Şimdi Ara

MCP/AUTO6R şanzımanlara ŞANZIMAN ALIŞTIRMASI (KALİBRASYONU yapılması)-Enjektör kalibrasyonu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
76
Cevap
32
Favori
54.362
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar daha önce forumda bahsetmiştim. Aracım 2011 C5 1.6 e-hdi MCP. Aracımda bir senedir ufak tefek sıkıntılar dışında herhangi bir sorun yoktu. Taki aracın kmsi 50.000kmlere gelene kadar.

    Bildiğimiz gibi Peugeot ve Citroende kullanılan MCP-AUTO 6R şanzıman otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlar yani debriyaja sahip tek kavramalı şanzımanlar. Bu şanzımanlarda da normal olarak zamanla debriyajımız azalıyor. Tamamen bitmese de bu azalma sonucunda şanzımanın bu azalan debriyaja ayak uyduramaması sonucu şanzımanın debriyajı kavrama noktası değişiyor. Bunun sonucunda da şanzımanın kalibrasyonu bozuluyor.

    Bu bozukluk sizi yarı yolda bırakmasa da bazı sorunlara yol açıyor. Bunlardan en önemlisi örnekle açıklamak gerekirse;

    Mesela 2. vitesle giderken dip gaz yaptınız 4.000 devirde araç 3. vitese geçerken şanzıman debriyaja basıyor ama vites 3. vitese geçer geçmez debriyajı hemen bırakmıyor. Yavaş yavaş aheste aheste bırakıyor. Bunun sonucunda sanki debriyajı bitik araçlar gibi devir 4.000 devirden atıyorum 2.000 devire çok yavaş bir şekilde düşüyor. Bunu zaten aracın kavramayı hemen yapmayıp yavaş yavaş yapmasından aracın yavaş yavaş hızlanmasından debriyaj sıyırmasından anlıyorsunuz.

    Anlamayanlar için kötü tecrübe doğru kullanımda en az 100.000 km dayanacak debriyaj 50.000lerde bitmeye başlıyor. Normalde her bakımda ya da kalibrasyonun artık ayar kaçırmaya başladığını anladığınız anda araca şanzıman alıştırması yapılması gerekiyor. Çünkü doğanın kanunu debriyaj kullanıldıkça eskiyor. Ama hiçbir servis araçta bir şikayet yoksa buna yanaşmıyor. Zira bu şanzıman alıştırması dediğimiz uygulama en az 1 saat sürüyor.. Kullanıcıların zaten yüzde 90ı şanzıman alıştırmasından ve debriyajdan bihaber aracı tam otomatik şanzıman sananların sayısı yadsınamayacak düzeyde :)


    ŞANZIMAN ALIŞTIRMASININ (KALİBRASYONUNUN) AYRINTISI


    Özet bir şekilde anlatmam gerekirse;

    -Aracınızı servise soktuğunuz an araç bilgisayara bağlanır varsa güncellemeler yüklenir.
    -Sonra araca bağlanan bilgisayar üzerinden menülerden şanzıman kalibrasyonu menüsüne girilir ve başlangıç tuşuna basılır.
    -Bu sırada araç çalışmaz halde boş vitesteyken araç kendi kendine vitesler arasında geçiş yapar aracın şanzımanından tak tuk sesler duyulur normaldir.
    -Bu işlem bittikten sonra asıl kalibrasyon yol testiyle yapılır ve asıl işe yarayan kısım budur.

    -Araca binilir laptop yanınızda araca bağlı vaziyette boş bir yola çıkılır araç sağa çekilir çalışır vaziyette 20 dakika beklenir bu sırada aracın vitesi N (boş) konumda olmalıdır. Bu sırada sigaranızı falan içip muhabbetinizi yaparsınız. (20 dakika beklemenin amacı şanzıman ısısının motor ısısıyla aynı seviyeye gelmesi)
    -20 dakİka geçince araca binilir vites A (otomatik) konuma alınır ve gaza bir miktar fazla olmak kaydıyla çok aşırı sert de olmadan hızlı bir kalkış yapılır yani neredeyse patinaj atıcak kıvamda. Tam 1. vitesten 2. vitese geçince araca fren yapılır ve sağa çekilir. Bu dediğim uygulama yani hızlıca kalkış ve sonrasında durma tam 4 kez yapılır.

    -Yukardaki 4 kez yaptığımız işlem bitince araç sağa çekilir ve 5 dakika rölantide stop etmeden beklenir.
    -5 dakika rölantide bekledikten sonra yukarda yazdığımız 4 kez dur kalk 5 dakikada rölantide bekleme uygulamasını tam 3 kez yapmak gerekir.

    Tüm bu uygulama yani 4 kez hızlı dur kalk ve her seferinde 5 dakika rölantide bekle uygulaması (3 kez yapılacak) bitince araç sağa çekilir ve stop edilir. 1 dakika araç çalıştırılmaz zira bu aşamada şanzıman yeni kalibrasyonu beyne yazar.


    -Bundan sonra araç çalıştırılır otomatik modda test sürüşüne çıkılır. Eğer şikayetleriniz azalmışsa aracın kavramaya basma çekme hızı çok hızlanmışsa yani dip gaz hızlandığınızda debriyaja hemen basıp çekiyorsa debriyajı bırakmakta aheste davranmıyorsa araç sorun çözülmüştür. Farkedersinizki aracın şanzıman tepkimeleri hızlanmış araç daha atikleşmiştir zira debriyaj artık sıyırmıyordur. Sanki manuel bir araçta aşırı hızlı debriyaja basıp çekiyormuşsunuz gibi düşünün araç gücü hemen aktarır.. Bizim mcplerdeki kafa sallama olayı da bundan kaynaklanır. Çok hızlı hızlanırsanız debriyaja hemen basar çeker ve araç güçten düşüp yine hemen tam güç yapınca o arada bir güç kaybından kaynaklanan öne yığılma ve ardından koltuğa yeniden yapışma hissedilir. Olması gereken budur. Yavaş hızlanırsanız araç kafa sallamaz.

    Eğer şikayetler gitmemişse uygulama yanlış yapılmıştır ve sil baştan yeniden yapılır. (20 dakika rölanti- dört kez hızlıca dur kalk (3 kez) aralarda 5er dakika rölanti en sonra stop ettirme 1 dakika beklenme ardından test sürüşü.)

    Bir çok kullanıcı bu debriyaj sıyırmasını farketmez bile zira kullanıcıların çoğu halen çok yavaşlayan aracın 2. vitesten 1. vitese kendiliğinden düşmediğini hızlanmak için ikinci viteste yarım debriyaj yaptığını ve bunu engellemek için kulakçıklardan hemen 1. vitese kendimizin düşürmemiz gerektiğini bilmez. (bu sorun sport modda olmuyor 1. vitese hemen düşüyor).



    ENJEKTÖR ALIŞTIRMASI (KALİBRASYONU)


    Bunu da kısaca servisteki ustadan duyduğum kadarıyla anlatıyım. Normalde bizim 1.6 e-hdilerde araç bilgisayara bağlanıp enjektör kalibrasyonu yapılabiliyor. Bu sayede aracın enjektörleri daha iyi yakıt püskürtüyor güçte kayıp varsa kazanılıyor ve enjektörlerde ses yapma varsa bir miktar azalıyor. Yani faydası olan bir uygulama. Bilgisayara bağlamadan kendiniz yapmak için aşağıdaki yolu izliyorsunuz.


