Şimdi Ara

0-100 hızlanma neden bu kadar önemli görülüyor?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
64
Cevap
2
Favori
5.271
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Araç kıyaslama ile ilgili konularda sıklıkla 1-100 hızlanmasından bahsediliyor, araç bilgi sitelerinde de bu kriter üst sıralarda. Bir aracın 9 saniyede hızlanmasıyla 11 saniyede hızlanması arasında ne kadar büyük bir zaman kazanımı olabilir ki birine jet birine kağnı muamelesi yapılıyor? Aracı zaten şehir içinde kullanırken 70'i bile görmüyoruz, şehir dışında da 2 saniye geç hızlanmanın yüzlerce km'lik yola etkisi yok sayılır.




  • 0-100 u iyi olan bir aracin geri kalani da fena olmuyor. Zaten cogu guzergah otoban artik ama tut ki sollama lazim o zaman da vites dusurup rahat hizlaniyor. Mesela 0-100 u 12 saniye olan aracin ara hizlanmalari da iyi degildir. Kendini teselli eden varsa bilemem ben daha hic aksi bir ornek gormedim. Onceki aracinin 0-100 u 14 saniye ise tabii ki performansli gelebilir.

    Benim icin onemli kriter 80-140. Bu hiz bandinda arac karsilik veriyorsa tamamdir benim icin. Yuksek hizi sevmiyorum.

    Ara hızlanmalar önemliyse kimsenin 300-400 hp arabadan aşağısına binmemesi lazım.

    İşin komik tarafı 150-200 hp arabalar ooo iyi gidiyor sanan bir kitle var. Gitmiyor. benim yazılımlı Insignia 220 HP gitmiyor.


    Arkadaşımın 240 HP bluemotion Passatına bindim. Hala o istediğim hızlanma hissini alamadım. Yok gitmiyor araba.

    Dip gaz da bassa bağırıp çağırsada gitmiyor.

    "Gidiyor ya bu araba hissini " sadece yazılımlı Golf R da hissettim. 480 HP idi. Onun dışında hiçbir araba beni tatmin etmedi. Açık ve net.


    1.0 Turbocular 1.4 TSI cılar 1.6 TDI cılar hayatlarında arabaya binmemişler. Gidiyor sanıyorlar arabalarını.

    Sizinkisi tamamen arabaya alışmaktan kaynaklı. Arabanız gitmiyor değil siz alışmışsınız. 300-400 beygir demenize gerek yok veya ara hızlanma için 300-400 beygir lazım diye bişeyde yok.

    Siz şimdi 1.4 clio 75 beygirlik bir araç sahibine o insigniayı verin uçak mı bu diyecektir. Yalan mı ?

    7 sene boyunca atmosferik 1.6 arabaya bindim 0-100 ü 14 saniyelerdemi ney. 110 beygirlik 1.6 dizel octaviayı bana ilk verdiklerinde gazı köklediğim anda lan noluyor araba kalkışa geçti dedim. Yanımdan hatta çakal 320 geçiyordu arabası bas bas bağırdığı halde yanından uzadım az kala önümdekine vuruyodum fren yaptım. O derece gitti. Sonra ne mi oldu ? Kullana kullana baktım hee normal gidiyo işte dedim. Tamamen alışkanlık

    Şuan 190 beygirlik arabaya biniyorum aldığımızda ilk 2 ay şöyle gaza hafif basınca resmen arabayı arkadan biri itiyor diyodum şimdi bastığımda ise tatlı tatlı gittiğini hissediyorum. İlk kez binenlere göre araba uçuyor. Bende alıştım gitti işte

    500 beygirliğe binen adamda benim araba 1.6 gibi gelir oda var. Ama hayatında turbolu ve 2.0 arabaya binmemiş birisini oturttuğumda yer uçağı muamelesi yapıyor. Yani tamamen alışkanlık sizinkisi. 220 beygirlik insignianın yanından 270 beygirlik bi 530d geçse arabam gitmiyor dersiniz tabi. Arabanız güçlü yani
  • zengin olsaydın bunun önemini anlardın

  • ben aracın 0-100 den ziyade 80-120 esnekliğine dikkat ederim.

