsg.)

    Kısaca Vw iyi sallamış!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi x15 -- 18 Ocak 2019; 20:28:40 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ankara->Adana verim..



    1.2 TSI, yeri geldi abandım yeri geldi sakin kullandım. 470 km’yi yarım depodan biraz daha azına geldim. Şehiriçi de 6.5 civarı tutturuyorum. Ancak son 2 ayda yağan kardan dolayı 6.9’a kadar çıktı. Sonuç gayet tatmin edici.



    1.0 - 1.2 TSI varken dizel almak mantıksız



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ydn06 -- 18 Ocak 2019; 20:17:30 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    1 numara yakıt farkından değil şanzıman farkından kaynaklanıyor. 3000 devirde 150 yapan benzinli de var, 100 yapan da var. Aynı şekilde dizel araçlar arasında da bu tür farklar oluyor. Ama aynı güçte alt devirleri daha dolu olacağından dizellerin vitesleri genelde daha uzun olur.

    Bir de mazotu üretmesi daha zor diye biliyorum ben. Hatta Avrupa'da bazı ülkelerde fiyatı benzinden daha pahalı şu an. Bizde de benzin-dizel arasındaki makas iyice kapandı zaten. Benim tahminime göre 3-4 seneye benzin daha ucuz hale gelecek.
    Hocam yanlış anlama benim mesleğim otomotiv. Dizel yakın benzinden daha az rafine işlem görür ve bu sebepten dolayıda daha ucuzdur. Ayrıca 1 galon (3,8Lt) dizel 1 galon (3,8Lt) dizel yakıt yaklaşık 155.000.000 joule enerji verirki bu bilgiye internette dahi ulaşabilirsiniz. Aynı miktrada benzin ise aynı miktarda benzin 132.000.000 Joule enerji verir.

    Şimdi bu bilgilerin ışığında tekrar ifade edeyim. 3000 devirde 150 yapan benzinli elbette var. Ancak yukarılardada belirttiğim bir noktaya tekrar değineyim. Aynı devri yapan eşit hacimdeki iki motor Joule olarak enerji karşılaştırmasında dizelin avantajı ile sonuçlanacaktır. Elbet benzinlide çeşitli oynamalar ile bu gerçekleştirilebilir. Ancak düz mantıkta daha küçük bir dizel motoru dahi bu noktada benzinli ile baş edebilecektir. Bakın dizeli alıntıladığınız yazımda da övmedim sadece mantıksal baktım.

    1- Dizel ile aynı enerjiye daha az devirlerde ulaşacağınız için dolayısıyla motor daha az devir yapacaktır. Düzgün kullanılan bir dizel motor ile benzinli 100 bin km yaptığında dizel çok daha az devir yapmış olacaktır.

    2-yukarıda belirttiğim daha az rafine özelliğinden dolayı elde etmesi daha kolaydır.

    3- Ayrıca dünyada yük taşımacılığında ağır işlerde benzini kullanmanız demek çok fazla maliyet demektir ki sizin yukarıda verdiğiniz 3000 devir 150 veya 100 meselesinden çok daha öte bir enerjiyi sağlıklı kullanma meselesidir.

    4- Dünya sanayisinin gelişmiş olması ve dizellerde alınabilecek önlemler ile aslında sağlıklı yapılabilir. Ancak sanayi nereye evrilecek ise buna göre haberler çıkar.

    5 Dünya deniz veya yük taşımacılığının yüzde doksanına yakını dizel yakın üzerine kuruludur.

    6- Başka bir noktadan eleştirip hem nalına hem mıhına vurmak gerekirse dizel yakıtın küresel ısınmaya neden olan, karbonmonoksit, hidrokarbon ve karbondioksit emisyonu oldukça azdır. Ancak çok miktarda nitrojen bileşimi ve partikül madde oluşarak çevreye yayılır. Bu ise yağmurlar ile geri döner ki bu insan ve çevre sağlığı açısından zararlıdır. Bunu daha çok dizelmi gerçekleştiriyor dersen dünya sanayisinin yanında bence önemsiz bile kalabilir.

