Şimdi Ara

Bmw 2014 520i (1600cc) ile Racechip deneyimim (Diğer yazılımlar)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
3
Favori
4.684
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Racechip hakkında arkadaşlardan sürekli sorular geldiği için diğer forumlardaki yorumlarımı ve deneyimlerimi buraya ayrı bir başlık altına topluca yazmak istedim.


    Aracım 2014 520i Mpaket daha önce de yazdığım gibi. Uzun uzun yaptığım denemelerde sürekli kullandığım dümdüz yoldaki sonuçlar aşağıdadır. Tabiki her kalkış kusursuz olmuyor. Birisinde araç fazla patinaja düşüyor diğerinde boğularak kalkıyor. Ufacık yapılan hata bile 0.5 saniye civarı farka yol açabiliyor.

    Aracım M paket lastiklerin büyüklüğünden dolayı (245-45-18/275-40-18) 0-100 değerleri standart racechipsiz 9-9.5 saniye civarı idi. Bu fark da yakıt durumuna kalkışa göre değişmekte idi. Racechipten sonra ise standart gelen 1. kademede aracın hızlanmasını net olarak hissediyorsunuz. Daha alt kademeler işe yarıyor mu hiç bilmiyorum denemedim.

    Bu arada Mpaket olmayan 520ilerde 225-55-17 lastikler olduğu için onların standart hızlanması 8.7 saniye.


    Kalkışı; aracı sporta alıyorum, dscyi 5-10 saniye basılı tutarak tamamen kapatıyorum (dsc kesin kapatılmalı komple aracı çok frenliyor), aracı manuele ya da otomatik sporta alıyorum, frene ve gaza aynı anda basarak ve araç gerildiğinde 2000 devir civarında tam patinaja düşecekken yapıyorum bu şekilde yapılan kalkış en iyi kalkış oluyor.


    1. kademe >>>>>>>>>>>>>>>>>> 8 saniye civarı +0.2 -0.2 saniye fark ettirebilirim kalkışa ve yol durumuna göre.
     Bmw 2014 520i (1600cc) ile Racechip deneyimim (Diğer yazılımlar)

    4. kademe >>>>>>>>>>>>>>>>>> 7.5 saniye civarı +0.2 -0.2 saniye farkedebilir yine.
     Bmw 2014 520i (1600cc) ile Racechip deneyimim (Diğer yazılımlar) Bmw 2014 520i (1600cc) ile Racechip deneyimim (Diğer yazılımlar)

    6. kademe >>>>>>>>>>>>>>>>>> 7 saniye civarı (ekranda 7.2 görünüyor bu hızlanmayı iki kişi varken yaptım araçta)
     Bmw 2014 520i (1600cc) ile Racechip deneyimim (Diğer yazılımlar)

     Bmw 2014 520i (1600cc) ile Racechip deneyimim (Diğer yazılımlar) Bmw 2014 520i (1600cc) ile Racechip deneyimim (Diğer yazılımlar)



    Araçta bazen iki kişi varken yapılan tesler yukarıdadır. Yolda hafif eğim bile var desek hissettiğiniz hızlanma oldukça kayda değer. Özellikle 6. kademede araç çılgına dönüyor. 1. kademeden 4. kademeye direk aldığımı ve arıza ışığı yaktığını söylemiştim daha önce. Alıştıra alıştıra kullanan sorun yaşamayan arkadaşlar mevcut. Önerilen yöntem herkademe artışında en az 500km yapmak ve sonra birüst kademeye geçmek.

    Test etmek için 6. kademede 3-5 gün yaptığım kullanımda aracı sürerken değil ama sürüp gelip aracı kapatıp birdahaki çalıştırışımda arıza ışığı yaktığını gördüm aracın. Bende Bluetooth obd olduğu için lambayı söndürmek 1 dakikalık iş. Arıza ışığı yanarken bile aracın motorunda herhangi bir koruma moduna girme güç kısma gibi bir durum yok araç yine yırtınırcasına hızlanmakta. Arkadaşımın yazılımlı Leonunda arıza ışığı yandığında motor koruma moduna girmekte ve araç güçten düşmekte bu da leondaki yazılımın uçlarda bir yazılım olduğunu bizdeki racechipin ise sadece yakıt değerlerinden dolayı ışık yaktığını göstermekte.