    -Boş ve uzun bir yola çıkılır. Araç 2. vitese alınır.
    -2. viteste gaza sertçe basılır 3500 devire kadar çıkılır ardından 3.500 devire gelince ayak gazdan çekilir aracın motor freniyle kendiliğinden rölantiye kadar düşmesi beklenir. Sonra tekrar gaza basılır 3.500 devire kadar çıkılır sonra yeniden gazdan ayak çekilir ve aracın rölantiye kadar yavaşlaması beklenir. Bu uygulama tam 30 kez yapılmalıdır bu aşamada araç stop ettirilmemelidir. Bu yüzden uzunca bir yol gerekir.

    30 kez yapıldıktan sonra araç sağa çekilir ve stop ettirilir. 1 dakika beklenir uygulama aracın beynine yazılınca normal sürüşünüze devam edilir. Ustaların söylediğine göre bakımdan bakıma enjektör alıştırması yapılması tavsiye edilir. Bunu açıkçası daha deneyemedim oyüzden yorum yapamıyorum.



    Sonuç olarak 2011 Citroen C5 1.6 e-hdi MCP aracıma yaptırdığım kalibrasyon sonucu aracın vites değişimleri eskiden kağnı gibiyken ve debriyaj sıyırırken şimdi debriyaja hızlıca basılması ve çekilmesi sonucu deli gibi hızlandı. Artık debriyajı hiçbirşekilde devrede tutmuyor araç. Hemen basıyor ve çekiyor. Buyüzden özellikle yüksek viteslerde hızlı hızlanırsanız bir miktar öne arkaya yığılma oluyor ama o dediğim gibi debriyajın hızlıca devreye girip çıkmasından kaynaklanıyor. Eğer güzelce yavaş yavaş hızlanırsanız hiçbir sıkıntı yok. En önemlisi adam gibi sürüldüğünde sıyırmayan bir debriyaj bu da en az 100.000 km sağlıklı bir debriyaj demek.

    Önceden geri viteste en az 2.000 devirde aheste aheste geri geri giden araç şimdi 1200 1300 devirde nerdeyse tam kavrama yapmaya başlayıp hemen geri gidiyor.



    Eğer bahsettiğim sorunlarınız varsa vites değişimlerinde kararsızlıklar, devir saatinin artmasına rağmen aracın hızlanmaması ama bir saniye sonra tam kavrama yapınca bir anda silkelenmesi aracın yani buna benzer sorunlar debriyajınız bitmemiş olabilir ki büyük ihtimalle bitmemiş sadece kalibrasyon yaptırmanız gerekmektedir. Sorununuz çözülecektir. Tüm bu şanzıman kalibrasyonu servisten servise değişmekle birlikte aracınızın garantisi bitse de kimisi iyi niyetten hiç para almaz kimisi 50tl ye yapar kimisi 100tlye yapar. Açıkçası bu uğraşıya 50tl vermek zaten boynumuzun borcudur.

    Benim tavsiyem aracınızı bi dinleyin sorununuz varsa gidin ve kalibrasyonunuzu yaptırın. Aracın debriyaj sıyırmasına izin vermeyin. Özellikle trafikte sürekli dur kalk yapanlar..







  • Güzel paylaşım.. Teşekkürler

    "4 kez hızlı dur kalk ve her seferinde 5 dakika rölantide bekle uygulaması (3 kez yapılacak) bitince araç sağa çekilir ve stop edilir. 1 dakika araç çalıştırılmaz zira bu aşamada şanzıman yeni kalibrasyonu beyne yazar. "

    Bunu servis elemanını yanımıza almadan ve laptop bağlamadan kendimiz yaptığımızda araç kendini kalibre ediyor mu yoksa illa laptoğu bağlayıp yüklü servis yazılımı ile önce "Seni kalibre edeceğiz ona göre hazır ol" mu denmesi gerekiyor?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi VipLife -- 4 Kasım 2013; 13:41:52 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SinanATASOY

    Güzel paylaşım.. Teşekkürler

    "4 kez hızlı dur kalk ve her seferinde 5 dakika rölantide bekle uygulaması (3 kez yapılacak) bitince araç sağa çekilir ve stop edilir. 1 dakika araç çalıştırılmaz zira bu aşamada şanzıman yeni kalibrasyonu beyne yazar. "

    Bunu servis elemanını yanımıza almadan ve laptop bağlamadan kendimiz yaptığımızda araç kendini kalibre ediyor mu yoksa illa laptoğu bağlayıp yüklü servis yazılımı ile önce "Seni kalibre edeceğiz ona göre hazır ol" mu denmesi gerekiyor?

    Ustanın söylediğine göre laptopa bağlanması gerekmiyor boş bir yola çıkıp kendimiz de yapabiliyoruz. Laptopta sadece yönergeler görünüyor. Açıkçası ben serviste ilk defa yaptırdım. Bir kullanıcı kendisi denemediği sürece bilemeyiz laptopsuz yapılıp yapılmadığını. Ama usta üstüne basa basa söyledi kendimizin yapabileceğini..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mutu07

    quote:

    Orijinalden alıntı: SinanATASOY

    Güzel paylaşım.. Teşekkürler

    "4 kez hızlı dur kalk ve her seferinde 5 dakika rölantide bekle uygulaması (3 kez yapılacak) bitince araç sağa çekilir ve stop edilir. 1 dakika araç çalıştırılmaz zira bu aşamada şanzıman yeni kalibrasyonu beyne yazar. "

    Bunu servis elemanını yanımıza almadan ve laptop bağlamadan kendimiz yaptığımızda araç kendini kalibre ediyor mu yoksa illa laptoğu bağlayıp yüklü servis yazılımı ile önce "Seni kalibre edeceğiz ona göre hazır ol" mu denmesi gerekiyor?

    Ustanın söylediğine göre laptopa bağlanması gerekmiyor boş bir yola çıkıp kendimiz de yapabiliyoruz. Laptopta sadece yönergeler görünüyor. Açıkçası ben serviste ilk defa yaptırdım. Bir kullanıcı kendisi denemediği sürece bilemeyiz laptopsuz yapılıp yapılmadığını. Ama usta üstüne basa basa söyledi kendimizin yapabileceğini..

    Alıntıları Göster
    Hemen yazdırıp araç kılavuzunun içine koyuyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: barsoy

    Hemen yazdırıp araç kılavuzunun içine koyuyorum

    Alıntıları Göster
    Bir dip not geçeyim arkadaşlar ustamın söylediğine göre bilgisayara bağlamaya gerek yok demiştim. Ama sanırım usta bu konuda yanılmış zira bilgisayara yani lexia ya bağlamadan bu prosedür (şanzıman kalibrasyonu) işe yaramıyor.

    Yani biz kendimiz bilgisayarsız dışarda yapamıyoruz bunu. Zira yurtdışı forumlarda kavramalı şanzımana sahip kullanıcılar arabayı alır almaz bir de lexia almışlar ebaydan kablo yazılım falan. Bu sayede şanzıman sapıtmaya kararsızlaşmaya başladığında hemen bağlayıp kendileri hallediyorlar.

