Şimdi Ara

06 Mondeo 2.0 Tdci Soğuk motor duman atma normal midir ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
62
Cevap
1
Favori
4.683
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KaSaTuRa.

    ne saçma yorumlar geliyor ya, ne demek durduğu yerde gaza basınca atmaz, partikül filtresi olmayan her dizel gaza basınca siyah duman atar, hele bir de 9 yaşında bir dizelse atmazsa asıl bir anormallik vardır, soğuk sıcak olmasıyla bir alakası yok durumun

    2006'dan beri HDI motor kullanıyorum. Eksi derecelerde bile siyah duman attığını görmedim. Çok soğuk havalarda motor tam ısınmadan özellikle rampalarda gaza biraz fazla bastığımda beyaz gri arası dumanı aynadan rahatlıkla görüyorum. Ama daha siyah dumana rastlamadım.

    NOT: Tabi sırf duman atsın diye gazı diplemekten bahsetmiyorum. Konuyu açan arkadaş da boştaki aracı 4000 devire çıkartmamıştır sanırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vozer -- 3 Kasım 2015; 11:05:24 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: KaSaTuRa.

    ne saçma yorumlar geliyor ya, ne demek durduğu yerde gaza basınca atmaz, partikül filtresi olmayan her dizel gaza basınca siyah duman atar, hele bir de 9 yaşında bir dizelse atmazsa asıl bir anormallik vardır, soğuk sıcak olmasıyla bir alakası yok durumun

    2006'dan beri HDI motor kullanıyorum. Eksi derecelerde bile siyah duman attığını görmedim. Çok soğuk havalarda motor tam ısınmadan özellikle rampalarda gaza biraz fazla bastığımda beyaz gri arası dumanı aynadan rahatlıkla görüyorum. Ama daha siyah dumana rastlamadım.

    NOT: Tabi sırf duman atsın diye gazı diplemekten bahsetmiyorum. Konuyu açan arkadaş da boştaki aracı 4000 devire çıkartmamıştır sanırım.

    kaç kere koltuğa başkasını oturtup arkaya geçip gaza bastırdınız? dizellerin egzos ucu aşağı bakar, kullanım sırasında attığı dumanı farketmek neredeyse mümkün değil ama her dizel devir yükselince siyah duman atar, hdi tdci zaten aynı motorlar




  • Abiler az önce ustamı aradım (Ford Zenit Veyse Usta) .

    "Abi o araçlarda aynı dönemin transit lerindeki motor var. Gidişinde hiç sorun yok ama biraz kırılgan bir motor işin açıkçası. Normalde hiç tavsiye etmem focus 2 al derim . Ama illa istiyorsan bana ya da başka bir ustaya göstermeden almanı hiç ama hiç tavsiye etmem o dizelde. " dedi. Şimdi usta bile böyle diyince, gözü kapalı almak da biraz ahmaklık olur sanki.

    Az önce başka biriye konuştum fiyatı biraz daha yüksek, telefondaki adam dediki " abi göstermeden almana ben müsade etmem kapalı kutu araba vebal altına girmem ben, zaten benim araçta sorun çıksın ben yardımcı olurum sana" dedi. Araç Ankara plakalı değil, bende Ankara plakalı olmayıp bi de fiyat yüksek olunca aklıma hemen al satcılar geliyor. Ama adamın tavırı hoşuma gitti ondan yazdım.

    Ya bu ikinci el almak gerçekten çok zor. Bıkma geldi her an vazgeçebilirim araç almaktan.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Legolas246 -- 3 Kasım 2015; 14:05:53 >




  • KaSaTuRa. kullanıcısına yanıt
    Hocam, benim aracım da 8 yaşını bitirmek üzere, 316.500 km de ve siyah duman felan atmıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KaSaTuRa.

    quote:

    Orijinalden alıntı: vozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: KaSaTuRa.

    ne saçma yorumlar geliyor ya, ne demek durduğu yerde gaza basınca atmaz, partikül filtresi olmayan her dizel gaza basınca siyah duman atar, hele bir de 9 yaşında bir dizelse atmazsa asıl bir anormallik vardır, soğuk sıcak olmasıyla bir alakası yok durumun

    2006'dan beri HDI motor kullanıyorum. Eksi derecelerde bile siyah duman attığını görmedim. Çok soğuk havalarda motor tam ısınmadan özellikle rampalarda gaza biraz fazla bastığımda beyaz gri arası dumanı aynadan rahatlıkla görüyorum. Ama daha siyah dumana rastlamadım.

