Şimdi Ara

>06 Honda Civic alt devir problemi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
2.587
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar;
    2008 model 1.6 Honda civic sedan kullanıyorum. Aracımda AEM Cold Air intake kit, Skunk2 Headers, ve komple egsoz seti var. Aracım bunlar yapılmadan önce de yapıldıktan sonra da alt devirlerde beklediğim artış olmadı. Üst devirlerim farkedilir derecede kuvvetlendi ancak alt devir sıkıntısı devam etti. Benim düşüncem VTEC devreye geç girdiği için alt devirler güçsüz. Ben arabama AEM Piggy Back ya da HKS Stand Alone beyin ile program yapmayı düşünüyorum. Bu şekilde bi beyni programlamak isteme sebebim ise yaptıracağım hiçbir chip tuning in arabama yaptığım hiçbir modifiyenin göz önüne alınarak yazılmadığı düşünülürse, devir devir tek tek detaylı bir şekilde programlayabileceğim piggy back veya stand alone beyin türü daha cazip geldi. Fiyatının da daha cazip olması da cabası. Bunun dışında iridium buji ve ateşleme ünitesi ayrıca condencer ve fuel rail almayı düşündüğüm diğer parçalar arasında. Yaza arabama komple BOLT on turbo kit i taktırmayı da düşünüyorum. Sizce yukarıda yazdığım modifiyeler ve diğer parçalar arasında hangilerini kullanarak veya daha neler ekleyerek alt devirlerimi güçlendirebilirim. Şimdiden teşekkürler.







  • dostum i-vtec in çalışma prensibinden dolayı alçak devirler senin istediğin performansı karşılıyamıyor. (12-16 subap olayı)

    bi dyno ya çıkmanı öneririm bi bak bakalım farka.
  • vtecin geç girmeesi ne demek oluyoki ben anlayamadım zaten araban alt devirlerin güçlü olsun diye 12V çalışıyo belli devirden sora da 16V ye geçiyo alt devirlerinin güçsüz olması vtec'in girmesiyle alakası yok...
    Yaptırdığın komple egsoz seti ile birlikte zaten (düz boru ve performans son susturucu vardır) alt devirlerine güle güle diyosun doğal olarak bu sana üst devirlerde yol su elektrik olarak yansıyor.. alt devirlerin en iyi araban stockken verimlidir ondanda memnun değilsen yapacak bişey yok, vtec alt devirler ölü olmasın diye motorda var zaten :) turbo tak sen kısa yoldan olsun bitsin:)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: emrekuntku

    komple egsoz seti var.



    düşük devirde motorun neden bayık kaldığının en çarpıcı açıklaması...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: daturkishulan


    quote:

    Orjinalden alıntı: emrekuntku

    komple egsoz seti var.



    düşük devirde motorun neden bayık kaldığının en çarpıcı açıklaması...


    sahiden yahu bende kat iptali yaptırdım kendi aracıma şehir içinde eziyet etmeye başladı bana.
    neden böyleki?
  • benim escortunda katalizör gitti yenisinin fiyatını duyunca yerine susturucu taktırdım ve alt devirlerde performans düştü
  • quote:

    Orjinalden alıntı: atartutar

    benim escortunda katalizör gitti yenisinin fiyatını duyunca yerine susturucu taktırdım ve alt devirlerde performans düştü

    siz gene susturucu taktırmışsınız benim orda düz boru kaynaklı
    komple eksozum düz boru ve son susturucudan ibaret
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Megane 4 vites sorunu
    5 yıl önce açıldı
    2007 GOLF V SİLKELEME SORUNU
    12 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • komple egzos sisteminiz skunk2 60mm ise alt devirlerinizdeki kayıp normaldir fakat 3500 deviri aştıktan sonra standartla olan farkı anlıyorsunuz
  • supercharger Alt deviri güçlendiren başka zıkkım tanımıyorum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Tacarsoy

    vtecin geç girmeesi ne demek oluyoki ben anlayamadım zaten araban alt devirlerin güçlü olsun diye 12V çalışıyo belli devirden sora da 16V ye geçiyo alt devirlerinin güçsüz olması vtec'in girmesiyle alakası yok...
    Yaptırdığın komple egsoz seti ile birlikte zaten (düz boru ve performans son susturucu vardır) alt devirlerine güle güle diyosun doğal olarak bu sana üst devirlerde yol su elektrik olarak yansıyor.. alt devirlerin en iyi araban stockken verimlidir ondanda memnun değilsen yapacak bişey yok, vtec alt devirler ölü olmasın diye motorda var zaten :) turbo tak sen kısa yoldan olsun bitsin:)