    ışıkta kalkışta kimse seni alkışlamaz ama yolda sollama yaparken sollamayı çabuk bitirmezsen sıkıntı yaşayabilirsin.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erka1907 -- 6 Ocak 2021; 10:6:16 >
  • 0-100 u iyi olan bir aracin geri kalani da fena olmuyor. Zaten cogu guzergah otoban artik ama tut ki sollama lazim o zaman da vites dusurup rahat hizlaniyor. Mesela 0-100 u 12 saniye olan aracin ara hizlanmalari da iyi degildir. Kendini teselli eden varsa bilemem ben daha hic aksi bir ornek gormedim. Onceki aracinin 0-100 u 14 saniye ise tabii ki performansli gelebilir.

    Benim icin onemli kriter 80-140. Bu hiz bandinda arac karsilik veriyorsa tamamdir benim icin. Yuksek hizi sevmiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sarı lambada küfür yememek için.

  • Söyledikleriniz çok doğru, mantıklı bakıldığında hiç önemi yok ama hissiyat olarak çok güzel bir duygu oluşturuyor. Mantıklı olmasa bu durum ufaktan da olsa keyif veriyor mutlu ediyor.

    Ailemde 105hp jetta vardı, 10,9 saniye uzun dönem kullandım.
    Evlenince kendime yine jetta aldım ama artık 150hp olan seçeneği vardı ben de onu seçtim 8,6 saniye ve sırf bu yüzden seçtim, muadili olan c sınıfı sedanlar genelde 11 ve üstüydü.

    Evet doğru şehiriçinde zaten 80km'yi geçmiyoruz, hatta ben otoyolda da 130km'yi asla geçmem. Hız kurallarına aşırı uyarım.

    2,5 yıldır kullandığım ve 130km hızı hiç geçmediğim aracımla ilk defa geçen ay kuzey marmara otoyolunu kullanırken tahrik olup sürat yaptım, araç hiç zorlanmadan kolayca 220km sürate ulaştı, sanki 80 ile gidiyormuş gibiydim.

    Aracın ivmelenmesi dsg ile birlikte çok keyif veriyor. Araç tek vitesli gibi gidiyor gaz pedalı hep dolu hissettiriyor. Tabi bu sefer insan haliyle insan ister istemez 7 saniye, 6 saniye olan araçları merak ediyor.

    Tabi sonu yok ama benim gibi sakin kullanan adamı bile çeken bir yanı var bu durumun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erka1907

    ben aracın 0-100 den ziyade 80-120 esnekliğine dikkat ederim.

    ışıkta kalkışta kimse seni alkışlamaz ama yolda sollama yaparken sollamayı çabuk bitirmezsen sıkıntı yaşayabilirsin.

    Ara hızlanmalar önemliyse kimsenin 300-400 hp arabadan aşağısına binmemesi lazım.

    İşin komik tarafı 150-200 hp arabalar ooo iyi gidiyor sanan bir kitle var. Gitmiyor. benim yazılımlı Insignia 220 HP gitmiyor.


    Arkadaşımın 240 HP bluemotion Passatına bindim. Hala o istediğim hızlanma hissini alamadım. Yok gitmiyor araba.

    Dip gaz da bassa bağırıp çağırsada gitmiyor.

    "Gidiyor ya bu araba hissini " sadece yazılımlı Golf R da hissettim. 480 HP idi. Onun dışında hiçbir araba beni tatmin etmedi. Açık ve net.


    1.0 Turbocular 1.4 TSI cılar 1.6 TDI cılar hayatlarında arabaya binmemişler. Gidiyor sanıyorlar arabalarını.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Olur Öyle Şeyler

    Ara hızlanmalar önemliyse kimsenin 300-400 hp arabadan aşağısına binmemesi lazım.