    Hocam daha sana yüzlerce sebep sayabilirim. Ancak senin tezindeki teknik bilgileri bir daha gözden geçirmeni gerekirse akademik kitaplara bakmanızı tavsiye ederim.

    Ha dizel doğru yakıtmı dersen insan sağlığına direk zararı olan herşey kaldırılmalıdır. Çözülemiyor ise kaldırmak en mantıklısıdır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ydn06

    Ankara->Adana verim..



    1.2 TSI, yeri geldi abandım yeri geldi sakin kullandım. 470 km’yi yarım depodan biraz daha azına geldim. Şehiriçi de 6.5 civarı tutturuyorum. Ancak son 2 ayda yağan kardan dolayı 6.9’a kadar çıktı. Sonuç gayet tatmin edici.



    Süper veri hocam. ancak 1,2 ler dikkat ister ben serviste çalışırken yağ yakan motoru aşındıran, motor bloğu çatlatan dahi gelmişti. Dikkatli kullanım ile kesinlikle güzel bir motor seçeneği.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: masterap

    1.0tsı, 1.2tsı arac sahıbı olup da kullandın mı? Hayır. Sagdan soldan duyduklarınla yorum yapamazsın. Yorum yapmak ıcın once bılgı sahıbı ol. Ben hem dızel hem tsı kullandım, tecrubelerımı aktarıyorum. Keza burada bı cok ınsan aynı sekılde
    Hocam biraz daha kibar yazsanız daha iyi olur.

    Öncelikle yukarılarda da belirttim yine belirteyim. Düzgün bir muhabbet olmasını dilerim

    Öncelikle hocam kendimden bahsedeyim sonrasında onun üzerine kuralım. Bakın ben otomotiv mezunuyum. Yine Y.lisnsı makina müh yaptım. Tezimde yakıtlar ve performansı üzerinedir. Ayrıntısına girip kafa karıştırmayacağım ama mantıksal açıdan örneklemeler ile ifade edeceğim

    Şimdi Şuanki yakıt fiyatına baktığınızda eğer Dizel araç ile 15-20 bini geçmek lazım ki karı ortaya çıksın. ha bir de alırken dizel pahalı orasıda var. Şimdi bilimsel olarak bakalım. Hocam anladığım kadarıyla farklı araçlar kullanmışsınız ve kullanan bilirki dizel araç ve benzinli araç devir kadranı farklıdır. Yani dizel araç devir kadranı daha düşük devirlidir. Şimdi aynı güçteki bir araç;

    1- Aynı yol şartlarında aynı mesafeyi daha az devir yaparak yani motoru zamanla daha az yıpratarak yol alabilir ki bu noktada dizel yakıtının Joule olarak enberjisi daha fazladır ve sıkıştırma oranında elde edilen enerji torkludur. Dolayısıyla özelliklerde düz mesafelerde daha küçük motorlu bir dizel benzinli ile aynı performansı dahi verebilir.
    2- Ayrıca Türkiyede evet pahalı ancak biraz düzelse emin olun o fark tekrar açılır ve herkes dizele dönmeye başlar yine. Ha doğru bulduğum için demiyorum millet ekonomisine bakıyor
    3- Dizel daha az rafine ile elde edilir yani maliyeti azdır. Hadi araçlardan kaldırdınız. en kötü ve küçük Transporterlarda dizelin avantajını tartışacaksak hiç tartışmayalım zira herkes daha avantajlı olduğunu bilir. Ayrıca yukarılardada belirttim. yük ve deniz taşımacılığının yüzde doksana yakını dizel yakıt ile yapılır ve bitmeyecektir.
    4- Aslında düzgün bir donanım ile sağlığa zararlarıda ortadan kaldırılabilir ancak şuan bu tartışma inanın birilerinin çekişmesi.