    NOT: Tabi sırf duman atsın diye gazı diplemekten bahsetmiyorum. Konuyu açan arkadaş da boştaki aracı 4000 devire çıkartmamıştır sanırım.

    kaç kere koltuğa başkasını oturtup arkaya geçip gaza bastırdınız? dizellerin egzos ucu aşağı bakar, kullanım sırasında attığı dumanı farketmek neredeyse mümkün değil ama her dizel devir yükselince siyah duman atar, hdi tdci zaten aynı motorlar

    Her dizelin egzos ucu asagı bakmaz. Bir sürü dizel var citroenden tut,seat,vw,mercedes egzos ucu düz olan.

    Diger konu da hem hdi hem de dci aracımız var. Vitesin dısında siyah duman attıgına sahit olmadım. Bugun bile denedim. Rolantide siyah duman yok. Belki atıyordur o da gozle gorulmeyecek kadar. Arac viteste iken de cok abanırsan anlık siyah duman görürsün dizellerde. O da cok ufaktır yani.

    Bir digeri de ister 9 olsun ister 19 yas olsun dizeller belli bir yastan sonra siyah duman atacak diye kesin birsey soyleyemeyiz. Biri aracı 2 bin devir civarında kullanır ve kurum baglatır, digeri 3 bin üstünde kullanır egzos da kurum falan kalmaz. Dpf bile yüksek devirde temizlenir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Soguk motora gaz yuklenmek te ayri bir olay yalniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KaSaTuRa.

    quote:

    Orijinalden alıntı: vozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: KaSaTuRa.

    ne saçma yorumlar geliyor ya, ne demek durduğu yerde gaza basınca atmaz, partikül filtresi olmayan her dizel gaza basınca siyah duman atar, hele bir de 9 yaşında bir dizelse atmazsa asıl bir anormallik vardır, soğuk sıcak olmasıyla bir alakası yok durumun

    2006'dan beri HDI motor kullanıyorum. Eksi derecelerde bile siyah duman attığını görmedim. Çok soğuk havalarda motor tam ısınmadan özellikle rampalarda gaza biraz fazla bastığımda beyaz gri arası dumanı aynadan rahatlıkla görüyorum. Ama daha siyah dumana rastlamadım.

    NOT: Tabi sırf duman atsın diye gazı diplemekten bahsetmiyorum. Konuyu açan arkadaş da boştaki aracı 4000 devire çıkartmamıştır sanırım.

    kaç kere koltuğa başkasını oturtup arkaya geçip gaza bastırdınız? dizellerin egzos ucu aşağı bakar, kullanım sırasında attığı dumanı farketmek neredeyse mümkün değil ama her dizel devir yükselince siyah duman atar, hdi tdci zaten aynı motorlar

    Benim egzoz ucu asagi bakmiyor. Belki bosta gaza cok yuklenince atar, ben gecenlerde de baktim, hem de arabadan inip, koltukta baskasi vardi. Siyah duman goremedim bosta. Araba 1.4 HDI. Koltuktaki kisi de sirf duman atsin diye bosta arabanin canini cikarmadi ama gerekli olcude gaza basti.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hocam soğuk motordan siyah duman atması yakıtla da alakalı olabilir. Bizim memlekette bi dönem kaçak mazot/benzin çok kullanılıyordu bilhassa mazot.. Bu yüzden yakıtla alakalı olabilir tabi ki yinede güvenilir bir ustaya götürmekte fayda var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Legolas246

    Abiler az önce ustamı aradım (Ford Zenit Veyse Usta) .

    "Abi o araçlarda aynı dönemin transit lerindeki motor var. Gidişinde hiç sorun yok ama biraz kırılgan bir motor işin açıkçası. Normalde hiç tavsiye etmem focus 2 al derim . Ama illa istiyorsan bana ya da başka bir ustaya göstermeden almanı hiç ama hiç tavsiye etmem o dizelde. " dedi. Şimdi usta bile böyle diyince, gözü kapalı almak da biraz ahmaklık olur sanki.

