Bildirim
Bmw 2014 520i (1600cc) ile Racechip deneyimim (Diğer yazılımlar)
Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
Ayrıntılı bilgiler için teşekkürler bilhassa aynı araca sahip olmamdan ötürü benim açımdan fikirleriniz ve deneyimler önemli.
Bizim araçların alt yapısı 2.0lt ile aynı olsada; Krank, piston ve cooler farklı detaylı diğer parçaları incelemedim belki birkaç noktada parçalar fark edebilir. Uzun dönem kullanımda yüksek güçte yazılımların mekanik olarak sıkıntı açabileceği düşüncesindeyim.
Sizin değerler şuan için bu araçta gayet tatminkar. Arka lastiklerinizde ebadından dolayı olumsuz güç kaybı yaşatmasına rağmen.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
detaylı bilgilendirme için teşekkürler
1.6 motordan 250+ hp alabilmek ve o kasayla 5,7 saniye gibi sürede 100km'ye çıkabilmek çok büyük sürpriz
uzun dönem kullanım deneyimlerinizi bildiriseniz sevinriiz ilerde -
N20B20 2000cc 3.20i sahibiyim.
bu değerleri hangi lastik jant kombinasyonu ile alıyorsunuz?
ben şu an bile aracı patinajsız kaldıramıyorum. chip atsam kim bilir nasıl olacak...
kafadan 215 bg dediler bana bi uygulama merkesiznde üstünü de deneyerek bakarız zamanla dediler.
tavsiye ediyorsanız tekrar düşüneyim...
bu arada tablet ve tork uygulaması güzel olmuş. wifi odb ile aynı değerleri görüp silebilir değil mi?
(bluetooth'u müzik için kullanmak istiyorum daha çok) -
Bu racechip teki kademe artışları tork u arttırmaya yönelik diye duydum ama bilemiyorum tabi. Bayisi ile görüşmemde ayarlar ile oynamaya gerek olmadığı ama kullanıcılar güce alıştıkca bir tık üstünü istediklerini belirtti ancak her araçta bu kademeler farklı cvp verebiliyormuş. Genel olarak 4. Kademeye kadar pek sorun görünmüyor sonrası ise şans
Örnek olarak; Ürünü sattıkları bir Mercedes c serisi araç sahibi 6. Kademeye kadar almış sorun yaşamamış ancak başka araç sahiplerinde motor arıza ışığı yakmış.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
@ryangt
Km yükseldikçe araçta herhangi bir değişiklik oldukça olumlu olumsuz konuyu güncellemeyi düşünüyorum.
@designo
Benim Racechip Ultimate kutudan çıktığında 1. kademedeydi. Ben bunu bir süre kullanıp 2. kademeye almıştım. Diğer konuda da yazmıştım sonra dayanamayıp bir anda 4. kademeye alınca arıza lambası yaktı araç.
Ama dediğim gibi arıza lambası sonucu motorda en ufak bir ses değişikliği titreşim hırıltı ya da güçten düşme yaşanmıyor aracımda. Koda baktığımda zengin karışım görüyorum sensörler bunu hata olarak algılıyor büyük ihtimalle. Obdden siliyorum ya da öylece kullanmaya devam ediyorum bazen. Forumda 520i si olup da kademe kademe arttırıp 4.kademede sorunsuz kullanan arkadaşlar mevcut.
Arada bir dayanamayıp 6.kademeye alıyorum direk tabi arıza lambası yanıyor hemen. Ama dediğim gibi yine görünen duyulan bir sorun yok araçta. Hızlanma hemen bariz birşekilde değişiyor. 6.kademedeki hızlanma hiçbir kademeye benzemiyor açıkçası. Araç yırtınarak gidiyor. Kuru asfaltta bile bu lastiklere rağmen arkasını bırakıyor en çok hoşuma giden bu.
Eco modda gaza abanınca eco mod gereği hani biraz gitmeye çalışıp düşük devirde araç gidemeyince bir anda iki vites birden küçültüp devir arttırıp hızlanıyor ya orada gerçekten roketlemeyi hissediyorsunuz araç resmen koltuğa yapıştırıyor. 6.kademeye alıştınız mı birdaha düşürmeyi istemiyorsunuz.
215beygir kağıt üstünde verdiğini söyleyen Racechip Ultimate böylesine bir performans etkisi yaratırken 220beygir ve üzeri emin ellerde sağlıklı birşekilde aracın modlarına uygun birşekilde yapılmış bir yazılım gerçekten süper olur bizim araçlarda. Yazılıma şuan için soğuk olsam da Obdden yazılım yapılmasını bekliyoruz belki ileride deneyebilirim. Şuan için racechip fazlasıyla yetmekte.