    İşin komik tarafı 150-200 hp arabalar ooo iyi gidiyor sanan bir kitle var. Gitmiyor. benim yazılımlı Insignia 220 HP gitmiyor.


    Arkadaşımın 240 HP bluemotion Passatına bindim. Hala o istediğim hızlanma hissini alamadım. Yok gitmiyor araba.

    Dip gaz da bassa bağırıp çağırsada gitmiyor.

    "Gidiyor ya bu araba hissini " sadece yazılımlı Golf R da hissettim. 480 HP idi. Onun dışında hiçbir araba beni tatmin etmedi. Açık ve net.


    1.0 Turbocular 1.4 TSI cılar 1.6 TDI cılar hayatlarında arabaya binmemişler. Gidiyor sanıyorlar arabalarını.



    Alıntıları Göster

    ben ne diyom sen ne diyon dayı. 0-100 süresiyle mi solluyorsun aracı.

    yapacağın hız şehir içi ana yolda 70, şehirlerarası 120. üstüne zaten haraç istiyor devlet.

    240 hp aracı ne yapacaksın. öndekini solla yeter.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Senkei

    Sarı lambada küfür yememek için.

    Sanki herkeste 300-400 HP araba var drag yapıyoruz

    Hey Allahım

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yokuşta çekiş daha önemli bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erka1907

    ben ne diyom sen ne diyon dayı. 0-100 süresiyle mi solluyorsun aracı.

    yapacağın hız şehir içi ana yolda 70, şehirlerarası 120. üstüne zaten haraç istiyor devlet.

    240 hp aracı ne yapacaksın. öndekini solla yeter.



    Alıntıları Göster

    Amacınız oysa 1.6 atmosferikte yeter o zaman size. Neyin tantanası bu ? Anlamadım ki.

    ara hızlanmalar önemli diyorsunuz. Turbo 140 HP arabalara biniyorsunuz kendinizle çelişiyorsunuz.


    Ara hızlanmalar önemli diyen bir sürücünün minimum bineceği araba 300 HP dir.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Aslında konu şehir içi şehir dışı diye ayrılıyor.


    normal bi halk arabasının 0-100 ü kısa olması gerekiyor.



    b sınıfı tüm arabaların 0-100 leri c sınıfından daha kısa olmalı



    zaten b sınıfı bi araba ışıklardan kalksa max zaten yapabileceği 100



    yeni yeni b sınıfı arabalara güzel motorlar geldi ama fiyatları fahiş


    2.el passat fiyatına clio 208 satılıyor

  • Olur Öyle Şeyler kullanıcısına yanıt

    1.6 atmosferikle 1.0 turbo 140 hp yi nasıl solluyorsun merak ettim doğrusu.

    atmosferik motorun ve turbo motorun 80-120 esnekliği nedir yazar mısın, bilmeden kahvehane dayıları gibi konuşmayalım lütfen.

    bu ülkenin hak ettiği ancak egeadır o da en fazla 120 hp. hangi 300 den bahsediyorsun?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Olur Öyle Şeyler

    Ara hızlanmalar önemliyse kimsenin 300-400 hp arabadan aşağısına binmemesi lazım.

    İşin komik tarafı 150-200 hp arabalar ooo iyi gidiyor sanan bir kitle var. Gitmiyor. benim yazılımlı Insignia 220 HP gitmiyor.


    Arkadaşımın 240 HP bluemotion Passatına bindim. Hala o istediğim hızlanma hissini alamadım. Yok gitmiyor araba.

    Dip gaz da bassa bağırıp çağırsada gitmiyor.

    "Gidiyor ya bu araba hissini " sadece yazılımlı Golf R da hissettim. 480 HP idi. Onun dışında hiçbir araba beni tatmin etmedi. Açık ve net.


    1.0 Turbocular 1.4 TSI cılar 1.6 TDI cılar hayatlarında arabaya binmemişler. Gidiyor sanıyorlar arabalarını.



    Alıntıları Göster
    GOLF R ın 480 HP olması için yazılımdan çok daha şeye ihtiyacı var.