    Az önce başka biriye konuştum fiyatı biraz daha yüksek, telefondaki adam dediki " abi göstermeden almana ben müsade etmem kapalı kutu araba vebal altına girmem ben, zaten benim araçta sorun çıksın ben yardımcı olurum sana" dedi. Araç Ankara plakalı değil, bende Ankara plakalı olmayıp bi de fiyat yüksek olunca aklıma hemen al satcılar geliyor. Ama adamın tavırı hoşuma gitti ondan yazdım.

    Ya bu ikinci el almak gerçekten çok zor. Bıkma geldi her an vazgeçebilirim araç almaktan.

    değerli arkadaşım;
    2.0TDCİ motora kırılgan diyen veya diyebilen bir ustaya zaten gitme. Bu motorun hangi araçlarda o dönem kullanıldığını dahi bilmez.Ama ben sana bir örnek vereyim Jaguar X Type birebir bu motoru kullanmıştır.
    Araba alınırken ustaya baktırmadan almak olmaz. Ancak motor konusunda sana şöyle bir öneri getireyim. Aracı çalıştır ve Yağ çubuğunu çek. Yağ kapağını aç demiyorum dikkat et lütfen. Sadece yağ çubuğunu çek ve duman olup olmadığına bak.Baca gibi tütüyorsa kaç
    Focus 2 de kullanılan dizeli öven ustadan da bir şey bekleme :)
    Ayrıca motorda kronik sorunları sana daha önce yazmıştım, tekrar edeyim;
    *Krank Kasnağı (400-800TL arası) (ustan iyi ve samimiysen hem kasnağı üstüne de 2 rulmanı işçilik dahil 500'e halledersin)
    *Turbo Sarj Destek Sensörü (A-B)
    *Arıza Lambasına da dikkat et.Aracın kontağını 3 kez üst üste aç kapa.Araç kendini resetlesin arıza varsa ortaya çıkar.

    Dost Tavsiyesi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: maverick8141

    quote:

    Orijinalden alıntı: Legolas246

    Abiler az önce ustamı aradım (Ford Zenit Veyse Usta) .

    "Abi o araçlarda aynı dönemin transit lerindeki motor var. Gidişinde hiç sorun yok ama biraz kırılgan bir motor işin açıkçası. Normalde hiç tavsiye etmem focus 2 al derim . Ama illa istiyorsan bana ya da başka bir ustaya göstermeden almanı hiç ama hiç tavsiye etmem o dizelde. " dedi. Şimdi usta bile böyle diyince, gözü kapalı almak da biraz ahmaklık olur sanki.

    Az önce başka biriye konuştum fiyatı biraz daha yüksek, telefondaki adam dediki " abi göstermeden almana ben müsade etmem kapalı kutu araba vebal altına girmem ben, zaten benim araçta sorun çıksın ben yardımcı olurum sana" dedi. Araç Ankara plakalı değil, bende Ankara plakalı olmayıp bi de fiyat yüksek olunca aklıma hemen al satcılar geliyor. Ama adamın tavırı hoşuma gitti ondan yazdım.

    Ya bu ikinci el almak gerçekten çok zor. Bıkma geldi her an vazgeçebilirim araç almaktan.

    değerli arkadaşım;
    2.0TDCİ motora kırılgan diyen veya diyebilen bir ustaya zaten gitme. Bu motorun hangi araçlarda o dönem kullanıldığını dahi bilmez.Ama ben sana bir örnek vereyim Jaguar X Type birebir bu motoru kullanmıştır.
    Araba alınırken ustaya baktırmadan almak olmaz. Ancak motor konusunda sana şöyle bir öneri getireyim. Aracı çalıştır ve Yağ çubuğunu çek. Yağ kapağını aç demiyorum dikkat et lütfen. Sadece yağ çubuğunu çek ve duman olup olmadığına bak.Baca gibi tütüyorsa kaç
    Focus 2 de kullanılan dizeli öven ustadan da bir şey bekleme :)
    Ayrıca motorda kronik sorunları sana daha önce yazmıştım, tekrar edeyim;
    *Krank Kasnağı (400-800TL arası) (ustan iyi ve samimiysen hem kasnağı üstüne de 2 rulmanı işçilik dahil 500'e halledersin)
    *Turbo Sarj Destek Sensörü (A-B)
    *Arıza Lambasına da dikkat et.Aracın kontağını 3 kez üst üste aç kapa.Araç kendini resetlesin arıza varsa ortaya çıkar.