    kardeş egsoz düz boru yapalım dedik zaten başta ama alt devir ölür ve sesi kısılsın diye(10 dakikadan sonra ölüyosun sesten) çift orta susturucu koyduk zaten. ancak sıkıntı şu ki araç zaten stok halinde de çok kötüydü. turbo konusuna gelince de zaten yazın turbo takılacak araca ancak sonuçta turbo da 3000-3500 devirden sonra devreye girdiği için yine 1000-3000 arası gitmicek araç. Belki piggy back takılınca turboyla beyin ayarıyla biraz devir geri çekilip yapılabilir ama benim merak ettiğim turboyu takmadan olabilir mi acaba diyeydi. ama senin yorumu okuyunca arkadaşla koptuk turbo tak kısa yoldan olsun bitsin diyince. en neti o zaten.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: emrekuntku


    quote:

    Orjinalden alıntı: Tacarsoy

    vtecin geç girmeesi ne demek oluyoki ben anlayamadım zaten araban alt devirlerin güçlü olsun diye 12V çalışıyo belli devirden sora da 16V ye geçiyo alt devirlerinin güçsüz olması vtec'in girmesiyle alakası yok...
    Yaptırdığın komple egsoz seti ile birlikte zaten (düz boru ve performans son susturucu vardır) alt devirlerine güle güle diyosun doğal olarak bu sana üst devirlerde yol su elektrik olarak yansıyor.. alt devirlerin en iyi araban stockken verimlidir ondanda memnun değilsen yapacak bişey yok, vtec alt devirler ölü olmasın diye motorda var zaten :) turbo tak sen kısa yoldan olsun bitsin:)


    kardeş egsoz düz boru yapalım dedik zaten başta ama alt devir ölür ve sesi kısılsın diye(10 dakikadan sonra ölüyosun sesten) çift orta susturucu koyduk zaten. ancak sıkıntı şu ki araç zaten stok halinde de çok kötüydü. turbo konusuna gelince de zaten yazın turbo takılacak araca ancak sonuçta turbo da 3000-3500 devirden sonra devreye girdiği için yine 1000-3000 arası gitmicek araç. Belki piggy back takılınca turboyla beyin ayarıyla biraz devir geri çekilip yapılabilir ama benim merak ettiğim turboyu takmadan olabilir mi acaba diyeydi. ama senin yorumu okuyunca arkadaşla koptuk turbo tak kısa yoldan olsun bitsin diyince. en neti o zaten.


    superchargerda bi turbodur onu takcaksınız zaten demek istediğim oydu..




  • aracınızın konvertörünü iptal ettirdiğinizde eğer chip tuning ile gereken düzenlemeyi yapmazsanız alt devirler ölü olur.konvertör geri basınç yaparak aynı anda da düşük devirde torkun daha etkili dağıtılmasında yardımcı olan parçadır.bu parça olmadığında alt devirler tamamen ölür.. bunu önlemenin yolu chip tuningdir..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Tacarsoy


    quote:

    Orjinalden alıntı: emrekuntku


    quote:

    Orjinalden alıntı: Tacarsoy

    vtecin geç girmeesi ne demek oluyoki ben anlayamadım zaten araban alt devirlerin güçlü olsun diye 12V çalışıyo belli devirden sora da 16V ye geçiyo alt devirlerinin güçsüz olması vtec'in girmesiyle alakası yok...
    Yaptırdığın komple egsoz seti ile birlikte zaten (düz boru ve performans son susturucu vardır) alt devirlerine güle güle diyosun doğal olarak bu sana üst devirlerde yol su elektrik olarak yansıyor.. alt devirlerin en iyi araban stockken verimlidir ondanda memnun değilsen yapacak bişey yok, vtec alt devirler ölü olmasın diye motorda var zaten :) turbo tak sen kısa yoldan olsun bitsin:)


    kardeş egsoz düz boru yapalım dedik zaten başta ama alt devir ölür ve sesi kısılsın diye(10 dakikadan sonra ölüyosun sesten) çift orta susturucu koyduk zaten. ancak sıkıntı şu ki araç zaten stok halinde de çok kötüydü. turbo konusuna gelince de zaten yazın turbo takılacak araca ancak sonuçta turbo da 3000-3500 devirden sonra devreye girdiği için yine 1000-3000 arası gitmicek araç. Belki piggy back takılınca turboyla beyin ayarıyla biraz devir geri çekilip yapılabilir ama benim merak ettiğim turboyu takmadan olabilir mi acaba diyeydi. ama senin yorumu okuyunca arkadaşla koptuk turbo tak kısa yoldan olsun bitsin diyince. en neti o zaten.