@dr.trust
Aracınız 2012 modellerden sanırım. Benim lastikler standart runflat lastikli (continental).. Önler 245-45-18, arkalar 275-40-18. 520ilerin M paketlerinde arka lastikler ciddi anlamda büyük. Yol tutuş olarak çok faydasını gördüm şuana kadar. Kalkışlarda da öyle ekstra çaba sarfetmezseniz araç ok gibi hızlanıyor neredeyse hiç patinaja kalmadan. Bizim motorlar (1600cc n20b16) sizin motorun (2000cc n20b20) direk hacim küçültülmüş hali. Motorda belli yerlerde farklılıklar mevcut. Yazılımla bizimkileri şuanda 220beygir ile 250beygir arasında bırakıyorlar.
Yurtdışı kaynaklarda da 2000cc n20b20leri 240 beygir civarında modluyorlar. n20b28leri ise 280-300 beygir civarında modluyorlar. Sizdeki motor 220beygirde sağlıklı birşekilde çalışacaktır bence hiçbir sorun olmadan. Bu motorların en nazik tarafı aşırı yüksek torkları kaldıramamaları. Mesela 2000cc olanların 450nmde piston üzerindeki aşırı sıcaklık nedeniyle motor kırdıkları yüksek tork altında ezildikleri görülüyor yurtdışı kaynaklarda. Hatta makaleler var bu konuda.
Buyüzden torku mümkün mertebe 400nm altında bırakmakta fayda var 2000cc için. Teorik olarak 1600ccnin de 350nm altında bırakılmasında fayda var diyebiliriz.
Ben bluetooth obdyi aliexpressten alıyorum. 3-4 dolar arasına. Wifilı olan da silecektir büyük ihtimal.
-
Baya zaman geçti ve obd den hala bu işi çözemediler pekte çözebilecekleri görünmüyor. Beyni öyle bir yapmışlarki ancak fiziki müdahele ile içine girilebiliyor.
Beynin parametrelerinin değişerek sağlanan güç box a göre çok farklı olur sonuçta box ların çalışma prensini bi bakıma yanıltma.
Racechipten aldığım bilgide ; Box motora sensörlerde kısık güç olduğunu gönderiyor bu seferde motor bunu kapatmak için extra verileri devreye sokuyor ve güç artıyor şeklinde bilgi verdi.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Sonunda OBD den yapılıyor. Ben yaptırdım biraz kullanayım paylaşacağım. Fiziki müdahalesiz remap yapılıyor. 240hp yaptırdım. Şanzıman alışana kadar bekliyorum ( adaptif olduğundan ) boost 17 psi oldu bu da üzerindeki mitsubishi turbonun safe maksimum değeri. 240 hp 350nm oldu deniliyor ama dynoya çıkmadım. Çok test edemedim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Merakla bekliyoruz.. sonucta bu sanziman yuksek beygir torka alisik.. peki ornegin 190 yada 200 beygir yapabilirmiyiz?
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > -
Tabi boost değerini daha düşük tutarak o seviyede ayarlanabilir diye biliyorum. 240 beygir bu motor için korkulacak bir modifiye değil. Altyapısı çok musait. Yüksek boostlarda yazın intercooler yetmeyebilir. Ama hazır bolt on yani orjinal intercooler ın yerine daha büyükleri var 900$ civarı fiyata. Diverter valve diyaframlı tipse boost kaçağı yapabilir ama sanmam. Bu masrafla 528i sahibi olup 1.6 mtv si ödeyerek biniyorsun daha ne olsun.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Sayin hocam nerde yaptirdiniz acaba? Bir de f30 320 d ye obd den yazilim yapilabiliyormu? Cevaplarsaniz sevinirim
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
Ne kadara yaptırdınız acaba? Herhangi bir sorun oldu mu şu zamana kadar? -
Şimdiye kadar bir sorun yok, tek sorun gaza gelince çok basmak herhalde fiyat konusunu firma ile görüşün. N20 motorlarda diverter valve piston tipi ve diyafram yarma problemi yok . 20 psi boost da sıkıntı olmuyor ama N13 motorlarda diyafram yırtabilir. Yırtarsa yeni tip pistonlu pierburg marka diverter takın sorun yaşamazsınız.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bende 520i aracım icin yazılım düşünüyorum ustad, bu boost değeri nedir? Nasıl artar? Bizdeki değer nedir ve maksimum nedir?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
520i remaps de yazılım yaptırmıştım araba çok değişiyor, güç artışıyla turbo boşluğu daha hissedilir oluyor, turbo devrede değilken araba gitmiyor sonra biranda çoşuyor.. alt devirlerde ki bu tepkisizlik zamanla sürüşü keyifsizleştiriyor. Yakıt ankara içi 13-14 lt rahat buluyor. Uzun süre chipli kullanımımda 1 kere yakıt basınç sensörü bozuldu onun dışında sorun yaşamadım. Çok merak ediyorsanız denenebilir, ama garantideyken servis bakımları sorun oluyor servisde teste çıkan hemen anlıyor,serviste tanıdık yoksa arabanızı garanti dışına çıkartabilirler.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
NE kadar oldu üstad yazılım yaptıralı, bende yaptırmayı düşünüyorum deneyimlerinizi paylaşabilir misiniz. Telefonda da konuşmak isterim
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Sayfa:
1
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X