    Dost Tavsiyesi

    Bu adamı dikkate al



    Ben olsam 50 100 lira fazla verir ustayı aracın yanına getirirdim. Onaylarsa alırdım. Temiz araç kendini belli ediyor zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • cesmuru kullanıcısına yanıt
    Hocam teklif ettim onu da usta kabul etmedi. Araç sahibine 150 lira kapora vereyim dedim onu da kabul etmedi.

    Acayip sıkıntılı bir hadise, ya sıfır almak istemiyorum para biriktirip ama gerçekten zor ikinci el oto almak.

    Saygılar.
  • Yazılım vardır belki ondan yapabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • maverick8141 kullanıcısına yanıt
    Hocam size özelden yazmıştım burdan da yazayım.

    Benim araçta kontrol ettiklerim rölantide iken yağ çubuğunu çektim hiç üfleme yoktu. Elimi yağ çubuğunu çıkardığım yere tuttum, hissedemedim. Antifirize baktım kırmızı idi hiç yağ yoktu, ya da su felan eklenmemişti. Belliki kaçak felan da yok.

    Araçta görünürde yağ kaçağı vs. yoktu. Sahibi aküsünü, motor yağını yeni değiştirdim dedi. Ancak yağ çubuğundaki yağ sanki biraz koyu renkli idi.

    Rölantide soğuk motor zerre titreme yoktu. Aracın direksiyonu en uç noktalara kadar çevirdim klimayı sonuna kadar açtım aracın ön tarafından yine en ufak bir ses bile gelmedi.

    Aracın elektrikli koltuğunu kontrol ettim,farların yukarı aşağı hareket etmesini kontrol ettim onlarda çalışıyordu.

    Aracın ön göğüsünde en ufak bir ibare bile silinmemiş, temiz görünüyordu. Döşemelerde yırtık vs. yok ama biraz kirli görünüyordu.

    Beni rahatsız eden araç motor soğuk gaz verildiğinde egsozdan duman geldi. Benzinli olsa direk uzaklaşırım ama dizelde durum nedir pek bilgim yok ondan zaten konu açmıştım.

    Bir de satıcının tavrı aslında biraz beni soğuttu, ben işten 2 saat erken çıkmışım oraya gelmişim aracı görmeye; isteksiz isteksiz konuşuyor gidemem öyle uzaklara diyor, ağzından zorla laf alıyorum konuşmak istemiyor hani git başımdan tarzı bir hali vardı. Aracı tam gösteremediğim için pazarlıkta yapmadım tabi.

    Aslında amcanın oğlu Kayseri'de, o dönse onunla gideceğim sanayiye ama o da ne zaman gelir bir fikrim yok.

    Ancak çevremdeki hemen hemen herkesin söylediği "sakın ola 150k üstü dizeli göstermeden gözü kapalı alayım deme". Ya bizim kuzen geçenlerde sahibinin sözüne güvenerek göstermeden mitsubishi colt aldı. Aracın motorun sağ tarafında kaynak yapılmış serviste çıktı. Klima da çalışmıyormuş o da serviste çıktı. Sahibini aradı adam klimayı ödedi en azından ama yinede can sıkıcı bir durum.

    Yardımcı olan mesaj atan herkesten Allah razı olsun arkadaşlar.

    Saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Legolas246 -- 4 Kasım 2015; 9:45:14 >




  • Legolas246 kullanıcısına yanıt
    Ayni araci uzun zamandır takip ediyorum. Mtv disinda sigorta ve kasko ucretleri ne kadar olur fikriniz var mi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Legolas246 kullanıcısına yanıt
    1.5 sene kullandım sıcakken bile atan motordur dizel
    soğukken normal gaza sert basıp devir yükseltirsen normaldir
    sıcakken bakacaksın 2500 devir 3000 arası ne yapıyor
  • Nascimento kullanıcısına yanıt
    Hocam motorun ısınmasını beklemediğim için cevap veremeyeceğim.

    Saygılar
  • Hocam sadece bilidiğim kadarıyla mtv'si bir alt dilimden yatırılabiliyor, onunla alakalı detaylı bilgiyi internetten araştırabilirsiniz.