    Bizim tek şansımız ise düzenli olarak yani senede bir kere mesela yani her bakımdan bakıma bu kalibrasyonu yaptırmak. Malesef kavramalı otomatik şanzımanların hepsi kalibrasyona ihtiyaç duyuyor özellikle tek kavramalılar. Onun dışında söylediğim gibi lexiaya yani bilgisayara bağlanınca prosedür ve uygulama ayrıntısı dediğim şekilde çıkıyor ve siz sadece uygulamayı adım adım yapıyorsunuz..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mutu07

    Bir dip not geçeyim arkadaşlar ustamın söylediğine göre bilgisayara bağlamaya gerek yok demiştim. Ama sanırım usta bu konuda yanılmış zira bilgisayara yani lexia ya bağlamadan bu prosedür (şanzıman kalibrasyonu) işe yaramıyor.

    Yani biz kendimiz bilgisayarsız dışarda yapamıyoruz bunu. Zira yurtdışı forumlarda kavramalı şanzımana sahip kullanıcılar arabayı alır almaz bir de lexia almışlar ebaydan kablo yazılım falan. Bu sayede şanzıman sapıtmaya kararsızlaşmaya başladığında hemen bağlayıp kendileri hallediyorlar.

    Bizim tek şansımız ise düzenli olarak yani senede bir kere mesela yani her bakımdan bakıma bu kalibrasyonu yaptırmak. Malesef kavramalı otomatik şanzımanların hepsi kalibrasyona ihtiyaç duyuyor özellikle tek kavramalılar. Onun dışında söylediğim gibi lexiaya yani bilgisayara bağlanınca prosedür ve uygulama ayrıntısı dediğim şekilde çıkıyor ve siz sadece uygulamayı adım adım yapıyorsunuz..

    Alıntıları Göster
    Merhabalar,

    Bahsedilen şikayetlerin aynısı sebebiyle citroen servisi serhan ile görüştüm. Ben kalibasyon yapılması gerekiyor diye bir cevap beklerken, volan değişecek, kavrama değişecek, bilya değişecek vs diye bir liste çıkardılar ve tam 2550 TL masraf belirttiler..

    Şaşkın durumdayım. Birkaç özel servisi aradım, biz citroen şanzıman tamiri hiç yapmadık vs dediler..

    Konu ile ilgili öneriniz var mı arkadaşlar? Daha evvel de S-tronic kavraması yüzünden cebimiz yanmıştı. Tamiri ucuz diye MCP aldık, daha fazla masraf çıktı..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gemiadami_

    Merhabalar,

    Bahsedilen şikayetlerin aynısı sebebiyle citroen servisi serhan ile görüştüm. Ben kalibasyon yapılması gerekiyor diye bir cevap beklerken, volan değişecek, kavrama değişecek, bilya değişecek vs diye bir liste çıkardılar ve tam 2550 TL masraf belirttiler..

    Şaşkın durumdayım. Birkaç özel servisi aradım, biz citroen şanzıman tamiri hiç yapmadık vs dediler..

    Konu ile ilgili öneriniz var mı arkadaşlar? Daha evvel de S-tronic kavraması yüzünden cebimiz yanmıştı. Tamiri ucuz diye MCP aldık, daha fazla masraf çıktı..


    Öncelikle geçmiş olsun. Km belirtmemişsiniz ama 100.000lere yaklaşmışsa kavrama değişmesi gerekebilir normal kullanımda bu tabi sizin kullanımınızla alakalı yoksa 30.000de de kavrama ihtiyacı çıkabilir.

    Malesef kavramalı şanzımanların en büyük kusuru bu. Özellikle tek kavramalı olanların. Yazılımdan kaynaklanan hatalar sebebiyle araç her vites değişiminde yarım debriyaj yapıyor buyüzden de kavramayı çabuk bitiriyor malesef. Bunu önlemek için de sık sık kalibrasyona sokmak gerekiyor aracı. Ülkemizde kalibrasyonu servisler sadece siz zorla isterseniz yapıyor. Ama amaçları para kazanmak olduğu için kavrama değişimi yapılmaması gereken sadece kalibrasyonu bozulan araçlara bile kavrama değişecek diyebiliyorlar.



    Bulunduğunuz ilde başka bir servis varsa oraya gidip hiçbirşey anlatmadan direk şanzıman alıştırması yaptırmak istiyorum diyin. Neden diye sorarlarsa viteslerde yarım debriyaj yapıyor ve kaçırıyor daha önce de yaptırdım düzeldi diyin. Bilgili olduğunuzu hissettirirseniz el mahkum yapacaklardır. Aracınız garantiliyse zaten ücretsiz yapmak zorundalar.

    Çoğunluğumuz kavramalı otomatik araçlara biniyoruz ve kavrama değişimine kadar kavramanın fiyatını sormuyoruz bile. Oysa dsgler de dahil kavrama değişimi gerçekten yüksek fiyatlarla yapılmakta. En güzeli klasik otomatikler ama onlar da biraz fazla yakıyor doğal olarak. Sırf buyüzden zf 8 ileri 5 serisine bakmaya başladım bu aralar.




    Önerim dediğim gibi kavramalı şanzımana sahip olan herkese özellikle tek kavramalılara (marka farketmeksizin) şanzıman kalibrasyonunu sık sık yaptırmalarıdır. Bu bizlerin değil firmaların ayıbı. Şanzıman, kalibrasyonu debriyaj aşındıkça ve debriyaj kavrama noktası değiştikçe kendisi ayarlıyabilmeliydi. Ama yapamıyor. Buyüzden de bilgisayara bağlanması gerekiyor. Özellikle fransada bilinçli mcp şanzıman kullanıcıları bir de lexia kurulum cdsi ve kablosu alıyor araçla birlikte ebayden bu sayede kendileri kalibrasyonu boş bir alanda yapabiliyor.

    Tabiki bu kesin çözüm değil kalibrasyon siz aracı kullandıkça yine bozuluyor ve araç debriyaj kaçırmaya yine başlıyor. Bu araç sıfırken fazla hissedilmese de aracın kmsi yükselmeye başladıkça daha çabuk kalibrasyon bozuyor. En sonunda da kavrama değişiyor.

    Mcp şanzımanlar malesef hızlı kullanımlara elverişli değiller. Sakin sakin kullandığınız sürece sorun yok..




  • mutu07 M kullanıcısına yanıt
    Merhaba,

    Cevabınız için teşekkür ederim.

    Aracım 2011 model 58000 km. Dediğiniz gibi hiçbir yetkili servis kalibrasyona yanaşmadı. Hatta ben sormadan söylemediler bile. Özellikle citroen serhan adlı servisi kınıyorum. Bunda hiçbir iyi niyet göremiyorum ne yazık ki.. Israrla tamir etme şansı yok mu diye sormama rağmen hayır, sadece değişim yapılabilir ve ücreti 2550 TL cevabı aldım..

    Bayrampaşa'da bulunan Lion adlı özel servis ile görüştüm. Yusuf usta. Daha evvel 3-4 tane c5’te kalibrasyon yapmışlar. Sorunun düzeldiğini söylediler. Yarın bizim araca da bakacaklar. İnşallah kurtarır kalibrasyon.