    maddeleri çoğaltmadan ifade etmem gerekirse hocam bakın ben mesleğe ilk başladığım zamanlardan önce 2000 li yıllarda şöyle elektrikliler geliyor vs dendi sürekli üzeri kapandı. Amerika veya başka ülkeler nüklüüer atıklar veya sanayi ile dünyayı kirletme oranı olarak dizelin kat kat üstündeler. Yani dizel halladilebilir bir mesele ama sanayi düzeltilmez ise çok zararlı. Ha dizellerde özellikle çevre sağlığına ve insan sağlığına benzinliye göre daha zararlı ama sera etkisine sebep olan nedenler dizellerden kaynaklanmamakta.

    Ayrıca Atık yağlardan dahi dizel yakıt üretilebilmektedir. Emisyon etkileri azdır.

    Ayrıca tüketim eğrilerini bende takip etmeyi severim. Arkadaşlara sorarım sürekli 1.6 benzinli nasıl şehir içinde diye litre olarak genelde dizel ile ben daha az yakıyorum.

    Ha dizel kalkmalımı derseniz. Benzinli bile kalkmalı hocam zararlı ne varsa kalkmalı. Elektirik temiz enerji hatta kaynı az olan ürünler ile daha mantıklı

    Konuya gelecek olursak ise dizelde çok ekonomik diyecek durumda değiliz ama ailecek çok kullandığımız için benzinliden çok daha avantajlı hesabı kitabı ile defalarca denedik hocam.

    Tabi yinede tercih meselesi.




  • abdullahors84 kullanıcısına yanıt
    Hocam merhaba, uslup konusunu dıkkate alacagım.



    Oncelıkle ben her ne kadar baska ıslerle ugrassam da orıjın olarak endustrı muhendısıyım



    Dızelın bıtmesı veya benzının daha ıyı oldugu gıbı dusuncelerım yok. Dızel motor tabı kı endustrının hemen hemen her yerınde kullanılmaya devam edecek.



    Bız sadece turkıye sartlarında malıyet hesabı yaptık. Nasıl kı ben gıdıp lpg konularına yorum yapmıyorum, ben de aynı seyı karsıdan beklerım. Ozellıkle sagdan soldan duydum sozlerı konuyu baltalamaktan baska bısey degıl. Bu konuyla ılgılı hesaplarım da oncekı sayfalarda mevcut, tekrar gırmeyecem



    Ama madem boyle bı detaya gırdık, mesele benzın ve dızel ısı degıl. Asıl mesele bugunlere nasıl gelındı :) bakın 1900lu yıllarda amerıkadakı aracların %38 ı elektrıklıymıs. Ve cıddı menzıllere cıkmıslar.



    By 1900, in the United States, 38% of US automobiles, 33,842 cars, were powered by electricity (40% were powered by steam, and 22% by gasoline).



    https://cleantechnica.com/2018/02/25/38-percent-american-cars-electric-1900/



    https://iecetech.org/index.php/Industry-Spotlight/2011-03/Electric-vehicles-The-first-50-years



    1900 lerden bugunlere, ortadoguya bakınca fazla bı acıklamaya gerek yok sanırım



    O yuzden cevre kırlılıgı dunyanın pek de umrunda degıl, onlar sadece dusuk malıyet ve bunu saglamak ıcın de somurulecek yerlere bakıyorlar



    Ulkemızde ıse durum cok cok kotu. Poset meselesı falan hıkaye. Egzoz emısyon olcumlerı artık arac muayenelerınde agır kusur olmaktan cıktı. O yuzden teknık konusmaların bı anlamı yok, ben de bundan sonra halk gıbı cebıme bakarım :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi masterap -- 19 Ocak 2019; 2:0:3 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 1.3 multijet 125 130 yaptı biz 1.0 tsi la 175 180 çıktık



    İkisini de kullanmasam herhalde doğru söylüyo diycem ;)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: masterap

    Hocam merhaba, uslup konusunu dıkkate alacagım.