    Kısacası ben racechipten şuan için memnunum. Eco proda bile araç dip gazda özellikle 4. kademeden sonra arkasını hemen bırakıyor. Bukadar ağır bir aracın bile 7 saniye civarı 0-100 hızlanması gerçekleştirmesi hissiyat olarak da gerçekten farketmesi çok iyi bana göre. Şuan 240 beygirlik yazılımların (6 saniye) nasıl bir hızlanma etkisi yaptığını merak ediyor ve hayalini kuruyorum açıkçası


    10.000KM RACECHİP ULTİMATE KULLANIMI SONUCU YORUMUM

    2. ve 3. kademede herhangi bir arıza lambası yanmamasına karşın yüksek kademelere bir anda alınca halen araçta arıza lambası yanıyor. Obdden baktığımda aracım zengin karışım yaptığı için lamba yaktığını görüyorum. Bunu Bluetooth obd ile siliyorum. Aracın gidişinde kullanımında sesinde herhangi bir sorun olmuyor. İki haftadır 6.kademede kullanıyorum.

    Son kalkışlarım gerçekten süper olmaya başladı havalar serinlediği için de olabilir belki tam olarak bilemiyorum veya racechip iyice uyum sağladı belki de. Yaptığım kalkışlarda depo full doluyken (70litre) 7 saniyede kalkış yakalıyorum sürekli. Depo azalsın yine denemeyi düşünüyorum büyük ihtimalle daha önce ayrıntılı incelemesini yaptığım zaman söylediğim gibi 6.5 6.7 saniyede falan kalkıcak gibi aracım.

    Yakıtı azaltıp azaltmadığını test etme şansına erişemedim. Depoyu herzaman tam doldurur ardından tam boşaltır tekrar doldururum. 9999 km ortalaması aracımın aldığımda da 11 litre idi halen 11 litre. Ağırlıklı Antalya şehiriçi trafiğinde kullanmaktayım. Az yaksın diye kasmıyorum. Şuana kadar racechipten çok memnunum.


    DIĞER YAZILIMLAR

    Piyasada 520i için yazılım yapanların ve bu yazılımları deneyenlerin sayısı hızla artıyor. Çoğu yazılımcı (custom) aracı çok fazla zorlamayıp standart diyebileceğimiz bir değer olan 220 beygir civarında bırakıyor. Bazı firmalar ise bizim 1600cc motor (n20b16) 2000cc motorun (n20b20) hacim olarak küçültülmüş versiyonu olduğu için limitlerinin çok yukarılarda olduğunu buyüzden daha yüksek güçleri sorunsuz kaldırdığını söyleyip araçları daha yüksek güçlere tune ediyorlar.

    Bu araçlar ise 240-250 beygir ve üzerlerinde güçleri üretiyor.

    520i yazılım + forge intercooler ile 258 hp
     Bmw 2014 520i (1600cc) ile Racechip deneyimim (Diğer yazılımlar)
    Tekerde 213 beygir vermiş araç. Tork da 352 nm görünüyor. Gerçekten güzel. İntercoolerın büyümesi ise belli bir güçten sonra zorunlu görünüyor.


    Başka bir forumda başka bir arkadaşın ise 240 beygir ve üzerinde elde ettiği hızlanma verileri aşağıda. 0-100 hızlanması 5.7 saniye gibi oldukça iyi bir değer.





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mutu07 -- 20 Ekim 2015; 0:51:52 >







  • Ayrıntılı bilgiler için teşekkürler bilhassa aynı araca sahip olmamdan ötürü benim açımdan fikirleriniz ve deneyimler önemli.

    Bizim araçların alt yapısı 2.0lt ile aynı olsada; Krank, piston ve cooler farklı detaylı diğer parçaları incelemedim belki birkaç noktada parçalar fark edebilir. Uzun dönem kullanımda yüksek güçte yazılımların mekanik olarak sıkıntı açabileceği düşüncesindeyim.

    Sizin değerler şuan için bu araçta gayet tatminkar. Arka lastiklerinizde ebadından dolayı olumsuz güç kaybı yaşatmasına rağmen.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • detaylı bilgilendirme için teşekkürler

    1.6 motordan 250+ hp alabilmek ve o kasayla 5,7 saniye gibi sürede 100km'ye çıkabilmek çok büyük sürpriz

    uzun dönem kullanım deneyimlerinizi bildiriseniz sevinriiz ilerde
  • N20B20 2000cc 3.20i sahibiyim.
    bu değerleri hangi lastik jant kombinasyonu ile alıyorsunuz?
    ben şu an bile aracı patinajsız kaldıramıyorum. chip atsam kim bilir nasıl olacak...

    kafadan 215 bg dediler bana bi uygulama merkesiznde üstünü de deneyerek bakarız zamanla dediler.
    tavsiye ediyorsanız tekrar düşüneyim...

    bu arada tablet ve tork uygulaması güzel olmuş. wifi odb ile aynı değerleri görüp silebilir değil mi?
    (bluetooth'u müzik için kullanmak istiyorum daha çok)
  • Bu racechip teki kademe artışları tork u arttırmaya yönelik diye duydum ama bilemiyorum tabi. Bayisi ile görüşmemde ayarlar ile oynamaya gerek olmadığı ama kullanıcılar güce alıştıkca bir tık üstünü istediklerini belirtti ancak her araçta bu kademeler farklı cvp verebiliyormuş. Genel olarak 4. Kademeye kadar pek sorun görünmüyor sonrası ise şans

    Örnek olarak; Ürünü sattıkları bir Mercedes c serisi araç sahibi 6. Kademeye kadar almış sorun yaşamamış ancak başka araç sahiplerinde motor arıza ışığı yakmış.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • @ryangt
    Km yükseldikçe araçta herhangi bir değişiklik oldukça olumlu olumsuz konuyu güncellemeyi düşünüyorum.