    Esasında benim hatam bu sorun başladıktan sonra yoğunluktan dolayı servise gidemedim. Bu şekilde aracı 1 aydır kullanıyorum. Sırf bu yüzden kimbilir ne kadar ömrünü yedik kavramanın…

    Yarın sonucu buraya yazacağım. Tekrar teşekkürler.

    Ayrıca eklemek istediğim 60000 bakımı için citroen serhan'dan randevu almıştım. Bu tutumlarından dolayı randevumu iptal ettirdim. Bakımı da Lion Servis'te yaptıracağım. İnşallah memnun kalırız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gemiadami_

    Merhaba,

    Cevabınız için teşekkür ederim.

    Aracım 2011 model 58000 km. Dediğiniz gibi hiçbir yetkili servis kalibrasyona yanaşmadı. Hatta ben sormadan söylemediler bile. Özellikle citroen serhan adlı servisi kınıyorum. Bunda hiçbir iyi niyet göremiyorum ne yazık ki.. Israrla tamir etme şansı yok mu diye sormama rağmen hayır, sadece değişim yapılabilir ve ücreti 2550 TL cevabı aldım..

    Bayrampaşa'da bulunan Lion adlı özel servis ile görüştüm. Yusuf usta. Daha evvel 3-4 tane c5’te kalibrasyon yapmışlar. Sorunun düzeldiğini söylediler. Yarın bizim araca da bakacaklar. İnşallah kurtarır kalibrasyon.

    Esasında benim hatam bu sorun başladıktan sonra yoğunluktan dolayı servise gidemedim. Bu şekilde aracı 1 aydır kullanıyorum. Sırf bu yüzden kimbilir ne kadar ömrünü yedik kavramanın…

    Yarın sonucu buraya yazacağım. Tekrar teşekkürler.

    Ayrıca eklemek istediğim 60000 bakımı için citroen serhan'dan randevu almıştım. Bu tutumlarından dolayı randevumu iptal ettirdim. Bakımı da Lion Servis'te yaptıracağım. İnşallah memnun kalırız.


    Sadece bakımı iptal ettirmekle kalmayın bir de merkeze şikayet edin. Sizin istediğiniz herşeyi yapmak zorundalar bir de bu servisler tarafından mcp şanzımanlara rutin yapılan bir uygulamaysa.

    Eğer gerçekten gördükleri bambaşka bir sorun yoksa kalibrasyonla düzelecektir merak etmeyin çünkü kmniz düşük. Yalnız dediğim gibi kullanımınızla alakalı bu kavramanız bitmiş ve dikiş tutmuyor da olabilir. Servisteki ustalarla aranızı iyi tutarsanız aracın sağ koltuğuna siz oturun ve kalibrasyon uygulamasını siz de görün düzgün yapılıyor mu.

    Ve üzülerek söylüyorum ama işinizi yapan ustaya bir 20lirayı göstermekten çekinmeyin. Bu sayede işlerinizin nekadar hızlı ve düzgün yapıldığını gördüğünüzde eminim şaşıracaksınız. Malesef en premiumundan en dandiğine tüm firmalarda halen profesyonelleşme sıfır. Özellikle servis bölümü halen sanayi usulü çalışmakta.



    Kalibrasyonu denemeden kesinlikle ve kesinlikle kavramayı değiştirtmeyin. Gittiği yere kadar gitsin. Söylediğim gibi bir sorun yoksa en az 50.000 daha götürür o kavrama sizi. Kmlerimiz aynı benimki de 60.000de. Benim kalibrasyon da yaptırdıktan iki üç ay sonra yine laçkalaşmaya başladı. Ama ilk kalibrasyonu yaptırmadan önceki haliyle kesinlikle alakası yok çok daha iyi durumda. Bu aralar yine yaptırmayı düşünüyorum. Malesef şanzımanlarımızın kusuru bu.

    Km ilerledikçe daha sık kalibrasyon istiyorlar. İlk 30.000 kmlerde bu sorunu anlayamıyorsunuz çoğu zaman. Yurt dışında çoğunluk 15.000 bakımından bakımına kalibrasyon yaptırıyor araçlarını.



    Şuna emin olabilirsiniz Mcp ve benzeri tek kavramalı araçların sahiplerinin yüzde 90ı kalibrasyondan bir haber. Ve bu çoğunluğun yüzde 90ı da araçlarının debriyaj kaçırmasından bihaber. Çoğu devir saatine bakmıyor bile. Aracınız atıyorum tam gaz durumunda 3. vitesten 4. vitese geçerken devir bir anda değil de yavaş yavaş düşüyorsa aracın kalibrasyonu bozulmuştur bukadar basit. Bu her vites için geçerli devir saati bir anda düşmeli yavaş yavaş değil.

    Bu araçlara sahipleri kalibrasyon yaptırsalar rutin olarak en az 30.000 km fazla gider kavramaları ama haberleri yok malesef. Servisler de uyarmıyor söylediğiniz gibi sizinki gibi servisler de bir de pişkin pişkin direk değiştirelim diyebiliyorlar. Sadece müşteri memnuniyeti açısından bile en azından bi bilgisayara bağlayıp kalibrasyonu dener insan.

    Eğer düzelirse sorun tamamen geçti zannetmeyin söylediğim gibi eğer çok km yapıyorsanız 2-3 ay sonra yine biraz kaçırmaya başladığını kalibrasyondan hemen sonrası gibi çok hızlı ve kesin vites değiştirmediğini hissedeceksiniz. Araca uzun süre binecekseniz en az senede bir kere yaptırın derim.

    Kolay gelsin..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mutu07

    quote:

    Orijinalden alıntı: gemiadami_

    Merhaba,

    Cevabınız için teşekkür ederim.

    Aracım 2011 model 58000 km. Dediğiniz gibi hiçbir yetkili servis kalibrasyona yanaşmadı. Hatta ben sormadan söylemediler bile. Özellikle citroen serhan adlı servisi kınıyorum. Bunda hiçbir iyi niyet göremiyorum ne yazık ki.. Israrla tamir etme şansı yok mu diye sormama rağmen hayır, sadece değişim yapılabilir ve ücreti 2550 TL cevabı aldım..

    Bayrampaşa'da bulunan Lion adlı özel servis ile görüştüm. Yusuf usta. Daha evvel 3-4 tane c5’te kalibrasyon yapmışlar. Sorunun düzeldiğini söylediler. Yarın bizim araca da bakacaklar. İnşallah kurtarır kalibrasyon.

    Esasında benim hatam bu sorun başladıktan sonra yoğunluktan dolayı servise gidemedim. Bu şekilde aracı 1 aydır kullanıyorum. Sırf bu yüzden kimbilir ne kadar ömrünü yedik kavramanın…

    Yarın sonucu buraya yazacağım. Tekrar teşekkürler.

    Ayrıca eklemek istediğim 60000 bakımı için citroen serhan'dan randevu almıştım. Bu tutumlarından dolayı randevumu iptal ettirdim. Bakımı da Lion Servis'te yaptıracağım. İnşallah memnun kalırız.


    Sadece bakımı iptal ettirmekle kalmayın bir de merkeze şikayet edin. Sizin istediğiniz herşeyi yapmak zorundalar bir de bu servisler tarafından mcp şanzımanlara rutin yapılan bir uygulamaysa.