    Oncelıkle ben her ne kadar baska ıslerle ugrassam da orıjın olarak endustrı muhendısıyım



    Dızelın bıtmesı veya benzının daha ıyı oldugu gıbı dusuncelerım yok. Dızel motor tabı kı endustrının hemen hemen her yerınde kullanılmaya devam edecek.



    Bız sadece turkıye sartlarında malıyet hesabı yaptık. Nasıl kı ben gıdıp lpg konularına yorum yapmıyorum, ben de aynı seyı karsıdan beklerım. Ozellıkle sagdan soldan duydum sozlerı konuyu baltalamaktan baska bısey degıl. Bu konuyla ılgılı hesaplarım da oncekı sayfalarda mevcut, tekrar gırmeyecem



    Ama madem boyle bı detaya gırdık, mesele benzın ve dızel ısı degıl. Asıl mesele bugunlere nasıl gelındı :) bakın 1900lu yıllarda amerıkadakı aracların %38 ı elektrıklıymıs. Ve cıddı menzıllere cıkmıslar.



    By 1900, in the United States, 38% of US automobiles, 33,842 cars, were powered by electricity (40% were powered by steam, and 22% by gasoline).



    https://cleantechnica.com/2018/02/25/38-percent-american-cars-electric-1900/



    https://iecetech.org/index.php/Industry-Spotlight/2011-03/Electric-vehicles-The-first-50-years



    1900 lerden bugunlere, ortadoguya bakınca fazla bı acıklamaya gerek yok sanırım



    O yuzden cevre kırlılıgı dunyanın pek de umrunda degıl, onlar sadece dusuk malıyet ve bunu saglamak ıcın de somurulecek yerlere bakıyorlar



    Ulkemızde ıse durum cok cok kotu. Poset meselesı falan hıkaye. Egzoz emısyon olcumlerı artık arac muayenelerınde agır kusur olmaktan cıktı. O yuzden teknık konusmaların bı anlamı yok, ben de bundan sonra halk gıbı cebıme bakarım :)
    Hocam paylaşımlarınıza hemen göz atacağım. Hesaplamalarınıza da göz atacağım. Elbetteki daha karlı diyemiyorum zira kapının önünde yatan bir dizel çok karlı sayılmaz. Zira son yıllarda satış fiyatları ortada. Ben çok kullanım açısından değerlendirdim.

    Ha bunun yanında 1.0 ve 1.2 TSI lar çok güzel araçlar. Yani çok yükte kullanılmıyor ve dikkat ediliyorsa çok çok uygun. Yani şuan özellikle şu son yıllarda düşündüğüm seçenekler arasında. Otorduğum yer itibari ile ve ailecek seyahat ettiğimiz için biraz bizi karşılamayabilir. Ama konya gibi düz bir yerde otursam kesinlikle düşünürüm :)

    Evet elektrikli araçların çok daha eskiye dayandığını çoğu kişi malesef bilmyior zira ilk bu bilgiye ulaştığımda çok şaşırmıştım. Zamanla ne olduysa kayboldu gitti.

    Son olarak Avrupa Dizeli çıkaracağını ifade etti. Eğer bu gerçekleşirse büyük bir adım. Ama sürüncemeye girerse bir süre sonra aynı düzen devam malesef.




  • mathematician_01 kullanıcısına yanıt
    Valla seni bilmemde benim tecrübeme göre o gaz pedalı kick down a düştüğü an o az yakıyo dediğiniz tsi ların ortalamasını çift hanelerde görüyoruz ama dizeli öldürsen 10 litreyi çook zor geçer. Ha bu arada şu downsizing ve tsi lar çıktı herkes bi anda fındık motorcu oldu arkadaş. Neymiş turbo benzinliymiş savundukları motor da 1.0 1.2 tsi