    @designo
    Benim Racechip Ultimate kutudan çıktığında 1. kademedeydi. Ben bunu bir süre kullanıp 2. kademeye almıştım. Diğer konuda da yazmıştım sonra dayanamayıp bir anda 4. kademeye alınca arıza lambası yaktı araç.

    Ama dediğim gibi arıza lambası sonucu motorda en ufak bir ses değişikliği titreşim hırıltı ya da güçten düşme yaşanmıyor aracımda. Koda baktığımda zengin karışım görüyorum sensörler bunu hata olarak algılıyor büyük ihtimalle. Obdden siliyorum ya da öylece kullanmaya devam ediyorum bazen. Forumda 520i si olup da kademe kademe arttırıp 4.kademede sorunsuz kullanan arkadaşlar mevcut.

    Arada bir dayanamayıp 6.kademeye alıyorum direk tabi arıza lambası yanıyor hemen. Ama dediğim gibi yine görünen duyulan bir sorun yok araçta. Hızlanma hemen bariz birşekilde değişiyor. 6.kademedeki hızlanma hiçbir kademeye benzemiyor açıkçası. Araç yırtınarak gidiyor. Kuru asfaltta bile bu lastiklere rağmen arkasını bırakıyor en çok hoşuma giden bu.

    Eco modda gaza abanınca eco mod gereği hani biraz gitmeye çalışıp düşük devirde araç gidemeyince bir anda iki vites birden küçültüp devir arttırıp hızlanıyor ya orada gerçekten roketlemeyi hissediyorsunuz araç resmen koltuğa yapıştırıyor. 6.kademeye alıştınız mı birdaha düşürmeyi istemiyorsunuz.

    215beygir kağıt üstünde verdiğini söyleyen Racechip Ultimate böylesine bir performans etkisi yaratırken 220beygir ve üzeri emin ellerde sağlıklı birşekilde aracın modlarına uygun birşekilde yapılmış bir yazılım gerçekten süper olur bizim araçlarda. Yazılıma şuan için soğuk olsam da Obdden yazılım yapılmasını bekliyoruz belki ileride deneyebilirim. Şuan için racechip fazlasıyla yetmekte.


    @dr.trust
    Aracınız 2012 modellerden sanırım. Benim lastikler standart runflat lastikli (continental).. Önler 245-45-18, arkalar 275-40-18. 520ilerin M paketlerinde arka lastikler ciddi anlamda büyük. Yol tutuş olarak çok faydasını gördüm şuana kadar. Kalkışlarda da öyle ekstra çaba sarfetmezseniz araç ok gibi hızlanıyor neredeyse hiç patinaja kalmadan. Bizim motorlar (1600cc n20b16) sizin motorun (2000cc n20b20) direk hacim küçültülmüş hali. Motorda belli yerlerde farklılıklar mevcut. Yazılımla bizimkileri şuanda 220beygir ile 250beygir arasında bırakıyorlar.

    Yurtdışı kaynaklarda da 2000cc n20b20leri 240 beygir civarında modluyorlar. n20b28leri ise 280-300 beygir civarında modluyorlar. Sizdeki motor 220beygirde sağlıklı birşekilde çalışacaktır bence hiçbir sorun olmadan. Bu motorların en nazik tarafı aşırı yüksek torkları kaldıramamaları. Mesela 2000cc olanların 450nmde piston üzerindeki aşırı sıcaklık nedeniyle motor kırdıkları yüksek tork altında ezildikleri görülüyor yurtdışı kaynaklarda. Hatta makaleler var bu konuda.

    Buyüzden torku mümkün mertebe 400nm altında bırakmakta fayda var 2000cc için. Teorik olarak 1600ccnin de 350nm altında bırakılmasında fayda var diyebiliriz.

    Ben bluetooth obdyi aliexpressten alıyorum. 3-4 dolar arasına. Wifilı olan da silecektir büyük ihtimal.




  • Baya zaman geçti ve obd den hala bu işi çözemediler pekte çözebilecekleri görünmüyor. Beyni öyle bir yapmışlarki ancak fiziki müdahele ile içine girilebiliyor.

    Beynin parametrelerinin değişerek sağlanan güç box a göre çok farklı olur sonuçta box ların çalışma prensini bi bakıma yanıltma.