    Eğer gerçekten gördükleri bambaşka bir sorun yoksa kalibrasyonla düzelecektir merak etmeyin çünkü kmniz düşük. Yalnız dediğim gibi kullanımınızla alakalı bu kavramanız bitmiş ve dikiş tutmuyor da olabilir. Servisteki ustalarla aranızı iyi tutarsanız aracın sağ koltuğuna siz oturun ve kalibrasyon uygulamasını siz de görün düzgün yapılıyor mu.

    Ve üzülerek söylüyorum ama işinizi yapan ustaya bir 20lirayı göstermekten çekinmeyin. Bu sayede işlerinizin nekadar hızlı ve düzgün yapıldığını gördüğünüzde eminim şaşıracaksınız. Malesef en premiumundan en dandiğine tüm firmalarda halen profesyonelleşme sıfır. Özellikle servis bölümü halen sanayi usulü çalışmakta.



    Kalibrasyonu denemeden kesinlikle ve kesinlikle kavramayı değiştirtmeyin. Gittiği yere kadar gitsin. Söylediğim gibi bir sorun yoksa en az 50.000 daha götürür o kavrama sizi. Kmlerimiz aynı benimki de 60.000de. Benim kalibrasyon da yaptırdıktan iki üç ay sonra yine laçkalaşmaya başladı. Ama ilk kalibrasyonu yaptırmadan önceki haliyle kesinlikle alakası yok çok daha iyi durumda. Bu aralar yine yaptırmayı düşünüyorum. Malesef şanzımanlarımızın kusuru bu.

    Km ilerledikçe daha sık kalibrasyon istiyorlar. İlk 30.000 kmlerde bu sorunu anlayamıyorsunuz çoğu zaman. Yurt dışında çoğunluk 15.000 bakımından bakımına kalibrasyon yaptırıyor araçlarını.



    Şuna emin olabilirsiniz Mcp ve benzeri tek kavramalı araçların sahiplerinin yüzde 90ı kalibrasyondan bir haber. Ve bu çoğunluğun yüzde 90ı da araçlarının debriyaj kaçırmasından bihaber. Çoğu devir saatine bakmıyor bile. Aracınız atıyorum tam gaz durumunda 3. vitesten 4. vitese geçerken devir bir anda değil de yavaş yavaş düşüyorsa aracın kalibrasyonu bozulmuştur bukadar basit. Bu her vites için geçerli devir saati bir anda düşmeli yavaş yavaş değil.

    Bu araçlara sahipleri kalibrasyon yaptırsalar rutin olarak en az 30.000 km fazla gider kavramaları ama haberleri yok malesef. Servisler de uyarmıyor söylediğiniz gibi sizinki gibi servisler de bir de pişkin pişkin direk değiştirelim diyebiliyorlar. Sadece müşteri memnuniyeti açısından bile en azından bi bilgisayara bağlayıp kalibrasyonu dener insan.

    Eğer düzelirse sorun tamamen geçti zannetmeyin söylediğim gibi eğer çok km yapıyorsanız 2-3 ay sonra yine biraz kaçırmaya başladığını kalibrasyondan hemen sonrası gibi çok hızlı ve kesin vites değiştirmediğini hissedeceksiniz. Araca uzun süre binecekseniz en az senede bir kere yaptırın derim.

    Kolay gelsin..

    Alıntıları Göster
    http://www.ebay.co.uk/itm/LEXIA-3-PEUGEOT-CITREON-DIAGNOSTIC-INTERFACE-PP2000-CAN-BUS-DIAGBOX-V7-V48-V25-/321281257524

    Bu mudur?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: VipLife

    http://www.ebay.co.uk/itm/LEXIA-3-PEUGEOT-CITREON-DIAGNOSTIC-INTERFACE-PP2000-CAN-BUS-DIAGBOX-V7-V48-V25-/321281257524

    Bu mudur?

    Alıntıları Göster
    Merhabalar tekrar,

    Bayrampaşa’da bulunan Lion citroen özel servisine bir tavsiye üzerine gittim. Durumu anlattım. Önce kalibrasyon yapıldı. Yusuf Usta test etti fakat değişmesinin daha uygun olacağını söyledi. Bu problemin kaynağı da önceki mesajımda belirttiğim gibi aracı bir süredir kavrama sıyıra sıyıra kullanıyordum. Eğer değişmese de bir süre gidecekti fakat volanı değiştirmeden değişme imkanı yapılabileceği için erkenden halledelim dedi. Kavrama seti, aks keçeleri değişti ancak volan değişmedi. Volanı söküp temizlediler. Pahalı olan parça da volan olduğu için epey uygun bir fiyata halletmiş olduk.

    Her 15000 bakımında kalibrasyon yapılması gerektiğinden bahsetti usta. Ben şahsen gayet memnun kaldım ve cidden uygun bir fiyata hallettik. Ayrıca 60k bakımını da orada yaptık ve orijinal OEM parçalar kullanılmasına rağmen yetkili servis fiyatının yarısına geldi.

    Araç şu an gayet iyi. Vites geçişleri keskin, devirde dalgalanma yok. Allah nazardan saklasın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gemiadami_

    Merhabalar tekrar,

    Bayrampaşa’da bulunan Lion citroen özel servisine bir tavsiye üzerine gittim. Durumu anlattım. Önce kalibrasyon yapıldı. Yusuf Usta test etti fakat değişmesinin daha uygun olacağını söyledi. Bu problemin kaynağı da önceki mesajımda belirttiğim gibi aracı bir süredir kavrama sıyıra sıyıra kullanıyordum. Eğer değişmese de bir süre gidecekti fakat volanı değiştirmeden değişme imkanı yapılabileceği için erkenden halledelim dedi. Kavrama seti, aks keçeleri değişti ancak volan değişmedi. Volanı söküp temizlediler. Pahalı olan parça da volan olduğu için epey uygun bir fiyata halletmiş olduk.

    Her 15000 bakımında kalibrasyon yapılması gerektiğinden bahsetti usta. Ben şahsen gayet memnun kaldım ve cidden uygun bir fiyata hallettik. Ayrıca 60k bakımını da orada yaptık ve orijinal OEM parçalar kullanılmasına rağmen yetkili servis fiyatının yarısına geldi.

    Araç şu an gayet iyi. Vites geçişleri keskin, devirde dalgalanma yok. Allah nazardan saklasın.

    Alıntıları Göster
    Böyle olumlu şeyler okumak çok güzel, kaça mal ettiğinizi de bilmek isterim.. Yakında yolum dişecek çünkü..

    Kalibrasyon ne kadar sürdü ve yukarıda tarif edildiği şekilde birebir uygulandı mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: VipLife

    Böyle olumlu şeyler okumak çok güzel, kaça mal ettiğinizi de bilmek isterim.. Yakında yolum dişecek çünkü..

    Kalibrasyon ne kadar sürdü ve yukarıda tarif edildiği şekilde birebir uygulandı mı?