    Benim hayatıma turbo 2003 yılında sıfır aldığımız saab 9-3 vector 2.0 T ile girdi. Şimdiki gibi minik salyangozlu ekonomi kasmak emisyon düşürmek için fındık motorlara konulmuş turbocuklu bi makine değildi anlayacağın delikanlı turbo, motor, otomobil gördüm ben zamanında. Altt devirlerde çekiş verip ekonomi kasmaya programlanan değilde üst devirlerde basıp performans arayan makineler. O yüzden çok da kasmayın bence. Altı üstü 1.0 tsi plaka okursunuz falan komik oluyo

    O 1.0 tsi ları 1.2 tsi ları 100 bin kmden sonra görücem ben bakalım kaç tanesi sağlam kalcak ;)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emirhanardgn -- 19 Ocak 2019; 2:38:32 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • emirhanardgn kullanıcısına yanıt
    Şimdiki gibi minik salyangozlu ekonomi kasmak emisyon düşürmek için fındık motorlara konulmuş turbocuklu bi makine değildi

    saab 9-3 vector 2.0 T 0-100 km: 9 saniye

    1.0 tsi 0-100 km: 9.9 saniye

    1000 cc ve 100 bg fark kendini gostermis. gercekten inanilmaz bir fark varmis

    sehirici yaktigi da 14mus





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cseyfe -- 19 Ocak 2019; 3:13:58 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cseyfe

    Şimdiki gibi minik salyangozlu ekonomi kasmak emisyon düşürmek için fındık motorlara konulmuş turbocuklu bi makine değildi

    saab 9-3 vector 2.0 T 0-100 km: 9 saniye

    1.0 tsi 0-100 km: 9.9 saniye

    1000 cc ve 100 bg fark kendini gostermis. gercekten inanilmaz bir fark varmis

    sehirici yaktigi da 14mus


    Saab ın d segmenti ibizanın b segmenti saabın 1460 kg ibizanın 1089 kg olmasını saabın 5 ileri tork konvertörlü otomatik vites olmasını ibizanınsa bilmem kaç milisaniyede vites değiştiren cift kavrama olmasını göz ardı edersek evet doğru haklısın



    Bir ton yazı yazdım eksiğini gösterdim arabanın ve motorun buna mı takıldın cidden



    Saabın manuelinin 0-100 ü 7.5 saniye bu arada. 0-100 çok önemliyse belirteyim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • gercekten enteresan

    buram buram kompleks kokan bir mesajla canakkale savasindan kalan 2.0 turbo araban ile kasilan sensin. hem de konu basligi ile hic mi hic ilgisi yokken. gormemisin oglu hesabi, insallah turbo hortumunu cekip koparmamissindir.

    asagiladigin 1.0 motorun, aslinda o kasildigin araba ile sana hissettirdiklerini (hissettigini sandigin), simdi cok daha ucuza sagladigini soyledigimde, konuyu degistirip segment, kilo vs diyen de sensin. utanmadan d ile b yi karsilastiran yine sensin

    2003 de reyizimiz yoktu, otvmiz %110 degildi. 2.0 araba almayani dovuyorlardi. emisyon derdi de yoktu.

    sen kocaman turbon ve 210 bg ile ucuyorum kaciyorum saniyodun ya kendini, heh simdi ayni hissiyat 1.0 motor ile mumkun. rakamlar ortada. hem de sen benzinlikle ortak olmusken, bu motorlar 7-8 yakiyor.

    teknoloji boyle bisey

    sonuc olarak, senin cok ovundugun arabanin yari motoru, yari beygiri, su anda denk performansi veriyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cseyfe

    gercekten enteresan

    buram buram kompleks kokan bir mesajla canakkale savasindan kalan 2.0 turbo araban ile kasilan sensin. hem de konu basligi ile hic mi hic ilgisi yokken. gormemisin oglu hesabi, insallah turbo hortumunu cekip koparmamissindir.

    asagiladigin 1.0 motorun, aslinda o kasildigin araba ile sana hissettirdiklerini (hissettigini sandigin), simdi cok daha ucuza sagladigini soyledigimde, konuyu degistirip segment, kilo vs diyen de sensin. utanmadan d ile b yi karsilastiran yine sensin