    Ayrıca İnsignia OPC bile gitmiyor opel hiçbir zaman gücü yere iyi aktaramıyor.

    Passat 240 lık fena degil çoğu arabayla dalga geçer.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Teslaa89 -- 5 Ocak 2021; 17:12:26 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Teslaa89

    GOLF R ın 480 HP olması için yazılımdan çok daha şeye ihtiyacı var.

    Ayrıca İnsignia OPC bile gitmiyor opel hiçbir zaman gücü yere iyi aktaramıyor.

    Passat 240 lık fena degil çoğu arabayla dalga geçer.

    Alıntıları Göster

    bencede Sadece yazılım değildir o. Ama 480 HP arabadan inip 177 hp lik 3.20 ye de binsen bu araba gitmiyor diye inersin arabadan 





  • quote:

    Orijinalden alıntı: MyWorldLife

    bencede Sadece yazılım değildir o. Ama 480 HP arabadan inip 177 hp lik 3.20 ye de binsen bu araba gitmiyor diye inersin arabadan 



    Alıntıları Göster
    Tabiki öyle insanoğlu bu hiçbir zaman doymaz 75 HP dizelden 90 HP geçince uçuyor falan derdim bir zamanlar neye alışırsan daha fazlasını merak ediyorsun o yüzden 480 HP alabilecek durumun yoksa hiç binme görme nasıl gittiğini :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • erka1907 kullanıcısına yanıt

    1.6 Atmosferikle sollama yapılamaz mı ? Yapılır. Kullanmayı bilmek gerek.

    Ayrıca konumuz bu değil. Ben diyorum ki forumun öve öve bitiremediği 1.0 turbolar 1.5 turbolar ve 1.6 dizeller aslında performans olarak vasat araçlar. Sizi tatmin edebilir. Beni etmez.


    140-150 HP arabaya performanslı diyen insan hayatında hiç performanslı arabaya binmemiştir. Bunu söylüyorum ben.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Olur Öyle Şeyler

    1.6 Atmosferikle sollama yapılamaz mı ? Yapılır. Kullanmayı bilmek gerek.

    Ayrıca konumuz bu değil. Ben diyorum ki forumun öve öve bitiremediği 1.0 turbolar 1.5 turbolar ve 1.6 dizeller aslında performans olarak vasat araçlar. Sizi tatmin edebilir. Beni etmez.


    140-150 HP arabaya performanslı diyen insan hayatında hiç performanslı arabaya binmemiştir. Bunu söylüyorum ben.

    Hocam merak ettim aracınız nedir ?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Olur Öyle Şeyler

    1.6 Atmosferikle sollama yapılamaz mı ? Yapılır. Kullanmayı bilmek gerek.

    Ayrıca konumuz bu değil. Ben diyorum ki forumun öve öve bitiremediği 1.0 turbolar 1.5 turbolar ve 1.6 dizeller aslında performans olarak vasat araçlar. Sizi tatmin edebilir. Beni etmez.


    140-150 HP arabaya performanslı diyen insan hayatında hiç performanslı arabaya binmemiştir. Bunu söylüyorum ben.

    yapılır elbet neden yapılmasın. 1.0 atmosferikle de yapılır.

    ben turboyu övmedim ki, beni neden alıntıladınız.

    sollama için 0-100 den ziyade 80-120 esnekliğe bakın dedim.

    hangi ülkede yaşadığımızı hatırlatırım size. 1.6 motora bir araçlık daha vergi veriyoruz. almanyayla karıştırmayın.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Teslaa89

    Hocam merak ettim aracınız nedir ?

    Alıntıları Göster

    Şahsi aracım 1.6 Turbo Insignia 180 HP. Ama Üzerinde motorda oynama var Dyno verisi 223 HP


    0-100 ü 6 saniye. Ama ben yine söylüyorum. Benim aracım bile performanslı bir araba değil. En azından bindiğim başka araçlardan sonra cidden vasat bir gitmeyen araç olduğunu anlıyorsunuz.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.