    Alıntıları Göster
    Gemi adamı sizden yanıt bekliyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gemiadami_

    Merhabalar tekrar,

    Bayrampaşa’da bulunan Lion citroen özel servisine bir tavsiye üzerine gittim. Durumu anlattım. Önce kalibrasyon yapıldı. Yusuf Usta test etti fakat değişmesinin daha uygun olacağını söyledi. Bu problemin kaynağı da önceki mesajımda belirttiğim gibi aracı bir süredir kavrama sıyıra sıyıra kullanıyordum. Eğer değişmese de bir süre gidecekti fakat volanı değiştirmeden değişme imkanı yapılabileceği için erkenden halledelim dedi. Kavrama seti, aks keçeleri değişti ancak volan değişmedi. Volanı söküp temizlediler. Pahalı olan parça da volan olduğu için epey uygun bir fiyata halletmiş olduk.

    Her 15000 bakımında kalibrasyon yapılması gerektiğinden bahsetti usta. Ben şahsen gayet memnun kaldım ve cidden uygun bir fiyata hallettik. Ayrıca 60k bakımını da orada yaptık ve orijinal OEM parçalar kullanılmasına rağmen yetkili servis fiyatının yarısına geldi.

    Araç şu an gayet iyi. Vites geçişleri keskin, devirde dalgalanma yok. Allah nazardan saklasın.


    Geçmiş olsun güzel günlerde binin aracınıza. Volanı değiştirmeden kavramanın değişmesi uygun olmuş. Ucuz atlatmışsınız tabiri caizse. Eğer yetkili serviste değiştirseydiniz volanı da mutlaka değiştirirlerdi buyüzden de aşağı yukarı 2000 lira civarı bir fiyat çıkardı (servisten servise değişiyor).

    Ustanın söylediği benim söylediğimle aynı. Burayı okuyup da Kavramasını değiştiren işte şimdi kurtuldum demesin tek kavramalı araçlarda. Daha önce söylediğim gibi her bakımda mutlaka kalibrasyona sokturun araçlarınızı bunu es geçmeyin. Çok yoğun trafikte kullanıyorsanız da senede iki kere soktursanız faydanıza arkadaşlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mutu07

    quote:

    Orijinalden alıntı: gemiadami_

    Merhabalar tekrar,

    Bayrampaşa’da bulunan Lion citroen özel servisine bir tavsiye üzerine gittim. Durumu anlattım. Önce kalibrasyon yapıldı. Yusuf Usta test etti fakat değişmesinin daha uygun olacağını söyledi. Bu problemin kaynağı da önceki mesajımda belirttiğim gibi aracı bir süredir kavrama sıyıra sıyıra kullanıyordum. Eğer değişmese de bir süre gidecekti fakat volanı değiştirmeden değişme imkanı yapılabileceği için erkenden halledelim dedi. Kavrama seti, aks keçeleri değişti ancak volan değişmedi. Volanı söküp temizlediler. Pahalı olan parça da volan olduğu için epey uygun bir fiyata halletmiş olduk.

    Her 15000 bakımında kalibrasyon yapılması gerektiğinden bahsetti usta. Ben şahsen gayet memnun kaldım ve cidden uygun bir fiyata hallettik. Ayrıca 60k bakımını da orada yaptık ve orijinal OEM parçalar kullanılmasına rağmen yetkili servis fiyatının yarısına geldi.

    Araç şu an gayet iyi. Vites geçişleri keskin, devirde dalgalanma yok. Allah nazardan saklasın.


    Geçmiş olsun güzel günlerde binin aracınıza. Volanı değiştirmeden kavramanın değişmesi uygun olmuş. Ucuz atlatmışsınız tabiri caizse. Eğer yetkili serviste değiştirseydiniz volanı da mutlaka değiştirirlerdi buyüzden de aşağı yukarı 2000 lira civarı bir fiyat çıkardı (servisten servise değişiyor).

    Ustanın söylediği benim söylediğimle aynı. Burayı okuyup da Kavramasını değiştiren işte şimdi kurtuldum demesin tek kavramalı araçlarda. Daha önce söylediğim gibi her bakımda mutlaka kalibrasyona sokturun araçlarınızı bunu es geçmeyin. Çok yoğun trafikte kullanıyorsanız da senede iki kere soktursanız faydanıza arkadaşlar.

    Alıntıları Göster
    merhabalar

    c5 2011 yada 2012 e-HDi almayı düşünüyorduk abimize.. bir bakayım forumda ne yazmışlar diye ama artık vazgeçtik. kesinlikle yanından dahi geçmez böyle bişey var mı ya. yok kalibre yok sıyırdı yok atladı yok zıpladı.serviste ilgilenmediler falan.biner bmw mercedes vw e tık demez en az 100bin. 50 60bin aralığında araç önerilerine açığız :) sedan kasa. iyi forumlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CrazySoul

    merhabalar

    c5 2011 yada 2012 e-HDi almayı düşünüyorduk abimize.. bir bakayım forumda ne yazmışlar diye ama artık vazgeçtik. kesinlikle yanından dahi geçmez böyle bişey var mı ya. yok kalibre yok sıyırdı yok atladı yok zıpladı.serviste ilgilenmediler falan.biner bmw mercedes vw e tık demez en az 100bin. 50 60bin aralığında araç önerilerine açığız :) sedan kasa. iyi forumlar.

    http://forum.donanimhaber.com/m_88154445/tm.htm

    Buyurun binin Vwe Her aracın her markanın avantajları ve dezavantajları var. Önemli olan verdiğimiz paraya nekadar avantaj ya da dezavantaj satın aldık bunu bilmek. Şuanda piyasada satılan tüm kavramalı şanzımanlar kalibrasyon isterler. Bunun Citroenle veya C5le alakası yok. Bu iki kere iki dörttür. Başka açıklama yapan yalan söyler. Tam otomatik şanzıman alma imkanınız varsa alın. Yağını değiştirir binmeye devam edersiniz.

    Yoksa kavramalı şanzımanlar zamanı geldiğinde sadece kavrama değişiminde en az 1500 lira masraf açarlar ki bu da tek kavramalılar çift kavramaları da kendiniz arayıp sorabilirsiniz firmalara. Bmw alma imkanınız varsa zaten basın parayı alın geçin 3.20i yi 170hp 8 ileri. Onun bile birçok dezavantajı var (donanım eksikliği) gerçi. Verdiğiniz paraya iki C5 alınabildiğini de dip not olarak düşelim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mutu07

    quote:

    Orijinalden alıntı: CrazySoul

    merhabalar

    c5 2011 yada 2012 e-HDi almayı düşünüyorduk abimize.. bir bakayım forumda ne yazmışlar diye ama artık vazgeçtik. kesinlikle yanından dahi geçmez böyle bişey var mı ya. yok kalibre yok sıyırdı yok atladı yok zıpladı.serviste ilgilenmediler falan.biner bmw mercedes vw e tık demez en az 100bin. 50 60bin aralığında araç önerilerine açığız :) sedan kasa. iyi forumlar.

    http://forum.donanimhaber.com/m_88154445/tm.htm

    Buyurun binin Vwe Her aracın her markanın avantajları ve dezavantajları var. Önemli olan verdiğimiz paraya nekadar avantaj ya da dezavantaj satın aldık bunu bilmek. Şuanda piyasada satılan tüm kavramalı şanzımanlar kalibrasyon isterler. Bunun Citroenle veya C5le alakası yok. Bu iki kere iki dörttür. Başka açıklama yapan yalan söyler. Tam otomatik şanzıman alma imkanınız varsa alın. Yağını değiştirir binmeye devam edersiniz.