    Racechipten aldığım bilgide ; Box motora sensörlerde kısık güç olduğunu gönderiyor bu seferde motor bunu kapatmak için extra verileri devreye sokuyor ve güç artıyor şeklinde bilgi verdi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sonunda OBD den yapılıyor. Ben yaptırdım biraz kullanayım paylaşacağım. Fiziki müdahalesiz remap yapılıyor. 240hp yaptırdım. Şanzıman alışana kadar bekliyorum ( adaptif olduğundan ) boost 17 psi oldu bu da üzerindeki mitsubishi turbonun safe maksimum değeri. 240 hp 350nm oldu deniliyor ama dynoya çıkmadım. Çok test edemedim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merakla bekliyoruz.. sonucta bu sanziman yuksek beygir torka alisik.. peki ornegin 190 yada 200 beygir yapabilirmiyiz?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tabi boost değerini daha düşük tutarak o seviyede ayarlanabilir diye biliyorum. 240 beygir bu motor için korkulacak bir modifiye değil. Altyapısı çok musait. Yüksek boostlarda yazın intercooler yetmeyebilir. Ama hazır bolt on yani orjinal intercooler ın yerine daha büyükleri var 900$ civarı fiyata. Diverter valve diyaframlı tipse boost kaçağı yapabilir ama sanmam. Bu masrafla 528i sahibi olup 1.6 mtv si ödeyerek biniyorsun daha ne olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sayin hocam nerde yaptirdiniz acaba? Bir de f30 320 d ye obd den yazilim yapilabiliyormu? Cevaplarsaniz sevinirim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Remaps ' a yaptırdım. Tüm f serilerine obd den yazılım atabiliyorlar. Beyin sökme yok. Ben memnun kaldım , hatta daha araç rölantide çalışırken senin arabanın sesi bir garip manifoltun mu çatlak dedi, dün gösterdim arabayı turboya giriş emme borusunda çatlak varmış düzelttik. Hem babamın aracına hem kendiminkine yaptırdım. Ariza kodu vs yok. Torque programıyla ölçtüm overboost ta 21 psi normal 18 psi basıyor. Maf 200 g/s ve katalizör 820 derece , Tekerlekte 130kw ve 290nm tork gösterdi. Motor gücü olarak 230 civarı verdi ama sağlıklı olarak dyno lazım. Bunlar programin hesapladığı tahmini değerler. Comfort modu sport gibi oldu sportta vites değişiminde patinaj atıyor. Güç farkı çok bariz belli. Sakin kullanınca eskisinden bir miktar az yakıyor. Basınca da 1-2 litre fazladan yaktı ama depoyu fulleyip bir 500 km yapmak lazım. Ben daha 150 km kullanabildim. 1.6 motor arabamız 5.28i gücüne ulaştı denilebilir. Tabi boost için biraz beklemek gerekiyor yani turbo lag düşük devirde biraz var.

     Bmw 2014 520i (1600cc) ile Racechip deneyimim (Diğer yazılımlar)

     Bmw 2014 520i (1600cc) ile Racechip deneyimim (Diğer yazılımlar)



    1.resim yazılım sonrası 2. resim orjinal hali. Daha çok ekleme yapabilirim vakit bulamadım pek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ne kadara yaptırdınız acaba? Herhangi bir sorun oldu mu şu zamana kadar?
  • Şimdiye kadar bir sorun yok, tek sorun gaza gelince çok basmak herhalde fiyat konusunu firma ile görüşün. N20 motorlarda diverter valve piston tipi ve diyafram yarma problemi yok . 20 psi boost da sıkıntı olmuyor ama N13 motorlarda diyafram yırtabilir. Yırtarsa yeni tip pistonlu pierburg marka diverter takın sorun yaşamazsınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende 520i aracım icin yazılım düşünüyorum ustad, bu boost değeri nedir? Nasıl artar? Bizdeki değer nedir ve maksimum nedir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 520i remaps de yazılım yaptırmıştım araba çok değişiyor, güç artışıyla turbo boşluğu daha hissedilir oluyor, turbo devrede değilken araba gitmiyor sonra biranda çoşuyor.. alt devirlerde ki bu tepkisizlik zamanla sürüşü keyifsizleştiriyor. Yakıt ankara içi 13-14 lt rahat buluyor. Uzun süre chipli kullanımımda 1 kere yakıt basınç sensörü bozuldu onun dışında sorun yaşamadım. Çok merak ediyorsanız denenebilir, ama garantideyken servis bakımları sorun oluyor servisde teste çıkan hemen anlıyor,serviste tanıdık yoksa arabanızı garanti dışına çıkartabilirler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • NE kadar oldu üstad yazılım yaptıralı, bende yaptırmayı düşünüyorum deneyimlerinizi paylaşabilir misiniz. Telefonda da konuşmak isterim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.