    superchargerda bi turbodur onu takcaksınız zaten demek istediğim oydu..

    ah bi supercharger bulabilsem bu araç için. hazır turbo kiti var da supercharger bulamadım. yoksa alt devir için en temizi supercharger.



    quote:

    Orjinalinden alıntı: meteg

    aracınızın konvertörünü iptal ettirdiğinizde eğer chip tuning ile gereken düzenlemeyi yapmazsanız alt devirler ölü olur.konvertör geri basınç yaparak aynı anda da düşük devirde torkun daha etkili dağıtılmasında yardımcı olan parçadır.bu parça olmadığında alt devirler tamamen ölür.. bunu önlemenin yolu chip tuningdir..



    ben de öyle düşündüm ilk başta ancak turbo takılınca piggy back beyin ile beyin programlamasına girelim dedim. boşa masraf olmasın 10 kere dedim.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: meteg



    aracınızın konvertörünü iptal ettirdiğinizde eğer chip tuning ile gereken düzenlemeyi yapmazsanız alt devirler ölü olur.konvertör geri basınç yaparak aynı anda da düşük devirde torkun daha etkili dağıtılmasında yardımcı olan parçadır.bu parça olmadığında alt devirler tamamen ölür.. bunu önlemenin yolu chip tuningdir..

    kat iptalinde alt devirlerimiz ölü durumda iken üst devirlerimiz ne durumda oluyor sanki ben üst devirlerde iyileşme hissettim.
    3500rpm'den sonra araç daha güzel hızlanmakta gibi.
    yoksa sadece histen mi ibaret
  • burada yanlış bir yorum yapılmış.

    "Alt devir için süper charger dan daha iyi bir seçenek tanımıyorum" gibisinden bir yorum.

    Sanırım VW Tsi motorunun yapısını mantığını okuyan arkadaşlar bu yanılgıya düşmüşler. VW Tsi yapısı gereği, turbonun devreye girmediği alt devirlerde supercharger ı "ihtiyaç anında" kullanarak alt devirlerinde canlı olmasını sağlar.

    Ama supercharger ın yaptığı iş alt devirleri güçlendirmek değildir, supercharger ve turbocharger aynı şeylerdir, ikisinde de amaç motora daha fazla oksijen sağlamaktır, yanmayı artırırp , daha verimli hale getirip daha yüksek güç elde etmektir.

    Tek fark biri gücünü ekzos gazının geçtiği türbinden , diğeri ise krank milinden alır.

    Kompresör, her devirde güç artışı sağlar, ama kullanılan kompresöre göre, motorda güçlendirme isteyebilir.

    Bu Civic i modifiye ederken dikkatli olmak gerekir, zaten 1.6 125 bg, daha yüksek güçler üretmek motor için iyi olmayabilir... Motora zarar verebilirsiniz, bir uzmanla yapmanız doğru olacaktır...




  • Yapılan yorumların geneline katılıyorum
    Düşük motor diliminde kat iptali ve eksoz sistemi alt devirlere farkedilecek etkiler yaratıyor
    Zayıf bir ihtimal olsada ateşleme sistemini gözden geçirmeni tavsiye ederim
  • Kompresör besleme sıkınıtını giderek ciddi bir tork ve beygir artışı elde edersin tabi tatmin olursun...

    ve exhaust sisteminde direk uygulamalarda düz boru sistemi ciddi şekilde alt devirleri öldürmekte...!!!!


    Tavsiyem komple sistemin alt devir torkunu öldürmeden ve üst devirden biraz feragat ederek optimumu yakalaması sonuçta rally parkurunda sürekli üst devirde yaşamıyoruz

     >06 Honda Civic alt devir problemi


     >06 Honda Civic alt devir problemi




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.