    Yoksa kavramalı şanzımanlar zamanı geldiğinde sadece kavrama değişiminde en az 1500 lira masraf açarlar ki bu da tek kavramalılar çift kavramaları da kendiniz arayıp sorabilirsiniz firmalara. Bmw alma imkanınız varsa zaten basın parayı alın geçin 3.20i yi 170hp 8 ileri. Onun bile birçok dezavantajı var (donanım eksikliği) gerçi. Verdiğiniz paraya iki C5 alınabildiğini de dip not olarak düşelim

    Alıntıları Göster
    Hiç kimse c5 e hdi sanzımanına ön yargılı davranmasın.85 000 km dir gayet iyi vites geçişleri yapan aracım baskı balata asınması nedeni ile vites geçişlerinde anlık kaçırma- motor devir yükselmesi- yapmaya baslamıştı.4-5 kez ani tamgaz ani kalkış yapatım.Tamamen düzeldi suan arac 96 000 de bakalım nereyekadar götürür bu baskı balata....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mutu07

    Arkadaşlar daha önce forumda bahsetmiştim. Aracım 2011 C5 1.6 e-hdi MCP. Aracımda bir senedir ufak tefek sıkıntılar dışında herhangi bir sorun yoktu. Taki aracın kmsi 50.000kmlere gelene kadar.

    Bildiğimiz gibi Peugeot ve Citroende kullanılan MCP-AUTO 6R şanzıman otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlar yani debriyaja sahip tek kavramalı şanzımanlar. Bu şanzımanlarda da normal olarak zamanla debriyajımız azalıyor. Tamamen bitmese de bu azalma sonucunda şanzımanın bu azalan debriyaja ayak uyduramaması sonucu şanzımanın debriyajı kavrama noktası değişiyor. Bunun sonucunda da şanzımanın kalibrasyonu bozuluyor.

    Bu bozukluk sizi yarı yolda bırakmasa da bazı sorunlara yol açıyor. Bunlardan en önemlisi örnekle açıklamak gerekirse;

    Mesela 2. vitesle giderken dip gaz yaptınız 4.000 devirde araç 3. vitese geçerken şanzıman debriyaja basıyor ama vites 3. vitese geçer geçmez debriyajı hemen bırakmıyor. Yavaş yavaş aheste aheste bırakıyor. Bunun sonucunda sanki debriyajı bitik araçlar gibi devir 4.000 devirden atıyorum 2.000 devire çok yavaş bir şekilde düşüyor. Bunu zaten aracın kavramayı hemen yapmayıp yavaş yavaş yapmasından aracın yavaş yavaş hızlanmasından debriyaj sıyırmasından anlıyorsunuz.

    Anlamayanlar için kötü tecrübe doğru kullanımda en az 100.000 km dayanacak debriyaj 50.000lerde bitmeye başlıyor. Normalde her bakımda ya da kalibrasyonun artık ayar kaçırmaya başladığını anladığınız anda araca şanzıman alıştırması yapılması gerekiyor. Çünkü doğanın kanunu debriyaj kullanıldıkça eskiyor. Ama hiçbir servis araçta bir şikayet yoksa buna yanaşmıyor. Zira bu şanzıman alıştırması dediğimiz uygulama en az 1 saat sürüyor.. Kullanıcıların zaten yüzde 90ı şanzıman alıştırmasından ve debriyajdan bihaber aracı tam otomatik şanzıman sananların sayısı yadsınamayacak düzeyde :)


    ŞANZIMAN ALIŞTIRMASININ (KALİBRASYONUNUN) AYRINTISI


    Özet bir şekilde anlatmam gerekirse;

    -Aracınızı servise soktuğunuz an araç bilgisayara bağlanır varsa güncellemeler yüklenir.
    -Sonra araca bağlanan bilgisayar üzerinden menülerden şanzıman kalibrasyonu menüsüne girilir ve başlangıç tuşuna basılır.
    -Bu sırada araç çalışmaz halde boş vitesteyken araç kendi kendine vitesler arasında geçiş yapar aracın şanzımanından tak tuk sesler duyulur normaldir.
    -Bu işlem bittikten sonra asıl kalibrasyon yol testiyle yapılır ve asıl işe yarayan kısım budur.

    -Araca binilir laptop yanınızda araca bağlı vaziyette boş bir yola çıkılır araç sağa çekilir çalışır vaziyette 20 dakika beklenir bu sırada aracın vitesi N (boş) konumda olmalıdır. Bu sırada sigaranızı falan içip muhabbetinizi yaparsınız. (20 dakika beklemenin amacı şanzıman ısısının motor ısısıyla aynı seviyeye gelmesi)
    -20 dakİka geçince araca binilir vites A (otomatik) konuma alınır ve gaza bir miktar fazla olmak kaydıyla çok aşırı sert de olmadan hızlı bir kalkış yapılır yani neredeyse patinaj atıcak kıvamda. Tam 1. vitesten 2. vitese geçince araca fren yapılır ve sağa çekilir. Bu dediğim uygulama yani hızlıca kalkış ve sonrasında durma tam 4 kez yapılır.

    -Yukardaki 4 kez yaptığımız işlem bitince araç sağa çekilir ve 5 dakika rölantide stop etmeden beklenir.
    -5 dakika rölantide bekledikten sonra yukarda yazdığımız 4 kez dur kalk 5 dakikada rölantide bekleme uygulamasını tam 3 kez yapmak gerekir.

    Tüm bu uygulama yani 4 kez hızlı dur kalk ve her seferinde 5 dakika rölantide bekle uygulaması (3 kez yapılacak) bitince araç sağa çekilir ve stop edilir. 1 dakika araç çalıştırılmaz zira bu aşamada şanzıman yeni kalibrasyonu beyne yazar.


    -Bundan sonra araç çalıştırılır otomatik modda test sürüşüne çıkılır. Eğer şikayetleriniz azalmışsa aracın kavramaya basma çekme hızı çok hızlanmışsa yani dip gaz hızlandığınızda debriyaja hemen basıp çekiyorsa debriyajı bırakmakta aheste davranmıyorsa araç sorun çözülmüştür. Farkedersinizki aracın şanzıman tepkimeleri hızlanmış araç daha atikleşmiştir zira debriyaj artık sıyırmıyordur. Sanki manuel bir araçta aşırı hızlı debriyaja basıp çekiyormuşsunuz gibi düşünün araç gücü hemen aktarır.. Bizim mcplerdeki kafa sallama olayı da bundan kaynaklanır. Çok hızlı hızlanırsanız debriyaja hemen basar çeker ve araç güçten düşüp yine hemen tam güç yapınca o arada bir güç kaybından kaynaklanan öne yığılma ve ardından koltuğa yeniden yapışma hissedilir. Olması gereken budur. Yavaş hızlanırsanız araç kafa sallamaz.

    Eğer şikayetler gitmemişse uygulama yanlış yapılmıştır ve sil baştan yeniden yapılır. (20 dakika rölanti- dört kez hızlıca dur kalk (3 kez) aralarda 5er dakika rölanti en sonra stop ettirme 1 dakika beklenme ardından test sürüşü.)