    Kasko vs. ilgilenmediğim için yorum yapamıyorum.

    Saygılar.
  • Araci alirsaniz detayli bir inceleme yapiniz lütfen. Gercekten ikinci el olarak alinabilcek fiyat performans modellerinden birisi olduğunu düşünüyorum. Yakıt tüketimi ve işletme masrafları içinde en kısa surede detaylı bilgi veren olursa araci düşünen herkese faydası olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: maverick8141

    quote:

    Orijinalden alıntı: Legolas246

    Abiler az önce ustamı aradım (Ford Zenit Veyse Usta) .

    "Abi o araçlarda aynı dönemin transit lerindeki motor var. Gidişinde hiç sorun yok ama biraz kırılgan bir motor işin açıkçası. Normalde hiç tavsiye etmem focus 2 al derim . Ama illa istiyorsan bana ya da başka bir ustaya göstermeden almanı hiç ama hiç tavsiye etmem o dizelde. " dedi. Şimdi usta bile böyle diyince, gözü kapalı almak da biraz ahmaklık olur sanki.

    Az önce başka biriye konuştum fiyatı biraz daha yüksek, telefondaki adam dediki " abi göstermeden almana ben müsade etmem kapalı kutu araba vebal altına girmem ben, zaten benim araçta sorun çıksın ben yardımcı olurum sana" dedi. Araç Ankara plakalı değil, bende Ankara plakalı olmayıp bi de fiyat yüksek olunca aklıma hemen al satcılar geliyor. Ama adamın tavırı hoşuma gitti ondan yazdım.

    Ya bu ikinci el almak gerçekten çok zor. Bıkma geldi her an vazgeçebilirim araç almaktan.

    değerli arkadaşım;
    2.0TDCİ motora kırılgan diyen veya diyebilen bir ustaya zaten gitme. Bu motorun hangi araçlarda o dönem kullanıldığını dahi bilmez.Ama ben sana bir örnek vereyim Jaguar X Type birebir bu motoru kullanmıştır.
    Araba alınırken ustaya baktırmadan almak olmaz. Ancak motor konusunda sana şöyle bir öneri getireyim. Aracı çalıştır ve Yağ çubuğunu çek. Yağ kapağını aç demiyorum dikkat et lütfen. Sadece yağ çubuğunu çek ve duman olup olmadığına bak.Baca gibi tütüyorsa kaç
    Focus 2 de kullanılan dizeli öven ustadan da bir şey bekleme :)
    Ayrıca motorda kronik sorunları sana daha önce yazmıştım, tekrar edeyim;
    *Krank Kasnağı (400-800TL arası) (ustan iyi ve samimiysen hem kasnağı üstüne de 2 rulmanı işçilik dahil 500'e halledersin)
    *Turbo Sarj Destek Sensörü (A-B)
    *Arıza Lambasına da dikkat et.Aracın kontağını 3 kez üst üste aç kapa.Araç kendini resetlesin arıza varsa ortaya çıkar.

    Dost Tavsiyesi

    Bende kırılgan diye duydum bu motor ile ilgili sanırım kullanım ile alakalı o zaman ..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 07' Mondeo Titanium MK3 2.0 Tdci kullanıyorum.

    1- Bir kaç gün yattığı zaman ilk çalışmada 10-15 saniye benim aracımda duman atıyor dikkatli bakıldığında aynadan dahi görünür şekilde ama turbo yağlanıp kendine geldiğinde sorun kalmıyor.
    2- Ani yüklenmelerde arkada kara duman bulutu bırakabiliyor ama sabit devirde hiç duman atmaması lazım.
    3- Aracımı 190k da aldım şuan 210k da uzun araştırma sonucu aldığım bir araç açıkcası şunu söyleyeyim bence kilometresi orjinal olup 200k altı bulmak çok ama çok zor belirtmek isterim.
    4- 210k daki aracım yağ yakma falan yok diyebilirim enazından yağ çubuğundan farkedilmeyecek kadar azdır. Yani 10 bin kilometre sonra yaklaşık aynı yağı alıyorum. 1.3 Multijetlerin rahatlıkla 500 bini geçtiği bir dönemde kilometre için söylenenleri ne kadar ciddiye almanız gerektiğini tekrar düşünün derim.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.