    2003 de reyizimiz yoktu, otvmiz %110 degildi. 2.0 araba almayani dovuyorlardi. emisyon derdi de yoktu.

    sen kocaman turbon ve 210 bg ile ucuyorum kaciyorum saniyodun ya kendini, heh simdi ayni hissiyat 1.0 motor ile mumkun. rakamlar ortada. hem de sen benzinlikle ortak olmusken, bu motorlar 7-8 yakiyor.

    teknoloji boyle bisey

    sonuc olarak, senin cok ovundugun arabanin yari motoru, yari beygiri, su anda denk performansi veriyor
    Şu mesajınla tartışmayı bitirdin teşekkür ederim dostum



    Sebebini de kısaca söyleyim senin o aklınca aşağıladığın saab bu araba bozuntularını her anlamda suya götürür susuz getirir. Hepsi aynı şasiden aynı MQB platformundan üretilen araçlarda ne özgünlük ne hissiyatı bekliyosan Sen de şu yeni turboculardansın galiba bu kadar övdüğüne göre. Size fındık motorlu arabalarınızla mutluluklar 150 bin km yi rüyanızda görürsünüz anca ben de size el sallarım bilmem kaç yüz binden



    Ha bu arada millet kıcını yırtıyo verim anlamında sorun yok motora yüklenip almak kolay onemli olan sorunsuzlugu saglamak diye ford da aldı 1.0 motordan 125 130 beygir onemli olan motorun uzun omurlu olması söylesene kaç tane 100k yı sorunsuz devirmiş 1.0 1.2 1.4 tsi var dsg konusuna girmiyorum bile.



    Kısaca demek istediğim şu her yeni olan her teknolojik olan iyi olmuyo amaç küçük motordan yüksek beygir çıkarmaksa 80 lerde group b rally araçları da 2.1 2.2 litreden 600 e yakın beygir alıyodu. Son 10 senede vw kaç motorun üretimi durdurdu bilmiyosan bi araştır derim Ha bu arada geçen bi yazı okumuştum yanlıs hatırlamıyosam 1.8 atmosferik 4 silindirli motorla 3 silindir 1.2 turboşarjlı motor aynı emisyonu veriyormus yeni ölçüm sistemine göre yabancı bi kaynakta. Yani downsizing yakında sizlere ömür

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Teknoloji deyip duruyorlar hala. Teknoloji değil o, katı emisyon kuralları diyelim.



    Daihatsu yrv turbo vardı 2000 senesinde. 1.3turbo, 140hp. 0-100 8.0sn.



    Daha sonra avrupada hatta ülkemizde de satıldı. Bizde satılan daha güçsüz versiyonuydu. 1.3 129hp 0-100 8.4saniye.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ydn06 kullanıcısına yanıt
    Yüksek rakımdan düşük rakıma, az yakmak için çok müsait bir yolda güzel değerler yakalamışsınız. Ters güzergah olsa 05-1litre fazla yakar muhtemelen. Niğdeden Kahramanmaraş a kayseri üzerinden kötü yola, ışıklara vs rağmen 1.33 aurisle 4.6ile gitmiştim. Tabii dikkatli kullandım, normal kullansam o kadar az yakmaz.



    Aşağıdaki konuda 2001 avensis tecrübem var. Aynı şartlarda golf ne yakar sizce?



    https://forum.donanimhaber.com/toyota-avensis-2001-2-0-d4-uzun-yol-tecrubelerim-bitlis-istanbul-eklendi--97374893

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.0 motor bu olur . millet arabadan da zevk alamiyor artik . 1.0 arabaya binilir mi ya . dizel olacak torku en az 250 olacak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emirhanardgn

    1.3 multijet 125 130 yaptı biz 1.0 tsi la 175 180 çıktık



    İkisini de kullanmasam herhalde doğru söylüyo diycem ;)
    tsi ile 1. viteste ciktigi yokusu multijet ile 3. viteste cikiliyor. bizzat kendim denedim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 4546474849
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.