    Bir çok kullanıcı bu debriyaj sıyırmasını farketmez bile zira kullanıcıların çoğu halen çok yavaşlayan aracın 2. vitesten 1. vitese kendiliğinden düşmediğini hızlanmak için ikinci viteste yarım debriyaj yaptığını ve bunu engellemek için kulakçıklardan hemen 1. vitese kendimizin düşürmemiz gerektiğini bilmez. (bu sorun sport modda olmuyor 1. vitese hemen düşüyor).



    ENJEKTÖR ALIŞTIRMASI (KALİBRASYONU)


    Bunu da kısaca servisteki ustadan duyduğum kadarıyla anlatıyım. Normalde bizim 1.6 e-hdilerde araç bilgisayara bağlanıp enjektör kalibrasyonu yapılabiliyor. Bu sayede aracın enjektörleri daha iyi yakıt püskürtüyor güçte kayıp varsa kazanılıyor ve enjektörlerde ses yapma varsa bir miktar azalıyor. Yani faydası olan bir uygulama. Bilgisayara bağlamadan kendiniz yapmak için aşağıdaki yolu izliyorsunuz.


    -Boş ve uzun bir yola çıkılır. Araç 2. vitese alınır.
    -2. viteste gaza sertçe basılır 3500 devire kadar çıkılır ardından 3.500 devire gelince ayak gazdan çekilir aracın motor freniyle kendiliğinden rölantiye kadar düşmesi beklenir. Sonra tekrar gaza basılır 3.500 devire kadar çıkılır sonra yeniden gazdan ayak çekilir ve aracın rölantiye kadar yavaşlaması beklenir. Bu uygulama tam 30 kez yapılmalıdır bu aşamada araç stop ettirilmemelidir. Bu yüzden uzunca bir yol gerekir.

    30 kez yapıldıktan sonra araç sağa çekilir ve stop ettirilir. 1 dakika beklenir uygulama aracın beynine yazılınca normal sürüşünüze devam edilir. Ustaların söylediğine göre bakımdan bakıma enjektör alıştırması yapılması tavsiye edilir. Bunu açıkçası daha deneyemedim oyüzden yorum yapamıyorum.



    Sonuç olarak 2011 Citroen C5 1.6 e-hdi MCP aracıma yaptırdığım kalibrasyon sonucu aracın vites değişimleri eskiden kağnı gibiyken ve debriyaj sıyırırken şimdi debriyaja hızlıca basılması ve çekilmesi sonucu deli gibi hızlandı. Artık debriyajı hiçbirşekilde devrede tutmuyor araç. Hemen basıyor ve çekiyor. Buyüzden özellikle yüksek viteslerde hızlı hızlanırsanız bir miktar öne arkaya yığılma oluyor ama o dediğim gibi debriyajın hızlıca devreye girip çıkmasından kaynaklanıyor. Eğer güzelce yavaş yavaş hızlanırsanız hiçbir sıkıntı yok. En önemlisi adam gibi sürüldüğünde sıyırmayan bir debriyaj bu da en az 100.000 km sağlıklı bir debriyaj demek.

    Önceden geri viteste en az 2.000 devirde aheste aheste geri geri giden araç şimdi 1200 1300 devirde nerdeyse tam kavrama yapmaya başlayıp hemen geri gidiyor.



    Eğer bahsettiğim sorunlarınız varsa vites değişimlerinde kararsızlıklar, devir saatinin artmasına rağmen aracın hızlanmaması ama bir saniye sonra tam kavrama yapınca bir anda silkelenmesi aracın yani buna benzer sorunlar debriyajınız bitmemiş olabilir ki büyük ihtimalle bitmemiş sadece kalibrasyon yaptırmanız gerekmektedir. Sorununuz çözülecektir. Tüm bu şanzıman kalibrasyonu servisten servise değişmekle birlikte aracınızın garantisi bitse de kimisi iyi niyetten hiç para almaz kimisi 50tl ye yapar kimisi 100tlye yapar. Açıkçası bu uğraşıya 50tl vermek zaten boynumuzun borcudur.

    Benim tavsiyem aracınızı bi dinleyin sorununuz varsa gidin ve kalibrasyonunuzu yaptırın. Aracın debriyaj sıyırmasına izin vermeyin. Özellikle trafikte sürekli dur kalk yapanlar..



    Güzel paylaşım, ellerinize sağlık.

    İyi forumlar...




  • Elinize ağzınıza sağlık
    Aynı durum benim çift kavrama powershift te başladı ustanın birinden bu durumu duydum ama detay vermedi araştırırken bu yazıyı buldum en kısa zamanda deneyeceğim bakalım laptop olmadan olacakmı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fsnn

    Elinize ağzınıza sağlık
    Aynı durum benim çift kavrama powershift te başladı ustanın birinden bu durumu duydum ama detay vermedi araştırırken bu yazıyı buldum en kısa zamanda deneyeceğim bakalım laptop olmadan olacakmı

    Sorununuz çözülür umarım. Laptopsuz çoğu zanan başarılı olmuyor. Aslında laptopsuz uygulamanın yapılabildiğine dair bir kanıt da yok.. Yurt dışı forumlarda ve birkaç ustanın söylemine göre orada belirtmiştim denenebilir diye. Çünkü kavramalı şanzımanlar bildiğimiz gibi akıllı şanzımanlar ve hersürüşü aracı kontğından kapattıktan sonra hafızasına alıyor ve bir sonraki sürüşe ona göre kavrama yapabiliyor.

    Mesela hızlı sürdünüz sürekli uzun yolda kavrama sorunsuz gerçekleşiyor bir süre. Ne zaman şehiriçinde bir süre kaldınız araç adapte olup yumuşak bir şekilde vites değiştirmek için aracın kavramasını hemen bırakmıyor. Ama siz aracı stop etmeden uzun yola çıktığınızda ise araç şehiriçindeki karakteri sürdürmek istiyor ve yavaş kavrama bırakıldığı için sanki debriyaj bitiyormuş hissi oluşuyor.

    Bir süre sonra şanzıman uzun yola da ayak uyduruyor. Bana kalırsa bir iki bakımda bir şanzıman kalibrasyonu yaptırmak en sağlıklısı. Ben üç bakımdır yapmıyorum bu aralar çok sık uzun yol yaptığım için sorun yok şuan. Ama hep şehiriçinde sürdüğüm zamanı da hatırlıyorum ozamanlar daha laçkaydı vitesler.

    Buyüzden arada bir de olsa aracı tam performansta kullanmak lazım. Dip gazda hızlı kalkışlar. Yurtdışı forumlarda vitesler laçkalaştığında araç tamamen soğukken boş biryer bulup dip gazla patinaj çekerek hızlanın ve bunu dördüncü vitese atana kadar sürdürün demekteler. Self calibration yapıyormuş araç. Bu da denenebilir.


    Çift kavramalarda da kalibrasyon var ve özellikle dsg sahipleri (nekadar sorunlu bir şanzıman olsa da) bundan habersizler. Aslında çoğu sorunları özellikle birinci vitesteki kavramanın sert yapılıp ilk kalkışı yaparken takır takır vuruntulu kalkması aracın kalibrasyonla çözülebilecek birşey bana kalırsa. Onun yerine direk kavrama değiştiriyor firmalar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mutu07 -- 5 Kasım 2014; 12:16:41 >




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.